Skocz do zawartości

Powrót po latach do grona zagazowanych


WaWeR

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem. Jako że planuję powrót do grona zagazowanych, a miałem sporą przerwę w temacie zlosnik.gif (jakieś 12 lat temu zakładałem LPG ostatnio) to chciał bym zasięgnąć języka.

Do wyboru będzie albo coś markowego (pewnie BRC) albo mniej markowego (STAG?). Czy przy wyczytanej różnicy rzędu 300 zotych, jest sens brać polski zestaw? (z tego co czytam to BRC ~2800 a STAG ~2500). Jak z awaryjnością, trwałością?

Pacjentem będzie Scenic 1,6 16V z 2002 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czołem. Jako że planuję powrót do grona zagazowanych, a miałem sporą przerwę w temacie (jakieś 12

> lat temu zakładałem LPG ostatnio) to chciał bym zasięgnąć języka.

> Do wyboru będzie albo coś markowego (pewnie BRC) albo mniej markowego (STAG?). Czy przy wyczytanej

> różnicy rzędu 300 zotych, jest sens brać polski zestaw? (z tego co czytam to BRC ~2800 a STAG

> ~2500). Jak z awaryjnością, trwałością?

> Pacjentem będzie Scenic 1,6 16V z 2002 roku

stag bo polska firma, łatwo z serwisem i czesciami. kazdy potrafi staga ustawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czołem. Jako że planuję powrót do grona zagazowanych, a miałem sporą przerwę w temacie (jakieś 12

> lat temu zakładałem LPG ostatnio) to chciał bym zasięgnąć języka.

> Do wyboru będzie albo coś markowego (pewnie BRC) albo mniej markowego (STAG?). Czy przy wyczytanej

> różnicy rzędu 300 zotych, jest sens brać polski zestaw? (z tego co czytam to BRC ~2800 a STAG

> ~2500). Jak z awaryjnością, trwałością?

> Pacjentem będzie Scenic 1,6 16V z 2002 roku

Pamiętaj że STAG to nazwa samej elektroniki a tylko twojego wyboru zależy czy reszta komponentów będzie lepsza czy gorsza od BRC. Parę instalacji w zyciu załozyłem i jak sobie skompletujesz dobre graty do 4 cylindrówki to wychodzi ponad 2000PLN a gdzie tu robocizna? Z tego prosty wniosek że dobra instalacja nie może kosztować 2200 tylko okolice 2800. Druga strona medalu to to że w naszym kraju nawet cena czy marka instalacji niczego nie gwarantuje facepalm%5B1%5D.gif Jak dobrze dobierzesz graty i poprawnie zamontujesz to będzie chodzić nie gorzej niż BRC niezależnie czy to będzie Stag, Tech cz inny KME.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętaj że STAG to nazwa samej elektroniki a tylko twojego wyboru zależy czy reszta komponentów

> będzie lepsza czy gorsza od BRC. Parę instalacji w zyciu załozyłem i jak sobie skompletujesz

> dobre graty do 4 cylindrówki to wychodzi ponad 2000PLN a gdzie tu robocizna? Z tego prosty

> wniosek że dobra instalacja nie może kosztować 2200 tylko okolice 2800. Druga strona medalu to

> to że w naszym kraju nawet cena czy marka instalacji niczego nie gwarantuje Jak dobrze

> dobierzesz graty i poprawnie zamontujesz to będzie chodzić nie gorzej niż BRC niezależnie czy

> to będzie Stag, Tech cz inny KME.

dokładnie. plusem BRC jest ogólnopolska czy nawet europejska gwarancja. Jeżeli się zdenerwujesz na gazownika, możesz jechać gdziekolwiek i poprawiać, stroić bez dodatkowych kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> STAG ma renomę na polskim rynku.

> Napisz lepiej jakie komponenty ze Staga?

> reduktor AC R01?

> który sterownik?

> jakie wtryski?

> Ja bym wolał dopłacić i zainstalować Hany 2000

> No i kumaty i nie leniwy majster

Myślałem o kompletnym kicie staga, nie puzzlach. Z tym że u mnie na wsi nie ma autoryzowanego montażysty/ warsztatu natomiast BRC ma swój punkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem o kompletnym kicie staga, nie puzzlach. Z tym że u mnie na wsi nie ma autoryzowanego

> montażysty/ warsztatu natomiast BRC ma swój punkt.

scenic akurat to proste aukto pojedzie i na brc i na stagu

osobiscie bralbym staga z tych dwoch, w kicie z reduktorem AC listwa AC lub reg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem o kompletnym kicie staga, nie puzzlach.

I tego sie 3maj. Masz 2 lata gwarancji w całej Polsce. Komponenty tej samej klasy co BRC a dajesz zarobić swoim a nie makaronom. Możesz spokojnie olać Hany bo nie zyskasz na nich nic wiecej niż na AC W01 a tylko wydasz kasę.

A tak naprawdę to weź to co zaproponuje najlepszy w okolicy gazownik.

Równie dobrze auto będzie jeździło na KME Nevo. Albo równie słabo. Zależy od montera smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tego sie 3maj. Masz 2 lata gwarancji w całej Polsce. Komponenty tej samej klasy co BRC a dajesz

> zarobić swoim a nie makaronom.

Od kiedy? Na stronie AC S.A. nadal podają, że "Gwarantem w stosunku do Klienta jest warsztat montujący instalację, który wykonuje usługi związane z gwarancją" niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od kiedy? Na stronie AC S.A. nadal podają, że "Gwarantem w stosunku do Klienta jest warsztat

> montujący instalację, który wykonuje usługi związane z gwarancją"

Ale przy montażu w zakładach partnerskich - teraz to sie autoryzowany nazywa masz gwarancję w całej Polsce. I to taką że nie czekasz na ekspertyzy bo jak warsztat uzna że coś sie wysypało a nie widać by było to z winy usera to ma pulę gratów na wymianę a sam później sie rozlicza z AC. Czyli montujesz w Krakowie, awaria w Gdańsku i Gdański zakład autoryzowany naprawia i rozlicza sie z AC. Info jest uzyskane osobiście od przedstawiciela AC wiec raczej mnie w maliny nie wpuszczał. Sam mi powiedzial o puli "darmowych" gratów w warsztach autoryzowanych na wymianę by nie trzymać klienta tylko wymienić i puścić dalej bo może jest tylko przejazdem na wczasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze wzgledów praktycznych BRC jest lepszy. Ale czy warsztat ma świetną opinię? Kiedyś BRC dawało swoją markę kazdemu na lewo i prawo. Nawet Czakram w Warszawie na Maciejki co jakiś czas miewał skuchę.

Jestem zdania żebyś poszukał najlepszego gazownika w okolicy i wziął to w czym sie specjalizuje.

To czy będzie to KME Nevo , Stag czy BRC jest dużo mniej istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ze wzgledów praktycznych BRC jest lepszy. Ale czy warsztat ma świetną opinię? Kiedyś BRC dawało

> swoją markę kazdemu na lewo i prawo. Nawet Czakram w Warszawie na Maciejki co jakiś czas

> miewał skuchę.

> Jestem zdania żebyś poszukał najlepszego gazownika w okolicy i wziął to w czym sie specjalizuje.

> To czy będzie to KME Nevo , Stag czy BRC jest dużo mniej istotne.

No właśnie mają dość dobre opinie. Kolega gazował tam z 8 miesięcy do tyłu swoją hondę i auto śmiga bez problemowo jak na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od kiedy? Na stronie AC S.A. nadal podają, że "Gwarantem w stosunku do Klienta jest warsztat

> montujący instalację, który wykonuje usługi związane z gwarancją"

Kiedys znalazlem gdzies na ich www zakopany wpis o tym, ale teraz nie umiem tego powtorzyc.

Montujac bezposrednio w AC 2x instalacje w zeszlym roku pytalem, to potwierdzili, ze we wszystkich partnerskich gwarancja dziala (na pismie nie bralem, ale niedlugo jade na przeglad to jeszcze raz sie upewnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak z awaryjnością, trwałością?

Mam BRC Seq24 - 4 lata i ok. 83kkm przebiegu na niej.

Auto w ciągłym ruchu - jeżdżę nim do pracy. Śmiga, aż miło.

Jedyna wizyta w warsztacie miała miejsce jakieś dwa lata temu - poluzował się jeden wężyk gumowy z listwy do wtryskiwacza i auto nieco przymulało na zimno na noPB. Gość dokręcił za friko i sprawdził pozostałe.

Tyle w temacie i życzę trafnego wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam BRC Seq24 - 4 lata i ok. 83kkm przebiegu na niej.

> Auto w ciągłym ruchu - jeżdżę nim do pracy. Śmiga, aż miło.

> Jedyna wizyta w warsztacie miała miejsce jakieś dwa lata temu - poluzował się jeden wężyk gumowy z

> listwy do wtryskiwacza i auto nieco przymulało na zimno na noPB. Gość dokręcił za friko i

> sprawdził pozostałe.

> Tyle w temacie i życzę trafnego wyboru.

Takie wypowiedzi nic nie daja, zaraz znajdzie sie masa uzytkownikow STAGa, ktorzy podobnie jak ty klopotow nie maja (na stagu 200 mialem ponad 140kkm bez klopotow i czego to dowodzi?).

Mala roznica, ja jezdze do serwisu na wymiane filtrow i kontrolne regulacje, bo z Twego posta wynika, ze chyba robisz to sam, albo smigasz jak kiedys moj ojciec (80kkm polonezem bez totalnie zadnego serwisu LPG).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie wypowiedzi nic nie daja, zaraz znajdzie sie masa uzytkownikow STAGa, ktorzy podobnie jak ty

> klopotow nie maja (na stagu 200 mialem ponad 140kkm bez klopotow i czego to dowodzi?).

Dowodzi tego że wolisz polski produkt zamiast włoskiego claps.gif Po co brac włoszczyznę skoro nasze jest równie dobre a kasa zostaje w kraju. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dowodzi tego że wolisz polski produkt zamiast włoskiego Po co brac włoszczyznę skoro nasze jest

> równie dobre a kasa zostaje w kraju. .

Dokladnie, w ten sam sposob myslac, mam teraz w obu Astrach STAGi 300 Premium +AC R01 +HANA, zakladane bezposrednio w AC i jezdzi sie az milo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie wypowiedzi nic nie daja...

Myślę, że dają. Jak wiadomo najwięcej krzyku w sieci robią użytkownicy niezadowoleni z jakiegoś produktu - zadowoleni zazwyczaj eksploatują go sobie w ciszy i spokoju. Zatem mój głos jest opinią człowieka zadowolonego z danego produktu.

> zaraz znajdzie sie masa uzytkownikow STAGa, ktorzy podobnie jak ty

> klopotow nie maja (na stagu 200 mialem ponad 140kkm bez klopotow i czego to

> dowodzi?).

Dowodzi to tego, że oba produkty potrafią być bardzo niezawodne i trwałe, co potwierdzają użytkownicy.

> Mala roznica, ja jezdze do serwisu na wymiane filtrow...

O takie drobiazgi jak filtry dbam sam.

> i kontrolne regulacje...

Jakie regulacje ???

Jak do tej pory nie było takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie mają dość dobre opinie. Kolega gazował tam z 8 miesięcy do tyłu swoją hondę i auto śmiga

> bez problemowo jak na razie.

Masz pod nosem, w razie czego assistance w kraju. Jeśli gazownik ogarnięty to po co szukać na siłę gdzieś daleko. K4M silnik pod gaz został chyba stworzony :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie regulacje ???

> Jak do tej pory nie było takiej potrzeby.

Przy okazji kazdej wymiany filtrow AC podpina kompa, sprawdza parametry na postoju i na drodze (chyba daje to wieksze szanse wylapania zlej pracy instalki czy ocenienia wtryskow niz to co Ty robisz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz pod nosem, w razie czego assistance w kraju. Jeśli gazownik ogarnięty to po co szukać na siłę

> gdzieś daleko. K4M silnik pod gaz został chyba stworzony :-)

Jutro jade dogadać konkretyok.gif.

Obejrzałam jak to założył w hondzie civic i wygląda schludnie. Opinie w regionie ma ponoć swietne. Czego chcieć więcej hmm.gif.

Ciekawe co powie na pomysł wlewu pod klapką zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe co powie na pomysł wlewu pod klapką

Zrobi bez gadania, albo nie bedzie mu sie chcialo i bedzie marudzil.

Osobiscie, 3 lata biegania z przejsciowka (z czego ze 3x zostawiona na stacji - choc zawsze odzyskana) wyleczylo mnie skutecznie od tego typu pomyslow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedys znalazlem gdzies na ich www zakopany wpis o tym, ale teraz nie umiem tego powtorzyc.

> Montujac bezposrednio w AC 2x instalacje w zeszlym roku pytalem, to potwierdzili, ze we wszystkich

> partnerskich gwarancja dziala (na pismie nie bralem, ale niedlugo jade na przeglad to jeszcze

> raz sie upewnie).

a nie dostałeś żadnej karty gwarancyjnej ? Ja do brc mam kartę gwarancyjną z miejscem na przeglądy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie dostałeś żadnej karty gwarancyjnej ? Ja do brc mam kartę gwarancyjną z miejscem na przeglądy

> itp.

Dostalem ok.gif

Jest zapis, ze w przypadku wystapienia awarii poza miejscowoscia, w ktorej dokonano montazu, usterke mozna zglosic w najblizszym warsztacie Partnerskim, ktorych lista znajduje sie na stronie www AC.

Bezplatne uslugi gwarancyjne sa wykonywane przez warsztaty Partnerskie.

Ciekawe czemu tej wersji warunkow gwarancji na www nie ma hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do Scenica o jakiego pyta kolega , wchodzi cały pełnowymiarowy wlew, oczywiście jak gazownikowi sie

> "chce" zrobic , bo łatwiej w zderzaku napewno....

Masz może takowego rozwiązania fotkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> foto wlewu w załączniku pozdrawiam.wlew paliwa otwiera się bez problemu.

Znaczy tankowanie przez tę wkręcona przejściówkęok.gif

Widziałem toto na żywook.gif

No nic, majster ma urlop do poniedziałku, więc po poniedziałku podjadę umówić termin i szczegóły zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie jest przejściówka , tylko cały pełnowymiarowy wlew, zamontowany na stałe.gdzie widziałeś mój

> wlew na żywo?????

Nie Twój tylko takie rozwiązanieok.gif, z tym że tam była przejściówka wkręcona, ale że w sumie pasowało (haczyło delikatnie o dynks od zamka klapki), to wożone było na stałeok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osobiscie, 3 lata biegania z przejsciowka wyleczylo mnie skutecznie od tego typu pomyslow.

no widzisz, a mnie skutecznie wyleczyło z montowania w zderzaku 5 lat problemów zimą- wiecznie zamarznięty korek, którego nie da sie odkręcić, latem brudne ręce i jeszcze pare innych. tyle, ze niestety nie w kazdym aucie jest miejsce pod klapką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra, co powiecie na BRC 24.11 Plug & Drive?

> No i waham się nad zbiornikiem, czy 42 czy 54 litry nominalnie (większy wystaje nad podłogę, ale o

> ile

Z ciekawości zapytam jaka cena za Plug & Drive ? Optymalnym zbiornikiem do tego auta jest 630mm x 204mm 47 litrów , jest wtedy na równo z podłogą . W razie szczegółowych pytań pisz na PW . pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawości zapytam jaka cena za Plug & Drive ? Optymalnym zbiornikiem do tego auta jest 630mm

> x 204mm 47 litrów , jest wtedy na równo z podłogą . W razie szczegółowych pytań pisz na PW .

> pozdrawiam.

Powiedzial mi 2800.

Zbiornik pewnie da jaki bedzie mial... Jutro sie okaze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mam, od czwartku.

Zestaw BRC 24.11 z ponoć wgranym softem od P&D. Ogólnie wszystko ładnie ale parę spraw mi się nie podoba i być może będą przerabiane (zbyt blisko pasa przedniego reduktor, w razie puknięcia poleci on a za nim akumulator).

Pzełącza się ładnie, czasami sobie zgaśnie jak jest włączona klima, zdarzy się że lekko szarpnie przy 1500rpm.

Spalania nie znam bo zrobiłem jakies 150km, przegląd przy 1000 a potem co 15000 i się zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zbyt blisko pasa przedniego reduktor, w razie

> puknięcia poleci on a za nim akumulator).

Ja tam bym na to nie patrzyl tylko dal reduktor jak najbliżej listwy wtryskowej i w miejscu gdzie nie będzie go otaczal pęd zimnego powietrza.

Przy puknięciu gdzie leci przedni pas uszkodzenie reduktora wartego 400 zł czy akumulatora za 300 zł to stosunkowo nieduże koszty bo wcześniej strzelają poduchy, lecą lampy, chłodnice, maska...

Soft P&D tzn że auto samo sie reguluje na podstawie danych benzynowych z szyny OBDII? Coś jak KME Nevo Pro czy Stag 300 Premium? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poka foto. Zobaczymy ile fakapów Ci narobili

Generallnie sie nie czepiam. Elektrozawor na kielichu. Cemtralka przy puszce z elektronika. Wtryski dosc rozsadnie( ponoc dali we fabryczne nadlewy ol GPL).

Juteo moze cykne jakies foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ja mam centralkę praktycznie przy akumulatorze a reduktor pomiędzy centralką a lewą przednią

> lampą. A instalacja zakładana w Belgii

Centralka może sobie wisieć gdzie wisi, reduktor dał by jak już to pod akumulator. Cóż, nie ja zakładam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poka foto. Zobaczymy ile fakapów Ci narobili

No to pokazuję biglaugh.gif

287143206-lpg.jpg

Dziś wymieniłem jedną cewkę ideia.gif (ostatnią z kompletu Sagem) i...koniec poszarpywania przy niskich obrotach 001.gif

Muszę sobie jeszcze tylko poszukać tej rury powietrza, ponoć od poloneza pasuje prawie idealnie.

post-5199-14352521506283_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to pokazuję

> Dziś wymieniłem jedną cewkę (ostatnią z kompletu Sagem) i...koniec poszarpywania przy niskich

> obrotach

> Muszę sobie jeszcze tylko poszukać tej rury powietrza, ponoć od poloneza pasuje prawie idealnie.

straaaaasznie te wtryski wygladaja :/ moge Ci pokazac jak u siebie to zrobilem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> straaaaasznie te wtryski wygladaja :/ moge Ci pokazac jak u siebie to zrobilem

JAsneok.gif, zawsze coś więcej dla mnie, bo jak znam życie to serwis się nie będzie chciał bawić w przekładanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.