Skocz do zawartości

1.2 Puretech 130KM w 3008 albo 5008


TWENTIS

Rekomendowane odpowiedzi

> Przynajmniej jak otworzę maskę to go widzę, a nie muszę się schylać z lupą

Duże wymiary silnika są dla Ciebie ważne? Spędza Ci to sen z powiek?

A może ważna jest niezawodność silnika, czy ogólnie napędu, a ta jak pokazują doświadczenia użytkowników, nie zależy wprost od pojemności, liczby cylindrów, układu silnika czy jego skomplikowania.

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten silnik jest jedną wielką wadą. Śmiać mi się chce jak widzę poczynania producentów samochodów w

> zakresie downsizingu.

> 1,5 tonowy samochód, 4,5m długości i silniczek najlepiej od Briggs&Stratton z turbosprężarką.

> Niedługo sama turbosprężarka będzie większa od silnika.

> Nie neguję plusów takiego rozwiązania - moc jest, moment jest.

> Tyle, że przy takim wyżyłowaniu życzę powodzenia w osiągnięciu tym przebiegów rzędu 200tys km.

> Gdzie powiedzmy uczciwie, że praktycznie każdy wolnossak 1.6, 1.8 w tym nadwoziu zrobiłby 300tys

> bez problemu.

to samo pisali o silnikach TSI i T-jet... "100 000km nie przeżyje" tongue.gif

A to suprajs...

Są takie co mają sporo więcej.

Czas pokaże ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Duże wymiary silnika są dla Ciebie ważne? Spędza Ci to sen z powiek?

> A może ważna jest niezawodność silnika, czy ogólnie napędu, a ta jak pokazują doświadczenia

> użytkowników, nie zależy wprost od pojemności, liczby cylindrów, układu silnika czy jego

> skomplikowania.

> dranio

Po prostu źle bym się czuł psychicznie pakując po dach takiego P5008 na wakacyjny wyjazd z rodziną wiedząc, że to wszystko będzie napędzał agregacik 1.2L.

Miałbym wrażenie, że go po 100km zamęczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu źle bym się czuł psychicznie pakując po dach takiego P5008 na wakacyjny wyjazd z rodziną

> wiedząc, że to wszystko będzie napędzał agregacik 1.2L.

> Miałbym wrażenie, że go po 100km zamęczę.

To tylko kwestia przyzwyczajeń. Twoje dzieci będę się chwalić jaki mają duży silnik. zlosnik.gif

Mały silnik ma przede wszystkim zaletę, że jest lżejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu źle bym się czuł psychicznie pakując po dach takiego P5008 na wakacyjny wyjazd z rodziną

> wiedząc, że to wszystko będzie napędzał agregacik 1.2L.

> Miałbym wrażenie, że go po 100km zamęczę.

Popieram Kolegę z całą stanowczością. To co zrobiła UE z motoryzacją to kiła i mogiła. Turbopierdziawki rodem z kosiarek... sick.gif Dlatego następnym moim autem po Scenicu będzie prosto z hameryki Chrysler Voyager z 3,3 lub 3,6 V6. Raz się żyje, a co... drive.gifpalacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popieram Kolegę z całą stanowczością. To co zrobiła UE z motoryzacją to kiła i mogiła.

> Turbopierdziawki rodem z kosiarek... Dlatego następnym moim autem po Scenicu będzie prosto z

> hameryki Chrysler Voyager z 3,3 lub 3,6 V6. Raz się żyje, a co...

No wiemy za każdym razem to piszesz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popieram Kolegę z całą stanowczością. To co zrobiła UE z motoryzacją to kiła i mogiła.

> Turbopierdziawki rodem z kosiarek... Dlatego następnym moim autem po Scenicu będzie prosto z

> hameryki Chrysler Voyager z 3,3 lub 3,6 V6. Raz się żyje, a co...

Milo widziec, ze nie jest się samemu wobec tłumu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapomniales dodac ze byl to blad produkcji pierwszy egzemplarzy, problem nieznany od dlugiego

> czasu...

Po tym wyplynelo jeszcze sporo sztuk z ta wada. Ten byl jednym z pierwszych w ASO i zeby nie przypadkowa wizyta po znajomosci to wada by nie wyszla. Pewnie wiele osob nie wie, jesli maja samochod z zagranicy albo sa kolejnym wlascicielem i jezdza z luzem na wale. A wiadomo co wtedy sie dzieje z cylindrami, korbowodami, tlokami itd oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj, znow upraszczasz, wszyscy wlasciciele ktorzy auto objete wada w PL dosali listy z prosba o stawienie sie w serwisie na darmowy przeglad i diagnoze czy usterka wystepuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj, znow upraszczasz, wszyscy wlasciciele ktorzy auto objete wada w PL dosali listy z prosba o

> stawienie sie w serwisie na darmowy przeglad i diagnoze czy usterka wystepuje....

Nie wszyscy, a tylko Ci ktorzy sa pierwszymi wlascicielami i kupili auta w polskim salonie. Sprzedajesz samochod i ASO nie zna kolejnego wlasciciela, list dostaniesz Ty, a nie ktos po Tobie. Identycznie jest z uzywkami z importu. Siostra listu nie dostala i nigdy by nie dostala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba spełniać swoje marzenia, a nie uginać się pod euro-eko-oszołomów.

Przecietny silnik z przecietna skrzynia biegow a prowadzenie 20 lat za EU. Jezdzilem tym wielokrotnie po USA. Spalanie 12-14l w naszych warunkach 17l. Dodatkowo pewnie LPG wiec ogolnie masakra bo gdzie go schowasz? IMO kiepski pomysl na samochod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja wolałbym francuskie V6 z C8/807/Lancia Phedra a nie te dychawiczne konie z USA.

Ja też. Tylko że już od dłuższego czasu ich nie robią, a za kilka lat to będzie już w ogóle na wymarciu. Tymczasem te z hameryki na pewno jeszcze będą dostępne. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzies czytalem, ze ten silnik jest projektowany na ok 250kkm.

> Dla mnie w zupelnosci by wystarczylo

To krótkowzroczność.

Bo np. dla mnie jako potencjalnego kupca/drugiego właściciela takiego samochodu byłby to argument na nie.

I masa ludzi będzie się bać tego silnika z przebiegami >150tys km co w prostym przełożeniu będzie miało wpływ na ceny na rynku wtórnym.

Także Ciebie jako pierwszego właściciela dotknie ten problem, bo może się okazać, że ten samochód będzie po 5 latach wart 1/5 ceny nowego.

Pominę łaskawie czy w ogóle i jak długo będzie się ona sprzedawał.

Wracając do samego silnika to zapewne da się jeszcze mocniej pierdnąć z turbo i osiągnąć np. 150KM. Tylko czy nadal wszyscy tu obecni będą uważać, ze wszystko w porządku, że to znak czasów, że wszystko tak dopracowane, że nic się nie stanie?

Honda już 15-20 lat temu potrafiła z wolnossącego silnika 1.6 osiągnąć 160koni. To nie jest żaden znak czasu zatem, żeby dokładając turbo tyle osiągnąć.

Owszem, w b serii 1.6 Hondy było DOHC VTEC czyli ździebko bardziej rozbudowana konstrukcja ale lata eksploatacji pokazały, że absolutnie bezawaryjna. No i przede wszystkim brak tam było drogich podzespołów typu turbo, dwumasy, która coraz częściej zaczyna gościć w silnikach benzynowych.

Turbo w benzynie znacznie wpływa poprzez obniżenie max. momentu obr. na szybkość zużycia dwumasy.

Idźmy dalej - Alfa Romeo w silnikach TS w już Alfie 146/145 w połowie lat 90tych robiła 1.6 120KM. Również wolnossące.

Rover do Poloneza dostarczał silniki 1.4 103KM już w 1995r. - 20 lat temu.

Powiedzcie mi zatem co to za kosmiczna technologia taki np. T-Jet 1.4 120KM?

Do silnika Rovera 1.4 103KM sprzed 20 lat gdyby dołożyć Turbo to by miał lekko te 120koni więc gdzie tu technologia wspołczesna?

Toyota Corolla E12 - już 15 lat temu 192KM z 1.8 wolnossącego. To więcej, niż 100koni z litra. Bez turbo.

Z jednym się zgodzę - żeby nie być posądzonym o fanatyzm.

Silniki TB z racji przebiegu krzywej momentu na pewno przy spokojnej jeździe palą mniej, niż analogiczna benzyna wolnossąca.

Tylko, że akurat ja jestem z tej grupy użytkowników, że wybierając silnik benzynowy pogodziłbym się z litr wyższym spalaniem /100km w zamian za bezawaryjność i prostotę konstrukcji takiej jednostki.

Acha i jeszcze jedno - ktoś tu powołał się na argument ceny - że auta z małym TB silnikiem są tańsze z uwagi na mały silnik, a ich poprzednie generacje z większymi silnikami były droższe.

Bzdura - auta są coraz droższe i z coraz mniejszymi silnikami.

Przykładowo Golf VII z dychawicznym 1.2 TSI 85KM startuje od 62500zł.

Najtańsze 1.4 122KM to już 73000zł

To są okazje cenowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz dziesiaty napisales to samo hehe.gif

Nie chcesz to nie kupuj tych silnikow, ale to i tak nic nie zmieni.

Koncerny samochodowe ida ta droga i obawiam sie, ze to sie szybko nie zmieni (o ile w ogole).

To czy mi sie to podoba czy nie to inna kwestia.

Najzabawniejsze jest to, ze w ramach "prostestu" kupiles diesla, ktory jest jeszcze bardziej skomplikowany niz taka turbobeznyna.

Z reszta ten 1.6TDI chyba do najbardziej udanych tez nie nalezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po raz dziesiaty napisales to samo

> Nie chcesz to nie kupuj tych silnikow, ale to i tak nic nie zmieni.

> Koncerny samochodowe ida ta droga i obawiam sie, ze to sie szybko nie zmieni (o ile w ogole).

> To czy mi sie to podoba czy nie to inna kwestia.

> Najzabawniejsze jest to, ze w ramach "prostestu" kupiles diesla, ktory jest jeszcze bardziej

> skomplikowany niz taka turbobeznyna.

> Z reszta ten 1.6TDI chyba do najbardziej udanych tez nie nalezy.

Ale rozmawiamy o Dieslu czy o benzynie w tym wątku?

Druga sprawa - to nie zaglądaj mi w kieszeń - stać mnie to kupiłem Diesla.

Trzecia sprawa - gdzie ja napisałem, że uważam TDI za prostsze konstrukcyjnie, niż TB silnik?

Próbujesz mnie zdyskredytować wkładając mi w usta coś, czego nie powiedziałem.

Wręcz napisałem parę pięter wyżej, że gdybym tłukł 50kkm rocznie, to w życiu bym diesla nie wziął, a mocną benzynę wolnossącą + LPG.

Wyszłoby taniej, niż jakimkolwiek Dieslem przy cenie gazu obecnie poniżej 2zł/L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale rozmawiamy o Dieslu czy o benzynie w tym wątku?

> Druga sprawa - to nie zaglądaj mi w kieszeń - stać mnie to kupiłem Diesla.

> Trzecia sprawa - gdzie ja napisałem, że uważam TDI za prostsze konstrukcyjnie, niż TB silnik?

> Próbujesz mnie zdyskredytować wkładając mi w usta coś, czego nie powiedziałem.

> Wręcz napisałem parę pięter wyżej, że gdybym tłukł 50kkm rocznie, to w życiu bym diesla nie wziął,

> a mocną benzynę wolnossącą + LPG.

> Wyszłoby taniej, niż jakimkolwiek Dieslem przy cenie gazu obecnie poniżej 2zł/L.

Ja Ci zagladam w kieszen? rotfl.gif

Zalogowales sie raptem 2 tyg temu i klepiesz to samo jak zdarta plyta hehe.gif

Jak dla mnie EOT, mozesz nie odpisywac ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu źle bym się czuł psychicznie pakując po dach takiego P5008 na wakacyjny wyjazd z rodziną

> wiedząc, że to wszystko będzie napędzał agregacik 1.2L.

> Miałbym wrażenie, że go po 100km zamęczę.

Miałeś też wrażenie, że jak kupisz turbodiesla zamiast turbobenzyny, to nie będziesz miał problemów z turbiną.

Więc tym swoim wrażeniom za bardzo nie ufaj - zamiast tego postaraj się rozsądnie pomyśleć.

Ja np. mam wrażenie, jakbym miał silnik 3.0, ale to tylko wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popieram Kolegę z całą stanowczością. To co zrobiła UE z motoryzacją to kiła i mogiła.

> Turbopierdziawki rodem z kosiarek... Dlatego następnym moim autem po Scenicu będzie prosto z

> hameryki Chrysler Voyager z 3,3 lub 3,6 V6. Raz się żyje, a co...

Następny, co "ma wrażenie".

Jechałem kiedyś voyagerem 3.8 - to nie jedzie. Ale po co komu wrażenia z jazdy? Liczy się wrażenie, że przecież silnik ma dużą pojemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Również wolnossące.

> Rover do Poloneza dostarczał silniki 1.4 103KM już w 1995r. - 20 lat temu.

> Powiedzcie mi zatem co to za kosmiczna technologia taki np. T-Jet 1.4 120KM?

Właśnie żadna, więc to nie jest wysilony ani skomplikowany silnik, jak to wielu wolnossakofilów twierdzi.

Zwłaszcza ci, to już w TD skomplikowania się nie dopatrują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Następny, co "ma wrażenie".

> Jechałem kiedyś voyagerem 3.8 - to nie jedzie. Ale po co komu wrażenia z jazdy? Liczy się wrażenie,

> że przecież silnik ma dużą pojemność.

A jaka dumą, że ekologom pokazałeś środkowy paluch hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie żadna, więc to nie jest wysilony ani skomplikowany silnik, jak to wielu wolnossakofilów

> twierdzi.

> Zwłaszcza ci, to już w TD skomplikowania się nie dopatrują.

Dodam że Saaaab robił silnik 2.3 litra 250koni w 93r. I te silnik jakoś się nie rozpadały - i 500tysięcy przebiegu to dla nich nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie żadna, więc to nie jest wysilony ani skomplikowany silnik, jak to wielu wolnossakofilów

> twierdzi.

> Zwłaszcza ci, to już w TD skomplikowania się nie dopatrują.

Tylko, że jest pewna różnica pomiędzy T-Jet 1.4 120KM lub nawet 1.4 150KM i 4 cyl.

a

Pure Tech 1.2 130KM i 3 cyl.

Bym powiedział, że dość znaczna to różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że jest pewna różnica pomiędzy T-Jet 1.4 120KM lub nawet 1.4 150KM i 4 cyl.

> a

> Pure Tech 1.2 130KM i 3 cyl.

> Bym powiedział, że dość znaczna to różnica.

Gdyby to było wolnossące 1.8 130KM ale nadal na 3 cylindrach, to pisałbyś to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem auto z trzycylindrowym silnikiem (nadal produkowanym chyba). Dodatkowe wałki, takie tam, ale trzy cylindry to trzy cylindry. Okropność. I nic tego nie zmieni, choćby miało to nawet 200 KM. Brzmi jak odkurzacz, kultura pracy facepalm%5B1%5D.gif Oszczędność - może i tak. Ale NIGDY trzy cylindry nie będą zachowywać się tak dobrze, jak 4, nie wspominając o 6, 8 i tak dalej. Różnica między trzema cylindrami a czterema to przepaść, znacznie większa od różnicy między 4 a 6. Gdyby tak nie było, to wszyscy od dawna jeździlibyśmy dwucilndrowcami, no bo niby co za różnica? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem auto z trzycylindrowym silnikiem (nadal produkowanym chyba). Dodatkowe wałki, takie tam, ale

> trzy cylindry to trzy cylindry. Okropność. I nic tego nie zmieni, choćby miało to nawet 200

> KM. Brzmi jak odkurzacz, kultura pracy Oszczędność - może i tak. Ale NIGDY trzy cylindry nie

> będą zachowywać się tak dobrze, jak 4, nie wspominając o 6, 8 i tak dalej. Różnica między

> trzema cylindrami a czterema to przepaść, znacznie większa od różnicy między 4 a 6. Gdyby tak

> nie było, to wszyscy od dawna jeździlibyśmy dwucilndrowcami, no bo niby co za różnica?

Ja tez zdecydowanie wole 4 cylindry niz 3, ale za klika lat pewnie nie bedzie juz w czym wybierac, wsrod popularnych modeli grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tez zdecydowanie wole 4 cylindry niz 3, ale za klika lat pewnie nie bedzie juz w czym wybierac,

> wsrod popularnych modeli

Bez przesady. Nadal będzie Japonia, która ma normalne R4 N/A, Korea również. A w premium z pewnością nadal będzie R6 i V6. A z popularnych aut... cóż, Japonia będzie wygryzać te śmieszne Peżo i i inne Fiaty wink.gif Co już się dzieje - w segmencie aut popularnych już rządzą Korea i Japonia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez przesady. Nadal będzie Japonia, która ma normalne R4 N/A, Korea również. A w premium z

> pewnością nadal będzie R6 i V6. A z popularnych aut... cóż, Japonia będzie wygryzać te

> śmieszne Peżo i i inne Fiaty

Z tego co widzialem to Toyota wlasnie zaprezentowala jakis maly silnik turbo grinser006.gif

Jesli beda chcieli sprzedawac wiecej niz w okolicach bledu statystycznego, to obawiam sie, ze to jest nieuniknione wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co widzialem to Toyota wlasnie zaprezentowala jakis maly silnik turbo

3 cylindry? icon_eek.gif Nie wierzę...

> Jesli beda chcieli sprzedawac wiecej niz w okolicach bledu statystycznego, to obawiam sie, ze to

> jest nieuniknione

Niekoniecznie. Europa jest już, niestety, dosyć małym rynkiem - rządzą Chiny, USA, Rosja, Australia, Brazylia. I producent nie będzie się starał robić silniki wyłącznie na rynek Europy, których nikt poza nią nie kupi. Bierzesz albo nie bierzesz - producent nie zbiednieje. Zobacz na politykę Mazdy czy Mitsubishi. Nowy Outlander jest naprawdę świetnym autem ok.gif, ale w Europie występuje z kiespkimi silnikami. Masz 2.0 benzynę i diesel, oba 150 KM, oba nie jadą. I nie ma sensu tego kupować. A na świecie podstawowym silnikiem jest 3.0 V6 i wtedy to auto ma sens. I nie opłaca się robić jakiś silnik tylko na Europę... Tak że faktycznie, możesz mieć rację, polityka fiskalna UE może doprowadzić do tego, że do wyboru będziemy mieć wyłącznie francuskie lub włoskie wynalazki z silnikami 0.5 turbo. Cóż, wtedy pozostaje import prywatny z normalnych krajów wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem auto z trzycylindrowym silnikiem (nadal produkowanym chyba). Dodatkowe wałki, takie tam, ale

> trzy cylindry to trzy cylindry. Okropność. I nic tego nie zmieni, choćby miało to nawet 200

> KM. Brzmi jak odkurzacz, kultura pracy Oszczędność - może i tak. Ale NIGDY trzy cylindry nie

> będą zachowywać się tak dobrze, jak 4, nie wspominając o 6, 8 i tak dalej. Różnica między

> trzema cylindrami a czterema to przepaść, znacznie większa od różnicy między 4 a 6. Gdyby tak

> nie było, to wszyscy od dawna jeździlibyśmy dwucilndrowcami, no bo niby co za różnica?

Jak będziesz miał chwilkę czasu to podejdź do forda i przejedź się czymś z ecoboostem 1,0. Założę się, że będziesz zaskoczony. Ja osobiście nie zamieniłbym go na czterocylindrowe 1,6 125KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4 cylindrowy, ale jednak 1,2T, wiec ida z duchem czasu

> Ja z 3 -cylindrowcow najlepiej wspominam 1.4TDI

Jadąc tym zawsze wracały wspomnienia z dzieciństwa jak babcia wyciągał starą maszynę do szycia. hehe.gif

i ten masaż stopy 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak będziesz miał chwilkę czasu to podejdź do forda i przejedź się czymś z ecoboostem 1,0. Założę

> się, że będziesz zaskoczony. Ja osobiście nie zamieniłbym go na czterocylindrowe 1,6 125KM.

No muszę spróbować, ale nie sądzę, by Ford zaprzeczył prawom fizyki i trzy cylindry będą lepiej wyważone od 4 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez przesady. Nadal będzie Japonia, która ma normalne R4 N/A, Korea również. A w premium z

> pewnością nadal będzie R6 i V6. A z popularnych aut... cóż, Japonia będzie wygryzać te

> śmieszne Peżo i i inne Fiaty Co już się dzieje - w segmencie aut popularnych już rządzą

> Korea i Japonia.

Zobacz co BMW ma w ofercie piekne 3 cylinfrowce. I takie 3 cylindry w BMW pracuja ladnie w Fiescie tak samo nie ma co sie onanizowac bez przesady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a 5 np z Fiata to .... szanuj wyjątki, a poza tym 2 to też para ale bym nie koniecznie chciał do

> tego wracać

No były takie wynalazki 5-cylindrowe, ale generalnie to nie ma sensu. A dwa cylindry miałem w CC hehe.gif Jest jeszcze gorzej, niż 3 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A niech sobie ma. Ja czegoś takiego już więcej nie kupię

To się nazywa profanacja marki. Mi BMW przywodzi na myśl piękny klang silnika 6cyl , który rozpoznam z zamkniętymi oczami ze 100m.

BMW miało bardzo charakterystyczny ten dźwięk R-6tki i jeżeli słyszę dziś o tym, że dają 3 cyl. do jakiegokolwiek modelu to uciekam czym prędzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To się nazywa profanacja marki. Mi BMW przywodzi na myśl piękny klang silnika 6cyl , który

> rozpoznam z zamkniętymi oczami ze 100m.

> BMW miało bardzo charakterystyczny ten dźwięk R-6tki i jeżeli słyszę dziś o tym, że dają 3 cyl. do

> jakiegokolwiek modelu to uciekam czym prędzej.

No dali ciała. Ale nadal jest R6 i u mnie brzmi i jedzie całkiem fajnie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dali ciała. Ale nadal jest R6 i u mnie brzmi i jedzie całkiem fajnie

do tego znacznie obniżyli spalanie w ciągu ostatniej dekady. Mój lider i nr 1 na liście "następne auto" to F10 535i, ewentualnie 535d jak zmienie pracę i będę robił tak 100km+ dziennie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.