Skocz do zawartości

[KzAK] Mamy kogoś w Skodzie?


Bartłomiej

Rekomendowane odpowiedzi

> A coż to za charakter ma to auto?

> Typowy dupowóz o designie a'la drwal z siekierą, samochód przedstawiciela handlowego lub kierownika

> średniego szczebla.

Chodzi o to, że ten diesel nie zapewnia odpowiednich osiągów. Nie może być tak, że RS jeździ gorzej niż 1.8 a niewiele lepiej od 1.4.

Kogoś, kto kupuje octavię, nie interesuje "charakter" o którym piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale TSI więcej spali benzyny i oleju

Te co brały tyle oleju to już raczej są po akcji serwisowej/wymianie silnika także ja bym się tym nie przejmował. Dla mnie kupowanie RS'a z dieslem to też nieporozumienie ale każdy jest panem swego losu, tylko żeby później nie było że jednak przysłaby ten diesel.

I co do spalania - 4x4 pali mi średnio 10,5 miasto/trasa 50%/50%, ośka spali pewnie z 1l mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

> bo ta skrzynia jest do dupy i tyle, mojej nie mogli wyregulowac, dwojka haczy a jak to poprawili to

> trojka haczyla .... do bani

Moja tam działa normalnie (znaczy manual w 1,8 4x4).

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi o to, że ten diesel nie zapewnia odpowiednich osiągów. Nie może być tak, że RS jeździ gorzej

> niż 1.8 a niewiele lepiej od 1.4.

> Kogoś, kto kupuje octavię, nie interesuje "charakter" o którym piszesz.

i to jest niestety przykre w O3 RS TDI - wiadomo, że 1.4TSI nie da mu rady, ale przepaści nie będzie - swoim 1.4/140KM bez problemu połknąłem 2.0TDI/150KM co wynika także z katalogu, także RS TDI nie będzie wiele szybszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu mamy do czynienia z normalnym człowiekiem, który od 8. lat jeździ Skodą Octavią I 105KM w

> dieslu, który lubi ten samochód, tlyko wymyślił sobie, żeby ta Octavia miał dużo Szmocy. No to

> podpowiedziałem mu RSa.

> Teraz trzeba znaleźć taki egzemplarz, który będzie albo nowy, albo rzeczywiście "jak nowy" - za

> przyzwoite pieniądze. Bez przepłacania za noofkę w cenach z konfiguratora.

> Pozdro

> B

W takim razie pozostaje pytanie czy polecanie mu RSa ma sens, moze zadowolony bylby czymkolwiek co troche lepiej sie odpycha od tych obecnych 105KM?

Ale skoro juz chce to niech ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekaw jestem ile jeszcze będzie pisania na temat brania oleju przez silniki 1.8TSI poprzedniej

> generacji i w zasadzie z roczników 2010-2011?

Nie wiem zlosnik.gif

Ważne że bierze zlosnik.gif dla mnie skoda nie ma silnika dobrego pod LPG i nawet jej nie szukałem no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siemano!

> Czy mamy kogoś w salonie Skody bądź w podobnych okolicach, kto by pomógł znaleźć Skodę Octavię RS?

Trudno dostępne - możesz mieć problem ze znalezieniem. W zeszłym roku, jakoś koło maja-czerwca znajomy przymierzając się do zmiany samochodu bardzo się interesował nowym RSem. (RS-fanatyzmem wszytskich wokół zdążył zamęczyć hehe.gif) Po rekonesansie u dealerów odechciało mu się RSa - z tego co pamiętam to czas oczekiwania koło 10 m-cy hmm.gif Interesującej używanej nie udało mu się znaleźć w PL, a z DE były w cenie jak u nas nówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

> I co do spalania - 4x4 pali mi średnio 10,5 miasto/trasa 50%/50%, ośka spali pewnie z 1l mniej.

Sporo.. mój pali 8,2 - 8,5... W trasie niestety też..

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te co brały tyle oleju to już raczej są po akcji serwisowej/wymianie silnika także ja bym się tym

> nie przejmował. Dla mnie kupowanie RS'a z dieslem to też nieporozumienie ale każdy jest panem

> swego losu, tylko żeby później nie było że jednak przysłaby ten diesel.

> I co do spalania - 4x4 pali mi średnio 10,5 miasto/trasa 50%/50%, ośka spali pewnie z 1l mniej.

A co tam jest słabego w tym dieslu? Ma 170KM i sporo niutonów. Ten z Octy III ma ich jeszcze więcej.

Czy możesz przedstawić argumenty a nie tylko swoje zdanie "Dla mnie kupowanie RS'a z dieslem to też nieporozumienie", dlaczego uważasz mocnego diesla za zły pomysł w tym samochodzie?

I drugie pytanie: co to za napęd 4x4 jest w tej Skodzie i jak on wpływa na prowadzenie się auta? Pytam, bo wiem niewiele na temat produktów VAG a z dyskusji na MK wiem, że były w VAGu wersje napędu 4x4, gdzie tylna oś była dołączana w jakiś konkretnych warunkach, co potrafiło sprawić nie lada niespodziankę, np. podczas ostro pokonywanego zakrętu.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekaw jestem ile jeszcze będzie pisania na temat brania oleju przez silniki 1.8TSI poprzedniej

> generacji i w zasadzie z roczników 2010-2011?

Żeby daleko nie szukać - mam wrażenie że u mnie po kilku tys. km trochę oleju ubyło - z 2/3 poziomu zrobiła się połowa. Teraz nie ubywa.

Z moich znajomych posiadających tsi problem z olejem (fabrycznie schrzaniona seria) miał jeden. Reszta - bez problemu.

I już "ekspert" ma pożywkę i trąbi "tsi bierze olej".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy możesz przedstawić argumenty a nie tylko swoje zdanie "Dla mnie kupowanie RS'a z dieslem to też

> nieporozumienie", dlaczego uważasz mocnego diesla za zły pomysł w tym samochodzie?

Ten diesel nie jest wystarczająco mocny na określenie "RS".

Nie-RSowy 1.8 jest dynamiczniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ważne, żeby trzymać się swojej ideologii nawet wtedy gdy jest sprzeczna z faktami. W końcu to

> rzeczywistość powinna się dostosowywać, a nie ideologia.

Mi się TSI nie podoba bo się nie da gazować ok.gif a co do oleju to kilku użytkowników miało z tym problemy ale roczników aut nie znam ok.gif

Ważne że VW poprawił swoje wpadki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co tam jest słabego w tym dieslu? Ma 170KM i sporo niutonów. Ten z Octy III ma ich jeszcze

> więcej.

> Czy możesz przedstawić argumenty a nie tylko swoje zdanie "Dla mnie kupowanie RS'a z dieslem to też

> nieporozumienie", dlaczego uważasz mocnego diesla za zły pomysł w tym samochodzie?

Dlatego że taki silnik nie zapewnia osiągów idących w parze z wyglądem tej wersji. Odniosłem wrażenie ża Twój kolega jest napalony na moc, a tu zaraz w 10 letnim A6 lub BMW 5 ktoś go wyleczy z wizji posiadania szybkiego samochodu. Zapytaj go co wtedy zrobi?

> I drugie pytanie: co to za napęd 4x4 jest w tej Skodzie i jak on wpływa na prowadzenie się auta?

> Pytam, bo wiem niewiele na temat produktów VAG a z dyskusji na MK wiem, że były w VAGu wersje

> napędu 4x4, gdzie tylna oś była dołączana w jakiś konkretnych warunkach, co potrafiło sprawić

> nie lada niespodziankę, np. podczas ostro pokonywanego zakrętu.

Tu jest Haldex 4gen - to samo co w Golfie R. System jest sterowany hydraulicznie i możliwe jest przeniesienie momentu na tył zanim nastąpi różnica w prędkościach obu osi - w starszych gen. przeniesienie było możliwe dopiero po powstaniu różnicy prędkości osi, stąd opinia że napęd 4x4 w VW jest nieprzewidywalny. Z minusów to np. taki że nie mogę wyłączyć ESP wink.gif

Dla mnie prowadzi się ok, dużo lepiej mi się jeździ niż Octavią ośką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi się TSI nie podoba bo się nie da gazować

Da się, ale cena jest na tyle wysoka, że dla wielu w praktyce oznacza to że się nie da.

> a co do oleju to kilku użytkowników miało z tym

> problemy ale roczników aut nie znam

> Ważne że VW poprawił swoje wpadki

A mimo to pisze się o nich tak, jakby poprawione nie były.

Przykładem są 2.0 tdi i 1.4 tsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego że taki silnik nie zapewnia osiągów idących w parze z wyglądem tej wersji. Odniosłem

> wrażenie ża Twój kolega jest napalony na moc, a tu zaraz w 10 letnim A6 lub BMW 5 ktoś go

> wyleczy z wizji posiadania szybkiego samochodu. Zapytaj go co wtedy zrobi?

Odniosleś dobre wrażenie. Ale nie wiem, jak kolega zareaguje na "leczenie" przez posiadaczy Audi czy BMW.

A porównując osiągi ( źródło ) mamy:

Octavia II liftback

1.8t--------160KM-----------7.8s/100

2.0TDI-----170KM-----------8.4s/100

2.0t--------200KM-----------7.2s/100

Octavia III ma te osiągi ciutkę lepsze, ale poprawa zawiera się w kilku dziesiątych częściach sekund.

Mamy więc różnicę 0.6s/100 pomiędzy dieslem a 1.8t. W przypadku benzynowego 2.0t różnica jest oczywiście większa i wynosi 1.2s/100. Nie zamierzam wszczynać tutaj akademickiej dyskusji nt. czy 1 sekunda w przyspieszaniu to duża czy mała różnica.

Ale w założeniu jest, że ten dieselek zostanie podkręcony do 200-210KM, więc różnice w osiągach powinny zmaleć.

A na ile KM można podkręcić 1.8t?

> Tu jest Haldex 4gen - to samo co w Golfie R. System jest sterowany hydraulicznie i możliwe jest

> przeniesienie momentu na tył zanim nastąpi różnica w prędkościach obu osi - w starszych gen.

> przeniesienie było możliwe dopiero po powstaniu różnicy prędkości osi, stąd opinia że napęd

> 4x4 w VW jest nieprzewidywalny. Z minusów to np. taki że nie mogę wyłączyć ESP

> Dla mnie prowadzi się ok, dużo lepiej mi się jeździ niż Octavią ośką.

Czy opisywany przez Ciebie Haldex 4gen można znaleźć w Octavii II RS z rocznika 2010-11?

I czy możesz napisać, od którego rocznika (bądź jakiego oznaczenia kodowego) silnik 1.8t uznaje się za pozbawiony opisywanych tu wad z braniem oleju?

Dzięki i pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odniosleś dobre wrażenie. Ale nie wiem, jak kolega zareaguje na "leczenie" przez posiadaczy Audi

> czy BMW.

Ja zauważyłem że Skoda działa jak płachta na byka na posiadaczy Passatów 2.0TDI, także leczenie może przyjść szybciej niż się wydaje wink.gif

> A porównując osiągi ( źródło ) mamy:

> Octavia II liftback

> 1.8t--------160KM-----------7.8s/100

> 2.0TDI-----170KM-----------8.4s/100

> 2.0t--------200KM-----------7.2s/100

> Octavia III ma te osiągi ciutkę lepsze, ale poprawa zawiera się w kilku dziesiątych częściach

> sekund.

> Mamy więc różnicę 0.6s/100 pomiędzy dieslem a 1.8t. W przypadku benzynowego 2.0t różnica jest

> oczywiście większa i wynosi 1.2s/100. Nie zamierzam wszczynać tutaj akademickiej dyskusji nt.

> czy 1 sekunda w przyspieszaniu to duża czy mała różnica.

> Ale w założeniu jest, że ten dieselek zostanie podkręcony do 200-210KM, więc różnice w osiągach

> powinny zmaleć.

> A na ile KM można podkręcić 1.8t?

To 1.8T ma realnie w serii 180KM a po programie 220 więc dalej będzie lepiej niż podkręcony TDI.

> Czy opisywany przez Ciebie Haldex 4gen można znaleźć w Octavii II RS z rocznika 2010-11?

RS byłą tylko ośką, 4x4 w O2 występował tylko w nadwoziu kombi w zwykłych wersjach i scout.. Ja już Ci proponowałem wziąć 1.8 TSI i go zdłubać, turbo z RS pasuje P&P, plus FMIC chyba z RS3 z orurowaniem i całość jest praktycznie fabryczna, tzn bez żadnej rzeźby pod maską. Na takim setupie będzie miał z 260 koni, rozumiem że ta opcja nie wchodzi w rachubę?

> I czy możesz napisać, od którego rocznika (bądź jakiego oznaczenia kodowego) silnik 1.8t uznaje się

> za pozbawiony opisywanych tu wad z braniem oleju?

Mój z 2010 tą wadę miał - w końcu wymieniono cały silnik. Przy zakupie wziąłbym VIN i zobaczył historię w serwisie - nie ma opcji żeby przy zużyciu 1L na 1000km ktoś tego nie zgłaszał podczas przeglądu gwarancyjnego. Teraz jest zużycie 1L na 8000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zauważyłem że Skoda działa jak płachta na byka na posiadaczy Passatów 2.0TDI, także leczenie

> może przyjść szybciej niż się wydaje

Mnie to nie dotyczy, bo to nie dla mnie samochód. A na prawdę nie wiem, czy kumpel będzie się chciał ścigać na każdych światłach.

Wiem, że lubi depnąć, ale raczej na autostradzie.

To zapatrzenie w diesla wynika głównie z chęci oszczędniejszego jeżdżenia - chodzi o spalanie.

A dieslem jeździ obecnie, Octavią I 105KM - lubi tą markę, więc dlatego chce nowszą Octę z mocnym dieslem.

> To 1.8T ma realnie w serii 180KM a po programie 220 więc dalej będzie lepiej niż podkręcony TDI.

> RS byłą tylko ośką, 4x4 w O2 występował tylko w nadwoziu kombi w zwykłych wersjach i scout.. Ja już

> Ci proponowałem wziąć 1.8 TSI i go zdłubać, turbo z RS pasuje P&P, plus FMIC chyba z RS3 z

> orurowaniem i całość jest praktycznie fabryczna, tzn bez żadnej rzeźby pod maską. Na takim

> setupie będzie miał z 260 koni, rozumiem że ta opcja nie wchodzi w rachubę?

Raczej nie. Nie jest typem dłubacza. I bałby się bardziej radykalnych zmian.

Ale na chiptuning raczej na pewno pojedzie.

> Mój z 2010 tą wadę miał - w końcu wymieniono cały silnik. Przy zakupie wziąłbym VIN i zobaczył

> historię w serwisie - nie ma opcji żeby przy zużyciu 1L na 1000km ktoś tego nie zgłaszał

> podczas przeglądu gwarancyjnego. Teraz jest zużycie 1L na 8000 km.

Dobrze by było wiedzieć, czy można poznać po VIN, czy to jest wersja poprawiona, czy nie.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

> No to koledze pali między 6,5 a 7 w mieście i ciotkę powyżej 10 jak lata ponad 200, w trasie jak

> jedzie z rodziną to schodzi do 5,5

Takie rzeczy to tylko w dieslu.... Mnie sie na kapelusza nie udało zejść poniżej 7,5 w trasie...

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O I z 105 nie jedzie.... jechalem kilka razy taka i to jest porazka...

> Przy 170KM to sie chopak zakocha jak to zapindala hihi

Miałem okazję przejechać się tą jego skodziną i nie jest tak źle. W ruchu miejskim to bardzo sprawny pojazd, na pewno nie zawalidroga. Zatem nie zgodzę się z opinią "nie jedzie".

Ale zgadzam się, że jak by tam bylo 170+ KM na pokładzie, to byłoby jeszcze przyjemniej. I DSG, wtedy byłby "komplet", bo automat do diesla jest w sam raz.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem okazję przejechać się tą jego skodziną i nie jest tak źle. W ruchu miejskim to bardzo

> sprawny pojazd, na pewno nie zawalidroga. Zatem nie zgodzę się z opinią "nie jedzie".

Dla mnie to jechało jak moje byłe Punto 1,2 czyli wcale, owszem prędkość rosła ale powoli bez szału zlosnik.gif

Niech bierze RS-a i będzie zadowolony ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octavia 1.6 porusza się w sposób wystarczający do miasta. Na trasie z pasażerami i ewentualnym bagażem już ciężko o wystarczającą dynamikę. Ten silnik jest zdecydowanie za słaby do tej budy. Nie wiem co kierowało Skodą żeby pakować tam 1.4 hehe.gif to dopiero musi być porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Octavia 1.6 porusza się w sposób wystarczający do miasta. Na trasie z pasażerami i ewentualnym

> bagażem już ciężko o wystarczającą dynamikę. Ten silnik jest zdecydowanie za słaby do tej

> budy. Nie wiem co kierowało Skodą żeby pakować tam 1.4 to dopiero musi być porażka.

Oj tak chciałem taką kupować pod LPG ale rundka wokół komina i stwierdziłem, że z życia trzeba mieć coś więcej zlosnik.gif

Owszem jechała ale nie tak jak chciałem od kolejnego auta a różnica w spalaniu aut z LPG jest znikoma a jak się zapakuje je po brzegi to się okazuje, że mocniejsze auto pali mniej na tej samej trasie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod wpływem naszej dyskusji poczytałem sobie troszkę o tym 1.8TSI i mam garść przemyśleń. Dlatego piszę drugą odpowiedź...

> To 1.8T ma realnie w serii 180KM a po programie 220 więc dalej będzie lepiej niż podkręcony TDI.

> RS byłą tylko ośką, 4x4 w O2 występował tylko w nadwoziu kombi w zwykłych wersjach i scout.

Pierwsza sprawa, to że zazwyczaj przy 1.8T podawana jest moc 160KM. A czasami nawet i 150KM. Rozumiem, że te 180KM to albo po modyfikacjach, albo jakiś stwierdzony "gift" od fabryki. Ale to chyba nie reguła, bo na przykład na stronie Vtechu jest wykres z hamowni po chipowaniu tego silnika i w wersji PRZED ma 165KM (a PO - 196KM). Ale tak czy inaczej, możliwość wgrania mocniejszego programu brzmi zachęcająco.

Chociaż to można zrobić również w dieslu 170KM i samym chipem dojechać do tych 200KM lub nawet nieco wyżej. Więc w kwestii podnoszenia osiągów i tu, i tu mamy pewne pole do manewru.

Podstawową wadą wersji z silnikiem 1.8T jest to, że...... nie jest RSem. smile.gif Czyli że brakuje jej:

- fajniejszych foteli

- poprawionego zawieszenia

- kolorystyki fabrycznej

- innego zderzaka przedniego

- (nie wiem, jak z hamulcami, czy RS ma jakieś poprawione względem serii).

A do tego wersja 4x4 występuje wyłącznie w nadwoziu kombi, które ten mój kumpel wyklucza, bo mówi, że mu niepotrzebny gabaryt a poza tym będzie głośniej w aucie.

Ale mimo to, uważam opcję 1.8T za fajną, tym bardziej, że łatwiej taki egzemplarz znaleźć na rynku i że są jednak tańsze od RS.

W dyskusji diesel versus benzyna pozostaje jeszcze kwestia spalania. 1.8T będzie spalał na pewno więcej, aniżeli 2.0TDI. Ale tak to jest, albo osiągi, albo oszczędność.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Octavia 1.6 porusza się w sposób wystarczający do miasta. Na trasie z pasażerami i ewentualnym

> bagażem już ciężko o wystarczającą dynamikę. Ten silnik jest zdecydowanie za słaby do tej

> budy. Nie wiem co kierowało Skodą żeby pakować tam 1.4 to dopiero musi być porażka.

Tyle że ja piszę o jeżdżeniu O I z silnikiem 1.9TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w nadwoziu kombi, które ten mój kumpel wyklucza, bo mówi,

> że mu niepotrzebny gabaryt a poza tym będzie głośniej w aucie.

Doceni kombi jak będzie musiał pakować bagażnik w deszczu. Pod klapą kombi można się fantastycznie schować jak pod parasolem. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 1.9 w O1 jest mi się bardzo łatwo odnieść bo mieliśmy to auto w domu przez 8 lat. 90 koni seria się poruszała. Po lajtowym programie jakoś jechała ale to i tak nie był demon prędkości. Fakt że spalanie i TOTALNA bezawaryjność to były jej niesamowite plusy. W wersji kombi , którą mieliśmy, bagażnik to była największa zaleta. Samochód godny polecenia dla osoby która szuka bezawaryjnego auta na co dzień jednak bez fajerwerków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod wpływem naszej dyskusji poczytałem sobie troszkę o tym 1.8TSI i mam garść przemyśleń. Dlatego

> piszę drugą odpowiedź...

> Pierwsza sprawa, to że zazwyczaj przy 1.8T podawana jest moc 160KM.

Nowe 1.8 ma seryjnie 180 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod wpływem naszej dyskusji poczytałem sobie troszkę o tym 1.8TSI i mam garść przemyśleń. Dlatego

> piszę drugą odpowiedź...

> Pierwsza sprawa, to że zazwyczaj przy 1.8T podawana jest moc 160KM. A czasami nawet i 150KM.

> Rozumiem, że te 180KM to albo po modyfikacjach, albo jakiś stwierdzony "gift" od fabryki. Ale

> to chyba nie reguła, bo na przykład na stronie Vtechu jest wykres z hamowni po chipowaniu tego

> silnika i w wersji PRZED ma 165KM (a PO - 196KM). Ale tak czy inaczej, możliwość wgrania

> mocniejszego programu brzmi zachęcająco.

Żeby nie być gołosłownym - w zał. masz mój wykres, do tego na forum jest kolega bossu który miał też 182 KM, plus o ile dobrze pamiętam to freestyler w serii też miał 180+. W pracy kolega ma ten sam motor i u niego było w serii 175KM.

288407172-image1a.jpg

> Chociaż to można zrobić również w dieslu 170KM i samym chipem dojechać do tych 200KM lub nawet

> nieco wyżej. Więc w kwestii podnoszenia osiągów i tu, i tu mamy pewne pole do manewru.

Tyle że w dieslu zatrzymasz się na 200-210 KM a tutaj zabawa dopiero może się zacząć dzięki gratom z 2.0 TSI

post-10449-14352530512935_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby nie być gołosłownym - w zał. masz mój wykres, do tego na forum jest kolega bossu który miał

> też 182 KM, plus o ile dobrze pamiętam to freestyler w serii też miał 180+. W pracy kolega ma

> ten sam motor i u niego było w serii 175KM.

Kumpel wrócił z urlopu. Próbowałem zarazić go pomysłem pt 1.8TSI. Główne zastrzeżenia dotyczą dwóch spraw:

- że to nie RS, czyli nie ma lepszego zawieszenia, hamulców, foteli i..... wyglądu

- że benzyniak będzie sporo więcej palił (a koleś jest wychowany na dieslu ze spalaniem 5.5l/100km)

O ile kwestie spalania ciężko jest dyskutować - turbo żyje, turbo pije - o tyle chciałbym się dowiedzieć coś więcej na temat modyfikacji, jakie powinny iść wraz z podnoszeniem mocy. Bo skoro mamy podjechać powyżej 200KM, to wartałoby zmienić zarówno hamulce, jak i zawias.

I teraz:

- Jakie są hamulce w Octavii II FL z silnikiem 1.8T a jakie w RS?

- Czy ewentualny upgrade to kwestia P&P, czy trzeba coś modzić?

- Jakimi elementami zawieszenia różnią się od siebie te wersje? Stabilizator, sprężyny, coś innego?

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo

> skoro mamy podjechać powyżej 200KM, to wartałoby zmienić zarówno hamulce, jak i zawias.

> I teraz:

> - Jakie są hamulce w Octavii II FL z silnikiem 1.8T a jakie w RS?

> - Czy ewentualny upgrade to kwestia P&P, czy trzeba coś modzić?

> - Jakimi elementami zawieszenia różnią się od siebie te wersje? Stabilizator, sprężyny, coś

> innego?

> Pozdrawiam

> Bartek

Moze uświadom kolegę, ze od dzisiaj zabierają PJ na 3 m-ce jak przekroczysz prędkość o 50 w mieście..i cie złapią zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.