Skocz do zawartości

VeeDub-cd-VW oficjalnie " Mamy problem z (Q) DSG i Diesel"


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

> odpowiedź

Tak. Jest Giuletta. Ale skrzynia TCT jest tylko z jednym silnkiem benzynowym i jednym dieslem. A teraz popatrz na VW i Skodę, gdzie masz kombinacji do wyboru, do koloru. Absolutnie daleko mi do bycia fanem VW, ale jedno trzeba im przyznać: mają bezkonkurencyjnie szeroką ofertę na kombinację model-silnik-skrzynia. Dla wielu takich konfiguracji praktycznie nie ma konkurencji na rynku. Więc nie dziwię się, że ludzie to kupują. Bo nikt inny im tego nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie jestem zaślepiony na żadną markę, ale podaj mi jakie są dostępne w PL auta klasy kompakt z

> silnikiem turbobenzynowym z mocą w przedziale 150-200KM i dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Może być jakikolwiek automat o zbliżonych osiągach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dość wysoki jest ten koszt ubezpieczenia. Te 4 tys. ubezpiecza Cię

> do jakiej sumy kwot napraw?

4 tys to jedna grubsza naprawa

mi w Fordzie dwa razy wymieniali pompe wody i wspomagania zanim sie polapali co jest nie tak. Po kolejnej (trzeciej) wymianie kompletu pomp i dodatkowo przekladni kierowniczej przestalo sie sypac. Problem taki, ze pompy padaly w mniej wiecej odstepie roku a zaczelo sie sypac zaraz po skonczeniu gwarancji podstawowej. Dobrze, ze mialem rozszerzona. Wymiana przekladni byla 7 dni po uplywie gwarancji rozszerzonej. Na szczescie auto wstawilem na serwis ostatniego dnia jej trwania i pojechali calosc z tego kontraktu. Az mi sie slabo robi jakbym mial za to wszystko placic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mamy cię kliencie...nieważne czy w d... czy w sercu. Dałeś się skusić pozorem, a nie konkretem.

Cała EU motoryzacja taka jest, na VW trafiło bo jest mocno (jak na EU markę) obecny w Australii.

To taka ładna konfekcja, tak jak OZI pisał, ładne kokpity, a z mechanicznej strony patrząc kierowcy są testerami beta-rozwiązań.

Jestem pewny że jeśli do Australii wszedł by np Fiat i francuska trójka PSA/Renia, to było by tak samo.

Ja bym się cieszył jakby cała Europa przestałą kupować europejskie samochody i przerzuciła się na JP, KOR i USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki takim pomysłom mamy bezrobocie i fabryki w Chinach. ...genialne.

Tak kochacie Europę ?

Bo jeśli mogę kupić lepsze auto, to mi wszystko jedno gdzie wyprodukowane.

OK, Fiat, VW, PSA to auta dla ludu i jakies błędy teoretycznie można wybaczyć (ale nie powazne błędy konstrukcyjne !!), ale brakoróbstwo i badziew lub co gorsza oferowanie świadome zabugowanego produktu wkracza w rejon premium np BMW z silnikiem N47.

Dlatego klienci powinni zagłosować portfelami przeciw EU motoryzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak kochacie Europę ?

> Bo jeśli mogę kupić lepsze auto, to mi wszystko jedno gdzie wyprodukowane.

> OK, Fiat, VW, PSA to auta dla ludu i jakies błędy teoretycznie można wybaczyć (ale nie powazne

> błędy konstrukcyjne !!), ale brakoróbstwo i badziew lub co gorsza oferowanie świadome

> zabugowanego produktu wkracza w rejon premium np BMW z silnikiem N47.

> Dlatego klienci powinni zagłosować portfelami przeciw EU motoryzacji.

Dlaczego w takim razie jezdzisz C5 a nie Avensisem? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego w takim razie jezdzisz C5 a nie Avensisem?

To auto ma 10 lat i jest już stare, wtedy EU-motoryzacja inaczej wyglądała, a dyskutujemy o czasach współczesnych. Więc nie ma to nic wspólnego.

We współczesnym C5 nie ma np. silnika benzynowego wartego uwagi który gwarantuje bezproblemową eksploatację. Albo zbyt słabe wolnossące 1.6, albo 1.6 THP który zrobili razem z BMW i wspólnie popsuli rozrząd biorąc przykład z VW-brata.

Czyli zrobili typowo współczesną europejską kooperację sick.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To auto ma 10 lat i jest już stare, wtedy EU-motoryzacja inaczej wyglądała, a dyskutujemy o czasach

> współczesnych. Więc nie ma to nic wspólnego.

> We współczesnym C5 nie ma np. silnika benzynowego wartego uwagi który gwarantuje bezproblemową

> eksploatację. Albo zbyt słabe wolnossące 1.6, albo 1.6 THP który zrobili razem z BMW i

> wspólnie popsuli rozrząd biorąc przykład z VW-brata.

> Czyli zrobili typowo współczesną europejską kooperację .

Fakt, tez mi sie podoba nowa C5, ale nie ma z czego wybierac jesli chodzi o noPB...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fakt, tez mi sie podoba nowa C5, ale nie ma z czego wybierac jesli chodzi o noPB...

Aktualne C5 bardzo mi się podoba, ale to typowe auto zrobione pod Europę, ładne w środku, dobrze zmontowane, z dobrym wnętrzem (tylko LCD klimy rodem z Audi są dramatyczne), ale mające w sobie już niestety gen i pierwiastek współczesnej europejskiej.......jakby to nazwać.....krótkoterminowości eksploatacyjnej i "konfekcji"

- skraplacze klimy zaczynają padać po 4 roku

- źle zaprojektowane odpływy w drzwiach przez co rdzewieją prowadnice szyb

- elektryczny ręczny po kilku zimach lubi się sypać

- o typowych cechach wysilonego diesla pt. "fajny, super jeździ, ale jeśli jest młody" nie ma co pisać, bo we wszystkich markach jest tak samo

- silniki 1.6 THP z chorobami wieku dziecięcego

Czyli !! - przeciętne europejskie auto, ani lepsze, ani gorsze od konkurencji, wyjątkowym czyni je ciągle hydrauliczne zawieszenie dostępne w wyższych wersjach.

OK, kończę już robić OT w wątku o VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu duzo, bo u nas srednio 2kEUR;

Golf za 2kE czy skrzyniazlosnik.gif? wink.gif

> O tym ze sie OZI uwzial(es) nie bede pisal, bo juz bylo wczesniej.

zlosnik.gif

> However, z DSG jest cos na rzeczy. Niemiecki odpowiednik AK - Portal www.motor-talk.de

> przeprowadzil niereprezentatywne badanie ktorego wyniki mozecie zobaczyc TUTAJ (jak ktos

> potrzebuje to polecam Google Translator). Z badania wynika, ze o ile 6 stopniowe DSG w Dieslu

> jest raczej ok, to 7 stopniowe w benzynie jest 50-50.

Przelazlem przez jakies 3-4 forum VeeDub w Oz, US, UK i wyglada, ze masz racje, to znaczy,nie ze nie ma problemu z 6s DSG, ale nie ma az takiej skali problemu jak z 7s DSG.

Sprawdzic tego nie mge, bo nie mam ani jednego, ani drugiego wiec opieram sie na postach wlasvicieli.

> Osobiscie nie mam doswiadczen bo oba nasze VW sa w manualu, i jak do tej pory ani Golf+ (35kkm) ani

> Passat (65kkm) nie byly ani razu pozaplanowo w serwsie

To zeby tak trzymaczlosnik.gif, btw % jaki jest udzial DSG vs manual w sprzedazy w EU?

IMVHO roznica % padow bedzie wynikac z tego, ze u mnie i w ogole w Asia znajdziesz Golf manual tylko w cenniku. % bedzie to moze 5% - i mowie moze. Ciezko ci po prostu bedzie manual.

[...]

> Jak dla mnie wniosek jest taki, ze samochody sie psuja, niezaleznie czy VW czy Toyota (jakiś tekst

> ) no ale przeciez nie o toyote w tym watku chodzi

Kazde sie psuja, w dobie, kiedy cykl zycia modelu to 6 latidea.gif, i dlatego ciezko dzis spotkac jakies auta z lat 90tych. Ale jednak oczekujesz jakiegos wsparcia producenta...

> Pozdrawiam z kraju pancernych samochodow o kiepskiej jakosci ktore niesprawiedliwie przeganiaja

> Toyote na kolejnych rynkach

hahaha.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hehe... Dobre.

Jeszcze jedno dobrezlosnik.gif. Na stronie VeeDub w HK www.vw.com.hk masz w gornym prawym rogu "Wazne info dla posiadaczy DSG!!!!".

I paru lidzi na forum pokazalo screenshots, gdzie po wprowadzeniu VIN z auta od nas.... Ukazuje sie jako kwalifikujacy do wymiany DSGpanic.gif.

Dotyczy tylko 7s DSG.

Link: www.dq200vwhk.com

Zobacz czy. Cos wyskoczyniewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co to VeeDub?

tak ciezko sie domyslec ? smirk.gif

>Tu Polska jest, po polsku piszemy a nie zagraniczniaka odstawiamy

kolega OZI nie jest polakiem ( i ztcw to nigdy nie byl smirk.gif )

ponadto twoja wypowiedz mało ma wspolnego z tematem hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak ciezko sie domyslec ?

Nie, ale zamiast pisać WiDap można napisać VW - mniej egzotycznie

> kolega OZI nie jest polakiem ( i ztcw to nigdy nie byl )

Nie wiem, nie wnikam, nie chodzi mi o kolegę OZI a ogólne nazewnictwo przyjęte do używania, i IMO każdego tak samo to dotyczy

> ponadto twoja wypowiedz mało ma wspolnego z tematem

Z tematem pod względem merytorycznym to ten, jak i mój poprzedni post nie ma i nie miał mieć nic wspólnego. EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, ale zamiast pisać WiDap można napisać VW - mniej egzotycznie

tak z siła takiego argumentu faktycznie nie ma co sie spierac ziew.gif

> Nie wiem, nie wnikam, nie chodzi mi o kolegę OZI a ogólne nazewnictwo przyjęte do używania, i IMO

> każdego tak samo to dotyczy

Quote:

kolega OZI nie jest polakiem ( i ztcw to nigdy nie byl )


u nas na rynku sa fałweje, renie, eslajny i inne wynalazki

u nich sbROO i veedub

> Z tematem pod względem merytorycznym to ten, jak i mój poprzedni post nie ma i nie miał mieć nic

> wspólnego. EOT

Quote:

Moderator został powiadomiony Za chwilę wrócisz do forum.


skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zeby tak trzymac, btw % jaki jest udzial DSG vs manual w sprzedazy w EU?

Na szybko dane za 2011 rok (innych nie znalazlem) - za Auto Motor und Sport AMS

Wszystko % automatow u danego producenta, dane dla DE. DSG to w tym zestawieniu VW, Skoda, czesc Audi (ale niewielka). Reszta rozne inne wynalazki bazujace na udoskonalonych klasykach, CVT itp grinser006.gif

Mercedes 72

Volkswagen 27

BMW 56

Audi 45

Smart 100

Skoda 18

Opel 10

Toyota 28

Volvo 52

Porsche 84

Ford 6

Nissan 16

Renault 9

Citroen 15

Peugeot 8

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawym teraz jak lud w eu sie zachowa

ja muszę powiedzieć po doniesieniach, że w ChRL jest akcja zastanawiałem się czy to się "rozleje" szerzej... ale obstawiałbym, że najpierw się obruszą/poruszą Niemcy (w myśl zasady "to chinole mają być lepiej traktowani od nas") ewentualnie USA (z racji "roszczeniowego" trybu podejścia do życia w ogóle), a nie bądź co bądź lajtowi i "leniwi" Australijczycy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednak nie muszę jechać do HK.

> mar00ha

Mozliwe, ze pojedziesz blisko domu. Pojawily sie pierwsze posty w UK, "a co z nami".

Pismaki twierdza, ze byla taka wielka obrona przed zrobieniem tego u mnie, bo jesli mozesz spuscic klienta na drzewo mowiac, ze problem dotyczy tylko rynku made in China, to implikacje prawne "recall Oz/NZ" juz bedzie trudniej, bo auta sa z tych samych fabryk.

Dalej pozostaje pytanie co z Skoda i Audi, ale sugestie sa, ze wszystkie trzy marki beda poddane tej operacji. Patrzac, ze w ogole u mnie Skoda manual nie mozesz kupic to dosc ciekawe implikacjehmm.gif..

Zobaczymy, co przyniesie kolejny tydzien, dzis niedzela, i ..VW znow na pierwsze stronie, zlosnik.gif, ale glownie o tym jak firma zawiodla klientow, i jak bedzie ksztaltowac sie wartosc auta, dla obecnych wlascicieli. Slowo klucz:AROGANCJA...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na szybko dane za 2011 rok (innych nie znalazlem) - za Auto Motor und Sport AMS

> Wszystko % automatow u danego producenta, dane dla DE. DSG to w tym zestawieniu VW, Skoda, czesc

> Audi (ale niewielka). Reszta rozne inne wynalazki bazujace na udoskonalonych klasykach, CVT

[...]

> Volkswagen 27

> Skoda 18

Czyli sie wszyscy mylilismy lokalnie, hmm.gif, wiekszosc ludzi na forum VeeDub b anwet ci z D, twierdzili, ze max jest ok 5-10%, ja tez tak sadzilemhmm.gif.

A tu mamy prawie 30% DSGhmm.gif... Ciekawe. Moze, sie okazac, ze koszt w EU jesli sie doczekacie bedzie dla VW znacznyhmm.gif[...], i to by wyjasnialo, takie podejscie - ignorancja.

Patrzac na dane za 2012 w zeszlym roku kombinacja u mnie VeeDub-Audi-Skoda to ponad 82k aut, z tego najwyzej - tego nie potrafie potwierdzic, 2k to manual. Caly rynek w EU jest zdeka wiekszypanic.gif, wiec nawet jesli % jest to tylko 1/3 to koszty...panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawym teraz jak lud w eu sie zachowa [...]

Patrzac na pare artykulow z UK, sugeruja, ze jakas forma "naprawy" wtryskow w Diesel i DSG powinna dotrzec do UK.hmm.gif.

http://www.autocar.co.uk/car-news/industry/vw-australias-unofficial-recall-could-affect-uk-cars

Patrzac jednak na ich arogancje, to IMVHO bedziecie musieli to wywalczyc. Jak popatrzysz na komentarze pod tym artykulem to problemy sa w UK, F i paru innych krajach EU.

> ja muszę powiedzieć po doniesieniach, że w ChRL jest akcja zastanawiałem się czy to się "rozleje"

> szerzej... ale obstawiałbym, że najpierw się obruszą/poruszą Niemcy (w myśl zasady "to chinole

> mają być lepiej traktowani od nas") ewentualnie USA (z racji "roszczeniowego" trybu podejścia

> do życia w ogóle), a nie bądź co bądź lajtowi i "leniwi" Australijczycy...

Podejscie jest IMVHO czysto finansowe - jaki % rynku maja w EU, a jaki w Asia-Pacific (nie licze China).Latwiej jest naprawic 7,000 aut w Hong Kong, niz iles tam tysiecy w EU.001.gif

Zobaczymy -hmm.gif - oficjalnie problem w EU nie istniejezlosnik.gif[...], a ze auto dla Taiwan/Singapore/Japan/Malaysia/NZ/Australia powstalo na tej samej lini produkcyjnej, czerpiacej czesci z tego samego kosza, i w tej samej fabryce - to pewnie wg VeeDub nie ma znaczeniaspy.gifwink.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> Podejscie jest IMVHO czysto finansowe - jaki % rynku maja w EU, a jaki w Asia-Pacific (nie licze

> China).Latwiej jest naprawic 7,000 aut w Hong Kong, niz iles tam tysiecy w EU.

> Zobaczymy - - oficjalnie problem w EU nie istnieje[...], a ze auto dla

> Taiwan/Singapore/Japan/Malaysia/NZ/Australia powstalo na tej samej lini produkcyjnej,

> czerpiacej czesci z tego samego kosza, i w tej samej fabryce - to pewnie wg VeeDub nie ma

> znaczenia[...]

Z drugiej strony - jeśli uwzględnią roszczenia wszystkich, którym te auta sprzedali (czyli również wszystkich rynków europejskich) to nie mają szans przetrwać. Upadną, bo zabije ich to finansowo - europejski rynek już i tak ledwo zipie. A VW do tej pory radził sobie na nim bardzo dobrze, jeśli nie najlepiej.

Jeśli czegoś nie wymyślą to prawdopodobnie niedługo będą bankrutami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z drugiej strony - jeśli uwzględnią roszczenia wszystkich, którym te auta sprzedali (czyli również

> wszystkich rynków europejskich) to nie mają szans przetrwać. Upadną, bo zabije ich to

> finansowo - europejski rynek już i tak ledwo zipie. A VW do tej pory radził sobie na nim

> bardzo dobrze, jeśli nie najlepiej.

> Jeśli czegoś nie wymyślą to prawdopodobnie niedługo będą bankrutami.

E tam.

Po pierwsze beda sie tak organizowac, zeby jak najtaniej wyszlo, a kasy jeszcze troche maja.

Po drugie najwiekszy rynek dla nich w EU to DE. Tu nowe VW sa srednio 10-15% drozsze niz w PL, zakladajac ze w PL nie dokladaja do interesu, to w DE marza musi byc zdrowa i na nowe DSG wystarczy

Last but not least - ty chyba nie myslisz, ze oni te wymontowane skrzynie do smieci wyrzuca. Wszystko pieknie do skrzynek zapakowane leci do Kassel (tam robia DSG), a tam inzynierowie juz dawno wymyslili co i jak najtaniej przerobic. Potem wszystko pieknie umyte leci jako nowe do fabryki, a Ty sie o tym nigdy nie dowiesz. W ten sposob, nawet jesli koszt bezposredni skrzyni to powiedzmy 1000EUR, to po podliczeniu roboczogodzin na naprawe (ktore dla VWtez sa nizsze niz to co Ty dostajesz na rachunku), transportu itp i tak na koniec wyjdzie pewnie ponizej 1000EUR na samochod zlosnik.gif

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.