mAbZ Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 Po dwóch latach przestoju, wkrótce ponownie ruszy szwedzka fabryka Saaba. Obecnie trwają rozmowy z około pięciuset dostawcami części. Trwa rekrutacja pracowników i produkcja Saaba 9-5 zostanie wznowiona "jak najszybciej". Na początek produkowany będzie Saab 9-3 z silnikiem spalinowym, następnie rozpocznie się produkcja wersji elektrycznej. Prawdopodobnie będzie to stara, już 13-letnia wersja tego modelu. Ale tak wygląda projekt nowego Saaba 9-3, który z powodu zachłanności General Motors *) nie wszedł do produkcji: ---- * - GM celowo doprowadziło do bankructwa Saaba, nie inwestując w niego, a równocześnie nie zgadzając się na odsprzedanie technologii komu innemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 Ktoś to odkupił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Prawdopodobnie będzie to stara, już 13-letnia wersja tego modelu. > Ale tak wygląda projekt nowego Saaba 9-3, który z powodu zachłanności > General Motors *) firmy nie wszedł do produkcji: Ładna, klasyczna sylwetka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 dobra, ale kto jest teraz właścicielem tego zmartwychwstałego trupa i czyja to technologia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Ktoś to odkupił? Już dawno. Prywatny szwedzki inwestor chińskiego pochodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > dobra, ale kto jest teraz właścicielem tego zmartwychwstałego trupa i czyja to technologia? Technologia Saaba, bo 9-3 (wcześniej 900) było skonstruowane zanim GM przejął większość Saaba. Inaczej jest z 9-5, do którego prawa na zasadzie psa ogrodnika wciąż posiada GM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Już dawno. Prywatny szwedzki inwestor chińskiego pochodzenia. A to mam braki, moja wiedza się kończy na jakimś niszowym producencie, bodajże z Holandii. Szkoda było marki, niech działają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Już dawno. Prywatny szwedzki inwestor chińskiego pochodzenia. czyli chińska technologia? Jakiś BYD czy inny Great Wall w designie nawiązującym do lat świetności Saaba? Bo za tym musi stać jakiś większy koncern. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > A to mam braki, moja wiedza się kończy na jakimś niszowym producencie, bodajże z Holandii. Szkoda > było marki, niech działają Spyker, ale oni chyba wycofali się w końcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Spyker, ale oni chyba wycofali się w końcu. a właśnie, Spyker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > A to mam braki, moja wiedza się kończy na jakimś niszowym producencie, bodajże z Holandii. Szkoda > było marki, niech działają Victor Mueller, właściciel holenderskiego Spykera. Wytoczył GM trwający proces za zniszczenie marki Saab tzn. odmowę odsprzedaży technologii. To on po złamanych obietnicach GM był zmuszony ogłosić bakructwo Saaba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Victor Mueller, właściciel holenderskiego Spikera. > Wytoczył GM trwający proces za zniszczenie marki Saab tzn. odmowę odsprzedaży technologii. > To on po złamanych obietnicach GM był zmuszony ogłosić bakructwo Saaba. Ciekawe czy coś ugra... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 ten projekt nie jest może najpięknięjszy ale przynajmniej inny. Lubię to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > (...) > Trwa rekrutacja pracowników i produkcja Saaba 9-5 zostanie wznowiona "jak najszybciej". To dobrze, bo auto fajne. Ciekawe jak z ceną, serwisem, siecią sprzedaży... Nie tak łatwo będzie wrócić na rynek. > Na początek produkowany będzie Saab 9-3 z silnikiem spalinowym, > następnie rozpocznie się produkcja wersji elektrycznej. > Prawdopodobnie będzie to stara, już 13-letnia wersja tego modelu. A to nie ma sensu, bo IMO nikt tego nie kupi. > (...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Spyker, ale oni chyba wycofali się w końcu. Tutaj o aktualnym właścicielu Saaba. Otworzył w Chinach fabrykę produkującą akumulatory do przyszłych elektrycznych Saabów: http://www.goteborgdaily.se/new-plant-to-supply-batteries-to-saab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > To dobrze, bo auto fajne. Ciekawe jak z ceną, serwisem, siecią sprzedaży... > Nie tak łatwo będzie wrócić na rynek. > A to nie ma sensu, bo IMO nikt tego nie kupi. > > (...) Na początek może Skandynawowie kupią, z sentymentu. Nowootwartej fabryce przydadzą sie zapewne każde pieniądze. 30 prototypów, m.in. nowe 9-5 kombi, rozeszły się na pniu mimo braku homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 No fajnie, ale to musi przynosić zyski. Raczej ludzie na Saaba się nie rzucą jak Polacy na lumpeksy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Na początek może Skandynawowie kupią, z sentymentu. > Nowootwartej fabryce przydadzą sie zapewne każde pieniądze. Teoretycznie tak, ale w praktyce - koszty samej dystrybucji mogą przerosnąć zyski i nawet sentyment Szwedów tego nie uratuje. Bo auto niestety nie może już konkurować ze współczesnymi konstrukcjami. > 30 prototypów, m.in. nowe 9-5 kombi, rozeszły się na pniu mimo braku homologacji. Auto ładne, kolekcjonerom homologacja niepotrzebna. Ale 30 sztuk nie zrobi sprzedaży. Chociaż IMO Saab 9-5 jest jeszcze bardzo świeży i ma szansę poradzić sobie na rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 Szczerze - sukcesu nie wroze, dlaczego? Beda musieli wlozyc niesamowicie duzo pieniedzy w nowa siec dilerska i serwisy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Szczerze - sukcesu nie wroze, dlaczego? Beda musieli wlozyc niesamowicie duzo pieniedzy w nowa siec > dilerska i serwisy. Właśnie... Tak sobie myślę... Dlaczego nikt nie sprzedaje aut przez Internet? A serwis? Ja bym podpisał jakąś umowę z serwisami Opla. Przecież tam pełno gratów od Insigni siedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Właśnie... Tak sobie myślę... Dlaczego nikt nie sprzedaje aut przez Internet? chyba VW w niemczech tak sprzedaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Właśnie... Tak sobie myślę... Dlaczego nikt nie sprzedaje aut przez Internet? Chińczycy podobno sprzedają w... samolotach. Zamawiasz lecąc, odbierasz po lądowaniu > A serwis? Ja bym podpisał jakąś umowę z serwisami Opla. Przecież tam pełno gratów od Insigni > siedzi. No i tak było np. w Szwecji. Tylko że Opel to wciąż GM, a GM zdecydowanie źle życzy Saabowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > chyba VW w niemczech tak sprzedaje. No, to jakby się Saab uparł to chyba dałoby się wirtualną sprzedaż zorganizować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 Dopiero co były ostatnie na sprzedaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > No i tak było np. w Szwecji. > Tylko że Opel to wciąż GM, a GM zdecydowanie źle życzy Saabowi. Poszczególni dilerzy to przecież niezależne firmy, związane tylko franczyzą. Myślę, że dałoby się znaleźć wystarczającą liczbę chętnych żeby sieć serwisową zorganizować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Właśnie... Tak sobie myślę... Dlaczego nikt nie sprzedaje aut przez Internet? > A serwis? Ja bym podpisał jakąś umowę z serwisami Opla. Przecież tam pełno gratów od Insigni > siedzi. Ale zreaktywowany Saab, z tego co zrozumialem, nie bedzie mial technologii GM. I nie widze raczej mozliwosci umowy z Oplem, jesli ten nalezy do GM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Poszczególni dilerzy to przecież niezależne firmy, związane tylko franczyzą. Myślę, że dałoby się > znaleźć wystarczającą liczbę chętnych żeby sieć serwisową zorganizować. Niezalezne. Jak nie chca Opla, tylko Saaba, wolny wybor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Poszczególni dilerzy to przecież niezależne firmy, związane tylko franczyzą. Myślę, że dałoby się > znaleźć wystarczającą liczbę chętnych żeby sieć serwisową zorganizować. Franczyza to nie takie sobie "tylko", bo jest związana z masą zobowiązań, w tym może być w umowie zakaz reprezentowania innych marek. No ale co Saab zrobi- zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Franczyza to nie takie sobie "tylko", bo jest związana z masą zobowiązań, > w tym może być w umowie zakaz reprezentowania innych marek. > No ale co Saab zrobi- zobaczymy Myślę, że to jest kwestia indywidualnych negocjacji. Salon w pobliżu mnie oferuje chyba z siedem marek niezwiązanych ze sobą: http://www.mmcars.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Ale zreaktywowany Saab, z tego co zrozumialem, nie bedzie mial technologii GM. 9-5 musi mieć, bo jak inaczej. 9-3 chyba też skoro ma być stary model. > I nie widze raczej mozliwosci umowy z Oplem, jesli ten nalezy do GM. Miałem na myśli umowy z poszczególnymi serwisami, nie z GM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > 9-5 musi mieć, bo jak inaczej. 9-3 chyba też skoro ma być stary model. > Miałem na myśli umowy z poszczególnymi serwisami, nie z GM. Bardzo prawdopodobne, ze maja zobowiazania, ktore uniemozliwiaja to o czym myslisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Bardzo prawdopodobne, ze maja zobowiazania, ktore uniemozliwiaja to o czym myslisz. Możliwe też, że są takie co nie mają. Patrz mój post wyżej - dałem link do takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 Od doładowanych benzyn poprzez klekoty Fiata do chińskich bateryjek... Gdyby Leonardo DiCaprio miał tak silny instynkt przetrwania co Saab to Titanic skończyłby się zupełnie inaczej. Z jednej strony nie podoba mi się ten respirator, nie podoba mi się to sprzedawanie się Chińczykom, którzy w końcu zmienią znaczek, zawłaszczą technologię i kopną szwedzkich pracowników w pupę bo za drodzy się okażą. Ale z drugiej to można z zazdrością spojrzeć, że głupie Wikingi, które potrafią tylko gwałcić próbują się ratować i znajdują kasę, a Żerań czeka już tylko na deweloperów, którzy do mieszkań będą w miejscu drzwi pakować wytłoczki z Lanosów. Jakoś tak przykro, że jesteśmy mniej gospodarni od "drących ryja gwałcicieli w łódkach". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > 9-5 musi mieć, bo jak inaczej. 9-3 chyba też skoro ma być stary model. Nie ma na to najmniejszych szans. General Motors zniszczyło nowego Saaba 9-5. Jedynie stary 9-5 jest sprzedany Chińczykom, zmodernizowany i sprzedawany na tamtejszym rynku przez Bejing Automotive: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Nie ma na to najmniejszych szans. General Motors zniszczyło Saaba nowego 9-5. > Jedynie stary 9-5 jest sprzedany Chińczykom, zmodernizowany i sprzedawany na tamtejszym rynku przez > Bejing Automotive: W Europie nikt na takie coś nie spojrzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 Bardzo ładny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 Ten koncept piękny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Ten koncept piękny. Ale felgi to wyglądają jak wentylatory podpierdzielone z chłodni w sadzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Ale felgi to wyglądają jak wentylatory podpierdzielone z chłodni w sadzie. Raczej z silnika samolotu - bo to o to chodziło... Felgi podobne jak w koncepcie Aero X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamk Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > W Europie nikt na takie coś nie spojrzy. Według mnie bardzo ładny ten chiński. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > W Europie nikt na takie coś nie spojrzy. A czym to się różni designersko od np. Skody, Lexusa i Volvo? Jest nawet do nich podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > Właśnie... Tak sobie myślę... Dlaczego nikt nie sprzedaje aut przez Internet? > A serwis? Ja bym podpisał jakąś umowę z serwisami Opla. Przecież tam pełno gratów od Insigni > siedzi. Jeszcze chyba nie te czasy. Choc dla mnie to bylby super pomysl. Ja zawsze bralem to co jest na placu u dilera i nei bawilem sie w konfiguracje. A moze taki Opel nie chce? Ciezko powiedziec. Bez sprawnej sieci serwisowej bedzie ciezko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > Właśnie... Tak sobie myślę... Dlaczego nikt nie sprzedaje aut przez Internet? > A serwis? Ja bym podpisał jakąś umowę z serwisami Opla. Przecież tam pełno gratów od Insigni > siedzi. Jeśli dobrze pamietam to Dacia chyba miała zacząć sprzedawać przez internet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ancypankrator Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 I bardzo dobrze, ponieważ to auto prezentuje się świetnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > Raczej z silnika samolotu - bo to o to chodziło... Felgi podobne jak w koncepcie Aero X Fajnie - tylko jakie lotnicze silniki odrzutowe produkował SAAB? dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 Ładny prototyp 9-3. Widać w nim charakterystyczną linię Saaba. Ale ja też nie wierzę, że uda się markę reanimować. Ludzie będą się bali kupić takiego "zombie". Chyba, że Chińczyk da radę jechać parę lat na olbrzymich stratach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > Fajnie - tylko jakie lotnicze silniki odrzutowe produkował SAAB? > dranio Saab produkuje samoloty od 1940 roku, a odrzutowce od 1947. Kilka najbardziej znanych to: Saab 29 Tunnan Saab 35 Draken Saab 37 Viggen Saab 39 Gripen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leatz Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > Saab produkuje samoloty od 1940 roku, a odrzutowce od 1947. > Kilka najbardziej znanych to: > Saab 29 Tunnan > Saab 35 Draken > Saab 37 Viggen > Saab 39 Gripen Ale w który siedzi silnik saaba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 Dobrze, że marka wraca tym bardziej, że od jakiegoś czasu oglądam się za Saabem 9-3 mkI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > Ale w który siedzi silnik saaba No masz trochę racji bo Saaby tradycyjnie mają silniki odrzutowe produkcji... Volvo Ale i tak szukacie dziury w całym, bo felgi przypominające turbinę silnika mają być odniesieniem do tego, że jest uznanym producentem samolotów a nie dowodem na to, że produkuje własne silniki odrzutowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.