gorex Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 Kolega kupił sobie takiego potwora. Jest piękny, amerykański, czarny i w ogóle. Jedna rzecz mi w nim nie pasuje - spalanie. Kolega twierdzi (a zwykle nie kłamie ani nie naciąga faktów w internetowym stylu), że pali mu w trasie około 7.5 l/100km. Czy to jest możliwe w przypadku tego silnika?? Podobno jest "nowy i aluminiowy" i dlatego taki oszczędny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 Potwór to 5.0 V8, a to to taki sobie motorek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 No właśnie ponoć jest oszczędny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > Potwór to 5.0 V8, > a to to taki sobie motorek... Ten "taki sobie motorek" jest mocniejszy od "potwora" poprzedniej generacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > Ten "taki sobie motorek" jest mocniejszy od "potwora" poprzedniej generacji. Być może, ale nie brzmi tak jak V8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 ... > trasie około 7.5 l/100km. > Czy to jest możliwe w przypadku tego silnika?? Myślę, że przy stałej prędkości około 80 - 90km/h to możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > ... > Myślę, że przy stałej prędkości około 80 - 90km/h to możliwe. Kiedyś jechałem 4.0 R6 automat i miało coś 1700rpm przy 110km/h, spalanie na trasie faktycznie jak w europejskich R4 1,6 - 1,8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > Kolega kupił sobie takiego potwora. > Jest piękny, amerykański, czarny i w ogóle. > Jedna rzecz mi w nim nie pasuje - spalanie. > Kolega twierdzi (a zwykle nie kłamie ani nie naciąga faktów w internetowym stylu), że pali mu w > trasie około 7.5 l/100km. > Czy to jest możliwe w przypadku tego silnika?? > Podobno jest "nowy i aluminiowy" i dlatego taki oszczędny. Moja corka ma takiego i niestety ale w 8 literach to on sie nie mieści na trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > Być może, ale nie brzmi tak jak V8 Brzmi przyzwoicie. Ale do V8 mu daleko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skrimin Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > Kolega kupił sobie takiego potwora. > Jest piękny, amerykański, czarny i w ogóle. > Jedna rzecz mi w nim nie pasuje - spalanie. > Kolega twierdzi (a zwykle nie kłamie ani nie naciąga faktów w internetowym stylu), że pali mu w > trasie około 7.5 l/100km. > Czy to jest możliwe w przypadku tego silnika?? > Podobno jest "nowy i aluminiowy" i dlatego taki oszczędny. Mozliwe, jak jechal w jedna strone, z wiatrem. Wyskoczyl na autostrade, wyzerowal licznik i do konca trasy pokazalo mu 7.5. Nastepnym razem powiedz mu zeby wyzerowal pod domem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 > Mozliwe, jak jechal w jedna strone, z wiatrem. Wyskoczyl na autostrade, wyzerowal licznik i do > konca trasy pokazalo mu 7.5. Nastepnym razem powiedz mu zeby wyzerowal pod domem.. Na autostradzie, gdy będzie leciał z prędkością rzędu 140km/h też spali więcej. Te 7,5 jest możliwe, jak będzie się turlał z wiatrem pustą krajówką z prędkościami max 90 km/h Kolega ma w Hondzie (ciut większy gabaryt) V6 ~250KM i nie chce mu zejść poniżej 15 litrów na 100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krajowy Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 Brat ma Mondeo ST220 tam jest chyba 3.0 ale na pewno V6 i pali mu to przy normalnej jeździe niecałe 11l LPG, a przy bardzo szybkiej jeździe 12-12,5l LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 > Kolega twierdzi (a zwykle nie kłamie ani nie naciąga faktów w internetowym stylu), że pali mu w > trasie około 7.5 l/100km. > Czy to jest możliwe w przypadku tego silnika?? > Podobno jest "nowy i aluminiowy" i dlatego taki oszczędny. skoro w libertym z wczesniejsza wersja tego silnika na trasie przy umiejetnej jezdzie mozna spalic nie wiecej niz 11 litrow na setke to w takim mustangu 7,5 moze byc jak najbardziej realne - w trasie oczywiscie co innego jak zaczniesz dodawac gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 > Na autostradzie, gdy będzie leciał z prędkością rzędu 140km/h też spali więcej. > Te 7,5 jest możliwe, jak będzie się turlał z wiatrem pustą krajówką z prędkościami max 90 km/h > Kolega ma w Hondzie (ciut większy gabaryt) V6 ~250KM i nie chce mu zejść poniżej 15 litrów na 100km Accordem V6 (240KM) udało mi sie na trasie zejść do 6 litrów na setkę. Zreszta to był bardzo oszczędny samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 15 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 > No właśnie ponoć jest oszczędny... To wręcz zakrawa na cud. Mój pali niewiele więcej. Amerykanin z taki silnikiem kojarzył mi się dotąd z wynikiem dwucyfrowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 > To wręcz zakrawa na cud. Mój pali niewiele więcej. > Amerykanin z taki silnikiem kojarzył mi się dotąd z wynikiem dwucyfrowym. To nie jest takie proste . Corvette z ponad szesciolitrowym V8 i manualem bez problemów osiąga 7l na setkę na autostradzie przy stałej prędkości 130 km/h. Deaktywacja cylindrow i bardzo aerodynamiczne nadwozie pozwalają nadrobic straty zwiazane z oporami układu napędowego. Schody zaczynaja sie jak jeździsz troszkę agresywniej - moc sie z samego powietrza nie bierze, zeby wyprodukować kilkaset koni mechanicznych musisz zużyć duzo benzyny. Problemem Mustanga jest jego nieaerodynamiczność. Dlatego na trasie trudno osiągnąć niskie zużycie paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaPit Napisano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 > Kolega kupił sobie takiego potwora. > Jest piękny, amerykański, czarny i w ogóle. > Jedna rzecz mi w nim nie pasuje - spalanie. > Kolega twierdzi (a zwykle nie kłamie ani nie naciąga faktów w internetowym stylu), że pali mu w > trasie około 7.5 l/100km. > Czy to jest możliwe w przypadku tego silnika?? > Podobno jest "nowy i aluminiowy" i dlatego taki oszczędny. Znam takich, którzy twierdzą, że im Mustang 4.6 V8 GT palił 9l/100km w trasie Choć ja (kapelusz na max'a) jeszcze poniżej 17l/100km nie zszedłem. I nie martwi mnie to szczególnie, bo na prawdziwe brzmienie V8 nie ma co paliwa żałować Jak ktoś planuje zakup Mustanga i sprawdza raporty dot. zużycia paliwa, to lepiej niech zacznie szukać TICO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 > prawdziwe brzmienie V8 nie ma co paliwa żałować Jak ktoś planuje zakup Mustanga i sprawdza > raporty dot. zużycia paliwa, to lepiej niech zacznie szukać TICO W sumie też może nabyć Forda tyle że z 1.0 EcoBoost Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > To nie jest takie proste . Corvette z ponad szesciolitrowym V8 i manualem bez problemów osiąga 7l > na setkę na autostradzie przy stałej prędkości 130 km/h. Deaktywacja cylindrow i bardzo > aerodynamiczne nadwozie pozwalają nadrobic straty zwiazane z oporami układu napędowego. Dodaj do tego baaaardzo dlugi ostatni bieg i masz przy tej predkosci z 1500rpm. Wiec spalanie jest niskie. Ale postoj tym chwile w korku albo stop-start traffic i od razu idzie pod 20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Kolega twierdzi (a zwykle nie kłamie ani nie naciąga faktów w internetowym stylu), że pali mu w > trasie około 7.5 l/100km. > Czy to jest możliwe w przypadku tego silnika?? > Podobno jest "nowy i aluminiowy" i dlatego taki oszczędny. W USA da się bez problemu uzyskać taki wynik, długa prosta, zero wyprzedzania, po prostu jedziesz a auto pali mniej niż w PL warunkach Czy w PL udałoby mi się tyle osiągnąć? Pewnie tak, jadąc spokojnie, nie więcej niż 100 km/h. nie wyprzedzając i stosując eco drajwing. tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > wyprzedzając i stosując eco drajwing. tyle tylko po co? chyba nie kupuje się takiego auta do jazdy 'eco' ?? tylko dla fanu i dźwięku silnika normalnego kierowce zawsze by korciło depnąć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > tylko po co? chyba nie kupuje się takiego auta do jazdy 'eco' ?? tylko dla fanu i dźwięku silnika > normalnego kierowce zawsze by korciło depnąć... Korci cię przez pierwszy miesiąc. Moze 3 miesiące. Potem jeździsz jak innym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Dodaj do tego baaaardzo dlugi ostatni bieg i masz przy tej predkosci z 1500rpm. Wiec spalanie jest > niskie. Ale postoj tym chwile w korku albo stop-start traffic i od razu idzie pod 20 No tak, ale to właśnie dzięki temu ze silnik jest duży i ma na tyle mocy i momentu przy 1500 obrotach ze moze pchać samochód z prędkością 130 km/h bez wysiłku. Spalanie w mieście tez nie jest takie straszne, nawet z manualem dzięki "pomysłowi" GM polegajacemu na tym ze jak nie ciśniesz to manual blokuje 2 i 3 bieg i z jedynki wskakuje ci od razu czwórka. A automat tez pilnuje bardzo żebyś 2000 obrotów nie przekroczył w normalnej jeździe. Dodaj do tego deaktywację cylindrow i mieścisz sie w kilkunastu literach w mieście bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > nawet z manualem dzięki "pomysłowi" GM polegajacemu na tym ze jak nie > ciśniesz to manual blokuje 2 i 3 bieg i z jedynki wskakuje ci od razu czwórka. A po co ta jedynka - Clarkson pokazal, ze mozna z czworki ruszac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > A po co ta jedynka - Clarkson pokazal, ze mozna z czworki ruszac Oczywiście że można. Przy tej pojemności i momencie obrotowym możesz jeździć jak prawie z automatem - zapinasz czwórkę i używasz tylko sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > tylko po co? chyba nie kupuje się takiego auta do jazdy 'eco' ?? tylko dla fanu i dźwięku silnika > normalnego kierowce zawsze by korciło depnąć... Rozumiem, że jakbyś miał Bugatti Veyron to nie schodziłbyś poniżej 300 km/h bo po co? Może i korci, ale temat był o spalaniu silnika 3.7 a nie deptaniu jak kogoś korci BTW znam ludzi co kupują V6 i jakoś ich nie korci, po prostu nimi normalnie jeżdżą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Oczywiście że można. Przy tej pojemności i momencie obrotowym możesz jeździć jak prawie z automatem > - zapinasz czwórkę i używasz tylko sprzęgła. Ehh, ostatni bastion prawdziwej motoryzacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Rozumiem, że jakbyś miał Bugatti Veyron to nie schodziłbyś poniżej 300 km/h bo po co? > Może i korci, ale temat był o spalaniu silnika 3.7 a nie deptaniu jak kogoś korci > BTW znam ludzi co kupują V6 i jakoś ich nie korci, po prostu nimi normalnie jeżdżą. Ja znam bardzo osobiście jednego jeżdżącego z 5L V8 420 KM jak emeryt w kapeluszu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Na autostradzie, gdy będzie leciał z prędkością rzędu 140km/h też spali więcej. > Te 7,5 jest możliwe, jak będzie się turlał z wiatrem pustą krajówką z prędkościami max 90 km/h > Kolega ma w Hondzie (ciut większy gabaryt) V6 ~250KM i nie chce mu zejść poniżej 15 litrów na 100km W trasie? Toż to załadowane Iveco EuroTech 18t 7.8l R6 350KM paliło w trasie 22-24l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Ehh, ostatni bastion prawdziwej motoryzacji... Bardzo mi się podoba podejście Corvette do budowy samochodu sportowego - ten wielki silnik V8 jednocześnie ma najlepszy stosunek masy do mocy w wolnossących V8 + najlepszy rozkład masy. Konkurencja typu Ferrari itp, ma rozrząd w głowicy co powoduje że głowice są ciężkie = środek masy silnika jest wysoko. Do tego cały ten osprzęt waży - cztery wałki rozrządu, łańcuchy itp. A Corvette ma jeden wałek rozrządu w kadłubie, nisko. Głowice są lekkie i małe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > W trasie? Toż to załadowane Iveco EuroTech 18t 7.8l R6 350KM paliło w trasie 22-24l. Z butem w podłodze to i Prius spali 15 na setkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Bardzo mi się podoba podejście Corvette do budowy samochodu sportowego - ten wielki silnik V8 > jednocześnie ma najlepszy stosunek masy do mocy w wolnossących V8 + najlepszy rozkład masy. > Konkurencja typu Ferrari itp, ma rozrząd w głowicy co powoduje że głowice są ciężkie = środek > masy silnika jest wysoko. Do tego cały ten osprzęt waży - cztery wałki rozrządu, łańcuchy itp. > A Corvette ma jeden wałek rozrządu w kadłubie, nisko. Głowice są lekkie i małe. Ale nie zakrecisz tego do 9+. I nie osiagniesz tyle mocy z litra pojemnosci. Zawsze cos za cos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Ale nie zakrecisz tego do 9+. I nie osiagniesz tyle mocy z litra pojemnosci. Zawsze cos za cos. I to jest w tym piękne, że się wysoko nie kręci jak kosiarka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Brat ma Mondeo ST220 tam jest chyba 3.0 ale na pewno V6 i pali mu to przy normalnej jeździe niecałe > 11l LPG, a przy bardzo szybkiej jeździe 12-12,5l LPG. Przy bardzo szybkiej jeździe moja Fabia jeden-dwa spali i 14 litrów... benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Ale nie zakrecisz tego do 9+. I nie osiagniesz tyle mocy z litra pojemnosci. Zawsze cos za cos. Do 9000 nie, ale silnik LS7 z poprzedniej Corvette Z06 kręci się do 7000 obrotów pomimo 7 litrów pojemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Do 9000 nie, ale silnik LS7 z poprzedniej Corvette Z06 kręci się do 7000 obrotów pomimo 7 litrów > pojemności. Wiedzialem, ze podasz ten przyklad Ale w nim juz naprawde bardzo wiele zmieniono, w zasadzie jest zupelnie inny od reszty rodziny LS. No i miedzy 7 a 9k jest przepasc jesli idzie o konieczne rozwiazania technologiczne. Dlatego mowie - cos za cos i wedle gustu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Wiedzialem, ze podasz ten przyklad Ale w nim juz naprawde bardzo wiele zmieniono, w zasadzie jest > zupelnie inny od reszty rodziny LS. No i miedzy 7 a 9k jest przepasc jesli idzie o konieczne > rozwiazania technologiczne. Dlatego mowie - cos za cos i wedle gustu. To prawda - przede wszystkim należałoby zmienić wał korbowy. A poza tym wątpię żeby popychacze i rozrząd w kadłubie dały radę przy 9000 obrotów. Ale 7000 to zupełnie fajny rezultat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zakrzes Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 Tak, znam 2 osoby mające Mustangi, roczniki kolejno 2011 i 2012 - i obaj mówią że przy normalnej jeździe sa w stanie zrobić poniej 8 l/100. W ogóle ten Mustang dziwny - w tyłu nawet trochę miejsca, mocowania do dzieciecych fotelików i całkiem spory bagażnik - prawie auto rodzinne Ale podświetlenie progów na 180 możliwoch kolorów to juz wioska kompletna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zakrzes Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 ...jeszcze w uzupełnieniu - miałem Chervoleta TransSport v6 3.5 L - potrafił spalić w trasie 7.5/8 L PB / 10 L LPG przy predkości 100-110km/h. Nie wierzysz, spytaj Klaudka bo on teraz tym autem śmiga W mieście 15 l benz/20 l LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Kolega kupił sobie takiego potwora. > Jest piękny, amerykański, czarny i w ogóle. > Jedna rzecz mi w nim nie pasuje - spalanie. > Kolega twierdzi (a zwykle nie kłamie ani nie naciąga faktów w internetowym stylu), że pali mu w > trasie około 7.5 l/100km. > Czy to jest możliwe w przypadku tego silnika?? > Podobno jest "nowy i aluminiowy" i dlatego taki oszczędny. Moja Honda Civic 1.6 16V w trasie w trasie pali 6,3 bez klimy i około 6,7 z klimą. Jest rzeczą niemożliwą, by 3,7L paliło 7,5/100. Po prostu taka pojemność musi swoje wypić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > ...jeszcze w uzupełnieniu - miałem Chervoleta TransSport v6 3.5 L - potrafił spalić w trasie 7.5/8 > L PB / 10 L LPG przy predkości 100-110km/h. Nie wierzysz, spytaj Klaudka bo on teraz tym autem > śmiga W mieście 15 l benz/20 l LPG w 20 lpg w mieście to wierzę ale w te 10 lpg w trasie to już nie. W mojej hondzie 3,5 to raczej poniżej 14 lpg ciężko zejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Tak, znam 2 osoby mające Mustangi, roczniki kolejno 2011 i 2012 - i obaj mówią że przy normalnej > jeździe sa w stanie zrobić poniej 8 l/100. W ogóle ten Mustang dziwny - w tyłu nawet trochę > miejsca, mocowania do dzieciecych fotelików i całkiem spory bagażnik - prawie auto rodzinne > Ale podświetlenie progów na 180 możliwoch kolorów to juz wioska kompletna Mojej córki wyświetla jeszcze galopujące konie na jezdni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 > Moja Honda Civic 1.6 16V w trasie w trasie pali 6,3 bez klimy i około 6,7 z klimą. > Jest rzeczą niemożliwą, by 3,7L paliło 7,5/100. Po prostu taka pojemność musi swoje wypić. Zużycie paliwa zależy od ilości zużytej energii. Zużycie energii w mieście idzie przede wszystkim na rozpędzanie samochodu. Na trasie przede wszystkim na pokonanie oporów powietrza i toczenia. W związku z czym lekki samochód o niskich oporach toczenia i niskim współczynniku Cx pali mało i nie za bardzo zależy to od rozmiaru silnika. Duży silnik powoduje większe opory układu napędowego - masz 6 czy 8 czy 12 tłoków trących o cylindry, odpowiednio więcej zaworów które trzeba otwierać, większe koła zębate w przekładniach by przenieść większą moc a także szersze opony. Do tego większy silnik więcej waży = trzeba zużyć więcej energii na rozpędzanie samochodu. Ale to nie są jakieś strasznie wielkie różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.