Skocz do zawartości

auta z V6 do... 14 000zł


Muzyk007

Rekomendowane odpowiedzi

Z kumplem zastanawiamy się co można kupić z silnikiem V6 do 15 000zł (do tej kwoty sprzedaje się podobno najwięcej aut i to jest górny budżet znajomego, ale mile widziane oferty poniżej 10 000zł)

Wymagania?

Jak w temacie silnik V6 (mooooże być V8) w pojemnościach od 1.8l do... do 3.5l (nnoooo 3.7l) - najlepiej gazowalny

Buda... osobówka. 2,3 czy 4 czy 5D - nie ma znaczernia - może być coś "suwaistego" typu KIA SPORTAGE czy LANDROVER.

Mało tego fajnie jakby ktoś napisał orientacyjne spalanie oraz KOSZTY UTRZYMANIA w stosunku do pojemności 1.6 - 2.0 tej marki.

Marka - nie ma znaczernia (no może prócz BMW czy MEsia - bo naprawy mogą zaboleć?)

Pierwsze co MI przyszło to łba to OMEGA B 2.5 V6 24V (170 KM) lub z 3.0i V6 (211 KM)

i drugie - jakaś alfa z 3.0 v6, ale te silniki podobno są kontrowersyjne... tzn. drogie w eksploatacji i w przeciwieństwie do innych V6 bardzo paliwożerne...

co jeszcze szanowne grono Autokącikowiczów podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z kumplem zastanawiamy się co można kupić z silnikiem V6 do 15 000zł (do tej kwoty sprzedaje się

> podobno najwięcej aut i to jest górny budżet znajomego, ale mile widziane oferty poniżej 10

> 000zł)

> Wymagania?

> Jak w temacie silnik V6 (mooooże być V8) w pojemnościach od 1.8l do... do 3.5l (nnoooo 3.7l) -

> najlepiej gazowalny

> Buda... osobówka. 2,3 czy 4 czy 5D - nie ma znaczernia - może być coś "suwaistego" typu KIA

> SPORTAGE czy LANDROVER.

> Mało tego fajnie jakby ktoś napisał orientacyjne spalanie oraz KOSZTY UTRZYMANIA w stosunku do

> pojemności 1.6 - 2.0 tej marki.

> Marka - nie ma znaczernia (no może prócz BMW czy MEsia - bo naprawy mogą zaboleć?)

> Pierwsze co MI przyszło to łba to OMEGA B 2.5 V6 24V (170 KM) lub z 3.0i V6 (211 KM)

> i drugie - jakaś alfa z 3.0 v6, ale te silniki podobno są kontrowersyjne... tzn. drogie w

> eksploatacji i w przeciwieństwie do innych V6 bardzo paliwożerne...

> co jeszcze szanowne grono Autokącikowiczów podpowie?

Mondeo MK3 2.5 V6, bo znaleźć 3.0 V6 będzie ciężko...

Silnik dość dynamiczny, ok 8 do setki vmax ponad 220. Na łańcuchu i jest to porządny łańcuch a nie łańcuszek jak w nowszych autach.

Spalanie na poziomie od 9 do ok 15 przy dość dynamicznym mieście. Normalnie w cyklu miejskim około 13-13,5 litra /100km.

Gazowalny łatwo, świece, kable dość tanie jak i pozostałe części esploatacyjne.

Ogólnie zwrócić tylko uwagę na rdzę w aucie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Alfa 166 3.0 V6 w najwyższym wypasie jaki wtedy był dostaniesz bez problemu - ksenony, fotele

> podgrzewane z pamięcią ustawień, audio z DSP itd itd.

pytanie - jak z awaryjnością i serwisem auta?

wypas wypasem, ale jak naprawy będą bardzo drogie i auto będzie więcej stało u mechnika to ten wypas się nie przyda... chyba, że mechanikowi grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mondeo MK3 2.5 V6, bo znaleźć 3.0 V6 będzie ciężko...

ale oba warte polecenia?

> Silnik dość dynamiczny, ok 8 do setki vmax ponad 220. Na łańcuchu i jest to porządny łańcuch a nie

> łańcuszek jak w nowszych autach.

ładnie. wystarczająco

> Spalanie na poziomie od 9 do ok 15 przy dość dynamicznym mieście. Normalnie w cyklu miejskim około

> 13-13,5 litra /100km.

czyli spoko... jak u mnie w KIA, a frajda większa biglaugh.gif

> Gazowalny łatwo, świece, kable dość tanie jak i pozostałe części esploatacyjne.

> Ogólnie zwrócić tylko uwagę na rdzę w aucie

Jak to w Fordach oslabiony.gif

dzięki za konkrety ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 b5 2.6 lub 2.8. Ujeżdżam teraz takowe 2.6 w automacie i powiem szczerze, że nie jest źle jak się depnie to jedzie to to, jak się nie depta to dostojna mrucząca jazda. Spalanie 150km szybkiej trasy (szybka to taka, że gdzie można to 130-140, czasami pod 200 było, ale część również w rządeczku jak inni 80-100km/h) i 50 km po mieście, potem tankowanie gaziwa (tu poprawka na stację bo na różnych było tankowanie) wyszło 12.3 gazu, we wtorek jadę w dłuższą trasę to zobaczę czy będzie to powtarzalne, jeśli tak to całkiem nieźle jak na pojemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie - jak z awaryjnością i serwisem auta?

> wypas wypasem, ale jak naprawy będą bardzo drogie i auto będzie więcej stało u mechnika to ten

> wypas się nie przyda... chyba, że mechanikowi

Serwis nie będzie w cenie Fiata Pandy bo takie auto kiedyś kosztowało grubo ponad 200k PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Audi A4 b5 2.6 lub 2.8. Ujeżdżam teraz takowe 2.6 w automacie i powiem szczerze, że nie jest źle

> jak się depnie to jedzie to to, jak się nie depta to dostojna mrucząca jazda. Spalanie 150km

> szybkiej trasy (szybka to taka, że gdzie można to 130-140, czasami pod 200 było, ale część

> również w rządeczku jak inni 80-100km/h) i 50 km po mieście, potem tankowanie gaziwa (tu

> poprawka na stację bo na różnych było tankowanie) wyszło 12.3 gazu, we wtorek jadę w dłuższą

> trasę to zobaczę czy będzie to powtarzalne, jeśli tak to całkiem nieźle jak na pojemność.

podobno własnie V6 nie są tak paliwożerne jak to ludzie często mówią...

oglądam raporty spalania V6

i zobacz:

Spalanie c5

2.0 136KM

i 3.0 v6 207KM

przy gazie to w sumie pomijalna różnica...

A mieć 207KM lub 136KM to znaczna różnica ok.gif

Inna kultura pracy, przyspieczenie... za w sumie... taką małą różnice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale oba warte polecenia?

Najbardziej warty polecenia byłby silnik z ST220 3.0 V6 226KM, ale trzeba by powiększyć budżet.

Silniki 2.5 V6 170KM i 3.0 V6 207KM to bliźniacze konstrukcje i obydwa raczej z tych trwalszych. W sumie produkowane przez Forda bez żadnych poważnych zmian od 1993 do 2007 smile.gif

> ładnie. wystarczająco

TO elegancko ok.gif

> Jak to w Fordach

> dzięki za konkrety

Z konkretów jeszcze...

Miałem Mondeo mk2 z 2.5 V6 i teraz mam Cougara z tym samym silnikiem 2.5 V6. Miałem Mondeo MK3 ST220.

Cougara i ST'ka miałem na LPG.

Problemów z autami brak...

Przy 2.5 V6 trzeba zwrócić uwagę na moduł IMRC (zmienna długość kolektora dolotowego), lubi się tam przegrzewać jakie tranzystor czy rezystor (nie znam się na elektronice) i auto jedzie dalej bez problemu, ale ma wtedy coś koło 140-150KM. Mnie ten problem nigdy nie dotknął ale istnieje, sprawę załatwia przelutowanie tego dyngsa za kwotę kilku złotych.

Oleju te silniki raczej nie biorą. trzeba pamiętać o wymianie pompy wody- rozrząd na łańcuchu a pompa na pasku, łatwy dostęp, pompa dostępna bez problemu w zamienniku.

Moim zdaniem całkiem udany silnik i w moim odczuciu trwały i tani w serwisowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie - jak z awaryjnością i serwisem auta?

> wypas wypasem, ale jak naprawy będą bardzo drogie i auto będzie więcej stało u mechnika to ten

> wypas się nie przyda... chyba, że mechanikowi

To w zasadzie najgorszy samochód jaki mieliśmy.

Zawieszenie kosztuje majątek, a sypie się bardzo szybko.

Komfort i prowadzenie na wysokim poziomie, diesel 2,4 jeździł całkiem znośnie, ale zaczęły sypać się drobne rzeczy.

Design wnętrza bije imo bmw/audi/merca z podobnych lat. ok.gif

Miałem Forda 2.5 a później Audi 2.8 i najmilej wspominam tego ostatniego - auto było mega zadbane i nic się nie psuło, zostało sprzedane w gronie znajomych.

W tej cenie wolałbym kupić nudnego Passata 2.8 albo A6 C5, ewentualnie jakiegoś Forda 2,5 V6 ale nie wiem jak będzie z korozją - miałem Cougara i tam nie było żadnego problemu. wink.gif

Audi bardzo wyciszone, w Cougarze fajnie było słychać ryk silnika. biglaugh.gifbiglaugh.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobno własnie V6 nie są tak paliwożerne jak to ludzie często mówią...

> oglądam raporty spalania V6

> i zobacz:

> Spalanie c5

> 2.0 136KM

> i 3.0 v6 207KM

> przy gazie to w sumie pomijalna różnica...

> A mieć 207KM lub 136KM to znaczna różnica

> Inna kultura pracy, przyspieczenie... za w sumie... taką małą różnice

Już kiedyś zwróciłem uwagę na te konkretne raporty. Może ten silnik tak ma hmm.gif Trzeba zerknąć na raporty w stajni peugeota, bo to ten sam koncern motoryzacyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z kumplem zastanawiamy się co można kupić z silnikiem V6 do 15 000zł (do tej kwoty sprzedaje się

> podobno najwięcej aut i to jest górny budżet znajomego, ale mile widziane oferty poniżej 10

> 000zł)

> Wymagania?

> Jak w temacie silnik V6 (mooooże być V8) w pojemnościach od 1.8l do... do 3.5l (nnoooo 3.7l) -

> najlepiej gazowalny

> co jeszcze szanowne grono Autokącikowiczów podpowie?

Ja, w swoim francuskim zwyczaju, podpowiem - Pug 406 3.0. Do wyboru sedan, kombi lub coupe. Albo C5 z tym silnikiem.

No chyba, żeby wydać duuużo mniej, to Safrane 3.0 12V lub 24V. Z końca produkcji da się znaleźć za małe pieniądze. Z reguły dość fajnie wyposażone, choć akurat starsze, przedliftowe są w tym nieco lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mondeo

> moze pierwsze audi a6 4.2?

> a8 tyz powinno być.

> moze cos z mercedes 3.2 ale to bedzie r6

a teraz powiedz mi jak wyglądają koszty serwisu audi mercedesa i forda?

może i mercedes... ale... żeby koszty utrzymania nie zżarły..

No chyba, że są zbliżone. Ale meredes w utrzymaniu byłby równy Fordowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już kiedyś zwróciłem uwagę na te konkretne raporty. Może ten silnik tak ma Trzeba zerknąć na

> raporty w stajni peugeota, bo to ten sam koncern motoryzacyjny.

zerknąłem na Forda...

Ford M.

2.0, 2.5 i 3.0

tu w sumie różnica spalania jakoś też nie jees duża... te 3.0 v6 to spokojnie do 15litrów to maks...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważać na przegrzanie wywołane awarią układu chłodzenia, bo może się to źle skończyć dla silnika. Akurat 2.5 V6 jest dość wrażliwy na ta kwestię.

Druga sprawa, to że lubi cieknąć ze wszystkich możliwych uszczelek. Komplet takowych to drobiazg, robocizna związana z wymianą już nie.

Ale ogólnie, jeśli się nie trafi na zaniedbany egzemplarz, to silnik wart polecenia. Najfajniejszą jego implementacją był Cougar.

Mondeo ST to też fajny samochodzik, tyle że trzeba zwracać uwagę na zawieszenie. Jest bardzo dobrej jakości, ale np. wahacze występują praktycznie w wersji oryginał - niestety, troszku kosztują.

Z Fordów za nieduże pieniądze fajne są jeszcze Probe, ale nie pamiętam, czy występowały z silnikiem V6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To w zasadzie najgorszy samochód jaki mieliśmy.

> Zawieszenie kosztuje majątek, a sypie się bardzo szybko.

ah jeszcze w alfach to zawieszenie..

Nie... dlatego raczej alfa odpada... auto bardzo fajne pod względem desinu, prowadzenia, wypasu, ale może się okazać, że generuje spore koszta przez swoją delikatność...

> Komfort i prowadzenie na wysokim poziomie, diesel 2,4 jeździł całkiem znośnie, ale zaczęły sypać

> się drobne rzeczy.

> Design wnętrza bije imo bmw/audi/merca z podobnych lat.

desin świetny... za desin i prowadzenie alfę uwielbiam, ale... zawieszenie i upierdlowść o których słyszę, zniechęca...

> Miałem Forda 2.5 a później Audi 2.8 i najmilej wspominam tego ostatniego - auto było mega zadbane i

> nic się nie psuło, zostało sprzedane w gronie znajomych.

a Ford?

Kurde... fajne te mundki mk3 ok.gif

> W tej cenie wolałbym kupić nudnego Passata 2.8 albo A6 C5, ewentualnie jakiegoś Forda 2,5 V6 ale

> nie wiem jak będzie z korozją - miałem Cougara i tam nie było żadnego problemu.

a koraozja.. może jakby znalazł dobrego i zabezpieczyl to by polatał ok.gif

W fordzie widuję bardzo różne egemplarze z bardzo zróżnicowanym stanie korozji... więc... coś by utrzelił

Zawsze można pomyśleć o przytachaniu czegoś z niemiec, holandii ok.gif

> Audi bardzo wyciszone, w Cougarze fajnie było słychać ryk silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z kumplem zastanawiamy się co można kupić z silnikiem V6 do 15 000zł

Ja mam od paru lat Audi A6 2.8 V6 Tiptronic z 1999r. i chyba

takie pietnastoletnie auto by się w budżecie zmieściło.

Podsumowując jest to wielka wszystkomająca kanapa. która jest dosyć pancerna.

Koszty utrzymania na pewno są większe niż R4 bo trzeba np. kupić 6 świec po 15PLN a nie 4 zlosnik.gif

Silnik i skrzynia automatyczna maja 270kkm i jeszcze się trzymają.

Acha, auto nie widzało gazu tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam od paru lat Audi A6 2.8 V6 Tiptronic z 1999r. i chyba

> takie pietnastoletnie auto by się w budżecie zmieściło.

> Podsumowując jest to wielka wszystkomająca kanapa. która jest dosyć pancerna.

> Koszty utrzymania na pewno są większe niż R4 bo trzeba np. kupić 6 świec po 15PLN a nie 4

oejej... nie przesadzajmy 270751858-jezyk.gif

to ni majątek... raptem trzy dychy więcej grinser006.gif

> Silnik i skrzynia automatyczna maja 270kkm i jeszcze się trzymają.

podobno do 500 000km to wytrzymuje ok.gif

> Acha, auto nie widzało gazu

nawet na stacji? palacz.gif

Oj tam ten gaz grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a teraz powiedz mi jak wyglądają koszty serwisu audi mercedesa i forda?

> może i mercedes... ale... żeby koszty utrzymania nie zżarły..

> No chyba, że są zbliżone. Ale meredes w utrzymaniu byłby równy Fordowi?

zalezy o jakim mercedesie mowimy

mozesz brac w124 z konca produkcji lub okularnika tylko tam bedzie rdza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ah jeszcze w alfach to zawieszenie..

> Nie... dlatego raczej alfa odpada... auto bardzo fajne pod względem desinu, prowadzenia, wypasu,

> ale może się okazać, że generuje spore koszta przez swoją delikatność...

> desin świetny... za desin i prowadzenie alfę uwielbiam, ale... zawieszenie i upierdlowść o których

> słyszę, zniechęca...

rozmawiałem jakis czas temu z miłosnikiem alfy o k166

zawieszenie przod na dobrych czesciahc 2000

tył 1200 (lub na odwrót)

rozrzad w v6 jakies 1200-1500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ah jeszcze w alfach to zawieszenie..

> Nie... dlatego raczej alfa odpada... auto bardzo fajne pod względem desinu, prowadzenia, wypasu,

> ale może się okazać, że generuje spore koszta przez swoją delikatność...

> desin świetny... za desin i prowadzenie alfę uwielbiam, ale... zawieszenie i upierdlowść o których

Tylko że cała taka Alfa czasami jest do kupienia za 500 euro, więc nie problem o skarbnicę części zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz kupić jakąś Mazdę 323 z silnikiem 1.8 V6 lub jakiegoś Xedosa 2.0 V6 i chyba jeszcze Ci

> zostanie Zresztą niedawno był wątek o najmniejsze V6 jakie produkowali.

mi nie chodzi o najmniejsze.. ale nie też o wielkie... tylko średnie....

Aczklowiek takie 2.0 v6...

ciekawe jak to brzmi hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i drugie - jakaś alfa z 3.0 v6, ale te silniki podobno są kontrowersyjne... tzn. drogie w

> eksploatacji i w przeciwieństwie do innych V6 bardzo paliwożerne...

> co jeszcze szanowne grono Autokącikowiczów podpowie?

a moze byc r6? bo widzialem ostatnio w komisie volvo s80 T6 z 1998roku(?) za okolice 10kpln wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi nie chodzi o najmniejsze.. ale nie też o wielkie... tylko średnie....

> Aczklowiek takie 2.0 v6...

> ciekawe jak to brzmi

Wiem, ale akurat w tamtym wątku możesz mieć sporo typów, które będą się mieściły w Twoim budżecie.

Poza tym możesz jeszcze poszukać Chryslera 300m 2.7 V6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...może być coś "suwaistego" typu KIA

> SPORTAGE czy LANDROVER.

Grand Vitara V6 się łapie. Fajnie, neutralnie się prowadzi bo napęd standardowo na tył z dołączanym przodem lub stałe 4x4. No i zmieści się w budżecie. Tyle, że na trasie jak taczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, ale akurat w tamtym wątku możesz mieć sporo typów, które będą się mieściły w Twoim budżecie.

noo i takich szukam palacz.gif

bo jak tak człowiek siedzi i myśli...

a na forum spyta, to każdy co mu w makówie siedzi napisze... a jeszcze może znajdzie się taki co się porusza/użytkuje takie... opinie... jest inaczej ok.gif

> Poza tym możesz jeszcze poszukać Chryslera 300m 2.7 V6

hamyreykaniec... hamerykańskie mogą być fajne bo bardzo wygodne hmm.gif

i to nie jest głupia opcja ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakie są ??

> Bo z tego co pamiętam polecany to 4.0 V8 , w starszych modelach oczywiście bo w nowszych to

> chyba 4,7 jest

4.0 to R6 dopiero 5.2 to v8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.