mAbZ Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Są kraje, w których ochrona nawierzchni jest ważniejsza niż ochrona ludzkiego życia i kolce w oponach zimowych są zabronione niezależnie od warunków na drogach. Jak to się kończy w przypadku gołoledzi, widać choćby na niedawnym filmiku z Poznania: Nokian pracuje nad rozwiązaniem tego problemu - kolce wysuwane z opony w razie potrzeby, za naciśnięciem guzika. To na razie prototyp, a szczegóły są wciąż objęte tajemnicą. Ale nie jest to przedwczesny prima-aprilis.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Ciekawe tylko jak z instalacją tego w aucie starszym kiedy nawet o tym nie myślano... Połączenie i zasilanie "opony" radiowo, zbliżeniowo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > Ciekawe tylko jak z instalacją tego w aucie starszym kiedy nawet o tym nie myślano... > Połączenie i zasilanie "opony" radiowo, zbliżeniowo... Połączenie - jak w przypadku czujników ciśnienia lub chociażby parkingowych - może być bezprzewodowe. Zasilanie - o ile rzeczywiście konieczne - można indukować energię elektryczną z toczącego się koła. Nie ma potrzeby zasilania koła "kablem". Pozdro bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > Są kraje, w których ochrona nawierzchni jest ważniejsza niż ochrona ludzkiego życia > i kolce w oponach zimowych są zabronione niezależnie od warunków na drogach. > Jak to się kończy w przypadku gołoledzi, widać choćby na niedawnym filmiku z Poznania: Przepraszam, bo chyba mi się nie wyświetla - ile dokładnie osób ginie na tym filmiku? Napisz proszę. Bo gdyby jednak nikt nie zginął to trzeba by chyba uznać powyższe za demagogię? > Nokian pracuje nad rozwiązaniem tego problemu - kolce wysuwane z opony > w razie potrzeby, za naciśnięciem guzika. To na razie prototyp, > a szczegóły są wciąż objęte tajemnicą. Ale nie jest to przedwczesny prima-aprilis.. Fajne, ale IMO w naszym klimacie nieprzydatne. W Szwecji na pewno bardziej. No i ciekawe jaki jest na tym komfort jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Ciekawe jaki będzie koszt takiej zabawki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Wszystko pieknie i sam bym bardzo chcial zeby u nas kolce byly dopuszczalne, a oczyszczanie ulic w zimie ograniczalo sie do zgarniania nadmiaru sniegu (tak, ze jezdziloby sie po bialym)...ale to nie ta mentalnosc. Tak juz sie wszyscy przyzwyczaili, ze jak nawierzchnia nie jest czarna to od razu wielka sensacja i pelna panika. To juz nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > Przepraszam, bo chyba mi się nie wyświetla - ile dokładnie osób ginie na tym filmiku? Napisz > proszę. Bo gdyby jednak nikt nie zginął to trzeba by chyba uznać powyższe za demagogię? Sądzisz, że mało ludzi ginie w Polsce od tzw. czarnego lodu, tzn gdy gołoledź jak na załączonym obrazku pojawia się "nagle" na szosie przy 90 km/h. Tam gdzie auto bez kolców wyleci z zakrętu, tam auto na kolcach nie zauważy problemu. Odpowiadając na inne pytanie: komfort nie jest żadnym problemem. Hałas na kolcach jest większy. To jest też powód że takie chowane kolce przyjmą się na rynku, mimo że niektóre kraje zabraniają ich niezależnie od warunków. Prawdę mówiąc sądzę, że i takie chowane kolce będą w Polsce zabronione. "Bo tak". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > Wszystko pieknie i sam bym bardzo chcial zeby u nas kolce byly dopuszczalne, a oczyszczanie ulic w > zimie ograniczalo sie do zgarniania nadmiaru sniegu (tak, ze jezdziloby sie po bialym)...ale > to nie ta mentalnosc. To nie jest kwestia mentalnści tylko klimatu. W PL zwykle mróz długo nie trzyma i w zimie często temperatura przechodzi przez zero. Nie da się w takich warunkach utrzymać drogi w stanie białym, zdatnym do jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katorznik Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 takie kolce mialyby racje bytu IMO jakby byly sprzezone z ESP i ABS zaczyna dupka uciekac na zakrecie, sie wysuwaja tak samo przy hamowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > To nie jest kwestia mentalnści tylko klimatu. W PL zwykle mróz długo nie trzyma i w zimie często > temperatura przechodzi przez zero. Dokładnie wtedy kolce przydają się najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeq77 Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Są kraje, w których ochrona nawierzchni jest ważniejsza niż ochrona ludzkiego życia > i kolce w oponach zimowych są zabronione niezależnie od warunków na drogach. A jeździłeś kiedyś z oponami z kolcami po odśnieżonej drodze? Jest tak jak na letnich na ubitym śniegu/lodzie. Nie da się!!! IMO zezwolenie dla opon z kolcami = zakaz odśnieżania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > A jeździłeś kiedyś z oponami z kolcami po odśnieżonej drodze? > Jest tak jak na letnich na ubitym śniegu/lodzie. Nie da się!!! Skąd ci się takie bzdury biorą w głowie Miliony ludzi jeździ na takich oponach po odśnieżonych drogach w całej Skandynawii. > IMO zezwolenie dla opon z kolcami = zakaz odśnieżania. Kolejna bzdura. Nie mówimy tu o oponach rajdowych z długimi kolcami, a o cywilnych oponach z kolcami, których pewnie nawet na oczy nie widziałeś, a co dopiero mówić o jeżdżeniu na nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Skąd ci się takie bzdury biorą w głowie > Miliony ludzi jeździ na takich oponach po odśnieżonych drogach w całej Skandynawii. ile dni w Skandynawi trwa zima?? druga sprawa czy w Skandynawii odśnieża się drogi do "suchego asfaltu" jak na filmiku?? > Kolejna bzdura. Nie mówimy tu o oponach rajdowych z długimi kolcami, > a o cywilnych oponach z kolcami, których pewnie nawet na oczy nie widziałeś, > a co dopiero mówić o jeżdżeniu na nich. tia szczególnie gdy zima tak jak w tym roku przyszła na całe kilka dni.... rozumiem Skandynawia itd. ale w tutejszych warunkach?? nawet planowany nakaz jazdy na zimowych jest zbyt daleko posuniętym rozwiązaniem a co dopiero kolce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Ciekawe jaki będzie koszt takiej zabawki? obawiam się ze raczej właśnie ze względu na koszt oraz pewnie dodatkowy system otwierania/zamykania kolców sprawi ze ta opona nie trafi w "gusta" albo raczej w portfele klientów... ot sztuka dla sztuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeq77 Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Nie mówimy tu o oponach rajdowych z długimi kolcami, > a o cywilnych oponach z kolcami, których pewnie nawet na oczy nie widziałeś, > a co dopiero mówić o jeżdżeniu na nich. A jeździłem. Dużym fiatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > ile dni w Skandynawi trwa zima?? W tym roku trwała około 4 tygodnie. W Sztokholmie. 1000 km na północ możesz sobie wyobrazić że jest inaczej, podobnie jak 800 km na południe. Skandynawia jest wielka. Kolce dozwolone są w całej. > druga sprawa czy w Skandynawii odśnieża się drogi do "suchego asfaltu" jak na filmiku?? Raczej gołego. Główne drogi - tak. Jak już pisałem wcześniej - to do lodu na czarnym asfalcie, nie do śniegu, kolce przydają się najbardziej. > tia szczególnie gdy zima tak jak w tym roku przyszła na całe kilka dni.... > rozumiem Skandynawia itd. ale w tutejszych warunkach?? "Tutejszych" znaczy jakich? Jeśli Ci się wydaje, że w południowej Polsce zima jest lżejsza niż w np. w Sztokholmie, to grubo się mylisz. > nawet planowany nakaz jazdy na zimowych jest zbyt daleko posuniętym rozwiązaniem a co dopiero kolce Skoro tak uważasz, to wybacz, szkoda nawet czasu na rozmowę z tobą. Kierowców twierdzących o braku wpływu typu opon na bezpieczeństwo jazdy powinno się kierować na przymusowe doszkalanie z zawieszonym prawem jazdy aż do skutku tzn. dopóki nie zrozumieją jak się mylili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > A jeździłeś kiedyś z oponami z kolcami po odśnieżonej drodze? > Jest tak jak na letnich na ubitym śniegu/lodzie. Nie da się!!! > IMO zezwolenie dla opon z kolcami = zakaz odśnieżania. Żeby nie być gołosłownym: pomiary drogi hamowania na lodzie . Wyniki kolejno dla opon z kolcami, dla tzw. skandynawskich zimówek bez kolców i dla tzw. kontynentalnych (bardziej dostosowanych do mokrej niż mroźnej zimy) Wyraźnie widać tym większą różnicę, im ŁAGODNIEJSZY mróz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > To nie jest kwestia mentalnści tylko klimatu. W PL zwykle mróz długo nie trzyma i w zimie często > temperatura przechodzi przez zero. Nie da się w takich warunkach utrzymać drogi w stanie > białym, zdatnym do jazdy. Tak sie wydaje. Bo zaraz wszystko jest sypane masa soli. A wystarczy popatrzec na male drogi powiatowe gdzie nie jest solone. Tam to spokojnie i pare tygodni moze byc bialo. Wbrew pozorom jak przychodzi zima to jest mroz dluzej niz pare dni. Poza tym to co mabz pisze - nawet najby sie robila breja, ktora pozniej by zamarzala to tym bardziej kolec bylby swietny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > W tym roku trwała około 4 tygodnie. a np. na slasku kilka dni... > W Sztokholmie. 1000 km na północ możesz sobie wyobrazić że jest inaczej, > podobnie jak 800 km na południe. > Skandynawia jest wielka. Kolce dozwolone są w całej. i pewnie powiesz mi ze dzięki kolcom wypadkowość jest mniejsza > Raczej gołego. Główne drogi - tak. > Jak już pisałem wcześniej - to do lodu na czarnym asfalcie, nie do śniegu, kolce przydają się > najbardziej. > "Tutejszych" znaczy jakich? tutejszych czyt. Polskich > Jeśli Ci się wydaje, że w południowej Polsce zima jest lżejsza niż w np. w Sztokholmie, > to grubo się mylisz. trwa krócej przy średnich temperaturach wyższych niż tam > Skoro tak uważasz, to wybacz, szkoda nawet czasu na rozmowę z tobą. > Kierowców twierdzących o braku wpływu typu opon na bezpieczeństwo jazdy > powinno się kierować na przymusowe doszkalanie z zawieszonym prawem jazdy > aż do skutku tzn. dopóki nie zrozumieją jak się mylili. to inaczej, przykład tegorocznej zimy - mamy zimę z kilkoma dniami sniegu gdzie faktycznie ta zimowka ma racje bytu , pozostałe miesiące "zimowe" z temperaturami powyżej 0C zwykla opona uniwersalna lepiej sobie poradzi np. przy hamowaniu niż wspomniana zimowka, mnie należy leczyc czy tego kto chce wprowadzić taki przepis?? opona zimowa nie może być OBOWIAZKIEM, ten kto potzrebuje (mieszka w górach itd.) kupi i założy a reszcie po kiego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > A jeździłeś kiedyś z oponami z kolcami po odśnieżonej drodze? > Jest tak jak na letnich na ubitym śniegu/lodzie. Nie da się!!! skąd wiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Skąd ci się takie bzdury biorą w głowie > Miliony ludzi jeździ na takich oponach po odśnieżonych drogach w całej Skandynawii. > Kolejna bzdura. Nie mówimy tu o oponach rajdowych z długimi kolcami, > a o cywilnych oponach z kolcami, których pewnie nawet na oczy nie widziałeś, > a co dopiero mówić o jeżdżeniu na nich. w Szwecji i w Norwegii asfalt jest bardziej chropowaty niż w naszych szerokościach geograficznych to i jedzie się bezpieczniej na takich oponach. A co do takiej prawdziwej gołoledzi to ona u nas występuje raz na kilka lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > uniwersalna lepiej sobie poradzi np. przy hamowaniu niż wspomniana zimowka, mnie należy leczyc > czy tego kto chce wprowadzić taki przepis?? Ciebie. Pokaż mi jakiekolwiek badanie drogi hamowania, gdzie uniwersalna była lepsza od zimówki przy temperaturach wahających się wokół zera. Bo coś mi się zdaje, że argumentujesz jedynie wiarą we własne zabobony. Bezpodstawnie każesz wierzyć, że coś co jest do wszystkiego (uniwersalna) będzie zawsze najlepsze. > opona zimowa nie może być OBOWIAZKIEM, ten kto potzrebuje (mieszka w górach itd.) kupi i założy a > reszcie po kiego?? Równie dobrze mógłbyś argumentować przeciwko obowiązkowej jeździe na światłach, zapinaniu pasów, zakazowi rozmowy przez komórkę bez hands-free itp itd. Wszelka rozmowa traci sens, gdy brak jakiegokolwiek wspólnego punktu zaczepienia, a rozmówca buja w obłokach zamiast choć jedną nogą stać na ziemi (= mieć oparcie w faktach, nie w wierzeniach i miejskich legendach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > w Szwecji i w Norwegii asfalt jest bardziej chropowaty niż w naszych szerokościach geograficznych > to i jedzie się bezpieczniej na takich oponach. Asfalt jest inny bo po prostu jest bardziej wytrzymały - ze względu na kolce właśnie. Toż mówię, że głównym powodem zakazu kolców w Polsce jest ochrona dróg. > A co do takiej prawdziwej gołoledzi to ona u nas występuje raz na kilka lat Raz na kilka lat temperatura waha się wokół zera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Asfalt jest inny bo po prostu jest bardziej wytrzymały - ze względu na kolce właśnie. > Toż mówię, że głównym powodem zakazu kolców w Polsce jest ochrona dróg. > Raz na kilka lat temperatura waha się wokół zera? nie piszę o temperaturze, ale o gołoledzi, a ona może być w różnych temperaturach. Tegoroczna gołoledź była w wąskim pasie środkowo-zachodniej polski, a wystąpiła pierwszy raz od iluś tam lat. Ja mieszkam na mazurach i takiej prawdziwej gołoledzi to nie widziałem chyba z 10 lat. W tym roku również nie była Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Biorą że statystycznie taki lód pojawia się 2 razy w sezonie, śniegu jest 2-3 tygodnie w sezonie, a sezon trwa 5-6 miesięcy, to sory, ale właśnie stosowanie kolców można i należy uznać za fanaberię. Większy nacisk bym kładł na włączenie do szkoleń jazdy na płycie poślizgowej (szkoleń podstawowych), uczenie jak unikać sytuacji zagrażających niż w jakieś kolce. Bo już przy stanie obecnych dróg, gdzie remonty pozimowe kończą się często we wrześniu, mogło by się okazać że po zimie z kolcami jeździmy drogami polnymi, bo dywanik wziął był i znikł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Większy nacisk bym kładł na włączenie do szkoleń jazdy na płycie poślizgowej (szkoleń > podstawowych), uczenie jak unikać sytuacji zagrażających niż w jakieś kolce. Jedno drugiego nie zastąpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Jedno drugiego nie zastąpi. Nie twierdzę że zastąpi. ale równie dobrze możesz walnąć w drzewo. Czyli co, mamy kupować BRDM i przerabiać tak by było troszkę wygodniej + poduszki? Natomiast szkolenie, a najlepiej uwzględniające naukę przewidywania, znacząco zmniejszy ryzyko wypadku. Przykładem mogę być ja. Przy -8*C i padającym deszczu zjechałem na stację paliw. Poczekałem, sprawdziłem czy ślisko i dopiero pojechałem. Na czarny lód też parę razy trafiłem, o dziwo żyję. Pewnie dlatego że przewidziałem co się może zacząć dziać. I wiedząc to zareagowałem odpowiednio. I nie miałem kolców, nawet nie miałem opon zimowych! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Ciebie. > Pokaż mi jakiekolwiek badanie drogi hamowania, gdzie uniwersalna była > lepsza od zimówki przy temperaturach wahających się wokół zera. Sęk w tym, że nie waha się tylko wokół zera. Akurat tej zimy waha się wokół +10. > (...) > Równie dobrze mógłbyś argumentować przeciwko obowiązkowej jeździe na światłach, i słusznie! > zapinaniu pasów, zakazowi rozmowy przez komórkę bez hands-free itp itd. > Wszelka rozmowa traci sens, gdy brak jakiegokolwiek wspólnego punktu zaczepienia, > a rozmówca buja w obłokach zamiast choć jedną nogą stać na ziemi > (= mieć oparcie w faktach, nie w wierzeniach i miejskich legendach) Fakt jest taki, że przy prędkości zmierzającej do 0 ilość groźnych wypadków też zmierza do 0. W którym miejscu należy uznać podążanie tym tropem za absurdalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Sęk w tym, że nie waha się tylko wokół zera. Akurat tej zimy waha się wokół +10. No ale o czym ty właściwie rozmawiasz, co to ma mieć do rzeczy Ja piszę o kolcach, a ty o pogodzie Obowiązkowe zimówki - w krajach gdzie taki obowiązek jest - trzeba mieć wyłącznie w warunkach zimowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodomela Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Są kraje, w których ochrona nawierzchni jest ważniejsza niż ochrona ludzkiego życia > i kolce w oponach zimowych Przecież łatwiej montować zbiorniczki z piaskiem/solą przed oponami, w każdej osobówce oczywiście wyzwalane guziczkiem albo ABS-em ful automatik miejsce za lampami napewno się znajdzie oczywiście coroczny przegląd i uzupełnianie w ASO obowiązkowe:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Ciekawe jakie uzasadnieni zimy mieli w Hiszpanii jakoś państwa o podobnym klimecie nie mają problemów z regulacja opon z kolcami ale w bulandi zawsze się znajdą tacy co druga wyspę kanaryjską tu zrobią. Ja widać ponizej jakoś można stosować opony z kolcem z godnie z przepisami i nie musi być to być skandynawia. Hiszpania Opony z kolcami są dozwolone - tego rodzaju opony uważane są za opony zimowe. Dania Opony zimowe nie są obowiązkowe. Opony z kolcami są dozwolone od 1 listopada do 15 kwietnia. Norwegia Od 1 listopada (lub 15 października w północnej Norwegii) do pierwszego poniedziałku po drugim dniu Wielkanocy kierowcy mogą używać opon z kolcami. Rumunia Na publicznych drogach pokrytych śniegiem, lodem dozwolone są opony z kolcami, ale muszą być zatwierdzone (homologowane). Niemcy Opony z kolcami, które mogą spowodować uszkodzenie nawierzchni są zabronione. Austria Opony z kolcami mogą być używane tylko od 1 października do 31 maja, regionalne przepisy mogą jednak wydłużać ten okres. Kierowcy pojazdów wyposażonych w takie opony muszą przestrzegać specjalnych ograniczeń prędkości (80 km/h poza terenem zabudowanym,100 km/h na autostradach), a samochód oznaczyć specjalnym znakiem dostępnym m.in. na stacjach benzynowych. i źródło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Ciekawe tylko jak z instalacją tego w aucie starszym kiedy nawet o tym nie myślano... > Połączenie i zasilanie "opony" radiowo, zbliżeniowo... Nijak. Po prostu nie będzie tego w starych samochodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Ciekawe jak bardzo to rozwiązanie zwiększa masę nieresorowaną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Nijak. Po prostu nie będzie tego w starych samochodach. Czyli zamykają sobie ogromną część rynku... Bez sensu byłby to krok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > No ale o czym ty właściwie rozmawiasz, co to ma mieć do rzeczy > Ja piszę o kolcach, a ty o pogodzie > Obowiązkowe zimówki - w krajach gdzie taki obowiązek jest - trzeba mieć wyłącznie w warunkach > zimowych A nie od listopada do marca? To popatrz jakie są trendy w prawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > A nie od listopada do marca? To popatrz jakie są trendy w prawie. Przykładowo w Szwecji: od grudnia do końca marca ALE tylko w jeśli są warunki zimowe. Takie są "trendy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Niemcy > Opony z kolcami, które mogą spowodować uszkodzenie nawierzchni są zabronione. z wyjątkiem okolic portu w Puttgarten - z powodu Skandynawów Wg informacji szwedzkiego związku motorowego, Polska i Dania są jedynymi krajami w Europie, w których można legalnie jeździć na oponach letnich zimą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Od 1 listopada (lub 15 października w północnej Norwegii) do pierwszego poniedziałku po drugim dniu > Wielkanocy kierowcy mogą używać opon z kolcami. Cóż za fantazja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Moim zdaniem w ogóle trzeba mieć żeby w taką pogodę jeździć autem a kolce na asfalt to zło, szczególnie w naszym klimacie gdzie taka gołoledź zdarza się raz na ćwierć wieku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Ciebie. > Pokaż mi jakiekolwiek badanie drogi hamowania, gdzie uniwersalna była > lepsza od zimówki przy temperaturach wahających się wokół zera. > Bo coś mi się zdaje, że argumentujesz jedynie wiarą we własne zabobony. > Bezpodstawnie każesz wierzyć, że coś co jest do wszystkiego (uniwersalna) będzie zawsze najlepsze. wystarczy ze jest tak jak dzis, +5 i mokra ulica, zimowka zupelnie sobie nie radzi,,, czytasz bez zrozumienia, wyraznie wyzej napisałem ze nie powinno byc obowiązku zakłądania zimowek - panstwo nie powinno NAKAZYWAC tego typu rozwiazan (mowa o naszym klimacie), tam gdzie te opony sa potrzebne np. góry itd. beda uzywane (baaa powiem wiecej ten kto bedzie potzrbował załozy łancuchy, i nie bedzie szukał wydumek za kupe kasy które pokazałes), ale dla przecietnego szaraka obowiązek zakładania zimówek do jazdy wokół komina w przysłowiowym miescie jest tylko i wyłacznie niepotrzebnym wydatkiem... > Równie dobrze mógłbyś argumentować przeciwko obowiązkowej jeździe na światłach, i argumentuje, były robione badania ze jazda na swiatłach w warunkach normalnej widocznosci (np. srodek lata i +30C) jest bzdura, dodatkowo człowiek przyzwyczajony do swiecacych lamp traci ostroznosc i przestaje dostrzegac nieoswietlone pojazdy/otoczenie itd. aby nie bylo ta teza jest podparta naulowo badaniami.... > zapinaniu pasów, zakazowi rozmowy przez komórkę bez hands-free itp itd. > Wszelka rozmowa traci sens, gdy brak jakiegokolwiek wspólnego punktu zaczepienia, > a rozmówca buja w obłokach zamiast choć jedną nogą stać na ziemi > (= mieć oparcie w faktach, nie w wierzeniach i miejskich legendach) faktem jest to ze gołoledz wystepuje moze 1/2 razy do roku w naszych warunkach klimatycznych, faktem jest ze ludzie nie potrafia jezdzic na suchym asfalcie wiec nie mowmy o gololedzi bo nawet opona nie pomoze, faktem jest to ze przecietny wiek "polskiego" samochodu oscyluje grubo powyzej sredniej europejskiej, faktem jest to ze kurs PJ uczy zdawac egzamin a nie jazdy, itd. itd to sa fakty, a nie bełkot marketingowy firmy oponiarskiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Cóż za fantazja... ale jakie to proste, u nas w kraju wolności religijnych oczywiscie debata sejmie trwala by pewnie z parę dobrych miesięcy i glownym problemem byloby mieszanie religii z swieckim prawem. Powstała by taka pokraka prawna ze za chwile byłoby ja poprawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Tak sie wydaje. Bo zaraz wszystko jest sypane masa soli. A wystarczy popatrzec na male drogi > powiatowe gdzie nie jest solone. Tam to spokojnie i pare tygodni moze byc bialo. Wbrew pozorom > jak przychodzi zima to jest mroz dluzej niz pare dni. > Poza tym to co mabz pisze - nawet najby sie robila breja, ktora pozniej by zamarzala to tym > bardziej kolec bylby swietny. Na drogach o których piszesz jest amły ruch. W przypadku dróg głownych, gdyby zostawić na nich warstwę śniegu, przy odwilży pojawią się koszmarne lodowe wyboje i trudno będzie to doprowadzić do przyzwoitego stanu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > nie piszę o temperaturze, ale o gołoledzi, a ona może być w różnych temperaturach. > Tegoroczna gołoledź była w wąskim pasie środkowo-zachodniej polski, a wystąpiła pierwszy raz od > iluś tam lat. Ja mieszkam na mazurach i takiej prawdziwej gołoledzi to nie widziałem chyba z > 10 lat. W tym roku również nie była To w Krakowie ostatnie 3 zimy było po kilka dni z lodowiskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > To w Krakowie ostatnie 3 zimy było po kilka dni z lodowiskiem. wy tam pod górami mieszkacie to macie inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 15 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 > Moim zdaniem w ogóle trzeba mieć żeby w taką pogodę jeździć autem a kolce na asfalt to zło, > szczególnie w naszym klimacie gdzie taka gołoledź zdarza się raz na ćwierć wieku No to u mnie tej zimy ponad wiek minął. Takie ślizgawki to normalka. Natomiast takie opony to i tak przy tym przesada i gadżet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 15 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 > Przecież łatwiej montować zbiorniczki z piaskiem/solą przed oponami, w każdej osobówce oczywiście > wyzwalane guziczkiem albo ABS-em ful automatik miejsce za lampami napewno się znajdzie > oczywiście coroczny przegląd i uzupełnianie w ASO obowiązkowe:) To jeszcze musisz zapewnić w tych zbiorniczkach grzałki, żeby piasek się noe zbrylał. Nota bene, to rozwiązanie stosowane już kilkadziesiąt lat temu w ... tramwajach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 15 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 > Ciekawe jak bardzo to rozwiązanie zwiększa masę nieresorowaną Ja bym się raczej zastanawiał, jak będzie z wyważaniem takich opon. Tym bardziej, że Nokiany były jednymi z gorszych pod tym względem, na jakich jeżdziłem. Co kilka miesięcy trzeba było wyważać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 15 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 > Asfalt jest inny bo po prostu jest bardziej wytrzymały - ze względu na kolce właśnie. > Toż mówię, że głównym powodem zakazu kolców w Polsce jest ochrona dróg. W Polsce powierzchnia wielu asfaltów ma gładkość szyby i kolce Ci na nich nie pomogą. Gdy pytałem drogowców, dlaczego nie stosują asfaltów bardziej chropawych, z wystającym kruszywem, mówili, że byłby rozsadzany przez marznącą wodę > Raz na kilka lat temperatura waha się wokół zera? U mnie w tym roku już było z pięć ostrych ślizgawek. Tylko że jeżeli wszyscy wokół nie będą takich opon mieli, to wiele Ci one nie dadzą, bo wjedzie w Ciebie inny samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 15 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 > nawet planowany nakaz jazdy na zimowych jest zbyt daleko posuniętym rozwiązaniem a co dopiero kolce U nas bardziej się obawiam tego, że zamiast wprowadzić (słuszny) zakaz jazdy zimą na oponach wyłącznie letnich, co nie wyklucza jazdy na oponach całorocznych, jakiś bezmózg wprowadzi rzeczywiście nakaz jazdy na oponach wyłącznie zimowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 15 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 > Jak to się kończy w przypadku gołoledzi, widać choćby na niedawnym filmiku z Poznania: Tylko mnie się wydaje, że ten taryfiarz w mondku stoi w tym miejscu specjalnie czekając na "okazję" z OC sprawcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.