Skocz do zawartości

rowkowanie tarcz hamulcowych


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

ktoś mi może wyjaśnić jaka może być przyczyna?

tarcze gładkie Bosch, do tego klocki Ferodo. Całość delikatnie układana. I po raptem 5 tys km tarcze maja wyraźne rowki. Bicia brak. Patrząc po klockach to są na półmetku.

Auto użytkowane "intensywnie" a że idzie lato to bedzie jeszcze intensywniej.

Ktoś może coś doradzić co zrobić aby uniknąć tego przy kolejnym zestawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dlaczego w niektorych samochodach tarcze nie rowkuja?

Przecież to nie zależy od auta tylko od materiału z jakiego są zrobione tarcze i klocki, czasami wystarczy dać inne klocki i tego efektu nie będzie.

Tak czy siak rowkowanie nie ma wpływu na jakość hamowania (choć teoretycznie powinno być lepiej ) tylko na wygląd tarcz ale to chyba mało ważne jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dlaczego w niektorych samochodach tarcze nie rowkuja?

ja miałem taką dziwną sytuację, że po wymianie tylnich tarcz z klockami od razu - kilka kkm pojawiły się głębokie rowki - tarcze i klocki dobrych producentów. Ale w tym czasie pokrzywiły mi się przednie tarcze i jeździłem tak jakiś czas. Po wymianie przednich hamulców, tylne zaczęły się docierać i po kolejnych kilku kkm wyrównały się prawie na zero. Co się dokładnie stało niewiem.gif ale myślę, że słabe hamulce z przodu powodowały przegrzewanie tylnych i w efekcie takie wyrowkowanie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm...więc nowe auto, z salonu, z nowymi tarczami i klockami to samo zło... Quote:

> (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na nowe).

Brakuje tam jeszcze punktu "wykonać szamański taniec z bębnem dookoła każdej tarczy" hehe.gif Wymienia się klocki, albo klocki z tarczami jeżeli tarcza już się nie nadaje i tyle. Jedyne na co trzeba uważać - przez parę km samochód może gorzej hamować. Jeżeli układ hamulcowy jest sprawny, a części są dobrej jakości to nic się nie ma prawa dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brakuje tam jeszcze punktu "wykonać szamański taniec z bębnem dookoła każdej tarczy" Wymienia się

> klocki, albo klocki z tarczami jeżeli tarcza już się nie nadaje i tyle. Jedyne na co trzeba

> uważać - przez parę km samochód może gorzej hamować. Jeżeli układ hamulcowy jest sprawny, a

> części są dobrej jakości to nic się nie ma prawa dziać.

W kraju gdzie motoryzacja ma troche dłuższą historie nikt nie założy nowych klocków na nie nową lub przynajmniej nie splanowaną tarczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W kraju gdzie motoryzacja ma troche dłuższą historie nikt nie założy nowych klocków na nie nową lub

> przynajmniej nie splanowaną tarczę.

Wiadomo, że o starą tarczę przed założeniem nowych klocków trzeba zadbać ok.gif Ale to się robi w warsztacie, użytkownik nawet nie musi o tym wiedzieć - wsiada i jedzie pamiętając o tym, że hamowanie może być nieco gorsze przez parę km. Tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak na złość chyba nic poza tylnymi tarczami nie mogą mi zaoferować. Proszę o jakiś inny typ.

TRW ok.gif

Edit: A Magneti Marelli sprawdzałeś ? Drogo sobie liczą ?

Edit: Zimmermann - dobra cena i jakość ok.gifok.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TRW

Znaczy zwykłe zamienniki z TRW czy oferują coś dla bardziej wymagających?

> Edit: A Magneti Marelli sprawdzałeś ? Drogo sobie liczą ?

Nie sprawdzałem. Nawet nie wiedziałem że robią coś do mojego auta.

Kolega radzi mi stoczyć tarcze i włożyć inne klocki. To też jakiś pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy zwykłe zamienniki z TRW czy oferują coś dla bardziej wymagających?

> Nie sprawdzałem. Nawet nie wiedziałem że robią coś do mojego auta.

> Kolega radzi mi stoczyć tarcze i włożyć inne klocki. To też jakiś pomysł.

Nie wiem czy doczytałeś, bo jeszcze raz edytowałem.

Sprawdź jeszcze Zimmermann ok.gif

Zamiast toczyć, daj drugi klocek i dotrze się szybko ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy doczytałeś, bo jeszcze raz edytowałem.

> Sprawdź jeszcze Zimmermann

> Zamiast toczyć, daj drugi klocek i dotrze się szybko

O tarczyach Zimmermann słyszałem wiele złych opinii, szczególnie o tych wierconych. Do tego nie są tanie, kosztują 200 euro. Tarox 300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O tarczyach Zimmermann słyszałem wiele złych opinii, szczególnie o tych wierconych. Do tego nie są

> tanie, kosztują 200 euro. Tarox 300.

Ja miałem 3 komplety i było bardzo dobrze, a lekko nie miały.

W zasadzie to na wszystkie produkty są skrajne opinie, a najgorzej trafić na podróbę, a zapłacić za ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja miałem 3 komplety i było bardzo dobrze, a lekko nie miały.

> W zasadzie to na wszystkie produkty są skrajne opinie, a najgorzej trafić na podróbę, a zapłacić za

> ori.

W każdym razie muszę złożyć jakiś fajny zestaw. Obecny hamuje nawet ok, ale mogłoby by być lepiej. A od kiedy auto zrobiło się szybsze to częściej trzeba hamować z wysokich prędkości wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W każdym razie muszę złożyć jakiś fajny zestaw. Obecny hamuje nawet ok, ale mogłoby by być lepiej.

> A od kiedy auto zrobiło się szybsze to częściej trzeba hamować z wysokich prędkości

Włóż możliwie największą tarczę i klocek jaki podejdzie, dobry płyn hamulcowy, przewody hamulcowe w oplocie i wio grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Włóż możliwie największą tarczę i klocek jaki podejdzie, dobry płyn hamulcowy, przewody hamulcowe w

> oplocie i wio

Szukam opcji na legalny montaż tarcz 305mm ale ciężko to wygląda. Najprawdopodobniej trzeba będzie zostać przy 284 frown.gif

Płyn już czeka. Na oplot zbieram smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Doskonałe połączenie to klocki Ate i oryginalne tarcze Nissan'a są gładkie prawie jak szkło. A

> generalnie Ate+Ate lub Lucas tarcze+Bosch.

u mnie dobrze się sprawdziły tarcze mikody (słabo ocenianie) + klocki TRW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie dobrze się sprawdziły tarcze mikody (słabo ocenianie) + klocki TRW

Powiem szczerze, że nie chce Mikody. Za dużo złego słyszałem o tych tarczach. W dodatku nie lubię robić tego samego po kilka razy i dlatego nie chcę ryzykować, że będę musiał je szybko wymienić. Wole wydać raz i mieć spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Odkopię nieco temat, bo było tu o układaniu/docieraniu klocków i tarcz.

Zwykle przez te pierwsze 200-300km uważałem żeby delikatnie hamować.

Natomiast natknąłem się na takie porady:

http://bmwe30kwidzyn.republika.pl/klocki%20tarcze%20hamulcowe.htm

http://www.essexparts.com/learning-center/cat/brake-rotors/post/Bed-in

Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.