Skocz do zawartości

Polonez Caro Plus 1.6 GLI - po zerwaniu rozrządu ?


Doom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie do znawców, silniki 1.6 GLI w polonezie są kolizyjne ? Znajomy ma Caro Plus 1.6 GLI po zerwaniu paska rozrządu podczas jazdy. Chce go opchnąć a ja się zastanawiam czy nie wziąć go do zabawy. Wymiana paska to nie problem. Wymiana zaworów w sumie też nie ale to generuje koszty których przy zabawie wolałbym uniknąć... Kiedyś gdzieś czytałem, że któreś silniki były w polonezie bezkolizyjne dlatego pytam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Mam pytanie do znawców, silniki 1.6 GLI w polonezie są kolizyjne ? Znajomy ma Caro Plus 1.6 GLI po

> zerwaniu paska rozrządu podczas jazdy. Chce go opchnąć a ja się zastanawiam czy nie wziąć go

> do zabawy. Wymiana paska to nie problem. Wymiana zaworów w sumie też nie ale to generuje

> koszty których przy zabawie wolałbym uniknąć... Kiedyś gdzieś czytałem, że któreś silniki były

> w polonezie bezkolizyjne dlatego pytam...

Według mnie kolizyjne , widziałem tłoki ze śladami zaworów. Ale nie mam 100% pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Mam pytanie do znawców, silniki 1.6 GLI w polonezie są kolizyjne ? Znajomy ma Caro Plus 1.6 GLI po

> zerwaniu paska rozrządu podczas jazdy. Chce go opchnąć a ja się zastanawiam czy nie wziąć go

> do zabawy. Wymiana paska to nie problem. Wymiana zaworów w sumie też nie ale to generuje

> koszty których przy zabawie wolałbym uniknąć... Kiedyś gdzieś czytałem, że któreś silniki były

> w polonezie bezkolizyjne dlatego pytam...

Wymien rozrzad,zdejmij klawiature i sprawdz ktore laski popychaczy sa krzywe.

Przy kolizji najczesciej laski popychaczy zostaly skrzywione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym Caro GLI dwa razy się zerwał pasek rozrządu (mimo terminowych wymian niestety) - za pierwszym razem przy przebiegu ok 100tys km (pamiętam bo wracałem wtedy z matury wink.gif ) O dziwo nie stało się nic! Dalej samochód jeździł i przy ok 150 tys znowu - ale tym razem pokrzywiło laski popychaczy .. w zasadzie tylko, bo poza tym było OK. Interwał wymiany wynosił 60 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Mam pytanie do znawców, silniki 1.6 GLI w polonezie są kolizyjne ? Znajomy ma Caro Plus 1.6 GLI po

> zerwaniu paska rozrządu podczas jazdy. Chce go opchnąć a ja się zastanawiam czy nie wziąć go

> do zabawy. Wymiana paska to nie problem. Wymiana zaworów w sumie też nie ale to generuje

> koszty których przy zabawie wolałbym uniknąć... Kiedyś gdzieś czytałem, że któreś silniki były

> w polonezie bezkolizyjne dlatego pytam...

Wybitnym znawcą 1.6 nie jestem ale są kolizyjne. Za to bardzo możliwe, że do wymiany są tylko laski popychaczy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, ale z reguły krzywią się laski popychaczy, jak już koledzy pisali. wymiana paska oraz lasek w

> 99,9% przypadków załatwia sprawę.

Tak było w przypadku "minusów" a w przypadku "plusów" dochodzi jeszcze ryzyko uszkodzenia kasatorów ale najprościej i najszybciej zacząć od wymiany lasek, potem zakręcić wałem i jak nie będzie problemów to wtedy próbować odpalać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Mam pytanie do znawców, silniki 1.6 GLI w polonezie są kolizyjne ? Znajomy ma Caro Plus 1.6 GLI po

> zerwaniu paska rozrządu podczas jazdy. Chce go opchnąć a ja się zastanawiam czy nie wziąć go

> do zabawy. Wymiana paska to nie problem. Wymiana zaworów w sumie też nie ale to generuje

> koszty których przy zabawie wolałbym uniknąć... Kiedyś gdzieś czytałem, że któreś silniki były

> w polonezie bezkolizyjne dlatego pytam...

Kolizyjne, ale bardzo często wystarcza demontaż klawiatury i prostowanie lasek popychaczy młotkiem. Zawory raczej rzadko lecą choć nie można mieć pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak było w przypadku "minusów" a w przypadku "plusów" dochodzi jeszcze ryzyko uszkodzenia kasatorów

> ale najprościej i najszybciej zacząć od wymiany lasek, potem zakręcić wałem i jak nie będzie

> problemów to wtedy próbować odpalać

ja swoją przygode z silnikami FSO zakończyłem 17 lat temu. wtedy plusa jeszcze nie sprzedawano zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie były takie same silniki!?

W 1997, tuź przed wprowadzeniem "Plusa" zmodyfikowano te silniki wprowadzając hydrauliczną kasację luzów zaworowych.

Swoją drogą u mnie też zerwał się pasek rozrządu w Caro 1.6 GLI przy przebiegu ok. 200 kkm, ale na szczęście nie było żadnych szkód. Po wymianie paska silnik zrobił jeszcze 140 kkm zlosnik.gif i "poldek" poszedł w świat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Mam pytanie do znawców, silniki 1.6 GLI w polonezie są kolizyjne ? Znajomy ma Caro Plus 1.6 GLI po

> zerwaniu paska rozrządu podczas jazdy. Chce go opchnąć a ja się zastanawiam czy nie wziąć go

> do zabawy. Wymiana paska to nie problem. Wymiana zaworów w sumie też nie ale to generuje

> koszty których przy zabawie wolałbym uniknąć... Kiedyś gdzieś czytałem, że któreś silniki były

> w polonezie bezkolizyjne dlatego pytam...

Kiedyś wracając z Łodzi smile.gif zerwał mi się pasek. Teściowi, którego był polonez zapomniało się , że pasek się zmienia i przy 160 kkm się zerwał. Ze szkód, tylko laski popychaczy się pogięły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.