Skocz do zawartości

Megane II 1.6 16v jakie spalanie LPG ?


Pepcio

Rekomendowane odpowiedzi

> Dodaj sobie do SWOJEGO spalania noPB z 15-20% i bedziesz mial wynik dla LPG...

> Pewnie z 10 LPG trzeba liczyc

Teoretycznie tak to powinno działać..... teoretycznie.

Średnio w tej chwili na zimowych oponach Megane spala około 8l PB, latem na letnich poniżej lub około 7 l, nie wiem czy warto wydawać $$$ by w prezencie otrzymać znów tysiące problemów związanych z LPG grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie tak to powinno działać..... teoretycznie.

> Średnio w tej chwili na zimowych oponach Megane spala około 8l PB, latem na letnich poniżej lub

> około 7 l, nie wiem czy warto wydawać $$$ by w prezencie otrzymać znów tysiące problemów

> związanych z LPG

MII bardzo ładnie się gazuje, u mnie zero problemów/awarii/błędów

instalacja zwraca się dość szybko ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jazda typowo miejska 10~10.5 LPG/100km

Czyli tak jak myślałem.

Krótkie wyliczenie:

8 l PB x powiedzmy średnio 5,20 zł = na okrągło 42 zł / 100 km

10 l LPG x powiedzmy średnio 2,60 zł = 26 zł /100 km

42 - 26 = 16 zł na 100 km oszczędniości nie licząc oczywiście dodatkowego spalania PB do uruchomienia i wstępnego rozgrzania instalacji.

Cena BRC 2800 zł : 16 zł = 175 x 100 km = 17500 km by powiedzmy instalacja się zwróciła (nie liczę serwisu, dodatkowego kosztu badania technicznego i paliwa potrzebnego prócz LPG).

Przy obecnym użytkowaniu samochodu zwrot instalacji to minimum rok grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> MII bardzo ładnie się gazuje, u mnie zero problemów/awarii/błędów

> instalacja zwraca się dość szybko

Miełem kilka samochodów z LPG i wiem, że nie ma czegoś takiego jak zero awarii, błędów i problemów grinser006.gif

Jedyna instalacja którą dobrze wspominam to BRC Seqent 24 w służbowych Oplach. Koszt zakupu dość wysoki bo około 2800 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miełem kilka samochodów z LPG i wiem, że nie ma czegoś takiego jak zero awarii, błędów i problemów

> Jedyna instalacja którą dobrze wspominam to BRC Seqent 24 w służbowych Oplach. Koszt zakupu dość

> wysoki bo około 2800 zł

mam staga 4/Ac R01 i RegFasty i byłem na razie tylko na wymianie filtrów. Po 10 kkm nie było potrzeby ponownej kalibracji. Przełącza się bez szarpnięć... jak dla mnie jest bezproblemowa. Zobaczymy co będzie dalej, na pewno nie będę tym autem trzaskał setek tysięcy kilometrów więc myślę, że awaryjność będzie niska ok.gif

Mnie instalacja się zwróciła po 10 kkm, ale jak montowałem to LPG kosztował 2.09 a benzyna 5,40 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam staga 4/Ac R01 i RegFasty i byłem na razie tylko na wymianie filtrów. Po 10 kkm nie było

> potrzeby ponownej kalibracji. Przełącza się bez szarpnięć... jak dla mnie jest bezproblemowa.

> Zobaczymy co będzie dalej, na pewno nie będę tym autem trzaskał setek tysięcy kilometrów więc

> myślę, że awaryjność będzie niska

> Mnie instalacja się zwróciła po 10 kkm, ale jak montowałem to LPG kosztował 2.09 a benzyna 5,40

smile.gif no właśnie smile.gif a teraz NoPB jest po 4,45, a LPG nadal ~2,5 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam staga 4/Ac R01 i RegFasty i byłem na razie tylko na wymianie filtrów. Po 10 kkm nie było

> potrzeby ponownej kalibracji. Przełącza się bez szarpnięć... jak dla mnie jest bezproblemowa.

> Zobaczymy co będzie dalej, na pewno nie będę tym autem trzaskał setek tysięcy kilometrów więc

> myślę, że awaryjność będzie niska

> Mnie instalacja się zwróciła po 10 kkm, ale jak montowałem to LPG kosztował 2.09 a benzyna 5,40

Jaki koszt tej instalacji ? Ktory to stag ? Ten Plug & Drive czy inny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie.

> Jakie macie średnie spalanie LPG przy tym silniku ?

> Liczę czy opłaca się inwestować w kuchenkę

2800 za instalacje brc.

Przeglad co 15kkm kosztuje 100.

Paliwa idzie w zaleznosci od pory roku, mi srednio mniej niz litr na 100.

Silnik jest przystosowany do lpg. Kolektory maja nawet nadlewy pod wkretki. Ba, w scenikach jest fabryczna kontrolka od GPL.

A spalanie? U mnie miedzy 9 a 11. Z tym ze ten drugi wynik tp przy sredniej w okolicy 115km/h. Jazda 140+ naszymi autostradami w 3 osoby, z pelnym bagaznikiem i klima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile masz obrotów przy 140 ? masz silnik 2.0 ? u mnie przy 110 jest w okolicach 3 tyś

1,6.

Przy 100 okolo 3000. Zerkne jutro jesli mam byc dokladny.

A więc sprawdziłem.\

Przy 3000rpm mam 105km/h

Czyli przy 4krpm będzie 140km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiesz czy są jakieś istotne zmiany. Brat się za tym rozgląda w megane grandtour, żeby później

> zagazować.

nie istotnych różnic, blok i głowica ta sama, programem się rożnic, pewnie jakieś różnice w akcesoriach są, ale mechanicznie to to samo. Reno oferuje ten silnik z instalacją LPG więc nie ma się czego bać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie istotnych różnic, blok i głowica ta sama, programem się rożnic, pewnie jakieś różnice w

> akcesoriach są, ale mechanicznie to to samo. Reno oferuje ten silnik z instalacją LPG więc nie

> ma się czego bać

Dzięki za wyjaśnienie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak dobrze że nie mam takich dylematów

Do pierwszego wtryskiwacza, turbiny lub sprzęgła z dwumasą ok.gifgrinser006.gif Też się kiedyś cieszyłem podobnie do Ciebie, aż kupiłem 1.9 JTD z uwalonym motorem do którego włożyłem prawie drugi samochód, potem Croma 1.9 MJTD gdzie poszły wtryski, klapy wirowe itp.

Wolę PB bo relatywnie taniej wychodzi w eksploatacji niż TD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do pierwszego wtryskiwacza, turbiny lub sprzęgła z dwumasą Też się kiedyś cieszyłem podobnie do

> Ciebie, aż kupiłem 1.9 JTD z uwalonym motorem do którego włożyłem prawie drugi samochód, potem

> Croma 1.9 MJTD gdzie poszły wtryski, klapy wirowe itp.

> Wolę PB bo relatywnie taniej wychodzi w eksploatacji niż TD

Chłopie, piszesz tak jakby to był pierwszy i jedyny Diesel na świecie, nieziemska technologia i na dodatek części dostarczane z kosmosu raz na 1000 lat. A większość z nas z premedytacją kupuje kolejne i to coraz bardziej zaawansowane ropniaki, i co ? a no i nic i będzie tak dalej.

Natomiast jak ktoś liczy na wyjątkową okazję, młodego czy starego diesela za niewielkie pieniądze i do tego żeby jeszcze miał mały przebieg, no to sorry sam sobie KUPUJE kłopoty. To się tyczy zresztą każdej "perełki" smile.gif

Sam jesteś tego przykładem, kupując auto z uwalonym motorem smile.gif

Widocznie było bardzo tanie, skoro remont silnika podwoił wartość zakupu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chłopie, piszesz tak jakby to był pierwszy i jedyny Diesel na świecie, nieziemska technologia i na

> dodatek części dostarczane z kosmosu raz na 1000 lat. A większość z nas z premedytacją kupuje

> kolejne i to coraz bardziej zaawansowane ropniaki, i co ? a no i nic i będzie tak dalej.

> Natomiast jak ktoś liczy na wyjątkową okazję, młodego czy starego diesela za niewielkie pieniądze i

> do tego żeby jeszcze miał mały przebieg, no to sorry sam sobie KUPUJE kłopoty. To się tyczy

> zresztą każdej "perełki"

> Sam jesteś tego przykładem, kupując auto z uwalonym motorem

Chłopa to sobie poszukaj ..... sam wymyśl gdzie. Ja się nie użalam, piszę tylko o tym co mnie spotkało, ale widzę, że trudno to zrozumieć ok.gif

Co chciałeś przekazać tym swoim postem? Zabłysnąć chciałeś ? Ja odniosłem się do wypowiedzi jednego z forumowiczów który wtrącił do dyskusji o zagazowaniu 1.6 coś w stylu ,,szczęście, że ja nie mam takich problemów'' , a w podpisie widzę 2.4 JTD , i tylko dla tego napisałem to co napisałem. Wiem doskonale, że kupowanie starego diesla to rosyjska ruletka, można trafić dobrze, lecz najczęściej trafia się źle. Wiem, że 90 % samochodów na rynku ma kręcone liczniki i magiczne przebiegi 160-180 tys bez względu na wiek dlatego też kupiłem Megane z cherlawą benzyną , a kolejny zakup Espace planuję z 2.0 T, a diesla nie tknę chyba , że kupię 2-3 latka z pewnych rąk z pewnym niewielkim przebiegiem.

Może napiszesz coś o 1.6 i LPG bo o tym był wątek ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chłopa to sobie poszukaj ..... sam wymyśl gdzie. Ja się nie użalam, piszę tylko o tym co mnie

> spotkało, ale widzę, że trudno to zrozumieć

> Co chciałeś przekazać tym swoim postem? Zabłysnąć chciałeś ? Ja odniosłem się do wypowiedzi jednego

> z forumowiczów który wtrącił do dyskusji o zagazowaniu 1.6 coś w stylu ,,szczęście, że ja nie

> mam takich problemów'' , a w podpisie widzę 2.4 JTD , i tylko dla tego napisałem to co

> napisałem. Wiem doskonale, że kupowanie starego diesla to rosyjska ruletka, można trafić

> dobrze, lecz najczęściej trafia się źle. Wiem, że 90 % samochodów na rynku ma kręcone liczniki

> i magiczne przebiegi 160-180 tys bez względu na wiek dlatego też kupiłem Megane z cherlawą

> benzyną , a kolejny zakup Espace planuję z 2.0 T, a diesla nie tknę chyba , że kupię 2-3 latka

> z pewnych rąk z pewnym niewielkim przebiegiem.

Zacząłeś pierwszy narzekaniem na nietrafione zakupy dieselowe ....

> Może napiszesz coś o 1.6 i LPG bo o tym był wątek ??

Jasne .... "szczęście, że ja nie mam takich problemów'' ...... pasuje ? czy też się czepisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do pierwszego wtryskiwacza, turbiny lub sprzęgła z dwumasą Też się kiedyś cieszyłem podobnie do

> Ciebie, aż kupiłem 1.9 JTD z uwalonym motorem do którego włożyłem prawie drugi samochód, potem

> Croma 1.9 MJTD gdzie poszły wtryski, klapy wirowe itp.

> Wolę PB bo relatywnie taniej wychodzi w eksploatacji niż TD

Wszystko wymienione grinser006.gif szczęście mam takie że mam pojęcie o mechanice i wiem jak pewne rzeczy sprawdzić jak jest coś do wymiany to mówię to sprzedającemu i jest zjazd z ceny j na te elementy tak kupiłem salonkę ok.gif

Co do benzyn. Wiele ma już dwumas i nieraz kosztuje wiele więcej jak do klekota sporo ma też klapy wirowe Są inne elementy które siadają

Co do LPG to wybierz sprawdzonego - sumiennego instalatora a nie flejtucha Bo większość niedomagań czy wariacji jest przez montaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie.

> Jakie macie średnie spalanie LPG przy tym silniku ?

> Liczę czy opłaca się inwestować w kuchenkę

Megane moje 2.0 16v z 6kkm, które zrobiłem od zakupu, 7,7 najmniej, 10,9 najwięcej litrów lpg na 100km instalkę stag 4, wtryski ac01, butla bormech, wchodzi obecnie 52l lpg, pływak do poprawki i wejdzie 59l. Nie potrafię jeździć ekonomicznie grinser006.gif

Kumpla Scenic 2 z 1,6 spala średnio 7,6 L lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie.

> Jakie macie średnie spalanie LPG przy tym silniku ?

We Flu z takim silnikiem mam 480-530km na 45-48 litrach LPG co daje 8.5-10l/100 w jeździe miejsko-podmiejskiej. W trasie zresztą podobnie przy prędkościach powyżej 110-120km/h.

> Liczę czy opłaca się inwestować w kuchenkę

A to zależy. Ja żałuję, że się tak późno zdecydowałem (po dwóch latach jeżdżenia). zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie.

> Jakie macie średnie spalanie LPG przy tym silniku ?

> Liczę czy opłaca się inwestować w kuchenkę

Serwus, powiedzcie mi panowie a ile palą wasze 1,4. Tak z własnego doświadczenia i znajomych to jeżeli chodzi o lpg to jakoś wielkich różnic nie ma. Przynajmniej między 1,4 a 1,6 albo 1,6 a 2,0.

A co do tego czy się opłaca czy nie to myślę że się opłaca. Założysz i cieszysz się tańszym tankowaniem. Jest różnica jak zatankujesz sobie za 70 zł i przejedziesz 350 czy więcej kilosów no nie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane I 1.4 16V Combi instalacja Stag-4 wtryski AC W01, reduktor AC S.A. R 01. Do butli wchodzi ok. 35 litrów... Cykl mieszany starcza na ok. 410 km czyli wychodzi 8,5l/100km... Na instalacji zrobiłem 55 tys km raz zmieniłem filtry i nie wiem co to znaczy mieć instalację... W takiej samej znajomego tyle że 1.6 spalanie sięga ok. 9,3l/100km też cykl mieszany ale więcej miasto...

Co do diesla nigdy więcej!!! Jak patrzę na znajomego który walczy z 1.5 dCi to aż mi się go żal robi... padły 3 wtryski 1200zł sama regeneracja za tyle to mam cały silnik 1.6 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do diesla nigdy więcej!!! Jak patrzę na znajomego który walczy z 1.5 dCi to aż mi się go żal

> robi... padły 3 wtryski 1200zł sama regeneracja za tyle to mam cały silnik 1.6

No to nie mów diesela, TYLKO dCi, bo to ogromna różnica w stosunku do HDi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.