Skocz do zawartości

[KZAK] Padlina do 10kpln


steyr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

szukam czegoś do 10kkm, ma spełniac nastepujace kryteria lub chociaz wiekszośc:

-5d

-max klasa B

-silnik dobrze współpracujący z lpg

-tani w utrzymaniu

-dobrze jakby spalał średnio 8l LPG/100km

-jak najmłodszy

-dobrze żeby to jakoś jechało

-w miarę bezawaryjny

-odporny na korozje

to chyba na tyle z tych głównych założeń, generalnie szukam auta do jazdy do pracy 2x25km, przebiegi roczne min 20kkm.jeźdże głównie sam lub z swoją mulher.gif generalnie nie mam wyszukanych wymagan, bo budźet niski a niestety chyba nieopłaca mi sie reanimowac i dokładac do najtańszego wozu jakim jest Tico z lpg wink.gif za wszelkie sugestie dziękuję 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> golf 4 1.6, za ta kase auto pewnie z 2000r i min 10lpg spali

w tej kasie którą masz wszystkie auta będą nastoletnie - więc kierowałbym się przede wszystkim stanem auta.

Jako że to będzie raczej coś starszego, to szukałbym coś do czego masz pół allegro części, duży wybór zamienników oraz żeby to każdy mechanik ogarnął bez problemu - a to ja kwintesencja VW i pochodnych. Te auta poza tym, że ktoś zaprojektował żeby jeździły to jeszcze pomyślał, że kiedyś trzeba będzie je naprawić - łatwo sie w nich dłubie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zrobic sobie zrobie sam nie w tym rzecz, generalnie chcialbym cos kupis zeby na wstepie nie wrzucic

> do niego 2kpln za same cześci

jak nie kupujesz od znajomego, to bezpieczniej jest na wstępnie włożyć, żeby potem miec spokój i tylko jeździć, a nie holowac auta po warsztatach zlosnik.gif

kolega za długo daewoo jeździł - 2kpln to może być koszt rozrządu, pasków, płynów i paru wahaczy zlosnik.gif

ewentualnie - możesz mieć dużo młodszego focusa za tą cenę - bardzo fajne auto - z tym że musisz pilnować rdzy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak nie kupujesz od znajomego, to bezpieczniej jest na wstępnie włożyć, żeby potem miec spokój i

> tylko jeździć, a nie holowac auta po warsztatach

> kolega za długo daewoo jeździł - 2kpln to może być koszt rozrządu, pasków, płynów i paru wahaczy

fakt, dlatego szukam coś tanbiego w utrzymaniu, akurat mechanike ogarniam takze z mechanikami nie mam do czynienia wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fakt, dlatego szukam coś tanbiego w utrzymaniu, akurat mechanike ogarniam takze z mechanikami nie

> mam do czynienia

Popatrz za 306-tką. Fakt - klasa C. Ale praktycznie jedyną bolączką jest tylna belka. Parę setek na start może wziąć, ale potem masz spokój na długo. Auto dość proste, nie naszpikowane elektroniką. Dużą zaletą jest odporność na rdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zrobic sobie zrobie sam nie w tym rzecz, generalnie chcialbym cos kupis zeby na wstepie nie wrzucic

> do niego 2kpln za same cześci

raczej licz się z tym biorąc pod uwagę wiek auta. Rozrząd, oleje, filtry klocki i tarcze i już niewiele do dwójki brakuje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> szukam czegoś do 10kkm, ma spełniac nastepujace kryteria lub chociaz wiekszośc:

> -5d

> -max klasa B

> -silnik dobrze współpracujący z lpg

> -tani w utrzymaniu

> -dobrze jakby spalał średnio 8l LPG/100km

> -jak najmłodszy

> -dobrze żeby to jakoś jechało

> -w miarę bezawaryjny

> -odporny na korozje

> to chyba na tyle z tych głównych założeń, generalnie szukam auta do jazdy do pracy 2x25km,

> przebiegi roczne min 20kkm.jeźdże głównie sam lub z swoją generalnie nie mam wyszukanych

> wymagan, bo budźet niski a niestety chyba nieopłaca mi sie reanimowac i dokładac do

> najtańszego wozu jakim jest Tico z lpg za wszelkie sugestie dziękuję

O ile nie musisz mieć znaczka VW to Stilo 1,6 spełnia te kryteria, W tej cenie kupisz 2004 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysłałem nad stilo, ale podobnie jak golf 4 auto zbyt duże, stawiam na ekonomie jednak, troche jeżdżę, tzn przyzwyczaiłem sie do taniej jazdy grinser006.gif marka nie gra znaczenia. myslalem nad lacetti, tylko to jest ten sam problem co w.w. stilo i golf4. a co sadzicie o Aveo? albo o Hyundai-u Getz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mysłałem nad stilo, ale podobnie jak golf 4 auto zbyt duże, stawiam na ekonomie jednak, troche

> jeżdżę, tzn przyzwyczaiłem sie do taniej jazdy marka nie gra znaczenia. myslalem nad lacetti,

> tylko to jest ten sam problem co w.w. stilo i golf4. a co sadzicie o Aveo? albo o Hyundai-u

> Getz?

a jakiś mały "francuz" clio, 206- silniki benzynowe do wyboru i koloru, dobrze współpracujące z LPG wink.gif Jako, że to francuskie to i najmłodsze będą ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myslalem nad lacetti,

> tylko to jest ten sam problem co w.w. stilo i golf4. a co sadzicie o Aveo? albo o Hyundai-u

> Getz?

sądzę że coś co zostało wyprodukowane, jako auto które ma być tanie wyjściowo, może kiepsko znieśc próbę czasu i być problematyczne. IMO szukaj "normalnych" marek zlosnik.gif

to ci mówi ktoś kto sie przesiadł z nienormalnych na normalne i nie żałuje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w tej kasie którą masz wszystkie auta będą nastoletnie...

Mylisz się. Można kupić mniej niż 10 letnie, japońskie auto, które prawdopodobnie całkowicie bezawaryjnie pojeździ kolejne 10 lat.

Tyle, że w tym czasie zardzewieje.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mysłałem nad stilo, ale podobnie jak golf 4 auto zbyt duże, stawiam na ekonomie jednak, troche

> jeżdżę, tzn przyzwyczaiłem sie do taniej jazdy marka nie gra znaczenia. myslalem nad lacetti,

> tylko to jest ten sam problem co w.w. stilo i golf4. a co sadzicie o Aveo? albo o Hyundai-u

> Getz?

Jak ekonomia to szukaj dobrze wyposażonej Pandy. Auto proste, odporne na korozję ze sprawdzonym silnikiem 1,1 i 1,2. Byle miała klimę i wspomaganie. Nie wiem tylko czy Panda z kolei nie jest za mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sądzę że coś co zostało wyprodukowane, jako auto które ma być tanie wyjściowo, może kiepsko znieśc

> próbę czasu i być problematyczne. IMO szukaj "normalnych" marek

> to ci mówi ktoś kto sie przesiadł z nienormalnych na normalne i nie żałuje

Hehe predzej wiecej problemow bedzie mial z Golfem od dziadka z niemiec niz z Aveo czy Getzem ktore mozna kupic w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hehe predzej wiecej problemow bedzie mial z Golfem od dziadka z niemiec niz z Aveo czy Getzem

> ktore mozna kupic w dobrym stanie.

można ale nie reguła, u kolegi w warsztacie stoi taki getz z wykończonym silnikiem i sprzęgłem. Auto niby młode, nieduży przebieg ale właściciel miał własne widzimisię i lał olej jaki sobie wymodził. Nowy nabywca po wymianie oleju zdziwił się w jakim tempie olej mu znika i dźwięki jakie silnik wydaje, co tankowanie dokładnie 1 litr oleju trzeba dolewać. I teraz jest dylemat reanimować ten który ma - koszta gratów i robocizny to 1/2 tego co za auto połozył, czy szukać używki. Silników do takiego golfa masz do wyboru i koloru, a i w samych autach wybór przeokrutny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba nie opłaca mi sie reanimowac i dokładac do

> najtańszego wozu jakim jest Tico z lpg za wszelkie sugestie dziękuję

Jeśli jeździsz Tico to chyba nie masz uprzedzeń do marki Daewoo?

W takim bądź razie zaproponuję Aveo, poszukać z silnikiem 1,4. który się już dobrze odpycha i będzie pan zadowolony. LPG lubią wszystkie silniki Chevroleta. Będzie to najmłodszy samochód do 10KPLN i jest szansa, że nie zajechany na maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakiś mały "francuz" clio, 206- silniki benzynowe do wyboru i koloru, dobrze współpracujące z LPG

> Jako, że to francuskie to i najmłodsze będą

206 mają duże wzięcie i wcale nie są tańsze od innych.

Segment B rządzi się swoimi prawami.

Prędzej Xsara/306/307 - tutaj rzeczywiście różnica w cenie w stosunku do "niemieckich" jest. I to gruba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popatrz za 306-tką. Fakt - klasa C. Ale praktycznie jedyną bolączką jest tylna belka.

Trudno to nazwać bolączką. Taka jest konstrukcja, a dodatkowo, skoro inna niż w Golfie to straszy się nią dzieci.

Tymczasem potrafi zrobić pod 100.000km bez żadnego zużycia.

Owszem, jak się już rozszczelnią łożyska, to trzeba regenerować, ale to raz na kilka lat i nie kosztuje majątku (są specjalizowane zakłady np antałex - przyjeżdzasz, siadasz przy kawie na 2-3 godziny i odjeżdżasz z "nową" belką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trudno to nazwać bolączką. Taka jest konstrukcja, a dodatkowo, skoro inna niż w Golfie to straszy

> się nią dzieci.

> Tymczasem potrafi zrobić pod 100.000km bez żadnego zużycia.

> Owszem, jak się już rozszczelnią łożyska, to trzeba regenerować, ale to raz na kilka lat i nie

> kosztuje majątku (są specjalizowane zakłady np antałex - przyjeżdzasz, siadasz przy kawie na

> 2-3 godziny i odjeżdżasz z "nową" belką)

racja, belka nie taka straszna jak ja maluja, troche drozsza w serwisie niz przytoczony vw

za to 306 szczegolnie po lifcie z reszta jak 106 maja problem z korozja, koroduja bardziej niz te przed liftem, pogloga z tylu , przednie podluznice zaraz na laczeniu z podloga , lewe nadkole tyl itd, ale mozna znalezc dobry egzemplaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tymczasem potrafi zrobić pod 100.000km bez żadnego zużycia.

Dobrze zrobiona belka wytrzymuje 150 kkm i więcej ... najgorzej jest z belką w 206 ponieważ jest delikatniejsza i tu 100 kkm potrafi byc górna granicą.

Koszt regeneracji belki to około 1100 PLN w pojeździe typu 306, xsara, 405, xsara picasso, partner, berlingo. Plus dochodzą ewentualnie zależnie od stanu amortyzatory i bębny hamulcowe.

amortyzatory rzadko natomiast bębny do regeneracji i tak są ściągane. Teoretycznie fabryczne bębny powinny bez wymiany przeżyć jedną regeneracje belki. Belka okolice 150-180 kkm pierwsza regeneracja a bębny powyżej 300 kkm więc wymiana zbiegnie się z drugą i kolejnymi remontami belek.

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koszt regeneracji belki to około 1100 PLN w pojeździe typu 306, xsara, 405, xsara picasso, partner,

> berlingo.

2 miesiące temu w antałex w przypadku 306 było 900zł z groszami (bo coś tam jeszcze dodatkowo było)

patrzę w ICHNI CENNIK i zgadza się - 900zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma być tanio w utrzymaniu to tylko Panda. Części na wagę się kupuje. Koszt rocznego serwisu mojej to jakieś 1500zł ale ja mam niecałe 300kkm i robię jakieś 40kkm rocznie. Bynajmniej 4 razy do roku zmieniam olej i co roku heble. Jest bardzo tanio. Rdzy brak. Z przodu miejsca wystarczy, z tyłu nie wiem bo mam vana. Zobacz, wsiądź, przejedź się. To naprawdę tani w utrzymaniu i bezproblemowy wynalazek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panowie a punto II FL 2005r maja ocynk? jak jest z blacha w tych puntach po FL?

Miałem do czynienia z wieloma egzemplarzami PII i ja nie widzę tam tragedii z blachą. Najgorsze strucle to były te kupione i od początku użytkowane w PL. Te z importu nawet 2003r miały ładną blachę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w tej kasie ciezko znaleźc lacetti, poza tym to juz 1.6, spalanie wieksze, auto wieksze i itp. poza

> tym mało tych aut jest na rynku. a 1.2 60KM w punto II z lpg bedzie to jakoś jeździło?

Wyscigowka nie bedzie, ale zalezy kto czego oczekuje, na pewno tani w utrzymaniu. Ja czyms takim z podlenkiem LPG jezdzilem po calej PL i dawal rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w tej kasie ciezko znaleźc lacetti, poza tym to juz 1.6, spalanie wieksze, auto wieksze i itp. poza

> tym mało tych aut jest na rynku. a 1.2 60KM w punto II z lpg bedzie to jakoś jeździło?

troche lepiej od matiza, ale tylko troche wink.gif

Poza tym sam silnik nie do zabicia - moj dojechal do 600kkm. Z awaryjnością wszystkiego dookoła tego silnika to juz dużo gorzej - jak to we fiacie.

Z LPG sie bardzo lubi, poza tym pali mikroilości benzyny i gazu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.