teg Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > osobiscie uwazam ze nalezaloby sie zwrocic w kierunku upowszechniania technologii ogniw paliwowych > zasilanych wodorem Ale wiesz, że wodór samodzielnie na Ziemi w naturze nie występuje, a do jego otrzymania potrzeba duuużo energii? Która póki co mamy ze spalania węgla... W przyszłości tak, to dobry pomysł, jak będziemy mieli dostęp do powszechnej, taniej energii elektrycznej bez zatruwania środowiska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 To nie o to tu chodzi, to auto ma przyspieszenie jak 5 litrów v8, a jeszcze niedawno mówiono, że samochody elektryczne będą wolne i ładować się godzinami. Takie auto bez względu na sposób wytwarzania energii będzie drogie i będzie budzić emocje. Ograniczając moc i ilość elektroniki, a tym samym zużycie energii, wydaje się możliwe stworzenie samochodu dla przeciętnego człowieka, czyli 100-120 KM i zasięg w granicach 1000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Ale wiesz, że wodór samodzielnie na Ziemi w naturze nie występuje, a do jego otrzymania potrzeba > duuużo energii? Która póki co mamy ze spalania węgla... W przyszłości tak, to dobry pomysł, > jak będziemy mieli dostęp do powszechnej, taniej energii elektrycznej bez zatruwania > środowiska. beztlenowa fermentacja czegos co pieknie nazywa sie biomasa czyli wszelkie odpady biologiczne ktorych jest do groma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > pozostaje taka "banalna" kwestia jak trwalosc bateri, koszt utylizacji, "ekologicznosc" produkcji > baterii i pewni kilka innych rzeczy recykling i wszystko w temacie > osobiscie uwazam ze nalezaloby sie zwrocic w kierunku upowszechniania technologii ogniw paliwowych > zasilanych wodorem > tylko ze na chwile obecna ani poteznemu lobby w postacji koncernow naftowym ani producentow ropy > czy tez producentom energii elektrycznej nie za bardzo zalezy na tym by ta technologia > rozwinela skrzydla bo moglo by dojsc do sytuacji ze tankujesz zbiornik w samochodzie oraz przy > domu i jestes kompletnie niezalezny od dostawcow innych rodzajow energii > wietrze spisek? moze i tak ale takie jest moje zdanie Nie, oni "przytrzymują" technologię elektryczną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > W czasie ładowania Bjorn potrafił łykać w okolicach 70kW. Niech tankuje takich samochodów na raz na > stacyjce 15. i mamy 1MW pobieranej mocy. To chyba żaden wyczyn dla byle stacyjki obsłużyć 15 > aut w 20 minut (pomijam dalsze ładowanie, gdzie natężenie znacząco spada)? > Pytanie, czy ta stacyjka faktycznie potrafi tyle dostarczyć, czy też Bjorn dlatego mógł tak szybko > ładować, że stacyjka była albo całkiem pusta, albo co najwyżej dwa inne autka tankowały. Zależy jakie będzie zasilanie. Większe stacje ładowania mozna podpiąć nawet bezpośrednio pod sieć 110kV transformując na SN. > No i ile takich stacji musiałoby być, gdyby choć 10% osobówek była elektryczna? Odpowiednia ilość. > I jakie korki się zrobią, jak ktoś się przeliczy (Bjornowi niewiele brakowało) i stanie na środku > ulicy? Takie same jak teraz jeśli komuś zabraknie paliwa. > To dobre jako ciekawostka. Ale nie jako znaczący udział w rynku i popularny typ auta. Jak będzie > popularne, to i fiskus się dobierze żeby nadrobić straty w budżecie przez spadek wpływów z > akcyzy na paliwa płynne. Samochody elektryczne to kwestia kilkunastu, góra kilkudziesięciu lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Do Tesli wystarczy. Gorzej jakby to miała być powszechna stacja gdzie trzeba ładować kilkaset > baterii dziennie. Takie same obawy mieli pewnie ludzie jeżdżący końmi gdy widzieli samochody i pierwsze stacje benzynowe. Liczyli pewnie ile furmanek i wiader będzie potrzebnych, żeby dowieźć wystarczająca ilość paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Samochody elektryczne to kwestia kilkunastu, góra kilkudziesięciu lat. Nie jestem takim optymistą, jak na razie nie widać żadnych przełomów w technologii baterii - ani w sensie pojemności ani w sensie ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > beztlenowa fermentacja czegos co pieknie nazywa sie biomasa czyli wszelkie odpady biologiczne > ktorych jest do groma I to jest opłacalne czy na razie bardziej ciekawostka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > powiem tak: > ile samochodow tankuje na przecietnej stacji benzynowej w ciagu dnia? Przejeżdżają na baku 500km, a jesli na jednej baterii przejadą 1500-2000km? > nich tylko polowa z nich bedzie przyjezdzala po wymiane aku ktora niech sobie trwa tyle co > zatankowanie do pelna baku czy nawet krocej > wraz jest to spora liczba gotowych do uzycia aku jakie taka stacja musialaby miec dostepnych od > reki - bo raczej klient ktory przyjedzie po wymiane nie bedzie zadowolony gdy uslyszy ze brak > gotowych aku i trzeba pojechac na nastepna stacje na wymiane A jeśli objętość aku będzie taka jak objętość baku w samochodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Nie jestem takim optymistą, jak na razie nie widać żadnych przełomów w technologii baterii - ani w > sensie pojemności ani w sensie ceny. Bo króluje ropa, skończy się ropa i na drugi dzień okaże się, ze technologia była od dawna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Bo króluje ropa, skończy się ropa i na drugi dzień okaże się, ze technologia była od dawna. To już dawno zastosowano by ją w telefonach komórkowych. Który producent nie chciałby mieć takiego asa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > To już dawno zastosowano by ją w telefonach komórkowych. Który producent nie chciałby mieć takiego > asa? A czy pojemność 1.5Ah w czymś co ma wielkość połowy paczki zapałek to zły wynik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > A czy pojemność 1.5Ah w czymś co ma wielkość połowy paczki zapałek to zły wynik? Jakby jeszcze było to przy napięciu np 100 V to faktycznie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > A czy pojemność 1.5Ah w czymś co ma wielkość połowy paczki zapałek to zły wynik? A z czym mam go porównać? Osobiście mogę ten wynik zamienić na czas pracy odbiornika tej paczki zapałek, który jest żenująco słaby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Bo króluje ropa, skończy się ropa i na drugi dzień okaże się, ze technologia była od dawna. Jak na razie to ropy jest coraz więcej - nadal nie osiągnęliśmy tzw. "peak oil". Więc nie spodziewaj się końca ropy za naszego życia, co najwyżej jej cena wydobycia będzie powoli rosła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > A z czym mam go porównać? Osobiście mogę ten wynik zamienić na czas pracy odbiornika tej paczki > zapałek, który jest żenująco słaby. Słaby? Nokia E52 działa na tej baterii 2 tygodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Bo możesz wtedy przejechać te 1000km bez ładowania z sieci. W Tesli też nikt Ci nie broni wożenia ze sobą własnego generatora i bańki z benzyną. Problem w tym że jedno i drugie waży i dlatego hybrydy są znacznie mniej ekonomiczne niż by to wynikało z samego zespołu napędowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Jak na razie to ropy jest coraz więcej - nadal nie osiągnęliśmy tzw. "peak oil". Więc nie > spodziewaj się końca ropy za naszego życia, co najwyżej jej cena wydobycia będzie powoli > rosła. Nic się nie spodziewam, nie jestem w stanie przewidzieć co przyniesie przyszłość, zbyt dużo zmiennych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Bo króluje ropa, skończy się ropa i na drugi dzień okaże się, ze technologia była od dawna. Straszenie końcem ropy trwa od jakichś 50 lat i wg pierwszych straszących już dawno powinniśmy byli ją wydobyć do ostatniej kropli. Ropa się nie skończy z dnia na dzień, tylko będzie coraz droższa w miarę wyczerpywania łatwo dostępnych złóż. A technologia wydobywcza też przecież nie stoi w miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Słaby? Nokia E52 działa na tej baterii 2 tygodnie. Dwa tygodnie? Chyba leżąc w szufladzie. 5 dni max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > W Tesli też nikt Ci nie broni wożenia ze sobą własnego generatora i bańki z benzyną. Dle mnie problemem nie jest zasięg lecz cena... i IMO dopóki cena samochodu elektrycznego nie będzie równa bądż nawet niższa niż porówywalnego klasycznego nie ma mowy o popularności... Moje dzienne przebiegi rzadko przekraczają 30-40 km a i wtedy naczęściej mieszczę się w 100 km. W ciagu roku wyjazdów powyzej 200-300 km mam moze dwadziescia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Nic się nie spodziewam, nie jestem w stanie przewidzieć co przyniesie przyszłość, zbyt dużo > zmiennych. Moim zdaniem na drogach będzie coraz więcej samochodów mniej-lub-bardziej hybrydowych. Ale nie dlatego że benzyna jest droga, tylko dlatego że zarówno EU jak i USA naciskają na zmniejszenie emisji spalin. Spowoduje to zdecydowane ograniczenie konsumpcji ropy co wymusi zdecydowany spadek cen. A ten wykończy samochody elektryczne - mając do wyboru hybrydę przejeżdżającą 50 mil na galonie benzyny która będzie do tego tania albo elektryczny zużywający równowartość prądu pozwalającą na przejechanie 80-90 mil na "galonie" prądu i kosztujący 2x-3x więcej, wybierzesz hybrydę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Dle mnie problemem nie jest zasięg lecz cena... i IMO dopóki cena samochodu elektrycznego nie > będzie równa bądż nawet niższa niż porówywalnego klasycznego nie ma mowy o popularności... W sumie cena się bardzo zbliżyła - Nissan Leaf kosztuje obecnie $21K a porównywalny wyposażeniem Nissan Versa Note $19K. Biorąc pod uwagę koszty rejestracji okazuje się że są one praktycznie w tej samej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Moim zdaniem na drogach będzie coraz więcej samochodów mniej-lub-bardziej hybrydowych. Ale nie > dlatego że benzyna jest droga, tylko dlatego że zarówno EU jak i USA naciskają na zmniejszenie > emisji spalin. Spowoduje to zdecydowane ograniczenie konsumpcji ropy co wymusi zdecydowany > spadek cen. A ten wykończy samochody elektryczne - mając do wyboru hybrydę przejeżdżającą 50 > mil na galonie benzyny która będzie do tego tania albo elektryczny zużywający równowartość > prądu pozwalającą na przejechanie 80-90 mil na "galonie" prądu i kosztujący 2x-3x więcej, > wybierzesz hybrydę. Pisałem już, że optymalnym rozwiązaniem jest hybryda, ale z silnikiem zasilającym generator ładujący baterie podczas jazdy. Wystarczył by wtedy znacznie mniejszy silnik spalinowy, ale pracujący stale w najbardziej optymalnym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Dwa tygodnie? Chyba leżąc w szufladzie. 5 dni max. Nie, moja wytrzymywała tyle przy normalnym używaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Pisałem już, że optymalnym rozwiązaniem jest hybryda, ale z silnikiem zasilającym generator > ładujący baterie podczas jazdy. Wystarczył by wtedy znacznie mniejszy silnik spalinowy, ale > pracujący stale w najbardziej optymalnym zakresie. Problem w tym że generator pozwalający na wyprodukowanie ilości energii do napędzania samochodu jest na tyle duży i ciężki że takie rozwiązanie nie jest jakoś szczególnie efektywne - przekonał się o tym zarówno Chevrolet (Volt) jak i Fisker - w przypadku tego drugiego spalanie było szczególnie kiepskie, bo ciągnąc za sobą baterię wystarczającą na 160 km oraz 240 KM silnik i generator potrafiący wykorzystać te 240KM, samochód ważył prawie 3 tony i palił 10 litrów na setkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Problem w tym że generator pozwalający na wyprodukowanie ilości energii do napędzania samochodu > jest na tyle duży i ciężki że takie rozwiązanie nie jest jakoś szczególnie efektywne - > przekonał się o tym zarówno Chevrolet (Volt) jak i Fisker - w przypadku tego drugiego spalanie > było szczególnie kiepskie, bo ciągnąc za sobą baterię wystarczającą na 160 km oraz 240 KM > silnik i generator potrafiący wykorzystać te 240KM, samochód ważył prawie 3 tony i palił 10 > litrów na setkę. A po grzyba w samochodzie elektrycznym 240KM, 100 to świat i ludzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Nie, moja wytrzymywała tyle przy normalnym używaniu. To nie jest normalne użytkowanie skoro sam producent przy zasięgu 3G zapewniał do 6h rozmów a czas czuwania do kilunastu dni. Moja przy normalnym wytrzymywała 5 dni. I co z tego? Nie ma pochowanych patentów na superwydajne akumulatory, bo ich zwyczajnie nie ma. Gdyby były, to nasze komputery i telefony tygodniami by chodziły bez ładowania. A jak jest każdy widzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > A po grzyba w samochodzie elektrycznym 240KM, 100 to świat i ludzie. Jak coś waży trzy tony, to 100KM silnik by tego nie ruszył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Nie ma pochowanych patentów na superwydajne akumulatory, bo ich zwyczajnie nie ma. Gdyby były, to > nasze komputery i telefony tygodniami by chodziły bez ładowania. A jak jest każdy widzi... Laptop żony chodzi 10 godzin non-stop bez żadnych problemów. Co oznacza tyle że przy normalnym używaniu ona go ładuje dwa razy w tygodniu. Podejrzewam że następny model będzie jeszcze bardziej wytrzymały i ładowanie raz w tygodniu starczy. Więc jakiś postęp jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Jak coś waży trzy tony, to 100KM silnik by tego nie ruszył Ciężarówki ważą i 30ton, a silniki mają 300-400KM i jakoś ruszają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Laptop żony chodzi 10 godzin non-stop bez żadnych problemów. Co oznacza tyle że przy normalnym > używaniu ona go ładuje dwa razy w tygodniu. Podejrzewam że następny model będzie jeszcze > bardziej wytrzymały i ładowanie raz w tygodniu starczy. Więc jakiś postęp jest... To jest bardziej postęp w rozwoju elektroniki która zużywa coraz mniej prądu. Baterie są z grubsza takie same od wielu lat. W samochodach nie ma takich rezerw energooszczędności bo musza jeździć, i to im bardziej dynamicznie tym lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > W sumie cena się bardzo zbliżyła - Nissan Leaf kosztuje obecnie $21K a porównywalny wyposażeniem > Nissan Versa Note $19K. Biorąc pod uwagę koszty rejestracji okazuje się że są one praktycznie > w tej samej cenie. Patrz a ja nie widzę w Polsce ofery 4-5 osobowego samochodu w cenie 35 tys zł... Takiego miejskiego jeździdełka wielkości powiedzmy Hyundaia i 10. Czy Renaulta twingo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Patrz a ja nie widzę w Polsce ofery 4-5 osobowego samochodu w cenie 35 tys zł... Takiego miejskiego > jeździdełka wielkości powiedzmy Hyundaia i 10. Czy Renaulta twingo... Źle patrzysz. Auris Hybrid kosztuje 100k. Dobrze wyposażona Octavia kosztuje 100k. Cena hybrydy zbliżyła się do ceny zwykłego, spalinowego dziadkowozu (choć może raczej na odwrót). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 ktoś mi powie , czy dobrze zrozumiałem ,że - jeśli jadą z punktu A do punktu B i na tej trasie ma ktoś do wysłania paczke , to zwykły norweski Kowalski może ją wziąć (zapłacić) i zawieźć do odbiorcy (odsprzedać) i zarobić na tym. GOŚĆ na filmie brał felgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Ja kupię, jak wpadną na to, żeby w dachu i masce wbudować fotoogniwa ładujące akumulatory z nieba > . Takie? klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pigmej Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Proponuję pokryć całą sieć dróg stalową siatką. Podłączyć to pod prąd i będziemy jeździć jak "dobijakami" w wesołym miasteczku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Źle patrzysz. Auris Hybrid kosztuje 100k. Dobrze wyposażona Octavia kosztuje 100k. > Cena hybrydy zbliżyła się do ceny zwykłego, spalinowego dziadkowozu (choć może raczej na odwrót). Pisałem o 35 tysiacach i wielkosci renaulta Twingo - miejskie wozidłko dla 4 osób... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Czyli inaczej > gdyby Tesli nie trzeba było ładować godzinami i była znacznie tańsza to byłby to samochód dla > każdego Polaka. Szybko zmieniasz zdanie HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Szybko zmieniasz zdanie > HanYs Musza troche popracowac nad wyposażeniem standardowym i opcjami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantomasz Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Facet napisał że w norwegii ładowanie jest darmowe zajefajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 > Facet napisał że w norwegii ładowanie jest darmowe > zajefajnie W USA tez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 > Facet napisał że w norwegii ładowanie jest darmowe > zajefajnie I autostrady, i przeprawy promowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantomasz Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 > I autostrady, i przeprawy promowe. dla obcokrajowców także? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantomasz Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 W polsce nie ma tych supercharger do szybkiego ładowania ale czy w Polsce wogóle można gdzieś naładować Tesle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > dla obcokrajowców także? Chyba tak, ale to typowe "wydaje mi się". Bazuję na drugiej lub trzeciej części tego testu, kiedy Norweg wjeżdżał na prom - auto wjechało za darmo, ale kierowca musiał zapłacić za siebie (za osobę). Stąd wynikałoby, że bonus nie jest dla właściciela, tylko dla auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > W polsce nie ma tych supercharger do szybkiego ładowania ale czy w Polsce wogóle można gdzieś > naładować Tesle? Podlaczysz pod 220V i czekasz 2 dni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantomasz Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Podlaczysz pod 220V i czekasz 2 dni... W polsce są stacje ładowania ( nie szybkie) ale mam takie pytanie.Czy wtyczka jest taka sama dla wszystkich elekrycznych samochodów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > W polsce są stacje ładowania ( nie szybkie) ale mam takie pytanie.Czy wtyczka jest taka sama dla > wszystkich elekrycznych samochodów? Tak i nie. Tesla ma własna wtyczkę ale sa przejściówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Podlaczysz pod 220V i czekasz 2 dni... W Galerii Mokotów jest chyba 5 stanowisk gratisowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.