coenmz Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 ktoś mi może wyjaśnić jaka może być przyczyna? tarcze gładkie Bosch, do tego klocki Ferodo. Całość delikatnie układana. I po raptem 5 tys km tarcze maja wyraźne rowki. Bicia brak. Patrząc po klockach to są na półmetku. Auto użytkowane "intensywnie" a że idzie lato to bedzie jeszcze intensywniej. Ktoś może coś doradzić co zrobić aby uniknąć tego przy kolejnym zestawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Skład klocków ALE tak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Skład klocków ALE tak ma być no ok, ale to dla mnie oznacza konieczność wymiany klocków wraz z tarczami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aquila Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Tak się podłączę z pytaniem W jaki sposób trzeba układać tarcze i klocki po wymianie ? Tak żeby to było zrobione dobrze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > no ok, ale to dla mnie oznacza konieczność wymiany klocków wraz z tarczami Nie, wymieniasz same klocki a te się "ułożą" do tarcz, na początku może być ciut gorsze hamowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Tak się podłączę z pytaniem W jaki sposób trzeba układać tarcze i klocki po wymianie ? Tak żeby to > było zrobione dobrze ? Normalnie hamować, nie przegrzewać za mocno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Nie, wymieniasz same klocki a te się "ułożą" do tarcz, na początku może być ciut gorsze hamowanie a dlaczego w niektorych samochodach tarcze nie rowkuja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > a dlaczego w niektorych samochodach tarcze nie rowkuja? Przecież to nie zależy od auta tylko od materiału z jakiego są zrobione tarcze i klocki, czasami wystarczy dać inne klocki i tego efektu nie będzie. Tak czy siak rowkowanie nie ma wpływu na jakość hamowania (choć teoretycznie powinno być lepiej ) tylko na wygląd tarcz ale to chyba mało ważne jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > a dlaczego w niektorych samochodach tarcze nie rowkuja? ja miałem taką dziwną sytuację, że po wymianie tylnich tarcz z klockami od razu - kilka kkm pojawiły się głębokie rowki - tarcze i klocki dobrych producentów. Ale w tym czasie pokrzywiły mi się przednie tarcze i jeździłem tak jakiś czas. Po wymianie przednich hamulców, tylne zaczęły się docierać i po kolejnych kilku kkm wyrównały się prawie na zero. Co się dokładnie stało ale myślę, że słabe hamulce z przodu powodowały przegrzewanie tylnych i w efekcie takie wyrowkowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Przed założeniem nowych klocków jeżeli tarcze są dostatecznie grube można przetoczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Tak się podłączę z pytaniem W jaki sposób trzeba układać tarcze i klocki po wymianie ? Tak żeby to > było zrobione dobrze ? LINKA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > LINKA chyba troszkę przesadził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pucek Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > chyba troszkę przesadził Większej głupoty dawno nie widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > chyba troszkę przesadził Hmmm...więc nowe auto, z salonu, z nowymi tarczami i klockami to samo zło... Quote: (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na nowe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Lepsze tarcze należy kupować. Bosch to najtańszy chłam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Hmmm...więc nowe auto, z salonu, z nowymi tarczami i klockami to samo zło... Quote: > (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na nowe). Brakuje tam jeszcze punktu "wykonać szamański taniec z bębnem dookoła każdej tarczy" Wymienia się klocki, albo klocki z tarczami jeżeli tarcza już się nie nadaje i tyle. Jedyne na co trzeba uważać - przez parę km samochód może gorzej hamować. Jeżeli układ hamulcowy jest sprawny, a części są dobrej jakości to nic się nie ma prawa dziać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Brakuje tam jeszcze punktu "wykonać szamański taniec z bębnem dookoła każdej tarczy" Wymienia się > klocki, albo klocki z tarczami jeżeli tarcza już się nie nadaje i tyle. Jedyne na co trzeba > uważać - przez parę km samochód może gorzej hamować. Jeżeli układ hamulcowy jest sprawny, a > części są dobrej jakości to nic się nie ma prawa dziać. W kraju gdzie motoryzacja ma troche dłuższą historie nikt nie założy nowych klocków na nie nową lub przynajmniej nie splanowaną tarczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > W kraju gdzie motoryzacja ma troche dłuższą historie nikt nie założy nowych klocków na nie nową lub > przynajmniej nie splanowaną tarczę. Wiadomo, że o starą tarczę przed założeniem nowych klocków trzeba zadbać Ale to się robi w warsztacie, użytkownik nawet nie musi o tym wiedzieć - wsiada i jedzie pamiętając o tym, że hamowanie może być nieco gorsze przez parę km. Tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Lepsze tarcze należy kupować. Bosch to najtańszy chłam. A konkretniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > A konkretniej? Brembo np. robi przyzwoite. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Brembo np. robi przyzwoite. Jak na złość chyba nic poza tylnymi tarczami nie mogą mi zaoferować. Proszę o jakiś inny typ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > LINKA weź nie wrzucaj tutaj takich kretyńskich pseudoporadników. przecież to się włos na głowie jeży jak się to czyta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Czy ktoś ma doświadczenia z produktami Taroxa? F2000+114? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Brembo np. robi przyzwoite. W przypadku Polski Brembo może okazać się Mikodą więc po co przepłacać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Jak na złość chyba nic poza tylnymi tarczami nie mogą mi zaoferować. Proszę o jakiś inny typ. TRW Edit: A Magneti Marelli sprawdzałeś ? Drogo sobie liczą ? Edit: Zimmermann - dobra cena i jakość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > TRW Znaczy zwykłe zamienniki z TRW czy oferują coś dla bardziej wymagających? > Edit: A Magneti Marelli sprawdzałeś ? Drogo sobie liczą ? Nie sprawdzałem. Nawet nie wiedziałem że robią coś do mojego auta. Kolega radzi mi stoczyć tarcze i włożyć inne klocki. To też jakiś pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Znaczy zwykłe zamienniki z TRW czy oferują coś dla bardziej wymagających? > Nie sprawdzałem. Nawet nie wiedziałem że robią coś do mojego auta. > Kolega radzi mi stoczyć tarcze i włożyć inne klocki. To też jakiś pomysł. Nie wiem czy doczytałeś, bo jeszcze raz edytowałem. Sprawdź jeszcze Zimmermann Zamiast toczyć, daj drugi klocek i dotrze się szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Nie wiem czy doczytałeś, bo jeszcze raz edytowałem. > Sprawdź jeszcze Zimmermann > Zamiast toczyć, daj drugi klocek i dotrze się szybko O tarczyach Zimmermann słyszałem wiele złych opinii, szczególnie o tych wierconych. Do tego nie są tanie, kosztują 200 euro. Tarox 300. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > O tarczyach Zimmermann słyszałem wiele złych opinii, szczególnie o tych wierconych. Do tego nie są > tanie, kosztują 200 euro. Tarox 300. Ja miałem 3 komplety i było bardzo dobrze, a lekko nie miały. W zasadzie to na wszystkie produkty są skrajne opinie, a najgorzej trafić na podróbę, a zapłacić za ori. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Ja miałem 3 komplety i było bardzo dobrze, a lekko nie miały. > W zasadzie to na wszystkie produkty są skrajne opinie, a najgorzej trafić na podróbę, a zapłacić za > ori. W każdym razie muszę złożyć jakiś fajny zestaw. Obecny hamuje nawet ok, ale mogłoby by być lepiej. A od kiedy auto zrobiło się szybsze to częściej trzeba hamować z wysokich prędkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > W każdym razie muszę złożyć jakiś fajny zestaw. Obecny hamuje nawet ok, ale mogłoby by być lepiej. > A od kiedy auto zrobiło się szybsze to częściej trzeba hamować z wysokich prędkości Włóż możliwie największą tarczę i klocek jaki podejdzie, dobry płyn hamulcowy, przewody hamulcowe w oplocie i wio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Włóż możliwie największą tarczę i klocek jaki podejdzie, dobry płyn hamulcowy, przewody hamulcowe w > oplocie i wio Szukam opcji na legalny montaż tarcz 305mm ale ciężko to wygląda. Najprawdopodobniej trzeba będzie zostać przy 284 Płyn już czeka. Na oplot zbieram Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 mi na ferrodo też tarcze zaczęły się rowkować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Doskonałe połączenie to klocki Ate i oryginalne tarcze Nissan'a są gładkie prawie jak szkło. A generalnie Ate+Ate lub Lucas tarcze+Bosch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Doskonałe połączenie to klocki Ate i oryginalne tarcze Nissan'a są gładkie prawie jak szkło. A > generalnie Ate+Ate lub Lucas tarcze+Bosch. u mnie dobrze się sprawdziły tarcze mikody (słabo ocenianie) + klocki TRW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Doskonałe połączenie to klocki Ate i oryginalne tarcze Nissan'a są gładkie prawie jak szkło. A > generalnie Ate+Ate lub Lucas tarcze+Bosch. Któryś konkretny model tarczy czy dowolny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > generalnie Ate+Ate Powiedz to tysiącom właścicieli Avensisów 97-00, którzy zestawy Ate mogliby zmieniać razem z olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > u mnie dobrze się sprawdziły tarcze mikody (słabo ocenianie) + klocki TRW Powiem szczerze, że nie chce Mikody. Za dużo złego słyszałem o tych tarczach. W dodatku nie lubię robić tego samego po kilka razy i dlatego nie chcę ryzykować, że będę musiał je szybko wymienić. Wole wydać raz i mieć spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 Odkopię nieco temat, bo było tu o układaniu/docieraniu klocków i tarcz. Zwykle przez te pierwsze 200-300km uważałem żeby delikatnie hamować. Natomiast natknąłem się na takie porady: http://bmwe30kwidzyn.republika.pl/klocki%20tarcze%20hamulcowe.htm http://www.essexparts.com/learning-center/cat/brake-rotors/post/Bed-in Co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sawer Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 TRW i Textary polecam. Solidne i w dobrej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.