Skocz do zawartości

Platinum Synthetic 5w40 warto?


stepien2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ktoś bardziej obeznany w temacie może podpowiedzieć czy w tej półce cenowej będzie coś lepszego niż w/w Orlen Platinum ? A może wo ogóle trzymać się z dala od olejów tej firmy? Z karty wynika że to full syntetyk. Chciałbym to wlać do swojego auta producent zaleca Selenię K 5w40.

Pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Ktoś bardziej obeznany w temacie może podpowiedzieć czy w tej półce cenowej będzie coś lepszego niż

> w/w Orlen Platinum ? A może wo ogóle trzymać się z dala od olejów tej firmy? Z karty wynika

> że to full syntetyk. Chciałbym to wlać do swojego auta producent zaleca Selenię K 5w40.

> Pzd

Z karty wynika wyraźnie, że jest to olej mineralny hydrokrakowany, a nie syntetyczny: "olej bazowy (destylaty (ropy naftowej), ciężkie

hydrokrakowane"

O tu: http://www.orlenoil.pl/_layouts/OrlenOil...ystyki/269.pdf?

Nie ma na rynku olejów syntetycznych tańszych niż 200zł (no może 180zł). Wydaje mi się, że w podanej cenie lepszym wyborem jest Fuchs Titan lub Total Quartz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ani nie lepsze ani nie gorsze od konkurencji w tej samej technologii.

Taniej znajdziesz Elfa, Totala, Mobila i Shella. W porównywalnej cenie będzie Castrol. Ja kupuję Elfa 900 NF 5w40 4L, ostatnio za 70 zł. Taniej to chyba jedynie olej z Lidla ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z karty wynika wyraźnie, że jest to olej mineralny hydrokrakowany, a nie syntetyczny: "olej bazowy

> (destylaty (ropy naftowej), ciężkie

> hydrokrakowane"

To jest olej syntetyczny. Możesz zapytać w API palacz.gif

Całkiem przyzwoity ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest olej syntetyczny. Możesz zapytać w API

> Całkiem przyzwoity

No właśnie w tej karcie pod numerem 13 jako kod odpadu podane jest olej syntetyczny. Tylko pytanie czy samo to że jest to olej synt. powoduje że jest on lepszy powiedzmy od Total Quartz 5w40 czy ponoć dobrego HC Fuchs Titan MC 10w40?

Pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Ktoś bardziej obeznany w temacie może podpowiedzieć czy w tej półce cenowej będzie coś lepszego niż

> w/w Orlen Platinum ? A może wo ogóle trzymać się z dala od olejów tej firmy? Z karty wynika

> że to full syntetyk. Chciałbym to wlać do swojego auta producent zaleca Selenię K 5w40.

> Pzd

Jeżdze 7 lat na nim zero ubytków ,dobry olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie w tej karcie pod numerem 13 jako kod odpadu podane jest olej syntetyczny.

Są tacy, co za syntetyczny uznają tylko olej zrobiony z gazu ziemnego. A taki, co jako materiał posłużyła ropa naftowa nie uznają za syntetyczny nawet, jeżeli najpierw cząsteczki zostaną porozbijane na protony, neutrony i elektrony i poskładane nowe cząsteczki.

Ja tam leję Lotosa syntetycznego (ale z ropy naftowej) 5W40. Jak jest akurat w Makro w promocji (nieliczne mają sensowne promocje, ale akurat na to IMO sensowne) to płacę poniżej 90zł/4l. Urzekły mnie jego właściwości myjące po zmianie ze starego oleju. Żurek i syf zrobił się błyskawicznie. Potem już normalnie ciemniał po kolejnych zmianach.

"Markowe" oleje tanio bałbym się kupować. Bo nie wiadomo, czy leżały chociaż obok oryginału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś lepszego niż w/w Orlen Platinum

Z tego co widzę 4 litry tego oleju kosztują około/ponad 100zł.

Dokładając ~30zł możesz kupić 5 litrów Motul 8100 X-Cess 5W40 albo Motul Specific CNG/LPG 5W40

Nie pamiętam od kogo, ale kiedyś słyszałem, że tylko dwie firmy (Motul i jeszcze jakaś) mają swoje "receptury" i linie produkcyjne; reszta zamawia gotowy produkt, dodaje ew. uszlachetniacze i dokleja etykietę.

W poprzednich samochodach jeździłem na Motul'u (ostatnio na 8100 Eco-nergy 5W30) - nic się nie zepsuło więc chyba działał zlosnik.gif wcześniej zalewałem Midland'em - również, nigdy nie zauważyłem niepokojących objawów. Z drugiej strony, w obecnym mam Mobil Super S 10W40 który kosztuje mniej niż dobre piwo i samochód również nie protestuje. Fakt, że oleju wchodzi prawie 8 litrów a silnik ma prostotę wiadra wink.gif

[Edit] ...po chwili zastanowienia

Tak sobie myślę, że jak przefajnujesz z olejem, to poleci Ci on z każdej dziury grinser006.gif Wspomniany 8100 Eco-nergy 5W30 miał klarowność i konsystencję zbliżoną do wody, więc do starego Fiata raczej bym go nie zalecał. Nie wiem jak z 5W40 X-Cess i Specific; podtrzymuję teorię, że będą to dobre i godne polecenia produkty, ale po zalaniu do Stilo, mogą go zwyczajnie rozszczelnić. Więc może lepiej nie brać do bani i zalać jakikolwiek, najtańszy olej. Decyzja należy do Ciebie, ja polecam Motul (dobry produkt za rozsądną kwotę) albo "wszystko-jedno-byle-tanio". Półśrodki będą wywalaniem kasy w błoto zlosnik.gif Wg strony Midland Stilo wchodzi 4.2 litra, sprawdź przed zakupem 4-litrowje bańki, żeby się później nie zdziwić wink.gif

Z ciekawości - Airbag failure, wariator i wymiana żarówki w reflektorze już zaliczone, czy dopiero przed Tobą? zlosnik.gif

Awarii komputera -z doświadczenia- nie polecam zlosnik.gif Cofania na śniegu również (chociaż nowa osłona pod silnik nie była chyba specjalnie droga).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co widzę 4 litry tego oleju kosztują około/ponad 100zł.

> Dokładając ~30zł możesz kupić 5 litrów Motul 8100 X-Cess 5W40 albo Motul Specific CNG/LPG 5W40

Tylko z dostępnością Motula u mnie jest różnie.

> niepokojących objawów. Z drugiej strony, w obecnym mam Mobil Super S 10W40 który kosztuje

> mniej niż dobre piwo i samochód również nie protestuje. Fakt, że oleju wchodzi prawie 8 litrów

Do tej pory jeżdziłem na GM 10w40 tez specjalnie nie miałem zastrzeżeń.

Ale jeśli mogę zalać olej niewiele droższy a napewno jakościowo lepszy to czemu nie.

> Tak sobie myślę, że jak przefajnujesz z olejem, to poleci Ci on z każdej dziury

W grę wchodzi 5w40 lub 10w40 nic więcej nie będę kombinował nie ukrywam że auto ma mały apetyt na olej więc cena też nie może wynosić 180< za bańkę. Muszę znaleźć złoty środek.

> Z ciekawości - Airbag failure, wariator i wymiana żarówki w reflektorze już zaliczone, czy dopiero

> przed Tobą?

Już wszystko za mną razy kilka. Stilo mam 4 lata smile.gif

> Awarii komputera -z doświadczenia- nie polecam Cofania na śniegu również (chociaż nowa osłona pod

> silnik nie była chyba specjalnie droga).

Z osłoną nie mam problemu natomiast mam teraz do wymiany 2x plastikowe nadkola z przodu.

Pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tej pory jeżdziłem na GM 10w40 tez specjalnie nie miałem zastrzeżeń.

> Ale jeśli mogę zalać olej niewiele droższy a napewno jakościowo lepszy to czemu nie.

Po czym wnioskujesz, że inny będzie jakościowo lepszy? Jak dobrze pamiętam z czasów Chevroleta to oleje GM miały lepsze normy niż Mobil 1. To na prawdę bardzo dobre oleje za dobrą kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tej pory jeżdziłem na GM 10w40 tez specjalnie nie miałem zastrzeżeń.

O, ja też. I taki syf wypłukał Lotos, że masakra. Koniecznie zrób płukankę przed wymianą (taki dodatek do oleju co chwilę ma na jałowym silnik popracować na starym oleju razem z nim). Bo inaczej szybko będziesz musiał zmienić.

Ten GM ma bardzo słabe właściwości myjące.

A jak komuś silnik trzyma się na szlamie, to nieźle go zaniedbał. U mnie różnica w braniu oleju była niezauważalna a jak już, to raczej syntetyka brał mniej. 4l starczało z zapasem na 15k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tej pory jeżdziłem na GM 10w40 tez specjalnie nie miałem zastrzeżeń.

W takim przypadku bym uważał na zmianę oleju. GM 10W40 zostawia dużo szlamu i nagaru. Jak dla mnie - najgorszy olej, jaki widziałem. Osobiście znam przypadki, gdzie po tym oleju trzeba było zdzierać szpachelką szlam z dna miski olejowej, bo smok zapchało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Ktoś bardziej obeznany w temacie może podpowiedzieć czy w tej półce cenowej będzie coś lepszego niż

> w/w Orlen Platinum ? A może wo ogóle trzymać się z dala od olejów tej firmy? Z karty wynika

> że to full syntetyk. Chciałbym to wlać do swojego auta producent zaleca Selenię K 5w40.

> Pzd

jeszcze nikt nie napisał... ze w europie to syntetyki to nie syntetyki, bo i tak bazy minteralne mają... i wszystko ten sam syf niezaleznie od producenta?

i tylko Millers sie liczy? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze nikt nie napisał... ze w europie to syntetyki to nie syntetyki, bo i tak bazy minteralne

> mają... i wszystko ten sam syf niezaleznie od producenta?

A tam, takie spuszczanie się nad tym czy olej jest prawdziwym syntetykiem czy też HC mówiąc o jakimś aucie dla przeciętnego Kowalskiego to też IMO gra nie warta świeczki. smile.gif To że większość olejów jest hydrokrakowanych to nie znaczy że jest to jakiś badziew smile.gif

> i tylko Millers sie liczy?

Millers jest passe, teraz Amsoil grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takim przypadku bym uważał na zmianę oleju. GM 10W40 zostawia dużo szlamu i nagaru. Jak dla mnie

> - najgorszy olej, jaki widziałem. Osobiście znam przypadki, gdzie po tym oleju trzeba było

> zdzierać szpachelką szlam z dna miski olejowej, bo smok zapchało.

Ja po zalaniu tego goofna zatarlem panewke, wal, korbowod... naprawa nieoplacalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest olej syntetyczny. Możesz zapytać w API

> Całkiem przyzwoity

Nie, nie jest. Jest to olej mineralny hydrokrakowany, który w Polsce wg. prawa można nazywac syntetycznym, a w niektórych krajach typu Niemcy, już nie. Te same oleje mają inny napis na opakowaniu.

Co nie znaczy, że jest o czym dyskutować i że syntetyczny jest lepszy - ja bym po prostu zalał coś tańszego a o trochę lepszych parametrach, również hydrokrakowanego. Tak robię i zmieniam troszkę częściej, silnik w środku czyściutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co widzę 4 litry tego oleju kosztują około/ponad 100zł.

> Dokładając ~30zł możesz kupić 5 litrów Motul 8100 X-Cess 5W40 albo Motul Specific CNG/LPG 5W40

Jak kupowałem Motula, to było więcej podróbek niż oryginałów, a na pewnym forum skończyło się sprawą przeciwko pewnemu dużemu importerowi. Potem się okazało, że prawdopodobnie sama nie wiedziała, co sprzedaje, albo dobrze udawała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takim przypadku bym uważał na zmianę oleju. GM 10W40 zostawia dużo szlamu i nagaru. Jak dla mnie

> - najgorszy olej, jaki widziałem. Osobiście znam przypadki, gdzie po tym oleju trzeba było

> zdzierać szpachelką szlam z dna miski olejowej, bo smok zapchało.

Moi mechanicy mają takie samo zdanie, teraz pytanie czy to nie przez podróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tam, takie spuszczanie się nad tym czy olej jest prawdziwym syntetykiem czy też HC mówiąc o

> jakimś aucie dla przeciętnego Kowalskiego to też IMO gra nie warta świeczki. To że większość

> olejów jest hydrokrakowanych to nie znaczy że jest to jakiś badziew

Dokładnie, współczesne normy są naprawdę konkretne ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, nie jest.

Owszem jest. Tak naprawdę nie ma znaczenia jak te łańcuchy węglowodorowe zostały stworzone.

> Jest to olej mineralny hydrokrakowany,

Ja wiem co to jest i to jak najbardziej jest to olej syntetyczny, a że bazą była ropa naftowa, cóż palacz.gif

Wg American Petroleum Institute (API) jest to olej syntetyczny.

> który w Polsce wg. prawa można nazywac syntetycznym, a w niektórych krajach typu Niemcy, już nie. Te same oleje mają inny napis na opakowaniu.

Bełkot handlowy mnie średnio interesuje. Jeszcze można dołożyć do tego mieszanie baz typu III/IV, co zdaje się jest zjawiskiem raczej powszechnym, z różnych przyczyn.

> Co nie znaczy, że jest o czym dyskutować i że syntetyczny jest lepszy - ja bym po prostu zalał coś

> tańszego a o trochę lepszych parametrach, również hydrokrakowanego. Tak robię i zmieniam

> troszkę częściej, silnik w środku czyściutki.

Bez urazy, ale jak słucham opowieści o tym, że w zwykłym samochodzie cywilnym zaczyna się dywagacja o oleju syntetycznym "o trochę lepszych parametrach" i zmienianiu "troszkę częściej" niż to przewidziane, to uśmiecham się dość szeroko, szczególnie w połączeniu z podziałem na oleje HC itd.

Tak jak napisałem na początku Platinum Synthetic 5w40 to całkiem przyzwoity olej syntetyczny i nie trzeba do tego dorabiać ideologii. Jak ktoś chce sobie kupić dowolny w zasadzie inny z grupy olejów syntetycznych - też będzie dobrze. Jak się zacznie bawić w sport i wielkie wymagania, to będzie patrzał na właściwości konkretnych olejów konkretnych marek, a nie marketing palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam Shella 5w40 oraz Valvoline 5w40 najlepsze niskobudżetowe środki smarne grinser006.gif Jeżeli komuś nie zależy na silniku to można zalać byle co i zmieniać olej byle kiedy a nawet w ogóle 270751858-jezyk.gif Najlepiej co 10 góra 12 tys. km.

Jak było wcześniej napisane ceny 100% syntetyków zaczynają się od blisko 200zł w górę grinser006.gif Napisy full sysntetyk które widnieją na opakowaniu nie mają za wiele wspólnego zawartością która jak w przypadku lotosa jest zbliżona do mineralki shella 270751858-jezyk.gif Chore państwo to i nawet przy wyborze oleju nas oszukują gay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chore państwo to i nawet przy wyborze oleju nas oszukują

Chore to jest dorabianie ideologii, na szczęście większość Europy (nie tylko zresztą) ma w nosie ideologię i nie zwraca sobie tym specjalnie głowy - ważniejsza jest zgodność z normami oraz spełnianie wymagań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie, pisałem o tym, jeśli auto jest dla Kowalskiego to nie ma większej różnicy, aczkolwiek warto trzymać się jakiejś w miarę dobrej marki. U siebie po zdjęciu pokrywy zaworów miałem dosyć sporo czarnego szlamu, auto prawdopodobnie jeździło na Totalu, ale jakim to tego nie wiem. Po zakupie też zalałem Total Quartz 9000 5W40 i gdy nadeszły chłodniejsze dni to słychać było popychacze, więc na wiosnę zmienię na coś lepszego ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wychodzę z założenia że wolę mieć wszystko wysokiej jakości bez względu co to jest bo na dłuższą metę przyniesie to efekt alien.gif Auto stare w bdb kondycji więc chcę by śmigał bezawaryjnie jak do tej pory więc mi to różnicy nie robi grinser006.gif Na pewno nie zalał bym go 100% prawdziwym syntetykiem bo przy tym silniku to jazda na valvoline 5w40 jest rewelacją niż olej na którym wyjechał z fabryki 15w40 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na polskim rynku rzeczywiście jest niewiele prawdziwych syntetyków. Zresztą Amsoil nie chwali się

> kartami MSDS...a tak poza tym to można kupić jakiś Penzzoil, Royal Purple, może Quaker State

> ma też syntetyki

ani penzzoila, ani quaker'a w PL nie kupisz z oficjalnej dystrybucji. Są jakieś szczątkowe ilości z prywatnego importu.

Shell wycofał z dystrybucji w europie całą siatkę produktów z pensylwanii. I za to nie kupię shella, ot taka mała prywatna, nic nie znacząca dla nich, zemsta. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy taki silnik, którego sie nie piłuje non stop, wymienia sie reguralnie olej dajmy na to 10000km

> odczuje, czy on jezdzi na Lotosie 5w40,który spełnia normy, czy na oleju za dwa razy tyle

> drozszym, który tez spełnia te same normy. To nie te czasy kiedy był selektor, czy superol.

to nie jest takie proste, generalnie nie powinien jeżeli oleje trzymają tą samą normę, ale...

Jeżdżąc latami na Quakerze widziałem różnice w swoim silniku i silnikach znajomych w czystości i charakterze pracy. Ci którzy przechodzili na QS też różnicę dostrzegali. Bardzo charakterystycznym objawem na QS było wyciszanie pracy hydraulicznych kasatorów luzów zaworowych i wariatorów faz w grupie fiata (bo z tym miałem najwięcej doświadczeń na QS). QS przy pierwszym zalaniu ciemniał bardzo szybko, przy kolejnym przez cały czas był klarowny i jasny.

Także olej ma wpływ na to jak ten silnik pracuje, może nie przekłada się to jednoznacznie na jego trwałość, ale jakaś różnica w samej pracy jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ani penzzoila, ani quaker'a w PL nie kupisz z oficjalnej dystrybucji. Są jakieś szczątkowe ilości z

> prywatnego importu.

A to?

http://www.anpolpw.pl/quaker_state_strony/quaker_state_set.htm

http://www.jakiolej.pl/dzial/firma/quakerstate#klasa_syntetyczny

Na jakim Quaker'ze jeździłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.