Skocz do zawartości

Typowo Polski dylemat zakupowy czyli co w przedziale 35-40 tyś?


Mobil1

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Towarzysze, 

nastał taki dzień kiedy muszę stanąć przed wyborem jak pewnie 50% szukających nowego-używanego wozidła.

Do przeznaczenia jest 35-40 tyś bez pakietu startowego. Bardziej skłaniałbym się ku dolnej granicy widełek.

A teraz wymagania:

-rok od 2006,

-klasa mondeo, nie niżej,

-przyśpieszenie do setki poniżej 10 sek,

-przebiegi roczne koło 12 tys km,

-benzyna, chociaż nie ukrywam, że diesel też może być,

-4/5 drzwi,

-może być sedan, może kombi

Autem głownie będą jeździć 2 osoby, choć nie ukrywam, że chciałbym podróżować bardzo wygodnie. 

Co polecacie? Powyższe warunki spełnia praktycznie co drugie auto wystawione na sprzedaż, a większość jest od handlarzy z przebiegami 160-220 tysięcy.

Czego się wystrzegać, a czym się zainteresować?

Nie jestem uprzedzony do żadnej marki, pod warunkiem, że nie będzie częściej stać w serwisie niż to potrzebne.

Pozdrawiam! Jeśli ktoś z Was może w najbliższej przyszłości sprzedawał coś spełniającego powyższe wymagania, zapraszam na priv:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na rozwój tematu - Twój dylemat i moim się być zdaje. Ja rozważam C5 sedan/kombi benzyna 2.0,  Mondeo mk4 hatchack / kombi benzyna 2.0 , oraz mniejszy ale "łatwiejsze" w zakupie nie "zajechane " czyli Astra J kombi 1.4 turbo ew Cruze kombi 1.4 Turbo ale to wersja B , wersja A to segment wyżej - tez preferuje wygodę i ciszę a może nawet ciszę najpierw. Ja robię 20 i ponad kkm rocznie więc i diesla nie odrzucam choć mam sporo jazd rano 3-5 km i stop więc myślę czy to się sprawdzi. U siebie mam w rodzinie diesla 1,9 TDI robi mniej niż 10 kkm rocznie i bardzo krótkie odcinki i lata mijają a użytkownik b. zadowolony. Ja myślę o lpg dodatkowo ale silniki do niego kurczą się bardzo - te bezproblemowe. Obserwuje więc wątek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na rozwój tematu - Twój dylemat i moim się być zdaje. Ja rozważam C5 sedan/kombi benzyna 2.0,  Mondeo mk4 hatchack / kombi benzyna 2.0 , oraz mniejszy ale "łatwiejsze" w zakupie nie "zajechane " czyli Astra J kombi 1.4 turbo ew Cruze kombi 1.4 Turbo ale to wersja B , wersja A to segment wyżej - tez preferuje wygodę i ciszę a może nawet ciszę najpierw. Ja robię 20 i ponad kkm rocznie więc i diesla nie odrzucam choć mam sporo jazd rano 3-5 km i stop więc myślę czy to się sprawdzi. U siebie mam w rodzinie diesla 1,9 TDI robi mniej niż 10 kkm rocznie i bardzo krótkie odcinki i lata mijają a użytkownik b. zadowolony. Ja myślę o lpg dodatkowo ale silniki do niego kurczą się bardzo - te bezproblemowe. Obserwuje więc wątek :)

Też myślałem o Mondeo, Mazdzie 6, Może jakieś starsze BMW e60, ale to już będzie cud znaleźć coś niezajechanego. Citroen również mi się podoba. Raczej w pierwszym i ostatnim przypadku myślałem o 2.0 dieslu od PSA, bo zakładam, że roczny przebieg może szybko ulec zwiększeniu. To z kolei wiążę się z tym, że auta będą miały w tych rocznikach całkiem spore przebiegi, w większości cofnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AudiA6c6jak w benzynie to 2.4

Przy audi słyszałem o wzmożonym apetycie na olej, poza tym audi chyba będzie najdroższe w serwisowaniu?

 

Co do Laguny wizualnie do mnie nie przemawia, chociaż stosunek ceny do oferowanego roku/wyposażenia jest bardzo przyzwoity. To chyba wina poprzednich generacji, że tak okazyjnie można kupić takie auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Co polecacie?

 

Jak zwykle tego się wystrzegam, polecę Ci auto które aktualnie użytkuję - Seata Exeo - czyli A4 B7 z silnikami TDi CR (z A4 B8) w cenie Octavii, albo i niżej.

Dla 2 osób jest bardzo wygodne - to A4 B7 robione w Hiszpanii, z tyłu jest nieco gorzej, ale sam piszesz, że jeździć będą 2 osoby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Exeo to jak A4 małe auto

 

Jak Exeo/A4 to małe auto, to co powiesz o Fabii albo Up! czy nawet o swoim Lacetti (w każdym wymiarze mniejszym niż Exeo) ?

Jakby pytał o auto dla 5 os. rodziny to bym mu Exeo nie proponował, ale dla 2 osób ilość miejsca na tylnej kanapie nie ma większego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile razy jechałeś Exeo? 

 

Przy Mondeo czy Avensisie Exeo/A4 to małe auta, szczególnie mało miejsca będzie na tylnej kanapie oraz siedząc za kierownicą czujesz się mocno zabudowany. Tego nie ma w Ave czy Mondeo.

Ponadto bagażnik w Ave/Mondeo jest zdeeeeecydowanie większy i bardziej pakowny niż A4 - jednak nie dziwota, Ave/Mondeo można porównywać do A6, a nie A4. A4 to kropka w kropkę wielkościowo Corolla/Focus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Exeo/A4 to małe auto, to co powiesz o Fabii albo Up! czy nawet o swoim Lacetti (w każdym wymiarze mniejszym niż Exeo) ?

Jakby pytał o auto dla 5 os. rodziny to bym mu Exeo nie proponował, ale dla 2 osób ilość miejsca na tylnej kanapie nie ma większego znaczenia.

 

 

Ale exeo i lacetti  to klasa niżej niż mondeo i nie ma co się z tym spierać ,fabia to inny segment całkowicie - co  i po co tu porównywać?  Dodatkowo kolega jasno napisał jakie gabaryty go interesuję a exeo to naprawdę sporo mniejszy jest niż wspomniany mondeo, dodam także iż w exeo nie siedziałem ale siedząc w moim kombi i sedanie A4 nie mam wątpliwości w którym jest więcej miejsca i z tyłu szczególnie . Nie mierzyłem ale wystarczy usiąść  i jeśli jeszcze z przodu ta przestrzeń jest ograniczona tylko obudową kokpitu - otaczającym jakby kokpitem to już z tyłu w A4 jest ciasno na pewno ciaśniej niż w moim lacetti ( kombi)  szczególnie w porównaniu jak wygląda z zewnątrz. Być może w exeo jest inaczej ale czy tak bardzo inaczej skoro to bliźniak ?

 

 

rozstaw osi :

 

Lacetti  (mój)       2600

Exeo                    2642

Mondeo               2850 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Exeo/A4 to małe auto, to co powiesz o Fabii albo Up! czy nawet o swoim Lacetti (w każdym wymiarze mniejszym niż Exeo) ?

Jakby pytał o auto dla 5 os. rodziny to bym mu Exeo nie proponował, ale dla 2 osób ilość miejsca na tylnej kanapie nie ma większego znaczenia.

 

Obiektywnie rzecz biorąc to w Lacetti jest więcej miejsca niż w Exeo, zwłaszcza z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Mobil1

Stoję przed podobnym wyborem.

W tej chwili wybieram pomiędzy Mondeo, a Insignią.

 

Co wybrać - jeszcze nie wiem.

(Obydwa w podobnym stanie, z tego samego rocznika, z podobnym przebiegiem, podobnym wyposażeniem).

 

Mondeo jest lżejsze, zgrabniejsze, lepiej się zbiera.

W Insigni wnętrze jest nieco ciekawsze, ale jest strasznie ociężała.

 

Dla mnie największym minusem mondeo jest utrata wartości - znając życie to to, auto za rok będzie już warte 5-10 tys mniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dla mnie największym minusem mondeo jest utrata wartości - znając życie to to, auto za rok będzie już warte 5-10 tys mniej...

 

Kazde auto tej klasy bedzie tracic te 5-7kPLN rocznie i musisz sie z tym pogodzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazde auto tej klasy bedzie tracic te 5-7kPLN rocznie i musisz sie z tym pogodzic.

 

Tylko, że jedno znacznie więcej, drugie - nieco mniej.

Mondeo jest niestety tym autem, które traci na wartości bardzo szybko - myślę, że min. za sprawą użytych materiałów - te auta bardzo szybko się starzeją :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że jedno znacznie więcej, drugie - nieco mniej.

Mondeo jest niestety tym autem, które traci na wartości bardzo szybko - myślę, że min. za sprawą użytych materiałów - te auta bardzo szybko się starzeją :(

 

Mondeo traci glownie dlatego, ze pelno tego we flotach.

Inna kwestia, ze to czesto bieda wersja z plasticzana kierownica :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąsiad ma śliczną Insignię na 19" alufelgach, z biksenonami, wentylowanymi skórzanymi fotelami i innymi bajerami

Niestety regenerował już turbinę a niedawno wymieniał zatarty silnik. To ładne auto, ale bałbym się osobiście je kupić.

 

My czwarty rok jeździmy Mondeo Mk4. Przy obecnym przebiegu ok 190tys ma oryginalne zawieszenie (świetnie pracujące), do tej pory mieliśmy jedynie wydatki eskploatacyjne, w środku miejsca jest wystarczająco dla 2+2, bagażnik pomimo że to sedan w zupełności nam wystarcza.

Próbowałem dwukrotnie namówić żonę na zmianę na coś ciekawszego, ale nawet nie chce o tym słyszeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Może i jest ciaśniejsza niż np. mondeo, ale dla mnie jest wystarczająco dużo miejsca - mam tylko 1,83 cm wzrostu ;]

 

Piszę bo wyżej napisano że w Exeo nie da się jeździć bo ciasno. A w Insygnii jakoś specjalnie więcej miejsca nie ma. Szczególnie z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Mobil1 - tylko BMW e60 lub Audi A6 C6 :) Przeciez w tej cenie idealnie się zmieścisz, a za tyle kasy kupować cos "nie premium" to kasa wyrzucona w błoto...

Widziałem takie A6 kupione za 36 2006 rok i wygląda super tylko ze tam 3 litry diesel i 10 spalanie i spory przebieg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaleźć pewne i zadbane e60 lub c6 będzie nielada wyzwanie...

potwierdzam znajomy ponad pół roku oglądał różne e60, w końcu jakieś znalazł, nie zdjęte z drzewa, jeździ nim mało z 5-10kkm rocznie a i tak z raz na rok ma jakieś problemy dziwne z elektryką co trudno rozwiązać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda średnia klasa będzie ok, modeo, superb itd to zależy od tego tylko co Ci bardziej się podoba stylistycznie. Z wyżej punktowanych autek poleciłbym rozejrzeć się za s60/v70 i subaru legacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz widzę ten samochód - w sensie 301 i .. zaciekawił mnie nie powiem . Nie jest to klasa mondeo zdecodowanie ale na pierwszy rzut oka naprawdę wygląda nieźle..

Zdecydowanie jest to klasa Thalii, Linei itp czyli tanie sedany. Nie spodziewaj się luksusów ale też mega problemów z nimi nie ma. Najwięcej nabywców to osoby starsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten samochód do kompromis - w miarę nowy lub nowy ale jednak oszczędności w nim dosyć duże. Jedyne co kieruje by się nad takimi kompromisami zastanawiać to to że używane klasy wyżej bardzo cieżko kupić nie zajechane albo nie kombinowane na przebiegach. Zdecydowanie wolałbym starsze mondeo czy C5 ale jak nie trafić na minę w postaci przebiegu 400 kkm .. A tu przynajmniej wyeksploatowane nie byłoby . To taka luźna zabawa raczej bo jednak chyba klasa mondeo dla mnie też pozostaje w poszukiwaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Zdecydowanie wolałbym starsze mondeo czy C5 ale jak nie trafić na minę w postaci przebiegu 400 kkm

 

To raczej niemożliwe ale jak już trafisz na niski przebieg to kolejną sprawą będzie to czy nie bity i ewentualnie z ilu aut złożony. Osobiście wypierdzianego złomu nigdy bym nie kupił ale jeśli robiłbym mało kilometrów rocznie to ważniejszą rzeczą dla mnie przy używanym samochodzie byłaby bezwypadkowa historia niż duży przebieg. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że jedno znacznie więcej, drugie - nieco mniej.

Mondeo jest niestety tym autem, które traci na wartości bardzo szybko - myślę, że min. za sprawą użytych materiałów - te auta bardzo szybko się starzeją :(

W wersji titanium po 150 tys km praktycznie nie ma zużycia materiałów skórzana tapicerka wyglada jak nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.