Adaźko Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Jakie macie doświadczenia z silnikami z pompowtryskiwaczami? Psują się zawsze? Po jakim przebiegu? Naprawa na serio jest bardzo droga? I wszystkie inne uwagi/opinie mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 zalezy od wersji silnika.w 1.9 wieksze szanse na bezawaryjnosc.mialem awx-OK,teraz mam avq-na razie odpukac jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > zalezy od wersji silnika.w 1.9 wieksze szanse na bezawaryjnosc.mialem awx-OK,teraz mam avq-na razie > odpukac jest dobrze. 1- wytłumacz pls awx i avq 2- głównie chodzi mi o silinik 2.0 CRD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > 1- wytłumacz pls awx i avq to sa kody roznych odmian 1,9tdi > 2- głównie chodzi mi o silinik 2.0 CRD to jest vw 2,0tdi i z tym ja nie mialem do czynienia.tu zalezy tez duzo od kodu silnika bo przykladowo sa z glowicami 8 jak i 16 zaworow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 .tu zalezy tez duzo od kodu silnika bo > przykladowo sa z glowicami 8 jak i 16 zaworow. ...która mają identyczną moc i nie wiem po co 4 zawory na cylinder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Silnik: ECD-2.0L l4 DOHC Diesel 16V Engine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > .tu zalezy tez duzo od kodu silnika bo > ...która mają identyczną moc i nie wiem po co 4 zawory na cylinder. A że się tak podłącze: które silniki są najbardziej awaryjne z 1.9 i 2.0 tdi ze stajni vw/audi. Dwulitrowe z tego co wiem mają problem ze smarowaniem i głowicami. Zastanawiam się nad audi a3 ale tam są właśnie w 90% te 2.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > A że się tak podłącze: które silniki są najbardziej awaryjne z 1.9 i 2.0 tdi ze stajni vw/audi. > Dwulitrowe z tego co wiem mają problem ze smarowaniem i głowicami. Zastanawiam się nad audi a3 > ale tam są właśnie w 90% te 2.0. 1.0 możesz praktycznie każdy brać (sprawdź tylko stan), 2.0 na pompowtryskach to nieporozumienie, generalnie 2.0 TDI do 2009 lepiej unikać jak chce się spać spokojnie, późniejsze silniki zostały poprawione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAMIKADZE Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > generalnie 2.0 TDI do 2009 lepiej unikać jak chce się spać spokojnie, późniejsze silniki > zostały poprawione. napisz co tam było nie tak z tymi motorami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Jakie macie doświadczenia z silnikami z pompowtryskiwaczami? > Psują się zawsze? Co znaczy zawsze?Nie jest to jakoś specjalnie awaryjny element...wystarczy mu czyste paliwo i działa bardzo długo. Porównywalnie z common rail czy pompą rotacyjną, w myśl zasady jak dbasz, tak masz. Awaria może się zdarzyć zawsze bez względu jakie masz w dieslu zasilanie, jednak nie jest to kwestia przebiegu jak np w dwumasach... > Po jakim przebiegu? Osobiście miałem z przebiegiem 350 tyś, zapewne ori, bo samochód znany od okolic 200 tyś, zaś do 200 tyś uzytkowałem paska B6 z pompowtryskami, którego znałem od nowości i zero problemu z zasilaniem paliwem, więc śmiem stwierdzić, że spokojnie wytrzymują duże przebiegi bezawaryjnie. > Naprawa na serio jest bardzo droga? > I wszystkie inne uwagi/opinie mile widziane. Zależy od modelu, obecnie skutecznie regenerują pompowtryski. Wg mnie nie masz się co obawiać, to tak jakbyś zaczął się zastanawiać ile masz elementów pracujących w silniku i że każdy z nich może ulec awarii...przestałbyś spać i siwiałbyś w zastraszającym tempie, następnie przesiadł się na rower bo ryzyko mniejsze, bo mniej el do psucia. Znajdź ładny egzemplarz, sprawdź przed zakupem i ciesz się jazdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > napisz co tam było nie tak z tymi motorami ? Myślę, że jak napiszę o 2.0 TDI PD że WSZYSTKO to będzie dobitne podsumowanie, od kiepskich materiałów do budowy głowic, przez podwieszające się pływaki w zbiornikach, przytykające smoki olejowe po wycierające się zębatki na wale-część spraw użytkownicy rozwiązywali na różne sposoby (podmiany części na inne z innych modeli etc), ale i tak był to niewypał. niektórzy wypisują, że jeżdżą bezawaryjnie-i ja im wierzę, ale to zapewne do czasu...Samochód z tym silnikiem to jak laguna II, tani i niby przyjemnie jedzie, ale skończyć się może w najmniej odpowiednim momencie i z odsprzedażą problem. Więc-lepiej zapobiegać niż leczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtucha Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > A że się tak podłącze: które silniki są najbardziej awaryjne z 1.9 i 2.0 tdi ze stajni vw/audi. > Dwulitrowe z tego co wiem mają problem ze smarowaniem i głowicami. Zastanawiam się nad audi a3 > ale tam są właśnie w 90% te 2.0. Zacznijmy od tego że "1.9 TDI" jest z 15 rodzajów - od starych na pompie po późniejsze na pompowtryskach... Któryś z silników 105 konnych potrafił puścić korby bokiem... ale generalnie przy 1.9 dramatu nie ma. Można narzekać na kulturę pracy która w stosunku do późniejszych silników na CR pozostawia wiele do życzenia. Ale np. w Golfie IV Variant miałem 101KM ATD i jeździło się bardzo przyjemnie. Aktualnie Roomster jest większym grzechotnikiem ale przyzwyczaiłem się, bardziej przeszkadzają mi odgłosy ze skrzyni (z którą mam problem) niż z silnika. Z 2.0 najsłynniejszy to chyba BKP - często spotykany w Passatach B6 z początku produkcji... ale tu też sporo się zmieniło, jest kilka akcji serwisowych i np. sporo zaprzyjaźnionych mechaników z ASO kupiło sobie ostatnio właśnie takie B6 z BKP - pompowtryski wymienili sobie od ręki na nowe, coś tam z napędem pompy olejowej również w jakiejś akcji i śmigają Z drugiej strony mam znajomego który miał takiego Passata z BKP i złego słowa nie mówił więc jak się uda - ja bym raczej unikał BKP... Kilka późniejszych modeli 2.0 było poprawionych więc nie wszystkie bym skreślał, nie mniej jednak dla mnie dopiero silniki na CR są aktualnie na ewentualnej liście zainteresowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAMIKADZE Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Myślę, że jak napiszę o 2.0 TDI PD że WSZYSTKO to będzie dobitne podsumowanie, od kiepskich > materiałów do budowy głowic, przez podwieszające się pływaki w zbiornikach, przytykające smoki > olejowe po wycierające się zębatki na wale-część spraw użytkownicy rozwiązywali na różne > sposoby (podmiany części na inne z innych modeli etc), ale i tak był to niewypał. niektórzy > wypisują, że jeżdżą bezawaryjnie-i ja im wierzę, ale to zapewne do czasu...Samochód z tym > silnikiem to jak laguna II, tani i niby przyjemnie jedzie, ale skończyć się może w najmniej > odpowiednim momencie i z odsprzedażą problem. Więc-lepiej zapobiegać niż leczyć. ło matko nie sadziłem że az tyle wad w takim razie po co skonczyli produkcje 1,9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > ło matko nie sadziłem że az tyle wad > w takim razie po co skonczyli produkcje 1,9 Nowa era...pewnie norm euro nie spełniał, bo to pocz lat 90tych jak go skonstruowano. Po 2009r ten 2.0 poprawiono i nie są to już cykające bomby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Mam jedną dojechaną octavię z 1.9 TDI w firmie. Obecnie ma 260 kkm. Przy ok. 255 kkm jedna pompka zaczęła lać. Mechanik załatwił mi używaną z jakiegoś rozbitka. Auto jeździ dalej nie wykazuje dalszych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 mój pompowtrysk ma 212 tys. km (golf IV AXR) i wszystko gra, pompowtrysków nie dotykałem, bo zawsze w diagnostyce wychodzą ok, olej zmieniany co 12-15 tys km (wcześniej Mobil. teraz Castrol), ropa najcześciej z 123 Statoila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtucha Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > mój pompowtrysk ma 212 tys. km (golf IV AXR) i wszystko gra, pompowtrysków nie dotykałem, bo > zawsze w diagnostyce wychodzą ok, > olej zmieniany co 12-15 tys km (wcześniej Mobil. teraz Castrol), ropa najcześciej z 123 Statoila Ja Golfa dojeżdżałem do 195tys km. i wszystko było w oryginale - turbina, pompowtryski, koło dwumasowe i nie było symptomów że coś się kończy... Auto fajnie jeździło, nic niepokojącego nie działo się więc gdybym miał takie auto od nowości to można kilka ładnych lat spokojnie pojeździć chociaż zawsze to loteria... Aktualnie w Skodzie mam 114tys (mam już od 94tys) więc za krótko aby coś powiedzieć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > napisz co tam było nie tak z tymi motorami ? vwszrot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Silnik: ECD-2.0L l4 DOHC Diesel 16V Engine Ten silnik ma wtryski Bosh czy siemens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebbah Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Któryś z silników 105 konnych potrafił puścić korby bokiem... ale generalnie przy 1.9 dramatu nie > ma. Zapewne 1.9 BXE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Zacznijmy od tego że "1.9 TDI" jest z 15 rodzajów - od starych na pompie po późniejsze na > pompowtryskach... > Któryś z silników 105 konnych potrafił puścić korby bokiem... U kolegi w 2.0 TDI 140 KM pękł wał... więc wszystkim się to może zdarzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Generalnie w grupie audi, jak juz masz brac autko z silnikiem 2.0TDi to albo kup z przed 2009 i sie modl zeby sie nic nie psulo albo kup po produkcji 10.2009 i wtedy szanse na awaryjnosc spadly ale to juz nie bedzie pompowtrysk tylko common rail z innymi turbawkami Ja mam u siebie ostatnie 1.9 montowane do konca 2007 roku, wersja 116KM i odpukac procz plynow olejow i rozrzadu nic nie robilem przy nim W miedzy czasie (lata 2004-...) grupa VW kombinowala z silnikami i potworzyli metoda prob i bledow kilke roznych serii modelu 2.0 i stad wiele niespodzianek. Jak tu juz ktos wczesniej pisal, pekajace glowice, zatarcia pompy oleju, wycierajace sie waleczki itd... a w tym czasie 1.9 dalej jezdzilo i sie nie psulo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > vwszrot Nie przepadam za VW, ale dzisiejszych czasach nie powinno oczekiwać się bezawaryjności po przekroczeniu 150kkm od żadnej marki. To utopijne oczekiwanie. No może od niektórych japońskich można :-) Pan użytkuje tego Paska w zakresie 150-240kkm, a przy takim przebiegu ma prawo już psuć wszystko w każdym w miarę nowożytnym aucie. Częściowo rozumiem rozgoryczenie, bo co prawda psuć sie ma prawo, ale konstrukcja jest taka, że awarie są BARDZO kosztowne. Nie bronię VW, bo generalnie firmy nie lubię, ale nie jest ani lepszy, ani gorszy od innych marek. Takie czasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Nie przepadam za VW, ale dzisiejszych czasach nie powinno oczekiwać się bezawaryjności po > przekroczeniu 150kkm od żadnej marki. To utopijne oczekiwanie. > No może od niektórych japońskich można :-) > Pan użytkuje tego Paska w zakresie 150-240kkm, a przy takim przebiegu ma prawo już psuć wszystko w > każdym w miarę nowożytnym aucie. > Częściowo rozumiem rozgoryczenie, bo co prawda psuć sie ma prawo, ale konstrukcja jest taka, że > awarie są BARDZO kosztowne. > Nie bronię VW, bo generalnie firmy nie lubię, ale nie jest ani lepszy, ani gorszy od innych marek. > Takie czasy. Zgoda, tylko jeden mały szczegół...co innego dwumasy, które padają do 200 tyś przebiegu, przez 50 tysia powoli dając o sobie znać, a co innego pęknięcie wału w trasie, czy pęknięcie głowicy po 150 tysiącach...Generalnie nowoczesne diesle nie są złe i silniki same w sobie są trwałe, zazwyczaj serwisy dotyczą EGRów, dwumas, wtryskiwaczy...czyli osprzętu silnika a silniki nie są złe. Jak widać VW poprawił 2.0 TDI i da się. 150 tyś-cóż to jest za przebieg tak naprawdę?W średniej firmie robiony przez 3 lata i co ma się użytkownik spodziewać jego końca...Nie kolego, jakoś za granicą te same silniki mają po 400 tysi. U nas też mają, tylko mało który user zdaje sobie z tego sprawę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Zgoda, tylko jeden mały szczegół...co innego dwumasy, które padają do 200 tyś przebiegu, przez 50 > tysia powoli dając o sobie znać, a co innego pęknięcie wału w trasie, czy pęknięcie głowicy po > 150 tysiącach...Generalnie nowoczesne diesle nie są złe i silniki same w sobie są trwałe, > zazwyczaj serwisy dotyczą EGRów, dwumas, wtryskiwaczy...czyli osprzętu silnika a silniki nie > są złe. Jak widać VW poprawił 2.0 TDI i da się. 150 tyś-cóż to jest za przebieg tak naprawdę?W > średniej firmie robiony przez 3 lata i co ma się użytkownik spodziewać jego końca...Nie > kolego, jakoś za granicą te same silniki mają po 400 tysi. U nas też mają, tylko mało który > user zdaje sobie z tego sprawę.... W moim 1.9dci dwumasa padla w zasadzie z dnia na dzien, nie dajac zadnych wiekszych objawow... Kupowanie uzywanego diesla ze sporym przebiegiem, to sport dla bogatych Ja kupilem swojego z tylko dlatego, ze byl z firmy za 60% wartosci rynkowej w tamtym czasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > 2.0 TDI i da się. 150 tyś-cóż to jest za przebieg tak naprawdę?W > średniej firmie robiony przez 3 lata i co ma się użytkownik spodziewać jego końca...Nie Dla mnie jak kupuje się auto przykładowo 3 letnie, 150kkm za 40% ceny nowego, to należy się spodziewać 40% sprawności technicznej i bezawaryjności w porównaniu do nowego. Z czegoś cena wynika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > 1- wytłumacz pls awx i avq > 2- głównie chodzi mi o silinik 2.0 CRD Adaźko czy ten CRD to jest oznaczenie trzyliterowe z grupy VW/Audi? Czy może chodzi o silnik np. z KIA ? Bo jeśli 2,0 CRD to jest to np "koreański" odpowiednik 2,0 HDI/JTD itp. Czyli nic innego jak commonrail i z popowtryskiwaczem nie ma to nic wspólnego. Późniejsze oznaczenie w którymś z dalszych twoich postów skłoniło mnie do wysnucia takiego wniosku co do "koreańczyka" Określenie czegoś "pompowtryskiem" oznacza następne 200 stron o VAG-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > vwszrot Chyba cofamy się do czasów "maluchów/DF" gdzie po 150 kkm trzeba włożyć połowę wartości auta by móc go dalej eksploatować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Adaźko czy ten CRD to jest oznaczenie trzyliterowe z grupy VW/Audi? Czy może chodzi o silnik np. z > KIA ? > Bo jeśli 2,0 CRD to jest to np "koreański" odpowiednik 2,0 HDI/JTD itp. > Czyli nic innego jak commonrail i z popowtryskiwaczem nie ma to nic wspólnego. > Późniejsze oznaczenie w którymś z dalszych twoich postów skłoniło mnie do wysnucia takiego wniosku > co do "koreańczyka" > Określenie czegoś "pompowtryskiem" oznacza następne 200 stron o VAG-u. CRD to oznaczenie Dodge'a - silnik VW... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > W moim 1.9dci dwumasa padla w zasadzie z dnia na dzien, nie dajac zadnych wiekszych objawow... Doprecyzuj może, że nie potrafiłeś ich rozpoznać....Dwumasa, jeśli nie jest to błąd producenta to nie kończy się z dnia na dzień. Kupiłem z kończącą się przy przebiegu 135 tyś, a wymieniona została przy 190 tyś i też wielu nadal by jeździło... > Kupowanie uzywanego diesla ze sporym przebiegiem, to sport dla bogatych Bzdura. Ja nazwałbym, że to sport nie dla idiotów, jak Mediamarkt Trzeba wiedzieć co można mieć za określoną ilość gotówki i co się można po tym spodziewać. Wtedy nie wygląda to CZARNO tylko dość normalnie, nie odbiegając od używanych benzyn czy B+G. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Dają chłopaki tymi golfami i paskami b5 często po gotowym sofcie za 500zł leją ,,normalny'' olej syntetyczny, nie specjalny do pompowtrysków i zimny czy gorący i nie specjalnie się to sypie-a 180kkm na bank nie mają-ale to 1.9 PD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.