marcinur Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Jak wiemy na rynku jest niewiele takich olejów. Większość to hydrocracki (III grupa) udające tylko syntetyki. Czy z etykiety oleju da się wyczytać że jest to olej z baz pochodzenia chemicznego - PAO i estrów (IV i V grupa)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Nie sądzę, to co jest na etykiecie to podstawowe informacje, a nawet oleje z "100% Synthetic" okazują się być HC jak spojrzysz w kartę charakterystyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Nie sądzę, to co jest na etykiecie to podstawowe informacje, a nawet oleje z "100% Synthetic" > okazują się być HC jak spojrzysz w kartę charakterystyki. No własnie, wertując trochę internet dochodzę do wniosku że najprościej rozpoznać to po karcie charakterystyki preparatu chemicznego. W dziale 13 takiej karty jest najczęściej kod odpadu. I tak: 13 02 05 - Mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe nie zawierające związków chlorowcoorganicznych 13 02 06 - Syntetyczne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe. Reasumując: oleje w pełni syntetyczne mają kod: 13 02 06 Przykład pełnego syntetyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Ja zawsze patrzyłem sekcję #3 i procentową ilość poszczególnych składników chemicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Ja zawsze patrzyłem sekcję #3 i procentową ilość poszczególnych składników chemicznych. Też można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Zawsze można zajrzeć na niemiecką stronę i nagle okazuje się że prawie wszystkie Castrole i Mobile nie są vollsynthetisch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 a które sa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > a które sa? Mobil - ani jeden z obecnie oferowanych na naszym i niemieckim rynku. Castrol chyba jeszcze jakieś tam ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 selenia k pure energy 5w40 ? jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > selenia k pure energy 5w40 ? > jakiś tekst Nie. Baza HC 70-92% (z karty produktu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Motul chyba jest w 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Motul chyba jest w 100% Wcale nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Wcale nie Ktory xcess czy xclean Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Jak wiemy na rynku jest niewiele takich olejów. Znasz jakiś z normalnej dystrybucji? Jak z ciekawości szukałem, to nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Ktory xcess czy xclean I jedne i drugie przynajmniej niektóre, a może i wszystkie, patrzyłem akurat na 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Ktory xcess czy xclean Oba są HC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > I jedne i drugie przynajmniej niektóre, a może i wszystkie, patrzyłem akurat na 5W40 Ja spojrzałem jeszcze na X-clean 5W30 i też jest na bazie ropy, a napisali że 100% syntetyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Oba są HC Przeglądając karty wychodzi ze oba, ale nie we wszystkich lepkościach (np. 0w40). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Oba są HC A na 5w40 jest 13 02 06 o co kaman... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Przeglądając karty wychodzi ze oba, ale nie we wszystkich lepkościach. Wszystkich to już mi się nie chce przeglądać. Za to zaskoczył mnie Gulf 5W50 Racing - 70-75% PAO, a bańka 4L w cenie 100zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Wszystkich to już mi się nie chce przeglądać. Za to zaskoczył mnie Gulf 5W50 Racing - 70-75% PAO, a > bańka 4L w cenie 100zł... Zrobmy zestawienie olei w 100% syntetycznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Jak wiemy na rynku jest niewiele takich olejów. Większość to hydrocracki (III grupa) udające tylko > syntetyki. > Czy z etykiety oleju da się wyczytać że jest to olej z baz pochodzenia chemicznego - PAO i estrów > (IV i V grupa)? Tak z ciekawosci,to w czym taki syntetyk jest niby lepszy od HC? Skoro i tak silniki robia bez problemu po kilkaset kkm. IMHO najwazniejsze to zmieniac co 15kkm i bedzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Tak z ciekawosci,to w czym taki syntetyk jest niby lepszy od HC? > Skoro i tak silniki robia bez problemu po kilkaset kkm. I dalej będą robić, ale jak sobie Kowalski zaleje olej na bazie estrów lub PAO to sumienie ma spokojniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > I dalej będą robić, ale jak sobie Kowalski zaleje olej na bazie Estrów lub PAO to sumienie ma > spokojniejsze I jedne i drugie mają swoje wady i zalety. Bez sensu jest szukać jakiegoś pełnego-super-hiper syntetyka, żeby zalać normalny silnik. Choć...chyba na klubie Toyoty sporo jest takich zboczeńców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Zrobmy zestawienie olei w 100% syntetycznych Ale to raczej nie jest zadanie dla jednego człowieka...samych klas lepkościowych jest od wuja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Tak z ciekawosci,to w czym taki syntetyk jest niby lepszy od HC? > Skoro i tak silniki robia bez problemu po kilkaset kkm. > IMHO najwazniejsze to zmieniac co 15kkm i bedzie git Taka prawda. Nie dotyczy to ewentualnie silników z wadami projektowymi / materiałowymi itp. (patrz grupa VW ) ale im to nawet 100% syntetyk wiele nie pomoże. Skoro olej HC w klasie lepkości np. 5W30 spełnia najwyższą normę np. Mercedesa łącznie z tzw. Long Life bo został przebadany to w czym problem? Czytałem kilka lat temu artykuł w j. angielskim na ten temat i naprawdę niezły specjalista z branży olejowej dowodził, że to wcale nie jest tak, że olej w 100% syntetyczny jest pod każdym względem lepszy od HC bo te też mają sporo zalet i nie jest to tylko niższa cena. Z tego co pamiętam Mobil dość długo oferował oleje w 100% syntetyczne, ale chyba nie na wszystkich rynkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Kiedyś syntetyczne rozpoznawało się po bardzo wysokim VI (viscosity index) - wskaźniku lepkości, ale dodatki do olejów są dziś na tyle dobre i oleje HC na tyle podobne do syntetyków, że chyba nie można tego traktować jako rozstrzygającego kryterium (popularne oleje mają 160-180). Dodatkowo wysoki VI maja głównie "stare" oleje do sportu (np. 10w60 0w50) często VI>200, ale ilość dodatków poprawiających lepkość absolutnie dyskwalifikuje je jako oleje LongLife. Może ktoś się do tego odniesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Królestwo temu, kto znajdzie kartę charakterystyki oleju Ford Formula F. Pisałem nawet do BP w tej sprawie, ale oczywiście nawet nie odpisali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Z olejami GM jest tak samo...a legend kto to dostarcza jest równie dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 A TEN? FUCHS GT1 TITAN 5W40 XTL FUCHS TITAN SUPERSYN 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Ale to raczej nie jest zadanie dla jednego człowieka...samych klas lepkościowych jest od wuja No i po co przepłacać za oleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Królestwo temu, kto znajdzie kartę charakterystyki oleju Ford Formula F. Pisałem nawet do BP w tej > sprawie, ale oczywiście nawet nie odpisali... HC 50-75% A karta jest publicznie dostępna, łaski nie robią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Z olejami GM jest tak samo...a legend kto to dostarcza jest równie dużo Uwielbiam wątki o olejach Dobra, pomijając zawartości oleju w oleju czy użycie do silników do których producenci przewidują oleje "eko" "lekkobieżne" etc. typu 5W30 i zalejemy taki silnik np olejem Mobila 1 5W50 - oczywiście rozumiem kwestie związane z elementami potencjalnie wrażliwymi na typ oleju jak hydrauliczny napinacz łańcucha czy jakieś wariatory, pompowtryski i inne siłowniki zmiennych faz rozrządu bo te elementy mogą nie pracować poprawnie, bardziej chodzi mi o spalanie oleju, nie wiem pierścienie, ogólną trwałość, przeciwwskazania itp ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 bardziej chodzi mi o spalanie oleju, > nie wiem pierścienie, ogólną trwałość, przeciwwskazania itp ? Jeżeli silnik bierze olej to zwykle po zalaniu go takim o większej lepkości np. 5W50 zużycie powinno zmaleć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Motul chyba jest w 100% motul to zwykły HC , syntetyki prawdziwe ma Millers Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > motul to zwykły HC , syntetyki prawdziwe ma Millers I Millers i Motul i Orlen też jak dobrze poszukasz > A TEN? > FUCHS GT1 TITAN 5W40 XTL > FUCHS TITAN SUPERSYN 5W40 Obydwa mają w kartach: Code: Mineral oil >60% Dla zdrowotności proponuję przestać się tym przejmować (a niektórym osobom brandzlować) kupić Lotos 5W40 a za zaoszczędzone pieniądze kupić kobiecie kwiaty a sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Zrobmy zestawienie olei w 100% syntetycznych Wszystkie oleje Millers. No i najtańszy jaki znalazłem: Orlen PLATINUM MaxPower 0W40 Jak tylko kolega ABM się pojawi to zrobi nam tu fachowy wykład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Jak wiemy na rynku jest niewiele takich olejów. Większość to hydrocracki (III grupa) udające tylko > syntetyki. > Czy z etykiety oleju da się wyczytać że jest to olej z baz pochodzenia chemicznego - PAO i estrów > (IV i V grupa)? A do jakiego silnika ten olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Wszystkie oleje Millers. Wszystkie jak wszystkie, Millers po prostu jak robi półsyntetyk to o tym informuje (przynajmniej na razie), przykład -Millers Trident 5W30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 A valvoline 5w50 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > A valvoline 5w50 ? HC oczywiście, co nie zmienia faktu że to dobry olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > HC 50-75% > A karta jest publicznie dostępna, łaski nie robią. Gdzie jest dostępna? Możesz wskazać, zalinkować itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Gdzie jest dostępna? Możesz wskazać, zalinkować itp? Na stronie Castrola (bo to przecież Castrol jest), proszę: KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Dzięki. Relacjami właścicielskimi to faktycznie Castrol/BP, ale właściwościami to się jednak od Castrola różni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Wszystkie jak wszystkie, Millers po prostu jak robi półsyntetyk to o tym informuje (przynajmniej na > razie), przykład -Millers Trident 5W30. Szkoda że ciężko się dogrzebać do kart charakterystyk, na polskiej stronie nie znalazłem a angielska strasznie skąpa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Dla zdrowotności proponuję przestać się tym przejmować (a niektórym osobom brandzlować) kupić Lotos > 5W40 a za zaoszczędzone pieniądze kupić kobiecie kwiaty a sobie I to uważam, że jest słuszne podejście. Szkoda sobie głowę zawracać tym wszystkim, wystarczy wlać olej, który spełnia normy przewidziane przez producenta silnika, pilnować jego stanu i regularnie wymieniać razem z filtrem. I tak większość osób nie doczeka momentu, gdy silnik się skończy, bo auto się znudzi, zestarzeje itp. i zostanie sprzedane następnemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Jak nie pomoże... vs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Jak nie pomoże... > vs wow, to z realu czy z internetu? co mu się stało, sądził że longlife jest na cały okres eksploatacji silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Kiedyś stałem się posiadaczem Mercedesa 124 200D z prawdziwym przebiegiem 220 tyś. Jeździł wcześniej na różnych olejach półsyntetycznych głównie Shell w klasie 10W40. Ja zacząłem stosować oleje mineralne 15W40, najpierw Mobil później bardzo długo Orlen Platinum. Wymiana u mnie była zawsze co 7-8 tyś km i najczęściej robiłem ją sam. Nie stosowałem płukanek a z "polepszaczy" wyłącznie Militec-1 co jakiś czas. Silnik lekko nie miał bo ciężka buda kombi, przeżył remont i przeprowadzkę a w zimie 2 razy dziennie odpalanie na mrozie (brak garażu). Przed sprzedażą przy przebiegu 340 tyś km musiałem zdjąć dekiel (bo uszczelka przeciekała) i pod nim było idealnie czysto. Silnik pracował idealnie - bez stuków, nie dymił, odpalał z pierwszego nawet przy -23C i miał moc (jeśli można tak powiedzieć o 72KM). Myślę więc, że oleje HC są wystarczająco dobre skoro i olej mineralny dał radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 lepszy olej ma wiekszy czy mniejszy HC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.