romano11 Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > rozmawialiśmy o tym, że producenci nie do końca rzetelnie (z punktu widzenia > klienta) ustalają resurs wymiany oleju. Na moim przykładzie napiszę, że producent przewiduje wymianę co 15kkm lub rok. Coś mi mignęło w instrukcji, że przy ciężkich warunkach eksploatacji (góry, przyczepa itp.) wymiany 2x częściej... Mało tego: 1. wymiana była po 1kkm / 2 miesiącach - cóż za anachronizm... ale co ciekawe, tej wymiany nie przewiduje się w każdym modelu tego producenta. Może to jest zależne od konkretnego silnika i jego pochodzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 malo tego wersje rs maja blokade mocy i momentu do 2tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > oj tam oj tam - jakbyś poznał Twoją "teorię spiskową" 1,5 i 1,9 dCi to wiedziałbyś o czym mówię. > resurs 15 (może 20) kkm MAX uchroniłby być może od złych opinii. być może nie ujawniłby się > wtedy błąd projektanta i wszystko przebiegałoby by gładko. > tak naprawdę, to komu zależy na bezawaryjności auta - użytkownikowi czy producentowi (serwisowi)? 1.9 juz nie ma. do 2.0 wchodzi ponad 7 litrow oleju. W moim przypadku Elf Solaris DPF. Wymiana wychodzi czesciej niz 30 tys bo wczesniej dobijam do ilosci cykli dpf. znane mi egzemplarze (bez dpfa) dobijaja wlasnie do 300 tys i jakos mimo 30 tys okresu wymian oleju przebojow nie bylo. co do 1.5 nie wiem czemu to nadal wkladaja bo z wlasnej woli bym tego nie kupil jesli chodzi o benzynowe silniki to sie nie wypowiem bo od lat jezdze dieslami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Jeśli się nie będzie sprawdzać oleju przez te 30 kkm to może tak być. W dCi tak bywa, nawet z dobrym poziomem oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > takie pytanko > nowy silnik wg producenta wymiana oleju za 30 tys km. > kiedyś słyszałem ze po 1000km trzeba olej wymienić . > producent wie co robi czy postarza produkt? Niech mi ktoś lepiej odpowie - co z teorią że nowy silnik jest zalany gęstszym olejem niż docelowy dla danego silnika i powinno się go dlatego wymienić po 1kkm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Rozbawiłeś mnie - za błędy projektowe odpowiada producent i te wychodzą w trakcie gwarancji, czasem > po są akcje serwisowe. Jak użytkownik chce się bawić na swój koszt to jego problem. Naiwny jesteś i to bardzo, ile takich spraw jest zamiecionych pod dywan i uznanych jak TTTM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > fart na zdrowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Niech mi ktoś lepiej odpowie - co z teorią że nowy silnik jest zalany gęstszym olejem niż docelowy > dla danego silnika i powinno się go dlatego wymienić po 1kkm? Niby dlaczego gęstszym? Nowy silnik ma mniejsze luzy pomiędzy współpracującymi elementami. Taki olej mógłby mieć problemy z dotarciem do wszystkich miejsc. Czytałem o metodzie zalewania silnika na pierwszy tysiąc km gorszym jakościowo olejem w celu szybszego dotarcia pierścieni cylindrowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Niech mi ktoś lepiej odpowie - co z teorią że nowy silnik jest zalany gęstszym olejem niż docelowy > dla danego silnika i powinno się go dlatego wymienić po 1kkm? W swift na pierwszy montaz inny olej. Zlali go po 1kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 29 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Niech mi ktoś lepiej odpowie - co z teorią że nowy silnik jest zalany gęstszym olejem niż docelowy > dla danego silnika i powinno się go dlatego wymienić po 1kkm? w ksiazce serwisowej motocykla suzuki wyprodukowanego po 2000r normalnie olej zmienia sie co 6 kkm; nowy silnik trzeba było oszczedzac przez pierwszy 1kkm, w tym czasie silnik był zalewany olejem mineralnym; po 1kkm wlewało sie syntetyk. oczywiscie pomijam ze skrzynia tez pracuje w tym oleju z tego co sie orientuje to harley tyz tak robił ja sie pytam. oszczedzanie auta przez pierwszy kkm, silnik sie dociera i czy odrobinki metalu nie beda krazyc w oleju? dlatego pytam o zmianę po pierwszym kkm , która usunie opiłki metalu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > takie pytanko > nowy silnik wg producenta wymiana oleju za 30 tys km. > kiedyś słyszałem ze po 1000km trzeba olej wymienić . > producent wie co robi czy postarza produkt? moj kangoor 1.5 dci ma pierwsza wymiane oleju po 2 latach lub 40kkm przez pierwsze 1.5kkm nie nalezy przekraczac 2500obr ciekawe czy wytrzyma 100kkm, bo 1.5 dci slynie z wrazliwosci na olej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Niech mi ktoś lepiej odpowie - co z teorią że nowy silnik jest zalany gęstszym olejem niż docelowy > dla danego silnika i powinno się go dlatego wymienić po 1kkm? nieprawda ze nalezy niektorzy producenci wrecz nie zalecaja wczesniejszej wymiany silnik ma dojechac na fabrycznym oleju do standardowego przgladu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > czy odrobinki metalu nie > beda krazyc w oleju? dlatego pytam o zmianę po pierwszym kkm , która usunie opiłki metalu A czy jest filtr oleju w pojeździe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 29 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > A czy jest filtr oleju w pojeździe ? jest i co z tego. w motocyklu tez był i był magnes w korku spustowym oleju. opiłki na magnesie tez były Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > takie pytanko > nowy silnik wg producenta wymiana oleju za 30 tys km. > kiedyś słyszałem ze po 1000km trzeba olej wymienić . > producent wie co robi czy postarza produkt? też mam serwis co 30 kkm ale olej z filterm w nowym aucie zmieniłem po 3-4 tysiach, nie zaszkodzi. Szwagier mieszka w USA. Jak kupił nowe auto to w promocji za $50 dostał 5 wymian oleju co 5000 mil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Niech mi ktoś lepiej odpowie - co z teorią że nowy silnik jest zalany gęstszym olejem niż docelowy > dla danego silnika i powinno się go dlatego wymienić po 1kkm? Ja nowy silnik miałem zalany rzadszym olejem (0W30), a od pierwszej wymiany już 5W30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Dwa tygodnie temu robiłem pierwszy przegląd Cee'da po roku. Przebieg 13 tys. i żal było patrzeć, > jak zlewają czysty bursztynowy olej i leją nowy . Ale jak trzeba , to trzeba. Cały przegląd z > lakierem i wpisem do książki 319 złotych, więc da się przełknąć. A mówią że KIA ma drogie > przeglądy . Pierwszy przegląd forda fiesty z silnikiem ecoboost ( po roku lub 20 kkm ) kosztuje 750 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > znane mi egzemplarze (bez dpfa) dobijaja wlasnie do 300 tys i jakos mimo 30 tys okresu wymian oleju > przebojow nie bylo. skoro fabryka wypuściła jednakowe silniki (dokładnie chodzi mi o przekroje kanałów olejowych) to jakim cudem tak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > skoro fabryka wypuściła jednakowe silniki (dokładnie chodzi mi o przekroje kanałów olejowych) to > jakim cudem tak jest? Chyba nie rozumiem pytania. Wersje dla słabszych poproszę. Bo na razie sie zapytałes czemu działa tak jak powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Pierwszy przegląd forda fiesty z silnikiem ecoboost ( po roku lub 20 kkm ) kosztuje 750 zł. za octavie zapłaciłem 550 po 30 kkm, jak to się ma do połowy tego czym jeżdżę czyli fiesty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > za octavie zapłaciłem 550 po 30 kkm, jak to się ma do połowy tego czym jeżdżę czyli fiesty ? Nie wiesz, że miniaturyzacja kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Nie wiesz, że miniaturyzacja kosztuje? no widzę, że kosztuje albo inaczej ktoś tu kogoś robi w bambuko ale podaż i popyt to bóg dzisiejszych czasów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > no widzę, że kosztuje albo inaczej ktoś tu kogoś robi w bambuko Być może. Ale faktem jest, że przegląd mojego bolidu, polegający na wymianie oleju i filtra miał rozpiętość cenową (w zależności od serwisu) od 47 do 202zł - zakres "prac" ten sam... A szczytem bambuka była cena "uszczelki korka spustowego oleju" (miedziana podkładka M10 ): 15zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 > Być może. Ale faktem jest, że przegląd mojego bolidu, polegający na wymianie oleju i filtra miał > rozpiętość cenową (w zależności od serwisu) od 47 do 202zł - zakres "prac" ten sam... > A szczytem bambuka była cena "uszczelki korka spustowego oleju" (miedziana podkładka M10 ): > 15zł... Tak, przegląd klimy z uzupełnieniem czynnika i ozonowaniem + filtr kabinowy zrobiłem w jednym aso za 160 zł w innym proponowali mi 280 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czlowiek Napisano 29 Marca 2014 Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Ja w nowym aucie wymieniłem olej i filtr oleju po 2500km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skrimin Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > ja sie pytam. oszczedzanie auta przez pierwszy kkm, silnik sie dociera i czy odrobinki metalu nie > beda krazyc w oleju? dlatego pytam o zmianę po pierwszym kkm , która usunie opiłki metalu Olej wlewany w fabrykach rozni sie od tego jaki wlewa ASO i zawiera czynniki ktore wlasnie odciagaja te opilki metalu. Dlatego wymiana fabrycznego oleju przed czasem to dzialanie na szkode silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > Olej wlewany w fabrykach rozni sie od tego jaki wlewa ASO i zawiera czynniki ktore wlasnie > odciagaja te opilki metalu. Możesz mnie, prostego prowincujsza oświecić, jakie to są czynniki? No i jak one odciągają opiłki metalu? I co z nimi robią po odciągnięciu? Ten olej ma właściwości magnetyczne? To co w takim razie z opiłkami niemagnetycznymi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > Olej wlewany w fabrykach rozni sie od tego jaki wlewa ASO i zawiera czynniki ktore wlasnie > odciagaja te opilki metalu. Dlatego wymiana fabrycznego oleju przed czasem to dzialanie na > szkode silnika. a mnie kiedys uczyli ze opilki zbiera korrek soustowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > a mnie kiedys uczyli ze opilki zbiera korrek soustowy Tylko w skrzyniach biegów. Olej silnikowy oczyszcza filtr oleju . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > Tylko w skrzyniach biegów. Olej silnikowy oczyszcza filtr oleju . no i to jest sluszna koncepcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skrimin Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > Możesz mnie, prostego prowincujsza oświecić, jakie to są czynniki? No i jak one odciągają opiłki > metalu? I co z nimi robią po odciągnięciu? Ten olej ma właściwości magnetyczne? To co w takim > razie z opiłkami niemagnetycznymi? Fabryczny olej daje lepsze smarowanie tym samym pomaga wyplukiwac opilki do filtra. Silnik podczas skladania w fabryce jest smarowany roznymi roznosciami ktore pomagaja i chronia silnik podczas pierwszego rozruchu i pierwszych kilometrow, a potem plywaja w oleju i pomagaja w docieraniu przez pierwszy 1000 km i powyzej. Dlatego wymiana oleju (a zwlaszcza w dobrym silniku jak np. Hondy) to idiotyzm i psucie silnika. Honda szczegolnie przerabiala ten temat a silniki Hondy zwykle bez problemu robia 500 tys km bez otwierania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.