Skocz do zawartości

wolnossaca duza benzyna + LPG czy nowoczesna turbo benzyna


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

w nawiazaniu do tego watku http://forum.autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=286037201&page=0

przyszedl czas na nowy wakacyjny test o kropelke

do testu o kropelke stanely 3 auta:

mazda 6 sedna 3.0 V6 6AT LPG 220KM 4 osoby w srodku

octavia RS 2.0 TSI 6DSG noPB95 200KM 4 osoby w srodku

forester 2.5 n/a 4AT LPG 173KM 5 osob w srodku

auta zapakowane po dach kazdy z bagaznikiem na 2 rowery haku

dystans 2222km do chorwacji i z powrotem z czego ~200km na miejscu

jazda gesiego praktycznie caly czas 130-140km/h GPS

spalanie z calej wyprawy policzone "z dystrybutora"

mazda 12.3 LPG (neizle jak na V6, a bryla sedan i rowery na haku mialy tu najwiekszy wplyw na opory powietrza)

skoda 8.5L noPB95 (widac zecydowana poprawe spalania dzieki zmianie bagaznika z dachu na hak (rok temu bylo 9,7L/100km)

subaru 11.8 LPG (spalil blisko 1l wiecej niz przy poprzednim tescie, ale teraz mial na pokladzie 5 osob a wtedy 3)

teraz prosze podstawic ceny noPB i LPG i wyciagnac wnioski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mazda 12.3 LPG (neizle jak na V6, a bryla sedan i rowery na haku mialy tu najwiekszy wplyw na opory

> powietrza)

> skoda 8.5L noPB95 (widac zecydowana poprawe spalania dzieki zmianie bagaznika z dachu na hak (rok

> temu bylo 9,7L/100km)

> subaru 11.8 LPG (spalil blisko 1l wiecej niz przy poprzednim tescie, ale teraz mial na pokladzie 5

> osob a wtedy 3)

> teraz prosze podstawic ceny noPB i LPG i wyciagnac wnioski

Na autostradowych trasach Lacetti bez silnika, czyli 1,6 109KM łykało śr. 8,5 l/100km, więc tyle, co 200-konna Skoda. Brawo dla Skody.

Mój Cruze 1,8 141KM w trasie 3500km, gdzie autostrad nie było dużo, ale za to sporo gór, śr spalił 7,5 l/100km. Też nieźle, ale i tak rozważam dołożenie LPG - do tego silnika można bez utraty gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w nawiazaniu do tego watku

> http://forum.autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=286037201&page=0

> przyszedl czas na nowy wakacyjny test o kropelke

> do testu o kropelke stanely 3 auta:

> mazda 6 sedna 3.0 V6 6AT LPG 220KM 4 osoby w srodku

> octavia RS 2.0 TSI 6DSG noPB95 200KM 4 osoby w srodku

> forester 2.5 n/a 4AT LPG 173KM 5 osob w srodku

> auta zapakowane po dach kazdy z bagaznikiem na 2 rowery haku

> dystans 2222km do chorwacji i z powrotem z czego ~200km na miejscu

> jazda gesiego praktycznie caly czas 130-140km/h GPS

> spalanie z calej wyprawy policzone "z dystrybutora"

> mazda 12.3 LPG (neizle jak na V6, a bryla sedan i rowery na haku mialy tu najwiekszy wplyw na opory

> powietrza)

> skoda 8.5L noPB95 (widac zecydowana poprawe spalania dzieki zmianie bagaznika z dachu na hak (rok

> temu bylo 9,7L/100km)

> subaru 11.8 LPG (spalil blisko 1l wiecej niz przy poprzednim tescie, ale teraz mial na pokladzie 5

> osob a wtedy 3)

> teraz prosze podstawic ceny noPB i LPG i wyciagnac wnioski

Ale o jakie wnioski Ci chodzi? O to, że taniej zapłaciłeś tankując po drodze LPG czy o porównanie wszystkich składowych kosztów wraz z kosztem montażu, serwisowania, Pb spalanej dodatkowo do rozruchu lub przy mocnym pałowaniu w silnikach zasilanych LPG ?

Upraszczając bardzo sprawę LPG zawsze wyjdzie taniej patrząc tylko poprzez dystrybutor, ale każdy świadomy użytkownik pamięta o drugim ,,dnie'' i nie pomija go w swoich wywodach.

Osobiście zdecydowanie wolę jeździć nowoczesną T Benzyną i spalać okolice 6-7 l Pb niż nie wiadomo jakim V6 na gazie spalając 12-13 l LPG. Temat LPG to temat rzeka, dla mnie to zło, ale zło nie wynikające z samego paliwa jakim jest LPG, a z jakości instalacji, montażu i wszystkiego co z tym związane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> świadomy użytkownik pamięta o drugim ,,dnie'' i nie pomija go w swoich wywodach.

jestem swiadomym uzytkownikiem LPG od 2001roku i nie pomijam "drugiego dna"

tu jedynie chodzilo o przedstawienie wynikow spalania roznych silnikow zasilanych roznym paliwem w roznych autach ale w dokladnie tych samaych warunkach

takie porownanie do zeszlorocznego mojego porownania diesel/benzyna/LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystkich składowych kosztów wraz z kosztem montażu, serwisowania, Pb spalanej dodatkowo do

> rozruchu lub przy mocnym pałowaniu w silnikach zasilanych LPG ?

jak jest ciepło to ilość benzyny na odpalanie przy takim dystansie jest praktycznie pomijalna to raz;

dwa jak ktoś nie umie dobrać i założyć instalacji to wciska klientom kit, że auto musi na wysokich obrotach palić noPb, ale to kit, nie musi, ba wręcz nie może przy prawidłowej instalacji

> Temat LPG to temat rzeka, dla mnie to zło, ale zło nie

> wynikające z samego paliwa jakim jest LPG, a z jakości instalacji, montażu i wszystkiego co z

> tym związane.

a tu masz rację, szczególnie w nawiązaniu do drugiej części tego co powyżej napisałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teraz prosze podstawic ceny noPB i LPG i wyciagnac wnioski

sio, wniosek jest taki że pojazdy z lpg mają większą szanse się zepsuć, miałem lpg w 2 pojazdach i zawsze były jakieś problemy z tym związanego, na noPB auto śmiga aż miło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na autostradowych trasach Lacetti bez silnika, czyli 1,6 109KM łykało śr. 8,5 l/100km, więc tyle,

> co 200-konna Skoda. Brawo dla Skody.

> Mój Cruze 1,8 141KM w trasie 3500km, gdzie autostrad nie było dużo, ale za to sporo gór, śr spalił

> 7,5 l/100km. Też nieźle, ale i tak rozważam dołożenie LPG - do tego silnika można bez utraty

> gwarancji.

Jak lubisz tańszą jazdę to przestań rozważać tylko zakładaj zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak lubisz tańszą jazdę to przestań rozważać tylko zakładaj

Do tej pory miałem dwa auta w domu, w tym oszczędnego diesla.

Teraz sprzedaję diesla, więc rozważam dołożenie LPG, bo benzyna będzie robiła więcej km.

W ASO chcą ponad 3500zł za instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tej pory miałem dwa auta w domu, w tym oszczędnego diesla.

> Teraz sprzedaję diesla, więc rozważam dołożenie LPG, bo benzyna będzie robiła więcej km.

> W ASO chcą ponad 3500zł za instalację.

Porządna BRC24 Sequent to wydatek ca. 2800 zł, jest cała masa innych instalacji pod 2500 - 3000 zł. 500 zł więcej zachowanie gwarki to nie dużo, pytanie czy mechanicy nie spartolą roboty w ASO ? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porządna BRC24 Sequent to wydatek ca. 2800 zł, jest cała masa innych instalacji pod 2500 - 3000 zł.

> 500 zł więcej zachowanie gwarki to nie dużo, pytanie czy mechanicy nie spartolą roboty w ASO ?

Pytałem, to klienci po zainstalowaniu przyjeżdżają do nich przez jakiś czas na regulację.

Teraz do nowych aut LPG jest za 1zł, więc może już się naumieli ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teraz prosze podstawic ceny noPB i LPG i wyciagnac wnioski

Trochę tendecyjnie do tego podchodzisz, choć rozumiem o co Ci chodzi i w zasadzie się z Tobą zgadzam.

Natomiast Octa spaliła najmniej, nawet gdyby 2 pozostałe jechały na noPb,

a osiągi podejrzewam ma najlepsze.

Choć tą Mazdą pewnie przyjemnie się jedzie, bo to V6.

Także w teście spalania wygrała Octavia, a w innych autach podróż kosztowało subiektywnie mniej.

Gdyby ta Octa była na LPG to by pewnie był argument, że instalka jest droga itd. grinser006.gif

BTW, aktualny RS pewnie spalił by z 1 litr mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sio, wniosek jest taki że pojazdy z lpg mają większą szanse się zepsuć, miałem lpg w 2 pojazdach i

> zawsze były jakieś problemy z tym związanego, na noPB auto śmiga aż miło

1. wolnossaca beznyna ma duza miejsza szanse sie zepsuc niz nowoczesna turbobenzyna

2. gdy np; padnie pompa paliwa to w aucie tylko z benzyna stoisz a w LPG jedziesz dalej

nie chce jednak aby watek ten szedl w tym kierunku (woja LPG kontra reszta swiata)

dla mnie sa ciekawe nastepujace wnioski;

- bagaznik na dachu w octavi w tam tym roku spowodowal srednie spalaie 9,7L w tym roku zadowolila sie 8,5L z bagaznikiem na haku

- mazda sedna spalila wiecej niz forester o aerodynamice kostki mydla

- koszt jazdy mocnym wolnossacym autem moze byc nizszy niz super nowoczesna turbo-eco-wymyslem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jestem swiadomym uzytkownikiem LPG od 2001roku i nie pomijam "drugiego dna"

> tu jedynie chodzilo o przedstawienie wynikow spalania roznych silnikow zasilanych roznym paliwem w

> roznych autach ale w dokladnie tych samaych warunkach

To jakbyś jeszcze wrzucił wyniki spalania tych samochodów w jeździe po mieście (odcinki do 8 km) to zacznę zastanawiać sie na d montażem lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jakbyś jeszcze wrzucił wyniki spalania tych samochodów w jeździe po mieście (odcinki do 8 km) to

> zacznę zastanawiać sie na d montażem lpg

raczej bez szans bo zadne z tych aut nie jedzi na tak rotkich odcinakach w miescie

jedyne co wiem to;

- octavia w samym miejscie (wroclaw) pali 10-10,5L

- mazda w cyklu mieszanm miasto/trasa 13-16L (kierownik jezdzi dosc dynamicznie)

- forester w cyklu mieszanym 10-13L

w najwiekszy mroz forester przelacza sie na LPG po okolo 1km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.