kojdus Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Jak masz napęd na przód to załóż na przód. Jak na tył to na tył. Zawsze na oś na którą masz napęd. to załóż sobie do auta tylnonapędowego dobre gumy z tyłu a słabe z przodu i spróbuj skręcić na śniegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 ... > Mam 2 opony złe... Na zapas do przyczepki. >... i 2 bardzo złe Na jakieś portowe nabrzeże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Lepsze na przód, jak ci tył wyjedzie z zakrętu to opanujesz, wyjeżdżający przód to już trzeba mieć > praktykę i nie spanikować w sytuacji podbramkowej żeby sobie z tym poradzić. Chciałbym zobaczyć jak ogarniasz driftujący pojazd przy 60km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Zamierzam się dziś zabrać do wymiany kół. > Mam komplet zimówek z tym, że 2 koła mają lepszy (głębszy) bieżnik, a 2 gorszy. > Na którą oś założyć Waszym zdaniem te lepsze? > Kiedyś bym je automatycznie założył na przód ale obecnie nie jest to dla mnie takie oczywiste. Na przód, bo w razie hamowania większość siły hamowania idzie na przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maku19 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 W aucie FWD lepsze na przód ,bo przód: -przyspiesza -hamuje -skręca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > W aucie FWD lepsze na przód ,bo przód: > -przyspiesza > -hamuje > -skręca a w rwd przód nie skręca i hamuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > więc proponuję na skos - dobre -przód lewy i tył prawy albo odwrotnie a i widzisz to też wcale nie jest głupie ale w tym przypadku trzeba wiedziec jak auto moze sie zachowac a tego sie człowiek nie naumie na kursie i podczas normalnej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Chciałbym zobaczyć jak ogarniasz driftujący pojazd przy 60km/h no normalnie jak Vettel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Potrzebuje, o ile kierownik doprowadzi do takiej potrzeby a to już bardzo słabo o nim świadczy. Latem - tak. Ale zimą można się zbliżyć do granic przyczepności nawet nie robiąc niczego źle. > Ależ to jasne jak słońce ze nie jest Absolutnie i niezaprzeczalnie jednak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Na którą oś założyć Waszym zdaniem te lepsze? > Kiedyś bym je automatycznie założył na przód ale obecnie nie jest to dla mnie takie oczywiste. Latem lepsze na tył, już raz rozbiłem samochód, byłem niezły na trolejach ale auto mnie pokonało, latało jak wahadło, na torze lub placu do opanowania, na ulicy nadsterowność przy dużej prędkości to zimą, pewnie lepiej założyć lepsze na przód, przyda się przy wykopywaniu i hamowaniu w błocie. Oczywiście FWD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Latem - tak. Ale zimą można się zbliżyć do granic przyczepności nawet nie robiąc niczego źle. samo zbliżenie nie powoduje ucieczki tyłu. Gorzej gdy sie tą granicę przekroczy a to już jak pisałem wcześniej błąd kierownika. > Absolutnie i niezaprzeczalnie jednak jest. nie da sie ukryć że nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Dziś byłem u znajomego wulkanizatora, na tył zakładał lepsze opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 A dlaczego? A dlatego, że to przednia oś zawsze pierwsza atakuje kałuże i wszelakie błoto, a tylna jedzie już tylko śladem pierwszej. Prosty przykład. Wystarczy wjechać w bardzo płytką kałużę przy większej prędkości. Opona bardziej zużyta nie odprowadzi tak dobrze wody i wówczas o wiele łatwiej zrywa przyczepność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > To i ja podepnę się pod temat i proszę o poradę: > Mam 2 opony złe i 2 bardzo złe - które gdzie założyć? Te pierwsze do swojej przyczepy, a te drugi do przyczepy sąsiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maku19 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > a w rwd przód nie skręca i hamuje ? nie pisałem nic o RWD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > po 426 stronach tematu nic się nie dowiesz , > więc proponuję na skos - dobre -przód lewy i tył prawy albo odwrotnie to wcale nie jest takie głupie wyjście. często stosowane w rajdach. ale na codzień nie polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Zamierzam się dziś zabrać do wymiany kół. > Mam komplet zimówek z tym, że 2 koła mają lepszy (głębszy) bieżnik, a 2 gorszy. > Na którą oś założyć Waszym zdaniem te lepsze? > Kiedyś bym je automatycznie założył na przód ale obecnie nie jest to dla mnie takie oczywiste. Zobacz na którą oś zakłada się łańcuchy śniegowe. Analogicznie montuje się opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > A dlaczego? > A dlatego, że to przednia oś zawsze pierwsza atakuje kałuże i wszelakie błoto, a tylna jedzie już > tylko śladem pierwszej. > Prosty przykład. Wystarczy wjechać w bardzo płytką kałużę przy większej prędkości. Opona bardziej > zużyta nie odprowadzi tak dobrze wody i wówczas o wiele łatwiej zrywa przyczepność. aquaplaning to tylko jeden z wielu sposobów wpadnięcia w poślizg. W dodatku wcale nie tak częsty. Co z pozostałymi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Zobacz na którą oś zakłada się łańcuchy śniegowe. Analogicznie montuje się opony. złe porównanie. Łańcuchy śniegowe zakłada się w warunkach ekstremalnych i nie jeździ się na nich zbyt szybko. łańcuchy sa po to żeby przejechać a nie jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
115750 Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Zobacz na którą oś zakłada się łańcuchy śniegowe. Analogicznie montuje się opony. Nie wiem, nigdy nie miałem łańcuchów W każdym razie założyłem na razie lepsze na przód a tył pozostał jeszcze letni. Niestety jedno koło tak się zapiekło na piaście, że nie chciało mi się już dziś tyłu zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Mam wrażenie że masz trochę wieksze umiejętności niż większość tutejszego towarzystwa przez co też > troszkę szybciej w takich warunkach jedziesz co pewnie nie jest bez znaczenia.... > Gdyby miał odwrotnie to pewnie do takiej sytuacji by nie doszło... bo wcześniej ta słaba opona > mogła by nie wydać przy jakimś nagłym hamowaniu... Sam wiesz że na śniegu czy błocku > pośniegowym jeśli trzeba nagle zahamować to lepiej mieć na przodzie lepszą oponę. Tak? No nie sądzę. Jesli masz dużo lepsze opony z przodu to tył zablokujesz szybciej. Czyli auto przy hamowaniu może pójść pięknym bokiem. > A teraz pomyśl ile razy w trudnych warunkach drogowych zdażyło Ci sie użyć nagle i ostro hamulców a > ile razy miałeś ucieczkę tyłu. > Weź też pod uwagę że o ile latanie tyłu w dużej części jest zależne od Ciebie/twojej prędkości w > złych warunkach , o tyle często na awaryjne hamowanie nie masz wpływu bo zależy np od jakiegoś > kierownika który mając z przodu łyse gumy sie przeliczy z hamowaniem i wyjedzie Ci z bocznej > ulicy No... to teraz jeszcze raz: załóż łyse na tył i dotknij hamulca w zakręcie. Tylko dotknij. Nie mówię o hamowaniu awaryjnym nawet. > btw > Nie zdarzyło mi sie jeszcze by mnie w aucie FWD wyprzedzał tył. > Może za ostrożnie jeżdżę. > Za to dawnymi czasy autami z napędęm na właściwą oś nawet prowokowałem takie sytuacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Nie wiem, nigdy nie miałem łańcuchów > W każdym razie założyłem na razie lepsze na przód a tył pozostał jeszcze letni. zły pomysł. Bardzo zły pomysł. Trzeba już było zostawić cztery letnie. Przynajmniej byś się nie napędził bo zrywałbyś przyczepność na przodzie przy dodaniu gazu. A tak to napędzisz furę i dopiero przy hamowaniu się okaże, że tył nie trzyma zupełnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Tak? > No nie sądzę. Jesli masz dużo lepsze opony z przodu to tył zablokujesz szybciej. Czyli auto przy > hamowaniu może pójść pięknym bokiem. Chyba Polonez czy Duży Fiat... Auto z ABSem nie pójdzie bokiem. Z ESP tym bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
115750 Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > zły pomysł. Bardzo zły pomysł. Trzeba już było zostawić cztery letnie. Przynajmniej byś się nie > napędził bo zrywałbyś przyczepność na przodzie przy dodaniu gazu. A tak to napędzisz furę i > dopiero przy hamowaniu się okaże, że tył nie trzyma zupełnie. Spokojnie, jutro zmienię tył. Dziś po prostu nie dałem już rady, jak musiałem walczyć z tym jednym przednim kołem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Chyba Polonez czy Duży Fiat... Auto z ABSem nie pójdzie bokiem. Z ESP tym bardziej. Nawet na śniegu Na suchym to bym się jeszcze zgodził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Chyba Polonez czy Duży Fiat... Auto z ABSem nie pójdzie bokiem. Z ESP tym bardziej. A co ma Abs do pójścia bokiem????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Chyba Polonez czy Duży Fiat... Auto z ABSem nie pójdzie bokiem. Z ESP tym bardziej. oj... chyba się mylisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > A co ma Abs do pójścia bokiem????? ty się nie śmiej. Ostatnio taki mail doszedł, Wojtas na głos czytał: "Jechałem samochodem i w pewnym momencie autem rzuciło i wpadłem bokiem w rów. Mam w aucie ABS, ale widocznie nie zadziałał..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > No... to teraz jeszcze raz: załóż łyse na tył i dotknij hamulca w zakręcie. Załóż łyse na przód to nawet do tego zakrętu nie dojedziesz... Nie wspominam o tym że w FWD na śniegu nie ruszysz. Dawnymi czasy gdy było cienko z kasą Golfem I jeździłem na zimówkach z przodu i letnich z tyłu. Odwrotne było to bardzo niebezpieczne bo ani ruszyć ani zahamować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > ty się nie śmiej. Ostatnio taki mail doszedł, Wojtas na głos czytał: "Jechałem samochodem i w > pewnym momencie autem rzuciło i wpadłem bokiem w rów. Mam w aucie ABS, ale widocznie nie > zadziałał..." Widocznie ABS był zepsuty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Załóż łyse na przód to nawet do tego zakrętu nie dojedziesz... I to jest słuszna koncepcja. Jeśli warunki na to nie pozwolą to po prostu nie ruszy i się nie napędzi. Dzięki temu nie będzie musiał wykonywać punktu nr 2. > Dawnymi czasy gdy było cienko z kasą Golfem I jeździłem na zimówkach z przodu i letnich z tyłu. > Odwrotne było to bardzo niebezpieczne bo ani ruszyć ani zahamować. Co jest niebezpiecznego w tym że autem nie ruszysz i się nie rozpędzisz? A teraz sobie jeszcze przypomnij jak to dokładnie było z tym hamowaniem na przykład jak wypadło to zrobić na delikatnym łuku albo lekko nierównej nawierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Widocznie ABS był zepsuty może coś nie zadziałało tak jak trzeba ale raczej bym się kierował w stronę tego łącznika pomiędzy fotel a kierownicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > może coś nie zadziałało tak jak trzeba ale raczej bym się kierował w stronę tego łącznika pomiędzy > fotel a kierownicę. Przeważnie to jest powodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Przeważnie to jest powodem Zawsze to jest powodem. Samochody same nie jeżdżą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > A co ma Abs do pójścia bokiem????? Przeczytaj, co napisał koyotee - PRZY HAMOWANIU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > oj... chyba się mylisz... Podczas normalnej, zwykłej jazdy w czasie hamowania, jak napisałeś, nie pójdzie. Co innego nadmnierna prędkość i takie tam. W każdy razie mnie się nigdy nie udało postawić bokiem auta z ABS podczas hamowania. Za czasów Fiata126p, CC i Felicji to się latało bokami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Zawsze to jest powodem. Samochody same nie jeżdżą. Kwestia czasu, pewnie Same już parkują a potem problem kto winny przy stłuczce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Podczas normalnej, zwykłej jazdy w czasie hamowania, jak napisałeś, nie pójdzie. Co innego > nadmnierna prędkość i takie tam. W każdy razie mnie się nigdy nie udało postawić bokiem auta z > ABS podczas hamowania. Za czasów Fiata126p, CC i Felicji to się latało bokami dopompuj sobie 4 bary w swojej beemce na chwilkę w tył i zrób hamowanie w łuku. Tylko z dala od drzew. Zobaczymy co zrobią systemy w chwili kiedy już na prawdę ta tylna opona puści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > To i ja podepnę się pod temat i proszę o poradę: > Mam 2 opony złe i 2 bardzo złe - które gdzie założyć? Sciagnij wszsstkie 4 i jezdzij na golych felgach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > dopompuj sobie 4 bary w swojej beemce na chwilkę w tył i zrób hamowanie w łuku. Tylko z dala od > drzew. Zobaczymy co zrobią systemy w chwili kiedy już na prawdę ta tylna opona puści. Pytanie - po cholerę mam to robić? Nie mam zapędów rajdowych, po prostu poruszam się po drogach. Po co mam pompować do 4? Może od razu do 8? Albo jeździć bez powietrza? Po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin114 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Ile trzeba zapi w czasie normalnej jazdy autem FWD żeby tył uciekał. > Jeśli człek tak przegina to mu nie pomoże lepsza opona z tyłu... > Mam auta FWD i zawsze daje lepszą na przód. Ma to kilka zalet. Lepsza trakcja przy ruszaniu na > osi napędanej, lepsze hamowanie na śniegu/wodzie, i równiej sie opony zużywają. Jechałem 70 i niewielki zakręt na ktorym była nie równość i tył pojechał ,były 2 pirułety dobrze ze nic nie jechało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Zwłasza, że ABS i ESP to już standard ESP doskonale sobie radzi z uciekającym tyłem, gorzej gdy > przyczepności nie ma przód. Dokładnie, nie rozumiem ludzi którzy z uporem maniaka przeciętnemu kowalskiemu wmawiają żeby dać lepsze opony na tył do auta FWD. Po prostu nie ogarniam tego, tłumaczenia, jakieś techniki itp. - a praktyka pokazuje jednoznacznie - do FWD lepsze na przód - jest to logiczne i sprawdza się w praktyce. LOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Ja daję na tył. niezależnie FWD czy RWD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Pytanie - po cholerę mam to robić? A widzisz w jakim wątku sie wypowiadasz? Po to żeby zasymulować zachowanie się auta z założonymi gorszymi oponami z tyłu. > Nie mam zapędów rajdowych, po prostu poruszam się po drogach. > Po co mam pompować do 4? Może od razu do 8? Albo jeździć bez powietrza? Po co? przecież dla 90% kierowców to bez różnicy. Czyżbyś czuł się na tyle dobrze, że umieszczasz się w tych 10% dla których zmiana ciśnienia robi różnicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > W każdym razie założyłem na razie lepsze na przód a tył pozostał jeszcze letni. Kumpel tak zrobił (chociaż go ostrzegałem) i podczas zjazdu z górki, jak lekko przyhamował, to tył go wyprzedził w takim tempie, jakby kopa dostał. Wcale nie jechał szybko, a auto to potwór Felicja 1,3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Dokładnie, nie rozumiem ludzi którzy z uporem maniaka przeciętnemu kowalskiemu wmawiają żeby dać > lepsze opony na tył do auta FWD. Po prostu nie ogarniam tego, tłumaczenia, jakieś techniki > itp. - a praktyka pokazuje jednoznacznie - do FWD lepsze na przód - jest to logiczne i > sprawdza się w praktyce. LOL Wprost przeciwnie. Tylko ktoś świadomy zachowania auta i wiedzący jaki, negatywny wpływ mają na prowadzenie gorsze opony na tyle, może bezpiecznie to robić (tzn. zakładać lepsze na przód). Przeciętny Kowalski powinien mieć lepsze opony na tyle aby zanim utraci jego przyczepność, której w FWD w żaden sposób już nie opanuje, poczuł wcześniej jej brak na przodzie. Żadne ESP a ni systemy nie zaradzą utracie przyczepności tyłu z gorszymi oponami nawet latem, co jasno pokazał choćby Kuba Bielak w jednym z odcinków trzeciej serii: "Jazdy Polskiej". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > To i ja podepnę się pod temat i proszę o poradę: > Mam 2 opony złe i 2 bardzo złe - które gdzie założyć? Wszystkie cztery mozesz założyć na pomost, żeby sobie łódki nie poobijać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Wprost przeciwnie. Tylko ktoś świadomy zachowania auta i wiedzący jaki, negatywny wpływ mają na > prowadzenie gorsze opony na tyle, może bezpiecznie to robić (tzn. zakładać lepsze na przód). > Przeciętny Kowalski powinien mieć lepsze opony na tyle aby zanim utraci jego przyczepność, której w > FWD w żaden sposób już nie opanuje, poczuł wcześniej jej brak na przodzie. > Żadne ESP a ni systemy nie zaradzą utracie przyczepności tyłu z gorszymi oponami nawet latem, co > jasno pokazał choćby Kuba Bielak w jednym z odcinków trzeciej serii: "Jazdy Polskiej". Nie no co ty? Systemy trzyliterowe nie dały rady?!?! Kuba nie ogarnął??!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Jechałem 70 i niewielki zakręt na ktorym była nie równość i tył pojechał ,były 2 pirułety dobrze ze > nic nie jechało Nie mam pojęcia jak Ty jeździsz. Jesteś pewien że nie było tam lodu i że nówki zimówki by dały radę? Za małolata pare klas technikum zimą goferem jeździłem na letnich kapciach z tyłu i bokami nie latałem jeśli nie szarpałem za ręczny. Próbowałem jeździć odwrotnie tzn. letnie na przód ale sie nie dało. Ani ruszyć ani hamować i to na prostej. Gdzie tu mowa o łukach Tak czy inaczej długoletnia praktyka mówi mi że w przednionapędowcach lepsza guma na przód. W tylnym napędzie nie jest to już takie oczywiste. W Scorpio wolałem lepszą gumę na tył bo lepiej sie ruszało na śniegu i trudniej było zarzucić tyłem. Poza tym gumy sie równiej zużywały przez co gorsza opona była zawsze gorsza o max 1mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > A widzisz w jakim wątku sie wypowiadasz? Po to żeby zasymulować zachowanie się auta z założonymi > gorszymi oponami z tyłu. To absolutnie nieporównywalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.