Florydzialski Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Ilość wezwań do naprawy w tym roku jest pewnie już dwucyfrowa, ale najnowsze powoduje więc okularników proszę o zdjęcie okularów przed czytaniem dalej. http://www.leftlanenews.com/gm-recalls-c...-backwards.html GM wyprodukował partię Chevroletów Maligu i Buick LaCrosse z rotorami od tylnych kół zamontowanymi na przodzie. Jak można sobie pewnie wyobrazić są one znacząco mniejsze - na tyle że tylko kawałek klocka dociska rotor. Zastanawiam się jak coś takiego mogło się stać? Jak ludzie na taśmie nie zauważyli że montują złe rotory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > GM wyprodukował partię Chevroletów Maligu i Buick LaCrosse z rotorami od tylnych kół zamontowanymi > na przodzie. Jak można sobie pewnie wyobrazić są one znacząco mniejsze - na tyle że tylko > kawałek klocka dociska rotor. > Zastanawiam się jak coś takiego mogło się stać? Jak ludzie na taśmie nie zauważyli że montują złe > rotory? Bo brakło brake disc-ów odpowiednich rozmiarów, to wkładali cokolwiek... Nie możesz napisać normalnie - tarcza hamulcowa? Skąd wytrzasnąłeś te rotory... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Skąd wytrzasnąłeś te rotory... ? Pewnie translator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Skąd wytrzasnąłeś te rotory... ? leżał pod erkondyszynem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 Mercedes za to prowadzi akcję techniczną wymiany sterowników airbag m.in. w C-klasach W204 a będzie tego sporo sztuk. Co ciekawe te same wadliwe sterowniki stosowane były też w niektórych Chryslerach. Problem musi być natury sprzętowej skoro wymiana oprogramowania nie rozwiązuje problemu. Przyczyna wymiany nie jest jednak znana nawet specom z ASO. W USA Mercedes rozpoczął również akcję naprawy tylnych lamp ze zwykłymi żarówkami w modelu w204 gdzie następuje wypalanie styku masowego z powodu zbyt małej powierzchni styku w stosunku do przepływającego prądu. To samo wadliwe rozwiązanie było montowane też w Europie, jednak tutaj za naprawę muszą płacić sami klienci. Koszt naprawy to około 300pln za stronę czyli komplet 600pln. Fajnie nas tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Skąd wytrzasnąłeś te rotory... ? Tak sie nazywa tarcze hamulcowe w USA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 TARCZE HAMULCOWE! Ta obecność w kraju obcojęzycznym wyjaławia Cię ze znajomości polskiego języka, pomimo że założę się, że jesteś na AK nie tylko by spamować, ale także by języka nie zapomnieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
73Marcin Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > 600pln. Fajnie nas tutaj .... ktoś musi zapłacić za darmowa wymianę za oceanem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 > Tak sie nazywa tarcze hamulcowe w USA. A ja myślałem że to są te kołpaki chromowane co to się kręcą jeszcze jak się auto zatrzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Świadczy to o niekompetencji całego sznureczka ludzi, począwszy od tych z fabryki aż do klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Świadczy to o niekompetencji całego sznureczka ludzi, począwszy od tych z fabryki aż do klienta. I to mnie właśnie przeraża. Bo jeżeli GM moze nie zauważyć czegoś tak oczywistego jak za małe tarcze hamulcowe, to szansa na to ze zapomną jakiejś kluczowej dla bezpieczeństwa części jest jeszcze większa. I jak tu kupić samochód firmy w której fabryce pracują bezmyślne roboty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > I to mnie właśnie przeraża. Bo jeżeli GM moze nie zauważyć czegoś tak oczywistego jak za małe > tarcze hamulcowe, to szansa na to ze zapomną jakiejś kluczowej dla bezpieczeństwa części jest > jeszcze większa. I jak tu kupić samochód firmy w której fabryce pracują bezmyślne roboty? W UE wszystko jest na papierze. To dobrze, bo przez długi okres mojego życia źle myłem ręce. Jedno spojrzenie w instrukcję i jestem lepszym człowiekiem. Myślenie zostawiasz przed wejściem do fabryki, w środku zachowujesz się jak robot, trzymasz się ustalonych reguł. Najprawdopodobniej tak też to działa u Was, zero zdrowego rozsądku i samodzielnego myślenia. Masz swoją check - listę i nic poza tym. Część z takiego rozwiązania będzie zadowolona, inni będą psioczyć. Niestety lepiej nie będzie, bo jak ma być skoro rowerzyści kopią w samochody a Ci rozjeżdżają rowerzystów? Takie głupie przykłady pokazują, że na wszystko musi być papier, broń Cię Panie Boże zdrowy rozsądek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > I jak tu kupić samochód firmy w której fabryce pracują bezmyślne roboty? W każdej pracują bezmyślne roboty, bo godzina pracy robota to koszt kilku $, a godzina pracy myślącego inżyniera to kilkadziesiąt $. Tym niemniej QC powinna to wykryć, skoro to nie był pojedynczy przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Bo brakło brake disc-ów odpowiednich rozmiarów, to wkładali cokolwiek... > Nie możesz napisać normalnie - tarcza hamulcowa? Skąd wytrzasnąłeś te rotory... ? Polak, co jest już tak długo na emigracji, że zapomniał polskiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Ale kupa to Auto ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > W każdej pracują bezmyślne roboty, bo godzina pracy robota to koszt kilku $, a godzina pracy > myślącego inżyniera to kilkadziesiąt $. > Tym niemniej QC powinna to wykryć, skoro to nie był pojedynczy przypadek. GM zatrudnia ludzi z UAW, płaci im $40 za godzinę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Ilość wezwań do naprawy w tym roku jest pewnie już dwucyfrowa, ale najnowsze powoduje więc > okularników proszę o zdjęcie okularów przed czytaniem dalej. [...] Mam lepsze - kumpel juz ma 3 - tak trzeci silnik na gwarancji wymieniany w Amarok - czyli, auto gwarancja sie konczy chyba za miesiac - na silnik znow ma 3 lata Ale nie o tym, przy okazji znow recall zrobili i ... policzyli mu $12 za naklajke - wsciekl sie - prawnik juz list wyslal[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > A ja myślałem że to są te kołpaki chromowane co to się kręcą jeszcze jak się auto zatrzyma To są spinnery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Te tarcze to chyba nie tylko średnicą się różnią, grubość też chyba inna Nie wiem jak w modelu z 2014 roku, ale te wcześniejsze to miały z tyłu tarcze dużo cieńsze, bo nie wentylowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > GM wyprodukował partię Chevroletów Maligu i Buick LaCrosse z rotorami od tylnych kół zamontowanymi > na przodzie. Jak można sobie pewnie wyobrazić są one znacząco mniejsze - na tyle że tylko > kawałek klocka dociska rotor. Konsumenci narzekali, że klocki zużywają się zbyt szybko. Jako że GM stawia zadowolenie swoich klientów ponad wszystko, to zostało znalezione rozwiązanie. Wprowadzono układ, w którym klocki nigdy nie są zużyte bardziej niż w połowie. Przełomowa technologia - a Ty tylko malkontenctwo szerzysz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Mam lepsze - kumpel juz ma 3 - tak trzeci silnik na gwarancji wymieniany w Amarok - czyli, auto > gwarancja sie konczy chyba za miesiac - na silnik znow ma 3 lata > Ale nie o tym, przy okazji znow recall zrobili i ... policzyli mu $12 za naklajke - wsciekl sie - > prawnik juz list wyslal[...] Das Auto Czyli średnio pewnie wychodzi, że wymieniają mu olej razem z silnikiem? ah...ta niemiecka technika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Tak sie nazywa tarcze hamulcowe w USA. Pewnie tak samo popularne określenie, jak u nas karburator... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > TARCZE HAMULCOWE! Ta obecność w kraju obcojęzycznym wyjaławia > Cię ze znajomości polskiego języka, pomimo że założę się, że jesteś > na AK nie tylko by spamować, ale także by języka nie zapomnieć Chcesz by inpersonalizował się w siebie samego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > gwarancja sie konczy chyba za miesiac - na silnik znow ma 3 lata Mnie mówili, w trzech ASO, że nawet jak mi wymienią pół samochodu na dwa dni przed upływem gwarancji, to i tak gwarancja jest tylko na dwa dni. Co innego jak zapłacę za naprawę. Wtedy leci na wymienianą część od zera! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Mnie mówili, w trzech ASO, że nawet jak mi wymienią pół samochodu na dwa dni przed upływem > gwarancji, to i tak gwarancja jest tylko na dwa dni. Co innego jak zapłacę za naprawę. Wtedy > leci na wymienianą część od zera! wiesz... mnie w ASO mowili ze mam 2letnia gwarancje ktora i tak przepadla bo nie odwiedzalem ich co roku... Tylko ze w mojej ksiazce gwarancyjnej pisalo ze mam 3lata gwarancji i nie musze ich odwiedzac czesciej niz co 30kkm... po telefonie do/od importera bardzo mnie przepraszali za "nieporozumienie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Das Auto Troche inaczej to nazywa[...] , najslabsze to "Das Clunk", "Das $h.tbox" Szkoda bo auto ma wiele zalet [...] > Czyli średnio pewnie wychodzi, że wymieniają mu olej razem z silnikiem? ah...ta niemiecka technika Juz nie pamietam czy pierwszy poszedl po 17k km, czy 7 k km - wiem, ze to powszechne w Amarok - ilosc luda na forum z wymienionym sinikime jest znaczna. Wiekszosc ma ze nie wolno im z pismakami rozmawiac i maja siedziec cicho. Drugi doslownie sie rozlecial jak ruszal spod swiatel - doslownie czesci znajdowal przez 100-150m, sam sie - totalna demolka [...] 60 cos tam k km auto - 2 miesiace u dealer-a bo nie mogli silnika z Singapore dostac, tyle ich potrzeba[...] Co ciekawe jesli wezmie sie Touareg, to IMVHO V6 Diese jest swietny, ale ... pada reszta auta[...] Wiec moze jakby z tych dwoch poskladali czyli wrzucili by V6 Diesel do Amarok to by wielu zadowolonych klientow bylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > wiesz... mnie w ASO mowili ze mam 2letnia gwarancje ktora i tak przepadla bo nie odwiedzalem ich co > roku... Tylko ze w mojej ksiazce gwarancyjnej pisalo ze mam 3lata gwarancji i nie musze ich > odwiedzac czesciej niz co 30kkm... po telefonie do/od importera bardzo mnie przepraszali za > "nieporozumienie" Tyle, że to co napisałem jest logiczne. Importer ma bezpłatnie zapewnić ci naprawy samochodu w okresie gwarancji, dajmy na to 3 lata. Czy będą ci tą część wymieniać czy naprawiać, ciebie to nie obchodzi. Auto ma jeździć 3 lata. Po tym okresie "sorry, taki mamy klimat"! Inna sprawa to dobra wola i dbałość o klienta. PS Co do gwarancji i przeglądów, to miałem kilka nowych aut i zawsze w gwarancji były dwa kryteria: Przebieg lub czas, zależnie co nastąpi szybciej Np. w Clio miałem 30kkm lub 2 lata ( ja robiłem co 15kkm, więc niesławny 1,5dci przejechał bezawaryjnie 150kkm i sprzedałem w pełni sprawny)! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Mnie mówili, w trzech ASO, że nawet jak mi wymienią pół samochodu na dwa dni przed upływem > gwarancji, to i tak gwarancja jest tylko na dwa dni. [...] Inne prawo - jesli dzis mi wymienia silnik w FJ to dalej mam na silnik 5 lat 175 k km gwarancji mimo ze na aucie na wszystko inne zostalo mi 100 k km i 3.5 roku ...[...] Od tego jest idea gwarancji od zderzaka do zderzaka[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Mnie mówili, w trzech ASO, że nawet jak mi wymienią pół samochodu na dwa dni przed upływem > gwarancji, to i tak gwarancja jest tylko na dwa dni. Co innego jak zapłacę za naprawę. Wtedy > leci na wymienianą część od zera! ale to jest zdaje sie niezgodne z prawem - przy wymienionym elemencie gawarancja na ten element leci od poczatku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Inne prawo - jesli dzis mi wymienia silnik w FJ to dalej mam na silnik 5 lat 175 k km gwarancji > mimo ze na aucie na wszystko inne zostalo mi 100 k km i 3.5 roku ...[...] Od tego jest idea > gwarancji od zderzaka do zderzaka[...] Bardzo fajny układ. Widać, że dbałość o klienta nie jedno ma imię. U nas w większości wypadków ASO skupia się na wyszukaniu furtki jak się wywinąć z odpowiedzialności, zamiast jak pomóc klientowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Bardzo fajny układ. Moglby byc lepszy, kazdy stan ma inaczej[...] Generalnie o wiekszosci problemow nie slyszysz, bo sa prawnicy, czyli naprawimy ci, ale tu masz papier podpisac, i bo stracimy klientow... Widać, że dbałość o klienta nie jedno ma imię. U nas w większości wypadków ASO > skupia się na wyszukaniu furtki jak się wywinąć z odpowiedzialności, zamiast jak pomóc > klientowi. Inaczej, bo co zrobisz w sytuacji gdzie np masz 3 lata gwarancji - bez limitu km - jak VeeDub i powiedzmy po 2 latach i 11 miesiacach ci silnik na nowy wymienia. Powiedzmy ze po 2 miesiacach (czyli total 3 lata 1 misiac) ci znow padnie? Co wtedy? IMVHO to nie mialo by sensu jesli by ci powiedzieli idz bo przeciez produkt ktory ci wstawili 2 miesiace temu jest nowy[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > ale to jest zdaje sie niezgodne z prawem - przy wymienionym elemencie gawarancja na ten element > leci od poczatku Tak, jak go kupisz osobiście. Ty go kupiłeś (dajmy na to alternator) 2 lata i 11 miesięcy temu. Jedziesz do ASO i mówisz, że nie ładuje. Oni ci usterkę usuwają (nieważne jak, czy altek naprawią czy wymienią) i gwarancja leci jeszcze przez miesiąc. W praktyce, ASO które kupiło nowy altek, może reklamować go u swojego dostawcy i często numer przechodzi. Albo płacisz tylko za robotę albo w ramach dobrej woli nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > ale to jest zdaje sie niezgodne z prawem - przy wymienionym elemencie gawarancja na ten element > leci od poczatku Gdzie mam w takim razie się odwołać? Poniżej fragment jedynie słusznych zapisów "gwarancji" Suzuki MP: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Tyle, że to co napisałem jest logiczne. Importer ma bezpłatnie zapewnić ci naprawy samochodu w > okresie gwarancji, dajmy na to 3 lata. Czy będą ci tą część wymieniać czy naprawiać, ciebie to > nie obchodzi. Auto ma jeździć 3 lata. Po tym okresie "sorry, taki mamy klimat"! Inna sprawa to > dobra wola i dbałość o klienta. spodziewam sie ze sporo zalezy od rodzaju problemu, serwisu, importera i klienta a przede wszyskim od zapisow w gwarancji bo przy sprzedazy konsumentowi niektore z artykulow kodeksu cywilnego sa wylaczone i to niestety akurat te z ktorych chetnie by sie skorzystalo > PS > Co do gwarancji i przeglądów, to miałem kilka nowych aut i zawsze w gwarancji były dwa kryteria: > Przebieg lub czas, zależnie co nastąpi szybciej Np. w Clio miałem 30kkm lub 2 lata ( ja > robiłem co 15kkm, więc niesławny 1,5dci przejechał bezawaryjnie 150kkm i sprzedałem w pełni > sprawny)! spoko, nie twierdze ze tak nie bywa, ale w moim Fiacie NB jest tylko wymog 30kkm, ew. wymiana oleju czesciej jesli sie jezdzi tylko krotkie dystanse. Corocznego obowiazku dokonywania przegladu jednak nie ma chociaz wiekszosc ASO Fiata twierdzi cos zupelnie przeciwnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.