analyzer64 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Ktoś używa czegoś takiego? Warto wydać te 80zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 lepiej szlo mi tradycyjna metoda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Ktoś używa czegoś takiego? > Warto wydać te 80zł? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > lepiej szlo mi tradycyjna metoda... Dotychczas też robiłem tradycyjnie w dwie osoby, ale może przydałoby się mieć takie coś "na stanie", bo w dwóch autach szykuje mi się wymiana płynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Tak. Rozumiem, że do tej butelki leję pewną ilość płynu, nakładam ją na zbiorniczek - odkręcam zawór, potem wytwarzam ciśnienie tym urządzeniem, blokuję klamkę i potem tylko odkręcam odpowietrznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 To jest tzw. wysysarka - do starszych aut może być. Do nowszych wymaganą metodą jest podawanie płynu pod odpowiednim ciśnieniem do zbiorniczka. Rozwiązanie lepsze, ale sprzęt więcej kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Rozumiem, że do tej butelki leję pewną ilość płynu, nakładam ją na zbiorniczek - odkręcam zawór, > potem wytwarzam ciśnienie tym urządzeniem, blokuję klamkę i potem tylko odkręcam > odpowietrznik? Butle zakłądasz na zbiorniczek a tym urządzeniem wysysasz płyn przez odpowietrznik. Oczywiście musisz mieć sprężone powietrze do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Mam i uzywam. Ostatnio wymienialem plyn w Renault oraz Audi. Dziala, spelnia swoje zadania. Nie zakladalem tej butelki na plyn, ktora jest w zestawie, tylko czesto dolewalem plyn do zbiorniczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Dotychczas też robiłem tradycyjnie w dwie osoby, ale może przydałoby się mieć takie coś "na > stanie", bo w dwóch autach szykuje mi się wymiana płynu To urządzonko jest o tyle fajne że możesz wymienić płyn sam, bez pomagiera. Po to je nabyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy_693 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Nie i nie warto wydać 80zł Kup 5m wężyka, zakładasz na odpowietrznik i odkręcasz odpowietrznik, drugi koniec do butelki na starty płyn. Wsiadasz do auta i pompujesz aż w wężyku zobaczysz świeży płyn. I tak z każdym kołem. Zawsze tak odpowietrzam układ po naprawie i jest dobrze oraz mam pewność że ładnie przelałem wszystko nowym płynem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > To urządzonko jest o tyle fajne że możesz wymienić płyn sam, bez pomagiera. Po to je nabyłem. Samemu tradycyjną metodą też się da zrobić Wystarczy użyć słoiczka z płynem hamulcowym i gumowy wężyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 mam i działa, ale tyle forsy za 2 plastikowe buteleczki to ciut drogo drobna wada - trzeba trzymać dobrze końcówkę przy odpowietrzniku, bo ma tendencję do spadania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Nie i nie warto wydać 80zł > Kup 5m wężyka, zakładasz na odpowietrznik i odkręcasz odpowietrznik, drugi koniec do butelki na > starty płyn. Wsiadasz do auta i pompujesz aż w wężyku zobaczysz świeży płyn. I tak z każdym > kołem. Zawsze tak odpowietrzam układ po naprawie i jest dobrze oraz mam pewność że ładnie > przelałem wszystko nowym płynem. ew. można zamiast do buteleczki, poprowadzić węzyk do zbiorniczka. przynajmniej minimalizujesz szansę, że przelejesz cały płyn z owego i zapowietrzysz sobie układ na nowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Samemu tradycyjną metodą też się da zrobić Wystarczy użyć słoiczka z płynem hamulcowym i gumowy > wężyk. Wiem ale to trwa.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > ew. można zamiast do buteleczki, poprowadzić węzyk do zbiorniczka. przynajmniej minimalizujesz > szansę, że przelejesz cały płyn z owego i zapowietrzysz sobie układ na nowo Powiedział bym na amen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Powiedział bym na amen. Czemu? A pompę jak się wymienia to jakoś daje się odpowietrzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Czemu? A pompę jak się wymienia to jakoś daje się odpowietrzyć W nowszych autach ze skomplikowanym ABS może być problem z pompą abs. Lepiej, żeby jej nie zapowietrzyć. Zwyczajnie pilnuj, żeby w zbiorniku był płyn i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 W nowszych to nie wiem, jakich nowszych? mam rocznik 2005 i 2006 Aaa i nie chodzi może o stricte odpowietrzenie, a o wymianę płynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy_693 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > ew. można zamiast do buteleczki, poprowadzić węzyk do zbiorniczka. przynajmniej minimalizujesz > szansę, że przelejesz cały płyn z owego i zapowietrzysz sobie układ na nowo Wyszedłem z założenia że kolega wie iż przy wymianie płynu trzeba wlać nowy a nie tylko spuścić stary... Przy odpowietrzaniu tak jak kolega wspomina wężyk do zbiorniczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Warto wydać te 80zł? Nie warto. Jak często byś nie wymieniał i czym, to w samym zacisku i tak masz jeszcze fabryczny płyn wymieszany z syfem z całego okresu eksploatacji , a właśnie ta jego część jest najważniejsza w pracy układu hamulcowego . Poza tym 90% samochodów jeździ z fabrycznym płynem w całym układzie i żyją . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Czemu? A pompę jak się wymienia to jakoś daje się odpowietrzyć Nowe pompy ABS są zalane płynem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Nowe pompy ABS są zalane płynem. Czy aby nie chodzi o hydraulikę ESP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Czy aby nie chodzi o hydraulikę ESP? Zwykłe ABS też, przynajmniej ja takie kilka razy widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Nie i nie warto wydać 80zł > Kup 5m wężyka, zakładasz na odpowietrznik i odkręcasz odpowietrznik, drugi koniec do butelki na > starty płyn. Wsiadasz do auta i pompujesz aż w wężyku zobaczysz świeży płyn. I tak z każdym > kołem. Zawsze tak odpowietrzam układ po naprawie i jest dobrze oraz mam pewność że ładnie > przelałem wszystko nowym płynem. Mój mechanik nie pompuje wykorzystuje grawitację i płyn sam spływa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 OK to jeszcze pytanie. Są dwa auta z ABSem bez ESP. Dlaczego, różne marki mają różną kolejność odpowietrzania? Dla przykładu, u siebie w Hondzie mam tak: 1 - lewy przód, 2 - prawy przód, 3 - prawy tył, 4 - lewy tył. W Astrze H tak: 1 - prawy tył, 2 - lewy tył, 3 - prawy przód, 4 - lewy przód. Ma to związek z sekcjami czy jak? Kolejność jest jaka jest, ale chodzi mi o to dlaczego w obu auta z ABSem jest ona różna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > OK to jeszcze pytanie. Są dwa auta z ABSem bez ESP. Dlaczego, różne marki mają różną kolejność > odpowietrzania? Nie mam pojęcia i nigdy nie stosuję się do tych zaleceń. Obojętnie, jaką kolejność zastosuję, to zawsze się odpowietrzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > OK to jeszcze pytanie. Są dwa auta z ABSem bez ESP. Dlaczego, różne marki mają różną kolejność > odpowietrzania? Dla przykładu, u siebie w Hondzie mam tak: > 1 - lewy przód, > 2 - prawy przód, > 3 - prawy tył, > 4 - lewy tył. > W Astrze H tak: > 1 - prawy tył, > 2 - lewy tył, > 3 - prawy przód, > 4 - lewy przód. > Ma to związek z sekcjami czy jak? > Kolejność jest jaka jest, ale chodzi mi o to dlaczego w obu auta z ABSem jest ona różna. ja zawsze stosuje drugi sposob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 W Citroenie C4 jak mi się raz nie chciał odpowietrzyć to zrobiłem to na dwa powyższe sposoby, dopiero wtedy poszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Mój mechanik nie pompuje wykorzystuje grawitację i płyn sam spływa Opiszesz ta grawitacyjna metodę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Mój mechanik nie pompuje wykorzystuje grawitację i płyn sam spływa Troszke długo to trwa. Ale wspomagając ciśnieniem z koła zapasowego, podanym na zbiorniczek płynu to już tylko chwilka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Nie mam pojęcia i nigdy nie stosuję się do tych zaleceń. Obojętnie, jaką kolejność zastosuję, to > zawsze się odpowietrzy. Tak właśnie jest, a jest jeszcze jedna kolejność "uniwersalna" można by rzec: zaczynamy od zacisku/cylinderka najbardziej oddalonego od pompy i kolejno co raz bliżej, więc (chyba najczęściej) prawy tył, lewy tył, prawy przód i lewy przód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Nie mam pojęcia i nigdy nie stosuję się do tych zaleceń. Obojętnie, jaką kolejność zastosuję, to > zawsze się odpowietrzy. Silnik uruchomiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Raczej się nie odpala tylko włącza zapłon na jakiś czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Silnik uruchomiony? Przeważnie zgaszony. Najwięcej problemów stwarza Passat B5 i pochodne. Tu z reguły dobrze odpowietrza się za drugim razem po jeździe próbnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > ja zawsze stosuje drugi sposob ja tak samo robię przy wymianie płynu hamulcowego , od najdalszego punktu , no i jeszcze dochodzi wysprzęglik , który w fiatach też jest w tym samym układzie co hamulce , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > dochodzi wysprzęglik , który w fiatach też jest w tym samym układzie co hamulce , U wielu innych producentow tez tak jest . Ostatnio wymienialem w Audi i tez pobieral plyn ze zbiorniczka od hamulcow. Przewaznie zrobione tak, ze "ciagnie" z wyzszego miejsca zeby hamulce dzialaly w razie wycieku z ukladu sprzegla. A co do jego odpowietrzania czy wymiany plynu to roznie, czasem na koncu, innym razem jako pierwszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > A co do jego odpowietrzania czy wymiany plynu to roznie, czasem na koncu, innym razem jako pierwszy no właśnie , ja w stilo wymieniałem parę dni temu płyn hamulcowy , to zacząłem od wysprzęglika a później koła robiłem , aż czarny płyn tam był , od razu sprzęgło trochę lżej zaczęło chodzić , w sumie nie wiem czy najpierw się powinno sprzęgło czy koła robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > w sumie nie wiem czy najpierw się powinno sprzęgło czy koła robić A co za różnica? Jedyna chyba taka, że przy sprzęgle płyn powinien być pod max i bywają problemy z odpowietrzeniem więc lepiej pilnować poziomu przy wymianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > no właśnie , ja w stilo wymieniałem parę dni temu płyn hamulcowy , to zacząłem od wysprzęglika a > później koła robiłem , aż czarny płyn tam był , od razu sprzęgło trochę lżej zaczęło chodzić , > w sumie nie wiem czy najpierw się powinno sprzęgło czy koła robić Ja najpierw wyciagam strzykawka stary plyn ze zbiorniczka, ile sie da i zalewam swiezy. Po co tyle starego syfu gonic przez caly uklad hamulcowy Ostatnio zaczynalem od kol i zeby bylo smiejszniej to od przedniego lewego , a skonczylem na wysprzegliku i tez zauwazylem, ze sprzeglo lzej chodzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Opiszesz ta grawitacyjna metodę? Odkręcasz odpowietrznik na którym jest założony wężyk i sobie samo kapie, metoda spoko ale trochę trwa ale akurat z nim jest o czym pogadać więc możemy tak robić Tylko trzeba uzupełniać płyn w zbiorniczku aby się nie ulotnił całkowicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Odkręcasz odpowietrznik na którym jest założony wężyk i sobie samo kapie, metoda spoko ale trochę > trwa ale akurat z nim jest o czym pogadać więc możemy tak robić > Tylko trzeba uzupełniać płyn w zbiorniczku aby się nie ulotnił całkowicie A co z hygroskopijnością płynu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > A co z hygroskopijnością płynu? A co ma być? Sądzisz, że kilkanaście/kilkadziesiąt minut, podczas których zbiornik będzie otwarty do atmosfery (nigdy nie jest w 100% szczelny), cokolwiek znaczy wobec (najczęściej) kilku lat eksploatacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > A co ma być? Obniżony punkt wrzenia? > Sądzisz, że kilkanaście/kilkadziesiąt minut, podczas których zbiornik będzie otwarty do atmosfery > (nigdy nie jest w 100% szczelny), cokolwiek znaczy wobec (najczęściej) kilku lat eksploatacji? Nie wiem, zmieniam co max dwa lata a nieraz częściej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Odkręcasz odpowietrznik na którym jest założony wężyk i sobie samo kapie, metoda spoko ale trochę > trwa ale akurat z nim jest o czym pogadać więc możemy tak robić > Tylko trzeba uzupełniać płyn w zbiorniczku aby się nie ulotnił całkowicie Grawitacyjnie całego płynu nie wymieni. Przewody do zacisków dochodzą od góry, odpowietrzniki też są obok przewodów w najwyższych punktach cylindra zacisku. Największy syf siedzi na dnie cylindra zacisku i nie wypłynie. Potrzebne jest ciśnienie, żeby wypłukać układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > A co z hygroskopijnością płynu? Nic... Jakbys chcial wszystko dobrze wg zalecen robic to musialbys plyn w prozni wymieniac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Grawitacyjnie całego płynu nie wymieni. Przewody do zacisków dochodzą od góry, odpowietrzniki też > są obok przewodów w najwyższych punktach cylindra zacisku. Największy syf siedzi na dnie > cylindra zacisku i nie wypłynie. Potrzebne jest ciśnienie, żeby wypłukać układ. Jaki syf masz miec w ukladzie? Piasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Jaki syf masz miec w ukladzie? Piasek rozbierz zacisk to zobaczysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Jaki syf masz miec w ukladzie? Piasek Wymień płyn w starym aucie to zobaczysz co wypłynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > ew. można zamiast do buteleczki, poprowadzić węzyk do zbiorniczka. przynajmniej minimalizujesz > szansę, że przelejesz cały płyn z owego i zapowietrzysz sobie układ na nowo Bardzo dobra metoda, by zapowietrzony płyn przelać z zacisków do pompy. Zawsze mija kilka minut zanim całe powietrze wydostanie się z płynu zlanego do słoiczka. To wystarczy by zapowietrzyć sobie układ na amen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Grawitacyjnie całego płynu nie wymieni. Przewody do zacisków dochodzą od góry, odpowietrzniki też > są obok przewodów w najwyższych punktach cylindra zacisku. Największy syf siedzi na dnie > cylindra zacisku i nie wypłynie. Potrzebne jest ciśnienie, żeby wypłukać układ. Czyli pod wpływem ciśnienia syf z dna cylindra uniesie się do góry? Jakim cudem jak przewód wchodzi od góry i odpowietrznik jest u góry - ciśnienie "pójdzie" najkrótszą drogą czyli dokładnie tak jak grawitacyjnie (co jest tak naprawdę też przepychaniem ciśnieniowym tylko, ze ciśnienie jest atmosferyczne - naczynia połączone itd...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.