Radauskas Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Pytanie do branzy oponiarskiej - Mam do wzięcia za bardzo atrakcyjną kase bardzo dobre opony do swojego starego busa. Opony są nowe ale mają już 10 lat. Wyglądają idealnie, żadnych sparciałych miejsc. Mędrcy koncernów oponiarskich twierdzą, że takich opon nie należy już zakładać na auto. Ale tak się zastanawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Jesli za 100zl komplet albo za flaszke to brac i jezdzic. Ale obserwowac je co jakis czas czy nie ma pekniec na bokach. Bo pewnie po jakims czasie sie pojawia. Zaraz tu przyjda i napisza, ze jestes morderca bo na takich oponach jezdzisz. Ja widze, ze czym starsza guma tym gorzej sie zachowuje. Polaszczylem sie na 3 letnie ale nowe opony i to nie byl dobry pomysl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Z ciekawosci napisz ile to jezt bardzo atrakcyjna cena. Procentowo w stosunku do nowej świeżej ? 10 lat to juz smietnik ale kola beda sie krecily. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Na lato będzie OK, chociaż na mokrym trochę mogą być jak plastikowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > Z ciekawosci napisz ile to jezt bardzo atrakcyjna cena. Procentowo w stosunku do nowej świeżej ? > 10 lat to juz smietnik ale kola beda sie krecily. Myslałem, że nie będą Ok. 20-25% wartości nowych. Nikt nie zachęca - trza odpuścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubik1989 Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > Pytanie do branzy oponiarskiej - > Mam do wzięcia za bardzo atrakcyjną kase bardzo dobre opony do swojego starego busa. Opony są nowe > ale mają już 10 lat. Wyglądają idealnie, żadnych sparciałych miejsc. > Mędrcy koncernów oponiarskich twierdzą, że takich opon nie należy już zakładać na auto. Ale tak się > zastanawiam... Odpuść sobie. Chyba że wkoło komina i na bliźniaka to możesz zaryzykować, ale nie wiem czy gra warta świeczki. Osobiście odradzam, nawet jeśli nic się nie będzie działo co jest prawdopodobne, to pozostaje dyskomfort psychiczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Odpuść. Brat jadąc na 10 letnich oponach, stracił szczelność w jednym kole-rozhermetyzował się rant opony. A bieżnika było jak w nowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > Myslałem, że nie będą > Ok. 20-25% wartości nowych. Nikt nie zachęca - trza odpuścić. Nie za 20% za flaszke albo 100zl tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > Odpuść. Brat jadąc na 10 letnich oponach, stracił szczelność w jednym kole-rozhermetyzował się rant > opony. A bieżnika było jak w nowej. Mój były Lanos śmiga gdzieś po Opolu na gratisowych od dilera Dębicach Frigo z 98 roku i jestem o niego spokojny. Bez przesady z tymi oponami . 90% samochodów jeździ u nas na dziesięcioletnich oponach, w dodatku łysych! Takie nówki jak leżały na półce to są dalej nówki. Zakładać i jeździć! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bfk Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Nawet jak by mi dawano je za darmo to bym tak starych opon nie założył w swoim aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > Nawet jak by mi dawano je za darmo to bym tak starych opon nie założył w swoim aucie. I co z tego jak z przeciwka wyskoczy Ci Laguną I jakiś "gabryś" na łysych nalewkach? Mi nie zrobi różnicy na którym pasie zginę . System trzeba zmienić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > Mój były Lanos śmiga gdzieś po Opolu na gratisowych od dilera Dębicach Frigo z 98 roku i jestem o > niego spokojny. Nie wiem co robia inni. Opisałem przypadek z mojego najbliższego podwórka. Te opony to Firestone a więc półka średnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 tu każdy jeździ na nowych... wiec nie pytaj i zrób jak uważasz... nie masz swojego rozumu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > tu każdy jeździ na nowych... wiec nie pytaj i zrób jak uważasz... nie masz swojego rozumu? Na pewno mnie chciałeś odpowiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubik1989 Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > 90% samochodów jeździ u nas na > dziesięcioletnich oponach, w dodatku łysych! Co nie znaczy, że mam namawiać do zakupu takowych. Pewnie na 98% wszystko byłoby ok z tymi 10-cio latkami ale ja nawet 2% odpowiedzialności za nie nie wezmę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hagi84 Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 ja miałem na zapasie nówkę z 2004 roku. Cały czas jeździła w suchym zaciemnionym bagażniku. 2 sezon mam ją założoną i nic się nie dzieje. Dużo zależy od sposobu wcześniejszego przechowywania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > Pytanie do branzy oponiarskiej - > Mam do wzięcia za bardzo atrakcyjną kase bardzo dobre opony do swojego starego busa. Opony są nowe > ale mają już 10 lat. Wyglądają idealnie, żadnych sparciałych miejsc. > Mędrcy koncernów oponiarskich twierdzą, że takich opon nie należy już zakładać na auto. Ale tak się > zastanawiam... wiesz ile takich opon jezdzi na osobowkach, ladnie wyplakowane kupione na gieldzie i nic nie wybucha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Dziwne, że nikt jeszcze nie napisał ... chcesz STARYM busem jeździć? Kup natychmiast nowego. Opony przy okazji dostaniesz nowe Żart. Co do opon ... zakładać i jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Zakładaj i jeździj. Ci sami mędrcy sprzedają też często opony używane niewiadomego pochodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Z ciekawosci napisz ile to jezt bardzo atrakcyjna cena. Procentowo w stosunku do nowej świeżej ? > 10 lat to juz smietnik ale kola beda sie krecily. no ja igram z zyciem bo w jednym aucie mam 10 letnie zimowki i jezdza caly rok:) max v ok 60-70 i to sporadycznie, dojazd do pracy przez zone. Dotre do zera i zaloze inne stare ale juz 6 letnie nie popadajmy w skrajnosci z tym wiekiem bo zalezy jak byly przechowywane, konserwowane itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Przelicz czy to się opłaca. Takie opony nie wytrzymają tyle co nowe a to oznacza konieczność ich szybszej wymiany za jakiś czas. Będą też miały gorsze właściwości jeśli chodzi o hamowanie na mokrym czy poziom hałasu. Kupując nowe dostajesz konstrukcję opony sprzed maksimum kilku a nie kilkunastu lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Kupując nowe dostajesz konstrukcję opony sprzed maksimum kilku a nie > kilkunastu lat. Pytanie, czy jeżdżąc swoim busem autor wątku będzie w stanie wykorzystać plusy nowej konstrukcji, owoc lat doświadczeń i setek zmian konstrukcyjnych, powód orgazmów projektanta... Więcej: czy w ogóle odczuje jakikolwiek postęp w dziedzinie ogumienia, jeśli założy nówki sztuki z certyfikatem NASA? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Pytanie, czy jeżdżąc swoim busem autor wątku będzie w stanie wykorzystać plusy nowej konstrukcji, > owoc lat doświadczeń i setek zmian konstrukcyjnych, powód orgazmów projektanta... > Więcej: czy w ogóle odczuje jakikolwiek postęp w dziedzinie ogumienia, jeśli założy nówki sztuki z > certyfikatem NASA? Pójdźmy jeszcze dalej z tymi pytaniami. Czy jest sens dzisiaj kupić opony kiedy jutro mogę kopnąć w kalendarz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Jak dobrze byly przechowywane to bym założył na probe... U mnie w robocie niektórzy jezdza jeszcze na oponach z lat 90 tych nie wiedzac o tym. Ale wygrzebali je u wulkanizatora i mialy bieznik jak nowy a czesto są to dobrane do pary opony z zapasu,itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > no ja igram z zyciem bo w jednym aucie mam 10 letnie zimowki i jezdza caly rok:) > max v ok 60-70 i to sporadycznie, dojazd do pracy przez zone. > Dotre do zera i zaloze inne stare ale juz 6 letnie > nie popadajmy w skrajnosci z tym wiekiem bo zalezy jak byly przechowywane, konserwowane itp. Dlatego napisałem, że się będą kręcić. Zainteresowany niech sam zdecyduje, bo on najlepiej wie jak i gdzie jeździ. Busy często jeżdżą przeładowane i nowe opony potrafią wybuchać więc sprawa nie jest oczywista. Ciekaw jestem czy podpisał byś się pod pismem, że założenie tych opon nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo jazdy i w razie problemu Ty pokryjesz koszty całego zdarzenia, jeśli okaże się, że to opony zawiniły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Pytanie, czy jeżdżąc swoim busem autor wątku będzie w stanie wykorzystać plusy nowej konstrukcji, > owoc lat doświadczeń i setek zmian konstrukcyjnych, powód orgazmów projektanta... > Więcej: czy w ogóle odczuje jakikolwiek postęp w dziedzinie ogumienia, jeśli założy nówki sztuki z > certyfikatem NASA? Co prawda żadnych opon nie mam z certyfikatem NASA, ale z własnego doświadczenia powiem, że jeżdżę teraz na nówkach Kleber Quadraxer. Pomiędzy nimi a 6-cio latkami Kumho Solus które miałem wcześniej, jest przepaść jak Rów Mariański. Ja nigdy więcej nie pokuszę się na używki, lepsze budżetowe świeże niż super-hiper-wypasione-high-endowe stare balony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > ...Pomiędzy nimi a 6-cio latkami Kumho Solus które miałem > wcześniej, jest przepaść jak Rów Mariański... Gdybyś wyraził w liczbach to ile to będzie? Bo obawiam się czy to nie był efekt placebo? W swojej karierze jeździłem na nówkach, używkach i nawet na 16-letnich zimówkach. Na drodze nie było różnicy. Co innego przy ekstremalnej jeździe na torze. Np. 12-letnie Bridgestony Potenza RE040 trochę bardziej niż nówki: "płużyły", kiedy się setką w ostry, dwójkowy zakręt na torze kartingowym wchodziło. W sumie na czasach odbijało się to około -1s przy około minucie na okrążenie. Na mokrym jeszcze minimalnie gorzej. Ogólnie dla przeciętnego kierownika nieodczuwalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Pytanie do branzy oponiarskiej - > Mam do wzięcia za bardzo atrakcyjną kase bardzo dobre opony do swojego starego busa. Opony są nowe > ale mają już 10 lat. Wyglądają idealnie, żadnych sparciałych miejsc. > Mędrcy koncernów oponiarskich twierdzą, że takich opon nie należy już zakładać na auto. Ale tak się > zastanawiam... Kupuj jak najbardziej jeśli masz fajną cenę. 10 lat dla opony to jest nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Daruj sobie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Kupuj jak najbardziej jeśli masz fajną cenę. 10 lat dla opony to jest nic. W takim razie kiedy nie kupować ? Ile lat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Pójdźmy jeszcze dalej z tymi pytaniami. Czy jest sens dzisiaj kupić opony kiedy jutro mogę kopnąć w > kalendarz? Doskonałe pytanie, takie mocno egzystencjalne i jakże na czasie wobec nadchodzących świąt... pytanie o sens czegokolwiek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > W takim razie kiedy nie kupować ? Ile lat ? jak maja 10 lat i sa lyse Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > jak maja 10 lat i sa lyse ...albo jeśli nie są łyse ale mają burchle po napompowaniu. To oznacza, że kord nie trzyma. A propos kordu. Gdyby komuś się wydawało, że to guma odpowiada za wytrzymałość opony... Oto indyjska opona mojej taczki z roku 1998, wystawiona od 16 lat na słońce, mróz, śnieg. Niczym nie osłonięta: Napompowana do 4 bar. Dom zbudowała, ogródek zrobiła, ogrodzenie murowane także. I nadal ładuję na nią górę piasku. Jak widać guma, która jest tylko warstwa osłonową zaczyna wypadać ale dopóki kord i osnowa trzyma nie ma nawet jednego wybrzuszenia. Do auta takich opon nie polecam, bo mocniejsze uderzenie doprowadzi do uszkodzenia kordu i pęknięcia ale to pokazuje co jest najważniejsze w oponie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Oto indyjska opona mojej taczki z roku 1998, wystawiona od 16 lat na słońce, mróz, śnieg. Niczym > nie osłonięta: > Napompowana do 4 bar. No właśnie - a ile zaleca producent? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > No właśnie - a ile zaleca producent? Nie pamiętam. Pompuję tak aby się nie uginała i wystarczyło na jak najdłużej bo indyjska dętka chyba jest pod mikroskopem podobna do durszlaka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > indyjska dętka > chyba jest pod mikroskopem podobna do durszlaka? No to powinieneś mieć układ centralnego pompowania koła... wiesz: kompresor, drążona piasta itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Ale się ładnie temat rozwinął W tym wszystkim najważniejsza jest dla mnie myśl, że jednak jeśli coś się stanie,.. ten 1 przypadek na 1.000.000 i strzeli mi lub komuś z mojej rodziny opona w czasie jazdy lub strace przyczepność, a nie powinienem jej stracić i w wyniku tego coś się komuś stanie to do końca zycia miałbym do siebie pretensje, że zaoszczędziłem 1.000,- zł. na oponach. Rok temu wracaliśmy wspomnianym busem z Grecji. Na 10 km. przed domem strzeliła mi tylna opona,.. na szczęscie tylna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiaterwiater Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > . > Oto indyjska opona mojej taczki z roku 1998 Swoją oponę do taczki kupiłem jesienią zeszłego roku w znanym markecie i po zimie wygląda gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > Opony są nowe > ale mają już 10 lat Dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > Gdybyś wyraził w liczbach to ile to będzie? Bo obawiam się czy to nie był efekt placebo? W jakich jednostkach miary chciałbyś abym Ci to zobrazował? Nówki w podobnych warunkach wyraźnie lepiej "kleiły się" do jezdni, nie było buksowania kół, blokowania i piszczenia przy hamowaniu. Oczywiście zawsze możesz powiedzieć, że to dwie różne opony i różne bieżniki, ale wiek gumy MA jednak znaczenie. Oczywiście IMHO, podkreślam jednak, że ja już więcej używek nie założę - oszczędności (w moim przypadku) nikłe, a jakość opon nieporównywalna. > Ogólnie dla przeciętnego kierownika nieodczuwalne. Tak jak wspomniałeś wcześniej, może to efekt placebo - "mam używki, a jak skręcam kierownicą w lewo to auto jedzie w lewo - nie widzę powodu żeby przepłacać za nówki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.