Skocz do zawartości

Alfa 1.9 JTS i Fiat 1.4 TJet - warto? Kolega pyta.


jachu93

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Kolega aktualnie jeździ Citroenem Xsarą VTS (2.0 170 KM) i powoli rozgląda się za następcą swojego auta. Do głowy wpadają mu różne pomysły, włącznie z Alfą 159 1.9 JTS i Fiatem Bravo 1.4 TJet.

Jak wygląda sprawa awaryjności tych dwóch motorów? Chodzi mi tylko o silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T-JET masz w dwóch wersjach- 120 i 150 KM

Każdy z nich ma "gratisy" mocy.

Silniki bezproblemowe, nadają się do zagazowania jedynie wymiana świec co 30 tkm w cenie ok 70 pln/szt.

wada- spalanie -w mojej ocenie za wysokie w NB po mieście nie licz mniej jak 9, 9,5 l, w trasie wynik z wczoraj 365 km spokojna jazda poza miastem - Bieszczady- 2 osoby, klima full ( 35 stopni) 7 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tjet 81kkm bez problemu

śmiga fajnie, jeździsz spokojnie mało pali, depczesz jest moc

tak jak napisali wawa korki 9,5, bez korków 8,7, trasa spokojna 7l, najmniej w trasie spokojnej 6,7 , szybkie przeloty powyzej 150 spalanie kolo 10-11

z gazem uważać, bardzo dużo osób miało problem że komputer uczył się jakgdyby składu mieszanki lpg i później jak odpala na benzynie to dawał jej za mało i szarpało motorem itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tjet 81kkm bez problemu

> śmiga fajnie, jeździsz spokojnie mało pali, depczesz jest moc

> tak jak napisali wawa korki 9,5, bez korków 8,7, trasa spokojna 7l, najmniej w trasie spokojnej 6,7

> , szybkie przeloty powyzej 150 spalanie kolo 10-11

> z gazem uważać, bardzo dużo osób miało problem że komputer uczył się jakgdyby składu mieszanki lpg

> i później jak odpala na benzynie to dawał jej za mało i szarpało motorem itp.

Biela- to że tobie instalkę ktoś niewłaściwie dobrał i nie potrafił tego naprawić to nie pisz że samochód trudny w gazowaniu. grinser006.gif

trudny ponoć to jest w wersji 150

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W grę wchodzi tylko i wyłącznie wersja 150 KM. Czym różni się od tej 120 konnej? Inny osprzęt? Czy

> są większe różnice?

życzę powodzenia w szukaniu czegoś co nadaje się do zakupu 20.GIF

120 mają w granicach 140 KM (moje np 141) no i zaletą jest większa elastyczność - max moment jak w dieslu ok 1700 obr gdzie w 150 masz przy ok 2500-3000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy T-Jetach w zasadzie jedyna poważna wada to skrzynie M32. Poza tym silnik trwały,

> dynamiczny,elastyczny. Sam samochód prosty i bez większych wad.

chyba że kupi z normą czystości spalin Euro 5 - to już nie będzie miał tej skrzynia - za to przez przełożenia samochód jeździ jak wykastrowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Biela- to że tobie instalkę ktoś niewłaściwie dobrał i nie potrafił tego naprawić to nie pisz że

> samochód trudny w gazowaniu.

> trudny ponoć to jest w wersji 150

nie napisałem, że trudny w gazowaniu, tylko, że na gaz trzeba uważać, chociaż myślę, że na gaziarza wink.gif

i tak jak pisałem sporo osób miało ten problem o którym pisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Biela- to że tobie instalkę ktoś niewłaściwie dobrał i nie potrafił tego naprawić to nie pisz że

> samochód trudny w gazowaniu.

> trudny ponoć to jest w wersji 150

Zaczyna się. Wszyscy znamy problemy Bieli i ok. Jemu nie wyszło z lpg. Większości z tym silnikiem wychodzi gazowanie i lata to bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaczyna się. Wszyscy znamy problemy Bieli i ok. Jemu nie wyszło z lpg. Większości z tym silnikiem

> wychodzi gazowanie i lata to bezproblemowo.

Wychodzi, że kiepska instalka była, kumpel ma w AGP 155KM i działa pięknie od 50kkm, tylko przy 103kkm skrzynie biegów wymieniał - felerne łożyska oplowskiej skrzyni M32 hehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jachu93

Oj, no trochę skrótów myślowych padło, jak to na AK. wink.gif

> Ile to spala tak z ciekawości np w Punto czy Bravo?

Dareek napisał NB, więc pewnie w Bravo II.

"W NB po mieście nie licz mniej jak 9, 9,5 l, w trasie wynik z wczoraj 365 km spokojna jazda poza miastem - Bieszczady- 2 osoby, klima full ( 35 stopni) 7 l/100 km. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> @jachu93

> Oj, no trochę skrótów myślowych padło, jak to na AK.

> Dareek napisał NB, więc pewnie w Bravo II.

> "W NB po mieście nie licz mniej jak 9, 9,5 l, w trasie wynik z wczoraj 365 km spokojna jazda poza

> miastem - Bieszczady- 2 osoby, klima full ( 35 stopni) 7 l/100 km. "

Czy ja wiem czy to zły wynik hmm.gif Moje 105KM pali niecały litr mniej a jak kiedyś u kolegi w Octavii 1,4TSI 122KM spojrzałem na spalanie z kilku tysięcy km po mieście to pokazało 9,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ja wiem czy to zły wynik Moje 105KM pali niecały litr mniej a jak kiedyś u kolegi w Octavii

> 1,4TSI 122KM spojrzałem na spalanie z kilku tysięcy km po mieście to pokazało 9,5.

Hm. Ale co ciekawe wersja 150KM 1.4 T-jet do pewnego momentu jest oszczędniejsza - chyba przez to, że turbosprężarka się później włącza. Jadąc F. Bravo z takim silnikiem na trasie przy spokojnej jedzie można uzyskać wynik około 6l/100km. A w mieście podobnie do Bravo z T-jet 120KM (około 10l/100km).

Lecz F. Bravo 1.4 T-jet 150KM występował tylko w połączeniu ze skrzynią M32. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm. Ale co ciekawe wersja 150KM 1.4 T-jet do pewnego momentu jest oszczędniejsza - chyba przez to,

> że turbosprężarka się później włącza. Jadąc F. Bravo z takim silnikiem na trasie przy

> spokojnej jedzie można uzyskać wynik około 6l/100km. A w mieście podobnie do Bravo z T-jet

> 120KM (około 10l/100km).

> Lecz F. Bravo 1.4 T-jet 150KM występował tylko w połączeniu ze skrzynią M32.

Mają też inne charakterystyki te silniki. Jest jeszcze 1.4 Multiair 140 konny, do którego M32 w ogóle nie była wkładana i który powinien palić najmniej z tych 3ech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm. Ale co ciekawe wersja 150KM 1.4 T-jet do pewnego momentu jest oszczędniejsza - chyba przez to,

> że turbosprężarka się później włącza. Jadąc F. Bravo z takim silnikiem na trasie przy

> spokojnej jedzie można uzyskać wynik około 6l/100km. A w mieście podobnie do Bravo z T-jet

> 120KM (około 10l/100km).

> Lecz F. Bravo 1.4 T-jet 150KM występował tylko w połączeniu ze skrzynią M32.

nie tylko 150 tka ale 120 stka także. Zmiany były po wprowadzeniu normy Euro 5 gdzie montowano skrzynie fiatowską ale jej przełożenia wykastrowały dynamikę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mają też inne charakterystyki te silniki. Jest jeszcze 1.4 Multiair 140 konny, do którego M32 w

> ogóle nie była wkładana i który powinien palić najmniej z tych 3ech.

pali najmniej ( ok 1,5 litra) ale to praktycznie biały kruk na rynku to raz no i już na bezpośrednim wtrysku wiec o tanim LPG zapomnij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mają też inne charakterystyki te silniki. Jest jeszcze 1.4 Multiair 140 konny, do którego M32 w

> ogóle nie była wkładana i który powinien palić najmniej z tych 3ech.

Ale tam bywa za to problematyczny moduł Multiair. Fiat nie bardzo chciał/chce pokrywać koszty jego wymiany (około 3 tys. zł.) lub chociaż współfinansować jego naprawę/wymianę. Zrzuca winę na użytkownika - stosowanie niewłaściwego oleju silnikowego, etc. Od któregoś momentu Fiat wprowadził chyba poprawki do tegoż modułu, ale kiedy to było, już nie pamiętam. Czytałem o tym na forum alfy czy też fiata bravo.

T-jet to lepsza konstrukcja patrząc na trwałość silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pali najmniej ( ok 1,5 litra) ale to praktycznie biały kruk na rynku to raz no i już na

> bezpośrednim wtrysku wiec o tanim LPG zapomnij

Nie, MultiAir nie ma bezpośredniego wtrysku. Do tych silników dodano tylko zmienne fazy rozrządu.

Można do niego zakładać LPG (w rozsądnych kosztach). Ktoś na forum bravo club ma nawet Bravo z MA i LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie tylko 150 tka ale 120 stka także. Zmiany były po wprowadzeniu normy Euro 5 gdzie montowano

> skrzynie fiatowską ale jej przełożenia wykastrowały dynamikę silnika.

No właśnie, 120-stka miała M32 tylko do pewnego momentu - wejścia w życie Euro 5. I odkąd zaczęła obowiązywać norma Euro 5 to i Bravo z 1.4 T-jet 150KM już nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie tylko 150 tka ale 120 stka także. Zmiany były po wprowadzeniu normy Euro 5 gdzie montowano

> skrzynie fiatowską ale jej przełożenia wykastrowały dynamikę silnika.

Mam Euro 5 i nie narzekam na brak dynamiki, a zdarzyło mi się ujeżdżać silniki od 650ccm do V6.

Porównując do czegoś popularnego to do 100 km/h jeździ podobnie co 1.8 T w Passacie B5. Traci przy prędkościach powyżej 140 (jeździłem oboma czasami tego samego dnia, więc porównanie chyba dość miarodajne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pali najmniej ( ok 1,5 litra) ale to praktycznie biały kruk na rynku to raz no i już na

> bezpośrednim wtrysku wiec o tanim LPG zapomnij

Nie ma sensu, kupić zwykłego Tjeta, włożyć sekwencję i spalanie mieć 7-11l lpg na 100km, dane z AGP 155KM na walcach 215/45/17ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile to spala tak z ciekawości np w Punto czy Bravo?

Moja średnia z 45kkm w Bravo 150T-Jet to prawie 9l:

http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/27583

Ogólnie to jest tak, że poza miastem, przy prędkościach przepisowych 80-100km/h da się zrobić około 7l/100km.

Na autostradzie przy przepisowych 120-130km/h jest w okolicach 7.5-8l/100km.

Ta sama autostrada z prędkościami 150-160km/h i co jakiś czas na chwilkę 180-200km/h daje średnią w okolicach 10l/100km.

Mało zakorkowane, stutysięczne miasto to okolice 10l/100km.

To tyle wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja średnia z 45kkm w Bravo 150T-Jet to prawie 9l:

> http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/27583

> Ogólnie to jest tak, że poza miastem, przy prędkościach przepisowych 80-100km/h da się zrobić około

> 7l/100km.

> Na autostradzie przy przepisowych 120-130km/h jest w okolicach 7.5-8l/100km.

> Ta sama autostrada z prędkościami 150-160km/h i co jakiś czas na chwilkę 180-200km/h daje średnią w

> okolicach 10l/100km.

> Mało zakorkowane, stutysięczne miasto to okolice 10l/100km.

> To tyle .

coś za dużo. Niedawno byłem nad morzem. Przejechałem 700km w jedną i 700km w drugą stronę. Droga to autostrada A4, ekspresówka S3 + zwykła droga pomiędzy A4 i S3. Na ekspresówce trzymałem 130km/h, na autostradzie 150km/h, wiadomo, zwalniając na bramkach, remontach i ograniczeniach. Średnia prędkość z trasy w jedną stronę wyszła 107km/h, spalanie pokazał 7.2l/100km, co mniej więcej potwierdziło się przy dystrubutorze hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Euro 5 i nie narzekam na brak dynamiki, a zdarzyło mi się ujeżdżać silniki od 650ccm do V6.

> Porównując do czegoś popularnego to do 100 km/h jeździ podobnie co 1.8 T w Passacie B5. Traci przy

> prędkościach powyżej 140 (jeździłem oboma czasami tego samego dnia, więc porównanie chyba dość

> miarodajne).

nie porównuj do innych samochodów innych marek bo to porównanie od "czapy" porównaj z identycznym T-JET-em ze skrzynią M32 - uwierz że jest różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakos inni, nawet w tym watku, nie potwierdzaja tego

ja piszę ze swojego przypadku ile pali- spokojna jazda (100 110 km/h ok 7 - 7,3 l, pozamiejska w granicach 120 km/h liczyć musisz ok 8, miejska 9-10 autostradowa 140 km/h licz lekko 10-11. Jako ciekawostka - przelot Rzeszów Katowice A4 ze średnią ok 150 km/h skończył się spalaniem na poziomie ok 17 litrów. grinser006.gif

> wychodzi na to, ze super oszczedny multiair pali tyle co T-JET

poczytaj na innym forum ile pali multiair- średnio ok 1,5 litra mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T-Jet 150 wg. niektórych potrafi nawet spalić mniej niż120'tka. Co do spalania moja 120'tka na trasie ze średnią ok. 90km/h spaliła 7.4 a przy średniej koło 70km/h pali 6.9. Opony 17".

Zimą na 15" najniższe spalanie 6.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś za dużo.

Możliwe, że da się mniej, ale jakoś bardzo intensywnie nie próbuję smile.gif. Poza tym, ludzie którzy przywozili sobie samochody z PL do IRL twierdzili, że palą im tutaj więcej niż na innych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie porównuj do innych samochodów innych marek bo to porównanie od "czapy" porównaj z identycznym

> T-JET-em ze skrzynią M32 - uwierz że jest różnica

Nie zrozumiałeś mnie. Nie miałem okazji porównać z T-jetem starszym (nie licząc jazdy próbnej), ale skoro ten "kastrat" ma dynamikę i tak fajną, a odpadają problemy z M32 to fakt rzekomego wykastrowania jak dla mnie jest pomijalny przy rozważaniu kupna - i to jest dla mnie sedno.

Poza tym nigdzie też nie widziałem jakiegokolwiek porównania przyspieszeń tych aut, więc samo "kastrowanie" oraz to jak duży wpływ miało ono na dynamikę jest dla mnie zagadką. Przełożenia faktycznie są troszkę inne jak dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś za dużo. Niedawno byłem nad morzem. Przejechałem 700km w jedną i 700km w drugą stronę. Droga to

> autostrada A4, ekspresówka S3 + zwykła droga pomiędzy A4 i S3. Na ekspresówce trzymałem

> 130km/h, na autostradzie 150km/h, wiadomo, zwalniając na bramkach, remontach i ograniczeniach.

> Średnia prędkość z trasy w jedną stronę wyszła 107km/h, spalanie pokazał 7.2l/100km, co mniej

> więcej potwierdziło się przy dystrubutorze

Z tego co zdążyłem się już zorientować, to jeździsz dosyć defensywnie, więc i spalanie masz niskie. Jazda średniej klasy autem z silnikiem benzynowym po autostradzie non stop 140 musi zaowocować spalaniem na poziomie 10 i więcej. Parę dni temu jechałem nowym Berlingo 1.6 benzyna 110KM. Start na S6 w Gdańsku, jazda A1 do Strykowa i dalej jakieś 50 km na A2 w stronę Warszawy. Po 2,5 godzinach jazdy spalił 50L benzyny co dało średnie ok. 13/100. Tempomat ustawiony na 149, były ze trzy momenty, że na chwilę doszło do 160, średnia prędkość 145. Gdybym na tym odcinku kilkanaście razy zwolnił do 120 z różnych przyczyn np znak ograniczenia, czy jakieś melepety na drodze itp, to i spalanie bym tym samym zmniejszył z całego dystansu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jazda średniej klasy autem z silnikiem benzynowym po autostradzie non stop 140 musi zaowocować

> spalaniem na poziomie 10 i więcej.

Co się nie tyczy 1.4 TSI który w tych warunkach nie spali więcej jak 8l. A żeby było uczciwie, to mówimy o kompakcie, ale ile więcej spali klasa średnia? Pół litra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.