Fidel71 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Tak, ciekawie, bo niedługo jak domorośli mechanicy, co to zaczerpnęli wiedzę z tego programu zaczną grzebać przy autach to prędzej czy później dojdzie do tragedii. W drugim odcinku, który wyemitowano wczoraj pokazano m.in.: 1) odcięcie pompy paliwa - przycisk zamykający/otwierający obwód zamontowany pod siedzeniem w celu zabezpieczenia antykradzieżowego 2) naprawa pękniętej szyby czołowej 3) wymiana przewodów WN oraz świec I tak się zastanawiam czy facet to prowadzący nie chce czasami kogoś zabić udzielając takich rad w programie emitowanym przed 23.00. Bo: ad.1 Facet montuje przełącznik odcinający napięcie na pompę paliwa. Podnosi siedzisko kanapy i od razu w cudowny sposób natrafia na wiązkę kabli (taką prawdziwą wiązkę, z 10 sztuk minimum) i od razu w równie cudowny sposób pokazuje, że ten i ten stanowią plus i minus i należy to sprawdzić miernikiem nakłuwając jeden z nich. I tu pierwsza skucha, bo jeśli by się okazało, że to jednak nie ten jest plusowy to należałoby go jakoś zaizolować z powrotem, a nie zostawić z dziurą w izolacji. Druga sprawa - wyjęcie fotela kierowcy, pod którym montował przełącznik. W 99% samochodów taka sytuacja wiąże się z odpięciem poduszki powietrznej bocznej będącej w fotelu. Przed takim zabiegiem należy bezwzględnie odłączyć akumulator i odczekać z 5 min aż siądą kondensatory, inaczej po podłączeniu i przekręceniu stacyjki przywita nas kontrolka poduszki, która nie zgaśnie. Ani słowa o tym. Następnie - instruktaż jak zrobić przełącznik, jak wpiąć się w instalację, OMG Facet po prostu naraża domowych dłubaków w ten sposób, by narazili się na śmierć - jeden błąd i napięcie na pompę znika i auto staje np. podczas wyprzedzania. ad. 2 Łaskawie pominę, bo robił to na dedykowanych do tego zestawie K2 - ktoś to wyprodukował, więc być może coś to daje, choć wątpię, by mogło się równać z wizytą u zawodowców. ad. 3 Wymiana przewodów WN z jednoczesną ich diagnozą. Kabaret i horror w jednym. Gość namawia to wzięcia kabla, jeden koniec do masy, a drugim trykać po przewodach, gdzie idzie wysokie napięcie z cewki Jak zaiskrzy to jest trafiony. Ok, metoda skuteczna ale rodem z filmików made in Russia, dla hardcorów. Chyba, że ktoś lubi jak go przypadkiem kopnie 25 tysięcy woltów. Już nie mówię o możliwości uszkodzenia elektroniki pokładowej, cewki zapłonowej. Żadnego info o ostrożności albo chociaż, by trzymać ów kabel przez zaizolowane kombinerki. To wszystko upchnięte pomiędzy 22.15, a 22.45 z 5 min reklamą pośrodku. Ponadto cały program to jedna wielka reklama Ucando, sklepu, którym niczym nie różni się od esklepu intercars, a w intercars mogę odebrać za 3 godziny fizycznie na miejscu u siebie w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 i nie ma nigdzie informacji, że to na własną odpowiedzialność lub że dotyczy maluchów, zaporożców i dacii? BTW - poduszkę z kierownicy odpinałem kilkanascie razy i nigdy nie odpinałem akumulatora ani nie czekałem "aż siądą kondensatory". wystarczy tylko zapłonu nie włączać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 W 99% samochodów taka sytuacja wiąże się z odpięciem poduszki powietrznej bocznej będącej w fotelu. Przed takim zabiegiem należy bezwzględnie odłączyć akumulator i odczekać z 5 min aż siądą kondensatory, inaczej po podłączeniu i przekręceniu stacyjki przywita nas kontrolka poduszki, która nie zgaśnie. Oglądałem akurat pierwszy odcinek i zauważyłem, że gośc używa stwierdzenia w tylu, pokazę wam jak wymienć to czy tamto w TYM samochodzie (i tu podaje markę i model). A Ty napisałeś całkowicie przeciwnie do niego. Może w Twoim aucie trzeba bezwzględnie odpiąc aku i czekać 5 min. W moim nie trzeba odpinać, wystarczy ze nie jest załączony zapłon, a kontrolka nawet jak się zaświeci, to sama zgaśnie. Oczywiście zaleca się odpinanie akumulatora przed odpinaniem poduszek, co nie znaczy że jest to obowiązek. Wystarczy nie przekręcać kluczyka w stacyjce i żaden błąd nie powinien się pojawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek2 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 co do programu to już wcześniej pisałem ze to takie dosyć mocno naciągane jest i ogólnie nic nowego nie wnosia co do poduszek to u mnie pod fotelem pasażera wtyczka coś słabo kontaktuje chyba i jak odkurzam furę to potem często mi się świeci kontrolka, musze kompem kasować bo sama niestety nie gaśnie tak jak Fidel71 napisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 W 99% samochodów taka sytuacja wiąże się z odpięciem poduszki powietrznej bocznej będącej w fotelu. Przed takim zabiegiem należy bezwzględnie odłączyć akumulator i odczekać z 5 min aż siądą kondensatory, inaczej po podłączeniu i przekręceniu stacyjki przywita nas kontrolka poduszki, która nie zgaśnie. Skąd takie info że aż 99%? Czyżby reanult Clio było jakieś wyjątkowe? Owszem, miałem wypiętą kostkę pod siedzeniem, owszem zapaliła się poducha, ale po wpięciu kostki nastąpił self-test pomyślny, kontrolka się nie pali i gra gitara. Podejrzewam, że gdyby wypiać kostkę pod siedzeniem, czy też ogólnie odłączyć airbagi, bez odłączania klemy i odczekiwania, tylko po prostu - z wyłączonym zapłonem - duża część modeli samochodów (nie powiem wszystkie, ale pewnie prawie wszystkie) nie zarejestrowałaby żadnego defektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Czyżby reanult Clio było jakieś wyjątkowe? Nie jest wyjątkowe. W Subaru i w Kile też tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Nie jest wyjątkowe. W Subaru i w Kile też tak jest. No właśnie. Słyszałem, że w Fiatach kiedyś było / moze nadal jest inaczej, że jeśli zapaliła się kontrolka poduszek, to po naprawieniu przyczyny trzeba było ją gasić interfejsem. Ale właśnie to traktowałbym jak wyjątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Nie oglądałem tego programu, ale powiedzcie jakiego przycisku użył prowadzący do odcięcia pompy? Domyślam się, że nie wspomniał o bezsensie tego rozwiązania w przypadku auta z LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwaoczka Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 No właśnie. Słyszałem, że w Fiatach kiedyś było / moze nadal jest inaczej, że jeśli zapaliła się kontrolka poduszek, to po naprawieniu przyczyny trzeba było ją gasić interfejsem. Ale właśnie to traktowałbym jak wyjątek. Żle słyszałeś, Fiaty po ustaniu usterki czy też przerwy w obwodzie same wygaszają kontrolkę i uruchamiają system Air-bag. Tak jest w wiekszosci aut. Wyjatkiem sa auta z grupy VAG, wiekszosc japonców i wiekszosc GM gdzie po nawet chwilowej awarii trzeba kasowac interfejsem. Co nie zmienia faktu że w zadnym z tych aut nie trzeba odlaczac akumulatora, wystarczy nie przekrecac zapłonu. A te magiczne odczekiwanie kilku minut to juz totalny internetowy wymysl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidel71 Napisano 8 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Żle słyszałeś, Fiaty po ustaniu usterki czy też przerwy w obwodzie same wygaszają kontrolkę i uruchamiają system Air-bag. Tak jest w wiekszosci aut. Wyjatkiem sa auta z grupy VAG, wiekszosc japonców i wiekszosc GM gdzie po nawet chwilowej awarii trzeba kasowac interfejsem. Co nie zmienia faktu że w zadnym z tych aut nie trzeba odlaczac akumulatora, wystarczy nie przekrecac zapłonu. A te magiczne odczekiwanie kilku minut to juz totalny internetowy wymysl. Wybacz ale ja nie zaryzykuje, ze mi poducha w twarz walnie. Wole odlaczyc minus co trwa gora 3minuty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 W fordzie mi cos nie kontaktuje pod siedzeniem i jak żona jeżdzi i podniesie siedzisko to często się potem zapala kontrolka poduszki. Wystaczy ruszyc kostka wyłaczyć i właczyć zapłon i gaśnie także ta teoria o 99% aut kiepska. p.s. tak mam poduszki boczne i na 99% to właśnie ona się rozłacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Wybacz ale ja nie zaryzykuje, ze mi poducha w twarz walnie. Wole odlaczyc minus co trwa gora 3minuty. A od kiedy to poduszka wybucha po odpięciu kostki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Fiaty po ustaniu usterki czy też przerwy w obwodzie same wygaszają kontrolkę i uruchamiają system Air-bag.Przy czym nie dotyczy to BBM. Wystaczy ruszyc kostka wyłaczyć i właczyć zapłon i gaśnie Mocno ściągnij kostki razem za pomocą tyrtyrki (opaski nylonowej) i problem się skończy. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Przy czym nie dotyczy to BBM.Mocno ściągnij kostki razem za pomocą tyrtyrki (opaski nylonowej) i problem się skończy. Pozdrawiam BAS Taki mam plan ale zbieram się do tego drugi rok... Trzeba wyjąć fotel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Przy czym nie dotyczy to BBM. Dokładnie słyszałem o tym co pisałem w kontekście BBM, stąd napisałem "dawniej w Fiatach - nie wiem jak teraz" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek2 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 W fordzie mi cos nie kontaktuje pod siedzeniem i jak żona jeżdzi i podniesie siedzisko to często się potem zapala kontrolka poduszki. Wystaczy ruszyc kostka wyłaczyć i właczyć zapłon i gaśnie także ta teoria o 99% aut kiepska. p.s. tak mam poduszki boczne i na 99% to właśnie ona się rozłacza. mam dokładnie tak samo w BMW i niestety nie zawsze kontrolka sama zgaśnie, czasami musze kasować interfejsem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 mam dokładnie tak samo w BMW i niestety nie zawsze kontrolka sama zgaśnie, czasami musze kasować interfejsem Znaczy ford lepszy od bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 ad.1 Facet montuje przełącznik odcinający napięcie na pompę paliwa. Podnosi siedzisko kanapy i od razu w cudowny sposób natrafia na wiązkę kabli (taką prawdziwą wiązkę, z 10 sztuk minimum) i od razu w równie cudowny sposób pokazuje, że ten i ten stanowią plus i minus i należy to sprawdzić miernikiem nakłuwając jeden z nich. I tu pierwsza skucha, bo jeśli by się okazało, że to jednak nie ten jest plusowy to należałoby go jakoś zaizolować z powrotem, a nie zostawić z dziurą w izolacji. Druga sprawa - wyjęcie fotela kierowcy, pod którym montował przełącznik. W 99% samochodów taka sytuacja wiąże się z odpięciem poduszki powietrznej bocznej będącej w fotelu. Przed takim zabiegiem należy bezwzględnie odłączyć akumulator i odczekać z 5 min aż siądą kondensatory, inaczej po podłączeniu i przekręceniu stacyjki przywita nas kontrolka poduszki, która nie zgaśnie. Ani słowa o tym. Następnie - instruktaż jak zrobić przełącznik, jak wpiąć się w instalację, OMG Facet po prostu naraża domowych dłubaków w ten sposób, by narazili się na śmierć - jeden błąd i napięcie na pompę znika i auto staje np. podczas wyprzedzania. ad. 2 Łaskawie pominę, bo robił to na dedykowanych do tego zestawie K2 - ktoś to wyprodukował, więc być może coś to daje, choć wątpię, by mogło się równać z wizytą u zawodowców. ad. 3 Wymiana przewodów WN z jednoczesną ich diagnozą. Kabaret i horror w jednym. Gość namawia to wzięcia kabla, jeden koniec do masy, a drugim trykać po przewodach, gdzie idzie wysokie napięcie z cewki Jak zaiskrzy to jest trafiony. Ok, metoda skuteczna ale rodem z filmików made in Russia, dla hardcorów. Chyba, że ktoś lubi jak go przypadkiem kopnie 25 tysięcy woltów. Już nie mówię o możliwości uszkodzenia elektroniki pokładowej, cewki zapłonowej. Żadnego info o ostrożności albo chociaż, by trzymać ów kabel przez zaizolowane kombinerki. To wszystko upchnięte pomiędzy 22.15, a 22.45 z 5 min reklamą pośrodku. Ponadto cały program to jedna wielka reklama Ucando, sklepu, którym niczym nie różni się od esklepu intercars, a w intercars mogę odebrać za 3 godziny fizycznie na miejscu u siebie w mieście. Izolacji nic się nie stanie, to nie rurka z wodą. Odpięcie poduszki na wyłączonym zapłonie niczym nie skutkuje. Odpięcie aku na kilka minut za to może skutkować blokada radia, nawigacji i resetem ustawień przepustnicy. Co do wpinania to jeśli zastosował szybkozłączki to jest to ogólna metoda stosowana profesjonalnie, w warsztatach czasem skręcają przewody ręka i zawijają izolacją. Odnośnie przewodów WN to jak elektronika i cewka ma na tym ucierpieć? Ogólnie to bym się tak nie podniecał, ci co dłubią nie sięgaja po wiedzę z takich programów a ci co by chcieli sięgnąć zrezygnują po otwarciu maski i zorientowaniu się, że do odkręcenia osłony na silniku potrzeba torksa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Trzeba wyjąć fotelDo ściśnięcia kostek nie musisz wyjmować fotela. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 W fordzie mi cos nie kontaktuje pod siedzeniem i jak żona jeżdzi i podniesie siedzisko to często się potem zapala kontrolka poduszki. Wystaczy ruszyc kostka wyłaczyć i właczyć zapłon i gaśnie także ta teoria o 99% aut kiepska. p.s. tak mam poduszki boczne i na 99% to właśnie ona się rozłacza. Miałem to w renówce. Kilkukrotne wypięcie i wpięcie wtyczki (oczyszczenie zaśniedziałych styków) rozwiązało temat ... do czasu następnego zaśniedzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Miałem to w renówce. Kilkukrotne wypięcie i wpięcie wtyczki (oczyszczenie zaśniedziałych styków) rozwiązało temat ... do czasu następnego zaśniedzenia Pewne czynności w renówkach powinny być wpisane do instrukcji obsługi. Na przykład czyszczenie czujnika położenia wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Oooo właśnie, ten czujnik też wymagał "złego dotyku" co jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Miałem to w renówce. Kilkukrotne wypięcie i wpięcie wtyczki (oczyszczenie zaśniedziałych styków) rozwiązało temat ... do czasu następnego zaśniedzenia W Fiacie podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 W żony renówce porozpinałem wszystkie wtyczki pod obydwoma fotelami, podoginałem każdą blaszkę, psiknąłem kontaktem i po złożeniu do kupy już długi czas jest w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motochemia Napisano 9 Września 2015 Udostępnij Napisano 9 Września 2015 Tak samo z polerowaniem lamp, żadnego zabezpieczenia UV po wykonanej korekcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 Druga sprawa - wyjęcie fotela kierowcy, pod którym montował przełącznik. W 99% samochodów taka sytuacja wiąże się z odpięciem poduszki powietrznej bocznej będącej w fotelu. Przed takim zabiegiem należy bezwzględnie odłączyć akumulator i odczekać z 5 min aż siądą kondensatory, inaczej po podłączeniu i przekręceniu stacyjki przywita nas kontrolka poduszki, która nie zgaśnie. Ani słowa o tym.Następnie - instruktaż jak zrobić przełącznik, jak wpiąć się w instalację, OMG Facet po prostu naraża domowych dłubaków w ten sposób, by narazili się na śmierć - jeden błąd i napięcie na pompę znika i auto staje np. podczas wyprzedzania. przecież gość odłączył aku przed przecięciem przewodu plusowego do pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 Tak, ciekawie, bo niedługo jak domorośli mechanicy, co to zaczerpnęli wiedzę z tego programu zaczną grzebać przy autach to prędzej czy później dojdzie do tragedii. To wszystko upchnięte pomiędzy 22.15, a 22.45 z 5 min reklamą pośrodku. Ponadto cały program to jedna wielka reklama Ucando, sklepu, którym niczym nie różni się od esklepu intercars, a w intercars mogę odebrać za 3 godziny fizycznie na miejscu u siebie w mieście. Nie dramatyzuj. Co tydzień będziesz takie rzeczy pisał? To co Ty wypisujesz, tak samo można podsumować i znaleźć dziurę w całym... Ci domorośli mechanicy w PL radzili sobie kiedyś bez TV i internetu... dzięki temu od dekad warsztaty miały klientów. I jakoś gatunek nie wyginął. 1. Naciął plus? Nie. to po kiego izolować masę? ma naprawdę opowiedzieć wszystkie "co by było gdyby"? i naprawdę przeciętny kowalski nie potrafi zlutować kabelka 12v? zeby go uczyć podstaw? Do tego tylko 1% samochodów nie ma poduszek w fotelu? W jakim Ty świecie żyjesz? Ten w którym wymieniał - nie miał, to na grzyba o tym bajdorzyć? Czekanie na kondensatory - to metoda rodem z Rosji. W normalnym wypadku się podpina po operacji kompa i kasuje ew. błędy (JEŚLI będzie taka potrzeba). A co do skuteczności przełącznika - kupujesz jakiś dwupozycyjne... byle 10A za 3 PLN i problem solved. równie groźne jest przetarcie kabelka od wibracji nadwozia. 3. Kopnięcie prądem z cewki nie jest groźne. Ale wartość napięcia brzmi dumnie... to można postraszyć wiedzą ekspercką na forum. I j.w. pomijam kwestię, żeby nie łapać za miedziany rdzeń palcami... Bo równie dobrze mógłbyś oczekiwać od kolesia aby KONIECZNIE ostrzegł, aby pomiędzy młotkiem a gwoździem w momencie uderzenia... nie przebywała wiewiórka akurat, bo będzie bałagan... Załóż pls osobny wątek na wyłapywanie baboli w "Doskonałej Pani domu"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 I nie wszyscy w PL mają u siebie Intercarsa w którym mogą odebrać w 3 godziny osobiście towar. A nawet jak mają (ja mam 15 minut na nogach) to i tak tam nie kupują. Bo jest drogo. Przynajmniej dla człowieka z ulicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borell Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 Panowie orientujecie się może gdzie można obejrzeć / pobrać odcinki 1 i 2? Z góry dziekuję za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin114 Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 I nie wszyscy w PL mają u siebie Intercarsa w którym mogą odebrać w 3 godziny osobiście towar. A nawet jak mają (ja mam 15 minut na nogach) to i tak tam nie kupują. Bo jest drogo. Przynajmniej dla człowieka z ulicy. Ogólnie ceny części w sklepach to masakra. Jezeli rozrząd kosztuje 1500zł dla człowieka z ulicy a dla mnie po rabacie 800zł a i sklep dalej na mnie zarabia. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Nie oglądałem tego programu, ale powiedzcie jakiego przycisku użył prowadzący do odcięcia pompy? Domyślam się, że nie wspomniał o bezsensie tego rozwiązania w przypadku auta z LPG. Przy LPG przynajmniej tych starszych często takie wyłączniki montowano by nie spalić pompy paliwa. Przełącznik sterował przekaźnikiem. Znam kilka przypadków przyspieszonego zużycia pompy, gdy noPb stale było tylko tyle, by kontrolka rezerwy nie świeciła. Jak jest w nowszych instalacjach nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Nie oglądałem tego programu, ale powiedzcie jakiego przycisku użył prowadzący do odcięcia pompy? Domyślam się, że nie wspomniał o bezsensie tego rozwiązania w przypadku auta z LPG. A dlaczego uważasz że jest bezsens przy LPG. Nie wszystkie auta da się odpalić tylko na LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 A dlaczego uważasz że jest bezsens przy LPG. Nie wszystkie auta da się odpalić tylko na LPG. Nie znam instalacji sekwencyjnej, której nie da się odpalić awaryjnie z gazu. A instalacje na śrubkę pomijam, bo to prehistoria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzynios Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Nie znam instalacji sekwencyjnej, której nie da się odpalić awaryjnie z gazu. A instalacje na śrubkę pomijam, bo to prehistoria. Ja miałem taką sekwencję firmy KME która nie miała trybu awaryjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Nie znam instalacji sekwencyjnej, której nie da się odpalić awaryjnie z gazu. A instalacje na śrubkę pomijam, bo to prehistoria. Czyli mało widziałeś. Instalka BRC II generacji bez możliwości uruchomienia awaryjnego. Sekwencja LandiRenzo też bez awaryjnego odpalenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Czyli mało widziałeś. Instalka BRC II generacji bez możliwości uruchomienia awaryjnego. Sekwencja LandiRenzo też bez awaryjnego odpalenia. Dla instalacji LandiRenzo Procedura awaryjna: -włączyć zapłon -przytrzymać przełącznik do momentu wskazania informującego o przełączeniu na gaz - uruchomić silnik bez cofania kluczyka Chyba, że mówimy o pierwszych wypustach instalacji, bo w kolejnych aktualizacjach często producenci dodawali możliwość odpalania na LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Ja miałem taką sekwencję firmy KME która nie miała trybu awaryjnego. Jaki model sterownika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.