Skocz do zawartości

Fluence 1.5 dci 110KM vs Rapid 1.2 TSI 105KM


wujek

Rekomendowane odpowiedzi

> Bzdury piszesz, poprzyj to jakimiś faktami (cytat z moich wpisów itp)

A na zdrowie. KLIK. Oczywiście cały czas czekamy na ten filmik ze średnią 130km/h i 5.9l/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Człowieku ogarnij się , kto jeździ w normalnych warunkach ze średnią 160 km/h ?

Bardzo słuszny argument w dyskusji nad tym, czy z 1.2/1.4 wyplujesz 8.5 przy średniej 160. Coś jeszcze mądrego chciałbyś dodać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tę tezę już od miesiąca wałkujemy na AK. Ale jak przeczytałem następne zdanie:

> To zbaraniałem... Miesiące krucjaty na AK a potem przyznajesz,że ...palą NORMALNIE. Czyli właśnie

> 1.5 - 2l spalanie większe niż disel. Toż to każdy wie. Ja żyłem w przekonaniu,że udowadniasz

> tezę, że te TSI palą bardzo porównywalnie do diesli ( 0.5l więcej np) a tu klops....

Ciiizas. Ta sama trasa, w przerwach 1,5 tygodnia. Pogoda taka sama, Natężenie ruchu bardzo podobne.

Golf 1.4 TSI 122 KM spalił mi około 7 litrów, i30 CRDI 1.6 115 KM spalił mi około 6.2.

Mnie to osobiście przekonuje za rezygnacją z zakupu diesla jako następnego auta ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdziłem clio 1.5 DCI 50kW - przy prędkości 150km/h pod bardzo małą górkę chwilowe spalanie miał między 10-12l/100km, z górki pokazywało 6-7l, więc liczę po idealnie równym asfalcie bez wiatru byłoby to koło 8-9l/100km.

Przy 90km/h wartość się wahała między 3,5-4l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nowa Octa 2.0 TDI 150 w trasie bierze średnio 8l/100km, jeżdżona 150-160km/h, to jakoś nie widzę, aby jakakolwiek benzyna obecnie dostępna w Octavi spaliła przy tych prędkościach sugerowane przez Ciebie wartości ok.gif

Leciwe PuntoII 1.2 16V przy średniej prędkości z całej trasy 127km/h (Gliwice->Wrocław-> Poznań -> Wawa -> Katowice-> Gliwice) wypluło przy dystrybutorze 8,5l/100km

Octa robi bardzo podobne trasy, 90% to autostrady.

Dawno temu skończyłem wierzyć AK-owym mędrcom i ich teorią o średniej 160km/h i spalaniu poniżej 8l/100km czym by nie jechali zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega ma Fabię kombi z DSG i tym silnikiem - całkiem fajnie to jedzie.

Ja pozwolę sobie wejść w polemikę. Nie, to nie jedzie fajnie. To zwykłe 10s do setki i dupa od 800 do 1350rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś sprawdziłem clio 1.5 DCI 50kW - przy prędkości 150km/h pod bardzo małą górkę chwilowe spalanie

> miał między 10-12l/100km, z górki pokazywało 6-7l, więc liczę po idealnie równym asfalcie bez

> wiatru byłoby to koło 8-9l/100km.

Zatem widzisz proszę ja ciebie, twój diesel pali dwa razy więcej niż pepciowe jeden-dwa. Kłopot tylko z tym, że tego ostatniego prosiliśmy już nie raz by nagrał filmik z przerzucania danych na kompie przy tej jego średniej 130km/h. Nie doczekaliśmy się.

O, o czymś takim mówię:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja pozwolę sobie wejść w polemikę.

Ależ zapraszam smile.gif

> Nie, to nie jedzie fajnie. To zwykłe 10s do setki i dupa od 800

> do 1350rpm.

Jak na segment: auto miejskie, cenę i spalanie jedzie fajnie; auto przyspiesza płynnie, w środku jest cicho.

Do para-sportowych doznań oczywiście dużo brakuje, mój były Superb I 1.8T @ 200KM przyspieszał para-sportowo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja pozwolę sobie wejść w polemikę. Nie, to nie jedzie fajnie. To zwykłe 10s do setki i dupa od 800

> do 1350rpm.

Ale co chcesz udowodnić tym ciągłym przywoływaniem tego że 1,2 TSI w aucie typu fabia czy golf nie jedzie? Ma jechać? Jak ktoś oczekuje dynamiki od takiego połaczenia to zrobił babol już na etapie pomyślenia o tym połaczeniu a jak jeszcze kupił to boje_sie.gif

Natomiast moi starsi mają G VII 1,2 TSI z DSG i jakoś są zachwyceni autem i nawet dynamiką. Bo nie oczekiwali dużo. Spalanie od nowości 6L/100 w mieszanym trybie w małym mieście (czyt. bez korków).

Ostatnio śmigaliśmy trochę wspólnie na dwa auta w bieszczadach, trochę serpentyn i Golf naprawdę dawał radę, o wiele ciszej spokojniej i wygodniej im się podróżowało niż mi w Bravo (gdzie jest 1,9MJ podkręcony na ~160KM). Automat DSG świetnie się sprawdził w takiej jeździe.

A odnośnie "dupa od 800 do 1350rpm" to hmmm.... mam inne odczucia. Nigdy aż tak nie wnikałem w elastyczność żeby sprawdzać co się dzieje w jakim zakresie RPM ale moje odczucia na temat tego auta są takie że od samego dołu jest bardzo elastyczne, a właśnie w wyższych partiach obrotów nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak oceniasz wyciszenie?

Odnośnie wyciszenia w Golfie VII to jest co najmniej dobrze o ile nie bardzo dobrze na tle tego z czym mam do czynienia. Natomiast ostatnio miałem okazję zrobić sporo km Golfem VII kombi (flotowy, więc golas 1,4tsi 122km) i w porównaniu do prywatnego Golfa VII 1,2 tsi tamten jest o wiele głośniejszy. Czyżby jakieś różnice w wyciszeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wreszcie ktoś mi odpowie

> Jak wyłączany jest zapłon w tej Fabce (pierwszy filmik) to pojawia się komunikat "Uwaga na funkcję

> SAFE. Instrukcja obsługi". W Golfie miałem to samo i nie wiem o co chodzi

Chodzi o to że safe zamyka centralny zamek, którego nie można otworzyć od środka. Zamysł jest taki by utrudnić życie przypadkowym złodziejom, którzy po rozbiciu szyby nie otworzą już sobie drzwi od środka. Komunikat ma przypomnieć kierowcy by nie zostawiał nikogo w środku samochodu, bo w razie czego ten nie wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi o to że safe zamyka centralny zamek, którego nie można otworzyć od środka. Zamysł jest taki

> by utrudnić życie przypadkowym złodziejom, którzy po rozbiciu szyby nie otworzą już sobie

> drzwi od środka. Komunikat ma przypomnieć kierowcy by nie zostawiał nikogo w środku samochodu,

> bo w razie czego ten nie wyjdzie.

Dzięki. ok.gif

Takie coś mam w Żony P307 tylko że tam żeby to uaktywnić musisz 2 razy nacisnąć przycisk zamknięcia na kluczyku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A odnośnie "dupa od 800 do 1350rpm" to hmmm.... mam inne odczucia. Nigdy aż tak nie wnikałem w

> elastyczność żeby sprawdzać co się dzieje w jakim zakresie RPM ale moje odczucia na temat tego

> auta są takie że od samego dołu jest bardzo elastyczne, a właśnie w wyższych partiach obrotów

> nic się nie dzieje.

O odczuciach trudno dyskutować. U mnie gaz do dechy na jedynce przy 800rpm powoduje przyspieszenie na poziomie rowera, bardzo ryzykowne we włączaniu się do ruchu. Zanim się silnik wkręci na te 1350 mija sporo czasu, natomiast od tych obrotów zaczyna jechać i na poziomie 1600 zaczynam gubić trakcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie gaz do dechy na jedynce przy 800rpm powoduje przyspieszenie

> na poziomie rowera, Zanim się silnik wkręci na te

> 1350 mija sporo czasu,

Na jedynce sporo czasu na zwiekszenie obrotow o 550rpm zlosnik2.gifzlosnik2.gifzlosnik2.gif

You made my day claps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odnośnie wyciszenia w Golfie VII to jest co najmniej dobrze o ile nie bardzo dobrze na tle tego z

> czym mam do czynienia. Natomiast ostatnio miałem okazję zrobić sporo km Golfem VII kombi

> (flotowy, więc golas 1,4tsi 122km) i w porównaniu do prywatnego Golfa VII 1,2 tsi tamten jest

> o wiele głośniejszy. Czyżby jakieś różnice w wyciszeniu?

Kombi vs HB/sedan

Zawsze bedzie glosniej, czy to w E-klasie czy Golfie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na jedynce sporo czasu na zwiekszenie obrotow o 550rpm

> You made my day

Czego nie rozumiesz? Jak silnik małolitrażowy, odprężony i turbo nie pompuje to tam na dole jest z 10 koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde auto musi palić swoje przy wysokich prędkościach.

Jak jechałem kawałek tym autem naprawdę emerycko albo emeryt x2 zlosnik.gif to pokazywało zużycie między 2,7-3,5l/100km ale to była męczarnia zlosnik.gif

Po Krakowie dość żwawym tempem poruszanie się komputer wskazywał między 5,3-6l prędkości od 0 do max 80km/h wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każde auto musi palić swoje przy wysokich prędkościach.

> Jak jechałem kawałek tym autem naprawdę emerycko albo emeryt x2 to pokazywało zużycie między

> 2,7-3,5l/100km ale to była męczarnia

Jadąc ze wzniesienia chyba.... 033102bebe_1_prv.gif

> Po Krakowie dość żwawym tempem poruszanie się komputer wskazywał między 5,3-6l prędkości od 0 do

> max 80km/h

sciana.gif

Ja Ci powiem tak - 1.9 dCi Megane III Grandtour po przejechaniu 2714 km przy średniej prędkości wynoszącej 75,9 km/h spaliło 5,9 l/100 km

W jeździe miejskiej (Wrocław, średnia prędkość między 25 - 35 km/h) spalanie wynosi 6,8 - 7,4 litra.

Niedługo samochody zaczną produkować paliwo facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no popatrz, astra F 1.8 16v miala 10,5 do paki i byla uznawana za calkiem zwawy samochod

Tamte konie były jakieś inne. Teraz są bardziej ekologiczne.

Moje 1,8 mimo, że na papierze ma 11 s do setki, nie jedzie zlosnik.gif

Auto ciężkie, a silnik zmulony do 3500 obr. przez zmienny dolot i zmienne fazy rozrządu.

Aby jechało, trzeba kręcić wysoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.6 we fluence nie jedzie i pali jak zly, kwesjta co potrzebuje z wypasu bo moze ~60.000zł mógłbym

> zaproponować nówke

To jest ten sam 1.6, który montują w megane grandtour? TO jest gazowalne? Poza tym, że nie jedzie masz jakieś opinie o tym silniku?

Brat się zastanawia nad meganką z salonu z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest ten sam 1.6, który montują w megane grandtour? TO jest gazowalne? Poza tym, że nie jedzie

> masz jakieś opinie o tym silniku?

> Brat się zastanawia nad meganką z salonu z tym silnikiem.

Ja mialem sluzbowke REnault wersja bida. Do 110km/h ok. Pozniej pali jak smok i jest bardzo wolny. Zawieszenie bylo tragiczne przy kazdym nacisnieciu na hamulec cala buda latala. Spalal 9-10l przy palowaniu.

Lepsze wersje sa lepsze grinser006.gif W Megane teraz maja pierdziawki z turbo moze nad takim niech sie zastanowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no popatrz, astra F 1.8 16v miala 10,5 do paki i byla uznawana za calkiem zwawy samochod

Spoko, produkowana jeszcze wcześniej Manta, samochód segmentu G, w wersji GT miała tyle samo i to również był szybki samochód. Był...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spoko, produkowana jeszcze wcześniej Manta, samochód segmentu G, w wersji GT miała tyle samo i to

> również był szybki samochód. Był...

Jaki % klientow, kupujacy Fabie 1,2 oczekuje od niej sportowych osiagow? hehe.gif

Wybacz, ale to jak isc do Maca i spodziewac sie wykwintnego obiad...

Wbrew pozorom Fabia z tym silnikiem jezdzi bardzo sprawnie, jak na segment, ktory reprezentuje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To teraz zobacz ile miałeś średniej prędkości z trasy którą według Ciebie przejechałeś ze 160km/h

> na liczniku.

Jeśli mowa o średniej prędkości 160km/h to także nie wierzę że się da (musi być pusto na autostradzie, a i prędkość trzeba by utrzymywać pomiędzy 170 a 190km/h, więc średnio wychodzi 180km/h). Mnie moje 1.4TSI pali nie wiele (niektórzy może dalej nie wieżą - średnia 131,57km/h z odcinka ok. 300km przy spalaniu ok. 6,3l), ale nie wierzę, że zmieściłbym się ze spalaniem w 8,5l przy średniej 160km/h. W Rapidzie jest chyba to starsze 1.2 na łańcuchu i to pali deko więcej niż nowsze "paskowe" TSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale co chcesz udowodnić tym ciągłym przywoływaniem tego że 1,2 TSI w aucie typu fabia czy golf nie

> jedzie? Ma jechać? Jak ktoś oczekuje dynamiki od takiego połaczenia to zrobił babol już na

> etapie pomyślenia o tym połaczeniu a jak jeszcze kupił to

> Natomiast moi starsi mają G VII 1,2 TSI z DSG i jakoś są zachwyceni autem i nawet dynamiką. Bo nie

> oczekiwali dużo. Spalanie od nowości 6L/100 w mieszanym trybie w małym mieście (czyt. bez

> korków).

> Ostatnio śmigaliśmy trochę wspólnie na dwa auta w bieszczadach, trochę serpentyn i Golf naprawdę

> dawał radę, o wiele ciszej spokojniej i wygodniej im się podróżowało niż mi w Bravo (gdzie

> jest 1,9MJ podkręcony na ~160KM). Automat DSG świetnie się sprawdził w takiej jeździe.

> A odnośnie "dupa od 800 do 1350rpm" to hmmm.... mam inne odczucia. Nigdy aż tak nie wnikałem w

> elastyczność żeby sprawdzać co się dzieje w jakim zakresie RPM ale moje odczucia na temat tego

> auta są takie że od samego dołu jest bardzo elastyczne, a właśnie w wyższych partiach obrotów

> nic się nie dzieje.

pamiętaj, że format pisze o starym 1.2 z łańcuchem, a Ty o nowym 1.2 z paskiem. Nie wiem jak duże są różnice w 1.2, bo mam doświadczenia jedynie 1.4 122KM (łańcuch) i 1.4 140KM (pasek) - tutaj jest przepaść - szczególnie właśnie w dolnej partii obrotów. Stary silnik był słaby (i tym O2FL z 1.4TSI odpadła właśnie), może w 1.2 jest tak samo?>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pamiętaj, że format pisze o starym 1.2 z łańcuchem, a Ty o nowym 1.2 z paskiem. Nie wiem jak duże

> są różnice w 1.2, bo mam doświadczenia jedynie 1.4 122KM (łańcuch) i 1.4 140KM (pasek) - tutaj

> jest przepaść - szczególnie właśnie w dolnej partii obrotów. Stary silnik był słaby (i tym

> O2FL z 1.4TSI odpadła właśnie), może w 1.2 jest tak samo?

Ja tam nie wiem jak jest zbudowane nowe paskowe 1.2tsi, doszły mnie słuchy, że to jest 16v. Jeśli to prawda to raczej powinno mieć słabszy dół niż ósemka. Tak to przynajmniej bywa w N/A. Trochę trudno porównywać stare 1.4tsi z nowym, tam jest ponad 10% różnicy w mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.