Skocz do zawartości

[KzAK] Diesel ~130KM od 2005r do ~25.000 PLN


listoor

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Powoli dojrzewam do decyzji o sprzedaży mojego Volvo (BMW już poszło) i kupnie czegoś nowego. Niestety Volvo przyzwyczaiło mnie do posiadania odpowiedniej mocy i będę szukał czegoś słabszego, ale chciałbym aby nie był to muł na trasie (główny przebieg).

Założenia:

1) 5 osobowy - hatchback/liftback lub kombi

2) Diesel o mocy powyżej 130KM

3) Rocznik od 2005 w górę

4) Dobra widoczność do przodu - preferowane ksenony

5) Klimatyzacja automatyczna

6) Skrzynia – pokochałem automaty i ku takiej skrzyni bym się skłaniał, ale 6 biegowe manuale też rozważam

7) Trwałość i niezbyt droga obsługa przez ~50.000 km (2lata).

8) Cisza w kabinie – jestem spaczony po 406 coupe które było najcichszym samochodem jaki do tej pory miałem, szukam czegoś co da mi ten komfort

9) Budżet do 25.000 PLN brutto

Po przewertowaniu allegro wyskoczyły mi bardziej lub mniej trafne auta, które uporządkowałem wg mojego widzi mi się

1) Renault Laguna II ph II 1,9 dci 130KM lub 2.0 dci 150KM z naciskiem na ten drugi (łańcuch rozrządu) – Ph II jest pozbawiony wad, a dzięki niesławie Ph I można go kupić w dobrej cenie. Wybór Kombi i liftbacków jest

2) Oper Vectra C / Signum po lifcie 1,9 ctdi 150KM – największa podaż na allegro. Silnik Fiata, duża przestrzeń, popularność

3) Fiaty – Bravo i Croma – 1,9 jtd 150KM – silnik uznany, z częściami nie powinno być problemu. Nie miałem okazji jechać, ale niedługo przejadę się Cromą więc będę miał swoje zdanie na ten temat

4) Chevrolet Epica – 2,0 diesel – auto chwalone na kąciku, jednak nie wiem czy jestem w stanie dostać dobry egzemplarz w tym budżecie.

5) Peugeot 407 - 2,0hdi – dużo elektroniki, w 406coupe czułem się fantastycznie ze względu na to że była cicha w środku. Jednak mam obawy co do tego auta i dlatego jest na końcu.

Dlaczego chcę zmienić s60:

1) Spalanie: w mieście nie ma problemu aby osiągnąć 18 litrów LPG/100. W trasie mieszczę się w 13. W związku z tym tankownie mam co ok. 300km w trasie i to mnie trochę męczy. Zakładając gazik wiedziałem na co się pisze – jest to mój 8 czy 9 samochód w gazie

2) Kosztowność: od momentu zakupu w samochód włożyłem ponad 12 tysięcy złotych (licząc gaz). Część kosztów jest następstwem taniego zakupu i mordowania auta przez poprzedniego właściciela. Mam już dość wkładania kasy w auto.

3) Większy bagażnik: teraz włożę 2 walizki i jest stres gdzie upychać resztę. W porównaniu do Laguny I ph II którą miałem 3,5 roku, po prostu brakuje mi przestrzeni.

4) Ma już 10 lat

Mam świadomość że w dieslu mogą paść : wtryski (regeneracja), 2mas (dlatego rozważam automat), turbina (będę starał się to sprawdzić w ASO).

I to tyle.

Teraz proszę o głosy co i dlaczego.

Jeśli nie uwzględniłem jakiejś marki / modelu, chętnie dowiem się o nim więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> V50 2,0 D 136KM 320Nm

Mój przyjaciel ma s40 2,5t - jakoś nie podoba mi się to plastikowe wnętrze i konsola frown.gif

I wydaje mi się ciasne w środku smile.gif

Poza tym mam Volvo uraz frown.gif

Ale dzięki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukac Epici z tych wymienionych bedzie najlepsza. Choc duzy minus pewnie nie bedzie automatu chyba, ze z zagranicy.

Coś więcej na ten temat ? Dobry silnik, jak z serwisem ? wink.gif

Może kolega Ryb określi koszty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój przyjaciel ma s40 2,5t - jakoś nie podoba mi się to plastikowe wnętrze i konsola

> I wydaje mi się ciasne w środku

> Poza tym mam Volvo uraz

> Ale dzięki

To może v70 ale jak masz masz uraz do takiej marki to ja wymiękam no.gifsmirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kumpel w robocie ma takiego rocznik 2005 i nie przesadzę jak powiem, że nie ma miesiąca, żeby nie

> stał u mechanika.

> Co chwila coś nowego wyskakuje.

Ja miałem v50 z 2005 , 3 lata/auto zostało w rodzinie bo zal było oddawać w obce ręce/ i ograniczałem się tylko do spraw eksploatacyjnych ok.gif

Auto ekonomiczne w trasie 4,9-5,2 w mieście 6,5-7,0 ok.gif

Co prawda faktycznie trochę przyciasnawe ale da się z tym żyć ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Bravo 1.9 16V to:

- silnik fajny, przyzwoicie zbiera się od samego dołu, można go łatwo podkręcić na 185-190KM bez wyrzucania DPFa

- bagażnik duży jak na nadwozie hatchback

- świetne fotele w wersji Sport

- twarde i niskie zawieszenie w wersji Sport

- widoczność do tyłu przez tylną szybę praktycznie nie istnieje, ale za to duże i bardzo dobre lusterka

- mało miejsca na nogi na tylnej kanapie

Jakbyś był w Bydgoszczy i chciał przejechać się Bravo, to się odezwij na priv, zorganizuje się jakoiegoś spota ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś był w Bydgoszczy i chciał przejechać się Bravo, to się odezwij na priv, zorganizuje się jakoiegoś spota

ok.gif

Dzięki za info - mój kuzyn w Toruniu ma Crome, jego ojciec Bravo, więc się przejadę jednym i drugim. Jeśli mi podpasuje, to na pewno przyjadę i pogadamy smile.gif

Myślisz za 25.000 pln da się znaleźć fajnego sporta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci polecę Lagunkę z końca produkcji. Koniecznie z silnikiem 2.0. Porządna japońska konstrukcja na łańcuchu. Typowych usterek nie ma. Jak jeździsz po dziurawych drogach to w zawieszeniu trzeba od czasu do czasu grzebnąć. Aczkolwiek użycie dobrych części wydłuża czas między naprawami a ceny nie są specjalnie wygórowane - powiedział bym wręcz że jest tanio. Fajne, wygodne auto. Do tego ładne. I co miało stracić na wartości to już straciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś więcej na ten temat ? Dobry silnik, jak z serwisem ?

> Może kolega Ryb określi koszty ?

Posiadalem Epice przez trzy lata w klekocie. Teraz juz trzeci rok jezdzi u mojego brata. Silnik jest zajezacny - zadnych usterek przez 6 lat, wiec chyba dobrze o nim swiadczy. Z minusow to chyba miekki lakier - brat malowal maske bo byly odpryski od kamykow z drogi. W zawiasie to wymienil jakies laczniki z tylu bo cos stukalo.

To chyba tyle IThankYou.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki

> Myślisz że do 25.000 brutto jestem w stanie znaleźć dobry egzemplarz ?

Jest na rynku wiele niebitych egzemplarzy. Nie orientuje sie w cenach, ale chyba rocznik 2006/2007 powinien wpasc w tej kwocie. Tylko nie bierz nic sprowadzanego. Gdyby moj brat sprzedawal (ale nie sprzedaje) to bym polecil ten egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za info - mój kuzyn w Toruniu ma Crome, jego ojciec Bravo, więc się przejadę jednym i

> drugim. Jeśli mi podpasuje, to na pewno przyjadę i pogadamy

> Myślisz za 25.000 pln da się znaleźć fajnego sporta ?

Ja w lutym znalazłem bez problemów niezły egzemplarz (drugi, który oglądałem, pierwszy miałem po drodze do pracy, u dilera Fiata - ulep no.gif) biglaugh.gif Ale inni, którzy szukali auta na wiosnę/w lecie, mieli duże problemy, żeby znaleźć coś nawet do 30kpln (sam też szukałem za tyle, a że trafił się tańszy i nie bardzo było się do czego przyczepić, to kupiłem). No i 1.9 jest mniej poszukiwany niż 2.0 165KM, który można dłubnąć bezproblemowo nawet na 220KM. Weź pod uwagę, że zwykłe Bravo ma inne zawieszenie niż Sport (przynajmniej ten sprzed 2009).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja Ci polecę Lagunkę z końca produkcji. Koniecznie z silnikiem 2.0. Porządna japońska konstrukcja

> na łańcuchu. Typowych usterek nie ma. Jak jeździsz po dziurawych drogach to w zawieszeniu

> trzeba od czasu do czasu grzebnąć. Aczkolwiek użycie dobrych części wydłuża czas między

> naprawami a ceny nie są specjalnie wygórowane - powiedział bym wręcz że jest tanio. Fajne,

> wygodne auto. Do tego ładne. I co miało stracić na wartości to już straciło.

A tak, Laguna III to też bardzo przyjemne i wygodne auto - kolega z pracy ma, tyle, że 1.5dci 110KM. Nawet z tym silnikiem odpycha się przyjemnie. Drugi kumpel ma właśnie 2.0dci - także jest zadowolony ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest na rynku wiele niebitych egzemplarzy. Nie orientuje sie w cenach, ale chyba rocznik 2006/2007 powinien wpasc w tej kwocie. Tylko nie bierz nic sprowadzanego. Gdyby moj brat sprzedawal (ale nie sprzedaje) to bym polecil ten egzemplarz.

Dzięki smile.gif

Powiedz mi tylko jak z głośnością w środku do ok 140 km/h ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego jest ona na pierwszym miejscu u mnie

> Polowałem zęby na ten egzemplarz, ale odjechał. Poza tym najpierw muszę sprzedać Volvo

> Laguna Allegro

W okolicach 25 decydowanie poluj na IIIkę, nie na królową lawet - II (mimo, że to FL).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki

> Powiedz mi tylko jak z głośnością w środku do ok 140 km/h ?

Wiele latalem po autostradach i przy 140 mozna bylo spokojnie i cicho rozmawiac. Na minus dopisalbym brak 6-go biegu, bo byloby jeszcze ciszej. Dodatkowo na 5 biegu ciagnie do odcinki (205 km/h - wg GPS), wiec zapas mocy jest spory.

Dodatkowo musze wspomniec o bardzo przyjemnym pomruku silnika przy przyspieszaniu (takie pseudo V6) 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W okolicach 25 decydowanie poluj na IIIkę, nie na królową lawet - II (mimo, że to FL).

III jest twardsza. II jest wygodniejsza i jak dla mnie ładniejsza. I wydaje mi się że jednak ciężej będzie w tej cenie upolować III w dobrym stanie. Aczkolwiek jakby nie patrzeć będzie nowsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> III jest twardsza. II jest wygodniejsza i jak dla mnie ładniejsza. I wydaje mi się że jednak ciężej

> będzie w tej cenie upolować III w dobrym stanie. Aczkolwiek jakby nie patrzeć będzie nowsza.

Koledzy jakoś w lutym-marcu pokupowali swoje - 2008r. Jeden dał 23,5, drugi nieco ponad 25. Także sądzę, że da się - zwłaszcza, że znowu mamy zimę, a te auta są już rok starsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki

> Powiedz mi tylko jak z głośnością w środku do ok 140 km/h ?

kolega ma epice z ASB z przebiegiem cos kolo 30kkm.wczesniej mial audi a6 2,5tdi[10 lat starsze] z nalotem ok.200kkm i mowi ze chetnie by wrocil do audi zlosnik.gif wlasnie z powodu wiekszego halasu i jakosci plastikow ok.gif

poza tym jest zadowolony-epica to auto absolutnie bezawaryjne ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co Ci diesel, skoro zamierzasz autem zrobic raptem 50kkm?

Jest spora szansa, ze to co oszczedzisz na paliwie, wydasz na naprawy...

Szukasz w takim przedziale cenowym, ze masz spora szanse na przebiegi rzedu 300kkm...

IMHO znajdz jakies 2.0 noPB i bedziesz zadowolony ok.gif

Mocy wystarczy, a spalanie caly czas akceptowalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co Ci diesel, skoro zamierzasz autem zrobic raptem 50kkm?

> Jest spora szansa, ze to co oszczedzisz na paliwie, wydasz na naprawy...

> Szukasz w takim przedziale cenowym, ze masz spora szanse na przebiegi rzedu 300kkm...

Jezeli wezmie chevroleta z polskiej dystrybucji to raczej nie..

> IMHO znajdz jakies 2.0 noPB i bedziesz zadowolony

> Mocy wystarczy, a spalanie caly czas akceptowalne.

To ma byc uzywka. Ze sprawdzonego klekota bedzie bardziej zadowolony, a i spalanie bedzie nizsze. W Epice nigdy nie przekroczylem 8 ltr/100km. Teraz w Insigni, w benie 2.0 komputer pokazuje w miescie jakies 15 litrow/100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3) Fiaty – Bravo i Croma – 1,9 jtd 150KM – silnik uznany, z częściami

> nie powinno być problemu.

to ja taką małą uwagę odnośnie bravo II , w związku że jednym z twoich kryteriów jest wyciszenie auta ,

więc bravo jest raczej średnio wyciszone i z tego wzgledu nie polecam tego auta , tzn silnik jest bdb wyciszony , ale szumy opływającego powietrza są duże , nie ma się co oszukiwać , miałem wcześniej alfę 156FL jtd16v i było ciszej w środku , włosi przyoszczędzili chyba na uszczelkach , a szkoda bo w wersji sport to kawał dobrej fury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako stary Oplarz i częsty gość ASO radzę odpuścić Vectrę z silnikiem 1.9 CDTI 150KM. Dużo elementów które mogą zaboleć po kieszeni przedwcześnie w stosunku do innych silników (dwumas, kolektor, EGR, skrzynia M32, DPF). Trafisz na takiego przed wymianą elementów i się zapłaczesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako stary Oplarz i częsty gość ASO radzę odpuścić Vectrę z silnikiem 1.9 CDTI 150KM. Dużo

> elementów które mogą zaboleć po kieszeni przedwcześnie w stosunku do innych silników (dwumas,

> kolektor, EGR, skrzynia M32). Trafisz na takiego przed wymianą elementów i się zapłaczesz.

Dlatego mowie - bierz Koreanczyka zaprojektowanego we Wloszech. Znaczy Epica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako stary Oplarz i częsty gość ASO radzę odpuścić Vectrę z silnikiem 1.9 CDTI 150KM. Dużo

> elementów które mogą zaboleć po kieszeni przedwcześnie w stosunku do innych silników (dwumas,

> kolektor, EGR, skrzynia M32, DPF). Trafisz na takiego przed wymianą elementów i się

> zapłaczesz.

do 1.9 150 w Oplu pakują M32 yikes.gif No to faktycznie nic dziwnego, że nie wytrzymuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam f40...

> W każdej poliftowej 1.9 150 jest F40 a przynajmniej powinna być.

Dlatego uwazam, ze po wuja szukac i kombinowac? Brac chevroleta i silnik najmniej problemowy ze wszystkich dostepnych na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.