Skocz do zawartości

2.0 TDI - 110KM - w Skodzie


Marysia

Rekomendowane odpowiedzi

> Pójdę na kompromis - bliżej 7L Myślę że dużo zależy od tego jaką masz nogę, czy umiesz jeździć

> ekologicznie, czyli inaczej czy jeżdżąc myślisz - uwierz mi, że myślenie o spalaniu czasem

> potrafi zaoszczędzić 0,5-1L

Delta 2,0 multijet - średnia z 1600 km jazdy miejskiej - 7,9l, trasa 6,4l (bez przekraczania 120 na autostradzie)

Grande Punto 1,9 multijet miasto - 7,8 trasa 6,4 (bez przekraczania 120 na autostradzie)

Fabia 1,6 tdi - miasto-trasa 30/70, raczej bez but.gif bo nas pilnują - 5,8

raport ze skody masz w załączniku

i powiem szczerze ciężko mniej spalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ile spali benzyna na analogicznym,krotkim dystansie?

A skąd ja mogę wiedzieć?

Wiem tylko, że jak ktoś liczy, że diesel 2,0 spali mu w mieście 6 litrów to może się zdziwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy przbiegach rzedu 500km/miesiac to niech sobie pali i 15

> Po co w ogole zawracac sobie spalaniem w takim przypadku?

tylko wolnossącą benzynę kowal naprawi, a z turbodieslem może być problem...

poza tym w turbodieslu ilość potencjalnych awari jest większ niż w niewysilonej benzynie.

Mówie to ja, fan diesli zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Grande Punto 1,9 multijet miasto - 7,8 trasa 6,4 (bez przekraczania 120 na autostradzie)

To ja nie wiem jak Ty jezdzisz, ja rzadko kiedy dobijam do 7,8 w trybie miejskim, ale tez nie stoje w wielkich korkach. W zimie chyba ze dwa razy osiagnalem 8, ale dlatego, ze jezdzilo sie z predkosciami 20-30km/h jak sniegu dosypalo. W trasie zeby osiagnac 6,4 to musze troche pocisnac zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja nie wiem jak Ty jezdzisz, ja rzadko kiedy dobijam do 7,8 w trybie miejskim, ale tez nie stoje

> w wielkich korkach. W zimie chyba ze dwa razy osiagnalem 8, ale dlatego, ze jezdzilo sie z

> predkosciami 20-30km/h jak sniegu dosypalo. W trasie zeby osiagnac 6,4 to musze troche

> pocisnac

W Łodzi i okolicach ostatnio sporo się korkuje, natomiast co do trasy - sprawdzone w ubiegły weekend - Kołobrzeg-Koszalin-Bydgoszcz-Toruń na autostradę- Łódź z trzema osobami i bagażem. Średnia 81 km/h (przed wjechaniem na autostrade średnią miałem 71 km/h)

A ile tobie w mieście pali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś mojemu Mężowi pali ładne 6L na mieście na krótkim dystansie...zatem jakiś

> dziwny ten jego diesel musi być

no .. musi.... albo miasto jakieś takie z 2 skrzyżowaniami na krzyż.

moja zona.gif ma średnią z 13 tyś km 8,6l/100 w Astrze 1.9 ale tylko dlatego że sie w tym czasie 2 trasy po 800 km trafiły. Inaczej blisko 10 by było.

Ja w Audi 2.0 TDi mam podobny wynik i też tylko dlatego że trasy obniżyły średnią. Gdyby nie to to niestety 9 z przodu by było.

Czasami używałem auta benzynowego 1.6 16V i wtedy spalanie było w okolicach 12 litrów i to bez klimy.

Ale w tym konkretnym przypadku ma co patrzeć na spalanie tylko na stan auta. Eksploatacja wyjdzie podobnie do benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Łodzi i okolicach ostatnio sporo się korkuje, natomiast co do trasy - sprawdzone w ubiegły

> weekend - Kołobrzeg-Koszalin-Bydgoszcz-Toruń na autostradę- Łódź z trzema osobami i bagażem.

> Średnia 81 km/h (przed wjechaniem na autostrade średnią miałem 71 km/h)

Ze 3 lata temu zrobilem traske 500km w 5h 40min, 3 osoby na pokladzie, spalanie rzeczywiste 6,09, wg kompa 5,8 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no .. musi.... albo miasto jakieś takie z 2 skrzyżowaniami na krzyż.

> moja ma średnią z 13 tyś km 8,6l/100 w Astrze 1.9 ale tylko dlatego że sie w tym czasie 2 trasy

> po 800 km trafiły. Inaczej blisko 10 by było.

> Ja w Audi 2.0 TDi mam podobny wynik i też tylko dlatego że trasy obniżyły średnią. Gdyby nie to to

> niestety 9 z przodu by było.

> Czasami używałem auta benzynowego 1.6 16V i wtedy spalanie było w okolicach 12 litrów i to bez

> klimy.

> Ale w tym konkretnym przypadku ma co patrzeć na spalanie tylko na stan auta. Eksploatacja wyjdzie

> podobnie do benzyny.

To ja nie wiem jak Wy jeździcie grinser006.gif z całym szacunkiem...ale porównujesz zupełnie inaczej funkcjonujące silniki. Wydaje mi się że od dawna wiadomo, że 2.0 to bardzo ekonomiczna jednostka - dlatego też wygrywa z 1.9TDI no już o benzynie nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze 3 lata temu zrobilem traske 500km w 5h 40min, 3 osoby na pokladzie, spalanie rzeczywiste 6,09,

> wg kompa 5,8

No to by się zgadzało ok.gif mój Mąż potrafi samemu w trasie zejść do 5,5L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi się że od dawna wiadomo, że 2.0 to bardzo ekonomiczna

> jednostka - dlatego też wygrywa z 1.9TDI no już o benzynie nie wspomnę.

2.0 TDI nie jest ekonomiczna. Myślę że sam DPF w mieście dokłada ok litra na 100km. Nie ma najmniejszych szans z 1.9 TDI

Akurat wiem co pisze bo mój ojciec od 10 lat powozi Audi A4 B5 z silnikiem 1Z. Pod moją nogą to auto pali w mieście ok 7 litrów czyli co najmniej 2 litry mniej niż Audi A4 B8 2.0TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako posiadacz 2 litrowego diesla z dpf o mocy 170 koni zapakowanego w superba kombi napisze ze swojego doswiadczenia : dpf dziala w sposob niezauwazalny w miescie - codziennie robie odcinek 13 km rano i po poludniu.

Spalanie przy spokojnej jezdzie oscyluje w okolicach 7 litrow.

te silniki 110 koni z tego co czytalem na forach ladnie sie chipuja i nie zapadlo mi w pamiec zeby ludzie narzekali na czeste usterki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to by się zgadzało mój Mąż potrafi samemu w trasie zejść do 5,5L.

Ala jakim autem? Smartem CDI? zlosnik.gif

Mi w fabia jak jechałem w kapeluszu na trasie Sieradz-Łódź spaliła w okolicach 4l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no,na trasie pewnie tak

raczej ciężko dieslem 1,9 czy 2,0 zejść do pięciu, raczej pod 6 będzie, zresztą zerkonij na załącznik, który wrzuciłem. Średnia z 4688km to 5,8l/100 km, a silnik to 1,6 tdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej ciężko dieslem 1,9 czy 2,0 zejść do pięciu, raczej pod 6 będzie, zresztą zerkonij na

> załącznik, który wrzuciłem. Średnia z 4688km to 5,8l/100 km, a silnik to 1,6 tdi

powiem,ze bardzo latwo zejsc do 5l .nawet takim klamotem jak touran.6l to wlasciwie trzeba sie postarac aby osiagnac-caly czas oczywiscie mowimy o jezdzie POZAMIEJSKIEJ A NIE AUTOSTRADOWEJ. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiem,ze bardzo latwo zejsc do 5l .nawet takim klamotem jak touran.6l to wlasciwie trzeba sie

> postarac aby osiagnac-caly czas oczywiscie mowimy o jezdzie POZAMIEJSKIEJ A NIE AUTOSTRADOWEJ.

trasa to trasa, nieważne czy autostrada czy krajówka zlosnik.gif

jak jechałem w kapeluszu focusem 1,8 tdci to poniżej 5 mi palił, ale ja mówie o jeżdzie w trasie gdzie jak jest autostrada to jedziemy autostradą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej ciężko dieslem 1,9 czy 2,0 zejść do pięciu, raczej pod 6 będzie, zresztą zerkonij na

> załącznik, który wrzuciłem. Średnia z 4688km to 5,8l/100 km, a silnik to 1,6 tdi

widzisz, spalanie octa kombi 1.6 tdi z 23kkm 4.91 ok.gif da się, trzeba tylko nie jeździć w trybie 0-1

70% przebiegu trasy, z czego połowa autostrady z prędkościami około 120-130, reszta Katowice i okolice

nie neguje tego że Tobie dużo pali, tylko nie traktuj swoich wyników jako jedynych słusznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzisz, spalanie octa kombi 1.6 tdi z 23kkm 4.91 da się, trzeba tylko nie jeździć w trybie 0-1

> 70% przebiegu trasy, z czego połowa autostrady z prędkościami około 120-130, reszta Katowice i

> okolice

> nie neguje tego że Tobie dużo pali, tylko nie traktuj swoich wyników jako jedynych słusznych

Wydaje mi sie, że twoje spalanie jest rażąco niskie a nie moje rażąco wysokie. zlosnik.gif Jak ze swoim flotowcem rozmawiałem to średnie spalanie fabii 1,6 tdi która jeździłem było raczej w tej dolnej połowie klasyfikacji...

Edit.

Na motostacie najniższe spalanie octavi ze śląskiego to 5.14, najwyższe -7,18.

Dobry zawodnik jesteś. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi sie, że twoje spalanie jest rażąco niskie a nie moje rażąco wysokie. Jak ze swoim

> flotowcem rozmawiałem to średnie spalanie fabii 1,6 tdi która jeździłem było raczej w tej

> dolnej połowie klasyfikacji...

> Edit.

> Na motostacie najniższe spalanie octavi ze śląskiego to 5.14, najwyższe -7,18.

> Dobry zawodnik jesteś.

Dobry zły, nie ważne, po typowym mieście nie jeżdżę prawie wcale, po trasach trochę jedno jezdniowych przelotowa 70-90km/h w kolumnie więc wyprzedzać mi się nie chce bo to nic nie wnosi, autostrady 120-130 rzadko szybciej, nigdy wolniej do tego jazda z głową i przewidywaniem i mamy wynik.

Stilo JTD paliło 0.5-0.6 więcej w identycznym trybie.

edit. chyba to moje spalanie nie jest rażąco niskie, wg tego 5.38, jak dojdzie moja specyfika jazdy, wynik jest normalny, Twoje jest dla mnie z kosmosu w 200kg lżejszym aucie na dodatek grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak pewnie wielu z Was wiadomo silnik ma średnie opinie...rzekomo leciały w nim głowice, turbo,

> dwumas itp.

> I tu pytanie do tych, którzy mieli doświadczenia z tymi silnikami - pacjent Skoda Yeti z 2012 roku

> - przebieg 80 000KM - ja średnio ostatnio robię około 500km miesięcznie co daje rocznie

> często mniej niż 5 000.

> Wiem, że to wróżenie z fusów - ale czy przy ogólnym obecnym stanie auta ocenionym na bardzo dobry -

> bać się brania takiego silnika z założeniem, żeby posłużył bezawaryjnie około 5 lat? Czy te

> 80kkm to już przebieg wysokiego ryzyka? Z tego co wyczytalam (i z doświadczeń aut w firmie z

> tym silnikiem) - problemy, jeśli się zaczynają to przy 120kkm - i to w sumie w autach z

> rocznika 2009, tu mam 2012 - nie wiem czy coś robili z tym silnikiem do tego czasu, wiem, że

> po 2007 roku poprawione były głowice).

> Będę wdzięczna za wszelkie uwagi i pomoc.

W naszych flotowych z 2008, pękały sprężyny, padały łożyska w kołach i EGR którego koszt (z chłodniczką) był około 2000, oraz wtryski - jeden za ok. 1700

częstotliwość wyżej wymienionych awarii 40%, reszta różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.0 TDI nie jest ekonomiczna. Myślę że sam DPF w mieście dokłada ok litra na 100km. Nie ma

> najmniejszych szans z 1.9 TDI

> Akurat wiem co pisze bo mój ojciec od 10 lat powozi Audi A4 B5 z silnikiem 1Z. Pod moją nogą to

> auto pali w mieście ok 7 litrów czyli co najmniej 2 litry mniej niż Audi A4 B8 2.0TDI.

bzdury kompletne pleciesz.

2.0TDI w passku B6 spalał mi średnio 6.2l/100km - a ja lekko nie jeżdżę. JAk ustawialo się na tempomacie 100 i tak się spokojnie jechalo to powtarzalnie palił sobie 4.7. jak się jeździło krajówkami z dużym ruchem, gdzie nie było jak wyprzedzać to 4.3 tez często pokazywał z dłuższych przejazdów. Nigdy mi przez 3 lata z całego baku nie zeżarł 7, zawsze mniej (wiadomo - chwilowo pokazywal i więcej, ale na baku się robi kolo 1200). a to wszystko w ciężkim passacie (2.0TDI 2010 CBAB)

Poza tym o tym wypalaniu DPF to wiem tylko z opowieści wlascicieli fiatów i opli - nie mam pojęcia jak wygląda wypalanie DPF. Raz na tydzień auto jechało poza miasto i to w zupełności wystarczało żeby DPF nigdy nie musial wejść w tryb wypalania.

Zgodnie z instrukcją VW aby oczyscic zapchany DPF trzeba jechać z obrotami 2.5krpm przynajmniej na 4 biegu przez aż 7km.... chyba nie za trudne co? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej ciężko dieslem 1,9 czy 2,0 zejść do pięciu, raczej pod 6 będzie, zresztą zerkonij na

> załącznik, który wrzuciłem. Średnia z 4688km to 5,8l/100 km, a silnik to 1,6 tdi

wszystko zależy od warunków - mam fiestę 1.4tdci i miałem passka 2.0TDI - w mieście fiesta pali kolo 5.4 mojej żonie, która nie ma pojęcia o ecodrivingu. Passat pewnie żarłby więcej.

W trasie takiej autostradowej passek żarł 6.3, a jak fieste wziąłem na trase i trzymałem kolo 150 to zeżarła 8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W naszych flotowych z 2008, pękały sprężyny, padały łożyska w kołach i EGR którego koszt (z

> chłodniczką) był około 2000, oraz wtryski - jeden za ok. 1700

> częstotliwość wyżej wymienionych awarii 40%, reszta różnie.

w 2008 to był kompletnie inny silnik - zgadzał się tylko emblemat z tyłu 2.0TDI smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bzdury kompletne pleciesz.

> 2.0TDI w passku B6 spalał mi średnio 6.2l/100km - a ja lekko nie jeżdżę. JAk ustawialo się na

> tempomacie 100 i tak się spokojnie jechalo to powtarzalnie palił sobie 4.7. jak się jeździło

> krajówkami z dużym ruchem, gdzie nie było jak wyprzedzać to 4.3 tez często pokazywał z

> dłuższych przejazdów. Nigdy mi przez 3 lata z całego baku nie zeżarł 7, zawsze mniej (wiadomo

> - chwilowo pokazywal i więcej, ale na baku się robi kolo 1200). a to wszystko w ciężkim

> passacie (2.0TDI 2010 CBAB)

Ja tylko mogę potwierdzić. 2.0TDI 170KM, cztery osoby i bagaż, czyli 95% załadowania. Średnia 6,7l/100km na autostradzie z prędkościami 160-180km/h...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bzdury kompletne pleciesz.

> 2.0TDI w passku B6 spalał mi średnio 6.2l/100km - a ja lekko nie jeżdżę. JAk ustawialo się na

> tempomacie 100 i tak się spokojnie jechalo to powtarzalnie palił sobie 4.7. jak się jeździło

> krajówkami z dużym ruchem, gdzie nie było jak wyprzedzać to 4.3 tez często pokazywał z

> dłuższych przejazdów. Nigdy mi przez 3 lata z całego baku nie zeżarł 7, zawsze mniej (wiadomo

> - chwilowo pokazywal i więcej, ale na baku się robi kolo 1200). a to wszystko w ciężkim

> passacie (2.0TDI 2010 CBAB)

> Poza tym o tym wypalaniu DPF to wiem tylko z opowieści wlascicieli fiatów i opli - nie mam pojęcia

> jak wygląda wypalanie DPF. Raz na tydzień auto jechało poza miasto i to w zupełności

> wystarczało żeby DPF nigdy nie musial wejść w tryb wypalania.

oczywiście, że wchodził, tyle, że jest to niezauważalne (zobaczysz to tylko po spalaniu chwilowym) - także we Fiacie i Oplu. Problem zaczyna się wtedy, gdy auto jeździ tylko na krótkich dystansach i jest jeżdżone "dziadkowo" - wtedy DPF nie ma się kiedy wypalić i trzeba kombinować z wymuszonym wypalaniem.

> Zgodnie z instrukcją VW aby oczyscic zapchany DPF trzeba jechać z obrotami 2.5krpm przynajmniej na

> 4 biegu przez aż 7km.... chyba nie za trudne co?

pod warunkiem, że zadziała 270751858-jezyk.gif Znajomy gonił Paśnika B6 wg instrukcji przez godzinę i nic z tego nie wyszło - a miał prawdziwe 200tys na liczniku (i to zrobione na niemieckich autostradach). DPF nadawał się do wycięcia...

W Twoim ulubionym Fiacie procedura jest prostsza - wypalanie DPF włącza się przy rozgrzanym silniku i po osiągnięciu 2tys obr na dowolnym biegu. Po rozpoczęciu wypalania nie zostanie ono przerwane aż do zgaszenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiście, że wchodził, tyle, że jest to niezauważalne (zobaczysz to tylko po spalaniu chwilowym)

> - także we Fiacie i Oplu. Problem zaczyna się wtedy, gdy auto jeździ tylko na krótkich

> dystansach i jest jeżdżone "dziadkowo" - wtedy DPF nie ma się kiedy wypalić i trzeba

> kombinować z wymuszonym wypalaniem.

Michał wiem o czym piszę - w VW masz kilka kolejnych "stopni' wypalania DPF.

1. jeździsz tak, że DPf się nie musi "wypalać" bo ma dość ciepło i przepala sadze sam - nic się nie dzieje i nie ma żadnego "trybu wypalania" - tak było u mnie - nigdy poza pkt 1 nie wyszedłem. (swoją drogą jeździłem tylko na ropie premium - ktoś kiedyś na vw-passat.pl robil testy i jemu w jeździe 100% miejskiej DPF wchodzil w tryb wypalania dużo rzadziej na lepszej ropie)

2. Wspomniany przez ciebie tryb wypalania - czyli żadna kontrolka się nie zapala, tylko wolne obroty wskakują na 1100, costam się robi z wyprzedzeniem zapłonu i widać jak trochę na bialo kopcic zaczyna - DPF się wypala (włacza się jak przekroczysz ileśtam % zapchania filtra).

3. jak pkt 2 nie pomoże, bo np. ciagle mu przerywasz i gasisz auto i % zapchania filtra przekroczy znowu jakiśtam poziom - włacza się kontrolka filtra na desce - masz wtedy jechać na jakąs dłuższą prostą i przejechać 7km z obrotami min.2.5krpm na min. 4 biegu. filtr się oczyści, kontrolka zgaśnie.

4. jak nie pojedziesz na przejażdżkę i znowu poziom zapchania filtra przekroczy jakąs wartość to przechodzi w tryb awaryjny i masz jechać na serwis.

Tak wiec zapchać i zamordować DPF w VW nie jest tak łatwo - wystarczy nie być idiotą i przeczytać instrukcję.

Twój wspomniany kolega pewnie miał zwyczajnie niesprawne auto. Wystarczy lejący wtrysk i choćbyś cuda robił to zapchasz filtr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak pewnie wielu z Was wiadomo silnik ma średnie opinie...rzekomo leciały w nim głowice, turbo,

> dwumas itp.

> I tu pytanie do tych, którzy mieli doświadczenia z tymi silnikami - pacjent Skoda Yeti z 2012 roku

> - przebieg 80 000KM - ja średnio ostatnio robię około 500km miesięcznie co daje rocznie

> często mniej niż 5 000.

> Wiem, że to wróżenie z fusów - ale czy przy ogólnym obecnym stanie auta ocenionym na bardzo dobry -

> bać się brania takiego silnika z założeniem, żeby posłużył bezawaryjnie około 5 lat? Czy te

> 80kkm to już przebieg wysokiego ryzyka? Z tego co wyczytalam (i z doświadczeń aut w firmie z

> tym silnikiem) - problemy, jeśli się zaczynają to przy 120kkm - i to w sumie w autach z

> rocznika 2009, tu mam 2012 - nie wiem czy coś robili z tym silnikiem do tego czasu, wiem, że

> po 2007 roku poprawione były głowice).

> Będę wdzięczna za wszelkie uwagi i pomoc.

To dobry rocznikowo silnik, od 2008 roku poprawili je i nie sprawiają problemów, też mam taki tylko 140 KM. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Michał wiem o czym piszę - w VW masz kilka kolejnych "stopni' wypalania DPF.

Tomek też wiem o czym mówię 270751858-jezyk.gif We Fiacie tez jest kilka stopni.

> 1. jeździsz tak, że DPf się nie musi "wypalać" bo ma dość ciepło i przepala sadze sam - nic się nie

> dzieje i nie ma żadnego "trybu wypalania" - tak było u mnie - nigdy poza pkt 1 nie wyszedłem.

> (swoją drogą jeździłem tylko na ropie premium - ktoś kiedyś na vw-passat.pl robil testy i jemu

> w jeździe 100% miejskiej DPF wchodzil w tryb wypalania dużo rzadziej na lepszej ropie)

ależ się wypala - podczas jazdy na wyższych biegach dotryskuje ileś tam paliwa (głównie przy schodzeniu z obrotów) - jak jedziesz na jednym biegu to tego nie zauważysz. Ślad jest tylko w komputerze, że wypalanie było ileś tam km temu.

> 2. Wspomniany przez ciebie tryb wypalania - czyli żadna kontrolka się nie zapala, tylko wolne

> obroty wskakują na 1100, costam się robi z wyprzedzeniem zapłonu i widać jak trochę na bialo

> kopcic zaczyna - DPF się wypala (włacza się jak przekroczysz ileśtam % zapchania filtra).

u mnie nie rosną obroty biegu jałowego - rośnie spalanie chwilowe, jest dotrysk paliwa (to przy jeździe z małymi prędkościami/postoju na swiatłach)

> 3. jak pkt 2 nie pomoże, bo np. ciagle mu przerywasz i gasisz auto i % zapchania filtra przekroczy

> znowu jakiśtam poziom - włacza się kontrolka filtra na desce

We Fiacie włącza się żółta kontrolka silnika

> - masz wtedy jechać na jakąs

> dłuższą prostą i przejechać 7km z obrotami min.2.5krpm na min. 4 biegu. filtr się oczyści,

> kontrolka zgaśnie.

we Fiacie nie ma aż takich wymagań - po prostu pojechać "w trasę" i przez kilka kilka km pojechać rozgrzanym autem w zakresie obrotów 2-3tys - nie musi to być akurat 4ty bieg. A raczej w zakresie 2-3tys są optymalne warunki do wypalanie. Ale podobnie - nie zostanie ono przerwane, jeśli nie wyłączysz silnika.

> 4. jak nie pojedziesz na przejażdżkę i znowu poziom zapchania filtra przekroczy jakąs wartość to

> przechodzi w tryb awaryjny i masz jechać na serwis.

prawdopodobnie tu będzie podobnie

> Tak wiec zapchać i zamordować DPF w VW nie jest tak łatwo - wystarczy nie być idiotą i przeczytać

> instrukcję.

No patrz, to tak, jak i we Fiacie... Jak się naprawdę nie postarasz, to filtra nie zabijesz.

> Twój wspomniany kolega pewnie miał zwyczajnie niesprawne auto. Wystarczy lejący wtrysk i choćbyś

> cuda robił to zapchasz filtr...

Sęk w tym, że auto było sprawne. Po prostu 200tys było najprawdopodobniej "dobijające" dla DPFa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No patrz, to tak, jak i we Fiacie... Jak się naprawdę nie postarasz, to filtra nie zabijesz.

100% racji ok.gif ale jest małe ale, na awarie wtryskiwaczy, egr i innych takich mamy już mniejszy wpływ, a one równie skutecznie mogą zabić DPF crazy.gif i podejrzewam że prawie bez objawowo, w aucie bez filtra zobaczysz choćby nadmierne dymienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Wspomniany przez ciebie tryb wypalania - czyli żadna kontrolka się nie zapala, tylko wolne

> obroty wskakują na 1100, costam się robi z wyprzedzeniem zapłonu i widać jak trochę na bialo

> kopcic zaczyna - DPF się wypala (włacza się jak przekroczysz ileśtam % zapchania filtra).

To pojechałeś z tym wyprzedzeniem zapłonu w dieslu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 100% racji ale jest małe ale, na awarie wtryskiwaczy, egr i innych takich mamy już mniejszy wpływ,

> a one równie skutecznie mogą zabić DPF i podejrzewam że prawie bez objawowo, w aucie bez

> filtra zobaczysz choćby nadmierne dymienie...

prawda ok.gif Choć jak się zna swoje auto, to można wyczuć problemy z EGR, jak i z wtryskami (wibracje na biegu jałowym, falowanie obrotów, itp.) - ale jest to trudniejsze niż w aucie bez DPF. No ale jeśli ktoś wyznaję starą szkołę "jeździj póki nie odpadną koła" to będzie miał problem - i dotyczy to każdego w miarę nowoczesnego auta, zwłaszcza turbodiesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bzdury kompletne pleciesz.

Zapraszam do stolicy. Pojeździsz w korkach to może zmienisz trochę perspektywę biglaugh.gif

btw

W zeszłym roku zrobiłem trochę kilometrów na Śląsku. Wy tam macie jak w raju, szerokie drogi, obwodnice, korki to chyba tylko w Gliwicach spotkałem...

Co do DPFa to jak napisałem w Audi nie czuję że go mam wiec nie mam potrzebym jakiś czarów uskuteczniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.