Skocz do zawartości

Minitest-prezentacja - VOLVO V40 D2


HelixSv

Rekomendowane odpowiedzi

Moje Volvo S60 zostało pokonane przez przyparkingowy rów i wyniku czego straciło zewnętrzny próg, dolną osłonę silnika, że o pogniecionym i porysowanym zderzaku nie wsponę. Po trzech tygodniach czekania (na szczęście S60 nadawał się do jazdy) wczoraj oddałem je w końcu do mechanika i dostałem z wypożyczalni auto zastępcze.

Nowe srebrne Volvo V40 D2. Ładna sztuka, nie?

6ve2.jpg

Naprawdę, mam słabość do nowych Volvo, V40, S60, V60, XC60 są piękne i tyle! Ta marka na wielu rynkach uznawana jest za premium, wymianianą jednym tchem za Audi, BMW i Mercedesem. W Szwecji tak nie jest. Tu Volvo to zwykły porządny, bezpieczny a ostatnio ładny (pisałem już, że mi się podoba?) samochód. Pamiętam, jak kupowałem tu pierwsze auto, mój kumpel spytał się "To jakie Volvo kupujesz?". Kupiłem wtedy S-Maxa. Ale nie o tym.

b2pc.jpg

Zaglądamy do środka. Wnętrze zachęca do wejścia. Widoczne dwie żółte naklejki. Ta powyżej krzyczy: "DIESEL", ta niżej, żeby nie palić i nie przewozić psów. Wypożyczalnia ma swoje fanaberie. Jakość, spasowanie elementów, a przede wszystkim design spełniają moje oczekiwania z nawiązką. Wszystkie pokretla i przyciski doskonale pracuja. W przeciwienstwie np do nowej Toyoty Auris w ktorej siedzialem w zeszly weekend. Tam przycisk podgrzewania siedzen wydawal taki dzwiek jak programator starej pralki Polar. Jedyne, co podoba mi się tak samo jak nowe Volvo to nowe BMW3 i 5.

uvlx.jpg

Rzut oka od strony kierowcy, proszę państwa o zwrócenie uwagi na przestrzeń na nogi, tu fotel odsuniety jest na maxa. Mam 180 cm, a w tej konfiguracji nie mogłem nawet dotknąć gazu. To chyba dla kogoś o wzroście 210 cm, nie przesadzam. Oczywiście w tym momencie z tyłu nikt nie usiądzie, fotki nie mam ale w takiej konfiguracji kolana będą tam miały z tam z 5 cm przestrzeni.

m0av.jpg

Konsola. Wszystko przemyślane, ciężko się przyczepić. Kilka słów o wyposażeniu: zwykły tempomat (bez radaru), światła led dzienne, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera parkowania, klima dwustrefowa, podgrzewane siedzenia z przodu i z tyłu, 4 szyby elektryczne, dobrze brzmiące radio z blutooth (niestety nie dogaduje się z moim samsungiem), ogrzewanie parkingowe, czujnik deszczu.

3ipq.jpg

Siedzenia. Świetne, przyjemne trzymanie boczne, manualna regulacja.

qwqx.jpg

Siedznia z tyłu. Już uświnione. 6 letnia Julka nie próżnuje...

qib4.jpg

Podłokietnik i cup-holdery. Sprytne.

8hw.JPG

Bagażnik, poprawnie.

e1wy.jpg

Zoom na konsole.

or89.jpg

...i kierownicę. Czapki z głów.

n8ui.jpg

Kiepskie zdjęcia schowka pomiedzy przednimi siedzeniami. Dodatkowe gniazdo 12V, USB, ale brak AUXa!

qr4v.jpg

Schowek, chyba chłodzony.

2qjp.jpg

Gałka zmiany biegów. Wiecie, że swieci? Trochę przebajerowiona i za mało okrągła. Trzeba się przyzwyczaić.

gzbk.jpg

Czujki w akcji.

fyva.jpg

Kamera cofania przy wyprostowanych kołach.

dbn9.jpg

... i przy skręconych.

jzv2.jpg

Fajny bajer. Można wybrać jeden z trzech wyglądów zegarów. Oto "ECO". Wskaźnik ECO guide pokazje, jak ekonomicznie jeździmy, a nasze starania nagradzane są fikuśną ikonką "e" (tu jej nie widać).

vf9.JPG

Teraz "Elegance". Miejsce "Eco guide" zajeła temperatura silnika/oleju/chłodziwa (niepotrzebne skreślić). Kiepska fota.

5t2v.jpg

To "Performance". POOOOWER!!! Jak mawia J. Clarkson. Obrotomierz na środku, po prawej wskaźnik mocy. Zestaw prowokuje do szybkiej jazdy.

quox.jpg

Dobra kończymy, ustawiam ogrzewanie parkingowe na 7:15. O 7:30 wsiądę do do ciepłego auta. Dziś rano było 3 stopnie.

f3k5.jpg

Jak sie prowadzi? Dobrze. Ile pali? Mało. Mam nadzieję, że wyczepałem temat. zlosnik.gif

Reasumując. Fajny kompakt. Będę nim jeździł do poniedziałku, potem odbieram moje s60. cfaniak.gif

Kurcze... Czuję, że mini test jest nie kompletny. oslabiony.gif

No to jedziemy:

Sąsiad - zawiść - gula - religia - EU chłam - kasa swieca.gif033102bebe_1_prv.gif001.gifsciana.gifpiesc.gifpiesc.gifpolicial.gifmlotek.gifblagam.gifblah.gifold.giffly.giflizak.giflizak.giflizak.gif (no offence, mate!)

To chyba tyle. zlosnik.gif Pozdrawiam. ok.gif

ps. Testów z wyciąganiem ręki i zaśmiecaniem miejsca pasażera niestety zabrakło zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy D2 oznacza dwucylindrową jednostkę napędową z kosiarki

> premium to było 20 lat tamu w usa wśród lekarzy czy innej grupy zawodowej . teraz to zwykły dupowóz

Nie taki zwykły, lepiej wykończony niż większość kompaktów i cena też większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ogrzewanie pali ropę z baku, czy ma jaiś oddzielny zbiornik na naftę? hmm.gif

A może to elektryka podłączona do zwykłego gniazdka garażowego?

Zima idzie i jakoś tak ten punkt najbardziej przyciągnął moją uwagę zlosnik.gif

Co do auta, to chyba cholernie ciężko tym zaimponować. Jakkolwiek może być dobrym autem, a nawet bardzo dobrym, to emanuje od niego przekwitającą kobietą zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej mają ten idiotyczny sposób sterowania klimą, że jak chcesz zmienić temperaturę to najpierw kręcisz radiem, potem zmieniasz obroty wentylatora, a dopiero na końcu znajdujesz pokrętło temperatury? A do tego kierowca i pasażer mają to samo pokrętło i żeby ustawić swoje musisz najpierw nacisnąć guzik.

IMO najgłupsze rozwiązanie na rynku.

sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dalej mają ten idiotyczny sposób sterowania klimą, że jak chcesz zmienić temperaturę to najpierw

> kręcisz radiem, potem zmieniasz obroty wentylatora, a dopiero na końcu znajdujesz pokrętło

> temperatury? A do tego kierowca i pasażer mają to samo pokrętło i żeby ustawić swoje musisz

> najpierw nacisnąć guzik.

> IMO najgłupsze rozwiązanie na rynku.

do temperatury jest te prawe-dolne.

raz się znajdzie i już się pamięta ok.gif

i racja, trzeba je naciskać, jak chce się wybrać indywidualnie.

moim zdaniem, to lepsze rozwiązanie od tego w moim 3 letnim s60. tam są dwa osobne pokrętła i żeby zmienić temp. po obu stronach, muszę kręcić dwa razy... crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ładne (jak na chińskie grinser006.gif) z zewn, w środku, specyficzne ale poprawne .. gdyby nie te zegary sick.gif. Wyglądaja jak przeszczepione z chinskiego skutera. IMO psuja cale efekt fajnego auta.

Za to fotele serduszka.gif, z chęcią bym się zamienił wink.gif

Nie napisałeś nic co to za silnik (2 cyl grinser006.gif ?) i jak się tym jeździ, prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto ładne (jak na chińskie ) z zewn, w środku, specyficzne ale poprawne .. gdyby nie te zegary .

> Wyglądaja jak przeszczepione z chinskiego skutera. IMO psuja cale efekt fajnego auta.

> Za to fotele , z chęcią bym się zamienił

> Nie napisałeś nic co to za silnik (2 cyl ?) i jak się tym jeździ, prowadzi.

w swoim zegary mam takie:

287184022-Przechwytywanie5.JPG

ale te w nowe są fajniejsze slinka.gif

silnik 1560 cm3 115 KM 270 Nm

co do prowadzenia, to jest OK, na krętych drogach nie sprawia żadnych niespodzianek.

post-9422-14352521703552_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w swoim zegary mam takie:

znacznie łądniejsze, choć może zbyt proste.

> ale te w nowe są fajniejsze

jak dla mnie brzydkie, malo czytelne i zbyt kolorowe tongue.gif

> silnik 1560 cm3 115 KM 270 Nm

PSA ?

> co do prowadzenia, to jest OK, na krętych drogach nie sprawia żadnych niespodzianek.

wersji AWD nie ma ? Tzn jest ale w innym opakowaniu, dobrze kojarzę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać w Volvo jeszcze nie wpadli na to, że znajdzie się ktoś, kto nie ogarnie które pokrętło od czego.

Głupim rozwiązaniem to jest właśnie rozdzielanie czegoś na 2 pokrętła, skoro można zrobić to jednym. W Citroenie mam pokrętło na każdą stronę, w dodatku takie czułe i małe, że w czasie wybojów trudno jest to poustawiać po obu stronach po równo, a w Volvo bez odrywania ręki od jednego pokrętła zmieniasz wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz proszę jak z wyciszeniem w porównaniu do S60 i ogólne porównanie obu aut, bo jestem ciekaw czy ta V40-tka to takie S60 tylko sporo mniejsze czy jednak czuje się różnicę klas oprócz gabarytów?

Między poprzednikami (S40 i S60) różnica np. we wspomnianym wyciszeniu była spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moim zdaniem, to lepsze rozwiązanie od tego w moim 3 letnim s60. tam są dwa osobne pokrętła i żeby

> zmienić temp. po obu stronach, muszę kręcić dwa razy...

a to nie wpadli na pomysł i nie dali guzika MONO ? , którego jak się wciśnie to steruje dwiema strefami przez pokrętło kierowcy , miałem tak w AR156 , i teraz w fiacie bravo ;

i dlaczego przy zdjęciu kierownicy mam zdjąć czapkę z głowy niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowe srebrne Volvo V40 D2. Ładna sztuka, nie?

Fajna fura. Podoba mi się bardzo. Szkoda, że u nas to trochę jednak hardkor. D2 z wersji base to 35 średnich polskich miesięcznych wynagrodzeń. W wersji summum 45 wynagrodzeń. Za tyle mogę w Katowicach kupić małe mieszkanie. Trochę dużo kasy jak na kompakta.

BTW. Jak w SE kształtują się ceny Volvo versus konkurencja (Ford, VW itd)?

BTW2. Ciekawostka, dopłata do 19" felg w wersji Base to np. jedyne 11520zł zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widać w Volvo jeszcze nie wpadli na to, że znajdzie się ktoś, kto nie ogarnie które pokrętło od

> czego.

Widać nie wpadli, że ktoś może wypożyczyć auto i niekoniecznie mieć ochotę studiować instrukcję. Skoro pozostali producenci potrafią zrobić to intuicyjnie to z kim tutaj jest coś nie tak?

> Głupim rozwiązaniem to jest właśnie rozdzielanie czegoś na 2 pokrętła, skoro można zrobić to

> jednym.

Najlepiej żeby to było to, które jest NAJBARDZIEJ oddalone od kierowcy.

rotfl.gif

> W Citroenie mam pokrętło na każdą stronę, w dodatku takie czułe i małe, że w czasie

> wybojów trudno jest to poustawiać po obu stronach po równo, a w Volvo bez odrywania ręki od

> jednego pokrętła zmieniasz wszystko.

To, że Citroen może mieć gorzej nie oznacza automatycznie, że Volvo ma lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajne. Szkoda że chińskie...

> Niestety jakośc im strasznie spadła odkąd chińczycy to klepią i trzymają łapę na kontroli jakości.

Nawet nie wiesz jakie bzdury klepiesz.

Nie żebym bronił Volvo, bo nie przepadam za tą marką.

Ale jakość materiałów i wykoniania w modelu V40 wzrosła BARDZO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, że szwedzkiej gazety piszą że nowe Volvo najlepiej kupować w Niemczech

Rozumiem, pytam jednak o coś innego, w Polsce różnica porównywalnych modeli jest spora. Inaczej rzeczy ujmując, volvo ma politykę cenową baaaardzo premium. Pytanie czy u Was ta różnica jest również tak duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, pytam jednak o coś innego, w Polsce różnica porównywalnych modeli jest spora. Inaczej

> rzeczy ujmując, volvo ma politykę cenową baaaardzo premium. Pytanie czy u Was ta różnica jest

> również tak duża.

Chyba tak:

V40 213.000 kr

A3 210.500 kr

Octavia 179.900 kr

Megane 173.900 kr

Golf 173.500 kr

Rapid 154.900 kr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisz proszę jak z wyciszeniem w porównaniu do S60 i ogólne porównanie obu aut, bo jestem ciekaw

> czy ta V40-tka to takie S60 tylko sporo mniejsze czy jednak czuje się różnicę klas oprócz

> gabarytów?

> Między poprzednikami (S40 i S60) różnica np. we wspomnianym wyciszeniu była spora.

Ja nawet nie czuję tej różnicy w wielkości, pewnie na tylnych siedzeniach jest mniej miejsca, ale przy rodzinie 2+2 to nie ma znaczenia.

Na szerokość oba auta wydają się być podobne, przynajmniej z punktu widzenia kierowcy.

W wyciszeniu moim zdaniem nie ma różnicy.

Nawet nie wiem, czy powinna być. V40 ma być tylko mniejsze od V60/S60, nie gorsze.

Obydwa auta to wysoka klasa.

Jeszcze taka refleksja.

W Szwecji S60 jest tylko 10% droższe od V40.

W Polsce różnica jest dużo większa - 41%

W tym wypadku 79900 zł za V40 wydaje się ceną całkiem atrakcyjną... icon_rolleyes.gif

A 113000 zł za S60 to niestety przegięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Szwecji S60 jest tylko 10% droższe od V40.

213 vs 249 tys. kr = 17%

> W Polsce różnica jest dużo większa - 41%

79900 vs 118400 zł = prawie 49% !

> W tym wypadku 79900 zł za V40 wydaje się ceną całkiem atrakcyjną...

Bo na pewno jak to zawsze w Polsce w autach niższej klasy - zaoszczędzili na wyposażeniu standardowym.

> A 113000 zł za S60 to niestety przegięcie.

Cena identyczna jak w Szwecji.

To zupełnie normalna cena dobrze wyposażonego auta.

A że to klasa wyższa, to stawiam że tu na polski rynek nie dali "golasa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.