technix Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 jako że wszędzie rozpisują się nt. przyczepy z hamulcem , że wg ITD przyczepa z hamulcem najazdowym nie spełnia definicji przyczepy z hamulcem to jaka ją spełnia? Hamulec ma być uruchamiany z miejsca kierowcy - to chyba jaiś nonsens i skąd wziął się przelicznik 1,33 do obliczania DMC przyczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > jako że wszędzie rozpisują się nt. przyczepy z hamulcem , że wg ITD przyczepa z hamulcem najazdowym > nie spełnia definicji przyczepy z hamulcem kto takie plotki rozpowiada? > to jaka ją spełnia? przyczepa powyżej 3.5T przyczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 Masz dwa rodzaje przyczep z hamulcem / hamulcami 1. Najazdowa 2. sterowana pneumatycznie ( jak w ciezarowych ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > jako że wszędzie rozpisują się nt. przyczepy z hamulcem , że wg ITD przyczepa z hamulcem najazdowym > nie spełnia definicji przyczepy z hamulcem to jaka ją spełnia? > Hamulec ma być uruchamiany z miejsca kierowcy - to chyba jaiś nonsens > i skąd wziął się przelicznik 1,33 do obliczania DMC przyczepy Też się nad tym zastanawiałem. Nie znam żadnego rodzaju przyczepy z hamulcem do samochodu osobowego niż z hamulcem najazdowym. Najazdówki mogą być mechaniczne lub hydrauliczne, ale to nadal są najazdówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > Nie znam żadnego rodzaju przyczepy z hamulcem do samochodu osobowego niż z hamulcem najazdowym. To, ze nieznasz, nie znaczy, ze takich niema. Co niektorzy wlasciciele wiekszych aut kat. B poprzerabiali uklad hamulcowy z hydraulicznego na pneumatyczny. Zwiazane bylo w lasnie z ciegnieciem przyczep powyzej 2,6 t jakie sa w/g przepisow w Niemczech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > To, ze nieznasz, nie znaczy, ze takich niema. > Co niektorzy wlasciciele wiekszych aut kat. B poprzerabiali uklad hamulcowy z hydraulicznego na > pneumatyczny. I były to osobówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiaterwiater Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > jako że wszędzie rozpisują się nt. przyczepy z hamulcem , że wg ITD przyczepa z hamulcem najazdowym > nie spełnia definicji przyczepy z hamulcem to jaka ją spełnia? > Hamulec ma być uruchamiany z miejsca kierowcy - to chyba jaiś nonsens > i skąd wziął się przelicznik 1,33 do obliczania DMC przyczepy ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Rozdział 4 Hamulce § 14. 1. Pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla i trzykołowego pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 1t, wyposaża się w następujące rodzaje układów hamulcowych, zwanych dalej hamulcami: 1) hamulec roboczy działający na wszystkie koła przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością: a) regulowania intensywności hamowania, b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki; 2) hamulec awaryjny działający na koła co najmniej jednej osi pojazdu, przeznaczony do zatrzymania pojazdu w razie awarii hamulca roboczego, z możliwością: a) regulowania intensywności hamowania, b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy z możliwością trzymania kierownicy przynajmniej jedną ręką; 3) hamulec postojowy, przeznaczony do unieruchamiania pojazdu na wzniesieniu i spadku, z możliwością: a) działania podczas nieobecności kierowcy, przy czym robocze części hamulca powinny pozostawać w położeniu zahamowania za pomocą wyłącznie mechanicznego urządzenia, b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy; wyposażenie w hamulec postojowy nie jest wymagane, jeżeli hamulec awaryjny, o którym mowa w pkt 2, spełnia wymagane warunki określone dla hamulca postojowego. 5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców: 1) hamulec roboczy: a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1, b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7, c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym; 2) hamulec postojowy: a) działający również, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego, b) uruchamiany z zewnątrz, a w odniesieniu do przyczepy przystosowanej do przewozu osób uruchamiany również z wnętrza przyczepy; przez uruchamianie rozumie się również zwalnianie hamulca. 6. Przepisu ust. 5 nie stosuje się do: 1) przyczepy lekkiej, pod warunkiem że niezależnie od urządzenia łączącego przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, linka), które w razie zerwania głównego urządzenia łączącego będzie zapobiegało dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewniało niezbędną kierowalność przyczepy; jeżeli jednak dopuszczalna masa całkowita takiej przyczepy jest większa niż połowa masy własnej pojazdu ciągnącego, powinna ona spełniać wymagania określone w ust. 7; 2) jednoosiowej przyczepy dłużycowej. 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 Tak to wygląda. Jak miałem wypożyczalnie przyczep to wszystkie lawety miały taki hamulec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > Tak to wygląda. Jak miałem wypożyczalnie przyczep to wszystkie lawety miały taki hamulec No ale to zwykły, najazdowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > Też się nad tym zastanawiałem. > Nie znam żadnego rodzaju przyczepy z hamulcem do samochodu osobowego niż z hamulcem najazdowym. > Najazdówki mogą być mechaniczne lub hydrauliczne, ale to nadal są najazdówki. i teraz pytanie czy najazdówka jest hamulcem sterowanym z miejsca kierowcy ? IMO tak, bo uruchamiając hamulce w holowniku, uruchamiasz hamulec w przyczepie "b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki;" najazdówka nie spełnia tego warunku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > jako że wszędzie rozpisują się nt. przyczepy z hamulcem , że wg ITD przyczepa z hamulcem najazdowym > nie spełnia definicji przyczepy z hamulcem to jaka ją spełnia? A chociażby przyczepa z hamulcem elektrycznym, są takie... Rzadko spotykane, ale są... > Hamulec ma być uruchamiany z miejsca kierowcy - to chyba jaiś nonsens A co, z bagażnika ma być uruchamiany hamulec w przyczepie? > i skąd wziął się przelicznik 1,33 do obliczania DMC przyczepy Warunki techniczne pojazdu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > Masz dwa rodzaje przyczep z hamulcem / hamulcami > 1. Najazdowa > 2. sterowana pneumatycznie ( jak w ciezarowych ) Są jeszcze elektrycznie, gdzie są sterowane światłami stopu auta ciągnącego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > Są jeszcze elektrycznie, gdzie są sterowane światłami stopu auta ciągnącego... A tego akurat nie wiedzialem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > I były to osobówki ? Jezeli Mitsubishi Pajero, Toyota Land Cruser i im podobne uwazane sa przez Ciebie jako osobowki to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > Warunki techniczne pojazdu... Again? Możesz podać źródło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Są jeszcze elektrycznie, gdzie są sterowane światłami stopu auta ciągnącego... Eeee ale to chyba działa on/off... jak sterowac siłą hamowania? Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Eeee ale to chyba działa on/off... jak sterowac siłą hamowania? > Krawiec Są regulatory bezwładnościowe. Im większe opóźnienie, tym mocniej hamuje przyczepa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Again? Możesz podać źródło? § 14. 1 Ale co znowu ci się stało? Było już raz podane w tym wątku; §14.7 rozporządzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Są regulatory bezwładnościowe. Im większe opóźnienie, tym mocniej hamuje przyczepa... Daj linka do takiej przyzepki która hamulce ma sterowane elektrycznie i jest do 3.5t a zarazem jest w ofercie a nie prototypem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 Tak sobie myślę, że przecież hamulec najazdowy jest uruchamiany z miejsca kierowcy. Kierowca naciska na pedał hamulca, przyczepa dzięki temu napiera na kulę haka i przez to uruchamia się hamulec. W przypadku niekontrolowanego odpięcia się przyczepy pomocna okazuje się cienka stalowa linka, której jeden koniec zahaczony jest o dźwignię hamulca postojowego przyczepy, a drugi koniec jest zaczepiany o hak. Gdy przyczepa się jakoś odczepi podczas jazdy to linka zaciąga hamulec i się urywa, a przyczepa może się szybko zatrzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > IMO tak, bo uruchamiając hamulce w holowniku, uruchamiasz hamulec w przyczepie > "b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; Nadinterpretujesz IMVHO. Tym tokiem rozumowania można powiedzieć, że sterowanie odbywa się w mózgu psa, który wbiegł na ulicę, skutkiem czego kierowca naciska hamulec, bezwładność pcha przyczepę na hak i uruchamia jej hamulce. Moim zdaniem w przypadku hamulca najazdowego sterowanie jest za hakiem w mechanizmie najazdowym. Będąc w kabinie nie możesz bezpośrednio wysterować tym hamulcem, a na przykład cofając nie uruchomisz nawet pośrednio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 Według mnie spełnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Nadinterpretujesz IMVHO. ja czy ITD ? która szuka dziury w całym cała EU jeździ przyczepami z hamulcem najazdowym, a u nas ktoś próbuje znowu wyjść przed szereg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Jezeli Mitsubishi Pajero, Toyota Land Cruser i im podobne uwazane sa przez Ciebie jako osobowki to > tak. To musi być większa rzeźba, bo wymaga wymiany całego układu hamulcowego. od pedału do tarcz. Oczywiście nie zmienia to faktu, że żadne auto osobowe w wykonaniu fabrycznym nie spełnia warunków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Tak sobie myślę, że przecież hamulec najazdowy jest uruchamiany z miejsca kierowcy. Nie jest. Uruchom go proszę jeśli zestaw się nie porusza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > /.../ żadne auto osobowe w wykonaniu fabrycznym nie spełnia warunków. To znaczy, że rozporządzeni jest złe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Daj linka do takiej przyzepki która hamulce ma sterowane elektrycznie i jest do 3.5t a zarazem jest > w ofercie a nie prototypem. A chociażby zdecydowana większość w USA... A w Europie robi takie przyczepy Elnagh (Włosi): poczytaj to: http://www.fanklub-niewiadowek.com/niewiadowki/artykuly/hamulec_elektromagnetyczny.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > ja czy ITD ? która szuka dziury w całym > cała EU jeździ przyczepami z hamulcem najazdowym, a u nas ktoś próbuje znowu wyjść przed szereg O to to. Właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Nie jest. Uruchom go proszę jeśli zestaw się nie porusza. Idiotyzm. Kompletnie tego nie rozumiem. Jest hamulec? Jest. Hamuje? Hamuje. To więc o co chodzi? Po kiego grzyba musi on być koniecznie sterowany bezpośrednio przez kierowcę? Jak inaczej zrobić sterowanie hamulcami przyczepy? Owszem, są spsosby tylko, że producenci samochodów musieliby wszystkie pojazdy wyposażyć w ewentualną możliwość takiego sterowania. Producenci haków podobnie. A co z ABS? Też powinien być? Podobnie jak w ciężarówkach? Dochodzimy do absurdów. To tak jak z obowiązkowym światłem wstecznym w nowych przyczepach. Standardowe polskie gniazdo elektryczne nie przewiduje podłączenia światła cofania, a w przyczepach jest i jak jest to ma być sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Tak sobie myślę, że przecież hamulec najazdowy jest uruchamiany z miejsca kierowcy. Nie jest. Czytamy: Quote: 5.Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców: 1) hamulec roboczy: b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7, Czyli ma być uruchamiany z miejsca kierowcy, ale jest zastrzeżenie (wyjątek). I czytamy ten wyjątek... Quote: 7.W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi. Więc wynika z tego, że hamulec najazdowy nie jest uruchamiany z miejsca kierowcy, ale jest dopuszczony z zastrzeżeniami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Nie jest. > Czytamy: > Quote: > 5.Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców: > 1) hamulec roboczy: > b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z > zastrzeżeniem przepisu ust. 7, > Czyli ma być uruchamiany z miejsca kierowcy, ale jest zastrzeżenie (wyjątek). I czytamy ten > wyjątek... > Quote: > 7.W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do > ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 > dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego > (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi. > Więc wynika z tego, że hamulec najazdowy nie jest uruchamiany z miejsca kierowcy, ale jest > dopuszczony z zastrzeżeniami... Porąbane to wszystko. Moja Skoda Felicia ma DMC 1430kg. Jaką mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem? W dowodzie rejestracyjnym mam 900kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Porąbane to wszystko. > Moja Skoda Felicia ma DMC 1430kg. Jaką mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem? W dowodzie rejestracyjnym > mam 900kg. Możesz przyczepę o DMC max 900kg. Bo na więcej nie pozwala ci DR. Może być z najazdowym, lub dowolnym innym. Teoretycznie mógłbyś z najazdowym do 1075kg (1430/1,33), ale patrz wyżej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Możesz przyczepę o DMC max 900kg. Bo na więcej nie pozwala ci DR. Może być z najazdowym, lub > dowolnym innym. > Teoretycznie mógłbyś z najazdowym do 1075kg (1430/1,33), ale patrz wyżej... To chwila. Jesli moje auto ma DMC 1468kg, i w dowodzie max masa przyczepy z hamulcem to 1500kg, to znaczy ze nie moge ciagnac przyczepy wazacej 1500kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > To chwila. > Jesli moje auto ma DMC 1468kg, i w dowodzie max masa przyczepy z hamulcem to 1500kg, to znaczy ze > nie moge ciagnac przyczepy wazacej 1500kg? Nie wiem jak w IRL obecnie, ale wg PL: 1. Rzeczywista masa przyczepy nie może być większa od rzeczywistej masy pojazdu: Quote: PoRD Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; Czyli musiałbyś załadować auto na pełno. ZTCP jest tolerancja +/- 50kg w obliczeniach, czyli te twoje 1468kg auta liczy się jako 1500kg. Ale w PL jest warunek, że jeśli przyczepa ma hamulec najazdowy, to DMC auta musi być większe o 33% od DMC przyczepy. Więc przyczepa albo musiałaby mieć hamulec inny niż najazdowy, a jeśli ma najazdowy to jej DMC może wynosić max ~1100kg. To wszystko powoduje paradoks: auto z DMC=3,5T rzadko pociągnie przyczepę z DMC=3,5T (razem 7T, czyli max na B+E), bo 99,999% przyczep na rynku ma hamulec najazdowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stebel Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Eeee ale to chyba działa on/off... jak sterowac siłą hamowania? > Krawiec Mozna sterowac sila hamowania z kabiny. Sa albo gotowe fabrycznie montowane regulatory jak np ten w fordzie: Albo mozna zamontowac niefabryczny( ja mam dokladnie taki): W obu mozna ustawic sile hamowania zaleznie od obciazenia przyczepy. Mozna tez hamowac sama przyczepa za pomoca potencjometru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Mozna sterowac sila hamowania z kabiny. Sa albo gotowe fabrycznie montowane regulatory jak np ten w > fordzie: > Albo mozna zamontowac niefabryczny( ja mam dokladnie taki): > W obu mozna ustawic sile hamowania zaleznie od obciazenia przyczepy. Mozna tez hamowac sama > przyczepa za pomoca potencjometru. Jak to jest sterowane i podpięte.\Co podaje impuls do zadziałania? Czy przy pedale hamulca jest potencjometr lub inny czujnik mierzący siłę hamowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
multiheniek Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 Elektryczno (elektroniczno) hydrauliczny przetwornik ciśnieniowy w układzie hamulców hydraulicznych w samochodzie ciągnącym. Patrz firma Knott. Tu inne rozwiązanie (system ETS) http://www.knott.pl/o-nas/prasa.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stebel Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Jak to jest sterowane i podpięte.\Co podaje impuls do zadziałania? > Czy przy pedale hamulca jest potencjometr lub inny czujnik mierzący siłę hamowania? Impuls podaje hamulec(swiatlo)...niema czujnika mierzacego sile hamowania.....sile maksymalna ustala sie w stosunku do ciezaru przyczepy. Sa dwa rodzaje kontrolerow hamulcow...taki ktory dostosowuje sile hamowania na podstawie szybkosci hamowania oraz takie ktore zawsze podaja taka sama sile hamowania ale maja ustalane wczesniej opoznienie dzialania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Impuls podaje hamulec(swiatlo)...niema czujnika mierzacego sile hamowania.....sile maksymalna > ustala sie w stosunku do ciezaru przyczepy. > Sa dwa rodzaje kontrolerow hamulcow...taki ktory dostosowuje sile hamowania na podstawie szybkosci > hamowania oraz takie ktore zawsze podaja taka sama sile hamowania ale maja ustalane wczesniej > opoznienie dzialania. a możesz jeszcze dopisać coś odnośnie mechanizmu wykonawczego na osiach w przyczepie? ten curt reflex kosztuje trochę ponad 100$ więc wcale nie dużo tylko co z mechanizmami w przyczepie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > To musi być większa rzeźba, bo wymaga wymiany całego układu hamulcowego. > od pedału do tarcz. > Oczywiście nie zmienia to faktu, że żadne auto osobowe w wykonaniu fabrycznym nie spełnia warunków. No chyba nie myślisz ze w aucie zminiono calu układ na pneumatyczny? Tam jest tylko wyjście powietrza do sterowania hamulcem w przyczepie Pomijam fakt ze tu chodzi o przyczepy powyżej 3.5t a nie 2.6 jak kolega wyżej pisal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > No chyba nie myślisz ze w aucie zminiono calu układ na pneumatyczny? > Tam jest tylko wyjście powietrza do sterowania hamulcem w przyczepie > Pomijam fakt ze tu chodzi o przyczepy powyżej 3.5t a nie 2.6 jak kolega wyżej pisal Że niby Niemcy dopuszczają przyczepę ponad 3,5T dla auta osobowego? Owe 2,6T jest właśnie granicą, powyżej której osobowka nie może ciągnąć przyczepy z najazdowym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > Że niby Niemcy dopuszczają przyczepę ponad 3,5T dla auta osobowego? nigdy nie widziales w D busa lub terenówki która ciagnie przyczepe 3.5t??? > Owe 2,6T jest właśnie granicą, powyżej której osobowka nie może ciągnąć przyczepy z najazdowym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > nigdy nie widziales w D busa lub terenówki która ciagnie przyczepe 3.5t??? To zdecyduj się o czym piszesz, bo skaczesz pomiędzy przyczepkami poniżej i powyżej 3,5T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > To zdecyduj się o czym piszesz, bo skaczesz pomiędzy przyczepkami poniżej i powyżej 3,5T. DO 3.5t Gdzie napisałem powyżej???? EDIT dobra faktycznie mogleś opacznie zrozumieć bo dziwnie tam napisałem. Wiec do 3.5t normą jest że przyczepy mają tylko najazdowy hamulec-powyżej pewnie mają inne rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > DO 3.5t > Gdzie napisałem powyżej???? > EDIT dobra faktycznie mogleś opacznie zrozumieć bo dziwnie tam napisałem. Wiec do 3.5t normą jest > że przyczepy mają tylko najazdowy hamulec-powyżej pewnie mają inne rozwiązania. Tu: Quote: Pomijam fakt ze tu chodzi o przyczepy powyżej 3.5t a nie 2.6 jak kolega wyżej pisal Nie zrozumiałem opacznie, po prostu to napisałeś... A tak jak było napisane: to, że przeważnie do mają 3,5T mają najazdowy, nie znaczy że osobowka je możesz ciągnąć. Legalnie osobowka może pociągnąć max 2,6T z najazdowym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > Możesz przyczepę o DMC max 900kg. Bo na więcej nie pozwala ci DR. Może być z najazdowym, lub > dowolnym innym. > Teoretycznie mógłbyś z najazdowym do 1075kg (1430/1,33), ale patrz wyżej... W dowodzie rejestracyjnym jest MMC, a nie DMC przyczepy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zapamiętajcie to sobie raz a dobrze!!!!!! I nie mógłby ciągnąć przyczepy 1075kg bo to nigdzie nie jest napsiane - K3 ja cie proszę - nie wprowadzaj ludzi w błąd! Z PoRD masz , że DMC przyczepy nie może być większe niż MW pojazdu oraz masa zestawu nie może przekroczyć 4250kg, z wymogów technicznych pojazdu masz rubrykę O1 i O2, w której wpisana jest MMC przyczepy jaka może pociągnąć ten egzemplarz. Z powyższych wybierasz warunek ostrzejszy i nie ma żadnego 1.33 w tych liczbach!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > To chwila. > Jesli moje auto ma DMC 1468kg, i w dowodzie max masa przyczepy z hamulcem to 1500kg, to znaczy ze > nie moge ciagnac przyczepy wazacej 1500kg? Na kat. B nie możesz. Patrz warunki w odpowiedzi na post K3. U ciebie ostrzejszym warunkiem są PoRD, czyli możesz pociągnąć przyczepę o DMC (a tak naprawdę RMC) nie większej niż MW pojazdu czyli 1468 kg. Natomiast na kat. B+E tym samochodem możesz już ciągnąć przyczepę o DMC 1500 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > Nie wiem jak w IRL obecnie, ale wg PL: > 1. Rzeczywista masa przyczepy nie może być większa od rzeczywistej masy pojazdu: > Quote: > PoRD > Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: > 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej > nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy > całkowitej pojazdu ciągnącego; > Czyli musiałbyś załadować auto na pełno. ZTCP jest tolerancja +/- 50kg w obliczeniach, czyli te > twoje 1468kg auta liczy się jako 1500kg. Poproszę przepis mówiący o tej tolerancji. Nie ma takiego przepisu. > Ale w PL jest warunek, że jeśli przyczepa ma hamulec najazdowy, to DMC auta musi być większe o 33% > od DMC przyczepy. Nie ma takich wyliczeń. Wszystko reguluja poszczególne robryki DR. Koniec. Kropka. Policja nie bawi się w żadne wyliczenia. Nie wprowadzaj w błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > W dowodzie rejestracyjnym jest MMC, a nie DMC przyczepy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! > Zapamiętajcie to sobie raz a dobrze!!!!!! MMC: co za skrót wymyśliłeś? > I nie mógłby ciągnąć przyczepy 1075kg bo to nigdzie nie jest napsiane - K3 ja cie proszę - nie > wprowadzaj ludzi w błąd! A czy nnapisalem, że może? Napisałem teoretycznie wg kodeksu drogowego, ale producent pojazdu ustawił niższy limit. > Z PoRD masz , że DMC przyczepy nie może być większe niż MW pojazdu oraz masa zestawu nie może > przekroczyć 4250kg, Po pierwsze to 3,5 tony, a nie 4,25... Po drugie, solisz od rzeczy... > z wymogów technicznych pojazdu masz rubrykę O1 i O2, w której wpisana jest MMC przyczepy jaka może > pociągnąć ten egzemplarz. Maksymalna masa całkowita, to to samo co dopuszczalna masa całkowita. Błędnie to rozumujesz jako masa rzeczywista, a tak nie jest... > Z powyższych wybierasz warunek ostrzejszy i nie ma żadnego 1.33 w tych liczbach!!!!! Jest 1.33 w rozporządzeniu o warunkach technicznych pojazdów, jeśli ciagniesz przyczepę z hamulcem najazdowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > Na kat. B nie możesz. Patrz warunki w odpowiedzi na post K3. U ciebie ostrzejszym warunkiem są > PoRD, czyli możesz pociągnąć przyczepę o DMC (a tak naprawdę RMC) nie większej niż MW pojazdu > czyli 1468 kg. Oj, chyba nie. Przecież te 1468 kg to nie jest MW pojazdu tylko DMC pojazdu (przynajmniej tak było podane) > Natomiast na kat. B+E tym samochodem możesz już ciągnąć przyczepę o DMC 1500 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.