Skocz do zawartości

docieranie silnik


deszczowyRoman

Rekomendowane odpowiedzi

> rozmawialiśmy o tym, że producenci nie do końca rzetelnie (z punktu widzenia

> klienta) ustalają resurs wymiany oleju.

Na moim przykładzie napiszę, że producent przewiduje wymianę co 15kkm lub rok. Coś mi mignęło w instrukcji, że przy ciężkich warunkach eksploatacji (góry, przyczepa itp.) wymiany 2x częściej... icon_eek.gifgrinser006.gif

Mało tego: 1. wymiana była po 1kkm / 2 miesiącach - cóż za anachronizm... hehe.gifbiglaugh.gif ale co ciekawe, tej wymiany nie przewiduje się w każdym modelu tego producenta. Może to jest zależne od konkretnego silnika i jego pochodzenia? niewiem.gifhmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj tam oj tam - jakbyś poznał Twoją "teorię spiskową" 1,5 i 1,9 dCi to wiedziałbyś o czym mówię.

> resurs 15 (może 20) kkm MAX uchroniłby być może od złych opinii. być może nie ujawniłby się

> wtedy błąd projektanta i wszystko przebiegałoby by gładko.

> tak naprawdę, to komu zależy na bezawaryjności auta - użytkownikowi czy producentowi (serwisowi)?

1.9 juz nie ma. do 2.0 wchodzi ponad 7 litrow oleju. W moim przypadku Elf Solaris DPF. Wymiana wychodzi czesciej niz 30 tys bo wczesniej dobijam do ilosci cykli dpf.

znane mi egzemplarze (bez dpfa) dobijaja wlasnie do 300 tys i jakos mimo 30 tys okresu wymian oleju przebojow nie bylo.

co do 1.5 nie wiem czemu to nadal wkladaja bo z wlasnej woli bym tego nie kupil zlosnik.gif

jesli chodzi o benzynowe silniki to sie nie wypowiem bo od lat jezdze dieslami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie pytanko

> nowy silnik wg producenta wymiana oleju za 30 tys km.

> kiedyś słyszałem ze po 1000km trzeba olej wymienić .

> producent wie co robi czy postarza produkt?

Niech mi ktoś lepiej odpowie - co z teorią że nowy silnik jest zalany gęstszym olejem niż docelowy dla danego silnika i powinno się go dlatego wymienić po 1kkm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozbawiłeś mnie - za błędy projektowe odpowiada producent i te wychodzą w trakcie gwarancji, czasem

> po są akcje serwisowe. Jak użytkownik chce się bawić na swój koszt to jego problem.

Naiwny jesteś i to bardzo, ile takich spraw jest zamiecionych pod dywan i uznanych jak TTTM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech mi ktoś lepiej odpowie - co z teorią że nowy silnik jest zalany gęstszym olejem niż docelowy

> dla danego silnika i powinno się go dlatego wymienić po 1kkm?

Niby dlaczego gęstszym? Nowy silnik ma mniejsze luzy pomiędzy współpracującymi elementami. Taki olej mógłby mieć problemy z dotarciem do wszystkich miejsc. Czytałem o metodzie zalewania silnika na pierwszy tysiąc km gorszym jakościowo olejem w celu szybszego dotarcia pierścieni cylindrowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech mi ktoś lepiej odpowie - co z teorią że nowy silnik jest zalany gęstszym olejem niż docelowy

> dla danego silnika i powinno się go dlatego wymienić po 1kkm?

W swift na pierwszy montaz inny olej. Zlali go po 1kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech mi ktoś lepiej odpowie - co z teorią że nowy silnik jest zalany gęstszym olejem niż docelowy

> dla danego silnika i powinno się go dlatego wymienić po 1kkm?

w ksiazce serwisowej motocykla suzuki wyprodukowanego po 2000r normalnie olej zmienia sie co 6 kkm; nowy silnik trzeba było oszczedzac przez pierwszy 1kkm, w tym czasie silnik był zalewany olejem mineralnym; po 1kkm wlewało sie syntetyk. oczywiscie pomijam ze skrzynia tez pracuje w tym oleju

z tego co sie orientuje to harley tyz tak robił

ja sie pytam. oszczedzanie auta przez pierwszy kkm, silnik sie dociera i czy odrobinki metalu nie beda krazyc w oleju? dlatego pytam o zmianę po pierwszym kkm , która usunie opiłki metalu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie pytanko

> nowy silnik wg producenta wymiana oleju za 30 tys km.

> kiedyś słyszałem ze po 1000km trzeba olej wymienić .

> producent wie co robi czy postarza produkt?

moj kangoor 1.5 dci ma pierwsza wymiane oleju po 2 latach lub 40kkm icon_eek.gif

przez pierwsze 1.5kkm nie nalezy przekraczac 2500obr

ciekawe czy wytrzyma 100kkm, bo 1.5 dci slynie z wrazliwosci na olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech mi ktoś lepiej odpowie - co z teorią że nowy silnik jest zalany gęstszym olejem niż docelowy

> dla danego silnika i powinno się go dlatego wymienić po 1kkm?

nieprawda ze nalezy

niektorzy producenci wrecz nie zalecaja wczesniejszej wymiany

silnik ma dojechac na fabrycznym oleju do standardowego przgladu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie pytanko

> nowy silnik wg producenta wymiana oleju za 30 tys km.

> kiedyś słyszałem ze po 1000km trzeba olej wymienić .

> producent wie co robi czy postarza produkt?

też mam serwis co 30 kkm ale olej z filterm w nowym aucie zmieniłem po 3-4 tysiach, nie zaszkodzi. Szwagier mieszka w USA. Jak kupił nowe auto to w promocji za $50 dostał 5 wymian oleju co 5000 mil zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech mi ktoś lepiej odpowie - co z teorią że nowy silnik jest zalany gęstszym olejem niż docelowy

> dla danego silnika i powinno się go dlatego wymienić po 1kkm?

Ja nowy silnik miałem zalany rzadszym olejem (0W30), a od pierwszej wymiany już 5W30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwa tygodnie temu robiłem pierwszy przegląd Cee'da po roku. Przebieg 13 tys. i żal było patrzeć,

> jak zlewają czysty bursztynowy olej i leją nowy . Ale jak trzeba , to trzeba. Cały przegląd z

> lakierem i wpisem do książki 319 złotych, więc da się przełknąć. A mówią że KIA ma drogie

> przeglądy .

Pierwszy przegląd forda fiesty z silnikiem ecoboost ( po roku lub 20 kkm ) kosztuje 750 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znane mi egzemplarze (bez dpfa) dobijaja wlasnie do 300 tys i jakos mimo 30 tys okresu wymian oleju

> przebojow nie bylo.

skoro fabryka wypuściła jednakowe silniki (dokładnie chodzi mi o przekroje kanałów olejowych) to jakim cudem tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro fabryka wypuściła jednakowe silniki (dokładnie chodzi mi o przekroje kanałów olejowych) to

> jakim cudem tak jest?

Chyba nie rozumiem pytania. Wersje dla słabszych poproszę. Bo na razie sie zapytałes czemu działa tak jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no widzę, że kosztuje albo inaczej ktoś tu kogoś robi w bambuko

Być może. Ale faktem jest, że przegląd mojego bolidu, polegający na wymianie oleju i filtra miał rozpiętość cenową (w zależności od serwisu) od 47 do 202zł - zakres "prac" ten sam... yikes.gifgrinser006.gifhehe.gif

A szczytem bambuka była cena "uszczelki korka spustowego oleju" (miedziana podkładka M10 grinser006.gif): 15zł... icon_eek.gifgrinser006.gifhehe.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Być może. Ale faktem jest, że przegląd mojego bolidu, polegający na wymianie oleju i filtra miał

> rozpiętość cenową (w zależności od serwisu) od 47 do 202zł - zakres "prac" ten sam...

> A szczytem bambuka była cena "uszczelki korka spustowego oleju" (miedziana podkładka M10 ):

> 15zł...

Tak, przegląd klimy z uzupełnieniem czynnika i ozonowaniem + filtr kabinowy zrobiłem w jednym aso za 160 zł w innym proponowali mi 280 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja sie pytam. oszczedzanie auta przez pierwszy kkm, silnik sie dociera i czy odrobinki metalu nie

> beda krazyc w oleju? dlatego pytam o zmianę po pierwszym kkm , która usunie opiłki metalu

Olej wlewany w fabrykach rozni sie od tego jaki wlewa ASO i zawiera czynniki ktore wlasnie odciagaja te opilki metalu. Dlatego wymiana fabrycznego oleju przed czasem to dzialanie na szkode silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Olej wlewany w fabrykach rozni sie od tego jaki wlewa ASO i zawiera czynniki ktore wlasnie

> odciagaja te opilki metalu.

Możesz mnie, prostego prowincujsza grinser006.gif oświecić, jakie to są czynniki? No i jak one odciągają opiłki metalu? I co z nimi robią po odciągnięciu? Ten olej ma właściwości magnetyczne? To co w takim razie z opiłkami niemagnetycznymi? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Olej wlewany w fabrykach rozni sie od tego jaki wlewa ASO i zawiera czynniki ktore wlasnie

> odciagaja te opilki metalu. Dlatego wymiana fabrycznego oleju przed czasem to dzialanie na

> szkode silnika.

a mnie kiedys uczyli ze opilki zbiera korrek soustowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz mnie, prostego prowincujsza oświecić, jakie to są czynniki? No i jak one odciągają opiłki

> metalu? I co z nimi robią po odciągnięciu? Ten olej ma właściwości magnetyczne? To co w takim

> razie z opiłkami niemagnetycznymi?

Fabryczny olej daje lepsze smarowanie tym samym pomaga wyplukiwac opilki do filtra.

Silnik podczas skladania w fabryce jest smarowany roznymi roznosciami ktore pomagaja i chronia silnik podczas pierwszego rozruchu i pierwszych kilometrow, a potem plywaja w oleju i pomagaja w docieraniu przez pierwszy 1000 km i powyzej. Dlatego wymiana oleju (a zwlaszcza w dobrym silniku jak np. Hondy) to idiotyzm i psucie silnika.

Honda szczegolnie przerabiala ten temat a silniki Hondy zwykle bez problemu robia 500 tys km bez otwierania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.