Skocz do zawartości

SUV (musi być 4x4) do 40kzł


Koonrad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam sie do zmiany autka, nowy nabytek chciałbym mieć z 4x4 (ciężki dojazd do domu, przyczepka)

nr 1 jest sportage 2gen, cena do możliwości wydaje się OK

nie znalazłem jakiś większych bolączek tego modelu

auta z końca produkcji można kupić jeszcze z gwarancją (7lat)

silnik, do przyczepy idealny byłby diesel 150KM smile.gif

ale koszty przemawiają za benzyną+lpg

w dodatku auto na co dzień będzie jeździło na krótkich 5km odcinkach (tu też raczej diesel odpada)

niby jest jeszcze V6, ale tego chyba się w PL nie sprzedawało wiele frown.gif

teraz mam 120km, 1.8 w aucie 1400kg, kia ma 2.0 140KM i tylko 100kg więcej

dynamika powinna wiec pozostać na podobnym poziomie hmm.gif

z innych propozycji kusi mnie forester, vitara, CRV, hmm.gif

ale to będą auta 2-3lata starsze od koreańca

co ew jeszcze można rozważyć ?

kaszkaj? (mało z 4x4), xc70 ? (koszty)

jest jeszcze jeden warunek, DMC auta nie może przekroczyć 2200-2300kg (zestaw do 3500kg)

z tego powodu odpadł faworyt czyli Liberty serduszka.gif (o 50kg przekraczam DMC angryfire.gif)

aha, hultaje znam, ale się nie podobują, a technicznie to kia wink.gif

dacia mulher.gif sie nie podoba, poza tym tylko słabowite silniki

yeti za 40kzł nie kupię icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, przymierzam sie do zmiany autka, nowy nabytek chciałbym mieć z 4x4 (ciężki dojazd do domu,

> przyczepka)

> nr 1 jest sportage 2gen, cena do możliwości wydaje się OK

> nie znalazłem jakiś większych bolączek tego modelu

> auta z końca produkcji można kupić jeszcze z gwarancją (7lat)

Weź też pod uwagę bliźniaczego technologicznie Hyundaia Tucsona, tutaj jednak już bez gwarancji (bo była krótsza).

No i należy pamiętać, że koreańskie konie są dużo słabsze/mniejsze - takie papierowe tygrysy wink.gif

Jakbyś coś konkretnego chciał wiedzieć o Tucsonie - pytaj. Mam 2.0 140KM + założone LPG.

edit: Doczytałem, że znasz Hyundaie i się nie podobają grinser006.gif

U mnie było dokładnie odwrotnie - Sportage mi się nie podoba zlosnik.gif

edit2: Poza porównaniem masy weź pod uwagę opory toczenia i powietrza takiego SUVa, bo rozumiem, że porównujesz do tych 120KM z Focusa.

Ja mam inne porównanie - Lanos 100KM, Tucson 140KM -> subiektywnie Lanos rozpędza się dużo lepiej. Stoperem nie mierzyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w dodatku auto na co dzień będzie jeździło na krótkich 5km odcinkach (tu też raczej diesel odpada)

Z LPG też będzie słabo. Zanim sie auto rozgrzeje i przełączy na LPG to z połowę dystansu i tak na benzynie zrobisz.

Pomyśl może nad Outlanderem II. 2 litrowy diesel powinien zmieścić sie w DMC i jest stosunkowo duży wybór aut z polskich salonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teraz mam 120km, 1.8 w aucie 1400kg, kia ma 2.0 140KM i tylko 100kg więcej

> dynamika powinna wiec pozostać na podobnym poziomie

Pali i nie jedzie. V6 pali jeszcze więcej i też nie jedzie. Jak chcesz to się umówimy i Ci pokażę. Z LPG współpracuje wzorowo.

Forester mimo 125 KM (vs 141 KIA) i mimo archaicznego automatu jeździ dużo lepiej. Albo kup Diesla albo się przyzwyczaj. Bo auto jest w sumie bardzo dobre. A po lifcie bardzo fajnie wyposażone.

> z innych propozycji kusi mnie forester, vitara, CRV,

Polecam Forestera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co ew jeszcze można rozważyć ?

Jak w zestawieniu się pojawiły Yeti, czy Sportage, to podpowiem

Suzuki SX-4 z niezniszczalna japońską benzyną 1600 120 KM

(była też 2,0 140 KM) lub fiatowskim 1,9 JTD

Sam zaczynam rozglądać się za takim (dla mnie tylko benzyna).

Serwis w Świdnicy gdzie stary jeździ na przeglądy z CRV przeklina te auta, bo nie mają przy nich nic do roboty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> teraz mam 120km, 1.8 w aucie 1400kg, kia ma 2.0 140KM i tylko 100kg więcej

> dynamika powinna wiec pozostać na podobnym poziomie

> z innych propozycji kusi mnie forester, vitara, CRV,

CR-V II gen ma 150KM i wazy 1300 kg z kawałkiem, więc powinno być jeszcze lepiej. To dobre auto. Niby napęd ma najsłabszy a spisywał się znacznie lepiej niż w X-Trail-u, którym jeździłem później.

BTW: X-Trail-a omijaj raczej. Taczkowaty, ciasny, benzyna w ogóle nie jedzie a ten niby elektronicznie sterowany napęd tylko hamuje w błocie bo symulacja szpery hamulcami dławi silnik. Nawet Diesla. No i z awaryjnością bliżej mu do Renault niż do Japońskich wink.gif

CR-V zrobiłem 300 tys. km a X-Trail-em 150 tys. km. Dojazdy do stacji bazowych po drogach gruntowych i bezdrożach. Bez oszczędzania. Do CR-V chętnie wróciłbym znowu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest jeszcze jeden warunek, DMC auta nie może przekroczyć 2200-2300kg (zestaw do 3500kg)

> z tego powodu odpadł faworyt czyli Liberty (o 50kg przekraczam DMC )

idź do wordu na egzamin zrób uprawnie B96 (coś koło 200 pln) i masz DMC do 4250 i kupuj sobie liberty zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, drugi silnik sprawuje się nieźle... no, może poza świecącą się kontrolką "Check Engine"

Ta kontrolka zaświeciła mi się przy awarii katalizatora (sporo osób miało ten problem w okolicach 60kkm). Poza tym auto nie do zabicia, zawieszenie pancerne jak w czołgu. Auto godne polecenia ze wszech miar. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta kontrolka zaświeciła mi się przy awarii katalizatora (sporo osób miało ten problem w okolicach

> 60kkm). Poza tym auto nie do zabicia, zawieszenie pancerne jak w czołgu. Auto godne polecenia

> ze wszech miar.

Katalizator został wymieniony w ciągu pół roku po zakupie, przy 90k km przestał trzymać ciśnienie na jednym z cylindrów (spadło do poziomu 6 ATM), na kolejnym silniku (używany, z mniejszym przebiegiem) po około 60k km zapaliła się kontrolka silnika, ale on sam pracuje ok. Stawiam, że silnik jednak źle znosi instalację lpg (gazownik jest ogarnięty i od -nastu lat nie było nigdy problemów z instalacjami które zakładał w różnych samochodach). Jeżeli chodzi o resztę, to poza beznadziejnymi fotelami (przez beznadziejne, mam na myśli główną nagrodę w kategorii Taboret Roku), samochód rzeczywiście jest godny polecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> idź do wordu na egzamin zrób uprawnie B96 (coś koło 200 pln) i masz DMC do 4250 i kupuj sobie

> liberty

A slowak czy inny madziar bedzie wiedział co to b96?

A jak skrece nogę to zonka mnie nie zmieni wink.gif

Nie chce sie pchać w zestaw powyzej 3.5t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musisz sobie odpowiedzieć nsa pytanie czy jedziesz rocznikiem czy samochodem?

starsze auto to wiekszy przebieg i większe wydatki ?

Captivia do sprawdzenia

SX4 trochę maly, a silnik 1.6 za slaby do przyczepy

Rozwazalem zakup amerykana 2.0 wink.gif

Outlander, to już chyba wolę crv lub forka

A co do lpg, poza zwiększonym zużyciem nopb, nie ma problemów przy jeździe na krótkich odcinkach

Diesla trza by szukać bez dpf, a poza tym 150-200kkm to początek wydatków ktorych w lpg nie ma ?

Osobiście wolałbym diesla, ale starego prostego klekota wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tam gdzie Wasze kaczkaje sie utopiły ... ja przejechałem ...

> więc proponuję Ci X-traila ... T31 wersje powinieneś znaleźć w okolicy 40 tys ... 2,0 diesel ...

Bo oni mają kaszkaja 2wd grinser006.gif

Zresztą nie od dziś wiadomo że liczy sie woznica a nie wóz wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> starsze auto to wiekszy przebieg i większe wydatki ?

Ale tu ma ogromne znaczenie trwałość auta.

> Captivia do sprawdzenia

> SX4 trochę maly, a silnik 1.6 za slaby do przyczepy

> Rozwazalem zakup amerykana 2.0

> Outlander, to już chyba wolę crv lub forka

> A co do lpg, poza zwiększonym zużyciem nopb, nie ma problemów przy jeździe na krótkich odcinkach

> Diesla trza by szukać bez dpf, a poza tym 150-200kkm to początek wydatków ktorych w lpg nie ma ?

> Osobiście wolałbym diesla, ale starego prostego klekota

popatrz na forka z bezproblemowym silnikiem 2.0 sohc lub 2.5 sohc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tu ma ogromne znaczenie trwałość auta.

ok, kia nie jest trwała? bo o to właśnie pytam hmm.gif

po lifcie poprawiono zabezpieczenia antykorozyjne, silniki nie sprawiają problemów, napęd też

więc poza "plastikami", prowadzenie itp w czym jest gorsza koreanczyk od japończyka (trwałość) ?

> popatrz na forka z bezproblemowym silnikiem 2.0 sohc lub 2.5 sohc

forek jest jak najbardziej brany pod uwagę, trochę obawiam się kosztów utrzymania (boxer) - przykładem niech będzie rozrząd (koszt wymiany/regulacji wink.gif)

raczej wersja 2.0

tylko znaleźć coś ciekawego jest ciężko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok, kia nie jest trwała? bo o to właśnie pytam

> po lifcie poprawiono zabezpieczenia antykorozyjne, silniki nie sprawiają problemów, napęd też

> więc poza "plastikami", prowadzenie itp w czym jest gorsza koreanczyk od japończyka (trwałość) ?

Trwałość podobna. Ale przejedź się jednym i drugim. Prowadzenie to są w ogóle inne światy. Forek z manualem ma reduktor.

> forek jest jak najbardziej brany pod uwagę, trochę obawiam się kosztów utrzymania (boxer) -

> przykładem niech będzie rozrząd (koszt wymiany/regulacji )

Cena podobna jeśli Forek nie tańszy smile.gif Generalnie koszty utrzymania na podobnym poziomie. Do tego w Kile większość części tylko w serwisie. I to Hultaja zlosnik.gif. W słonych cenach. Faktem jest że ich mało potrzeba ale w niezajeżdżonym Forku jest to samo. Czekałem ostatnio na oringi do tylnego mostu. Kia - 10 dni, Hultaj - 3 smile.gif

> raczej wersja 2.0

> tylko znaleźć coś ciekawego jest ciężko

To jest inna rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trwałość podobna.

z tym że kia będzie 2lata młodsza

> Ale przejedź się jednym i drugim. Prowadzenie to są w ogóle inne światy.

to raczej oczyste, kia raczej nie należy czołówki wink.gif

> Forek z manualem ma reduktor.

wiem, dlatego 2.0 jest IMO wystarczający

> Cena podobna jeśli Forek nie tańszy Generalnie koszty utrzymania na podobnym poziomie. Do tego w

> Kile większość części tylko w serwisie. I to Hultaja . W słonych cenach. Faktem jest że ich

> mało potrzeba ale w niezajeżdżonym Forku jest to samo. Czekałem ostatnio na oringi do tylnego

> mostu. Kia - 10 dni, Hultaj - 3

hmm, a to pozytywna informacja

może uruchomię kuzyna w D, żeby szukał czegoś ciekawego wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok, kia nie jest trwała? bo o to właśnie pytam

> po lifcie poprawiono zabezpieczenia antykorozyjne, silniki nie sprawiają problemów, napęd też

> więc poza "plastikami", prowadzenie itp w czym jest gorsza koreanczyk od japończyka (trwałość) ?

dostepnosc czesci poza ASO, rozpoznanie usuniecia potencjalnych awarii, wsparnie "forum"

npL: w kia padnie el. modul wspomagania kierownicy i kaplica

> forek jest jak najbardziej brany pod uwagę, trochę obawiam się kosztów > utrzymania (boxer) -

bez podstawnie

2.0 125KM i 2.5 173KM jest absolutnie pancerny

swciece co 50kkm max 200zł w wymiana

rozrzad co 100kkm max 1200zł z wymiana

regulacje zaworow przy LPG co 50kkm max 200zł

> przykładem niech będzie rozrząd (koszt wymiany/regulacji )

> raczej wersja 2.0

> tylko znaleźć coś ciekawego jest ciężko

jak w kazdy uzywany samochod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tym że kia będzie 2lata młodsza

To chyba jedyny argument za Kią. Aczkolwiek jest jeszcze jeden - ludzie myślą że ten samochód jest więcej wart niż rzeczywiście jest. Co prawda nie bardzo wiem dlaczego no ale tak jest smile.gif

> hmm, a to pozytywna informacja

> może uruchomię kuzyna w D, żeby szukał czegoś ciekawego

Opinia o wysokich cenach w Subaru bierze się z wersji mocniejszych. Tam rzeczywiście jest drogo smile.gif Natomiast w przypadku modeli wolnossących to napiszę tak - przez dwa lata dołożyłem mniej do Forka niż do Matiza smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest, ale ML to tragedia, dlatego nie proponuje

X5 za 30-40kPLN bedzie miec nascie lat i przebieg 300-400kkm.

Fajna opcja na 2-3 auto w rodzinie, zeby sie turlac po okolicy.

Ale jako gllwne auto na normlane przebiegi, to IMHO skarbonka bez dna grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za 40 to już idealną znajdzie znaczy 30+10k remont

> kumplowi szukam do 25 tys to nawet w takich cenach jest wybór X5 nawet Touarega ciężko znaleźć w

> tej cenie

Jay, autor nie ma zbyt wielu obostrzeń jeżeli chodzi o poszukiwany samochód, ale przeczytaj sobie pierwszy post jeszcze raz (pierwszy raz?), zobacz dlaczego odpadł Jeep Liberty, a następnie sprawdź ile wynosi dopuszczalna masa całkowita X5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jay, autor nie ma zbyt wielu obostrzeń jeżeli chodzi o poszukiwany samochód, ale przeczytaj sobie

> pierwszy post jeszcze raz (pierwszy raz?), zobacz dlaczego odpadł Jeep Liberty, a następnie

> sprawdź ile wynosi dopuszczalna masa całkowita X5.

Fakt, strzelałem jeśli chodzi o masę, a teraz widzę że masa wlasna X5 zaczyna się od 2,1, więc lipa no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może X3 ?

> auto mi się podoba, ale właśnie czy nie będzie skarbonką ?

Zalezy ile w niego włożysz na start zlosnik.gif

Mój znajomy ma na sprzedaż X3 za 39 tys, skóry, panorama, full , przebieg nieco ponad 200 tys, ale - nawet nim nie jechałem, ale tylko obejrzałem je sobie - na moje oko przebieg to co najmniej 500-600 tys lub więcej... Wiec trzeba dobrze wyszukać egzemplarz - jak to w BMW ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Katalizator został wymieniony w ciągu pół roku po zakupie, przy 90k km przestał trzymać ciśnienie

> na jednym z cylindrów (spadło do poziomu 6 ATM), na kolejnym silniku (używany, z mniejszym

> przebiegiem) po około 60k km zapaliła się kontrolka silnika, ale on sam pracuje ok.

No to jakiś pech wyjątkowy confused.gif

> że silnik jednak źle znosi instalację lpg (gazownik jest ogarnięty i od -nastu lat nie było

> nigdy problemów z instalacjami które zakładał w różnych samochodach).

O LPG się nie wypowiadam, bo mam raczej radykalne poglądy na ten temat.

> Taboret Roku

Nie jest tak źle, znam gorsze, tytuł Mega Taboret Dekady powinien dostać imo fotel z Fabii MK1 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Witam, przymierzam sie do zmiany autka, nowy nabytek chciałbym mieć z 4x4 (ciężki dojazd do domu,

> przyczepka)

> nr 1 jest sportage 2gen, cena do możliwości wydaje się OK

> nie znalazłem jakiś większych bolączek tego modelu [ciach]

odgrzewam temat, bo przeglądając ogłoszenia widzę że forek IIIgen jest też w zasięgu icon_rolleyes.gif

jakie są wady leśnika IIIgen (poza szybami z ramką wink.gif)

sporo aut z gazem, silnik 2.0 noPB 150KM, ma reduktor jak IIgen hmm.gif

auta zaczynają sie właśnie w okolicy 40kzł z początków produkcji

czy ten model miał jakieś choroby wieku dziecięcego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odgrzewam temat, bo przeglądając ogłoszenia widzę że forek IIIgen jest też w zasięgu

> jakie są wady leśnika IIIgen (poza szybami z ramką )

zawias, ani komfortowy, ani twardy, ogolnie ponton zrobiony pod USA

> sporo aut z gazem, silnik 2.0 noPB 150KM, ma reduktor jak IIgen

tak, tylko wolnyssak

> auta zaczynają sie właśnie w okolicy 40kzł z początków produkcji

> czy ten model miał jakieś choroby wieku dziecięcego ?

brak mozliwosci calkowitego wylaczenia ESP

brak LSD w tylnym dyfrze

poza tym jak akceptujesz wyglad i zawias to brac

P.S. nie bez powodu ceny forków III sa na podobnym poziomie jak forków II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zawias, ani komfortowy, ani twardy, ogolnie ponton zrobiony pod USA

aż tak źle hmm.gif

auto ma być do spokojnej jazdy, pewnie w/s do c-max'a będzie gorzej

pod uwagę brana jest sportage, a tam też szału nie ma

> tak, tylko wolnyssak

ok.gif zależy mi na reduktorze

> brak mozliwosci calkowitego wylaczenia ESP

hmm.gif nawet wyjęcie bezpiecznika wink.gif

> brak LSD w tylnym dyfrze

to też wada

> poza tym jak akceptujesz wyglad i zawias to brac

mulher.gif się IIIgen bardziej podoba, mnie w sumie obojętne

> P.S. nie bez powodu ceny forków III sa na podobnym poziomie jak forków II

właśnie zauważyłem, stąd pomysł na IIIgen

i chyba będzie to lepszy wybór niż kia - lepszy napęd, mocniejszy silnik+reduktor, mimo wszystko lepsze prowadzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale Kia też nie jest zła.

przewaga forka to ten reduktor, sądzę że przyda się do przyczepki

(w c-max'ie pare razy sprzęgło przypaliłem)

a kia z 4x4 to wcale nie taki prosta sprawa spineyes.gif

zostaje jeszcze automat, ale ten w forku podobno muł

a znowu kia z automatem i 4x4 to rodzynek

chyba że wersja USA wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeka ktorys z moich znajomych sie zastanwial nad sportage z jakis specjalistow polisingowychcarpar carport...nie supercar sie firmia miala nazywac zdaje sie i ponoc cos tammieli na stanie ale czy 4x4 nie jestem pewien znajomemu to akurat wisialo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.