wladmar Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > tak, ale... Gwarancja jest na lakier jest na 3 lata (prawdopodobnie), a perforacyjna obejmuje > pewnie tylko dziury na wylot Zależy od producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Problemy z nowymi autami mają głównie kupujący samochody mocno używane - a to dwumasa, a to turbo, > a to rdza, a to jeszcze coś... Nabywcy nowych samochodów cieszą się bezawaryjnością, a co kogo > obchodzą problemy właścicieli 10-letnich aut? To jest tak samo jak w przypadku lodówek czy > telewizorów - kiedyś służyły po 20 lat i był mocny rynek używanych, teraz to margines. Z > samochodami dzieje się niestety podobnie. Kupujesz nowy, jeździsz z bananem na twarzy przez 5 > lat, potem sprzedajesz za grosze i kupujesz nowe. A problemy z 15-letnimi samochodami na > normalnych rynkach są równie istotne, co problemy z rynkiem 15-letnich pralek u nas. prawda jest taka że kupić taką 10 letnią Mazdę to głupszy pomysł niż np 20-letnie Audi 100/BMW E34/ MB W124 Zresztą ceny za egzemplarze w podobnym stanie będą tu tez zbliżone, co świadczy o tym o czym świadczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > W przypadku samochodów, cieszy się tylko pierwszy właściciel,to jest oczywiste, chociaż czasem nowe > częściej stoi w serwisie No ale to wyjątki od reguły, za które przeprasza producent (vide Laguna II) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > prawda jest taka że kupić taką 10 letnią Mazdę to głupszy pomysł niż np 20-letnie Audi 100/BMW E34/ > MB W124 Zresztą ceny za egzemplarze w podobnym stanie będą tu tez zbliżone, co świadczy o tym > o czym świadczy Oczywiście Ale obecny Mercedes czy BMW po 10 latach będzie w podobnym stanie, co Mazda, niestety. Jak nie blacharsko, to mechaniczne. Producenci bardzo dobrze zapamiętali lekcję Mercedesa, który prawie zbankrutował, produkując zbyt trwałe samochody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > No ale to wyjątki od reguły, za które przeprasza producent (vide Laguna II) ważne że zdali sobie sprawę z tego co stworzyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > ważne że zdali sobie sprawę z tego co stworzyli Renault akurat tak. Ale VW tylko na niektórych rynkach (Australia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Renault akurat tak. Ale VW tylko na niektórych rynkach (Australia). I tak nigdy nie kupię vw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Japońska jakość Ciekawe ja te drzwi wyglądają w środku, może jest problem z odpływem wody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > I tak nigdy nie kupię vw Ja miałem i może jeszcze kiedyś kupię. Jak się nauczą robić silniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Ja miałem i może jeszcze kiedyś kupię. Jak się nauczą robić silniki a robią złe? przecież mają super silniki, TDI TSI i TFSI czy jak to zwą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > a robią złe? > przecież mają super silniki, TDI TSI i TFSI czy jak to zwą Nazwy i marketing oraz katalogi mają dobre, ale jak ogarnią techniczne kwestie, to się zastanowię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Nazwy i merkating oraz katalogi mają dobre, ale jak ogarnią techniczne kwestie, to się zastanowię myślałem że są dobre nigdy nie miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > ...pytanie jak to ruszyć i zabezpieczyć? To już są dziury. Szkoda czasu i kosztów. Czyszczenie i zabezpieczanie nic nie da. Tylko wymiana na nowe albo wyciąć i wspawać. Akurat jestem po 4 miesiącach: "bojów" z czymś takim. ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Kupujesz nowy, jeździsz z bananem na twarzy przez 5 > lat, potem sprzedajesz za grosze i kupujesz nowe. A problemy z 15-letnimi samochodami na > normalnych rynkach są równie istotne, co problemy z rynkiem 15-letnich pralek u nas. Szkoda tylko, że nie jesteśmy normalnym rynkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Szkoda tylko, że nie jesteśmy normalnym rynkiem. No szkoda, ale to nasz problem i nasza wina, a nie producentów. W całej Polsce sprzedaje się tyle nowych samochód, co w jednej dzielnicy Berlina, więc dla producentów Polska jako rynek po prostu nie istnieje. Gdybyśmy byli Australią, albo przynajmniej Rosją, to producenci dbaliby o nasz rynek, a tak jesteśmy pikselem na monitorze i śmietnikiem Europy, niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Ale MX-piątki tak nie rdzewieją. Gdzie były składane 6-tki i 3-ki na EU, a gdzie MX-5? Ktoś wie? M6 to japończyk. Stara 626 tak nie rdzewiała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > W Mazdach? Wszędzie! ja pierdzielę ale szroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2013 A przednie drzwi są zamienne sedan/kombi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Producenci bardzo dobrze zapamiętali lekcję Mercedesa, > który prawie zbankrutował, produkując zbyt trwałe samochody i pewnie nic im nie powiedziala lekcja mercedesa ktory prawie zbankrutowal bo zaczal robic samochody na 10lat a faktycznie rdzewialy juz na liniach w stutgarcie ? przypomne od w202 zdaje sie wszystkie merce pieknie gniją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Producenci bardzo dobrze zapamiętali lekcję Mercedesa, > który prawie zbankrutował, produkując zbyt trwałe samochody To nie Mercedes był na skraju bankructwa tylko Volvo przez model 240/244. Nikt nie chciał wymieniać na nowsze, bo stare były niezniszczalne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > i pewnie nic im nie powiedziala lekcja mercedesa ktory prawie zbankrutowal To że w Polsce przestali kupować używane, to trochę odbiega od pojęcia "zbankrutował"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > To że w Polsce przestali kupować używane, to trochę odbiega od pojęcia "zbankrutował"... http://www.youtube.com/watch?v=mat7pvqMm_E Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurekk Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > A co obchodza pierwszego właściciela problemy ze rdzą, jak ta się ujawnia po 6-7 latach? Myślę, że obchodzą, bo to jednak różnica czy się auto odsprzeda za 50% ceny zakupy czy za 20%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurekk Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Niestety z tym już nic nie zrobisz, mówię to ja - były posiadacz Mazdy 323f BJ z 98'. Jedyny minus tego samochodu to właśnie była rdza - oprócz tego nic się nie działo. Wydałem na ten samochód przez 60kkm i 4 lata (1,5 benzyna LPG) na eksploatację ~1000zł, a na lakiernika ~600zł. Ranty drzwi najpierw naprawiałem we własny zakresie, niestety po roku pojawiła się znowu rdza, przez 2 lata były to tylko mało estetyczne purchle i nagle w przeciągu zrobił 3-4 miesięcy zrobił się pęcherz na zewnętrznej stronie drzwi, którego bałem się dotknąć, co by dziury nie zrobić. Poszło do lakiernika, coś tam wspawał, coś tam zakonserwował z zewnątrz i wewnątrz, coś tam pomalował, trochę pojeździłem, nic się nie działo i w końcu sprzedałem Ale z tym się nie wygra na dłuższą metę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 a na tej I-wszej focie to przypadkiem ktoś już coś nie kombinował ze szpachlą- takie białe pęknięcia i średnio gra to z resztą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Myślę, że obchodzą, bo to jednak różnica czy się auto odsprzeda za 50% ceny zakupy czy za 20%. A które to auta mają po 5 latach 50%, a które 20%? I czy aby na pewne Mazda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurekk Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > A które to auta mają po 5 latach 50%, a które 20%? I czy aby na pewne Mazda? Wartości % są "z czapy" , chciałem tylko pokazać, że pierwszemu właścicielowi też chyba zależy na opinii modelu i cenie odsprzedaży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurekk Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > a na tej I-wszej focie to przypadkiem ktoś już coś nie kombinował ze szpachlą- takie białe > pęknięcia i średnio gra to z resztą To białe to pasta czy inny kit, który się nakłada między i na styki blach - nie wiem nie znam się, ale tam właśnie takie coś jest. Etapy korozji na rantach drzwi: - purchle na rantach - etap powolny - "odchylanie" krawędzi blachy blachy i pasty przez korozję - etap w tzw. międzyczasie, w momencie kiedy krawędzie blach są rozchylone (jak na zdjęciach) dostaje się tam jeszcze więcej wody, więcej soli, brudu i już jest po drzwiach. - etap ostatni: od zauważenia 1mm purchla na zewnętrznym poszyciu drzwi do w efekcie 4cm dziury to około 3 wiosenne miesiące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 przypatrz się dobrze na sam narożnik, nie widzę tam przetłoczenia blachy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Witam! > Ruda niestety zaatakowała drzwi, w dość nieprzyjemnym miejscu. Finanse na razie nie pozwalają żeby > auto oddać fachowcom, w związku z tym pytanie jak to ruszyć i zabezpieczyć? > Na szczęście nie widać na zewnątrz, ale to pewnie kwestia czasu. Dlatego przed zimą muszę się tym > zająć, a jako że autko nie moje - nie mogę też niczego spieprzyć . > Jak widać dostęp jest utrudniony, czy może ktoś opisać co i jak po kolei? po co było tyle czekać. teraz bedzie gorzej. podejrzewam słaba uszczelke przy oknie , która powoduje gromadzenie sie wody na dole drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Wartości % są "z czapy" , chciałem tylko pokazać, że pierwszemu właścicielowi też chyba zależy na > opinii modelu i cenie odsprzedaży Średnio. Zadbane auto zawsze pójdzie za circa 50% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Teraz to przesadziłeś chyba kolego wygodnym autem nigdy nie jeździłeś. Mazda 6 to wóz drabiniasty > na kołach. Trzyma się drogi nieźle, także tak jak napisałeś, ale co do wygody to pojechałeś że > ho ho Wygoda to jak widac subiektywne uczucie. Zadnym autem w tej klasie nie jezdzilo mi sie tak dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Ale MX-piątki tak nie rdzewieją. Gdzie były składane 6-tki i 3-ki na EU, a gdzie MX-5? Ktoś wie? Mazda 6 byla robiona w Japoni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurekk Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 > przypatrz się dobrze na sam narożnik, nie widzę tam przetłoczenia blachy jeśli tak to to tym bardziej czarna pupa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 > Zależy od producenta. Toyota 2003, gwarancja na blachę 12 lat... w tym roku wymieniałem zardzewiały bak na koszt producenta, musiałem tylko zrobić przegląd jako że były regularnie robione do tej pory. Normalnie koszt baku z wymianą - 2800zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 > Toyota 2003, gwarancja na blachę 12 lat... w tym roku wymieniałem zardzewiały bak na koszt > producenta, musiałem tylko zrobić przegląd jako że były regularnie robione do tej pory. > Normalnie koszt baku z wymianą - 2800zł. Chcesz powiedzieć że w ramach 12 -letniej gwarancji na perforację wymienili Ci zardzewiały (nie z perforowany) element ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 > Chcesz powiedzieć że w ramach 12 -letniej gwarancji na perforację wymienili Ci zardzewiały (nie z > perforowany) element ? I to na dodatek zbiornik paliwa, który NIE JEST karoserią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 To toyota w 21 wieku stosowała jeszcze metalowe baki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 > To toyota w 21 wieku stosowała jeszcze metalowe baki Tak, u mnie właśnie zardzewiał i jak naleje powyżej połowy baku to się leje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 > Toyota 2003, gwarancja na blachę 12 lat... w tym roku wymieniałem zardzewiały bak na koszt > producenta, to ktoś jeszcze robi metalowe baki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misi3k Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 > No ale to wyjątki od reguły, za które przeprasza producent (vide Laguna II) Mógłbyś podać źródło? Bo kiedyś szukałem, nawet po francuskich WWW i się niedoszukałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 > To toyota w 21 wieku stosowała jeszcze metalowe baki U mnie tez metalowy od Toyoty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 W 10-letnim, nie 12-letnim. Regularne przeglądy w ASO - nie każda naprawa, ale okresowe przeglądy, czasem tylko wymiana oleju bo resztę zrobiłem sam i powiedziałem żeby nie robili bo to i to zrobiłem we własnym zakresie - warunkiem jest pieczątka. Tak, sedany produkowane w Turcji mają metalowe baki, hatchbacki mają plastikowe i tu jest problem bo zamiennika nie ma a plastikowy nie pasuje. Była cała akcja na forum corolla club, nie ja to zacząłem. Napisałem do Toyota Polska, wysłałem zdjęcia, zostałem zaproszony na oględziny do dowolnego ASO, oni wysłali zdjęcia i opis do Toyoty. Zaproponowano mi bak i wymianę za darmo, jeśli zrobię przegląd po 90kkm. Innym proponowali czasem bak ale zapłatę ok. 400zł za wymianę. Najtańsze, pordzewiałe już baki na Szrotllegro zaczynały się od 400zł... Bak z wymianą 2800zł, mam papiery... I tym Toyota kupiła sobie mnie jako ich przyszłego klienta. Nowe auto - będzie Toyota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.