Skocz do zawartości

Smierc przez DSG - VW objety sledztwem...


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

No i stalo siepanic.gif [...] Ignoracja klientow moze sie dla VeeDub zle skonczyckara.gif[...]

Pijac poranna kawe lizak.gif, otwieram poranne gazetyzlosnik.gif i ... strona numer 1, artukul numer 1 lizak.gif

"Auto staje i mozesz sie tylko modlic ..."

W skrocieold.gif:

Burley Tunnel - tunel na jednej z glownej arteri Melbourne.

031012-Citylink-Traffic.jpg

Westgate%20Freeway%20Image%201000990.jpg

Limit 80km/h.

Jedzie sobie VW Golf a zanim jedzie B-double...

Main9039772075150e7628694e043795850_2_460_307.jpg

6921163276_91115e62d1_z.jpg

Nagleconfused.gif Vee Dub staje - bez swiatla stop, bez niczego [...] B-double wpada bez praktycznie zadnego hamowania na Golf.buu.gif

mulher.gif z VeeDub = czacha.gif na miejscu, nie ma za bardzo co zbierac ...

627621-burnely-tunnel.jpg

240598-burnley-tunnel-crash.jpg

240598-burnley-tunnel-crash.jpg

I mozliwe, ze ktos po prostu z VeeDud pojdzie innocent.gif jesli zazuty sie potwierdza...

Popoludniowe wydania juz mialy wiecej "horror stories" z DSG - co u nas gdzie 95% aut jest sprzedawanych jako automatic (rowniez VeeDub) - wiec zobaczymy co z tego bedzie.... ale mam nadzieje, ze VeeDub dostanie pozadnie po d...e za tak zle podejscie do klientow...angryfire.gif[...]

Info juz jest na Reutersold.gif

http://www.reuters.com/article/2013/05/31/us-australia-volkswagen-idUSBRE94U07W20130531

Komentarze w mediach sa takie, ze sprzedaz troche VeeDub zleci ... hmm.gif - co ciekawe DSG nie ma "recall" ale ma service bulletin - czyli jesli masz problemy z DSG to ci na gwarancji i tak wymieniazlosnik.gif[...]

Wiec Volskwagen z malego problemu i bledu PR (wizerunek - dlatego nie chca wydac "recall", ma teraz duuuuuuzypanic.gif problemzlosnik.gif - mozliwa smierc, czyzby nowy Ford Pinto?niewiem.gif

vw3d.jpg

vw1jpg.jpg

vw1jpg2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i stalo sie [...] Ignoracja klientow moze sie dla VeeDub zle skonczyc[...]

Ozi - wyraz "ignoracja" oznacza brak wiedzy czy głupotę, nie olewanie czy ignorowanie smile.gif

Chociaż jak pokazuje cytowany przykład, głupotą jest kupowanie fał-wej, więc może tak bardzo się nie pomyliłeś grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Nieszczescie. Ale jakby to stalo sie w PL to policja stweirdzilaby, ze winna wypadku jest nadmierna predkosc. A tak skoro to w AU to VW dostanie porzadnie po dupie i naprawi DSG. O ile winna byla DSG a nie cos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem tak. Nieszczescie. Ale jakby to stalo sie w PL to policja stweirdzilaby, ze winna wypadku

> jest nadmierna predkosc. A tak skoro to w AU to VW dostanie porzadnie po dupie i naprawi DSG.

> O ile winna byla DSG a nie cos innego.

Niezachowanie odstępu od pojazdu poprzedzającego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem tak. Nieszczescie.

Szkoda mulher.gif[...]

[...] VW dostanie porzadnie po dupie i naprawi DSG.

> O ile winna byla DSG a nie cos innego.

Napewno duzo klientow stracili dziszlosnik.gif[...] w opinie przecietnego czytajacego gazeta zapamietasz tylko dwa slowa "VeeDub sprzedaje niebezpieczne auta"

Co ciekawe, jak mowie, wymieniaja DSG bez problemu, ale tylko podczas service, czyli jak sie do nich przejedzieszhmm.gif.

Wyglada, ze jak to jest w niektorych korporacjach, wzrost rynku i zysk byl wazniejszy, niz wydanie info:

"ludzie przyjedzcie, bo nam DSG nie wyszlo"zlosnik.gif

Jestold.gif:

"Ludzie, jak macie problem, przyjedzcie - to naprawimy, tylko nikomu nie mowcie"hahaha.gif[...]

Z Coroner nie ma zartow ... panic.gif[...], nie ma co wybiegac przed koniazlosnik.gif, ale jesli ustala, ze DSG jest winne to bardzo prawdopodobne, ze ktos za prison.gif trafi...

Zobaczymy, zly PR juz napewno jest ...

IMVHO nawet jesli sa niewinni i tak na to zasluzylizlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem wiem. Trudno im będzie udowodnić przed sądem, że nie wiedzieli o problemach z DSG

Zobaczymyzlosnik.gif - czytam wlasnie moje ulubione forum do straszenia dzieci "Amarok Forum " i niektorzy twierdza, ze ten Golf to byl manualzlosnik.gif.

Innym problemem, podobno tak samo powszechnym jak DSG sa padajace wtryski w Dieselniewiem.gifhmm.gif, ktore podobno unieruchamija autoniewiem.gif[...]

Znow na forum czytam, ze mozliwe ze ten Golf byl ... petrolhahaha.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co oznacza awaria DSG i auto nagle staje?

Z tego co czytam sa dwa problemy z VeeDub

1. DSG - nagle odciecie mocy.

2. Wtryski w Diesel - objawy takie same, nagle odciecie mocy.

W popoludniowym wydaniu gazety byly opisa jak mulher.gif zatrzymala sie na Harbour Bridge ...

site_1_rand_1086469202_syd_harbour_bridge_080411_b_aap.jpg

[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co czytam sa dwa problemy z VeeDub

> 1. DSG - nagle odciecie mocy.

> 2. Wtryski w Diesel - objawy takie same, nagle odciecie mocy.

haha ale czasów dożyliśmy, zwykłe zgaśnięcie silnika w samochodzie jest komentowane jako "zabójczo niebezpieczne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w tym niezwykłego ze komus nagle się zatrzyma samochod, bo padnie skrzynia czy silnik? niewiem.gif

Czy to jakas tragedia? niewiem.gif

Przeciez takie auto w miejscu nie stanie, wiec ten z tylu chyba powinien zareagować, nawet jeśli ktoś przed nim ostro wystraca predkosc/hamuje bez swiatel stopu ok.gif

IMHO normalna sytuacja na drodze, jak można to opisywac w gazetach? icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> haha ale czasów dożyliśmy, zwykłe zgaśnięcie silnika w samochodzie jest komentowane jako "zabójczo

> niebezpieczne".

Czekaj, a zgasl ci kiedys silnik przy 80km/hconfused.gif? Bo ja nie znam takiego prypadku poza VWzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekaj, a zgasl ci kiedys silnik przy 80km/h? Bo ja nie znam takiego prypadku poza VW

Mojemu koledze zgasł silnik na autostradzie przy 140km/h czy nawet więcej. W Renault. Nie miał z tym problemu zadnego ani on, ani nikt za nim.

EDIT: oczywiście padl mu rozrząd, a było to 16v smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OZI, z całym szacunkiem, ale nie da się tego czytać co piszesz. Mnóstwo zwrotów po angielsku, a jak już po naszemu to nie odmienione przez przypadki. Czy tak ciężko napisać po polsku, czy to może taka moda ala Sibui?

EDIT:

A i co to jest ten VeeDUB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> haha ale czasów dożyliśmy, zwykłe zgaśnięcie silnika w samochodzie jest komentowane jako "zabójczo

> niebezpieczne".

Jeśli były akcje serwisowe tego typu: w Mazdzie na zacierający się silnik wycieraczek - "w czasie deszczu może się zatrzeć, ograniczając widoczność i powodując zagrożenie" - to dlaczego nagminnie padające skrzynie się nie kwalifikują?

Pewnie rachunek ekonomiczny grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OZI, z całym szacunkiem, ale nie da się tego czytać co piszesz. Mnóstwo zwrotów po angielsku, a jak

> już po naszemu to nie odmienione przez przypadki. Czy tak ciężko napisać po polsku, czy to

> może taka moda ala Sibui?

Zewrzyj pośladki i do przodu...

> A i co to jest ten VeeDUB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekaj, a zgasl ci kiedys silnik przy 80km/h? Bo ja nie znam takiego prypadku poza VW

kończy się paliwo, zrywa rozrząd, pęka korbowód, itp to chyba nie tylko w VW.

Tylko wówczas szybko światła awaryjne, sprzęgło i na pobocze.

A w opisanej sytuacji, to chyba nie samochód jest winien śmierci tylko uzależnienie i zaufanie do technologi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem. To co, jechała 80km/h i stanęła w miejscu? Ktoś jej włożył patyk w szprychy? Gdyby zablokowało skrzynie to ją zmieli jak ktoś tu zauważył.

Inne samochody się nie psują?

Czy to taka praktyka w Australii że jak stoisz i nie masz awaryjnych to walisz śmiało - nie twoja wina?

Gość z ciężarówki nie zachował odstępu/należytej odległości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli wierzyc pismakom, DSG sie

Powiem Ci w jaki sposób problem zostanie rozwiązany. VW skonstruuje moduł, który po zgaszeniu/zgaśnięciu silnika będzie włączał na 30 sekund światła awaryjne. Na Twoim rynku zainstalują go tylko do samochodów, które przyjadą na przegląd gwarancyjny, w Polsce będzie go można sobie kupić za równowartość 300Euro.

hahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie bardzo rozumiem. To co, jechała 80km/h i stanęła w miejscu? Ktoś jej włożył patyk w szprychy?

> Gdyby zablokowało skrzynie to ją zmieli jak ktoś tu zauważył.

> Inne samochody się nie psują?

> Czy to taka praktyka w Australii że jak stoisz i nie masz awaryjnych to walisz śmiało - nie twoja

> wina?

> Gość z ciężarówki nie zachował odstępu/należytej odległości.

Dokladnie, wina kierowcy ciezarowki w 100%. To on jest winny śmierci, a nie jakas awaria samochodu - bo to normalne ze się zdarzają nawet przy większych predkosciach crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem Ci w jaki sposób problem zostanie rozwiązany. VW skonstruuje moduł, który po

> zgaszeniu/zgaśnięciu silnika będzie włączał na 30 sekund światła awaryjne. Na Twoim rynku

> zainstalują go tylko do samochodów, które przyjadą na przegląd gwarancyjny, w Polsce będzie go

> można sobie kupić za równowartość 300Euro.

Coś w tym jest... Zmysł projektanta przez Ciebie przemawia grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem Ci w jaki sposób problem zostanie rozwiązany. VW skonstruuje moduł, który po

> zgaszeniu/zgaśnięciu silnika będzie włączał na 30 sekund światła awaryjne. Na Twoim rynku

> zainstalują go tylko do samochodów, które przyjadą na przegląd gwarancyjny, w Polsce będzie go

> można sobie kupić za równowartość 300Euro.

W Polsce to niepotrzebne, bo ludzie sobie potrafią poradzić na drodze z takimi sytuacjami ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co czytam sa dwa problemy z VeeDub

> 1. DSG - nagle odciecie mocy.

> 2. Wtryski w Diesel - objawy takie same, nagle odciecie mocy.

> W popoludniowym wydaniu gazety byly opisa jak zatrzymala sie na Harbour Bridge ...

> [...]

ale przeciez w wiekszosci aut moze nagle strzelic rozrzad, paść turbosprężarka, spaść rura z intercoolera, skonczyc sie paliwo

i nie jeden raz tak sie zdarza, mi na przyklad pare razy skonczylo sie LPG przy V~120km/h i nic, wysprzeglilem, odpalilem na luzie na noPB dojechalem na stacje predkosc nawet nie spadla ponizej 100km/h w tym czasie

rozumiem ze w wiekszosci ludzi w AU nie ucza, ze jak w automacie nagle spadnie moc to mozna wrzucic ta wajcha z przodu na N? i zjechac na pobocze ?

bo rozumiem ze silnik gasnie, spada moc, silnik mocno hamuje samochod, ale nikt nie wpada na pomysl by wrzucic na N w automacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś w tym jest... Zmysł projektanta przez Ciebie przemawia

Zastanawiam się czy nie zlecić już produkcji podróbek w Chinach. Będą się sprzedawały ja ciepłe bułeczki, bo każdy wiejski posiadacz Golfa trójki będzie chciał dla szpanu "pomigać" przed wiejską dyskoteką, tak jak to robią najnowsze modele.

hehe.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem Ci w jaki sposób problem zostanie rozwiązany. VW skonstruuje moduł, który po

> zgaszeniu/zgaśnięciu silnika będzie włączał na 30 sekund światła awaryjne. Na Twoim rynku

> zainstalują go tylko do samochodów, które przyjadą na przegląd gwarancyjny, w Polsce będzie go

> można sobie kupić za równowartość 300Euro.

też właśnie o tym pomyślałem, nie powinno się użytkownika samochodu (ciężko to jeszcze nazwać kierowcą) zmuszać do tak wytężonego wysiłku umysłowego.

Samochód gaśnie, a babka jedzie i ciśnie pewnie gaz do końca i tak się zatrzymuje na samym środku drogi bez świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Polsce to niepotrzebne, bo ludzie sobie potrafią poradzić na drodze z takimi sytuacjami

W Polsce w takich sytuacjach zawsze winny jest kierowca. Wszystko jedno który - grunt że producenci badziewia są nietykalni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem ze w wiekszosci ludzi w AU nie ucza, ze jak w automacie nagle spadnie moc to mozna wrzucic

> ta wajcha z przodu na N? i zjechac na pobocze ?

> bo rozumiem ze silnik gasnie, spada moc, silnik mocno hamuje samochod, ale nikt nie wpada na pomysl

> by wrzucic na N w automacie?

mysle ze to nie w tym problem, bo ok - jak samochod nagle gasnie to nieważne czy umiemy sobie z tym poradzić czy nie - nawet jeśli nagle zaczniemy ostro zwalniac - to najważniejsze ze kierowcy za nami powinni umiec prawidłowo zareagować i nie byłoby zadnego problemu ok.gif a jeśli ktoś w taki ostro zwalniający samochod wali z tyłu to jest tylko jego wina...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale przeciez w wiekszosci aut moze nagle strzelic rozrzad, paść turbosprężarka, spaść rura z

> intercoolera, skonczyc sie paliwo

"Awaria" a "wada konstrukcyjna o której producent wie, ale decyduje się ignorować" to jednak dwie różne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale przeciez w wiekszosci aut moze nagle strzelic rozrzad, paść turbosprężarka, spaść rura z

> intercoolera, skonczyc sie paliwo

> i nie jeden raz tak sie zdarza, mi na przyklad pare razy skonczylo sie LPG przy V~120km/h i nic,

> wysprzeglilem, odpalilem na luzie na noPB dojechalem na stacje predkosc nawet nie spadla

> ponizej 100km/h w tym czasie

> rozumiem ze w wiekszosci ludzi w AU nie ucza, ze jak w automacie nagle spadnie moc to mozna wrzucic

> ta wajcha z przodu na N? i zjechac na pobocze ?

> bo rozumiem ze silnik gasnie, spada moc, silnik mocno hamuje samochod, ale nikt nie wpada na pomysl

> by wrzucic na N w automacie?

Pojeździj trochę automatem a potem gadaj. Mam znajomego, który jeździ automatem może od dwóch, trzech lat. Jakiś czas temu popsuły mu się hamulce - na podziemnym parkingu, przy śmiesznie niskich prędkościach. Sam mi się przyznał, że zanim wpadł na to, żeby przerzucić na "N" to mało nie wjechał w ścianę. Zupełnie o tym zapomniał. Przerzucenie na luz w manualu jest odruchowe. Jeżdżąc automatem tracisz ten odruch bardzo szybko. A mówimy tu o ludziach, którzy pewnie nigdy manualem nie jechali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Polsce w takich sytuacjach zawsze winny jest kierowca. Wszystko jedno który - grunt że producenci

> badziewia są nietykalni.

I prawidłowo ze jest winny kierowca. Rozne sytuacje na drogach się wydarzają i kierowca powinien umiec odpowiednio reagować. Jeśli nie potrafi i kogos zabija - to jest winny tylko on, a nie producent auta które się zepsulo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Polsce w takich sytuacjach zawsze winny jest kierowca. Wszystko jedno który - grunt że producenci

> badziewia są nietykalni.

Ale z drugiej strony kija jest to, że produkcja wszystkiego się monopolizuje, nie pojawiają się żadne nowe marki samochodów itp. bo aby cokolwiek wyprodukować, musisz mieć zaplecze 200% większe na badania itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojeździj trochę automatem a potem gadaj. Mam znajomego, który jeździ automatem może od dwóch,

> trzech lat. Jakiś czas temu popsuły mu się hamulce - na podziemnym parkingu, przy śmiesznie

> niskich prędkościach. Sam mi się przyznał, że zanim wpadł na to, żeby przerzucić na "N" to

> mało nie wjechał w ścianę. Zupełnie o tym zapomniał. Przerzucenie na luz w manualu jest

> odruchowe. Jeżdżąc automatem tracisz ten odruch bardzo szybko. A mówimy tu o ludziach, którzy

> pewnie nigdy manualem nie jechali.

Ale to jest podstawowa wiedza jak zatrzymać pojazd w razie awarii! To jest najwazniejsza sprawa i nieważne jakim pojazdem jedziemy , trzeba mieć to w glowie! ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I prawidłowo ze jest winny kierowca. Rozne sytuacje na drogach się wydarzają i kierowca powinien

> umiec odpowiednio reagować. Jeśli nie potrafi i kogos zabija - to jest winny tylko on, a nie

> producent auta które się zepsulo.

wole byc winny i przezyc niz niewinny i byc w tym pierwszym aucie

leciales kiedys autobanem? wypadasz zza gorki a tam wszystcy stoja

niefajne uczucie frown.gif

vw to nie osmy cud swiata i nie masz cos sie tak spinac i go bronic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie bardzo rozumiem...

> Inne samochody się nie psują?

Widac taka moda w AU aby psioczyć na VW. Tak jak w US na Toyotę. Nawet u nas na wsi prostym ludziom iadomo, co obce to złe.

Do tego dziennikarski bełkot i szukanie taniej sensacji jak wszędzie.

> Czy to taka praktyka w Australii że jak stoisz i nie masz awaryjnych to walisz śmiało - nie twoja

> wina?

Pewnie społeczeństwo już tak ogłupione? U nas też do tego idzie.

Kierowca ciężarówki spowodował wypadek a teraz szuka kozła ofiarnego.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mysle ze to nie w tym problem, bo ok - jak samochod nagle gasnie to nieważne czy umiemy sobie z tym

> poradzić czy nie - nawet jeśli nagle zaczniemy ostro zwalniac - to najważniejsze ze kierowcy

> za nami powinni umiec prawidłowo zareagować i nie byłoby zadnego problemu a jeśli ktoś w taki

> ostro zwalniający samochod wali z tyłu to jest tylko jego wina...

Ale na tej drodze nie wolno się było zatrzymywać, do tego światła stop w Golfie nie zadziałały, a przed nim nie było sytuacji która uzasadniałaby konieczność zatrzymania.

Kierowca ciężarówki miał zatem prawo oczekiwać, że auto się nie zatrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to jest podstawowa wiedza jak zatrzymać pojazd w razie awarii! To jest najwazniejsza sprawa i

> nieważne jakim pojazdem jedziemy , trzeba mieć to w glowie!

Taaaa, siedząc przed komputerem i wyobrażając sobie hipotetyczne sytuacje jest fajnie.

W sytuacji zagrożenia nie ma czasu na takie myślenie - trzeba polegać na odruchach. Odruch wysprzęglenia manuala wszyscy mają. Odruchu gmerania wajchą automatu nie ma nikt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OZI, z całym szacunkiem, ale nie da się tego czytać co piszesz. Mnóstwo zwrotów po angielsku, a jak

> już po naszemu to nie odmienione przez przypadki. Czy tak ciężko napisać po polsku, czy to

> może taka moda ala Sibui?

OZI jest Australijczykiem, nie Polakiem, który wyjechał do Australii

> EDIT:

> A i co to jest ten VeeDUB?

Wi-Dablju... VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co oznacza awaria DSG i auto nagle staje?

> bloguja sie hamulce? czy skrzynia nagle przestaje sie krecic?

> przeciez to sa takie siły ze ta skrzynia powinna zostac zmielona w przypadku zablokowania

Kiedyś mi się skrzynia w maluchu zablokowała. Prędkość była niższa, tak ze 30-40km/h. Skrzyni nie zmieliło, a hamowanie było tak mocne jakbym wcisnął hamulce. O tyle dziwne, że w maluchu zablokowało tylną oś, która ma mniejsze znaczenie przy hamowaniu.

Jak ten Golf stanął dęba przed tą ciężarówką, bez świateł stopu, to nie ma takiego cwaniaka, który ciężarówką z dwoma przyczepami wywinie się od uderzenia. Zwłaszcza że kierowca ciężarówki widzi to samo co kierowca Golfa, a w tym przypadku widział czystą drogę, i żadnego powodu do nagłego hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wole byc winny i przezyc niz niewinny i byc w tym pierwszym aucie

> leciales kiedys autobanem? wypadasz zza gorki a tam wszystcy stoja

> niefajne uczucie

> vw to nie osmy cud swiata i nie masz cos sie tak spinac i go bronic

A w którym miejscu ja bronie VW? yikes.gif Chyba Ci się wątki pomylily, gdzies tam jest wątek obok - może tamten masz na mysli ok.gif

Tutaj absolutnie nie bronie VW bo nie podobają mi się jego nowe-zawodne wynalazki, ale mowie o tym ze to totalna glupota zwalac wine na producenta pojazdu, nieważne jakiej marki (tak jak kiedyś Toyota miała problem z pedałem gazu - dla mnie to tez smieszne ze kierowca nie umial sobie poradzić w takiej sytuacji). Winni sa kierowcy którzy nie potrafią zapanować nad pojazdem w sytuacji awarii - a to jest podstawowa wiedza jaka kierowca powinien posiadac. Pęknie opona, zerwie się rozrząd, padnie skrzynia - trzeba umiec pojazd opanować, to podstawa. A druga sprawa ze kierowca jadący za takim pojazdem tez musi umiec odpowiednio się zachować. A w dzisiejszych czasach ani jeden ani drugi nie potrafi - ludzie sa coraz głupsi bo ufają elektronice, a to sa naprawdę proste sprawy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też właśnie o tym pomyślałem, nie powinno się użytkownika samochodu (ciężko to jeszcze nazwać

> kierowcą) zmuszać do tak wytężonego wysiłku umysłowego.

> Samochód gaśnie, a babka jedzie i ciśnie pewnie gaz do końca i tak się zatrzymuje na samym środku

> drogi bez świateł.

No dobra, ale nawet najbardziej tępa baba może jeździć autem jeśli uzyska uprawnienia. Ta widać uzyskała. I awaria samochodu może ją zabić, jeśli nie umie sobie z nią poradzić lub została zaskoczona.

Ale... Jeśli awaria jest wynikiem WADY produktu o której producent WIEDZIAŁ i ją IGNOROWAŁ to zmienia postać rzeczy. Bo powinno się go za jaja powiesić i tak, skoro nawet nie ostrzegł użytkowników i zostawił ich samymi sobie.

Jeśli Ci jutro padną hamulce i się zabijesz, to będzie awaria i nieszczęśliwy wypadek. Jeśli wczoraj byłeś jednak w serwisie i mechanik Ci nie powiedział, że klocki się skończyły albo układ nie trzyma ciśnienia to zmienia postać rzeczy, nieprawdaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale na tej drodze nie wolno się było zatrzymywać, do tego światła stop w Golfie nie zadziałały, a

> przed nim nie było sytuacji która uzasadniałaby konieczność zatrzymania.

> Kierowca ciężarówki miał zatem prawo oczekiwać, że auto się nie zatrzyma.

Ale nastapila awaria - to wystarczający powod by jakiś samochod zaczal nagle ostro zwalniac bez swiatel stopu - i na to wlasnie powinien odpowiednio zareagować kierowca ciezarowki.

No ale masz racje - jak niektórzy do zauważenia ze ktoś hamuje potrzebują zobaczyć jego swiatla stopu - to po prostu pokazuje jak spoleczenstwo jest dzisiaj ogłupione no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nastapila awaria - to wystarczający powod by jakiś samochod zaczal nagle ostro zwalniac bez

> swiatel stopu - i na to wlasnie powinien odpowiednio zareagować kierowca ciezarowki.

> No ale masz racje - jak niektórzy do zauważenia ze ktoś hamuje potrzebują zobaczyć jego swiatla

> stopu - to po prostu pokazuje jak spoleczenstwo jest dzisiaj ogłupione

Oj, jak ty mało wiesz grinser006.gif Życzę Ci tylko, żebyś komuś się nie wpakował w tyłek bo nie miał ani jednego stopa.

Ja przeżyłem podobną sytuację, przy jakiś 30km/h. Od momentu kiedy klient zaczyna hamować do momentu jak się orientujesz o co chodzi mija naprawdę spooooro metrów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taaaa, siedząc przed komputerem i wyobrażając sobie hipotetyczne sytuacje jest fajnie.

No wlasnie - chyba niektórzy tutaj nigdy nie mieli sytuacji awaryjnych i tak sobie wyobrazaja ze to od razu tragedia.

> W sytuacji zagrożenia nie ma czasu na takie myślenie - trzeba polegać na odruchach. Odruch

> wysprzęglenia manuala wszyscy mają. Odruchu gmerania wajchą automatu nie ma nikt.

Nie, to nie chodzi o to ze nie maja takiego odruchu, a o to ze w ogole o tym nie wiedza ze trzeba/mozna to zrobić. To brak wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekaj, a zgasl ci kiedys silnik przy 80km/h? Bo ja nie znam takiego prypadku poza VW

Nie pamiętam czy przy 80 km/h ale zgasł:

-w Polonezie

-w Matizie

W obu przypadkach zjechałem bezpiecznie na pobocze ale... nie odbywało się to na 4-pasmowej drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oj, jak ty mało wiesz Życzę Ci tylko, żebyś komuś się nie wpakował w tyłek bo nie miał ani jednego

> stopa.

> Ja przeżyłem podobną sytuację, przy jakiś 30km/h. Od momentu kiedy klient zaczyna hamować do

> momentu jak się orientujesz o co chodzi mija naprawdę spooooro metrów....

Tak się sklada ze jak przez 5 lat pracowałem cale dnie w samochodzie to wiele razy ostro hamowaly przede mna pojazdy które nie miały w ogole swiatel stopu. Jakos w nikogo nie wjechałem, mimo ze bywalo ostro i musialem gdzies uciekać.

A sam tez przezylem wiele roznych awarii moich pojazdów (znaczy nie moich, tych którymi akurat jechałem, bo o swoje auta dbam, ale woziłem rozne trupy) takich ze gdyby nie dobra reakcja kierowcow za mna to tez byłoby grubo. Ale jednak większość kierowcow potrafi się zachować gdy przed nimi cos się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.