Skocz do zawartości

Świece irydowe


Andrzej

Rekomendowane odpowiedzi

> lpg często obnaża słabości elementów zapłonowych- jak ktos ma kable twarde jak pręty albo świece na

> wykończeniu to się brzydko zdziwia

Nie zmienia to faktu, że montaż LPG to PSUCIE auta. Może i się opłaca, ale mimo wszystko to psucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zmienia to faktu, że montaż LPG to PSUCIE auta. Może i się opłaca, ale mimo wszystko to psucie.

po kilku autach z LPG nie potwierdzam tego zlosnik.gif

LPG obnaża wszelkie nieszczelności w dolocie, w kablach WNP, filtrach etc. Na benzynie taki silnik jak miód malina pracuje, a wystarczy LPG i pupa zbita zlosnik.gif

Ja wiem, że wszyscy serwisują czy to w ASO czy u Heńka, bądź samemu ale uwierz, że zdarza się oglądać auta z filtrem powietrza czy benzyny z datą produkcji takie jak auto, a auto ma ponad 15 lat zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak ma to co? ile to będzie "dużo"?

tyle ile uznam za stosowne w zależności od auta /przebiegu / fazy księżyca/ignorancji technicznej użytkownika

> stan porcelany? na oko? co tam chcesz zobaczyć?

jajco.... -

prawie 20 lat pracuje w zawodzie...

po stanie świec da się pewne rzeczy wywnioskować na temat stanu silnika...

Jeśli tego nie wiesz odsyłam do choćby książek z technikum samoch...

ale to powinieneś wiedzieć jako przedstawiciel pewnej firmy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle ile uznam za stosowne w zależności od auta /przebiegu / fazy księżyca/ignorancji technicznej

> użytkownika

aha...

> jajco.... -

> prawie 20 lat pracuje w zawodzie...

> po stanie świec da się pewne rzeczy wywnioskować na temat stanu silnika...

> Jeśli tego nie wiesz odsyłam do choćby książek z technikum samoch...

> ale to powinieneś wiedzieć jako przedstawiciel pewnej firmy.....

Jak się domyślasz co nieco wiem dlatego też pytam o konkretne rzeczy, nigdy nic nie diagnozowałem po stanie porcelany bo nijak nie jestem w stanie określić jej stanu. naloty, zalanie itp. to tak.

Poza tym mówiliśmy tu o ocenie stanu świec irydowych po wykręceniu, nie stanu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aha...

Ty byś chciał konkretną wartość - a tak się da...

jak jest jestem na szkoleniach różnych firm to jak trafi się nietypowy przypadek to jeden na dziesięciu takich szkolących potrafi coś sensownego powiedzieć.

Na szkoleniach z NGK też - nie urywa pewnej części ciała...

> Jak się domyślasz co nieco wiem dlatego też pytam o konkretne rzeczy, nigdy nic nie diagnozowałem

> po stanie porcelany bo nijak nie jestem w stanie określić jej stanu. naloty, zalanie itp. to

> tak.

no popatrz - a dla mnie np pęknięta porcelna o czymś świadczy - podobnie "kreski" czy "kreska" od elektrody środkowej do wnętrza świecy

> Poza tym mówiliśmy tu o ocenie stanu świec irydowych po wykręceniu, nie stanu silnika.

chcesz mi powiedzieć że lepiej ode mnie wiesz o czym ja pisałem i co miałem na myśli?

pisząc "stan świecy" miałem na myśli wszystko co jej dotyczy....

serio - wymieniam całkiem sporo świec i coś już tam wiem na ich temat....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty byś chciał konkretną wartość - a tak się da...

> jak jest jestem na szkoleniach różnych firm to jak trafi się nietypowy przypadek to jeden na

> dziesięciu takich szkolących potrafi coś sensownego powiedzieć.

> Na szkoleniach z NGK też - nie urywa pewnej części ciała...

> no popatrz - a dla mnie np pęknięta porcelna o czymś świadczy - podobnie "kreski" czy "kreska" od

> elektrody środkowej do wnętrza świecy

> chcesz mi powiedzieć że lepiej ode mnie wiesz o czym ja pisałem i co miałem na myśli?

> pisząc "stan świecy" miałem na myśli wszystko co jej dotyczy....

> serio - wymieniam całkiem sporo świec i coś już tam wiem na ich temat....

Ja Ci nie zarzucam brak wiedzy. Dyskutuję tylko nad oceną stanu świecy irydowej po wykręceniu. Wspominasz o uszkodzeniach które niezmiernie rzadko występują, przy irydzie praktycznie nigdy (inaczej, ja nie spotkałem).

JA nie widzę sensu wykręcania i oglądania świec po prostu. Użytkownik niczego się nie dowie a mechanik w ogromnej większości również. Nie jesteś w stanie powiedzieć, czy iryde należy wymienić po jej obejrzeniu (poza kwestiami uszkodzeń)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie reguluje się wszystkich , czy tylko irydowych ?

wszystkich (irydowych w ogóle bo nie zwiększa się przerwa.)

Świeca się zużywa jak każdy element i nie należy go "poprawiać" a szczególnie sztucznie wydłużać jej żywotności zmniejszając odstęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystkich (irydowych w ogóle bo nie zwiększa się przerwa.)

> Świeca się zużywa jak każdy element i nie należy go "poprawiać" a szczególnie sztucznie wydłużać

> jej żywotności zmniejszając odstęp.

... ostatnią rzeczą jaką bym zrobił to wydłużanie żywotności świecy.

Sprawdzam szczelinę, oceniam stan i tyle i aż tyle. Żadnej filozofii. Ja uważam że warto, Ty wręcz przeciwnie. Szanuje Twoje zdanie i nie zamierzam Cię przekonać do mojego.

EOT

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystkich (irydowych w ogóle bo nie zwiększa się przerwa.)

> Świeca się zużywa jak każdy element i nie należy go "poprawiać" a szczególnie sztucznie wydłużać

> jej żywotności zmniejszając odstęp.

Raczej cewki zapłonowej (ale nie sztucznie, tylko rozsądnie) i nie widzę w tym nic złego. Zmniejszając odstęp między elektrodami odciążasz cewkę. Do przeskoku iskry wystarcza wtedy mniejsze napięcie. Wraz ze zużyciem świecy, obciążenie cewki rośnie, dlaczego by więc nie kontrolować stanu świec - np. właśnie odstępu między elektrodami - niech będzie idealne np. tak jak zaleca producent auta. Dodatkowo przy zbyt dużym odstępie może się pojawić wypadanie zapłonów (brak iskry). W wyżyłowanych silnikach wcale nie jest też tak rzadkie nawet pękanie świec np. izolatora.

A przy eksploatacji na LPG, to z tego co czytałem, to zazwyczaj zmniejsza się odstęp między elektrodami w stosunku do odstępu przewidzianego przez producenta auta do eksploatacji na no Pb. Zmniejszenie odstępu powoduje, że łuk elektryczny jest wprawdzie mniejszy, ale energia jego jest większa przez co łatwiej jest wtedy zapalić mieszankę lpg-powietrze. Jednak trzeba też uważać aby nie zamostkować świecy - nagarem, olejem - bo wtedy też nie będzie iskry, tak jak i przy zbyt dużej odległości między elektrodami.

Nieraz jeszcze jest też tak, że producent danego auta przewiduje odstęp "x" między elektrodami świec a producent świec wytwarza dla tego auta świece z odstępem między elektrodami "z" (gdzie z!=x). I już się można zastanawiać - zmniejszyć/zwiększyć odstęp czy też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zmienia to faktu, że montaż LPG to PSUCIE auta. Może i się opłaca, ale mimo wszystko to psucie.

Z twoim podejściem userze to tak - myślę że masz wtedy rację (czyli: gdy wszystko ma się odbywać dokładnie według instrukcji jaką opracował producent dla zasilania przy pomocy no Pb).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>W instrukcji jest napisane, żeby wymieniać świece po 100 kkm i tak trzeba

> robić Wyciąganie świeć co 30 kkm i sprawdzanie szczelin czy czegoś tam uważam za dziwne

Czy wykręcanie świec i ich oględziny to to jest to od razu ich wymiana? A jeżeli świeca jest uszkodzona to jej wymiana jest niezgodna zaleceniami producenta?

Czy producent dopuszcza gdzieś w instrukcji jazdę na uszkodzonych świecach zapłonowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No konkretnie masz na myśli?

Konkretnie mam na myśli to, że mylisz przerwę 0,6mm ze średnicą elektrody centralnej 0,6mm, której nie da się uzyskać w tradycyjnej świecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Konkretnie mam na myśli to, że mylisz przerwę 0,6mm ze średnicą elektrody centralnej 0,6mm, której

> nie da się uzyskać w tradycyjnej świecy.

Z treści wpisu kolegi Roziego nie wynikało wprost, że chodzi mu o średnicę elektrody. Wartość 0,6mm pasuje równie dobrze do szerokości szczeliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z treści wpisu kolegi Roziego nie wynikało wprost, że chodzi mu o średnicę elektrody. Wartość 0,6mm

> pasuje równie dobrze do szerokości szczeliny.

rozmawialiśmy o elektrodzie wiec w domyśle średnica oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystkich (irydowych w ogóle bo nie zwiększa się przerwa.)

Nie wszystkich.

Generalnie jak najbardziej się ustawia za pomocą doginania elektrody masowej i większość świec jest do tego przystosowana a i sami producenci, dla przykładu NGK udostępniają broszury informacyjne dlaczego tak jest i jak to robić poprawnie.

Teorie o tym że świece powinny być jedynie wyjęte z pudełka i zamontowane można włożyć między bajki, chociaż zdarzają się przypadki że faktycznie tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wszystkich.

> Generalnie jak najbardziej się ustawia za pomocą doginania elektrody masowej i większość świec jest

> do tego przystosowana a i sami producenci, dla przykładu NGK udostępniają broszury

> informacyjne dlaczego tak jest i jak to robić poprawnie.

> Teorie o tym że świece powinny być jedynie wyjęte z pudełka i zamontowane można włożyć między

> bajki, chociaż zdarzają się przypadki że faktycznie tak jest.

Mówiliśmy o doginaniu w czasie pracy świecy nie nowej z pudełka.

Co do nowej to poproszę o linki gdzie producenci sugerują że nowe świece trzeba ustawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówiliśmy o doginaniu w czasie pracy świecy nie nowej z pudełka.

> Co do nowej to poproszę o linki gdzie producenci sugerują że nowe świece trzeba ustawiać.

Linki można sobie wynaleźć i to całkiem sporo, zajmuje to chwilę, ale dla przykładu cytaty

DENSO:

Quote:

The information below is provided as a general guide only. Please
refer to your owner's manual or the spark plug manufacturer
for further information.

To check the gap of a spark plug use a feeler gauge and choose the correct wire to match the stated plug gap.

Run the wire between the electrodes, it should pass through fairly easily, just catching as it passes.

Adjust the gap if required

To widen gap - use the correct part of the gauge to hook on the ground electrode and gently tug.

To narrow gap - press the ground electrode against a soft, clean surface very gently.

Re-check gap until it is correct.


NGK:

Quote:

Q: Do I need to set the "gap" when installing a new set of plugs?

A: Maybe. A spark plug part number might fit hundreds of different engines from many different manufacturers. Although the NGK factory will set the gap to a pre-selected setting, this may not be the right gap for your particular engine. The incorrect plug gap for your engine can contribute to a high rate of misfires, loss of power, plug fouling, poor fuel economy, and accelerated plug wear.
It is always best to check the gap against the manufacturer's specifications.
If adjusting the gap on fine wire or precious metal plugs such as platinum or iridium be very careful not to apply any pressure or prying force to the fine wire center electrode or insulator as they can be damaged. The gap should be adjusted by only moving the ground electrode.


Generalnie lepiej sprawdzić i wyregulować, nawet w przypadku używanej świecy (pod warunkiem że nie zjadła jej erozja) niż nie robić nic i twierdzić że trzeba kupić nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o linku Denso się nie wypowiadam, nie wiem co oni doradzają. Link NGKowski jest ze strony USA. Na stronach EU nie ma sugestii ustawiania przerwy. Zresztą 99% montowanych świec jest od razu z pudełka i problemów brak.

W używanej świecy nie ustawia się przerwy, nie wiem skąd pomysły wykręcania i ustawiania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.