Skocz do zawartości

Jakie bezproblemowe tanie V6/R6 z LPG?


DamianB

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że z Camry nic już nie da się zrobić, trzeba powoli myśleć o następcy dla dziewczyny. Toyota, mimo wieku, wysoko postawiła poprzeczkę: totalnie bezawaryjne, duże, wygodne, z automatem, mocne i tanie w eksploatacji V6 z LPG. Wydaje mi się, że czegoś podobnego z okolic 2000 roku nie ma szans znaleźć wśród samochodów europejskich i pozostaje tylko szukanie czegoś japońskiego.

 

Tak naprawdę to praktycznie każde z kryterium może być zmienione, ale najbardziej podobałoby się coś zbliżonego i być może kombi/liftback (z myślą o potrzebach i niedalekiej przyszłości) zamiast niepraktycznych, acz pięknych sedanów. Cena im mniej tym lepiej, okolice 10k byłyby optymalne, bo dużo ważniejsze wydatki na horyzoncie.

 

No i pierwsza myśl to  taka sama Camry, ale w polskim internecie nie ma co wybierać - ciekawsze egzemplarze, ale też niezbyt dużo, znajdują się na mobile.de, ta Camry występowała też w wersji kombi, ale niezbyt to ładne ;]

 

$_1.JPG

 

Druga myśl to Galant 2.5 V6, w wersji kombi dużo ładniejszy od Camry kombi, kilka lat nowsze. Słabsze, nie wiem jak z awaryjnością, ekploatacją, skrzyniami manualnymi/automatycznymi...

 

Mitsubishi_Galant_Kombi_front_20080202.j

 

 

Jest jeszcze Accord VI, ale tylko wersja sedan:

 

3.jpg

 

 

Albo Avensis I sedan/liftback/kombi...

 

Opcją europejską byłaby też kolejna Omega, tym razem w jakimś wydaniu kombi 3.0 V6+LPG - silnika totalnie nie znam, ale resztę samochodu bardzo dobrze i wiem już czego się spodziewać.

 

Najważniejsze to oczekuję świętego spokoju, takiego jaki oferowała Camry przez ostatnie 4-5 lat. ;]

 

 

Ktoś coś może podpowiedzieć nt. wyżej wymienionych modeli/silników lub zaproponować coś swojego co by mogło spełnić nasze oczekiwania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie więc tutaj jest możliwość zmian i taki 1.8/2.0 Accord by wystarczył pewnie (przynajmniej OC mniejsze ;) ) - w tych też automaty kiepskie?

 

W tych autach glownym problemem bedzie rdza.

Wez to,ktore znajdziesz w najlepszym stanie, mechanike zawsze mozna ogarnac, jezeli nie bedzie jezdzacym trupem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych autach glownym problemem bedzie rdza.

Wez to,ktore znajdziesz w najlepszym stanie, mechanike zawsze mozna ogarnac, jezeli nie bedzie jezdzacym trupem ;)

Są auta, przy których wiadomo, że pakujemy się od razu w kłopoty - chciałbym już na etapie sita wiedzieć, które to i z czym mają największy problem. Zardzewiałe drzwi mogą być, psująca się często automatyczna skrzynia biegów już niebardzo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W omie V6 niemal nonstop leci olej spod pokryw zaworów, chyba że zmienisz na Alu

 

No to raczej odpada, pod maskę chcę zaglądać tylko przy dolewaniu płynu do spryskiwaczy ;]

 


Może Nissan Maxima

 

Hm, niebrzydkie to http://otomoto.pl/oferta/nissan-maxima-naviskoraxenonserwisfull-opcjasuper-stan-ID6y7Prd.htmlale chyba bardzo mało popularne (w sumie Camry też niezbyt popularna) - ja nie przypominam sobie, żebym to kiedyś widział na drodze  8]

 


Zastanów sie nad C5 - tanie w zakupie i eksploatacji.

 

Serio? Bo do francuzów podchodzę z dystansem wykreowanym na stereotypach. Naprawdę ma to szansę być równie bezawaryjne co japońska motoryzacja?

 


A myślałeś o BMW serii 5?
Jest tego sporo, z tym że powypadkowe stanowią duuuży %.
Mimo wszystko myślę że cos ciekawego by było...

 

E39 to bym prędzej zamiast Omegi kupował, dla kobiety wolę unikać RWD, szczególnie jakby jeszcze miało mieć ~200KM - wystarczy już, że w zimie na miejscu pasażera w Omedze złości się i boi przy driftowaniu ;] Auto fajne, popularne, kombi mi się bardzo podoba, sedan po lifcie też super, mega duży wybór fajnych silników, ale mając ~10k PLN nawet bym się nie porywał na szukanie. :(

 


ocatvia / passat 2.0 115km

 

Octavia jest jakąś alternatywą  :oki: Passata nie chcę - na myśl o szukaniu dobrego Passata z rocznika ~2000 dostaję białej gorączki  ;l No i drugiego muła o dynamice Omegi nie potrzebujemy  ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie więc tutaj jest możliwość zmian i taki 1.8/2.0 Accord by wystarczył pewnie (przynajmniej OC mniejsze ;) ) - w tych też automaty kiepskie?

 

Tu nie wiem jak jest, rzadko śledzę temat skrzyń automatycznych. Odnośnie Accorda VI to oczywiście korozja, warto obejrzeć sztywne przewody hamulcowe, bo lubiły korodować. Do samych silników nie ma co się czepiać.

 

Z tych, które podałeś to raczej bym Galanta brał, tylko oczywiście nie bierz tej wersji z GDI :)

 

Wskazałeś kombi...może Volvo V70 I lub IIgeneracja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat w Avensis ST220 jest nie do zajechania. Silnik przy automacie też. Na AK ktoś miał Carine z tym zestawem i coś koło 500 tys km. Ja osobiście widziałem 600 tys po wypadku. Silnik i skrzynia były technicznie bez zarzutu.

 

Jakiś konkretny silnik? Na allegro widzę 0 avensisów z automatem, na olx jednego  8]

http://olx.pl/oferta/toyota-avensis-2002-r-CID5-IDbiWfZ.html#44f8e33abf;promoted

 

ps. Co to za model ST220? T220 wg wiki to Avensis I, ale to "S" nie wiem co oznacza - kombi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś konkretny silnik? Na allegro widzę 0 avensisów z automatem, na olx jednego 8]

http://olx.pl/oferta/toyota-avensis-2002-r-CID5-IDbiWfZ.html#44f8e33abf;promoted

ps. Co to za model ST220? T220 wg wiki to Avensis I, ale to "S" nie wiem co oznacza - kombi?

Automat jest praktycznie tylko przy 2.0 benzyna. (była jeszcze kombinacja z 1.8 ale w ilościach homeopatycznych). W PL nie był praktycznie sprzedawany. ST220 to właśnie Avensis I z benzynowym silnikiem 2.0. Skrótem T22 posługują się "profesjonaliści".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzik, to nie jest obligatoryjne. Fajnie jakby było, ale jak będzie jakiś w miarę dynamiczny samochód R4 z pojemnością do dwóch litrów, to też może być.

to ten nie jest dynamiczny :skromny:

może jakiś 2.4 v6 w audi i tipronik? ( multitronik be) Taki zestaw na taxi widziałem i z nalotem blisko 600 tyś.km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Accord VI 2.0 147KM liftback. Jest ich trochę na rynku, obejrzyj od spodu, bo jedne są kompletnie pordzewiałe, inne nie mają korozji. Najlepiej szukać świeżo sprowadzonej, te często od strony podwozia wyglądają prawie jak nowe. LPG łyka dobrze, fajnie się prowadzi, mechanicznie nie sprawia problemów. Niektóre egzemplarze biorą dużo oleju, ale można to łatwo zweryfikować podczas oględzin, bo dymią i mają rurę okopconą.

Wersja V6 słabo osiągalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Serio? Bo do francuzów podchodzę z dystansem wykreowanym na stereotypach. Naprawdę ma to szansę być równie bezawaryjne co japońska motoryzacja?

 

Wiesz, jak w każdym używanym aucie może coś sie trafić ;) 

 

http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=77379 mysle, ze to troche naswietli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przedstawieniu kilku kandydatów w obrazkach: Accord VI się nie podoba  8] , Avensis I się nie podoba, Mazda 6 się nie podoba, Subaru Outback się nie podoba i najbardziej, ku mojej uciesze, spodobał się właśnie Galant  ;] Więc takiego będziemy szukać w pierwszej kolejności. W Polsce za dużo tego nie ma, więc prawdopodobnie skończy się na jakimś wyjeździe do Niemiec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś konkretny silnik? Na allegro widzę 0 avensisów z automatem, na olx jednego  8]

http://olx.pl/oferta/toyota-avensis-2002-r-CID5-IDbiWfZ.html#44f8e33abf;promoted

 

ps. Co to za model ST220? T220 wg wiki to Avensis I, ale to "S" nie wiem co oznacza - kombi?

to ave co wrzuciłeś ma już wtrysk bezpośredni i zagazowanie tego w rozsądny sposób jest trudne i drogie, poza tym silnik ma opinie problematycznych (2x kat 4x sonda lambda, przerywa jak się kończy pompa wysokiego ciśnienia i lubi wypić olej) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że troche droższe, ale za to sporo młodsze - tak mi przyszło do głowy, nie mam pojęcia jak z awaryjnością :)

http://allegro.pl/chevrolet-epica-2-5-automat-pelna-opcja-i5664389669.html

 

a co z planem na jedno mniejsze auto do miasta i jedno większe, ale porządne? 

14 000 zł to jak by nie patrzeć o 40% za drogo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

E39 to bym prędzej zamiast Omegi kupował, dla kobiety wolę unikać RWD, szczególnie jakby jeszcze miało mieć ~200KM - wystarczy już, że w zimie na miejscu pasażera w Omedze złości się i boi przy driftowaniu ;] Auto fajne, popularne, kombi mi się bardzo podoba, sedan po lifcie też super, mega duży wybór fajnych silników, ale mając ~10k PLN nawet bym się nie porywał na szukanie. :(

 

 

 

 

Jeśli masz możliwość zwiększenia budżetu, znajomy pasjonat sprzedaje E39 touring, rocznik 2001. Silnik 530i, chyba najbardziej udana benzyna w E39, bez gazu, skrzynia manual, wersja bieda jak na E39 - nie ma skóry, elektryki foteli i tempomatu. Cena 16kpln. Gdyby to był automat to już bym zamieniał swoje 3.0d.

Napędu się nie bój - raz, że kontrola trakcji powoduje że auto sprawnie się porusza i nie ślizga niepotrzebnie, dwa, że tylny napęd jest jednak bardziej intuicyjny, łatwiejszy do opanowania w razie potrzeby.

Komfort jazdy wynagradza wszystkie wątpliwości. Do 10 kpln też znajdziesz w miarę zadbaną, ale przedlift i silnik 2.0. Też wystarcza do odpychania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.