saper1985 Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Zamierzam w najbliższym czasie zakupic astre j używaną. Rocznik 2011 okolo. Interesuje mnie silnik 1.7 cdti 125km. Co mozecie mi o nim napisać. Wady i zalety. Będzie służyć żonie do pracy. Wersja jaka mnie interesuje musi miec praktycznie full lacznie z nawi itp. Ksenony niekoniecznie. Interesują mnie opinie właścicieli na co uwazac w tych autkach czego unikac itp jakiej wersji szukac i przede wszystkim ten silniczek 1.7 ewentualnie 2.0 cdti 2.0 165km. Zadne benzyniaki itp. Tylko opinie odnośnie wymienionych motorów oraz rzeczywiste spalanie w mieście i trasie. Dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 ja pracuje w aso opla i co moge ci powiedzieć to to że nie kupil bym 1.7 ponieważ: przepalają sie uszczelki pod głowicą, potrafi obrócić pnewki na wale, padają wtryskiwacze. szczerze polecam silnik A20dth jest wart uwagi nie ma jakiś poważnych usterek w przypadku tego silnika. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > przepalają sie uszczelki pod głowicą, potrafi obrócić pnewki na wale, Na 99% dzieje się tak w autach służbowych, które lekkiego życia nie mają. Auta pałowane to i silnik się przegrzeje i uszczelkę wywali, panewki to zasługa "częstych" wymian oleju czyli co 30 tyś bo tak producent zaleca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 A jaka różnica jest między silnikami 1,7 w H i J? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > A jaka różnica jest między silnikami 1,7 w H i J? Różnica jest między silnikami montowanymi w AJ - A17DTJ to słabsza wersja A17DTR która ma m.in. zmieniony intercooler i inne oprogramowanie jednostki sterującej. W 2011 r. silniki te zostały zastąpione przez - odpowiednio słabsze - A17DTC i A17DTE, oraz mocniejsze - A17DTS i A17DTF. Zmniejszono w nich stopień sprężania poprzez zamontowanie innych tłoków. Wersje E i F emitują poniżej 100g CO2/km. Uzyskano to przez zmiany w katalizatorze i filtrze cząstek stałych. Zmodyfikowano też układ recyrkulacji spalin i wymieniono świece żarowe na posiadające czujniki ciśnienia w komorach spalania. silniki AJ dane techniczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saper1985 Napisano 18 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > ja pracuje w aso opla i co moge ci powiedzieć to to że nie kupil bym 1.7 ponieważ: przepalają sie > uszczelki pod głowicą, potrafi obrócić pnewki na wale, padają wtryskiwacze. szczerze polecam > silnik A20dth jest wart uwagi nie ma jakiś poważnych usterek w przypadku tego silnika. Hmmm a 20dth nie posiada czasami klap wirowych jak 19dth i również tam występuje ich awaria? Pozatym jak z rzeczywistym spalaniem w tym motorze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 A czy z tym 1.7 i jego awaryjnością nie jest tak, że ich jest najwięcej na rynku i gdyby wyciągnąć średnią to awaryjność będzie niższa niż w innych jednostkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > Hmmm a 20dth nie posiada czasami klap wirowych jak 19dth i również tam występuje ich awaria? > Pozatym jak z rzeczywistym spalaniem w tym motorze? owszem klapy są ale awaryjność tego podzespołu jest stosunkowo mało sam wymieniałem jeden kolektor przez 4 lata ale nie z powodu, że spadły klapy tylko uszkodzonego nastawnika który występuje w komplecie z kolektorem jeżeli chodzi o te uszczelki to powiem Ci tak że jednym owszem służbowym jeździ mój znajomy i przy 160tys km poszła mu uszczelka a on jeździ naprawdę delikatnie. jeszcze jedną miałem okazje wymieniać przy ok 40tys km z powodu wypalenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > A czy z tym 1.7 i jego awaryjnością nie jest tak, że ich jest najwięcej na rynku i gdyby wyciągnąć > średnią to awaryjność będzie niższa niż w innych jednostkach? To tak jak z klapami w 1.9. Wszystkich których znam z tymi silnikami nigdy nie mieli problemu z klapami, ja sam też nie mam. Co nie znaczy, że nie zdarzają się awarie. Ale nie jest tak, ze jest to jakaś stała przypadłość i w każdym 1.9 padają klapy wirowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Mam 2.0cdti z 2011r. Na poczatku aso wgrywalo jakies experymentalne programy silnika, dopiero w 2013 wgrali jakis sensowny, wczesniej byly jaja na zimnym silniku. U mnie cos zaczyna cykac z prawej strony, tak jakby pompa wody, moze ktos potwierdzi przypadlosc. Jeszcze potrafi sie klimatronik zresetowac podczas jazdy i zmienia dmuchanie zanim wroci do normy. Ostatnio szwankuje fabryczny alarm lub sama czujka rchowa - potrafi sie samoistnie wlaczyc. Ciezko mi to diagnozowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 co do klap w 1.9 to owszem jest to przypadłość tego silnika tylko że chyba ok 2007 roku modelowego wprowadzono zmodyfikowane kolektory które sie już nie psują tak samo jak w starszych jak ktoś wymienił na oryginał to już drugi raz sie nie zepsuje. co do silnika 2.0 to to cykanie o którym piszesz jest to niestety "przypadłość" tego silnika i nie jest to pompa wody a dzwięk paska na rolce wystarczy wymienić pasek rozrządu i problem ustanie. ten dzwięk na nic nie wpływa bo rozumiem że to jest tylko na zimnym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > co do silnika 2.0 to to cykanie o którym piszesz jest to niestety "przypadłość" tego silnika i nie > jest to pompa wody a dzwięk paska na rolce wystarczy wymienić pasek rozrządu i problem > ustanie. ten dzwięk na nic nie wpływa bo rozumiem że to jest tylko na zimnym silniku? Tak dokładnie tylko na zimnym, mam teraz ok 55 tys km, pasek z tego co aso mówiło to przy 150tys km. U mnie eksploatacja typowo miejska. teraz auto ma 3 lata czyli do wymiany za 2 lata to cykanie poczeka. Czy może robić wcześniej ? Aha i u mnie DPF jest i działa i się wypala tylko że jak wiem że się wypala i zgaszę wtedy auto to wiem że przy kolejnym odpaleniu znów może się dopalić i jak czytam o problemach użytkowników to chyba tylko z niewiedzy jak ten filtr działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saper1985 Napisano 19 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 > co do klap w 1.9 to owszem jest to przypadłość tego silnika tylko że chyba ok 2007 roku modelowego > wprowadzono zmodyfikowane kolektory które sie już nie psują tak samo jak w starszych jak ktoś > wymienił na oryginał to już drugi raz sie nie zepsuje. > co do silnika 2.0 to to cykanie o którym piszesz jest to niestety "przypadłość" tego silnika i nie > jest to pompa wody a dzwięk paska na rolce wystarczy wymienić pasek rozrządu i problem > ustanie. ten dzwięk na nic nie wpływa bo rozumiem że to jest tylko na zimnym silniku? Hmmm nie do końca... po 2007 spadaly rowniez w 19dth i nie bylo na to reguły niestety... sam mam 19dth i juz trzeci kolektor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 a 1.4T 120KM? Jakieś bolączki ma ten silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saper1985 Napisano 19 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 > a 1.4T 120KM? Jakieś bolączki ma ten silnik? A nie 140km? Na autocentrum.pl byl test tego motoru wersja sedan i silnik dosyć marnie wypadl a tez nad nim sie zastanawiałem... szkoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 To jest ten sam silnik tylko z obniżoną elektronicznie mocą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 > a 1.4T 120KM? Jakieś bolączki ma ten silnik? silnik na łańcuchu, lubi gaz, przeglądy co 30 tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 > silnik na łańcuchu, lubi gaz, przeglądy co 30 tys km Z wytłuszczonego wyżej powodu radzę skrócić ten czas do max. 15 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 > Z wytłuszczonego wyżej powodu radzę skrócić ten czas do max. 15 tys km. a można zapytać dlaczego mam być mądrzejszy od producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 > a można zapytać dlaczego mam być mądrzejszy od producenta? bo zobaczysz ile kosztuje wymiana rozrządu Główną zasadą jest trzymanie wysokiego stanu oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Pytałem o bolączki Coś zaczyna wychodzić w tym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 > a można zapytać dlaczego mam być mądrzejszy od producenta? Oczywiście że można zapytać. Napinacz łańcucha rozrządu bardzo nie lubi starego oleju oraz niskiego jego poziomu a nie oszukujmy się, że olej Dexos2 na którym zapewne jeździsz do najlepszych nie należy. Po drugie silniki z którego wywodzi się A14NEL z w/w powodu miały rozrządy wymieniane przeważnie między 100 a 150 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 > ... nie oszukujmy się, że olej Dexos2 na którym zapewne jeździsz do najlepszych nie > należy. no dajesz od 1997 roku nie używam innych olejów niż z logo OPEL/GM, nie posiadam samochodów po 2 lata. Dexosa zażywam od początku wprowadzenia. Rozpoczniesz małą wojnę, typową dla tematu olejowego. I nie wyskakuj z hydrosrydro itp Uważasz że lejesz lepszy - uważaj Znam przynajmniej jedną osobę - mechanika, która zjedzie KAŻDEGO producenta oleju. A na koniec: zawsze zastanawiam się nad jednym: czy GM, czytając w necie o tym że leje sraczkę, podpisałby się pod tym? A może to też efekt super gonitwy za ceną, chcesz kliencie mieć Dexosa za 75PLN: miej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 > Rozpoczniesz małą wojnę, typową dla tematu olejowego. I nie wyskakuj z hydrosrydro itp Dlaczego o tym nie wspomnieć, skoro to prawda? W DE któryś z producentów olei przegrał sprawy sądowe za nazywanie olei HC olejami syntetycznymi. W PL nadal jest wolna amerykanka. > Uważasz że lejesz lepszy - uważaj Leję Mobila, przynajmniej wiem kto go produkuje. > Znam przynajmniej jedną osobę - mechanika, która zjedzie KAŻDEGO producenta oleju. Poczytaj jak ludzie jadą Dexosa. > A na koniec: zawsze zastanawiam się nad jednym: czy GM, czytając w necie o tym że leje sraczkę, > podpisałby się pod tym? Jest wiele spraw, które Opel zawalił i siedzi cicho. > A może to też efekt super gonitwy za ceną, chcesz kliencie mieć Dexosa za 75PLN: miej! Dexos jest właśnie bardzo tani i to już jest podejrzane. Nie mam zamiaru kłócić się na tematy olejowe, każdy leje co chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 > Pytałem o bolączki > Coś zaczyna wychodzić w tym silniku? na razie za mało przejechane (18tys) żeby coś wyszło i żebym mógł powiedzieć że coś go boli ogólnie fajnie zbiera auto takiej masy jak meriva Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 > a można zapytać dlaczego mam być mądrzejszy od producenta? ludzie od lat piszą, że długie interwały wymiany oleju wymyślili księgowi a nie inżynierowie, pogadaj z mechanikami którzy robią remonty silników - zapieczone pierścienie olejowe, ponaciągane łańcuchy napinane napinaczami hydro, zjechane panewki nie biorą się znikąd. Ostatnio był nawet artykuł w Motorze na ten temat i wyraźnie powiedzieli w nim wyraźnie że olej należy wymieniać co 15kkm a najlepiej co 10kkm. Ostatnie wydaje mi się przesadą ale 15kkm (tak jak w starszych Oplach) to jest rozsądny kompromis. Oczywiście powyższe ważne jest gdy komuś zależy na silniku, bo gdy ktoś kupuje nowe auto, w ciągu 3 lat zrobi 100kkm i sprzeda to może mieć to "w poważaniu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 > a 1.4T 120KM? Jakieś bolączki ma ten silnik? Glowna bolaczka, to brak mocy w stosunku do masy Astry. Przejedz sie tym, ale kompletnie nie czuc, ze tam jest jakies turbo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 > Leję Mobila, przynajmniej wiem kto go produkuje. i dystrybuuje > Poczytaj jak ludzie jadą Dexosa. poczytaj jak jadą po Edge'u, o Mobilu też czytałem. Podchodzę do tego z równie > Jest wiele spraw, które Opel zawalił i siedzi cicho. Inni nie? > Dexos jest właśnie bardzo tani i to już jest podejrzane. ASO: 209PLN brutto/5L w detalu w konfekcji. To nie jest tanio. Na pewno mają przywalone słono ale nie kupują tego za 75PLN. > Nie mam zamiaru kłócić się na tematy > olejowe, każdy leje co chce. No na pewno nie dojdziemy do konsensusu więc nie ma co ciągnąć tematu, niech każdy leje co uważa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Nie chce straszyc ale przed chwila cos takiego przeczytalem<<; General Motors wzywa właścicieli opli astra - modeli J i GTC, z lat 2010-2012 - do serwisów. Chodzi o usunięcie fabrycznej usterki, która może wywołać pożar. List dostana tylko pierwsi wlasciciele, reszta musi sie sama zglaszac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 To w związku z wentylatorem chłodnicy. Tutaj więcej info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2015 > To w związku z wentylatorem chłodnicy. > Tutaj więcej info. Mam się zgłosić do ASO w sprawie tej kampanii a nie ma mnie na liście vin-ów na stronie którą podałeś. Dlaczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2015 Też dostałem taki list, chodzi o plastikową osłonę akumulatora, należy ją zdjąć jeśli nie po drodze nam do ASO. Miałem już kiesdyś kampanie serwisową z pokrywą aku. coś tam poprawili ale chyba do bazy nie wpisali, bo list wysłali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2015 > Mam się zgłosić do ASO w sprawie tej kampanii a nie ma mnie na liście vin-ów na stronie którą > podałeś. Dlaczego Zatajaja faktyczna liczbe aut mogacych sie spalic Prawdopodobnie duzo wieksza liczba wlascicieli tych aut dostanie listy niz jest na wykazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 > Też dostałem taki list, chodzi o plastikową osłonę akumulatora, należy ją zdjąć jeśli nie po drodze nam do ASO. Miałem już kiesdyś kampanie serwisową z pokrywą aku. coś tam poprawili ale chyba do bazy nie wpisali, bo list wysłali. Też miałem już kampanie na pokrywę akumulatora. Z tego co czytam to wychodzi że pokrywa akumulatora może wypaść ze swojego miejsca i zablokować wentylator edit. Wdepnąłem dzisiaj przy okazji do ASO i gość z serwisu powiedział, że zdejmują pokrywę akumulatora i wsadzają do bagażnika . Miało trwać 4 minuty, trwało 25 . Na koniec Pan poprosił, aby nie montować ponownie tej pokrywy i że odezwą się jeśli znajdą sposób na ową pokrywę (około pół roku). Nie wiem, czy nie założyć jej z powrotem i nie przypiąć trytką, bo kiepsko wygląda pod pokrywą komory silnika bez niej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 w sekundę sam ją zdjąłem i schowałem w garażu, niech sobie leży. Nie przeszkadza mi jej brak w komorze silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.