Skocz do zawartości

rozwój FIATa: droga do...


alek_lc

Rekomendowane odpowiedzi

Włosi chyba śpią.

Rzecznik FIATa zapowiedział , że firma w okresie najbliższych 2 lat zaproponuje 5 modeli w klasie A-B. Bravo się starzeje, kombi nie widać, limuzyny klasy C/D też brak: to na czym Oni chcą zarobić pieniądze? grinser006.gif

Być może ja nie rozumiem tego biznesu, ale chyba na najmniejszych autach, których koszt projektowania i wytworzenia jest stosunkowo najwyższy (w przeliczeniu na jeden egzemplarz) a konkurencja wszechobecna, trudno będzie odzyskać rentowność, nie mówiąc o zarobieniu pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Włosi chyba śpią.

> Rzecznik FIATa zapowiedział , że firma w okresie najbliższych 2 lat zaproponuje 5 modeli w klasie

> A-B. Bravo się starzeje, kombi nie widać, limuzyny klasy C/D też brak: to na czym Oni chcą

> zarobić pieniądze?

> Być może ja nie rozumiem tego biznesu, ale chyba na najmniejszych autach, których koszt

> projektowania i wytworzenia jest stosunkowo najwyższy (w przeliczeniu na jeden egzemplarz) a

> konkurencja wszechobecna, trudno będzie odzyskać rentowność, nie mówiąc o zarobieniu

> pieniędzy.

no a na czym fiat potrafi zarabiać pieniądze? TYLKO na maluchach. bo te większe odstają zawsze od konkurencji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wręcz przeciwnie. Tani samochod sprzedaje sie w dużej (miejmy nadzieje) ilości egzemplarzy = koszt zaprojektowania rozkłada sie na na duża ilość egzemplarzy. Do tego tani samochod jest finansowo dostępny dla większej części społeczeństwa = jest większa szansa ze bedzie sukcesem. A poza tym Fiat ma doświadczenie w tworzeniu udanych, małych pojazdów. Więc ta strategia ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co w tym śmiesznego ?

Humor sytuacyjny - post K3 i zaraz po tym rzeczony wycinek z tekstu.

> Wykorzystają np podłogę i inne części i wyjdzie taniej

Ale ja do tego nie mam pretensji czy zastrzeżeń - nie znam się, nie moja broszka. Przekomarzam się z K3 i tyle hehe.gif

Chociaż, kształty 500 już są eksploatowane do granic mozliwości.

Jadą na sukcesie projektowym bryły ile się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Humor sytuacyjny - post K3 i zaraz po tym rzeczony wycinek z tekstu.

> Ale ja do tego nie mam pretensji czy zastrzeżeń - nie znam się, nie moja broszka. Przekomarzam się

> z K3 i tyle

Ah nie doczytałem, za to moja broszka, bo siedzę w tej branży i mam nadzieję odpowiednie osoby postarają się abym miał jak najwięcej roboty zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 500 jest fajna... 500C też...

> Ale 500L to już...

Byłem ostatnio w salonie Fiata. I muszę powiedzieć, że te 500L to całkiem fajne auto.

A to co zrobili z Jeepem Grand Cherokee to jest mistrzostwo świata.

ok.gifclaps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Włosi chyba śpią.

> Rzecznik FIATa zapowiedział , że firma w okresie najbliższych 2 lat zaproponuje 5 modeli w klasie

> A-B. Bravo się starzeje, kombi nie widać, limuzyny klasy C/D też brak: to na czym Oni chcą

> zarobić pieniądze?

> Być może ja nie rozumiem tego biznesu, ale chyba na najmniejszych autach, których koszt

> projektowania i wytworzenia jest stosunkowo najwyższy (w przeliczeniu na jeden egzemplarz) a

> konkurencja wszechobecna, trudno będzie odzyskać rentowność, nie mówiąc o zarobieniu

> pieniędzy.

Ducato świetnie schodzi biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spia od dawna. Zeby w gamie aut nie bylo kombi? Chociaz jednego? Juz nie mowie o tym ze powinno

> takie auto byc w C i D...

nie śpią, tylko zdobywają inne, bardziej obiecujące rynki. Nie zapominaj, że koncern Fiat-Chrysler to kilka firm, produkujących auta z różnych segmentów. I tak należy patrzeć na tę firmę. Nie tylko przez pryzmat jednej marki, która sprzedaje się we Włoszech, Turcji i jeszcze kilku krajach.

Od dużych samochodów to mają Chryslera i Jeepa. Mogą dojść do wniosku, że marka Fiat powinna się skupić na tym, na czym ma największą szansę zarobić, czyli tylko na małych autach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Włosi chyba śpią.

> Rzecznik FIATa zapowiedział , że firma w okresie najbliższych 2 lat zaproponuje 5 modeli w klasie

> A-B. Bravo się starzeje, kombi nie widać, limuzyny klasy C/D też brak: to na czym Oni chcą

> zarobić pieniądze?

Raczej moze wreszcie sie nauczyli nie pchac w segmenty, w ktorych im nijak nie wychodzi. Wszystkie ostatnie proby C/D konczyly sie mniej lub bardziej spektakularnymi porazkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej moze wreszcie sie nauczyli nie pchac w segmenty, w ktorych im nijak nie wychodzi. Wszystkie

> ostatnie proby C/D konczyly sie mniej lub bardziej spektakularnymi porazkami.

Wszyscy to mowia i wiedza, chyba poza kierownictwem Fiata. Tyle, ze obecnie nawet w klasie A/B nie maja nic ciekawego do zaoferowania, no moze poza 500ka, ale to troche nietypowy segment wink.gif.

W pl Fiat zawsze byl w czolowce sprzedawanych aut, konkurowal ze Skoda i Toyota, wczoraj widzialem jakis ranking za ten rok i nawet do top10 sie nie zalapal tongue.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wcale nie odstają. To jest raczej... podejście klientów do marki? Coś na takiej samej zasadzie

> dlaczego VW Phaeton jest wielką klapą.

phaeton to genialne auto. a bravo czy stilo, w segmencie C odstawały i odstają... fakt - kosztują mniej, ale nadal, koreańcy się uczą, fiat stoi w miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta o Alfie, Lancii, Ferrari, Jeepie zapomniałeś

nie, nie zapomniałem. temat jest o planach Fiata... nie koncernu. i jak napisałem w pierwszym poscie - fiat = małe auta. próby w innych segmentach to klapy.

dlaczego zatem nie zarzucisz ferrari braku segmentu C, skoro to też fiat?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wcale nie odstają. To jest raczej... podejście klientów do marki? Coś na takiej samej zasadzie

> dlaczego VW Phaeton jest wielką klapą.

to ciągle powtarzająca się opinia od której nie mogą uciec ... gama nie jest jak wszystkich innych marek.

Ma wejść 500L Living i bagażnikiem kombiaki C mogą się chować. Wiadomo, stylistyka, inna pozycja za kierownicą ale może jak się popatrzy inaczej na range poza szablonem A/B/C/D i nic więcej to może się okazać, że coś tam mają w ofercie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> phaeton to genialne auto. a bravo czy stilo, w segmencie C odstawały i odstają... fakt - kosztują

> mniej, ale nadal, koreańcy się uczą, fiat stoi w miejscu.

bravo odstawało? od czego ? grinser006.gif

koreańcy fakt ładnie gonią zlosnik.gif ale idealne też nie są więc nie idealizowałbym wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bravo odstawało? od czego ?

pierwsze bravo? jakość wnętrza.

stilo? antygolf? cena...

obecne bravo? prowadzenie? do tego gdzie kombi? gdzie minivany? gdzie cc? smile.gif

> koreańcy fakt ładnie gonią ale idealne też nie są więc nie idealizowałbym

fiata przegonili w segmencie C i D. idealne nic nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierwsze bravo? jakość wnętrza.

a samochody w czasach pierwszego bravo? grinser006.gif

> stilo? antygolf? cena...

zgoda ok.gif przesadzony wyposażeniem

> obecne bravo? prowadzenie?

a co z nim nie tak?

kombi będzie wyglądowe 500L grinser006.gif

cc się sprzedaje ? sztuki grinser006.gif

> fiata przegonili w segmencie C i D. idealne nic nie jest.

w seg D nie ma nic - croma była zlepkiem kilkusegmentowym.

a C był fajny i ładnie się sprzedawał ale się zestarzał ... i konkurencja tak jak piszesz - wyprzedziła i odjechała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i stracili 100 tys. takich klientów jak Ty w EU, a zyskali milion w USA i krajach Latam.

krzyz na droge. Problem w tym, ze mieli dobra pozycje na rynku a ludzie byli przyzwyczajeni do marki. Na ile to wycenic nie wiem. Nie mam tez pojecia jak sie Fiat sprzedaje na swiecie. Czy cos sprzedaja pod marka Fiat w stanach? Watpie bo nie maja co. Tam sa ludzie przywiazani do innych marek dokladnie w taki sam sposob jak u nas byli przywiazani do marki Fiat (nie wiem czemu ale to fakt...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> krzyz na droge. Problem w tym, ze mieli dobra pozycje na rynku a ludzie byli przyzwyczajeni do

> marki. Na ile to wycenic nie wiem. Nie mam tez pojecia jak sie Fiat sprzedaje na swiecie. Czy

> cos sprzedaja pod marka Fiat w stanach? Watpie bo nie maja co. Tam sa ludzie przywiazani do

> innych marek dokladnie w taki sam sposob jak u nas byli przywiazani do marki Fiat (nie wiem

> czemu ale to fakt...)

i tu się mylisz. mówisz przez własne przemyślenie.

od 9:50 a zwłaszcza 10:48. Liczba jednym modelem bo nie oferowali nic poza 500 i był to początek wejścia 500 i całego marketingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tu się mylisz. mówisz przez własne przemyślenie.

> od 9:50 a zwłaszcza 10:48. Liczba jednym modelem bo nie oferowali nic poza 500 i był to początek

> wejścia 500 i całego marketingu.

pozyjemy zobaczymy jak bedzie po roku lub 2. Zacznie sie sypac i beda tym ozdabiac posesje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem w tym, ze mieli dobra pozycje na rynku a ludzie byli przyzwyczajeni do

> marki.

Nie do marki, ale do ceny. Pokaż mi jedną osobę, która kupiła nowe SC, Punto albo Sienę hehe.gif bo były dobre, praktyczne czy ładne zlosnik.gif. Ale tak na prawdę z wyboru grinser006.gif. Pandę w tym zestawieniu pomijam, bo jest jedyna w swoim rodzaju. Oczywiście dwójka, bo ta nowa to kolejna klapa facepalm%5B1%5D.gif. Poza tym Fiat produkuje przecież klony Pandy w postaci 500, Ka, Y i Adama, a kto to sprzedaje? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie do marki, ale do ceny. Pokaż mi jedną osobę, która kupiła nowe SC, Punto albo Sienę bo były

> dobre, praktyczne czy ładne . Ale tak na prawdę z wyboru . Pandę w tym zestawieniu pomijam,

> bo jest jedyna w swoim rodzaju. Oczywiście dwójka, bo ta nowa to kolejna klapa . Poza tym

> Fiat produkuje przecież klony Pandy w postaci 500, Ka, Y i Adama, a kto to sprzedaje?

Kupiłem nowe SC, 7 lat bezawaryjnej jazdy, no poza alternatorem.

Kupiłem nowe Grande Punto i jak na razie 32000 bezawaryjnej jazdy.

Miałem używanego eleganta, z mechanicznych rzeczy padły tulejki w rozruszniku, ale wiadomo jak było z blachą

A nową Sienę kupił mój wujek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a samochody w czasach pierwszego bravo?

no jednak lepsze.

> zgoda przesadzony wyposażeniem

no ogolnie nie ten teges smile.gif

> a co z nim nie tak?

conajwyżej poprawne. a konkurencja jednak się bardziej starała:)

> kombi będzie wyglądowe 500L

> cc się sprzedaje ? sztuki

ale chodzi o wybór.

> w seg D nie ma nic - croma była zlepkiem kilkusegmentowym.

> a C był fajny i ładnie się sprzedawał ale się zestarzał ... i konkurencja tak jak piszesz -

> wyprzedziła i odjechała

ale fiat pokazuje giuliettą, że potrafili lepiej niż bravo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie za przeproszeniem "globalnie" mało obchodzi. Fait jest europejską marką która miała swoją ugruntowaną pozycję na rynku.

Co nam oferuje jak klientom EUROPEJSKIM?

1. Przestarzały konstrukcyjnie fiat 500 bazujący na pandzie II z początku tego stulecia czyli ponad 10 lat!

2. Panda III- wyniki sprzedaży są fatalne!!!

2. Punto EVO- modelowo GP z 2005 r.- jedna wersja nadwoziowa - brak kombi- zerknijta np na fabię

3. Bravo- fajne autko ale z jednym typem nadwozia że nie wiem jak być pięknym nie da się wiele ugrać - patrz Focus, G7 czy Astra

4. Segment D- Croma - już nieprodukowana- znów ni to kombi ni to van - nie wiadomo co za chorą kasę- jak naród zorientował się że fajne autko to wycofali z produkcji

5. Suv- Sedici czyli stare SX4 z innym logo

6. 500L - które wzbudza odruch wymiotny- jak widzę kolejną "fantazję" fiata 500 no i do tego z chorą ceną i dychawicznymi silnikami.

o wydumkach typu freemont nawet nie piszę bo szkoda klawiatury

W tej chwili Fiat jedzie po równi pochyłej na dno bo niestety ma ofertę jaka może się by sprawdziła na początku lat 80- tych. Obecnie gwarancją sukcesu jest pełna gama modelowa nadwoziowa tak aby potencjalny klient jak wlezie do salonu to już coś kupi - u fiata - nie ma żywego ducha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale fiat pokazuje giuliettą, że potrafili lepiej niż bravo

Co potrafi lepiej? takie samo za przeproszeniem finansowe guano- dlaczego- jedna wersja nadwoziowa- tym rynku nie zwojujesz kolego niestety- musisz mieć kombi suv-a, wersję3-d nawet cabrio- tu tego nie ma - popatrz obiektywnie - wyniki sprzedaży aut segmentu kompaktowego- gdzie są modele grupy fiata?- normalnie produkty kolekcjonerskie.

inne modele alfy - 159 nieprodukowana a o następcy się ylko gada a lata leicą

Mito- jedno nadwozie- produkt niszowy dla napaleńców mimo że samochód praktycznie bezawaryjny.

takie są fakty Panowie- obawiam się że za 5-6 lat będziemy rozpatrywać o fiacie w kategoriach Saab-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem bravo pierwsze i ojciec miał golfa.

> golf pomimo ze 3 lata wczesniej na rynku, miał wnetrze plastikowe, a nie z szarego matowego

> styropianiu...

Dla mnie wnętrze GIII w porównaniu do BBMów to jakby cofnąć się w czasie. Wszystko cięte w kwadrat z czarnego smutnego plastiku a w BBMach ładne obłe kształty. O wyglądzie zewnętrznym nie ma co wspominać bo GIII jest przy nich ogórem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.