Skocz do zawartości

pokaże mi ktoś przyczepę z hamulcem


technix

Rekomendowane odpowiedzi

jako że wszędzie rozpisują się nt. przyczepy z hamulcem , że wg ITD przyczepa z hamulcem najazdowym nie spełnia definicji przyczepy z hamulcem to jaka ją spełnia?

Hamulec ma być uruchamiany z miejsca kierowcy - to chyba jaiś nonsens no.gif

i skąd wziął się przelicznik 1,33 do obliczania DMC przyczepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jako że wszędzie rozpisują się nt. przyczepy z hamulcem , że wg ITD przyczepa z hamulcem najazdowym

> nie spełnia definicji przyczepy z hamulcem to jaka ją spełnia?

> Hamulec ma być uruchamiany z miejsca kierowcy - to chyba jaiś nonsens

> i skąd wziął się przelicznik 1,33 do obliczania DMC przyczepy

Też się nad tym zastanawiałem.

Nie znam żadnego rodzaju przyczepy z hamulcem do samochodu osobowego niż z hamulcem najazdowym. Najazdówki mogą być mechaniczne lub hydrauliczne, ale to nadal są najazdówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie znam żadnego rodzaju przyczepy z hamulcem do samochodu osobowego niż z hamulcem najazdowym.

To, ze nieznasz, nie znaczy, ze takich niema.

Co niektorzy wlasciciele wiekszych aut kat. B poprzerabiali uklad hamulcowy z hydraulicznego na pneumatyczny. Zwiazane bylo w lasnie z ciegnieciem przyczep powyzej 2,6 t jakie sa w/g przepisow w Niemczech.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jako że wszędzie rozpisują się nt. przyczepy z hamulcem , że wg ITD przyczepa z hamulcem najazdowym

> nie spełnia definicji przyczepy z hamulcem to jaka ją spełnia?

> Hamulec ma być uruchamiany z miejsca kierowcy - to chyba jaiś nonsens

> i skąd wziął się przelicznik 1,33 do obliczania DMC przyczepy

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

Rozdział 4

Hamulce

§ 14. 1. Pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla i trzykołowego pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 1t, wyposaża się w następujące rodzaje układów hamulcowych, zwanych dalej hamulcami:

1) hamulec roboczy działający na wszystkie koła przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością:

a) regulowania intensywności hamowania,

b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki;

2) hamulec awaryjny działający na koła co najmniej jednej osi pojazdu, przeznaczony do zatrzymania pojazdu w razie awarii hamulca roboczego, z możliwością:

a) regulowania intensywności hamowania,

b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy z możliwością trzymania kierownicy przynajmniej jedną ręką;

3) hamulec postojowy, przeznaczony do unieruchamiania pojazdu na wzniesieniu i spadku, z możliwością:

a) działania podczas nieobecności kierowcy, przy czym robocze części hamulca powinny pozostawać w położeniu zahamowania za pomocą wyłącznie mechanicznego urządzenia,

b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy;

wyposażenie w hamulec postojowy nie jest wymagane, jeżeli hamulec awaryjny, o którym mowa w pkt 2, spełnia wymagane warunki określone dla hamulca postojowego.

5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:

1) hamulec roboczy:

a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1,

b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7,

c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym;

2) hamulec postojowy:

a) działający również, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego,

b) uruchamiany z zewnątrz, a w odniesieniu do przyczepy przystosowanej do przewozu osób uruchamiany również z wnętrza przyczepy; przez uruchamianie rozumie się również zwalnianie hamulca.

6. Przepisu ust. 5 nie stosuje się do:

1) przyczepy lekkiej, pod warunkiem że niezależnie od urządzenia łączącego przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, linka), które w razie zerwania głównego urządzenia łączącego będzie zapobiegało dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewniało niezbędną kierowalność przyczepy; jeżeli jednak dopuszczalna masa całkowita takiej przyczepy jest większa niż połowa masy własnej pojazdu ciągnącego, powinna ona spełniać wymagania określone w ust. 7;

2) jednoosiowej przyczepy dłużycowej.

7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też się nad tym zastanawiałem.

> Nie znam żadnego rodzaju przyczepy z hamulcem do samochodu osobowego niż z hamulcem najazdowym.

> Najazdówki mogą być mechaniczne lub hydrauliczne, ale to nadal są najazdówki.

i teraz pytanie czy najazdówka jest hamulcem sterowanym z miejsca kierowcy ?

IMO tak, bo uruchamiając hamulce w holowniku, uruchamiasz hamulec w przyczepie grinser006.gif

"b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki;"

najazdówka nie spełnia tego warunku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jako że wszędzie rozpisują się nt. przyczepy z hamulcem , że wg ITD przyczepa z hamulcem najazdowym

> nie spełnia definicji przyczepy z hamulcem to jaka ją spełnia?

A chociażby przyczepa z hamulcem elektrycznym, są takie...

Rzadko spotykane, ale są...

> Hamulec ma być uruchamiany z miejsca kierowcy - to chyba jaiś nonsens

A co, z bagażnika ma być uruchamiany hamulec w przyczepie?

> i skąd wziął się przelicznik 1,33 do obliczania DMC przyczepy

Warunki techniczne pojazdu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę, że przecież hamulec najazdowy jest uruchamiany z miejsca kierowcy.

Kierowca naciska na pedał hamulca, przyczepa dzięki temu napiera na kulę haka i przez to uruchamia się hamulec.

W przypadku niekontrolowanego odpięcia się przyczepy pomocna okazuje się cienka stalowa linka, której jeden koniec zahaczony jest o dźwignię hamulca postojowego przyczepy, a drugi koniec jest zaczepiany o hak.

Gdy przyczepa się jakoś odczepi podczas jazdy to linka zaciąga hamulec i się urywa, a przyczepa może się szybko zatrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO tak, bo uruchamiając hamulce w holowniku, uruchamiasz hamulec w przyczepie

> "b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk;

Nadinterpretujesz IMVHO. Tym tokiem rozumowania można powiedzieć, że sterowanie odbywa się w mózgu psa, który wbiegł na ulicę, skutkiem czego kierowca naciska hamulec, bezwładność pcha przyczepę na hak i uruchamia jej hamulce.

Moim zdaniem w przypadku hamulca najazdowego sterowanie jest za hakiem w mechanizmie najazdowym.

Będąc w kabinie nie możesz bezpośrednio wysterować tym hamulcem, a na przykład cofając nie uruchomisz nawet pośrednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezeli Mitsubishi Pajero, Toyota Land Cruser i im podobne uwazane sa przez Ciebie jako osobowki to

> tak.

To musi być większa rzeźba, bo wymaga wymiany całego układu hamulcowego.

od pedału do tarcz.

Oczywiście nie zmienia to faktu, że żadne auto osobowe w wykonaniu fabrycznym nie spełnia warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj linka do takiej przyzepki która hamulce ma sterowane elektrycznie i jest do 3.5t a zarazem jest

> w ofercie a nie prototypem.

A chociażby zdecydowana większość w USA... zlosnik.gif

A w Europie robi takie przyczepy Elnagh (Włosi): poczytaj to: http://www.fanklub-niewiadowek.com/niewiadowki/artykuly/hamulec_elektromagnetyczny.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest. Uruchom go proszę jeśli zestaw się nie porusza.

Idiotyzm.

Kompletnie tego nie rozumiem.

Jest hamulec? Jest. Hamuje? Hamuje. To więc o co chodzi? Po kiego grzyba musi on być koniecznie sterowany bezpośrednio przez kierowcę?

Jak inaczej zrobić sterowanie hamulcami przyczepy? Owszem, są spsosby tylko, że producenci samochodów musieliby wszystkie pojazdy wyposażyć w ewentualną możliwość takiego sterowania.

Producenci haków podobnie.

A co z ABS? Też powinien być? Podobnie jak w ciężarówkach?

Dochodzimy do absurdów.

To tak jak z obowiązkowym światłem wstecznym w nowych przyczepach. Standardowe polskie gniazdo elektryczne nie przewiduje podłączenia światła cofania, a w przyczepach jest i jak jest to ma być sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sobie myślę, że przecież hamulec najazdowy jest uruchamiany z miejsca kierowcy.

Nie jest.

Czytamy:

Quote:

5.Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:

1) hamulec roboczy:

b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7,


Czyli ma być uruchamiany z miejsca kierowcy, ale jest zastrzeżenie (wyjątek). I czytamy ten wyjątek...

Quote:

7.W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi.


Więc wynika z tego, że hamulec najazdowy nie jest uruchamiany z miejsca kierowcy, ale jest dopuszczony z zastrzeżeniami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest.

> Czytamy:

> Quote:

> 5.Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:

> 1) hamulec roboczy:

> b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z

> zastrzeżeniem przepisu ust. 7,

> Czyli ma być uruchamiany z miejsca kierowcy, ale jest zastrzeżenie (wyjątek). I czytamy ten

> wyjątek...

> Quote:

> 7.W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do

> ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33

> dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego

> (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi.

> Więc wynika z tego, że hamulec najazdowy nie jest uruchamiany z miejsca kierowcy, ale jest

> dopuszczony z zastrzeżeniami...

Porąbane to wszystko.

Moja Skoda Felicia ma DMC 1430kg. Jaką mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem? W dowodzie rejestracyjnym mam 900kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porąbane to wszystko.

> Moja Skoda Felicia ma DMC 1430kg. Jaką mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem? W dowodzie rejestracyjnym

> mam 900kg.

Możesz przyczepę o DMC max 900kg. Bo na więcej nie pozwala ci DR. Może być z najazdowym, lub dowolnym innym.

Teoretycznie mógłbyś z najazdowym do 1075kg (1430/1,33), ale patrz wyżej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz przyczepę o DMC max 900kg. Bo na więcej nie pozwala ci DR. Może być z najazdowym, lub

> dowolnym innym.

> Teoretycznie mógłbyś z najazdowym do 1075kg (1430/1,33), ale patrz wyżej...

To chwila.

Jesli moje auto ma DMC 1468kg, i w dowodzie max masa przyczepy z hamulcem to 1500kg, to znaczy ze nie moge ciagnac przyczepy wazacej 1500kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chwila.

> Jesli moje auto ma DMC 1468kg, i w dowodzie max masa przyczepy z hamulcem to 1500kg, to znaczy ze

> nie moge ciagnac przyczepy wazacej 1500kg?

Nie wiem jak w IRL obecnie, ale wg PL:

1. Rzeczywista masa przyczepy nie może być większa od rzeczywistej masy pojazdu:

Quote:

PoRD

Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej

nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy

całkowitej pojazdu ciągnącego;


Czyli musiałbyś załadować auto na pełno. ZTCP jest tolerancja +/- 50kg w obliczeniach, czyli te twoje 1468kg auta liczy się jako 1500kg.

Ale w PL jest warunek, że jeśli przyczepa ma hamulec najazdowy, to DMC auta musi być większe o 33% od DMC przyczepy.

Więc przyczepa albo musiałaby mieć hamulec inny niż najazdowy, a jeśli ma najazdowy to jej DMC może wynosić max ~1100kg.

To wszystko powoduje paradoks: auto z DMC=3,5T rzadko pociągnie przyczepę z DMC=3,5T (razem 7T, czyli max na B+E), bo 99,999% przyczep na rynku ma hamulec najazdowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eeee ale to chyba działa on/off... jak sterowac siłą hamowania?

> Krawiec

Mozna sterowac sila hamowania z kabiny. Sa albo gotowe fabrycznie montowane regulatory jak np ten w fordzie:

BL3Z_19H332_AA-20110711151845_500x370.jpg

Albo mozna zamontowac niefabryczny( ja mam dokladnie taki):

b355900c-5e13-4169-8e68-cf40770742dc.jpg

W obu mozna ustawic sile hamowania zaleznie od obciazenia przyczepy. Mozna tez hamowac sama przyczepa za pomoca potencjometru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozna sterowac sila hamowania z kabiny. Sa albo gotowe fabrycznie montowane regulatory jak np ten w

> fordzie:

> Albo mozna zamontowac niefabryczny( ja mam dokladnie taki):

> W obu mozna ustawic sile hamowania zaleznie od obciazenia przyczepy. Mozna tez hamowac sama

> przyczepa za pomoca potencjometru.

Jak to jest sterowane i podpięte.\Co podaje impuls do zadziałania?

Czy przy pedale hamulca jest potencjometr lub inny czujnik mierzący siłę hamowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to jest sterowane i podpięte.\Co podaje impuls do zadziałania?

> Czy przy pedale hamulca jest potencjometr lub inny czujnik mierzący siłę hamowania?

Impuls podaje hamulec(swiatlo)...niema czujnika mierzacego sile hamowania.....sile maksymalna ustala sie w stosunku do ciezaru przyczepy.

Sa dwa rodzaje kontrolerow hamulcow...taki ktory dostosowuje sile hamowania na podstawie szybkosci hamowania oraz takie ktore zawsze podaja taka sama sile hamowania ale maja ustalane wczesniej opoznienie dzialania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Impuls podaje hamulec(swiatlo)...niema czujnika mierzacego sile hamowania.....sile maksymalna

> ustala sie w stosunku do ciezaru przyczepy.

> Sa dwa rodzaje kontrolerow hamulcow...taki ktory dostosowuje sile hamowania na podstawie szybkosci

> hamowania oraz takie ktore zawsze podaja taka sama sile hamowania ale maja ustalane wczesniej

> opoznienie dzialania.

a możesz jeszcze dopisać coś odnośnie mechanizmu wykonawczego na osiach w przyczepie?

ten curt reflex kosztuje trochę ponad 100$ więc wcale nie dużo tylko co z mechanizmami w przyczepie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To musi być większa rzeźba, bo wymaga wymiany całego układu hamulcowego.

> od pedału do tarcz.

> Oczywiście nie zmienia to faktu, że żadne auto osobowe w wykonaniu fabrycznym nie spełnia warunków.

No chyba nie myślisz ze w aucie zminiono calu układ na pneumatyczny? hehe.gif

Tam jest tylko wyjście powietrza do sterowania hamulcem w przyczepie

Pomijam fakt ze tu chodzi o przyczepy powyżej 3.5t a nie 2.6 jak kolega wyżej pisal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba nie myślisz ze w aucie zminiono calu układ na pneumatyczny?

> Tam jest tylko wyjście powietrza do sterowania hamulcem w przyczepie

> Pomijam fakt ze tu chodzi o przyczepy powyżej 3.5t a nie 2.6 jak kolega wyżej pisal

Że niby Niemcy dopuszczają przyczepę ponad 3,5T dla auta osobowego? smirk.gif

Owe 2,6T jest właśnie granicą, powyżej której osobowka nie może ciągnąć przyczepy z najazdowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zdecyduj się o czym piszesz, bo skaczesz pomiędzy przyczepkami poniżej i powyżej 3,5T.

DO 3.5t

Gdzie napisałem powyżej???? icon_eek.gif

EDIT dobra faktycznie mogleś opacznie zrozumieć bo dziwnie tam napisałem. Wiec do 3.5t normą jest że przyczepy mają tylko najazdowy hamulec-powyżej pewnie mają inne rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DO 3.5t

> Gdzie napisałem powyżej????

> EDIT dobra faktycznie mogleś opacznie zrozumieć bo dziwnie tam napisałem. Wiec do 3.5t normą jest

> że przyczepy mają tylko najazdowy hamulec-powyżej pewnie mają inne rozwiązania.

Tu:

Quote:

Pomijam fakt ze tu chodzi o przyczepy powyżej 3.5t a nie 2.6 jak kolega wyżej pisal


Nie zrozumiałem opacznie, po prostu to napisałeś...

A tak jak było napisane: to, że przeważnie do mają 3,5T mają najazdowy, nie znaczy że osobowka je możesz ciągnąć.

Legalnie osobowka może pociągnąć max 2,6T z najazdowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz przyczepę o DMC max 900kg. Bo na więcej nie pozwala ci DR. Może być z najazdowym, lub

> dowolnym innym.

> Teoretycznie mógłbyś z najazdowym do 1075kg (1430/1,33), ale patrz wyżej...

W dowodzie rejestracyjnym jest MMC, a nie DMC przyczepy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zapamiętajcie to sobie raz a dobrze!!!!!!

I nie mógłby ciągnąć przyczepy 1075kg bo to nigdzie nie jest napsiane - K3 ja cie proszę - nie wprowadzaj ludzi w błąd!

Z PoRD masz , że DMC przyczepy nie może być większe niż MW pojazdu oraz masa zestawu nie może przekroczyć 4250kg,

z wymogów technicznych pojazdu masz rubrykę O1 i O2, w której wpisana jest MMC przyczepy jaka może pociągnąć ten egzemplarz.

Z powyższych wybierasz warunek ostrzejszy i nie ma żadnego 1.33 w tych liczbach!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chwila.

> Jesli moje auto ma DMC 1468kg, i w dowodzie max masa przyczepy z hamulcem to 1500kg, to znaczy ze

> nie moge ciagnac przyczepy wazacej 1500kg?

Na kat. B nie możesz. Patrz warunki w odpowiedzi na post K3. U ciebie ostrzejszym warunkiem są PoRD, czyli możesz pociągnąć przyczepę o DMC (a tak naprawdę RMC) nie większej niż MW pojazdu czyli 1468 kg.

Natomiast na kat. B+E tym samochodem możesz już ciągnąć przyczepę o DMC 1500 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak w IRL obecnie, ale wg PL:

> 1. Rzeczywista masa przyczepy nie może być większa od rzeczywistej masy pojazdu:

> Quote:

> PoRD

> Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

> 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej

> nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy

> całkowitej pojazdu ciągnącego;

> Czyli musiałbyś załadować auto na pełno. ZTCP jest tolerancja +/- 50kg w obliczeniach, czyli te

> twoje 1468kg auta liczy się jako 1500kg.

Poproszę przepis mówiący o tej tolerancji. Nie ma takiego przepisu.

> Ale w PL jest warunek, że jeśli przyczepa ma hamulec najazdowy, to DMC auta musi być większe o 33%

> od DMC przyczepy.

Nie ma takich wyliczeń. Wszystko reguluja poszczególne robryki DR. Koniec. Kropka. Policja nie bawi się w żadne wyliczenia. Nie wprowadzaj w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W dowodzie rejestracyjnym jest MMC, a nie DMC przyczepy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

> Zapamiętajcie to sobie raz a dobrze!!!!!!

MMC: co za skrót wymyśliłeś?

> I nie mógłby ciągnąć przyczepy 1075kg bo to nigdzie nie jest napsiane - K3 ja cie proszę - nie

> wprowadzaj ludzi w błąd!

A czy nnapisalem, że może? Napisałem teoretycznie wg kodeksu drogowego, ale producent pojazdu ustawił niższy limit.

> Z PoRD masz , że DMC przyczepy nie może być większe niż MW pojazdu oraz masa zestawu nie może

> przekroczyć 4250kg,

Po pierwsze to 3,5 tony, a nie 4,25...

Po drugie, solisz od rzeczy...

> z wymogów technicznych pojazdu masz rubrykę O1 i O2, w której wpisana jest MMC przyczepy jaka może

> pociągnąć ten egzemplarz.

Maksymalna masa całkowita, to to samo co dopuszczalna masa całkowita.

Błędnie to rozumujesz jako masa rzeczywista, a tak nie jest...

> Z powyższych wybierasz warunek ostrzejszy i nie ma żadnego 1.33 w tych liczbach!!!!!

Jest 1.33 w rozporządzeniu o warunkach technicznych pojazdów, jeśli ciagniesz przyczepę z hamulcem najazdowym.

smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na kat. B nie możesz. Patrz warunki w odpowiedzi na post K3. U ciebie ostrzejszym warunkiem są

> PoRD, czyli możesz pociągnąć przyczepę o DMC (a tak naprawdę RMC) nie większej niż MW pojazdu

> czyli 1468 kg.

Oj, chyba nie.

Przecież te 1468 kg to nie jest MW pojazdu tylko DMC pojazdu (przynajmniej tak było podane) hmm.gif

> Natomiast na kat. B+E tym samochodem możesz już ciągnąć przyczepę o DMC 1500 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.