Skocz do zawartości

Fiat 500 "1957 edition"


HanYs

Rekomendowane odpowiedzi

> http://www.fiatusa.com/en/500/1957/

> HanYs

Ladne, ostatnio sporo luda spotykam co wlasnie kupuje "nowego" do kolekcj001.gif[...]

Teraz jakis nowy silnik u mnie wrzucili 1.2l Fire hmm.gif i cena zleciala w dol makbrycznie, reszta dalej ma 1.4l

Ladne towaytogo.gif jak na Made in Mexicozlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.2l = nie jade wcale - stąd cena

> Ale przynajmniej mało pali

niewiem.gif, wiem, ze sie malolaty rzucily001.gif[...], auto za $14k zeby postawic na drogehmm.gif czyli odliczajac, transport, rejestracje, ubezpiecznie, to auto za $11kidea.gif - $15/h w maccaszlosnik.gif = mamy wysyp[ malolatowmulher.gif

fiat-august.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie oczekujmy od niego osiągów z wersji romero ale jakoś daje sobie rade z tym silnikiem

Nie no... nie daje - przynajmniej dla kogoś kto na codzień jeździ samochodem z silnikiem z turbosprężarką - mulasty jest niestety niemożliwie frown.gif

W Polsce za to 500 z 1.4 się nie kupi, o ile się orientuję.

Wielką niewiadomą dla mnie jest 0.9 TA - nie miałem przyjemności jechać, nie wiem, jak sobie radzi z tym nadwoziem hmm.gif

Inna sprawa, że różnica w cenie między 1.2 a 0.9 jest makabryczna - w PL nie da się kupić przyzwoitej wersji 500.

Bo jak to - szpanerski samochód ze słabowitym silnikiem?

A jak silnik spoko, to cena jest jak za Adama, który jednak jest znacznie fajniejszy hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no... nie daje - przynajmniej dla kogoś kto na codzień jeździ samochodem z silnikiem z

> turbosprężarką - mulasty jest niestety niemożliwie

> W Polsce za to 500 z 1.4 się nie kupi, o ile się orientuję.

> Wielką niewiadomą dla mnie jest 0.9 TA - nie miałem przyjemności jechać, nie wiem, jak sobie radzi

> z tym nadwoziem

> Inna sprawa, że różnica w cenie między 1.2 a 0.9 jest makabryczna - w PL nie da się kupić

> przyzwoitej wersji 500.

> Bo jak to - szpanerski samochód ze słabowitym silnikiem?

> A jak silnik spoko, to cena jest jak za Adama, który jednak jest znacznie fajniejszy

w Polsce kupisz 1.2 69 KM, 1,4 77KM 1.4 100KM, 0.9 Twin Air chyba 2 dwóch wersjach mocy oraz 1.3 MJ oraz Abartha z motorkiem 1.4 ok 130 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w Polsce kupisz 1.2 69 KM, 1,4 77KM 1.4 100KM, 0.9 Twin Air chyba 2 dwóch wersjach mocy oraz 1.3 MJ

> oraz Abartha z motorkiem 1.4 ok 130 KM

Obecnie 1.2, 0.9 (x2), 1.3JTD.

1.4 77KM w 500 nie było, a wersji 100KM sprzedało się baaardzo mało...

Abarth ma wersje 135KM, 160KM i 180KM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> , wiem, ze sie malolaty rzucily[...], auto za $14k zeby postawic na droge czyli odliczajac,

> transport, rejestracje, ubezpiecznie, to auto za $11k - $15/h w maccas = mamy wysyp[ malolatow

Bo to jest tani, mały samochód, przyciągający wzrok. Aczkolwiek nie tani w PL... tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> , wiem, ze sie malolaty rzucily[...], auto za $14k zeby postawic na droge czyli odliczajac,

> transport, rejestracje, ubezpiecznie, to auto za $11k - $15/h w maccas = mamy wysyp[ malolatow

Czy dobrze liczę? Pracując w McDonalds zarabiasz na nowy samochód w ciągu pół roku? biglaugh.gif

Przeliczyłem dla Polski, najprostsza pięćsetka z klimatyzacją to 45000 z tego co widzę. Przy minimalnej stawce to 36miesięcy odkładania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie oczekujmy od niego osiągów z wersji romero ale jakoś daje sobie rade z tym silnikiem

> Średnio 6,5 litra LPG

Nie daje. Mam takiego właśnie z wypożyczalni, zdarzało mi się już redukować do jedynki na zwykłej drodze (nie jakimś tam specjalnym podjeździe) oraz redukować do trójki na autostradzie by wtoczyć się pod górkę. Podobne osiągi oferował Fiat Cinquecento 700ccm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Polsce za to 500 z 1.4 się nie kupi, o ile się orientuję.

W cenniku został 1.2, dwie odmiany 0.9 i diesel.

> Inna sprawa, że różnica w cenie między 1.2 a 0.9 jest makabryczna - w PL nie da się kupić

> przyzwoitej wersji 500.

Da się. 1.2 Pop bez A/C za 42.000 zł w promocji.

> Bo jak to - szpanerski samochód ze słabowitym silnikiem?

No właśnie w tym rzecz. Można ratować wizerunek beznadziejnego auta tym, że będziemy nawiązywać do 500-ki '57 czyli słabej, małej, prostej bez wyposażenia. Szybka 500-ka jest bez sensu bo resztki okruchów klimatu wciągasz odkurzaczem.

Uzasadnienie ma właśnie wersja 1.2 Pop bez klimy i bez bzdurnych ozdobników czy felg alu.

Uzasadnienie ma oczywiście wersja 0.9 z racji tego, że ma 2 cylindry. Problem w tym, że 85-konna wersja występuje tylko w pakiecie Lounge czyli jest się skazanym na grzane lusterka, bluetooth czy ohydny dach panoramiczny, a to zabija cały (acz mały) klimat terkoczącego "twina".

Jednak jest na to lekarstwo. Wersja 105-konna, 500S 0.9 jako alternatywa dla festyniarskiego Abartha, który ma też problem z małym szczegółem - silnikiem 4-cylindrowym 1.4 turbo, który pasuje może do Bravo, ale nie do 500-ki, która musi być 2-cylindrowa jeśli nie RWD/RE.

Sumując: Akceptowalna 500-ka kosztuje albo 42, albo 59 tysięcy. Jedna wersja jest do jazdy codziennej, druga do sportowej.

Natomiast aktualna sytuacja na mieście, gdzie od białych, wypasionych 500-ek jest bardziej nudno niż od srebrnych Focusów kombi rodzi we mnie pytanie: Dlaczego ktoś, kto chce się wyróżniać niby ładnym autkiem premium wybiera kolor, którym zalane są ulice miast od jakiś...6 lat. To małpowanie bieli jest równie niepojęte co fakt, że 500-ka jest gejowskim autem roku. Czy różowy Passat B7 TDI też może nim zostać?

Pewnie nie rozumiem idei "gay factoru" (chociaż chciałbym), ale dlaczego właśnie 500-ka? Po mojemu to jest tak, że gej wygląda jak większość, a mniejszość ma w sercu. 500-ka wygląda jak mniejszość, a w środku jest większością - Panda. Nie gra mi... biglaugh.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy dobrze liczę? Pracując w McDonalds zarabiasz na nowy samochód w ciągu pół roku?

zakladajac ze mieszkasz u mummy & daddy - tak.001.gif[.]

Tu masz dane z May '13 - min dozwolone prawem stanowym place.... (za 38h)

Wiek/tydzien/miesiac

21+ $695.41 $2781.64

20 $625.87 $2503.48

19 $556.33 $2225.32

18 $486.79 $1947.16

17 $417.25 $1669.00

16 $347.71 $1390.84

15 $278.16 $1112.64

> Przeliczyłem dla Polski, najprostsza pięćsetka z klimatyzacją to 45000 z tego co widzę. Przy

> minimalnej stawce to 36miesięcy odkładania.

Czyli zalozmy, ze masz 16 lat i zbierasz na tego 500 - po roku go kupisz001.gif, ale sprawa sie komlikuje, bo przeciez do szkoly musisz chodzi. Jednak na 19 urodziny juz odlozyszidea.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo to jest tani, mały samochód, przyciągający wzrok. Aczkolwiek nie tani w PL...

mnie sie podoba, nawet z silnikiem butelki po Cokezlosnik.gif, oryginal byl jeszcze mniejszy...001.gif[...] Kreatywnosci imvho nalezy wynagradzac ...

Majac do wyboru jakas Fiesta/ VeeDub Daunzlosnik.gif czy to, to IMVHO 500 bije wszystko 001.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie daje. Mam takiego właśnie z wypożyczalni, zdarzało mi się już redukować do jedynki na zwykłej

> drodze (nie jakimś tam specjalnym podjeździe) oraz redukować do trójki na autostradzie by

> wtoczyć się pod górkę. Podobne osiągi oferował Fiat Cinquecento 700ccm.

Great Wall tez tak mazlosnik.gif, juz wiem na kim sie wzorowalihehe.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakladajac ze mieszkasz u mummy & daddy - tak.[.]

No ja o tym mówię. Odejmując koszty życia od polskiego minimalnego wynagrodzenia w ciągu trzech lat nie zaoszczędzisz nawet na Fiata 500 marki Majorette:

Majorette_Fiat_500_2007_UsxP.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no... nie daje - przynajmniej dla kogoś kto na codzień jeździ samochodem z silnikiem z

> turbosprężarką - mulasty jest niestety niemożliwie

Ale ja go nie porównuje do szybszych aut, bo tych są tysiące, po prostu wg mnie normalnie daje radę, nie jest zawalidrogą itp.

> Bo jak to - szpanerski samochód ze słabowitym silnikiem?

> A jak silnik spoko, to cena jest jak za Adama, który jednak jest znacznie fajniejszy

Zawsze sobie możesz kupić abartha, a co do ceny to chyba dobrze ją skalkulowali gdyż na sprzedaż raczej nie narzekali biglaugh.gif

O tym że adam fajniejszy to się nie wypowiem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie daje. Mam takiego właśnie z wypożyczalni, zdarzało mi się już redukować do jedynki na zwykłej

> drodze (nie jakimś tam specjalnym podjeździe) oraz redukować do trójki na autostradzie by

> wtoczyć się pod górkę. Podobne osiągi oferował Fiat Cinquecento 700ccm.

Daje, jest dużo żwawszy niż cc sporting więc nie porównuj go do 700 hehe.gif

Ten sam silnik jest w grande punto i tam daje rade a w 500 nie ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daje, jest dużo żwawszy niż cc sporting więc nie porównuj go do 700

> Ten sam silnik jest w grande punto i tam daje rade a w 500 nie ?

Nie jeździłem z nim w GP. Jeździłem w 500. Zresztą, CCS miał 11s do stówy, 500 ma 13, więc nawet papier to broni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jeździłem z nim w GP. Jeździłem w 500. Zresztą, CCS miał 11s do stówy, 500 ma 13, więc nawet

> papier to broni.

Papier wszystko przyjmie smile.gif

ccs/scs miałem z 5 albo 6 sztuk, teraz mam 500 i wiem co jest przyjemniejsze w jeździe smile.gif

Zmienne fazy rozrządu jednak robią różnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja o tym mówię. Odejmując koszty życia od polskiego minimalnego wynagrodzenia w ciągu trzech

> lat nie zaoszczędzisz nawet na Fiata 500 marki Majorette:

Kolor nie tenfoch.gif, ten z twoich ikonka_photo2.gif - "I like" borat.gif

Masz jakies wnetrza??

DSC01119.jpg

Aaa, zrodlo ... http://www.lifehacker.com.au/2013/07/can-you-live-on-a-mcdonalds-wage-in-australia/

Edit: walnalem sie - powinno byc 40h zamiast 38h na tydzien ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jeździłem z nim w GP. Jeździłem w 500. Zresztą, CCS miał 11s do stówy, 500 ma 13, więc nawet

> papier to broni.

CCS miał w katalogu o ile pamiętam coś około 13,5s do 100km/h

SCS miał podobnie w papierach, ale faktycznie zbierał się z pół sekundy wolniej.

Taką 500 jeździłem ostatnio i nie jest taka mulasta jak opisujesz. Sprawia takie wrażenie bo biegi są deko przydługawe, a w Sportingu miałes krótkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no... nie daje - przynajmniej dla kogoś kto na codzień jeździ samochodem z silnikiem z

> turbosprężarką - mulasty jest niestety niemożliwie

Przez pierwsze 15 minut, potem się przestawisz żeby go wyżej kręcić i jest ok.

Wiem co mówię, na codzień mam 330 KM, ale 500-ka żony też daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> , wiem, ze sie malolaty rzucily[...], auto za $14k zeby postawic na droge czyli odliczajac,

> transport, rejestracje, ubezpiecznie, to auto za $11k - $15/h w maccas = mamy wysyp[ malolatow

U mnie jest drożej.

Za golasa POP z 1.4l i AT z 2013 musisz dać $14500 + Tax ~10% + tablice i opłaty.

Czyli może za $16k wyjedziesz.

Nie wiem kto to kupuje icon_eek.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CCS miał w katalogu o ile pamiętam coś około 13,5s do 100km/h

> SCS miał podobnie w papierach, ale faktycznie zbierał się z pół sekundy wolniej.

Rzeczywiście masz rację.

> Taką 500 jeździłem ostatnio i nie jest taka mulasta jak opisujesz. Sprawia takie wrażenie bo biegi

> są deko przydługawe, a w Sportingu miałes krótkie.

I tu również, sportingi miały krótkie skrzynki, które kończyły się przed 200. 500-tka przy 140 ma jakieś 3000rpm na piątce i w większości sytuacji zwalnia po wrzuceniu tego biegu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przez pierwsze 15 minut, potem się przestawisz żeby go wyżej kręcić i jest ok.

> Wiem co mówię, na codzień mam 330 KM, ale 500-ka żony też daje radę.

Na pewno mówimy o silniku 1.2 69HP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście. Daje radę, kwestia kręcenia powyżej 3500 obr.

No to wszystko wskazuje że użytkowany przeze mnie egzemplarz jest zepsuty. Przez rok miałem służbowe renault kangoo 1.9d i wiem co to wolne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ile kosztuje FIAT 500 Abarth 695 Edizione Maserati ?

Nie wiem ile PLN, ale w DK wycenili ostatnio wersję "Ferrari". kosztuje jedyne 645.000DKKm z przebiegiem 17kkm...

To chyba najdroższa 500tka na świecie, na PLN wychodzi... ~350kPLN... icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to wszystko wskazuje że użytkowany przeze mnie egzemplarz jest zepsuty. Przez rok miałem

> służbowe renault kangoo 1.9d i wiem co to wolne auto.

Zdarza mi się jeździć Ka z tym samym silnikiem (1.2 69KM) i raczej jechałeś zepsutym. Auto do 80km/h jedzie jak Seicento 1.1, natomiast powyżej 80km/h lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ja w takim razie czegoś nie rozumiem - produkują takie coś,

> w cenie zaporowej i ludzie to kupują.

Kupują, bo jeździ, nie psuje się, nie gnije i trzyma cenę. To taka prosta zasada nie tylko na rynku motoryzacyjnym grinser006.gif, a gołym okiem widać że wiele konkurencyjnych firm tego nie rozumie zlosnik.gif. Przejedź się takim Fiatem 500, jak nie masz pod ręką to starą Pandą to zrozumiesz ok.gif. Jak ktoś potrzebuje duże kombi do wożenia ziemniaków, cementu czy dzieci na wakacje, to niech się męczy hehe.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupują, bo jeździ, nie psuje się, nie gnije i trzyma cenę. To taka prosta zasada nie tylko na rynku

> motoryzacyjnym , a gołym okiem widać że wiele konkurencyjnych firm tego nie rozumie .

> Przejedź się takim Fiatem 500, jak nie masz pod ręką to starą Pandą to zrozumiesz . Jak ktoś

> potrzebuje duże kombi do wożenia ziemniaków, cementu czy dzieci na wakacje, to niech się męczy

> .

No to co za problem wytłoczyć blachy na kształt Cromy, by nie gniły?

Czy jakakolwiek Croma gnije? Wiele zależy od kultury technicznej

kierownika. Widziałem kompletnie zardzewiałą Pandę, a widuję

raczej takie, które są nietknięte rudą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem ile PLN, ale w DK wycenili ostatnio wersję "Ferrari". kosztuje jedyne 645.000DKKm z

> przebiegiem 17kkm...

> To chyba najdroższa 500tka na świecie, na PLN wychodzi... ~350kPLN...

To chyba ją przecenił właściciel.

Ale i tak jest droższa najmocniejsza wersja Fiat 500 Romeo Ferraris która kosztuje 130 tysięcy Euro biglaugh.gif

Co prawda nie jest to fabryczna, ale prawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.