Skocz do zawartości

BMW - wreszcie!


Michal_O

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

BMW wreszcie poszło po rozum do głowy i w swoim najnowszym modelu montuje napęd na przód, jak większość obecnie produkowanych samochodów. Napęd o nazwie sDrive.

Jest to strzał w przysłowiową "10" i wreszcie seria 2 będzie miała ten rodzaj napędu.

sDrive

W opcji jest oczywiście xDrive, a więc napęd na 4 koła, dla tych co lubią ten rodzaj przeniesienia napędu.

Brawo.. claps.gif

Ciekawe, kiedy pozostałe modele otrzymają ten rodzaj napędu?

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> BMW wreszcie poszło po rozum do głowy i w swoim najnowszym modelu montuje napęd na przód, jak

> większość obecnie produkowanych samochodów. Napęd o nazwie sDrive.

> Jest to strzał w przysłowiową "10" i wreszcie seria 2 będzie miała ten rodzaj napędu.

> sDrive

> W opcji jest oczywiście xDrive, a więc napęd na 4 koła, dla tych co lubią ten rodzaj przeniesienia

> napędu.

> Brawo..

> Ciekawe, kiedy pozostałe modele otrzymają ten rodzaj napędu?

Prowokacja nieco spozniona. Przednionapedowe BMW juz jezdza po drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie ta 2 bardzo sie podoba a bokiem tym latac a po co? Niech ma naped na przod.

pewnie, to przecież nie jest model sportowy, tylko auto dla mamusi z dzieckiem, choć znając BMW i tak będzie prowadzić się lepiej, niż większość podobnych autek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jeszcze subaru przestanie robić boxery i będziemy mieć już jednorodny świat samohodowy ale

> nuuuuuuda

> btw. ta 2 całkiem fajnie na ulicy wygląda

Subaru już się popsuło... kiedyś we wszystkich modelach mieli napęd AWD, teraz już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawie dobrze

> To FWD było w opcji

> Były tez imprezy FWD 1.5 zeby oblizyc limit emisji dla floty

Dobra... chodzi o to, że marka, która jest kojarzona z napędem na 4 koła, wypuszcza samochód, który takiego napędu nie ma nawet w opcji. To nie jest fajne - tak jak z Audi A2 o którym producent chce zapomnieć tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chce zapomnieć ale tylko dlatego, że do każdego sprzedanego egzemplarza finalnie dołożyli kilka

> tysięcy euro.

Nom... wiem o tym. Ale co to za Audi bez quattro... zupełnie jak Subaru bez AWD i jak BMW bez tylnego napędu 270751858-jezyk.gif Właściwie to już wszystkie bastiony upadły... nawet bezawaryjny VW i koszmarnie awaryjna Alfa Romeo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jeszcze subaru przestanie robić boxery i będziemy mieć już jednorodny świat samohodowy ale

> nuuuuuuda

> btw. ta 2 całkiem fajnie na ulicy wygląda

O jakiej 2 mowicie? Bo zwykla jest wciaz RWD. Kiosk zwany Activetourer FWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Subaru już się popsuło... kiedyś we wszystkich modelach mieli napęd AWD, teraz już nie.

tyle ze obecnie BRZ to raczej Toyota, a Justy to Diahatsu. O ile sie orientuje to wszystkie obecne modele, zaprojektowane i wytwarzane tylko przez Subaru maja AWD.

Odnosnie usmiercania marki to wielu fanatykow ( i nie tylko) wydalo juz wyrok dawno, po kolei: za rezygnacje z bezramkowych drzwi, za Impreze nie sedana, za wprowadzenie silnika od traktora, za rezygnacje z montazu kurnikow wink.gif.

FWD juz wczesniej wystepowaly, zazwyczaj w jakis dziwnych wersjach na US.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> BMW wreszcie poszło po rozum do głowy i w swoim najnowszym modelu montuje napęd na przód, jak

> większość obecnie produkowanych samochodów. Napęd o nazwie sDrive.

> Jest to strzał w przysłowiową "10" i wreszcie seria 2 będzie miała ten rodzaj napędu.

> sDrive

> W opcji jest oczywiście xDrive, a więc napęd na 4 koła, dla tych co lubią ten rodzaj przeniesienia

> napędu.

> Brawo..

> Ciekawe, kiedy pozostałe modele otrzymają ten rodzaj napędu?

dla mnie bomba, wersja bida 1,6 od 110 kpln .... okazja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle ze obecnie BRZ to raczej Toyota, a Justy to Diahatsu. O ile sie orientuje to wszystkie obecne

> modele, zaprojektowane i wytwarzane tylko przez Subaru maja AWD.

Wszystko się zgadza... ale Justy kiedyś było bliźniakiem Suzuki Swifta FWD a i tak miało czteronapęd... podobnie Libero.

> Odnosnie usmiercania marki to wielu fanatykow ( i nie tylko) wydalo juz wyrok dawno, po kolei: za

> rezygnacje z bezramkowych drzwi, za Impreze nie sedana, za wprowadzenie silnika od traktora,

> za rezygnacje z montazu kurnikow .

A właśnie, zapomniałem... kolejny bastion: Porsche i van, a później Porsche i diesel tongue.gif

> FWD juz wczesniej wystepowaly, zazwyczaj w jakis dziwnych wersjach na US.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A właśnie, zapomniałem... kolejny bastion: Porsche i van, a później Porsche i diesel

Podziękować należy fałwejowi, dzięki któremu Porsche nie zaprojektowało swoich suvów, a jedynie podretuszowało wydumki dla gospodyń z ludu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nom... wiem o tym. Ale co to za Audi bez quattro... zupełnie jak Subaru bez AWD i jak BMW bez

> tylnego napędu Właściwie to już wszystkie bastiony upadły... nawet bezawaryjny VW i

> koszmarnie awaryjna Alfa Romeo.

Akurat z audi to słaby przykład

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nom... wiem o tym. Ale co to za Audi bez quattro... zupełnie jak Subaru bez AWD

Z Nie no z audi to troszkę naciągane porównanie, bo o ile subaru w większości modeli miało 4x4 jako standard to audi proponowało quattro jako opcję i większość sprzedawanych aut była FWD.

Producenci projektują samochody, na których mają zarobić (poza nielicznymi wyjątkami), a nie dla fanatyków z przed ekranów komputerów. Mi się może nie podobać subaru FWD, ale prawda jest taka, że nie jestem targetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> BMW wreszcie poszło po rozum do głowy i w swoim najnowszym modelu montuje napęd na przód, jak

> większość obecnie produkowanych samochodów. Napęd o nazwie sDrive.

no. rewolucyjna koncepcja napędu polegająca na napędzaniu kół z przodu... ale nazwę marketingową musi mieć.

s to pewnie od "Senior".

> Jest to strzał w przysłowiową "10" i wreszcie seria 2 będzie miała ten rodzaj napędu.

auto w ofercie od ponad 6 miesięcy a Ty piszesz "będzie miała"? "ma" co już było dyskutowane tutaj pewnie z 18 razy...

> Brawo..

jakoś specjalnie duże osiągnięcie to nie jest...

> Ciekawe, kiedy pozostałe modele otrzymają ten rodzaj napędu?

zupełnie nie ciekawe smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nom... wiem o tym. Ale co to za Audi bez quattro... zupełnie jak Subaru bez AWD i jak BMW bez

> tylnego napędu

Quattro w Audi pojawiło się w latach 80. Podstawowe modele od zawsze były bez Quattro. Tych bez Quattro zawsze było  więcej. Tak więc jak widzisz, to nie jest taka mocna tradycja wink.gif

Subaru bez AWD - proszę - GT86 grinser006.gif

Mit niezawodnosci VW - no faktycznie mit, bo garbus nie miał najlepszej opinii wink.gif

A co do BMW z napędem przednim - niestety to jest tendencja która będzie się poszerzać - już wiadomo, że kolejna seria 1 i kolejna seria 2 coupe i kabriolet mają mieć napęd na przód i silniki trzycylindrowe 1,5 l z turbiną. Bazą dla nich będzie zmodyfikowana platforma mini frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> BMW wreszcie poszło po rozum do głowy i w swoim najnowszym modelu montuje napęd na przód, jak

> większość obecnie produkowanych samochodów. Napęd o nazwie sDrive.

> Jest to strzał w przysłowiową "10" i wreszcie seria 2 będzie miała ten rodzaj napędu.

> sDrive

> W opcji jest oczywiście xDrive, a więc napęd na 4 koła, dla tych co lubią ten rodzaj przeniesienia

> napędu.

> Brawo..

> Ciekawe, kiedy pozostałe modele otrzymają ten rodzaj napędu?

Było old.gif

Dzisiaj widziałem przed salonem to auto na lawecie z dużymi napisami X-drive grinser006.gif, wyglądało ciekawie.

Zgodzę się, że dla takiego auta do miasta, czy na dowożenie dzieci do szkoły / przedszkola napęd FWD to dobry wybór ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgodzę się, że dla takiego auta do miasta, czy na dowożenie dzieci do szkoły / przedszkola napęd

> FWD to dobry wybór

Oczywiście. Zwłaszcza że dla 90% kierowców nie ma to żadnego znaczenia (szczególnie jak auto ma ESP). Wciskasz gaz, auto jedzie, podczas normalnej jazdy nie ma żadnego znaczenia czy napęd jest na przednią oś czy na tylną. RWD jest droższe, zajmuje miejsce, auto więcej waży, więc FWD w przypadku miejskiego samochodu jest jak najbardziej uzasadnione ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> puryści się nie zgodzą... xdrive pogarsza wrażenie czucia i lekkość prowadzenia przednich kół

Odrobinę tak, ale plusy zdecydowanie przeważają. Zresztą nie chodzi o samo xDrive - jakiekolwiek AWD jest lepsze od FWD czy RWD, przynajmniej jeżeli chodzi o normalną (nie sportową) jazdę. A i w przypadku poważniejszych sportów znowuż tylko AWD...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odrobinę tak, ale plusy zdecydowanie przeważają. Zresztą nie chodzi o samo xDrive - jakiekolwiek

> AWD jest lepsze od FWD czy RWD, przynajmniej jeżeli chodzi o normalną (nie sportową) jazdę.

guzik. ja nie widzę żadnego zastosowania dla AWD w codziennej jeździe. RWD bym nie pogardził, a co... jak już napędzać to z tej lepszej strony... ale szkoda mi lać paliwo na napędzanie 2 niepotrzebnych kół (że nie wspomnę o cenie zakupu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> guzik. ja nie widzę żadnego zastosowania dla AWD w codziennej jeździe. RWD bym nie pogardził, a

> co... jak już napędzać to z tej lepszej strony... ale szkoda mi lać paliwo na napędzanie 2

> niepotrzebnych kół (że nie wspomnę o cenie zakupu).

jedziles dluzej jakims AWD (nie terenowka)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> guzik. ja nie widzę żadnego zastosowania dla AWD w codziennej jeździe. RWD bym nie pogardził, a

> co... jak już napędzać to z tej lepszej strony... ale szkoda mi lać paliwo na napędzanie 2

> niepotrzebnych kół (że nie wspomnę o cenie zakupu).

Zimą doceniasz AWD. Zresztą przez 99% czasu masz napędzaną i tak tylko jedną oś. Ale zgodzę się, w przypadku auta miejskiego to nie ma aż tak wielkiej różnicy, pisałem o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> guzik. ja nie widzę żadnego zastosowania dla AWD w codziennej jeździe. RWD bym nie pogardził, a

> co... jak już napędzać to z tej lepszej strony... ale szkoda mi lać paliwo na napędzanie 2

> niepotrzebnych kół (że nie wspomnę o cenie zakupu).

magiczne slowo: zakrety i niwelowanie podsterownosci w AWD z dominujacym przodem, generalnie tam gdzie FWD leci ryjem w uprawy tam AWD z wbitym do podlogi gazem przechodzi jak po sznurku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zimą doceniasz AWD. Zresztą przez 99% czasu masz napędzaną i tak tylko jedną oś. Ale zgodzę się, w

> przypadku auta miejskiego to nie ma aż tak wielkiej różnicy, pisałem o tym.

jak nie chcesz tego wykorzystywac to nie zauwazysz roznicy, jak chcesz to szybko idzie zauwazyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak nie chcesz tego wykorzystywac to nie zauwazysz roznicy, jak chcesz to szybko idzie zauwazyc

Właśnie ok.gif A na śniegu czy mokrym asfalcie to zupełnie inna jakość jazdy i to zauważa każdy (pod warunkiem, że ma się trochę koni pod butem, oczywiście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zimą doceniasz AWD.

pokaż mi zimę w Polsce? z roku na rok coraz mnie... w tym roku był centymetr śniegu, na wiosce, przez 2 dni.

>Zresztą przez 99% czasu masz napędzaną i tak tylko jedną oś. Ale zgodzę się, w

> przypadku auta miejskiego to nie ma aż tak wielkiej różnicy, pisałem o tym.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> magiczne slowo: zakrety i niwelowanie podsterownosci w AWD z dominujacym przodem, generalnie tam

> gdzie FWD leci ryjem w uprawy tam AWD z wbitym do podlogi gazem przechodzi jak po sznurku

wspaniale. truizmy zostawmy. skupmy się na codziennym użytkowaniu: nie jezdzi się po publicznych drogach, tak aby pojawiała się jakakolwiek pod/nadsterowność, jeśli się pojawia, to znaczy że jest za szybko (nawet jak na AWD)... zawsze jest (powinien być) zapas przyczepności w normalnej jeździe - nie piszemy o torze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wspaniale. truizmy zostawmy. skupmy się na codziennym użytkowaniu: nie jezdzi się po publicznych

> drogach, tak aby pojawiała się jakakolwiek pod/nadsterowność, jeśli się pojawia, to znaczy że

> jest za szybko (nawet jak na AWD)... zawsze jest (powinien być) zapas przyczepności w

> normalnej jeździe - nie piszemy o torze.

ja codziennie uzytkuje AWD wiec prosze Cie nie mow mi co jest truizmem a co codziennoscia a jesli nigdy nie wylapales podsterownosci w FWD to nie wiem jak TY jezdzisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak. xdrive w X3, impreza, quattro w A4, czy jakiś antyczny haldex u VW... trochę tego było.

antyczny haldex w VW to za przeproszeniem takie AWD jak z koziej ... itd ... jak sie dopinal w zakrecie to sie mozna bylo niezle zdziwic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.