stepien2 Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 Witam, Ktoś bardziej obeznany w temacie może podpowiedzieć czy w tej półce cenowej będzie coś lepszego niż w/w Orlen Platinum ? A może wo ogóle trzymać się z dala od olejów tej firmy? Z karty wynika że to full syntetyk. Chciałbym to wlać do swojego auta producent zaleca Selenię K 5w40. Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 U mnie na platinum tylko że mineralnym, potrafiła się zapalić kontrolka ciśnienia oleju na wolnych obrotach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 > Witam, > Ktoś bardziej obeznany w temacie może podpowiedzieć czy w tej półce cenowej będzie coś lepszego niż > w/w Orlen Platinum ? A może wo ogóle trzymać się z dala od olejów tej firmy? Z karty wynika > że to full syntetyk. Chciałbym to wlać do swojego auta producent zaleca Selenię K 5w40. > Pzd Z karty wynika wyraźnie, że jest to olej mineralny hydrokrakowany, a nie syntetyczny: "olej bazowy (destylaty (ropy naftowej), ciężkie hydrokrakowane" O tu: http://www.orlenoil.pl/_layouts/OrlenOil...ystyki/269.pdf? Nie ma na rynku olejów syntetycznych tańszych niż 200zł (no może 180zł). Wydaje mi się, że w podanej cenie lepszym wyborem jest Fuchs Titan lub Total Quartz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 Jak chcesz tanio to lej total quartz 9000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 > Jak chcesz tanio to lej total quartz 9000 albo Gulf Formula G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 Pewnie ani nie lepsze ani nie gorsze od konkurencji w tej samej technologii. Taniej znajdziesz Elfa, Totala, Mobila i Shella. W porównywalnej cenie będzie Castrol. Ja kupuję Elfa 900 NF 5w40 4L, ostatnio za 70 zł. Taniej to chyba jedynie olej z Lidla ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 > Z karty wynika wyraźnie, że jest to olej mineralny hydrokrakowany, a nie syntetyczny: "olej bazowy > (destylaty (ropy naftowej), ciężkie > hydrokrakowane" To jest olej syntetyczny. Możesz zapytać w API Całkiem przyzwoity Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 na forum i allegro sprzedaje ricambi, daje znizkę na selenię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 15 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 > To jest olej syntetyczny. Możesz zapytać w API > Całkiem przyzwoity No właśnie w tej karcie pod numerem 13 jako kod odpadu podane jest olej syntetyczny. Tylko pytanie czy samo to że jest to olej synt. powoduje że jest on lepszy powiedzmy od Total Quartz 5w40 czy ponoć dobrego HC Fuchs Titan MC 10w40? Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 Nie lepiej kupić Shell Helix Ultra 5W40? Ma normę Fiata i nie jest drogi. Ja go stosuję już w trzecim aucie, w sumie prawie 200kkm i problemów nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 Ja polecę oleje Gulfa, są tanie i dobre, można kupić olej ze sporą ilością PAO np. GVT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 > Witam, > Ktoś bardziej obeznany w temacie może podpowiedzieć czy w tej półce cenowej będzie coś lepszego niż > w/w Orlen Platinum ? A może wo ogóle trzymać się z dala od olejów tej firmy? Z karty wynika > że to full syntetyk. Chciałbym to wlać do swojego auta producent zaleca Selenię K 5w40. > Pzd Jeżdze 7 lat na nim zero ubytków ,dobry olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 > No właśnie w tej karcie pod numerem 13 jako kod odpadu podane jest olej syntetyczny. Są tacy, co za syntetyczny uznają tylko olej zrobiony z gazu ziemnego. A taki, co jako materiał posłużyła ropa naftowa nie uznają za syntetyczny nawet, jeżeli najpierw cząsteczki zostaną porozbijane na protony, neutrony i elektrony i poskładane nowe cząsteczki. Ja tam leję Lotosa syntetycznego (ale z ropy naftowej) 5W40. Jak jest akurat w Makro w promocji (nieliczne mają sensowne promocje, ale akurat na to IMO sensowne) to płacę poniżej 90zł/4l. Urzekły mnie jego właściwości myjące po zmianie ze starego oleju. Żurek i syf zrobił się błyskawicznie. Potem już normalnie ciemniał po kolejnych zmianach. "Markowe" oleje tanio bałbym się kupować. Bo nie wiadomo, czy leżały chociaż obok oryginału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 miałem mobila 5w50 w moim DCI i jak przyszly niższe temperatury to po zapaleniu silnik glosni chodził, wymiana na lotosa 5w40 rozwiazała problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 > coś lepszego niż w/w Orlen Platinum Z tego co widzę 4 litry tego oleju kosztują około/ponad 100zł. Dokładając ~30zł możesz kupić 5 litrów Motul 8100 X-Cess 5W40 albo Motul Specific CNG/LPG 5W40 Nie pamiętam od kogo, ale kiedyś słyszałem, że tylko dwie firmy (Motul i jeszcze jakaś) mają swoje "receptury" i linie produkcyjne; reszta zamawia gotowy produkt, dodaje ew. uszlachetniacze i dokleja etykietę. W poprzednich samochodach jeździłem na Motul'u (ostatnio na 8100 Eco-nergy 5W30) - nic się nie zepsuło więc chyba działał wcześniej zalewałem Midland'em - również, nigdy nie zauważyłem niepokojących objawów. Z drugiej strony, w obecnym mam Mobil Super S 10W40 który kosztuje mniej niż dobre piwo i samochód również nie protestuje. Fakt, że oleju wchodzi prawie 8 litrów a silnik ma prostotę wiadra [Edit] ...po chwili zastanowienia Tak sobie myślę, że jak przefajnujesz z olejem, to poleci Ci on z każdej dziury Wspomniany 8100 Eco-nergy 5W30 miał klarowność i konsystencję zbliżoną do wody, więc do starego Fiata raczej bym go nie zalecał. Nie wiem jak z 5W40 X-Cess i Specific; podtrzymuję teorię, że będą to dobre i godne polecenia produkty, ale po zalaniu do Stilo, mogą go zwyczajnie rozszczelnić. Więc może lepiej nie brać do bani i zalać jakikolwiek, najtańszy olej. Decyzja należy do Ciebie, ja polecam Motul (dobry produkt za rozsądną kwotę) albo "wszystko-jedno-byle-tanio". Półśrodki będą wywalaniem kasy w błoto Wg strony Midland Stilo wchodzi 4.2 litra, sprawdź przed zakupem 4-litrowje bańki, żeby się później nie zdziwić Z ciekawości - Airbag failure, wariator i wymiana żarówki w reflektorze już zaliczone, czy dopiero przed Tobą? Awarii komputera -z doświadczenia- nie polecam Cofania na śniegu również (chociaż nowa osłona pod silnik nie była chyba specjalnie droga). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 16 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Z tego co widzę 4 litry tego oleju kosztują około/ponad 100zł. > Dokładając ~30zł możesz kupić 5 litrów Motul 8100 X-Cess 5W40 albo Motul Specific CNG/LPG 5W40 Tylko z dostępnością Motula u mnie jest różnie. > niepokojących objawów. Z drugiej strony, w obecnym mam Mobil Super S 10W40 który kosztuje > mniej niż dobre piwo i samochód również nie protestuje. Fakt, że oleju wchodzi prawie 8 litrów Do tej pory jeżdziłem na GM 10w40 tez specjalnie nie miałem zastrzeżeń. Ale jeśli mogę zalać olej niewiele droższy a napewno jakościowo lepszy to czemu nie. > Tak sobie myślę, że jak przefajnujesz z olejem, to poleci Ci on z każdej dziury W grę wchodzi 5w40 lub 10w40 nic więcej nie będę kombinował nie ukrywam że auto ma mały apetyt na olej więc cena też nie może wynosić 180< za bańkę. Muszę znaleźć złoty środek. > Z ciekawości - Airbag failure, wariator i wymiana żarówki w reflektorze już zaliczone, czy dopiero > przed Tobą? Już wszystko za mną razy kilka. Stilo mam 4 lata > Awarii komputera -z doświadczenia- nie polecam Cofania na śniegu również (chociaż nowa osłona pod > silnik nie była chyba specjalnie droga). Z osłoną nie mam problemu natomiast mam teraz do wymiany 2x plastikowe nadkola z przodu. Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Do tej pory jeżdziłem na GM 10w40 tez specjalnie nie miałem zastrzeżeń. > Ale jeśli mogę zalać olej niewiele droższy a napewno jakościowo lepszy to czemu nie. Po czym wnioskujesz, że inny będzie jakościowo lepszy? Jak dobrze pamiętam z czasów Chevroleta to oleje GM miały lepsze normy niż Mobil 1. To na prawdę bardzo dobre oleje za dobrą kasę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Do tej pory jeżdziłem na GM 10w40 tez specjalnie nie miałem zastrzeżeń. O, ja też. I taki syf wypłukał Lotos, że masakra. Koniecznie zrób płukankę przed wymianą (taki dodatek do oleju co chwilę ma na jałowym silnik popracować na starym oleju razem z nim). Bo inaczej szybko będziesz musiał zmienić. Ten GM ma bardzo słabe właściwości myjące. A jak komuś silnik trzyma się na szlamie, to nieźle go zaniedbał. U mnie różnica w braniu oleju była niezauważalna a jak już, to raczej syntetyka brał mniej. 4l starczało z zapasem na 15k km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Po czym wnioskujesz, że inny będzie jakościowo lepszy? Jak dobrze pamiętam z czasów Chevroleta to > oleje GM miały lepsze normy niż Mobil 1. To na prawdę bardzo dobre oleje za dobrą kasę. GM może to i dobry olej, ale trafic na oryginał bardzo ciezko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Do tej pory jeżdziłem na GM 10w40 tez specjalnie nie miałem zastrzeżeń. W takim przypadku bym uważał na zmianę oleju. GM 10W40 zostawia dużo szlamu i nagaru. Jak dla mnie - najgorszy olej, jaki widziałem. Osobiście znam przypadki, gdzie po tym oleju trzeba było zdzierać szpachelką szlam z dna miski olejowej, bo smok zapchało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Witam, > Ktoś bardziej obeznany w temacie może podpowiedzieć czy w tej półce cenowej będzie coś lepszego niż > w/w Orlen Platinum ? A może wo ogóle trzymać się z dala od olejów tej firmy? Z karty wynika > że to full syntetyk. Chciałbym to wlać do swojego auta producent zaleca Selenię K 5w40. > Pzd jeszcze nikt nie napisał... ze w europie to syntetyki to nie syntetyki, bo i tak bazy minteralne mają... i wszystko ten sam syf niezaleznie od producenta? i tylko Millers sie liczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > jeszcze nikt nie napisał... ze w europie to syntetyki to nie syntetyki, bo i tak bazy minteralne > mają... i wszystko ten sam syf niezaleznie od producenta? A tam, takie spuszczanie się nad tym czy olej jest prawdziwym syntetykiem czy też HC mówiąc o jakimś aucie dla przeciętnego Kowalskiego to też IMO gra nie warta świeczki. To że większość olejów jest hydrokrakowanych to nie znaczy że jest to jakiś badziew > i tylko Millers sie liczy? Millers jest passe, teraz Amsoil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > W takim przypadku bym uważał na zmianę oleju. GM 10W40 zostawia dużo szlamu i nagaru. Jak dla mnie > - najgorszy olej, jaki widziałem. Osobiście znam przypadki, gdzie po tym oleju trzeba było > zdzierać szpachelką szlam z dna miski olejowej, bo smok zapchało. Ja po zalaniu tego goofna zatarlem panewke, wal, korbowod... naprawa nieoplacalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Ja po zalaniu tego goofna zatarlem panewke, wal, korbowod... naprawa nieoplacalna. He, kiedyś zdjąłem pokrywę zaworów w Oplu Vectra B 1.8 16V, który od ponad 100 kkm jeździł na tym oleju. W zasadzie nie było widać klawiatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 Ta sama historia była w silnikach zalewanych Castrolem, chyba SLX. Ogólnie 10W40 od GMa to słabiutki olej, raz go miałem i zmieniłem po około 5kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 No u mnie kiedys jak zalałem 10w40 to auto zaczeło dzwinie pracowac i po ok 4kkm stwierdziłem, ze wymienie ten olej. Jak mi spuszczali olej to normalnie jak woda, pienił sie i w ogole, wszyscy byli w warsztacie zdziwieni. Dobrze, ze auto sie nie zatarło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > To jest olej syntetyczny. Możesz zapytać w API > Całkiem przyzwoity Nie, nie jest. Jest to olej mineralny hydrokrakowany, który w Polsce wg. prawa można nazywac syntetycznym, a w niektórych krajach typu Niemcy, już nie. Te same oleje mają inny napis na opakowaniu. Co nie znaczy, że jest o czym dyskutować i że syntetyczny jest lepszy - ja bym po prostu zalał coś tańszego a o trochę lepszych parametrach, również hydrokrakowanego. Tak robię i zmieniam troszkę częściej, silnik w środku czyściutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > No właśnie w tej karcie pod numerem 13 jako kod odpadu podane jest olej syntetyczny. J/w, bo u nas można to nazywać syntetycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Nie lepiej kupić Shell Helix Ultra 5W40? Moim zdaniem lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Z tego co widzę 4 litry tego oleju kosztują około/ponad 100zł. > Dokładając ~30zł możesz kupić 5 litrów Motul 8100 X-Cess 5W40 albo Motul Specific CNG/LPG 5W40 Jak kupowałem Motula, to było więcej podróbek niż oryginałów, a na pewnym forum skończyło się sprawą przeciwko pewnemu dużemu importerowi. Potem się okazało, że prawdopodobnie sama nie wiedziała, co sprzedaje, albo dobrze udawała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > W takim przypadku bym uważał na zmianę oleju. GM 10W40 zostawia dużo szlamu i nagaru. Jak dla mnie > - najgorszy olej, jaki widziałem. Osobiście znam przypadki, gdzie po tym oleju trzeba było > zdzierać szpachelką szlam z dna miski olejowej, bo smok zapchało. Moi mechanicy mają takie samo zdanie, teraz pytanie czy to nie przez podróbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > A tam, takie spuszczanie się nad tym czy olej jest prawdziwym syntetykiem czy też HC mówiąc o > jakimś aucie dla przeciętnego Kowalskiego to też IMO gra nie warta świeczki. To że większość > olejów jest hydrokrakowanych to nie znaczy że jest to jakiś badziew Dokładnie, współczesne normy są naprawdę konkretne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Po czym wnioskujesz, że inny będzie jakościowo lepszy? Jak dobrze pamiętam z czasów Chevroleta to > oleje GM miały lepsze normy niż Mobil 1. To na prawdę bardzo dobre oleje za dobrą kasę. gm spełnia normę dexos 2 - bardziej restrykyjna niz inni producenci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 tutaj mała porownywarka norm jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Nie, nie jest. Owszem jest. Tak naprawdę nie ma znaczenia jak te łańcuchy węglowodorowe zostały stworzone. > Jest to olej mineralny hydrokrakowany, Ja wiem co to jest i to jak najbardziej jest to olej syntetyczny, a że bazą była ropa naftowa, cóż Wg American Petroleum Institute (API) jest to olej syntetyczny. > który w Polsce wg. prawa można nazywac syntetycznym, a w niektórych krajach typu Niemcy, już nie. Te same oleje mają inny napis na opakowaniu. Bełkot handlowy mnie średnio interesuje. Jeszcze można dołożyć do tego mieszanie baz typu III/IV, co zdaje się jest zjawiskiem raczej powszechnym, z różnych przyczyn. > Co nie znaczy, że jest o czym dyskutować i że syntetyczny jest lepszy - ja bym po prostu zalał coś > tańszego a o trochę lepszych parametrach, również hydrokrakowanego. Tak robię i zmieniam > troszkę częściej, silnik w środku czyściutki. Bez urazy, ale jak słucham opowieści o tym, że w zwykłym samochodzie cywilnym zaczyna się dywagacja o oleju syntetycznym "o trochę lepszych parametrach" i zmienianiu "troszkę częściej" niż to przewidziane, to uśmiecham się dość szeroko, szczególnie w połączeniu z podziałem na oleje HC itd. Tak jak napisałem na początku Platinum Synthetic 5w40 to całkiem przyzwoity olej syntetyczny i nie trzeba do tego dorabiać ideologii. Jak ktoś chce sobie kupić dowolny w zasadzie inny z grupy olejów syntetycznych - też będzie dobrze. Jak się zacznie bawić w sport i wielkie wymagania, to będzie patrzał na właściwości konkretnych olejów konkretnych marek, a nie marketing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 Marketing to jest wmawianie, że to jest olej syntetyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Marketing to jest wmawianie, że to jest olej syntetyczny. Tego nie trzeba wmawiać - to jest olej syntetyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 Ja polecam Shella 5w40 oraz Valvoline 5w40 najlepsze niskobudżetowe środki smarne Jeżeli komuś nie zależy na silniku to można zalać byle co i zmieniać olej byle kiedy a nawet w ogóle Najlepiej co 10 góra 12 tys. km. Jak było wcześniej napisane ceny 100% syntetyków zaczynają się od blisko 200zł w górę Napisy full sysntetyk które widnieją na opakowaniu nie mają za wiele wspólnego zawartością która jak w przypadku lotosa jest zbliżona do mineralki shella Chore państwo to i nawet przy wyborze oleju nas oszukują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Chore państwo to i nawet przy wyborze oleju nas oszukują Chore to jest dorabianie ideologii, na szczęście większość Europy (nie tylko zresztą) ma w nosie ideologię i nie zwraca sobie tym specjalnie głowy - ważniejsza jest zgodność z normami oraz spełnianie wymagań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 dobra a jakie to sa prawdziwe syntetyki? selenia k P.E 5w40 to syntetyk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > dobra > a jakie to sa prawdziwe syntetyki? > selenia k P.E 5w40 to syntetyk? nie jest. Według ekstremistów olejowych prawdziwych syntetyków jest tylko kilka: pewnie będzie to jakiś AmsOil, Millers i Fuchs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > nie jest. Według ekstremistów olejowych prawdziwych syntetyków jest tylko kilka: pewnie będzie to > jakiś AmsOil, Millers i Fuchs a WOLF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 Na polskim rynku rzeczywiście jest niewiele prawdziwych syntetyków. Zresztą Amsoil nie chwali się kartami MSDS...a tak poza tym to można kupić jakiś Penzzoil, Royal Purple, może Quaker State ma też syntetyki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 Czy taki silnik, którego sie nie piłuje non stop, wymienia sie reguralnie olej dajmy na to 10000km odczuje, czy on jezdzi na Lotosie 5w40,który spełnia normy, czy na oleju za dwa razy tyle drozszym, który tez spełnia te same normy. To nie te czasy kiedy był selektor, czy superol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > To nie te czasy kiedy był selektor, czy superol. Jeśli już to selektol i dlaczego był, oba rodzaje można nadal kupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 Oczywiście, że nie, pisałem o tym, jeśli auto jest dla Kowalskiego to nie ma większej różnicy, aczkolwiek warto trzymać się jakiejś w miarę dobrej marki. U siebie po zdjęciu pokrywy zaworów miałem dosyć sporo czarnego szlamu, auto prawdopodobnie jeździło na Totalu, ale jakim to tego nie wiem. Po zakupie też zalałem Total Quartz 9000 5W40 i gdy nadeszły chłodniejsze dni to słychać było popychacze, więc na wiosnę zmienię na coś lepszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 Ja wychodzę z założenia że wolę mieć wszystko wysokiej jakości bez względu co to jest bo na dłuższą metę przyniesie to efekt Auto stare w bdb kondycji więc chcę by śmigał bezawaryjnie jak do tej pory więc mi to różnicy nie robi Na pewno nie zalał bym go 100% prawdziwym syntetykiem bo przy tym silniku to jazda na valvoline 5w40 jest rewelacją niż olej na którym wyjechał z fabryki 15w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > Na polskim rynku rzeczywiście jest niewiele prawdziwych syntetyków. Zresztą Amsoil nie chwali się > kartami MSDS...a tak poza tym to można kupić jakiś Penzzoil, Royal Purple, może Quaker State > ma też syntetyki ani penzzoila, ani quaker'a w PL nie kupisz z oficjalnej dystrybucji. Są jakieś szczątkowe ilości z prywatnego importu. Shell wycofał z dystrybucji w europie całą siatkę produktów z pensylwanii. I za to nie kupię shella, ot taka mała prywatna, nic nie znacząca dla nich, zemsta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > Czy taki silnik, którego sie nie piłuje non stop, wymienia sie reguralnie olej dajmy na to 10000km > odczuje, czy on jezdzi na Lotosie 5w40,który spełnia normy, czy na oleju za dwa razy tyle > drozszym, który tez spełnia te same normy. To nie te czasy kiedy był selektor, czy superol. to nie jest takie proste, generalnie nie powinien jeżeli oleje trzymają tą samą normę, ale... Jeżdżąc latami na Quakerze widziałem różnice w swoim silniku i silnikach znajomych w czystości i charakterze pracy. Ci którzy przechodzili na QS też różnicę dostrzegali. Bardzo charakterystycznym objawem na QS było wyciszanie pracy hydraulicznych kasatorów luzów zaworowych i wariatorów faz w grupie fiata (bo z tym miałem najwięcej doświadczeń na QS). QS przy pierwszym zalaniu ciemniał bardzo szybko, przy kolejnym przez cały czas był klarowny i jasny. Także olej ma wpływ na to jak ten silnik pracuje, może nie przekłada się to jednoznacznie na jego trwałość, ale jakaś różnica w samej pracy jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > ani penzzoila, ani quaker'a w PL nie kupisz z oficjalnej dystrybucji. Są jakieś szczątkowe ilości z > prywatnego importu. A to? http://www.anpolpw.pl/quaker_state_strony/quaker_state_set.htm http://www.jakiolej.pl/dzial/firma/quakerstate#klasa_syntetyczny Na jakim Quaker'ze jeździłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.