Skocz do zawartości

Saab zmartwychwstaje


mAbZ

Rekomendowane odpowiedzi

Po dwóch latach przestoju, wkrótce ponownie ruszy szwedzka fabryka Saaba.

Obecnie trwają rozmowy z około pięciuset dostawcami części.

Trwa rekrutacja pracowników i produkcja Saaba 9-5 zostanie wznowiona "jak najszybciej".

Na początek produkowany będzie Saab 9-3 z silnikiem spalinowym,

następnie rozpocznie się produkcja wersji elektrycznej.

Prawdopodobnie będzie to stara, już 13-letnia wersja tego modelu.

Ale tak wygląda projekt nowego Saaba 9-3, który z powodu zachłanności

General Motors *) nie wszedł do produkcji:

Saab-9-3-Jason-Castriota-02.jpg

Saab-9-3-Jason-Castriota-04.jpg

Saab-9-3-Jason-Castriota-05.jpg

----

* - GM celowo doprowadziło do bankructwa Saaba, nie inwestując w niego,

a równocześnie nie zgadzając się na odsprzedanie technologii komu innemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawdopodobnie będzie to stara, już 13-letnia wersja tego modelu.

> Ale tak wygląda projekt nowego Saaba 9-3, który z powodu zachłanności

> General Motors *) firmy nie wszedł do produkcji:

Ładna, klasyczna sylwetka ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobra, ale kto jest teraz właścicielem tego zmartwychwstałego trupa i czyja to technologia?

Technologia Saaba, bo 9-3 (wcześniej 900) było skonstruowane zanim GM przejął większość Saaba.

Inaczej jest z 9-5, do którego prawa na zasadzie psa ogrodnika wciąż posiada GM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to mam braki, moja wiedza się kończy na jakimś niszowym producencie, bodajże z Holandii. Szkoda

> było marki, niech działają

Victor Mueller, właściciel holenderskiego Spykera.

Wytoczył GM trwający proces za zniszczenie marki Saab tzn. odmowę odsprzedaży technologii.

To on po złamanych obietnicach GM był zmuszony ogłosić bakructwo Saaba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Victor Mueller, właściciel holenderskiego Spikera.

> Wytoczył GM trwający proces za zniszczenie marki Saab tzn. odmowę odsprzedaży technologii.

> To on po złamanych obietnicach GM był zmuszony ogłosić bakructwo Saaba.

Ciekawe czy coś ugra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> Trwa rekrutacja pracowników i produkcja Saaba 9-5 zostanie wznowiona "jak najszybciej".

To dobrze, bo auto fajne. Ciekawe jak z ceną, serwisem, siecią sprzedaży...

Nie tak łatwo będzie wrócić na rynek.

> Na początek produkowany będzie Saab 9-3 z silnikiem spalinowym,

> następnie rozpocznie się produkcja wersji elektrycznej.

> Prawdopodobnie będzie to stara, już 13-letnia wersja tego modelu.

A to nie ma sensu, bo IMO nikt tego nie kupi.

> (...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dobrze, bo auto fajne. Ciekawe jak z ceną, serwisem, siecią sprzedaży...

> Nie tak łatwo będzie wrócić na rynek.

> A to nie ma sensu, bo IMO nikt tego nie kupi.

> > (...)

Na początek może Skandynawowie kupią, z sentymentu.

Nowootwartej fabryce przydadzą sie zapewne każde pieniądze.

30 prototypów, m.in. nowe 9-5 kombi, rozeszły się na pniu mimo braku homologacji.

Global-images-2013-1-11-Saab-9-5-SportCombi-22.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na początek może Skandynawowie kupią, z sentymentu.

> Nowootwartej fabryce przydadzą sie zapewne każde pieniądze.

Teoretycznie tak, ale w praktyce - koszty samej dystrybucji mogą przerosnąć zyski i nawet sentyment Szwedów tego nie uratuje.

Bo auto niestety nie może już konkurować ze współczesnymi konstrukcjami.

> 30 prototypów, m.in. nowe 9-5 kombi, rozeszły się na pniu mimo braku homologacji.

Auto ładne, kolekcjonerom homologacja niepotrzebna. Ale 30 sztuk nie zrobi sprzedaży.

Chociaż IMO Saab 9-5 jest jeszcze bardzo świeży i ma szansę poradzić sobie na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze - sukcesu nie wroze, dlaczego? Beda musieli wlozyc niesamowicie duzo pieniedzy w nowa siec

> dilerska i serwisy.

Właśnie... Tak sobie myślę... Dlaczego nikt nie sprzedaje aut przez Internet?

A serwis? Ja bym podpisał jakąś umowę z serwisami Opla. Przecież tam pełno gratów od Insigni siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie... Tak sobie myślę... Dlaczego nikt nie sprzedaje aut przez Internet?

Chińczycy podobno sprzedają w... samolotach. Zamawiasz lecąc, odbierasz po lądowaniu zlosnik.gif

> A serwis? Ja bym podpisał jakąś umowę z serwisami Opla. Przecież tam pełno gratów od Insigni

> siedzi.

No i tak było np. w Szwecji.

Tylko że Opel to wciąż GM, a GM zdecydowanie źle życzy Saabowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i tak było np. w Szwecji.

> Tylko że Opel to wciąż GM, a GM zdecydowanie źle życzy Saabowi.

Poszczególni dilerzy to przecież niezależne firmy, związane tylko franczyzą. Myślę, że dałoby się znaleźć wystarczającą liczbę chętnych żeby sieć serwisową zorganizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie... Tak sobie myślę... Dlaczego nikt nie sprzedaje aut przez Internet?

> A serwis? Ja bym podpisał jakąś umowę z serwisami Opla. Przecież tam pełno gratów od Insigni

> siedzi.

Ale zreaktywowany Saab, z tego co zrozumialem, nie bedzie mial technologii GM.

I nie widze raczej mozliwosci umowy z Oplem, jesli ten nalezy do GM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszczególni dilerzy to przecież niezależne firmy, związane tylko franczyzą. Myślę, że dałoby się

> znaleźć wystarczającą liczbę chętnych żeby sieć serwisową zorganizować.

Niezalezne. Jak nie chca Opla, tylko Saaba, wolny wybor. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszczególni dilerzy to przecież niezależne firmy, związane tylko franczyzą. Myślę, że dałoby się

> znaleźć wystarczającą liczbę chętnych żeby sieć serwisową zorganizować.

Franczyza to nie takie sobie "tylko", bo jest związana z masą zobowiązań,

w tym może być w umowie zakaz reprezentowania innych marek.

No ale co Saab zrobi- zobaczymy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Franczyza to nie takie sobie "tylko", bo jest związana z masą zobowiązań,

> w tym może być w umowie zakaz reprezentowania innych marek.

> No ale co Saab zrobi- zobaczymy

Myślę, że to jest kwestia indywidualnych negocjacji. Salon w pobliżu mnie oferuje chyba z siedem marek niezwiązanych ze sobą:

http://www.mmcars.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale zreaktywowany Saab, z tego co zrozumialem, nie bedzie mial technologii GM.

9-5 musi mieć, bo jak inaczej. 9-3 chyba też skoro ma być stary model.

> I nie widze raczej mozliwosci umowy z Oplem, jesli ten nalezy do GM.

Miałem na myśli umowy z poszczególnymi serwisami, nie z GM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 9-5 musi mieć, bo jak inaczej. 9-3 chyba też skoro ma być stary model.

> Miałem na myśli umowy z poszczególnymi serwisami, nie z GM.

Bardzo prawdopodobne, ze maja zobowiazania, ktore uniemozliwiaja to o czym myslisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od doładowanych benzyn poprzez klekoty Fiata do chińskich bateryjek...

Gdyby Leonardo DiCaprio miał tak silny instynkt przetrwania co Saab to Titanic skończyłby się zupełnie inaczej. biglaugh.gif

Z jednej strony nie podoba mi się ten respirator, nie podoba mi się to sprzedawanie się Chińczykom, którzy w końcu zmienią znaczek, zawłaszczą technologię i kopną szwedzkich pracowników w pupę bo za drodzy się okażą. Ale z drugiej to można z zazdrością spojrzeć, że głupie Wikingi, które potrafią tylko gwałcić próbują się ratować i znajdują kasę, a Żerań czeka już tylko na deweloperów, którzy do mieszkań będą w miejscu drzwi pakować wytłoczki z Lanosów.

Jakoś tak przykro, że jesteśmy mniej gospodarni od "drących ryja gwałcicieli w łódkach". crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 9-5 musi mieć, bo jak inaczej. 9-3 chyba też skoro ma być stary model.

Nie ma na to najmniejszych szans. General Motors zniszczyło nowego Saaba 9-5.

Jedynie stary 9-5 jest sprzedany Chińczykom, zmodernizowany i sprzedawany na tamtejszym rynku przez Bejing Automotive:

saab_9-5_baic_c70g_01.jpg

beijing-auto-c70g-04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma na to najmniejszych szans. General Motors zniszczyło Saaba nowego 9-5.

> Jedynie stary 9-5 jest sprzedany Chińczykom, zmodernizowany i sprzedawany na tamtejszym rynku przez

> Bejing Automotive:

W Europie nikt na takie coś nie spojrzy. sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie... Tak sobie myślę... Dlaczego nikt nie sprzedaje aut przez Internet?

> A serwis? Ja bym podpisał jakąś umowę z serwisami Opla. Przecież tam pełno gratów od Insigni

> siedzi.

Jeszcze chyba nie te czasy. Choc dla mnie to bylby super pomysl. Ja zawsze bralem to co jest na placu u dilera i nei bawilem sie w konfiguracje.

A moze taki Opel nie chce? Ciezko powiedziec. Bez sprawnej sieci serwisowej bedzie ciezko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale w który siedzi silnik saaba

No masz trochę racji bo Saaby tradycyjnie mają silniki odrzutowe produkcji... Volvo zlosnik.gif

Ale i tak szukacie dziury w całym, bo felgi przypominające turbinę silnika

mają być odniesieniem do tego, że jest uznanym producentem samolotów

a nie dowodem na to, że produkuje własne silniki odrzutowe smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.