Skocz do zawartości

A co mi doradzicie wujkowie ? :)


poziomek

Rekomendowane odpowiedzi

A i ja się pobawię i zapraszam do dyskusji yaya.gif

Cena 55k pln ...no maks 60k pln

Założenia

Bagażnik : powiedzmy >=450l

Nadwozie : hatchback,liftback, kombi

Klasa : wyższa lub kompakt

MOC : >=140km nie upieram się na formułę 1. Ma być mocniejsze od obecnego auta.

Wyposażenie: ksenony,bluetooth, ESP ...

rocznik : >=2008 ale im lepszy stan tym lepiej

WAZNE : Musi szybko się nagrzewać kabina w zimę, jeśli diesel to PTC minimum , lub benzynka. Chcę komfortu, wygodnych siedzeń przyzwoitego wyposażenia.

inne : auto bez kosztownych w naprawie wpadek technicznych. Chcę poczuć różnicę w komforcie i mocy silnika na + w stosunku do

Bravolota 1.6MJ 105km.

$$$$ : koszty utrzymania mają znaczenie smile.gif

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Moje typy:

1. Civic IX - moze uda sie cos znaleźć po prośbie u zaprzyjaźnionych ludzi w branży.Oczywiście powyżej 60k pln. To raczej słabośc i ciekawośc do tego modelu (nie jeździłem jeszcze co prawda). Poważnie myślę nad nim.

2. Accord VIII 2.0 156km noPB. To auto wzbudza we mnie najbardziej ambiwalentne odczucia. Z jednej strony kawał auta z drugiej mało miejsca z tyłu i w zasadzie same sedany. W kombii często się słyszy o ząbkowaniu opon i problemach z geometrią. Czasami o przekładni kierowniczej (wyczulony jetsem na ten element bo padł mi w Bravolocie smile.gif ) No i ceny zadbanych sztuk dość kosmiczne.

Do czego mam wątpliwości:

- Do aut z grupy VAG foch.gif Za dużo szumu wokół wadliwych silników, boję się umoczyć na tzw. "okazji" z silnikiem do wymiany po pół roku.

- Focus... środek żenada, te wstawki a'la "amelinium" facepalm%5B1%5D.gif no i wnętrze wcale nie większe od bravolota, nie widzę postępu w stosunku do stanu obecnego.

- Megane - nie i już.

- Mondeo IV - wnętrze wizualnie mi się średnio podoba a jestem zboczony po Bravo na tym punkcie grinser006.gif. Troche ludzi narzeka....

- Laguna III - teoretycznie idealnie spełnia moje założenia, ale wchodzi w rachubę jedynie 150km dCi. Nie wiem czy chcę we francuza wejść. Utrata wartości stanie się upierdliwa trochę.

- SUVy - nie stać mnie na większe na zakup i utrzymanie a bazujące na kompaktach mają mikre bagażniki. Nie mam bakcyla na SUVy.

Wiem, wybrzydzam strasznie zlosnik.gif

Nie ma co kupić foch.giffrown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, zamiast NB.

> Jakoś uprzedzony jestem, środek trochę trąci myszką.

Konsola środkowa lekko tak, ale mi to by nie przeszkadzało smile.gif

Ewentualnie Astra IV kombi 1,4 T można zagazowac

A tak na prawdę to mój typ Zafira, ale ceny chore zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy tym budżecie kupiłbym jakieś nowe już, ewentualnie

Superb za duży. Mam ciasno pod blokiem na miejscu parkingowym. Obok mnie Superb parkuje teraz wink.gif

> dokładając +/- te 10 kzł, które niedługo

> będziesz musiał włożyć w takiego 3 latka.

Tutaj zależy.... jeżeli będzie noPB wolnossak w civicu to nie spodziewam się takich wydatków. Z dieslami to już różnie bywa.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tego to w ogóle nawet na oczy w sumie nie widziałem. Słyszałem,że cieżkie jak czołg to się

> wystraszyłem w ciemno spalania . Ale można by dla porządku pomacać.

Zamiast Astry IV można zanabyć bliźniaczy Cruze - za niewiele ponad 50 kzł można mieć nówkę egz. z 2012 r.

140KM będize miał 1,8 wolnossak lub 1,4T z 6-biegową skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Superb za duży. Mam ciasno pod blokiem na miejscu parkingowym. Obok mnie Superb parkuje teraz

Dałem jako ciekawy przykład.

Poważnie bym się rozejrzał na Twoim miejscu za innymi modelami.

> Tutaj zależy.... jeżeli będzie noPB wolnossak w civicu to nie spodziewam się takich wydatków. Z

> dieslami to już różnie bywa.....

Bardziej chodzi mi o ogólną eksploatację. Pomijając nawet silnik, to są jeszcze w aucie: tarcze, klocki, amortyzatory, opony!, części zawieszenia, elektryczne, rozrządy i inne cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A4 B8 Avant 2.0 TDI z tych roczników nie jest awaryjne, ogólnie autko polecam

> Pozdrawiam

hmm.gif Miałem do VAGa bez kija nie podchodzić grinser006.gif Hmmmm , wiedziałem, że AK zawsze potrafi zabić ćwieka ok.gif

Tylko gdzie znaleźć niezajeżdzonego trupa w Wwie (nie chce mi się pół kraju zwiedzać). Od 2010 r 2.0TDI niby trwalsze? Ale tam chyba nie do końca popoprawiali silnik czy osprzęt.... Jaki polecany zestaw kodów silnika mam szukać i weryfikować po forach ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - Mondeo IV - wnętrze wizualnie mi się średnio podoba a jestem zboczony po Bravo na tym punkcie .

ja bym w to celował

2.0 benzyna, bezawaryjny, cichy, jeździ wystarczająco szybko

no i bardzo wygodne i duże auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O matko, przebrnąłem w końcu , ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

> Dzięki za linka .

To może napisz co to za pytania, bo ja się w tamtym wątku szeroko wypowiedziałem, a tutaj nie wiadomo o co pytasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O matko, przebrnąłem w końcu , ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

> Dzięki za linka .

A prosz..

sam myślę i do końca nie jestem przekonany. jeszcze z miesiąc i pewnie dokonam tego kroku..

Powodzenia,

PI_

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem do VAGa bez kija nie podchodzić Hmmmm , wiedziałem, że AK zawsze potrafi zabić ćwieka

> Tylko gdzie znaleźć niezajeżdzonego trupa w Wwie (nie chce mi się pół kraju zwiedzać). Od 2010 r

> 2.0TDI niby trwalsze? Ale tam chyba nie do końca popoprawiali silnik czy osprzęt.... Jaki

> polecany zestaw kodów silnika mam szukać i weryfikować po forach ?

Najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007. Od 2009r o problemach tego silnika już się nie słyszy, przy 200tys, czeka Cie dwumas.

Gdybyś się decydował na Audi/BMW/MB to na priv mogę dać kontakt do PEWNEGO handlarza z Łodzi, sąsiad ma już 4 auto od niego i jest bardzo zadowolony. ok.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem do VAGa bez kija nie podchodzić Hmmmm , wiedziałem, że AK zawsze potrafi zabić ćwieka

> Tylko gdzie znaleźć niezajeżdzonego trupa w Wwie (nie chce mi się pół kraju zwiedzać). Od 2010 r

> 2.0TDI niby trwalsze? Ale tam chyba nie do końca popoprawiali silnik czy osprzęt.... Jaki

> polecany zestaw kodów silnika mam szukać i weryfikować po forach ?

za ta kase oddam swojego suva spełnia 90 % wymogów 270751858-jezyk.gif 2008 rok 140 km , szybko sie nagrzewa 270751858-jezyk.gifP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie bierze kolega pod uwage nic z palety bmw ?

Zupełnie nie orientuję się w tej marce a i klasa premium mnie odstrasza kosztami eksploatacyjnymi (to moje uprzedzenia może niesłuszne, nie weryfikowałem).

Nie wiem czy BMW serii 3 nie będzie ciaśniejsze od Bravolota w środku..... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zupełnie nie orientuję się w tej marce a i klasa premium mnie odstrasza kosztami eksploatacyjnymi

> (to moje uprzedzenia może niesłuszne, nie weryfikowałem).

> Nie wiem czy BMW serii 3 nie będzie ciaśniejsze od Bravolota w środku.....

seria 3 ma trochę więcej miejsca od bravo, ale 3er mocno trzyma cenę, musiałbyś zejść z rocznika...

fajny jest X1 (o ile wygląd odpowiada) ale to znowu nie ten pułap cenowy

Generalnie masz problem grinser006.gif z tym budżetem można szukać czegoś z nowego, ale rozumie chcesz coś trochę większego grinser006.gif

btw. też odszedłem od fiata... i póki co nic a nic nie żałuje i oby tak pozostało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zupełnie nie orientuję się w tej marce a i klasa premium mnie odstrasza kosztami eksploatacyjnymi

> (to moje uprzedzenia może niesłuszne, nie weryfikowałem).

> Nie wiem czy BMW serii 3 nie będzie ciaśniejsze od Bravolota w środku.....

Podjedź sobie gdzieś i zobacz. Seat Exeo jest też fajny grinser006.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - Laguna III - teoretycznie idealnie spełnia moje założenia, ale wchodzi w rachubę jedynie 150km

> dCi. Nie wiem czy chcę we francuza wejść. Utrata wartości stanie się upierdliwa trochę.

Pomyśl poważnie o tym aucie. Turbina chłodzona cieczą, łańcuch rozrządu, bardzo dopracowany środek. Do tego mało pali i potrafi nieźle odjechać. Jak ci mocy mało to poszukaj gt lub z jeszcze mocniejszym dieslem, ~180KM.

Utrata wartości spotka cię przy każdym jednym aucie.

Ja miałem kupować kolejnego passata, tym razem b6. Zdecydowałem się ma L3 i kolejna też będzie laguna, ale w wersji własnie gt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Moje typy:

> 1. Civic IX - moze uda sie cos znaleźć po prośbie u zaprzyjaźnionych ludzi w branży.Oczywiście

> powyżej 60k pln.

Alleluja, dzisiaj byłem na jeździe próbnej Sportem 1.8. Ja mam odwieczny problem,że na jazdach próbnych nie potrafię sobie wyrobić zdania, ale napiszę o moich odczuciach na gorąco :

Punktem odniesienia jest mój Bravolot

Plusy:

+ bardzo fajne wrażenie "estetyczne" na przednich siedzeniach. Podoba mi się design najbardziej z dzisiaj oglądanych.

+ raczej ciche auto za wyjątkiem motoru kręconego wyżej ale to cecha tego auta nie wada. Odbieram wyciszenie in plus.

+ z tyłu w porównaniu do Bravo: trochę więcej przestrzeni między kolanami a oparciem przednich foteli. Na szerokość dla 2ch osób dorosłych jest ok.

+ system Start&Stop działa OK. Nie denerwuje.

+ brak klekotu... bezcenny zlosnik.gif

+ dość szybko się nagrzewa (dla nas to ważne) i po nagrzaniu leci ukrop z kratek, nieosiągalny u mnie w dieslu chyba wink.gif

Minusy:

- Strasznie wysoko się siedzi przez ten bak paliwa pod pupą. Tutaj muszę się ponownie zastanowić czy jak dam klimę na szybę to sobie czoła nie odmroże. W Bravo ratuję się osłonami przeciwsłonecznymi, tutaj muszę jeszcze popatrzeć na ten patent następnym razem. hmm.gif

- faktycznie, z tyłu, jest problem z miejscem na stopy pod przednimi fotelami, ale nam to nie będzie przeszkadzać

- mam tylko 178cm i na tylnej kanapie, po odchyleniu się do tyłu, delikatnie czupryną dotykam dachu. Dla nas to nie problem,żona jest niższa.

- trochę głośny silnik powyżej 5k RPM zlosnik.gif

Sam nie wiem:

+- spalanie, jak się depcze to chwilowe idzie w kosmos ale na 6tce już od 2k RPM można jechać i silnikiem nie telepie i mało pali, plus dla konstruktorów.

+- przyśpieszenie - głowy nie urywa, ale jak dla mnie do zaakceptowania

+- bagażnik - jak na kompakt jest naprawdę OK, jak na auto rodzinne to zapewne skończy się an boxie na dach...

> 2. Accord VIII 2.0 156km noPB. To auto wzbudza we mnie najbardziej ambiwalentne odczucia.

Posiedzielismy w salonie i pomacaliśmy. Nie widzę sensu ekonomicznego pchać się w Accorda (używki drogie bardzo). A 2.0 156KM też szału nie zrobi.

> Do czego mam wątpliwości:

> - Focus... środek żenada, te wstawki a'la "amelinium" no i wnętrze wcale nie większe od

> bravolota, nie widzę postępu w stosunku do stanu obecnego.

Potwierdzam i nie zmienię zdania. Nie pdoba nam się

> - Mondeo IV - wnętrze wizualnie mi się średnio podoba a jestem zboczony po Bravo na tym punkcie .

NIE podoba mi się wnętrze (design) i małżonka podziela moje zdanie. W ogóle jakiś taki tandetny się wydaje MIV (oglądaliśmy wersję GHIA w salonie). Odpadł z konkursu .

> - SUVy - nie stać mnie na większe na zakup i utrzymanie a bazujące na kompaktach mają mikre

> bagażniki. Nie mam bakcyla na SUVy.

Ix35 macałem, bagażnik na wielkość kontrowersyjny, jak dla mnie małe toto. Ale miejsca z tyłu nawet dużo

- I40

jakoś tak prawą nogą zahaczałem o to i tamto.

Generalnie mnie nie przekonują Hyundaie , ja tam szału nie widzę.

SUmma sumamrum.

Małżonak napalona na Civica IX i możemy mieć dobrą ofertę na bogatsze wersje niż sport. Ja chyba nie będę się długo opierał food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - Strasznie wysoko się siedzi przez ten bak paliwa pod pupą. Tutaj muszę się ponownie zastanowić

> czy jak dam klimę na szybę to sobie czoła nie odmroże. W Bravo ratuję się osłonami

> przeciwsłonecznymi, tutaj muszę jeszcze popatrzeć na ten patent następnym razem.

> - faktycznie, z tyłu, jest problem z miejscem na stopy pod przednimi fotelami, ale nam to nie

> będzie przeszkadzać

> - mam tylko 178cm i na tylnej kanapie, po odchyleniu się do tyłu, delikatnie czupryną dotykam

> dachu. Dla nas to nie problem,żona jest niższa.

Cruze nie ma tych wad - miejsca jest i z przodu, i z tyłu naprawdę dużo, także nad głową.

Odwiedź salon Chevroleta - będziesz mile zaskoczony.

Chcesz oszczędne 140KM - sprawdź 1,4 turbo z 6-biegową skrzynią ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG. Zakładasz rocznik od 2008 w górę. Do roku 2008 udało się szwabom wyleczyć 2.0 TDI z bolączek wieku dziecięcego.

Ryzyko zawsze jest, w przypadku każdego auta. VAGonów w Polsce jest tyle że w razie W w samych silnikach przebierasz jak w ulęgałkach. smile.gif

IMVHO używany VAGon to najlepszy stosunek wypasu/jakości do ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.