mar00ha_ Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > a wymiana obu działających żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej przy okazji demontażu zderzaka się liczy? Uważam to za nadgorliwość. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Uważam to za nadgorliwość. > mar00ha no cóż... ja stwierdziłem, że 7-mio letnie żarówki dobrze jest wymienić, bo lada chwila padną, a drugi raz zderzaka nie będzie chciało mi się zdejmować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Uważam to za nadgorliwość. Masz prawo do swojej opinii. Jeden wymienia żarówki, drugi komplet opon po przebiciu jednej... (proszę nie komentować pod kątem wpływu na bezpieczeństwo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Aż normalnie polazłem i wyciągnąłem żarówkę. 3 lata, 90 kkm, wygląda jak nowa No to masz jakieś cuda tam Ciężko mi w to uwierzyć. Już po kilku miesiącach widać, jak wypala się żarnik w H7 a nawet H4 i jak na bańce żarówki robi się delikatny osad. Wymiana na taki sam komplet po 6-8 miesiącach daje wrażenie "o kurde jest jaśniej" - może i mam dopiero 3ci samochód w życiu, ale sporo tych żarówek już nawymieniałem. Co nie znaczy, że bym zmieniał raz na rok żarówki "od tak". W E12 h7 wypalają się tak co 8 miesięcy - wymieniam albo jak się jedna przepali (wtedy obie), albo jak widzę że już świecą słabiej. Postojowe podobnie albo szybciej - taki urok tego samochodu. W tylnych lampach wymieniałem w moich samochodach raz na 2-3 lata, bo kosztuje to grosze, 15 minut pracy a nigdy żadnej żarówki w trasie nie musiałem wymieniać. Im więcej żarówka ma "+", tym szybciej się wypala. Tungsram Megalight +90 na początku jest "wooow", potem stopniowo coraz gorzej. Przyczyna jest oczywista - te "+" osiąga się poprzez zastosowanie cieńszego żarnika. Takie Philipsy Visio +30 nie mają tego efektu aż tak widocznego. W zwykłych żarówkach Carrefour różnica jest po może pół roku. EDIT: W podświetleniu tablicy też wymieniałem obie świecące. Komplet zapasowych różnych żarówek mam zawsze w samochodzie, szczególnie W5W i H7, akurat zdejmowałem tapicerkę pokrywy bagażnika (2 minuty ), wymiana jest banalna i prosty dostęp, to włożyłem nowe. Stare były ciemne. nowe ładniej świecą, tablica jest oświetlona jasnym a nie ciemnożółtym światłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Quote: > Żarówki samochodowe powinny być profilaktycznie wymieniane przy każdym przeglądzie okresowym, aby > zminimalizować ryzyko ich przepalenia się w trakcie jazdy Quote: radzi Paweł Zaręba, Dyrektor Centrum Norauto w Markach. Pominąłeś najistotniejszy fragment cytując tę wypowiedź. Jej autora. Artykuł ewidentnie pisany pod dyktando sponsorów Philips Lighting Poland i Norauto. Jego dalsza część. Quote: Używanie żarówek o większej emisji światła wpływa na poprawę widoczności, szybsze zauważanie przeszkód znajdujących się na drodze i skrócenie drogi hamowania mówi Tarek Hamed, ekspert ds. oświetlenia samochodowego Philips Automotive. Bezpłatna diagnostyka oświetlenia W czasie trwania kampanii Więcej widzieć, bezpieczniej podróżować Polski Związek Motorowy prowadzi na swoich stacjach bezpłatne ustawienie świateł. Z kolei Norauto oferuje darmową diagnostykę świateł oraz 20-procentowy rabat na zakup zestawów żarówek samochodowych Philips X-tremeVision+100%, BlueVision Ultra lub LongLife EcoVision. Akcja odbędzie się we wszystkich salonach Norauto w Polsce i potrwa do końca października. Ewidentnie chodzi o ściągnięcie klientów. Jak klienci przyjadą na "darmowe" badanie to przynajmniej 50% z nich kupi coś więcej w sklepie. Tak się teraz zarabia robiąc "kampanie poprawiające bezpieczeństwo". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > no cóż... ja stwierdziłem, że 7-mio letnie żarówki dobrze jest wymienić, bo lada chwila padną, a > drugi raz zderzaka nie będzie chciało mi się zdejmować dobrze że nikt tak w moim samochodzie nie wymyślił. Dzięki temu w tylnych lampach mam jeszcze oryginalne, 20-letnie żarówki z Bawarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > dobrze że nikt tak w moim samochodzie nie wymyślił. ale że czego? Żarówek czy oświetlenia tablicy? > Dzięki temu w tylnych lampach mam jeszcze oryginalne, 20-letnie żarówki z Bawarii. Skąd wiesz, że oryginalne, masz auto od nowości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > A co mówią? O ile trzyletnia żarówka świeci gorzej? Mówią, że żarówki w miarę zużywania się (zanim jeszcze się przepalą) tracą swoją wydajność. O ile świeci gorzej- wystarczy w jednym z reflektorów wymienić żarówkę na nową i- na tle ściany wyraźnie widać która jaśniej świeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Mówią, że żarówki w miarę zużywania się (zanim jeszcze się przepalą) tracą swoją wydajność. > O ile świeci gorzej- wystarczy w jednym z reflektorów wymienić żarówkę na nową i- na tle ściany > wyraźnie widać która jaśniej świeci. Kto tak mówi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Uważam to za nadgorliwość. Ja też wymieniłem świecące żarówki podświetlenia tablicy. Jednak nie z nadgorliwości, tylko postanowiłem rozruszać zapieczone klosze (takie mocowane półobrotem). Zrobiłem to latem przy ładnej pogodzie, a i tak łatwo nie było. Jak już się udało odkręcić, to wymieniłem żarówki po 1pln za sztukę i myślę, że do końca służby u mnie wystarczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > Aż normalnie polazłem i wyciągnąłem żarówkę. 3 lata, 90 kkm, wygląda jak nowa Zrozum, ja mam tylko Fiata, a nie bezawaryjny japoński cud techniki i u mnie bańka żarówki robi się z czasem wyraźnie ciemniejsza. Nie wiem, może to przez to że mam H1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 A komplet żarówek kosztuje > grosze, zapewne, chyba te made in china Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > A komplet żarówek kosztuje > zapewne, chyba te made in china Ja mam z tyłu 4 żarówki P21/5W i 2 R10W. No ze 20 pln się może uzbierać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > Ja mam z tyłu 4 żarówki P21/5W i 2 R10W. No ze 20 pln się może uzbierać... wiesz, nie dla każdego 20zl to grosze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > wiesz, nie dla każdego 20zl to grosze Raz na kilka lat, porównując do wszystkich innych wydatków jakie ponosi się na samochód, to jest faktycznie oszałamiająca kwota... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > Raz na kilka lat, porównując do wszystkich innych wydatków jakie ponosi się na samochód, to jest > faktycznie oszałamiająca kwota... dobrze wiesz o czym mówie,nie zgrywaj bohatera 20zl to 20zl, tak to jest oszałamiająca kwota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > Zrozum, ja mam tylko Fiata, a nie bezawaryjny japoński cud techniki i u mnie bańka żarówki robi się > z czasem wyraźnie ciemniejsza. > Nie wiem, może to przez to że mam H1 Może chodzi o żarówki, które idą na pierwszy montaż? Nie sądzę, by kupione w markecie wytrzymały 90 kkm, może oryginalne są jednak lepszej jakości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > Może chodzi o żarówki, które idą na pierwszy montaż? Nie sądzę, by kupione w markecie wytrzymały > 90 kkm, może oryginalne są jednak lepszej jakości? Wydaje mi się, ze ważny jest też rodzaj żarówki. Tak jak napisałem, ja mam H1. Jak miałem samochód z H4, to ten efekt nie był tak bardzo widoczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > Codziennie, codziennie! UUU nie zmienił sznura łojowego na wale.... cienias... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > Wydaje mi się, ze ważny jest też rodzaj żarówki. Tak jak napisałem, ja mam H1. Jak miałem samochód > z H4, to ten efekt nie był tak bardzo widoczny. No i ładowania trzeba od czasu do czasu pilnować, w Vito musiałem wymieniać żarówki co 10 kkm (i faktycznie świeciły różnie), ale okazało się, że regulator napięcia nie bardzo regulował i ładowanie wahało się od 12 do 16 V, żarówki tego bardzo nie lubią. Po naprawie żarówki wytrzymują po 50 kkm i nie widać na oko, by się zużywały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > Codziennie, codziennie! Kto mnie wytłumaczy, dlaczego oba samochody na filmie były zaparkowane tak, że kierownik musiał wsiadać przez prawe drzwi? A w temacie - w Maryśce (niech spoczywa w spokoju) żarówki H1 z przodu wymieniłem raz w życiu (spaliła się jedna, po jakimś czasie druga), potem przeszedłem na palniki, które wymagały wymiany po dwóch latach), a malowane żółte żarówki w migaczach, jak oblazły z farby po 10 latach od opuszczenia fabryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Nie wiem, może to przez to że mam H1 ale co z tyłu ? > niedawno wymieniłem wszystkie żarówki w tylnych światłach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > ale co z tyłu ? ok, może pisanie w jednym poście o żarówkach z tyłu i z przodu jest zbyt skomplikowane do zrozumienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > ok, może pisanie w jednym poście o żarówkach z tyłu i z przodu jest zbyt skomplikowane do > zrozumienia... nie, nie jest skomplikowane, natomiast skomplikowane jest to co ma ciemnienie żarówek z tyłu do przednich H1. Albo inaczej...wpływ żarówek H1 na ciemnienie żarówek z tylnych lamp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > nie, nie jest skomplikowane, natomiast skomplikowane jest to co ma ciemnienie żarówek z tyłu do > przednich H1. > Albo inaczej...wpływ żarówek H1 na ciemnienie żarówek z tylnych lamp... Dobra, powoli: - przednie żarówki H1 wymieniam co jakiejś dwa lata (nie przepalają się) bo uważam, że świecą już gorzej. Moją obserwacje potwierdza fakt, że po tych dwóch latach są już mocno przydymione - tylne żarówki wymieniłem ostatnio po trzech latach, żeby uniknąć kombinowania z reflektorem gdzieś w trasie w lesie. Już OK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > a wymiana obu działających żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej przy okazji demontażu > zderzaka się liczy? Żarówki podświetlenia tablicy oraz postojowe dobrze jest raz na jakiś czas wymienić. Nie są halogenowe, więc z czasem czernieje szkło (nalot z wolframu) i świecą mizernie. Nie dotyczy normalnych krajów, gdzie nie jeździ się non stop na światłach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rob3rt Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Aż normalnie polazłem i wyciągnąłem żarówkę. 3 lata, 90 kkm, wygląda jak nowa A weź nową i włóż do jednego reflektora,zapal i porównaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Quote: > Żarówki samochodowe powinny być profilaktycznie wymieniane przy każdym przeglądzie okresowym, aby > zminimalizować ryzyko ich przepalenia się w trakcie jazdy > link onet > Ciekawe, kiedy producenci zaczną zalecać wymianę opon podczas każdego przeglądu (no bo zużywają > się), klocków hamulcowych i powłoki lakierniczej? A ja mam fabryczne żarówki po 90 kkm, > nigdy nie wymieniałem, świecą tak samo, mam natychmiast wymienić? Za niedługo będzie okres przydatności do użytku 3 lata lub 100tyś km, potem obowiązkowo na złom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > A weź nową i włóż do jednego reflektora,zapal i porównaj. O to toto to Ja żarówki często swego czasu wymieniałem, bo chciałem znaleźć tanie, jasne (lekko lepsze niż standard, żeby reflektora nie niszczyły wyższą temperaturą), żeby wytrzymały sporo więcej niż pół roku. Nie lubię jakich cudownych tjuningowych wynalazków - ot, legalne, porządne oświetlenie drogi w nie za wysokiej cenie. Bardzo lubię jazdę nocą i w deszczu. I wiem, że zakładając komplet takich samych żarówek już po kilku miesiącach, widać różnicę, a im mocniejsza żarówka tym większą. Póki co moje ulubione to H7 Carrefour za 20-30zł/komplet (świecą naprawdę mocno, sporo wytrzymują i są śmiesznie tanie, wada taka że oswietlenie potrafi być nieco nierownomierne ale to nie przeszkadza, super oswietlają pobocze!) i Tungsram/GE Megalight +60/+50 (+90 fajne jasne bielsze światło ale szybko padają i niszczą reflektor - parują i żółknie od środka). Zupełnie nie sprawdziły się szeroko chwalone Philipsy +30 (ciemno i żółto, 8 miesięcy i widocznie coraz słabiej) i wszystko co świeciło bardziej na biało - w deszczu znikało. Tak jeszcze co do H7 Carrefour: http://www.auto-swiat.pl/1-supertest-zarowek-h7-sprawdzamy-ktore-swieca-najlepiej/2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > A weź nową i włóż do jednego reflektora,zapal i porównaj. Włozyłem zapasową (nową, zawsze wożę komplet) i naprawdę jakoś nie widzę różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.