Skocz do zawartości

Nowoczesne samochody i ich komputery


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

W samochodzie mojej żony po ostatniej awarii akumulatora pojawiły się dwa ciekawe problemy:

a) światła nie wyłączały się nawet po zamknięciu samochodu

b) samochód nie ściągał, ale żeby jechać prosto trzeba było trzymać kierownicę trochę pod kątem.

Pojazd miał świeżo zrobioną zbieżność. Miałem już jechać do serwisu, kiedy wpadłem na szatański pomysł - odłączyłem akumulator na kilka minut i go podłączyłem. Po podłączeniu kierownica sama z siebie pokręciła się w lewo i prawo a następnie wróciła do pionu. Ki diabeł??? I wszystko działa, światła się wyłączają same, samochód jedzie prosto gdy kierownica jest prosto.

Rada dla innych - jak wasz samochód zachowuje się dziwnie, to warto go zrestartować zanim wybierzecie się do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W samochodzie mojej żony po ostatniej awarii akumulatora pojawiły się dwa ciekawe problemy:

> a) światła nie wyłączały się nawet po zamknięciu samochodu

> b) samochód nie ściągał, ale żeby jechać prosto trzeba było trzymać kierownicę trochę pod kątem.

> Pojazd miał świeżo zrobioną zbieżność. Miałem już jechać do serwisu, kiedy wpadłem na szatański

> pomysł - odłączyłem akumulator na kilka minut i go podłączyłem. Po podłączeniu kierownica sama

> z siebie pokręciła się w lewo i prawo a następnie wróciła do pionu. Ki diabeł??? I wszystko

> działa, światła się wyłączają same, samochód jedzie prosto gdy kierownica jest prosto.

> Rada dla innych - jak wasz samochód zachowuje się dziwnie, to warto go zrestartować zanim

> wybierzecie się do serwisu.

Jaki to samochód? Uprzedz, zebysmy nie kupili

W moim nigdy by się nie zdarzylo żeby swiatla się nie wylaczyly, bo zawsze zanim wysiade to je wylaczam, nie zdarza mi się zapomnieć.

Kierownica tez nigdy się sama nie skreci , wiec tez ten problem odpada.

niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekaj czekaj, w tym aucie nie ma polaczenia mechanicznego kierownica kola?

> Krawiec

Nie do końca - jest silnik który albo zwiększa przełożenie albo zmniejsza + dodatkowe sprzęgło które łączy mechanicznie jak by się ten silnik zepsuł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W samochodzie mojej żony po ostatniej awarii akumulatora pojawiły się dwa ciekawe problemy:

> a) światła nie wyłączały się nawet po zamknięciu samochodu

> b) samochód nie ściągał, ale żeby jechać prosto trzeba było trzymać kierownicę trochę pod kątem.

> Pojazd miał świeżo zrobioną zbieżność. Miałem już jechać do serwisu, kiedy wpadłem na szatański

> pomysł - odłączyłem akumulator na kilka minut i go podłączyłem. Po podłączeniu kierownica sama

> z siebie pokręciła się w lewo i prawo a następnie wróciła do pionu. Ki diabeł??? I wszystko

> działa, światła się wyłączają same, samochód jedzie prosto gdy kierownica jest prosto.

> Rada dla innych - jak wasz samochód zachowuje się dziwnie, to warto go zrestartować zanim

> wybierzecie się do serwisu.

We fiatach norma - nawet klema jest z szybkowłącznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rada dla innych - jak wasz samochód zachowuje się dziwnie, to warto go zrestartować zanim

> wybierzecie się do serwisu.

Marek, w nowych autach nie poleca się ściągania klemy przez użytkownika ze względu na możliwość uwalenia modułu BSI/SAM czy jak to się tam nazywa w zależności od marki. Chodzi właśnie o sterownik który zarządza światłami, wycieraczkami i innymi podzespołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rada dla innych - jak wasz samochód zachowuje się dziwnie, to warto go zrestartować zanim

> wybierzecie się do serwisu.

Zgadza się. Ja ostatnio miałem problem z czujnikiem ciśnienia w jednym kole. Po każdym uruchomieniu samochodu na ekranie świeciło się na czerwono "Opona przebita" i STOP. Nie do skasowania z manetki. Tylko że obok, zamiast 0,0 które pojawia się przy przebitej oponie, pokazywało się prawidłowe 2,4... Oczywiście ciśnienie w oponie też prawidłowe. Czułem że coś się po prostu "zawiesiło".

Przy okazji gdy byłem na stacji, spuściłem powietrze do mniej niż 1,0, odpaliłem samochód, napompowałem ponownie i cud, komunikat zniknął. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Marek, w nowych autach nie poleca się ściągania klemy przez użytkownika ze względu na możliwość

> uwalenia modułu BSI/SAM czy jak to się tam nazywa w zależności od marki. Chodzi właśnie o

> sterownik który zarządza światłami, wycieraczkami i innymi podzespołami.

A jak to robią w serwisie? Czarami? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Peugecie 407 mojego sąsiada pad akumulatora spowodował przymusową wizytę na lawecie w serwisie, gdyż szybko rozładowujący się aku nie pozwolił na uśpienie magistrali CAN i podłączenie nowego aku ani odpalanie z kabli nie pomogło. Rozrusznik w ogóle nie kręcił, dopiero w serwisie gość Planetem coś tam zrobił i auto odpaliło od strzała. Wot technika. Powodzenia gdzieś poza domem, z dala od serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.