Skocz do zawartości

Koło dwumasowe, zużycie.


Alfi

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy ktoś mi wyjaśni przyczyny zniszczenia?

Co masz na myśli? Bo ono się zwyczajnie zużywa.

> Czy tylko od wysokiego biegu oraz niskich obrotów?

Głównie

> Cz możliwe jest zużycie sprzęgła, a koło dwumasowe nie będzie dawać oznak zużycia?

Oczywiście, wystarczy że ktoś częsty jeździ paląc sprzęgło.

> Czy wymienia się zawsze kompletami, tj. sprzęgło/koło dwumasowe?

Bardziej chodzi o koszta roboty. Tak jak na przykład pompę wody wymienisz wraz z rozrządem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co masz na myśli? Bo ono się zwyczajnie zużywa.

Przykład, oglądałem auto okolice 300tyś sprzęgło zaczyna się slizgć momentami a koło dwumasowe cisza smile.gif

> Głównie

Co jeszcze? zlosnik.gif

> Oczywiście, wystarczy że ktoś częsty jeździ paląc sprzęgło.

To oczywiste wink.gif

> Bardziej chodzi o koszta roboty. Tak jak na przykład pompę wody wymienisz wraz z rozrządem.

Tak to jest jasne, ale pompa wody to mniejszy koszt niż koło dwumasowe zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś mi wyjaśni przyczyny zniszczenia?

> Czy tylko od wysokiego biegu oraz niskich obrotów?

> Cz możliwe jest zużycie sprzęgła, a koło dwumasowe nie będzie dawać oznak zużycia?

> Czy wymienia się zawsze kompletami, tj. sprzęgło/koło dwumasowe?

Z tego co wiem to wiele osob wymienia samo sprzeglo, a dwumasy nie rusza. Ale ja się nie znam zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przykład, oglądałem auto okolice 300tyś sprzęgło zaczyna się slizgć momentami a koło dwumasowe

> cisza

Mi w poprzednim aucie pierwsze padło sprzegło a DKZ stukało. Wymieniałem wszystko

> Co jeszcze?

> To oczywiste

Są aut w których DKZ zużywają się ponadprzeciętnie szybko w stosunku do ogólnej rynkowej (CRV z którymś dieslem, Focus 1.8TDCi...). Ale chyba najbardziej po dupie dostaje od jazdy na wysokim biegu z obrotami poniżej 1500 (głównie mocne przyspieszanie z takich obrotów bez redukcji - ale to wszystkie el. silinka sa tez bardziej obciazone) , czeste maksymalne uzywanie Nm na niskich biegach (1,2)... itd.

> Tak to jest jasne, ale pompa wody to mniejszy koszt niż koło dwumasowe

No niestety uszczęśliwiają Nas producenci jak mogą aby się gospodarka kręciła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy tylko od wysokiego biegu oraz niskich obrotów?

Nie tylko, różne czynniki, m.in jazda po mieście bardziej obciąża.

> Cz możliwe jest zużycie sprzęgła, a koło dwumasowe nie będzie dawać oznak zużycia?

Oczywiście.

> Czy wymienia się zawsze kompletami, tj. sprzęgło/koło dwumasowe?

Niekoniecznie, ale trzeba dwumasę dobrze obejrzeć, żeby nie płacić 2x za rozbiórkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś mi wyjaśni przyczyny zniszczenia?

popatrz sobie na animacje dzialania to zrozumiesz, sa tam m.in takie gumki i sprezynki, ktore sie zuzywaja

> Czy tylko od wysokiego biegu oraz niskich obrotów?

Nie, raczej do jazdy miejskiej, tam gdzie auto moze szarpnac, dwumasa bierze to na siebie

> Cz możliwe jest zużycie sprzęgła, a koło dwumasowe nie będzie dawać oznak zużycia?

mozliwe, ale mozliwa jest tez opcja odrotna

> Czy wymienia się zawsze kompletami, tj. sprzęgło/koło dwumasowe?

Nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to znaczy że ktoś umiał jeździć dieslem

Niekoniecznie. Zależy jaki samochód. W samochodach powiedzmy to produkowanych w okolicach czy do 2000r te koła dwumasowe były lepszej jakości. W mocniejszych wersjach też szybciej się wysypywały. Np w kolegi A4 90KM co ma teraz prawie 450 tys siedzi oryginalna dwumasa, natomiast inny w służbowym focusie miał wymianę przed skończeniem 130 tys km, różnica kolosalna.Np w autach VAG z silnikami 130KM TDI też koła dwumasowe są żywotne, natomiast późniejsze odmiany typu 105KM itd ludzie zmieniają w okolicach 200 tys, np w pasku B6 105KM tdi poszła do zmiany przy 185 tys , gdzie od 140 tysiąca ją już było lekko słychać jak grzechocze na jałowym i przy gaszeniu.

Obecnie-wyższa moc, słabsze materiały dają efekty takie że w większości modeli przed ukończeniem 200 tys jest już po zabiegu i zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale chyba najbardziej po dupie dostaje od jazdy na wysokim

> biegu z obrotami poniżej 1500 (głównie mocne przyspieszanie z takich obrotów bez redukcji -

> ale to wszystkie el. silinka sa tez bardziej obciazone) ,

Niestety nowe samochody zachecaja do takiej jazdy, bo zapalaja sie jakies strzalki czy inne znaczki na desce aby zmieniac biegi na wyzsze juz przy niskich obrotach silnika tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przykład, oglądałem auto okolice 300tyś sprzęgło zaczyna się slizgć momentami a koło dwumasowe

> cisza

Być może jest sprawne.

> Co jeszcze?

Wszystko, każde przyspieszanie powoduje zużycie DKZ, taki jego urok.

> Tak to jest jasne, ale pompa wody to mniejszy koszt niż koło dwumasowe

A co ja poradzę niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niekoniecznie. Zależy jaki samochód. W samochodach powiedzmy to produkowanych w okolicach czy do

> 2000r te koła dwumasowe były lepszej jakości. W mocniejszych wersjach też szybciej się

> wysypywały. Np w kolegi A4 90KM co ma teraz prawie 450 tys siedzi oryginalna dwumasa,

> natomiast inny w służbowym focusie miał wymianę przed skończeniem 130 tys km, różnica

> kolosalna.Np w autach VAG z silnikami 130KM TDI też koła dwumasowe są żywotne, natomiast

> późniejsze odmiany typu 105KM itd ludzie zmieniają w okolicach 200 tys, np w pasku B6 105KM

> tdi poszła do zmiany przy 185 tys , gdzie od 140 tysiąca ją już było lekko słychać jak

> grzechocze na jałowym i przy gaszeniu.

> Obecnie-wyższa moc, słabsze materiały dają efekty takie że w większości modeli przed ukończeniem

> 200 tys jest już po zabiegu i zmianie.

Dokładnie. Kolega w a4b6 1.9TDI AWX ma pod 350kkm i oryginalne sprzęgło z dwumasem grinser006.gif

W służbowym focusie przy 120kkm dwumasem można wystukiwać dowolne melodyjki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.6tdci 109km, 235.000km i sprzęgło i dwumas siedzą cicho od nowości

Nie ma reguły ....

Na trasie koło dwumasowe zużywa się o wiele wolniej niż przy użytkowaniu w mieście. Mój teść ma 420 kkm w pasacie 1.9 TDI 90 KM i do tej pory jak go pytam to nie wie o co mi chodzi ze sprzęgłem i kołem dwumasowym.

Jako ciekawostka:

Renault Megane 1.9 D z 1999 roku!

Przebieg >700 kkm robiony głównie na trasie Berlin - Wrocław/Opole/Gliwice. Sprzęgło nie ruszane grinser006.gif Dwumasy tam nie było wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój teść ma 420

> kkm w pasacie 1.9 TDI 90 KM i do tej pory jak go pytam to nie wie o co mi chodzi ze sprzęgłem

> i kołem dwumasowym.

Bo może nie ma 2masy tylko zwykłe sprzęgło.

Mi pare osób wmawiało że A4 1.9 TDI musi mieć 2masę. screwy.gif

Przy wymiane sprzęgła okazało sie że nie musi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo może nie ma 2masy tylko zwykłe sprzęgło.

> Mi pare osób wmawiało że A4 1.9 TDI musi mieć 2masę.

> Przy wymiane sprzęgła okazało sie że nie musi...

Tylko wówczas tłumik drgań znajduje sie w tarczy sprzęgła i też nie jest wieczny a powiedziałbym, że raczej jest mniej trwały niż dkz grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko wówczas tłumik drgań znajduje sie w tarczy sprzęgła i też nie jest wieczny a powiedziałbym,

> że raczej jest mniej trwały niż dkz

Pewnie masz rację.

Ale skoro komplet Sachsa -docisk, łożysko i tarcza- kosztował coś koło 800 zł to tragedii nie ma. Tym bardziej że jak na moje oko to w aucie był jeszcze zestaw z fabryki.

Przebiegu nie mogę określić bo gdy mój ojciec kupował to auto ponad 10 lat temu na blacie buło 190 tyś biglaugh.gif

Natomiast po zużyciu innych elementów ide o zakład że 5 z przodu to realnie łagodny wymiar biglaugh.gif

btw

Moja A4 ma teraz troche ponad 180 tyś

Jakieś 20 tyś temu zmieniałem sprzęgło i zostawiłem 2masę.

Już ją delikatnie słychać. Myślę że jeśli nie sprzedam auta to przy 200 tyś pójdzie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.