awruK Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Pójdę na kompromis - bliżej 7L Myślę że dużo zależy od tego jaką masz nogę, czy umiesz jeździć > ekologicznie, czyli inaczej czy jeżdżąc myślisz - uwierz mi, że myślenie o spalaniu czasem > potrafi zaoszczędzić 0,5-1L Delta 2,0 multijet - średnia z 1600 km jazdy miejskiej - 7,9l, trasa 6,4l (bez przekraczania 120 na autostradzie) Grande Punto 1,9 multijet miasto - 7,8 trasa 6,4 (bez przekraczania 120 na autostradzie) Fabia 1,6 tdi - miasto-trasa 30/70, raczej bez bo nas pilnują - 5,8 raport ze skody masz w załączniku i powiem szczerze ciężko mniej spalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > a ile spali benzyna na analogicznym,krotkim dystansie? 9-10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > a ile spali benzyna na analogicznym,krotkim dystansie? A skąd ja mogę wiedzieć? Wiem tylko, że jak ktoś liczy, że diesel 2,0 spali mu w mieście 6 litrów to może się zdziwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > 9-10 mi punto II czyli typowy mieszczuch po mieście palił ok 7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > a ile spali benzyna na analogicznym,krotkim dystansie? Przy przbiegach rzedu 500km/miesiac to niech sobie pali i 15 Po co w ogole zawracac sobie spalaniem w takim przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Przy przbiegach rzedu 500km/miesiac to niech sobie pali i 15 > Po co w ogole zawracac sobie spalaniem w takim przypadku? tylko wolnossącą benzynę kowal naprawi, a z turbodieslem może być problem... poza tym w turbodieslu ilość potencjalnych awari jest większ niż w niewysilonej benzynie. Mówie to ja, fan diesli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Grande Punto 1,9 multijet miasto - 7,8 trasa 6,4 (bez przekraczania 120 na autostradzie) To ja nie wiem jak Ty jezdzisz, ja rzadko kiedy dobijam do 7,8 w trybie miejskim, ale tez nie stoje w wielkich korkach. W zimie chyba ze dwa razy osiagnalem 8, ale dlatego, ze jezdzilo sie z predkosciami 20-30km/h jak sniegu dosypalo. W trasie zeby osiagnac 6,4 to musze troche pocisnac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > To ja nie wiem jak Ty jezdzisz, ja rzadko kiedy dobijam do 7,8 w trybie miejskim, ale tez nie stoje > w wielkich korkach. W zimie chyba ze dwa razy osiagnalem 8, ale dlatego, ze jezdzilo sie z > predkosciami 20-30km/h jak sniegu dosypalo. W trasie zeby osiagnac 6,4 to musze troche > pocisnac W Łodzi i okolicach ostatnio sporo się korkuje, natomiast co do trasy - sprawdzone w ubiegły weekend - Kołobrzeg-Koszalin-Bydgoszcz-Toruń na autostradę- Łódź z trzema osobami i bagażem. Średnia 81 km/h (przed wjechaniem na autostrade średnią miałem 71 km/h) A ile tobie w mieście pali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Jakoś mojemu Mężowi pali ładne 6L na mieście na krótkim dystansie...zatem jakiś > dziwny ten jego diesel musi być no .. musi.... albo miasto jakieś takie z 2 skrzyżowaniami na krzyż. moja ma średnią z 13 tyś km 8,6l/100 w Astrze 1.9 ale tylko dlatego że sie w tym czasie 2 trasy po 800 km trafiły. Inaczej blisko 10 by było. Ja w Audi 2.0 TDi mam podobny wynik i też tylko dlatego że trasy obniżyły średnią. Gdyby nie to to niestety 9 z przodu by było. Czasami używałem auta benzynowego 1.6 16V i wtedy spalanie było w okolicach 12 litrów i to bez klimy. Ale w tym konkretnym przypadku ma co patrzeć na spalanie tylko na stan auta. Eksploatacja wyjdzie podobnie do benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > W Łodzi i okolicach ostatnio sporo się korkuje, natomiast co do trasy - sprawdzone w ubiegły > weekend - Kołobrzeg-Koszalin-Bydgoszcz-Toruń na autostradę- Łódź z trzema osobami i bagażem. > Średnia 81 km/h (przed wjechaniem na autostrade średnią miałem 71 km/h) Ze 3 lata temu zrobilem traske 500km w 5h 40min, 3 osoby na pokladzie, spalanie rzeczywiste 6,09, wg kompa 5,8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marysia Napisano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > no .. musi.... albo miasto jakieś takie z 2 skrzyżowaniami na krzyż. > moja ma średnią z 13 tyś km 8,6l/100 w Astrze 1.9 ale tylko dlatego że sie w tym czasie 2 trasy > po 800 km trafiły. Inaczej blisko 10 by było. > Ja w Audi 2.0 TDi mam podobny wynik i też tylko dlatego że trasy obniżyły średnią. Gdyby nie to to > niestety 9 z przodu by było. > Czasami używałem auta benzynowego 1.6 16V i wtedy spalanie było w okolicach 12 litrów i to bez > klimy. > Ale w tym konkretnym przypadku ma co patrzeć na spalanie tylko na stan auta. Eksploatacja wyjdzie > podobnie do benzyny. To ja nie wiem jak Wy jeździcie z całym szacunkiem...ale porównujesz zupełnie inaczej funkcjonujące silniki. Wydaje mi się że od dawna wiadomo, że 2.0 to bardzo ekonomiczna jednostka - dlatego też wygrywa z 1.9TDI no już o benzynie nie wspomnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marysia Napisano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Ze 3 lata temu zrobilem traske 500km w 5h 40min, 3 osoby na pokladzie, spalanie rzeczywiste 6,09, > wg kompa 5,8 No to by się zgadzało mój Mąż potrafi samemu w trasie zejść do 5,5L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > No to by się zgadzało mój Mąż potrafi samemu w trasie zejść do 5,5L. Z prawie 50kkm mam srednie spalanie 7,23 z czego okolo 90% to jazda miejska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Wydaje mi się że od dawna wiadomo, że 2.0 to bardzo ekonomiczna > jednostka - dlatego też wygrywa z 1.9TDI no już o benzynie nie wspomnę. 2.0 TDI nie jest ekonomiczna. Myślę że sam DPF w mieście dokłada ok litra na 100km. Nie ma najmniejszych szans z 1.9 TDI Akurat wiem co pisze bo mój ojciec od 10 lat powozi Audi A4 B5 z silnikiem 1Z. Pod moją nogą to auto pali w mieście ok 7 litrów czyli co najmniej 2 litry mniej niż Audi A4 B8 2.0TDI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marecki Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 jako posiadacz 2 litrowego diesla z dpf o mocy 170 koni zapakowanego w superba kombi napisze ze swojego doswiadczenia : dpf dziala w sposob niezauwazalny w miescie - codziennie robie odcinek 13 km rano i po poludniu. Spalanie przy spokojnej jezdzie oscyluje w okolicach 7 litrow. te silniki 110 koni z tego co czytalem na forach ladnie sie chipuja i nie zapadlo mi w pamiec zeby ludzie narzekali na czeste usterki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Z prawie 50kkm mam srednie spalanie 7,23 z czego okolo 90% to jazda miejska 0,6 litra różnicy to nie jest jakiś szokujący wynik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > No to by się zgadzało mój Mąż potrafi samemu w trasie zejść do 5,5L. Ala jakim autem? Smartem CDI? Mi w fabia jak jechałem w kapeluszu na trasie Sieradz-Łódź spaliła w okolicach 4l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > 9-10 czemu wiec wlasnie spalanie 7-8 l w dieslu jest okreslane jako "duzo"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > czemu wiec wlasnie spalanie 7-8 l w dieslu jest okreslane jako "duzo"? Bo kiedyś TeDeIki paliły w okolicach 4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > czemu wiec wlasnie spalanie 7-8 l w dieslu jest okreslane jako "duzo"? bo diesle palą maksymalnie 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > bo diesle palą maksymalnie 5 no,na trasie pewnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > 0,6 litra różnicy to nie jest jakiś szokujący wynik W kazdym badz razie z silnikiem noPB o podobnej mocy spalil by ze 2-3 litry wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > W kazdym badz razie z silnikiem noPB o podobnej mocy spalil by ze 2-3 litry wiecej no co ty,diesle pala duzo na krotkim dystansie i w miescie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > no,na trasie pewnie tak raczej ciężko dieslem 1,9 czy 2,0 zejść do pięciu, raczej pod 6 będzie, zresztą zerkonij na załącznik, który wrzuciłem. Średnia z 4688km to 5,8l/100 km, a silnik to 1,6 tdi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > raczej ciężko dieslem 1,9 czy 2,0 zejść do pięciu, raczej pod 6 będzie, zresztą zerkonij na > załącznik, który wrzuciłem. Średnia z 4688km to 5,8l/100 km, a silnik to 1,6 tdi powiem,ze bardzo latwo zejsc do 5l .nawet takim klamotem jak touran.6l to wlasciwie trzeba sie postarac aby osiagnac-caly czas oczywiscie mowimy o jezdzie POZAMIEJSKIEJ A NIE AUTOSTRADOWEJ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > powiem,ze bardzo latwo zejsc do 5l .nawet takim klamotem jak touran.6l to wlasciwie trzeba sie > postarac aby osiagnac-caly czas oczywiscie mowimy o jezdzie POZAMIEJSKIEJ A NIE AUTOSTRADOWEJ. trasa to trasa, nieważne czy autostrada czy krajówka jak jechałem w kapeluszu focusem 1,8 tdci to poniżej 5 mi palił, ale ja mówie o jeżdzie w trasie gdzie jak jest autostrada to jedziemy autostradą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > raczej ciężko dieslem 1,9 czy 2,0 zejść do pięciu, raczej pod 6 będzie, zresztą zerkonij na > załącznik, który wrzuciłem. Średnia z 4688km to 5,8l/100 km, a silnik to 1,6 tdi widzisz, spalanie octa kombi 1.6 tdi z 23kkm 4.91 da się, trzeba tylko nie jeździć w trybie 0-1 70% przebiegu trasy, z czego połowa autostrady z prędkościami około 120-130, reszta Katowice i okolice nie neguje tego że Tobie dużo pali, tylko nie traktuj swoich wyników jako jedynych słusznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > widzisz, spalanie octa kombi 1.6 tdi z 23kkm 4.91 da się, trzeba tylko nie jeździć w trybie 0-1 > 70% przebiegu trasy, z czego połowa autostrady z prędkościami około 120-130, reszta Katowice i > okolice > nie neguje tego że Tobie dużo pali, tylko nie traktuj swoich wyników jako jedynych słusznych Wydaje mi sie, że twoje spalanie jest rażąco niskie a nie moje rażąco wysokie. Jak ze swoim flotowcem rozmawiałem to średnie spalanie fabii 1,6 tdi która jeździłem było raczej w tej dolnej połowie klasyfikacji... Edit. Na motostacie najniższe spalanie octavi ze śląskiego to 5.14, najwyższe -7,18. Dobry zawodnik jesteś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katorznik Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 2.0 tdi 140 cr w b6 potrafi spalic zarowno ponizej 5 w trasie jak i kolo 8 w miescie kwestia jakie miasto i jaka trasa przy mojej nodze pali 5.5-5.7 w trasie, ale 1.9cdti np pali juz 6.5 przy podobnym uzywaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Wydaje mi sie, że twoje spalanie jest rażąco niskie a nie moje rażąco wysokie. Jak ze swoim > flotowcem rozmawiałem to średnie spalanie fabii 1,6 tdi która jeździłem było raczej w tej > dolnej połowie klasyfikacji... > Edit. > Na motostacie najniższe spalanie octavi ze śląskiego to 5.14, najwyższe -7,18. > Dobry zawodnik jesteś. Dobry zły, nie ważne, po typowym mieście nie jeżdżę prawie wcale, po trasach trochę jedno jezdniowych przelotowa 70-90km/h w kolumnie więc wyprzedzać mi się nie chce bo to nic nie wnosi, autostrady 120-130 rzadko szybciej, nigdy wolniej do tego jazda z głową i przewidywaniem i mamy wynik. Stilo JTD paliło 0.5-0.6 więcej w identycznym trybie. edit. chyba to moje spalanie nie jest rażąco niskie, wg tego 5.38, jak dojdzie moja specyfika jazdy, wynik jest normalny, Twoje jest dla mnie z kosmosu w 200kg lżejszym aucie na dodatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Jak pewnie wielu z Was wiadomo silnik ma średnie opinie...rzekomo leciały w nim głowice, turbo, > dwumas itp. > I tu pytanie do tych, którzy mieli doświadczenia z tymi silnikami - pacjent Skoda Yeti z 2012 roku > - przebieg 80 000KM - ja średnio ostatnio robię około 500km miesięcznie co daje rocznie > często mniej niż 5 000. > Wiem, że to wróżenie z fusów - ale czy przy ogólnym obecnym stanie auta ocenionym na bardzo dobry - > bać się brania takiego silnika z założeniem, żeby posłużył bezawaryjnie około 5 lat? Czy te > 80kkm to już przebieg wysokiego ryzyka? Z tego co wyczytalam (i z doświadczeń aut w firmie z > tym silnikiem) - problemy, jeśli się zaczynają to przy 120kkm - i to w sumie w autach z > rocznika 2009, tu mam 2012 - nie wiem czy coś robili z tym silnikiem do tego czasu, wiem, że > po 2007 roku poprawione były głowice). > Będę wdzięczna za wszelkie uwagi i pomoc. W naszych flotowych z 2008, pękały sprężyny, padały łożyska w kołach i EGR którego koszt (z chłodniczką) był około 2000, oraz wtryski - jeden za ok. 1700 częstotliwość wyżej wymienionych awarii 40%, reszta różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > 2.0 TDI nie jest ekonomiczna. Myślę że sam DPF w mieście dokłada ok litra na 100km. Nie ma > najmniejszych szans z 1.9 TDI > Akurat wiem co pisze bo mój ojciec od 10 lat powozi Audi A4 B5 z silnikiem 1Z. Pod moją nogą to > auto pali w mieście ok 7 litrów czyli co najmniej 2 litry mniej niż Audi A4 B8 2.0TDI. bzdury kompletne pleciesz. 2.0TDI w passku B6 spalał mi średnio 6.2l/100km - a ja lekko nie jeżdżę. JAk ustawialo się na tempomacie 100 i tak się spokojnie jechalo to powtarzalnie palił sobie 4.7. jak się jeździło krajówkami z dużym ruchem, gdzie nie było jak wyprzedzać to 4.3 tez często pokazywał z dłuższych przejazdów. Nigdy mi przez 3 lata z całego baku nie zeżarł 7, zawsze mniej (wiadomo - chwilowo pokazywal i więcej, ale na baku się robi kolo 1200). a to wszystko w ciężkim passacie (2.0TDI 2010 CBAB) Poza tym o tym wypalaniu DPF to wiem tylko z opowieści wlascicieli fiatów i opli - nie mam pojęcia jak wygląda wypalanie DPF. Raz na tydzień auto jechało poza miasto i to w zupełności wystarczało żeby DPF nigdy nie musial wejść w tryb wypalania. Zgodnie z instrukcją VW aby oczyscic zapchany DPF trzeba jechać z obrotami 2.5krpm przynajmniej na 4 biegu przez aż 7km.... chyba nie za trudne co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > raczej ciężko dieslem 1,9 czy 2,0 zejść do pięciu, raczej pod 6 będzie, zresztą zerkonij na > załącznik, który wrzuciłem. Średnia z 4688km to 5,8l/100 km, a silnik to 1,6 tdi wszystko zależy od warunków - mam fiestę 1.4tdci i miałem passka 2.0TDI - w mieście fiesta pali kolo 5.4 mojej żonie, która nie ma pojęcia o ecodrivingu. Passat pewnie żarłby więcej. W trasie takiej autostradowej passek żarł 6.3, a jak fieste wziąłem na trase i trzymałem kolo 150 to zeżarła 8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > W naszych flotowych z 2008, pękały sprężyny, padały łożyska w kołach i EGR którego koszt (z > chłodniczką) był około 2000, oraz wtryski - jeden za ok. 1700 > częstotliwość wyżej wymienionych awarii 40%, reszta różnie. w 2008 to był kompletnie inny silnik - zgadzał się tylko emblemat z tyłu 2.0TDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > bzdury kompletne pleciesz. > 2.0TDI w passku B6 spalał mi średnio 6.2l/100km - a ja lekko nie jeżdżę. JAk ustawialo się na > tempomacie 100 i tak się spokojnie jechalo to powtarzalnie palił sobie 4.7. jak się jeździło > krajówkami z dużym ruchem, gdzie nie było jak wyprzedzać to 4.3 tez często pokazywał z > dłuższych przejazdów. Nigdy mi przez 3 lata z całego baku nie zeżarł 7, zawsze mniej (wiadomo > - chwilowo pokazywal i więcej, ale na baku się robi kolo 1200). a to wszystko w ciężkim > passacie (2.0TDI 2010 CBAB) Ja tylko mogę potwierdzić. 2.0TDI 170KM, cztery osoby i bagaż, czyli 95% załadowania. Średnia 6,7l/100km na autostradzie z prędkościami 160-180km/h... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > bzdury kompletne pleciesz. > 2.0TDI w passku B6 spalał mi średnio 6.2l/100km - a ja lekko nie jeżdżę. JAk ustawialo się na > tempomacie 100 i tak się spokojnie jechalo to powtarzalnie palił sobie 4.7. jak się jeździło > krajówkami z dużym ruchem, gdzie nie było jak wyprzedzać to 4.3 tez często pokazywał z > dłuższych przejazdów. Nigdy mi przez 3 lata z całego baku nie zeżarł 7, zawsze mniej (wiadomo > - chwilowo pokazywal i więcej, ale na baku się robi kolo 1200). a to wszystko w ciężkim > passacie (2.0TDI 2010 CBAB) > Poza tym o tym wypalaniu DPF to wiem tylko z opowieści wlascicieli fiatów i opli - nie mam pojęcia > jak wygląda wypalanie DPF. Raz na tydzień auto jechało poza miasto i to w zupełności > wystarczało żeby DPF nigdy nie musial wejść w tryb wypalania. oczywiście, że wchodził, tyle, że jest to niezauważalne (zobaczysz to tylko po spalaniu chwilowym) - także we Fiacie i Oplu. Problem zaczyna się wtedy, gdy auto jeździ tylko na krótkich dystansach i jest jeżdżone "dziadkowo" - wtedy DPF nie ma się kiedy wypalić i trzeba kombinować z wymuszonym wypalaniem. > Zgodnie z instrukcją VW aby oczyscic zapchany DPF trzeba jechać z obrotami 2.5krpm przynajmniej na > 4 biegu przez aż 7km.... chyba nie za trudne co? pod warunkiem, że zadziała Znajomy gonił Paśnika B6 wg instrukcji przez godzinę i nic z tego nie wyszło - a miał prawdziwe 200tys na liczniku (i to zrobione na niemieckich autostradach). DPF nadawał się do wycięcia... W Twoim ulubionym Fiacie procedura jest prostsza - wypalanie DPF włącza się przy rozgrzanym silniku i po osiągnięciu 2tys obr na dowolnym biegu. Po rozpoczęciu wypalania nie zostanie ono przerwane aż do zgaszenia silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > oczywiście, że wchodził, tyle, że jest to niezauważalne (zobaczysz to tylko po spalaniu chwilowym) > - także we Fiacie i Oplu. Problem zaczyna się wtedy, gdy auto jeździ tylko na krótkich > dystansach i jest jeżdżone "dziadkowo" - wtedy DPF nie ma się kiedy wypalić i trzeba > kombinować z wymuszonym wypalaniem. Michał wiem o czym piszę - w VW masz kilka kolejnych "stopni' wypalania DPF. 1. jeździsz tak, że DPf się nie musi "wypalać" bo ma dość ciepło i przepala sadze sam - nic się nie dzieje i nie ma żadnego "trybu wypalania" - tak było u mnie - nigdy poza pkt 1 nie wyszedłem. (swoją drogą jeździłem tylko na ropie premium - ktoś kiedyś na vw-passat.pl robil testy i jemu w jeździe 100% miejskiej DPF wchodzil w tryb wypalania dużo rzadziej na lepszej ropie) 2. Wspomniany przez ciebie tryb wypalania - czyli żadna kontrolka się nie zapala, tylko wolne obroty wskakują na 1100, costam się robi z wyprzedzeniem zapłonu i widać jak trochę na bialo kopcic zaczyna - DPF się wypala (włacza się jak przekroczysz ileśtam % zapchania filtra). 3. jak pkt 2 nie pomoże, bo np. ciagle mu przerywasz i gasisz auto i % zapchania filtra przekroczy znowu jakiśtam poziom - włacza się kontrolka filtra na desce - masz wtedy jechać na jakąs dłuższą prostą i przejechać 7km z obrotami min.2.5krpm na min. 4 biegu. filtr się oczyści, kontrolka zgaśnie. 4. jak nie pojedziesz na przejażdżkę i znowu poziom zapchania filtra przekroczy jakąs wartość to przechodzi w tryb awaryjny i masz jechać na serwis. Tak wiec zapchać i zamordować DPF w VW nie jest tak łatwo - wystarczy nie być idiotą i przeczytać instrukcję. Twój wspomniany kolega pewnie miał zwyczajnie niesprawne auto. Wystarczy lejący wtrysk i choćbyś cuda robił to zapchasz filtr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > Jak pewnie wielu z Was wiadomo silnik ma średnie opinie...rzekomo leciały w nim głowice, turbo, > dwumas itp. > I tu pytanie do tych, którzy mieli doświadczenia z tymi silnikami - pacjent Skoda Yeti z 2012 roku > - przebieg 80 000KM - ja średnio ostatnio robię około 500km miesięcznie co daje rocznie > często mniej niż 5 000. > Wiem, że to wróżenie z fusów - ale czy przy ogólnym obecnym stanie auta ocenionym na bardzo dobry - > bać się brania takiego silnika z założeniem, żeby posłużył bezawaryjnie około 5 lat? Czy te > 80kkm to już przebieg wysokiego ryzyka? Z tego co wyczytalam (i z doświadczeń aut w firmie z > tym silnikiem) - problemy, jeśli się zaczynają to przy 120kkm - i to w sumie w autach z > rocznika 2009, tu mam 2012 - nie wiem czy coś robili z tym silnikiem do tego czasu, wiem, że > po 2007 roku poprawione były głowice). > Będę wdzięczna za wszelkie uwagi i pomoc. To dobry rocznikowo silnik, od 2008 roku poprawili je i nie sprawiają problemów, też mam taki tylko 140 KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > Michał wiem o czym piszę - w VW masz kilka kolejnych "stopni' wypalania DPF. Tomek też wiem o czym mówię We Fiacie tez jest kilka stopni. > 1. jeździsz tak, że DPf się nie musi "wypalać" bo ma dość ciepło i przepala sadze sam - nic się nie > dzieje i nie ma żadnego "trybu wypalania" - tak było u mnie - nigdy poza pkt 1 nie wyszedłem. > (swoją drogą jeździłem tylko na ropie premium - ktoś kiedyś na vw-passat.pl robil testy i jemu > w jeździe 100% miejskiej DPF wchodzil w tryb wypalania dużo rzadziej na lepszej ropie) ależ się wypala - podczas jazdy na wyższych biegach dotryskuje ileś tam paliwa (głównie przy schodzeniu z obrotów) - jak jedziesz na jednym biegu to tego nie zauważysz. Ślad jest tylko w komputerze, że wypalanie było ileś tam km temu. > 2. Wspomniany przez ciebie tryb wypalania - czyli żadna kontrolka się nie zapala, tylko wolne > obroty wskakują na 1100, costam się robi z wyprzedzeniem zapłonu i widać jak trochę na bialo > kopcic zaczyna - DPF się wypala (włacza się jak przekroczysz ileśtam % zapchania filtra). u mnie nie rosną obroty biegu jałowego - rośnie spalanie chwilowe, jest dotrysk paliwa (to przy jeździe z małymi prędkościami/postoju na swiatłach) > 3. jak pkt 2 nie pomoże, bo np. ciagle mu przerywasz i gasisz auto i % zapchania filtra przekroczy > znowu jakiśtam poziom - włacza się kontrolka filtra na desce We Fiacie włącza się żółta kontrolka silnika > - masz wtedy jechać na jakąs > dłuższą prostą i przejechać 7km z obrotami min.2.5krpm na min. 4 biegu. filtr się oczyści, > kontrolka zgaśnie. we Fiacie nie ma aż takich wymagań - po prostu pojechać "w trasę" i przez kilka kilka km pojechać rozgrzanym autem w zakresie obrotów 2-3tys - nie musi to być akurat 4ty bieg. A raczej w zakresie 2-3tys są optymalne warunki do wypalanie. Ale podobnie - nie zostanie ono przerwane, jeśli nie wyłączysz silnika. > 4. jak nie pojedziesz na przejażdżkę i znowu poziom zapchania filtra przekroczy jakąs wartość to > przechodzi w tryb awaryjny i masz jechać na serwis. prawdopodobnie tu będzie podobnie > Tak wiec zapchać i zamordować DPF w VW nie jest tak łatwo - wystarczy nie być idiotą i przeczytać > instrukcję. No patrz, to tak, jak i we Fiacie... Jak się naprawdę nie postarasz, to filtra nie zabijesz. > Twój wspomniany kolega pewnie miał zwyczajnie niesprawne auto. Wystarczy lejący wtrysk i choćbyś > cuda robił to zapchasz filtr... Sęk w tym, że auto było sprawne. Po prostu 200tys było najprawdopodobniej "dobijające" dla DPFa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > No patrz, to tak, jak i we Fiacie... Jak się naprawdę nie postarasz, to filtra nie zabijesz. 100% racji ale jest małe ale, na awarie wtryskiwaczy, egr i innych takich mamy już mniejszy wpływ, a one równie skutecznie mogą zabić DPF i podejrzewam że prawie bez objawowo, w aucie bez filtra zobaczysz choćby nadmierne dymienie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > 2. Wspomniany przez ciebie tryb wypalania - czyli żadna kontrolka się nie zapala, tylko wolne > obroty wskakują na 1100, costam się robi z wyprzedzeniem zapłonu i widać jak trochę na bialo > kopcic zaczyna - DPF się wypala (włacza się jak przekroczysz ileśtam % zapchania filtra). To pojechałeś z tym wyprzedzeniem zapłonu w dieslu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > 100% racji ale jest małe ale, na awarie wtryskiwaczy, egr i innych takich mamy już mniejszy wpływ, > a one równie skutecznie mogą zabić DPF i podejrzewam że prawie bez objawowo, w aucie bez > filtra zobaczysz choćby nadmierne dymienie... prawda Choć jak się zna swoje auto, to można wyczuć problemy z EGR, jak i z wtryskami (wibracje na biegu jałowym, falowanie obrotów, itp.) - ale jest to trudniejsze niż w aucie bez DPF. No ale jeśli ktoś wyznaję starą szkołę "jeździj póki nie odpadną koła" to będzie miał problem - i dotyczy to każdego w miarę nowoczesnego auta, zwłaszcza turbodiesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > To pojechałeś z tym wyprzedzeniem zapłonu w dieslu a pieron to wie, costam kiedyś przeczytałem gdzies, może przekręciłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > bzdury kompletne pleciesz. Zapraszam do stolicy. Pojeździsz w korkach to może zmienisz trochę perspektywę btw W zeszłym roku zrobiłem trochę kilometrów na Śląsku. Wy tam macie jak w raju, szerokie drogi, obwodnice, korki to chyba tylko w Gliwicach spotkałem... Co do DPFa to jak napisałem w Audi nie czuję że go mam wiec nie mam potrzebym jakiś czarów uskuteczniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.