bizz Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Mam do wzięcia od znajomego Golfa IV z silnikiem 1.8 turbo, rok 1997, tak jak nie lubię VW, tak ten Golf podoba mi się jak nie wiem. Samochód ma pakiet GTI Exclusive, w środku chyba wszystko co do szczęścia potrzebne, elektryka, klimatronik, webasto, fotele Recaro, auto pięciodrzwiowe w kolorze intensywnej czerwieni. Jedyne co mnie martwi, to silnik - w zasadzie od zawsze jeździłem dieslem, turbobenzyną nigdy. Czy ten silnik ma dobre opinie, na co zwrócić uwagę, jakie mogą być koszty ew. napraw typu padnięte turbo? Ile taki samochód spala - auto do dojazdów do pracy, 80% trasa, 20% średnie miasto (Rybnik). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Jak ja się orientowałem nt. tego silnika to sporo pozytywnych opinii w sieci znalazłem, także tutaj na AK. Ma kopa, podatny na mody, spalanie przyzwoite (chyba ok 11-12l miasto), było b. wiele odmian tego silnika. Popatrz też na Ibizy i Cordoby Cupry, miały ten sam motor, był też w Passatach i Audi A3 z tego co pamiętam. (mam na myśli - sprawdź sobie opinie o tych autach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > Mam do wzięcia od znajomego Golfa IV z silnikiem 1.8 turbo, rok 1997, tak jak nie lubię VW, tak ten > Golf podoba mi się jak nie wiem. Samochód ma pakiet GTI Exclusive, w środku chyba wszystko co > do szczęścia potrzebne, elektryka, klimatronik, webasto, fotele Recaro, auto pięciodrzwiowe w > kolorze intensywnej czerwieni. > Jedyne co mnie martwi, to silnik - w zasadzie od zawsze jeździłem dieslem, turbobenzyną nigdy. > Czy ten silnik ma dobre opinie, na co zwrócić uwagę, jakie mogą być koszty ew. napraw typu padnięte > turbo? > Ile taki samochód spala - auto do dojazdów do pracy, 80% trasa, 20% średnie miasto (Rybnik). A znasz chociaż przebieg tego auta i czy było coś dłubane? Sam silnik jest pancerny, do tego jest sporo gratów na allegro. Z bolączek to padają cewki zapłonowe i zaworki DV - długotrwała jazda z uszkodzonym zaworkiem może spowodować uszkodzenie turbiny. Spalanie - ojcu Passat 1.8T pali średnio 8,5 l przy spokojnej jeździe w podobnych warunkach do Twoich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 31 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > A znasz chociaż przebieg tego auta i czy było coś dłubane? > Sam silnik jest pancerny, do tego jest sporo gratów na allegro. Z bolączek to padają cewki > zapłonowe i zaworki DV - długotrwała jazda z uszkodzonym zaworkiem może spowodować uszkodzenie > turbiny. > Spalanie - ojcu Passat 1.8T pali średnio 8,5 l przy spokojnej jeździe w podobnych warunkach do > Twoich. O przebieg nie pytałem, sam nie zwróciłem uwagi. Na tyle nie dowierzam licznikom, że bardziej zwracam uwagę na stan auta, ale podejrzę - da się sprawdzić realny przebieg VW? Auto nie było nigdy modyfikowane, ani mechanicznie, ani chipem, pakiet zewnętrzny też czysty oryginał. Nawet nie wiedziałem, że jest takie coś jak GTI Exclusive - normalnie wyższa klasa Golfa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 na cewki była ogłoszona akcja serwisowa (przynajmniej w A4 US) którą przeprowadzono w moim aucie juz PL. spalanie z multitronikiem 11L w mieście. turbina działa ok. przyspieszenia zadowalające. przebiegu mam 186000km potwierdzone w aso. mi sie bardzo fajnie tym jeździ na codzien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > O przebieg nie pytałem, sam nie zwróciłem uwagi. Na tyle nie dowierzam licznikom, że bardziej > zwracam uwagę na stan auta, ale podejrzę - da się sprawdzić realny przebieg VW? Nie w tym roczniku. Pytam bo zasadniczo będzie różnica czy ma 150kkm czy 300 > Auto nie było nigdy modyfikowane, ani mechanicznie, ani chipem, pakiet zewnętrzny też czysty > oryginał. Nawet nie wiedziałem, że jest takie coś jak GTI Exclusive - normalnie wyższa klasa > Golfa Skoro to full seria to bym brał - te silniki znoszą moce do 300KM bez zakucia, także przy seryjnych 180 (albo 150, nie pamiętam która wersja była W GTI) pochodzi naprawdę długo. Porządna diagnostyka VAG'iem i jak wszystko wyjdzie ok to bym brał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 31 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > Nie w tym roczniku. Pytam bo zasadniczo będzie różnica czy ma 150kkm czy 300 > Skoro to full seria to bym brał - te silniki znoszą moce do 300KM bez zakucia, także przy seryjnych > 180 (albo 150, nie pamiętam która wersja była W GTI) pochodzi naprawdę długo. > Porządna diagnostyka VAG'iem i jak wszystko wyjdzie ok to bym brał No to teraz cena - pierwsza rzucona 11 tys, myślę że coś jeszcze ugram - na Allegro nie bardzo jest do czego porównać, albo ja źle szukam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > No to teraz cena - pierwsza rzucona 11 tys, myślę że coś jeszcze ugram - na Allegro nie bardzo jest > do czego porównać, albo ja źle szukam. Ceny bezwypadkowych 1.8T zaczynają się od 9kPLN (nie wnikam w stan), także jakbyś dał 10kPLN to chyba byłoby ok. Pytanie czy właściciel zmieniał rozrząd (w teorii 180kkm, ja bym wymienił wcześniej), jak wygląda zawias, turbo itd. Golf IV jest prosty jak budowa cepa (mam Octavię 1 więc coś tam wiem na ten temat), do tego każdy mechanik go ogarnia. Akurat 1.8T może jest trochę bardziej skomplikowany - kwestia ściągnięcia sobie ELSY i postępowania zgodnie z procedurami serwisowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Silnik wrażliwy na jakość oleju, jedyne bolączki, to wycieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matee Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Juz wiele razy poruszny temat na ak. Moj przebiego 260kkm z 2001 roku. Cewki wymienione na akcji i zero problemow z silnikiem. Rozrusznik ostatnio regeracja 250 zl. Olej lany 0w50 i lubi czasem przy predkoaciach autostradowych troche spalic ale w normie. A tak to wssystko pieknie. Jak jezdziles ON to spalanie okolo 10 w miescie bedzie. Jak oszczednie choc ciezko z taka moca to moze okolo 8.5l w miescie. Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > No to teraz cena - pierwsza rzucona 11 tys, myślę że coś jeszcze ugram - na Allegro nie bardzo jest > do czego porównać, albo ja źle szukam. Miałem ostatnio ofertę na podobnego golfa gti i gość też chciał ok 10 tyś. Osobiście ujeżdżałem ibize cupre z tym silnikiem. Spalanie w między 8-10 litrów mi wychodziło nie mówię o upalaniu. Golf jest trochę większy. Szkoda, że taki słaby rocznik ...ale nie rocznikiem się jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantomasz Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Miałem takiego GTI IV rocznik 2005 moc 180km z tiptronikiem. Super maszyna chodziła jak zegarek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > Golf podoba mi się jak nie wiem. Samochód ma pakiet GTI Exclusive, Silnik 1.8 20vt ma bardzo dobre opinie. Kiedyś miałem Leona z takim silnikiem (fabrycznie 180) i przelatałem nim ponad 100kkm bez problemów (raz padła cewka = laweta do domu, od tego czasu woziłem ze sobą zapasową cewkę - nie przydała się). Dodam, że auto było chipowane i z gazem, więc lekko nie miało. Mi spalało ok. 12 l gazu przy energicznym wykorzystaniu ok. 200 koni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 To jest chyba trzeci wątek w tym tygodniu o 1.8 turbobenzyna. Poczytaj, jest masa opinii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 31 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > Silnik wrażliwy na jakość oleju, jedyne bolączki, to wycieki. pooglądam, podpytam, ale wszystko wskazuje na to, że się skuszę... wrzucę zdjęcia do oceny jeszcze po nowym roku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 Mam Audi z silnikiem AEB i zrobiłem od dwóch lat nim 37kkm. Zanim kupiłem, zasięgałem opinii i te zawsze były pozytywne co do jakości, bezawaryjności i potencjalnego gazowania. Olej zmieniłem od razu na 5W40 i między wymianami nie dolewam nic, brak wycieków. Auto serwisowane więc problemów nie mam (nie dotyczy zawieszenia - golf ma inne). Spalanie na trasie 8,5l/100km przy licznikowej ok.140km/h, miasto bardzo krótkie odcinki 12l - przy mrozach ze 20l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 silnik super,mialem octavie z tym motorem i spalanie spokojnie trasa 6l,miasto 8-9. Ale cena jest chora troche za 17 letnie auto?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Ale cena jest chora troche za 17 letnie auto?? golf gti 1.8 T cena bo to 1.8t bo to gti i 5D rok temu sprzedalem 99 rok highline z sekwencja za 8 tys dlatego bo to zwykle 1.8 bylo jakby bylo T poszloby pewnie za wiecej ostatnio kupilem to samo czyli bore '00r. , 4x4 od 1 wlasciciela tylko ale kupowatym silnikiemza polowe tej kwoty pozostaje zrobic tylko swap na 1.8t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Mam do wzięcia od znajomego Golfa IV z silnikiem 1.8 turbo, nie wiem czy to taki 1.8 tsi jaki mam w octavii ale jeśli tak, to wszystkie turbo klekoty będą wąchać spaliny Mam przelot 48 kkm i na razie nic się nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil_sz Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Czy ten silnik ma dobre opinie, na co zwrócić uwagę, jakie mogą być koszty ew. napraw typu padnięte > turbo? > Ile taki samochód spala - auto do dojazdów do pracy, 80% trasa, 20% średnie miasto (Rybnik). Silnik generalnie jest bezproblemowy. Czasem padają cewki, ja w swoim od razu po kupnie wymieniłem komplet na nowe BERU i mam nadzieję, że będę miał spokój na najbliższe lata. W układzie napędowym jest niestety koło dwumasowe, ale na szczęście jak padnie to można bez żadnych konsekwencji wymienić na jednomas, z pierwszych silników 1.9TDI 90KM (pasuje plug&play). Spalanie w trasie u mnie raczej nie przekracza 8 litrów, w mieście (Wrocław - nie stojąc w korkach) nie przekraczam dyszki. Jak ktoś lubi się w to bawić to motor ma dobre możliwości, jeśli chodzi o zwiększenie mocy, co jest opisane od A do Z na większości forów poświęconych pojazdom VAG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 Zobacz przede wszystkim czy to jeździ normalnie, bo kiedyś poruszałem się świeżym passatem i jak dla mnie to był qupa, bo niby miał te 150KM ale przy jakich obrotach Dołu to tam praktycznie nie było, automatycznie przenosiło się to na spalanie bo chcesz jechać = musisz deptać = zwiększone spalanie. Po którymś roku niby coś tam poprawili ale nie testowałem. Zdecydowanie lepiej i przyjemniej jeździło mi się z silnikiem 2.3 bez turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Zobacz przede wszystkim czy to jeździ normalnie, bo kiedyś poruszałem się świeżym passatem i jak > dla mnie to był qupa, bo niby miał te 150KM ale przy jakich obrotach > Dołu to tam praktycznie nie było, automatycznie przenosiło się to na spalanie bo chcesz jechać = > musisz deptać = zwiększone spalanie. > Po którymś roku niby coś tam poprawili ale nie testowałem. > Zdecydowanie lepiej i przyjemniej jeździło mi się z silnikiem 2.3 bez turbo Ciekawe jest to co odczuwasz, bo 2,3 ma 220Nm przy 3300 obr a 1.8T ma 210Nm od 1700 obr - tylko że moment jest w miarę płaski więc są odczucia że auto nie jedzie bo nie ma charakterystycznego "kopnięcia". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > nie wiem czy to taki 1.8 tsi jaki mam w octavii ale jeśli tak, to wszystkie turbo klekoty będą > wąchać spaliny > Mam przelot 48 kkm i na razie nic się nie dzieje nie taki, IMO 1.8T jest fajniejszy od 1.8TSI, przynajmniej wersji 160 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Ciekawe jest to co odczuwasz, bo 2,3 ma 220Nm przy 3300 obr a 1.8T ma 210Nm od 1700 obr - tylko że > moment jest w miarę płaski więc są odczucia że auto nie jedzie bo nie ma charakterystycznego > "kopnięcia". No właśnie i dlatego takie jest odczucie, ale tak czy siak dla mnie taki silnik a właściwie jego charakterystyka jest nie do przyjęcia bo co to za frajda jeździć autem które żeby jechało (i nie piszę tu o jakimś rajdowaniu) trzeba kręcić na wysokich obrotach. Ja lubię jak moment jest dobrze zgrany z mocą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > No właśnie i dlatego takie jest odczucie, ale tak czy siak dla mnie taki silnik a właściwie jego > charakterystyka jest nie do przyjęcia bo co to za frajda jeździć autem które żeby jechało (i > nie piszę tu o jakimś rajdowaniu) trzeba kręcić na wysokich obrotach. Ty chyba naprawdę nie rozumiesz - to że Ci się wydaje że 1.8T nie jedzie to tylko wrażenie liniowego momentu. Ten silnik w serii przyśpiesza tak samo niezależnie czy na obrotomierzu jest 2,3 czy 4 tys obrotów. Nie wiem dokładnie którym 2,3 jeździłeś - jest wersja 120kW i może te 10kW więcej spowodowało takie odczucia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.