Skocz do zawartości

Kolejna ściema i spisek producentów


wladmar

Rekomendowane odpowiedzi

> Aż normalnie polazłem i wyciągnąłem żarówkę. 3 lata, 90 kkm, wygląda jak nowa

No to masz jakieś cuda tam smile.gif Ciężko mi w to uwierzyć. Już po kilku miesiącach widać, jak wypala się żarnik w H7 a nawet H4 i jak na bańce żarówki robi się delikatny osad. Wymiana na taki sam komplet po 6-8 miesiącach daje wrażenie "o kurde jest jaśniej" - może i mam dopiero 3ci samochód w życiu, ale sporo tych żarówek już nawymieniałem.

Co nie znaczy, że bym zmieniał raz na rok żarówki "od tak". W E12 h7 wypalają się tak co 8 miesięcy - wymieniam albo jak się jedna przepali (wtedy obie), albo jak widzę że już świecą słabiej. Postojowe podobnie albo szybciej - taki urok tego samochodu. W tylnych lampach wymieniałem w moich samochodach raz na 2-3 lata, bo kosztuje to grosze, 15 minut pracy a nigdy żadnej żarówki w trasie nie musiałem wymieniać.

Im więcej żarówka ma "+", tym szybciej się wypala. Tungsram Megalight +90 na początku jest "wooow", potem stopniowo coraz gorzej. Przyczyna jest oczywista - te "+" osiąga się poprzez zastosowanie cieńszego żarnika. Takie Philipsy Visio +30 nie mają tego efektu aż tak widocznego. W zwykłych żarówkach Carrefour różnica jest po może pół roku.

EDIT: W podświetleniu tablicy też wymieniałem obie świecące. Komplet zapasowych różnych żarówek mam zawsze w samochodzie, szczególnie W5W i H7, akurat zdejmowałem tapicerkę pokrywy bagażnika (2 minuty smile.gif ), wymiana jest banalna i prosty dostęp, to włożyłem nowe. Stare były ciemne. nowe ładniej świecą, tablica jest oświetlona jasnym a nie ciemnożółtym światłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Żarówki samochodowe powinny być profilaktycznie wymieniane przy każdym przeglądzie okresowym, aby

> zminimalizować ryzyko ich przepalenia się w trakcie jazdy

Quote:

radzi Paweł Zaręba, Dyrektor Centrum Norauto w Markach.


Pominąłeś najistotniejszy fragment cytując tę wypowiedź. Jej autora.

Artykuł ewidentnie pisany pod dyktando sponsorów Philips Lighting Poland i Norauto.

Jego dalsza część.

Quote:

Używanie żarówek o większej emisji światła wpływa na poprawę widoczności, szybsze zauważanie przeszkód znajdujących się na drodze i skrócenie drogi hamowania mówi Tarek Hamed, ekspert ds. oświetlenia samochodowego Philips Automotive.

Bezpłatna diagnostyka oświetlenia

W czasie trwania kampanii Więcej widzieć, bezpieczniej podróżować Polski Związek Motorowy prowadzi na swoich stacjach bezpłatne ustawienie świateł. Z kolei Norauto oferuje darmową diagnostykę świateł oraz 20-procentowy rabat na zakup zestawów żarówek samochodowych Philips X-tremeVision+100%, BlueVision Ultra lub LongLife EcoVision. Akcja odbędzie się we wszystkich salonach Norauto w Polsce i potrwa do końca października.


Ewidentnie chodzi o ściągnięcie klientów. Jak klienci przyjadą na "darmowe" badanie to przynajmniej 50% z nich kupi coś więcej w sklepie.

Tak się teraz zarabia robiąc "kampanie poprawiające bezpieczeństwo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no cóż... ja stwierdziłem, że 7-mio letnie żarówki dobrze jest wymienić, bo lada chwila padną, a

> drugi raz zderzaka nie będzie chciało mi się zdejmować

dobrze że nikt tak w moim samochodzie nie wymyślił.

Dzięki temu w tylnych lampach mam jeszcze oryginalne, 20-letnie żarówki z Bawarii. skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co mówią? O ile trzyletnia żarówka świeci gorzej?

Mówią, że żarówki w miarę zużywania się (zanim jeszcze się przepalą) tracą swoją wydajność.

O ile świeci gorzej- wystarczy w jednym z reflektorów wymienić żarówkę na nową i- na tle ściany wyraźnie widać która jaśniej świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówią, że żarówki w miarę zużywania się (zanim jeszcze się przepalą) tracą swoją wydajność.

> O ile świeci gorzej- wystarczy w jednym z reflektorów wymienić żarówkę na nową i- na tle ściany

> wyraźnie widać która jaśniej świeci.

Kto tak mówi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uważam to za nadgorliwość.

Ja też wymieniłem świecące żarówki podświetlenia tablicy. Jednak nie z nadgorliwości, tylko postanowiłem rozruszać zapieczone klosze (takie mocowane półobrotem). Zrobiłem to latem przy ładnej pogodzie, a i tak łatwo nie było. Jak już się udało odkręcić, to wymieniłem żarówki po 1pln za sztukę i myślę, że do końca służby u mnie wystarczą. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aż normalnie polazłem i wyciągnąłem żarówkę. 3 lata, 90 kkm, wygląda jak nowa

Zrozum, ja mam tylko Fiata, a nie bezawaryjny japoński cud techniki i u mnie bańka żarówki robi się z czasem wyraźnie ciemniejsza. zlosnik.gif

Nie wiem, może to przez to że mam H1 hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrozum, ja mam tylko Fiata, a nie bezawaryjny japoński cud techniki i u mnie bańka żarówki robi się

> z czasem wyraźnie ciemniejsza.

> Nie wiem, może to przez to że mam H1

Może chodzi o żarówki, które idą na pierwszy montaż? hmm.gif Nie sądzę, by kupione w markecie wytrzymały 90 kkm, może oryginalne są jednak lepszej jakości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może chodzi o żarówki, które idą na pierwszy montaż? Nie sądzę, by kupione w markecie wytrzymały

> 90 kkm, może oryginalne są jednak lepszej jakości?

Wydaje mi się, ze ważny jest też rodzaj żarówki. Tak jak napisałem, ja mam H1. Jak miałem samochód z H4, to ten efekt nie był tak bardzo widoczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi się, ze ważny jest też rodzaj żarówki. Tak jak napisałem, ja mam H1. Jak miałem samochód

> z H4, to ten efekt nie był tak bardzo widoczny.

No i ładowania trzeba od czasu do czasu pilnować, w Vito musiałem wymieniać żarówki co 10 kkm (i faktycznie świeciły różnie), ale okazało się, że regulator napięcia nie bardzo regulował i ładowanie wahało się od 12 do 16 V, żarówki tego bardzo nie lubią. Po naprawie żarówki wytrzymują po 50 kkm i nie widać na oko, by się zużywały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Codziennie, codziennie!

Kto mnie wytłumaczy, dlaczego oba samochody na filmie były zaparkowane tak, że kierownik musiał wsiadać przez prawe drzwi?

A w temacie - w Maryśce (niech spoczywa w spokoju) żarówki H1 z przodu wymieniłem raz w życiu (spaliła się jedna, po jakimś czasie druga), potem przeszedłem na palniki, które wymagały wymiany po dwóch latach), a malowane żółte żarówki w migaczach, jak oblazły z farby po 10 latach od opuszczenia fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok, może pisanie w jednym poście o żarówkach z tyłu i z przodu jest zbyt skomplikowane do

> zrozumienia...

nie, nie jest skomplikowane, natomiast skomplikowane jest to co ma ciemnienie żarówek z tyłu do przednich H1.

Albo inaczej...wpływ żarówek H1 na ciemnienie żarówek z tylnych lamp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, nie jest skomplikowane, natomiast skomplikowane jest to co ma ciemnienie żarówek z tyłu do

> przednich H1.

> Albo inaczej...wpływ żarówek H1 na ciemnienie żarówek z tylnych lamp...

Dobra, powoli:

- przednie żarówki H1 wymieniam co jakiejś dwa lata (nie przepalają się) bo uważam, że świecą już gorzej. Moją obserwacje potwierdza fakt, że po tych dwóch latach są już mocno przydymione

- tylne żarówki wymieniłem ostatnio po trzech latach, żeby uniknąć kombinowania z reflektorem gdzieś w trasie w lesie.

Już OK? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wymiana obu działających żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej przy okazji demontażu

> zderzaka się liczy?

Żarówki podświetlenia tablicy oraz postojowe dobrze jest raz na jakiś czas wymienić. Nie są halogenowe, więc z czasem czernieje szkło (nalot z wolframu) i świecą mizernie.

Nie dotyczy normalnych krajów, gdzie nie jeździ się non stop na światłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Żarówki samochodowe powinny być profilaktycznie wymieniane przy każdym przeglądzie okresowym, aby

> zminimalizować ryzyko ich przepalenia się w trakcie jazdy

> link onet

> Ciekawe, kiedy producenci zaczną zalecać wymianę opon podczas każdego przeglądu (no bo zużywają

> się), klocków hamulcowych i powłoki lakierniczej? A ja mam fabryczne żarówki po 90 kkm,

> nigdy nie wymieniałem, świecą tak samo, mam natychmiast wymienić?

Za niedługo będzie okres przydatności do użytku 3 lata lub 100tyś km, potem obowiązkowo na złom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A weź nową i włóż do jednego reflektora,zapal i porównaj.

O to toto to smile.gifok.gif Ja żarówki często swego czasu wymieniałem, bo chciałem znaleźć tanie, jasne (lekko lepsze niż standard, żeby reflektora nie niszczyły wyższą temperaturą), żeby wytrzymały sporo więcej niż pół roku. Nie lubię jakich cudownych tjuningowych wynalazków - ot, legalne, porządne oświetlenie drogi w nie za wysokiej cenie. Bardzo lubię jazdę nocą i w deszczu.

I wiem, że zakładając komplet takich samych żarówek już po kilku miesiącach, widać różnicę, a im mocniejsza żarówka tym większą.

Póki co moje ulubione to H7 Carrefour za 20-30zł/komplet (świecą naprawdę mocno, sporo wytrzymują i są śmiesznie tanie, wada taka że oswietlenie potrafi być nieco nierownomierne ale to nie przeszkadza, super oswietlają pobocze!) i Tungsram/GE Megalight +60/+50 (+90 fajne jasne bielsze światło ale szybko padają i niszczą reflektor - parują i żółknie od środka). Zupełnie nie sprawdziły się szeroko chwalone Philipsy +30 (ciemno i żółto, 8 miesięcy i widocznie coraz słabiej) i wszystko co świeciło bardziej na biało - w deszczu znikało.

Tak jeszcze co do H7 Carrefour:

http://www.auto-swiat.pl/1-supertest-zarowek-h7-sprawdzamy-ktore-swieca-najlepiej/2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.