Skocz do zawartości

Warto kupić Mondeo?


esjot

Rekomendowane odpowiedzi

> Tylko jako pasażer.

> Komfort Mondeo znam bo korzystam z korporacji taxi gdzie mają tylko Mondeo co prawda 1.6 z lpg, i

> dlatego zawsze ich wybieram . Pytam bo zastanawiam się nad zakupem Octavii 1.6 mpi i

> alternatywa jest wlasnie Mondeo. Tylko Octavia chyba mniejsza i zgrabniejsza a auto potrzebne

> do 90% jazdy stolicy i okolicach.

Bierz mondka, wystarczy ze raz w miesiącu się trafi wyjazd za miasto i żałował nie będziesz. Octa to nie jest alternatywa dla mondka, to klasa niżej z wszystkimi tego upierdliwościami, bo plusów w postaci kosztów utrzymania chyba nie ma, jak są to nieznaczne. Zgrabność-pojęcie względne, parkowanie, zwrotność-pomijalne wg mnie różnice, za to jazda na zdecydowany plus mondeusza. Jak czynnikiem wiodącym nie jest cena, to bierz mondka i nawet nie zastanawiaj się nad skodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy zastanawia się nad kupnem aktualnego modelu mondeo. Trochę myśli o nówce (ale w ubogiej

> wersji) albo używce do 2 lat. Silnik - raczej diesel.

> Mnie ciężko jest coś doradzić po za tym, że dobrze się prowadzi i jest za twardo (raz pojechałem

> nim w trasę)

> Co sądzicie o takim wyborze?

Jeżdżę 3 lata obecnym modelem mondeo i oprócz paliwa, zmiany oleju i klocków nic nie robiłem, więc szczerze polecam ten samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdżę 3 lata obecnym modelem mondeo i oprócz paliwa, zmiany oleju i klocków nic nie robiłem, więc

> szczerze polecam ten samochód.

Ja jeżdzę od 5 lat. Na początku były małe problemy z DPFem - 2 razy byłem w ASO na dopalaniu, ale później mu przeszło ok.gif

Też tylko klocki, tarcze i olej + filtry wymieniane.

W porównaniu do poprzedniego modelu jest zdecydowanie lepiej, także też polecam cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu pozwolę się delikatnie nie zgodzić, bo może do premium nie, ale taki titanium w mondeuszu w

> najbogatszym wyposażeniu, to świetny zamiennik dla pasatów i avensisów itd, a do tego jak ktoś

> pojeździ każdym to dodatkowo zaplusuje mondka. Także titanium zaspokoi również tych bardziej

> wymagających.

Ale wiesz że ani Passat ani Avensis to nie klasa premium? Do tego tandeta wnętrza Forda drażni, ale generalnie samochód ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy tym 1.6 benzyna da się jeździć, czy jest naprawdę zbyt słaby.

> Pytam, bo jeśli chodzi o opcję nowy samochód jest to dość tani wybór

Miałem 1.6 105KM w Vectrze C. Na autostradzie i w mieście jeszcze jakoś było. Ale wyprzedzanie powyżej 100km/h nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale wiesz że ani Passat ani Avensis to nie klasa premium?

A czytać ze zrozumieniem potrafimy?:) Przecież napisałem że do klasy premium to nie wystartuje ale jako porządna alternatywa dla ww owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tego tandeta wnętrza Forda drażni, ale

> generalnie samochód ok.

Jakoś nie zauważyłem tej tandety, wręcz przeciwnie wersja titanium plus skórzana tapicerka robi bardzo dobre wrażenie niczym nie ustępuje pastuchowi w tdi-ku czy też plastikowej avensisce wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś nie zauważyłem tej tandety, wręcz przeciwnie wersja titanium plus skórzana tapicerka robi

> bardzo dobre wrażenie niczym nie ustępuje pastuchowi w tdi-ku czy też plastikowej avensisce

tylko dlaczego porownujesz najwyzsza wersje wyposazenia mondeo z tansza wersja konkurencji?

zapewniam cie ze prestige (czy jak sie tam nazywa najwyzsza wersja wyposazenia) w ave wyglada znacznie lepiej niz titanium w mondku wink.gif

juz pomijajac to ze w czasach (2009) kiedy w ave mozna bylo wziac radarowy tempomat to w mondku go nie bylo w zadnej wersji wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko dlaczego porownujesz najwyzsza wersje wyposazenia mondeo z tansza wersja konkurencji?

Jakość wykończenie wnętrz tej trójki jest na zbliżonym poziomie, jest to moje subiektywne odczucie po bezpośrednim porównaniu Mondeo do bogatej wersji Avensisa w którym na nierównościach tłukła tylna roleta, rocznego Passata i trzyletniego Passata CC w których trzeszczały drzwi. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polecam gorąco te nowe silniki benzynowe ecoboost - można w dobrej cenie kupić, pali toto koło 1

> litra więcej od diesla, a prosty i naprawdę baaaaardzo ladnie rozwija moc

Tzn? Że konstrukcja prosta i nieskomplikowana a przez to bezawaryjna w domniemaniu? Nie uwierzę póki co. Poczekamy zobaczymy, jak się będą sprawować obecnym właścicielom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakość wykończenie wnętrz tej trójki jest na zbliżonym poziomie, jest to moje subiektywne odczucie

> po bezpośrednim porównaniu Mondeo do bogatej wersji Avensisa w którym na nierównościach tłukła

> tylna roleta, rocznego Passata i trzyletniego Passata CC w których trzeszczały drzwi.

ja mam bezposrednie porownanie miedzy mondeo titanium (2011) i ave prestige (2009) i zdecydowanie bardziej mi lezy ave wink.gif

jesli doliczyc inne auta ktorymi mam przyjemnosc jezdzic od czasu do czasu, to kolejnosc bylaby:

- volvo xc60 (D3, ASB, topowa wersja wyposazenia) - aktywny tempomat i zapobieganie kolizjom jest bajeczne

- ave 2.2dcat prestige z ASB - swietnie sie jezdzi, ale nie ma antykolizyjnego i aktywny tempomat nie dziala ponizej 40km/h

- mondeo titanium 1.6 ecoboost z manualna skrzynia

- mini - z manualem (jakas potworna wersja cooper wink.gif boss jak kupowal to zaznaczyl wszystkie opcje w konfiguratorze wink.gif ) - swietne autko do miasta i bliskiej okolicy, ale niestety strasznie lapie mandaty za przekroczenie predkosci grinser006.gif

- klasyczne passaty

- ...

- ...

- passat cc - za irytujace gwizdanie powietrza i dramatycznie malo miejsca na glowe z tylu wink.gif

wiec jak widac na powyzszym przykladzie to gust jest jak d..pa i kazdy ma swoja wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tak z ciekawosci. Jak realnie wygladaja ceny kombi z automatem, diesel?

cennik detaliczny dostępny na ford.pl

w przypadku zakupu na firmę ceny ustalane indywidualnie, zazwyczaj taniej niz w detalu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam bo zastanawiam się nad zakupem Octavii 1.6 mpi i

> alternatywa jest wlasnie Mondeo.

Mondeo to odpowiednik superba, a nie octavii. Octavia jest klasę niżej ze wszystkimi tego konsekwencjami (oprócz pojemności bagażnika).

Proponuję przejechać się jednym i drugim - jeżeli nie będziesz widział różnicy a octavia będzie tańsza, to wiadomo - po co przepłacać.

Osobiście nawet sekundy bym się nie zastanawiał i brałbym mondeo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cennik detaliczny dostępny na ford.pl

> w przypadku zakupu na firmę ceny ustalane indywidualnie, zazwyczaj taniej niz w detalu

Jak to są realne ceny sprzedaży to jest to bardzo drogie auto przy założeniach jak wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy zastanawia się nad kupnem aktualnego modelu mondeo. Trochę myśli o nówce (ale w ubogiej

> wersji) albo używce do 2 lat. Silnik - raczej diesel.

> Mnie ciężko jest coś doradzić po za tym, że dobrze się prowadzi i jest za twardo (raz pojechałem

> nim w trasę)

> Co sądzicie o takim wyborze?

Kolega (wyznawca benzynowych silników) miał Volvo V50 z dieslem Forda pod maską. Bardzo miło wspomina ten silnik i powiedział, że gdyby musiał znowu kupić diesla to tylko takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś nie zauważyłem tej tandety, wręcz przeciwnie wersja titanium plus skórzana tapicerka robi

> bardzo dobre wrażenie niczym nie ustępuje pastuchowi w tdi-ku czy też plastikowej avensisce

Nie powiedziałem że inni mają lepiej. zlosnik.gif Aczkolwiek w stosunku do Galaxy MKIII przed liftem, to Astra III jakościowo ma lepsze wnętrze. zlosnik.gif Nie mówię tu o stylizacji bo to inna bajka. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega (wyznawca benzynowych silników) miał Volvo V50 z dieslem Forda pod maską. Bardzo miło

> wspomina ten silnik i powiedział, że gdyby musiał znowu kupić diesla to tylko takiego.

przeciez to byl diesel PSA zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupić się opłaca, bo w cenie takiego forda nie dostaniesz lepszego wyposażenia u konkurencji.Tylko

> za kilka lat sprzedaj takiego forda za normalne pieniądze to powodzenia życzę

Bez przesady da się .....

Nawet Passata z dobrym wyposażeniem jest ciężko sprzedać za dobre pieniądze przez trupy sprowadzane z Niemiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez przesady da się .....

> Nawet Passata z dobrym wyposażeniem jest ciężko sprzedać za dobre pieniądze przez trupy sprowadzane

> z Niemiec.

Cokolwiek teraz z dobrym wyposażeniem i w dobrym stanie ciężko sprzedać. Szczególnie ciut droższego 3-5 lat powiedzmy 30-60 tysi. oslabiony.gif Bo te z Niemiec to takie fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cokolwiek teraz z dobrym wyposażeniem i w dobrym stanie ciężko sprzedać. Szczególnie ciut droższego

> 3-5 lat powiedzmy 30-60 tysi. Bo te z Niemiec to takie fajne.

Mam szwagra, który jara się okazjami i jak mu powiedziałem, że w Niemczech takie same roczniki z podobnym wyposażeniem kosztują zawsze więcej to mi wierzyć nie chciał. Sami mają auta zawsze z Berlina, zadbane itp, kupowane taniej bo wychodzone i dobrze trafione albo po lekkiej stłuczce od właściciela. Po prostu ludzie nie wiedzą że tanie to po L-ce albo bite i naprawiane w stodole spineyes.gif

W PL każdy chce mieć super auto, bez żadnych wkładów w użytkowanie przez 2-5 lat i jak najtaniej, broń Boże powyżej 200 kkm bo to już trup przecież grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 115 wersja zamulona 140ki, 140,163 to psa

> w mk4 nie ma juz tych badziewiastych tdci 115/130 rodem z forda

> 1,8 tdci made by ford, ale to nalezy omijac

> A co do tematu to wolalbym mazde 6 niz stary model forda.

fordowskie 1.8 to też dobry silnik. Do końca wychodził bez filtra dpf. Ma żelwiną głowice i blok silnika, więc jest pancerną jednostką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fordowskie 1.8 to też dobry silnik.

Zgoda.

> Do końca wychodził bez filtra dpf.

O jakim modelu mowa?Jesteś pewien że wszystkie?

> Ma żelwiną głowice i blok

> silnika, więc jest pancerną jednostką.

To chyba to samo co 115KM, a jeśli tak. To przy umiejętnym obchodzeniu się-pancerniak, tak jak napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgoda.

> O jakim modelu mowa?Jesteś pewien że wszystkie?

> To chyba to samo co 115KM, a jeśli tak. To przy umiejętnym obchodzeniu się-pancerniak, tak jak

> napisałeś.

Wszystkie!!! Nigdy silnik 1.8 TDCI nie miał DPF. To jego niezaprzeczalny plus. Jak nie wierzysz zadzwoń do ASO forda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale w focusie był/jest.Dlatego pytam o ten dpf bo w focusach z tego co się orientuję to jest.

W 1.8 TDCi (115KM) w focusie , nie było dpf. W niektórych 1.6 (109KM) i chyba 2.0 (136KM) jest , nie wiem jak w 1.6 (90KM)

O ile mnie pamięć nie myli w Mondeo IV 1.8 TDCi (125KM) też nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 1.8 TDCi (115KM) w focusie , nie było dpf. W niektórych 1.6 (109KM) i chyba 2.0 (136KM) jest ,

> nie wiem jak w 1.6 (90KM)

> O ile mnie pamięć nie myli w Mondeo IV 1.8 TDCi (125KM) też nie było

Palucha uciąć sobie nie dam, ale jak sprawdzałem tego http://www.akuq.pl/ford-focus-1-8-tdci-2010r po nr VIN to na 90% miał DPFa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Palucha uciąć sobie nie dam, ale jak sprawdzałem tego http://www.akuq.pl/ford-focus-1-8-tdci-2010r

> po nr VIN to na 90% miał DPFa.

O ile się nie mylę, to Ford wycofał ten silnik z oferty z racji nie spełniania norm EURO sreuro dla nowych aut i nie montował DPF do ostatnich dni, kiedy mógł to robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Palucha uciąć sobie nie dam, ale jak sprawdzałem tego http://www.akuq.pl/ford-focus-1-8-tdci-2010r

> po nr VIN to na 90% miał DPFa.

W najnowszym motorze był poradnik o silnikach forda. Wyraźnie napisali, że wszystkie 1.8 TDCi w focusach i mondeo nigdy nie miały do końca produkcji filtra dpf!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.