analyzer64 Napisano 30 Września 2015 Udostępnij Napisano 30 Września 2015 Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Zastanawiam się czy nie wymienić sobie przy okazji wymiany tłumików. Myślę nad takim: https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Września 2015 Udostępnij Napisano 30 Września 2015 Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Zastanawiam się czy nie wymienić sobie przy okazji wymiany tłumików. Myślę nad takim: https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html Zapchany to raczej nie bedzie, predzej sie wykruszyl i nie spelnia swojej funkcji. U mnie wytrzymal 10 lat i 150kkm a pozniej sporadycznie pojawial sie check. Innych objawow w sumie nie bylo, ale wymienilem na uniwersalny i od 2 lat jest spokoj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 30 Września 2015 Udostępnij Napisano 30 Września 2015 Bratu w AR 147 1.6TS padł właśnie, przebieg ~190kkm. Chyba od ~10kkm Check już sygnalizował problem z katem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2015 Ok, to teraz brać taki dedykowany np. do pojemności 1.6/100KM czy brać większy np. do 2.5/220KM. Ja mam 1.4, więc raczej ten pierwszy. Ma to jakieś znaczenie w ogóle? Czy katalizator dedykowany do aut o pojemności do 2-2.5L nie zamuli wtedy samochodu czy wręcz będzie miał nieco "luźniejszy" przepływ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 30 Września 2015 Udostępnij Napisano 30 Września 2015 Co CI po luźniejszym przepływie na kacie jak masz zwężkę za nim na rurze? Imho zbędne wydawanie kasy na ten większy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 30 Września 2015 Udostępnij Napisano 30 Września 2015 Po 147 000 km katalizator się stopił i zapychał wydech. Nie trudno się domyślić, że nie spełniał swojej roli jednocześnie ograniczał osiągi auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 30 Września 2015 Udostępnij Napisano 30 Września 2015 Ok, to teraz brać taki dedykowany np. do pojemności 1.6/100KM czy brać większy np. do 2.5/220KM. Ja mam 1.4, więc raczej ten pierwszy. Ma to jakieś znaczenie w ogóle? Czy katalizator dedykowany do aut o pojemności do 2-2.5L nie zamuli wtedy samochodu czy wręcz będzie miał nieco "luźniejszy" przepływ?Brać dedykowany, cały układ został policzony i odpowiednio dobrany. Był ostatnio wątek, gdzie koledze zamontowano tłumiki od innego silnika i były jaja. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 30 Września 2015 Udostępnij Napisano 30 Września 2015 Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Zastanawiam się czy nie wymienić sobie przy okazji wymiany tłumików. Myślę nad takim: https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html Jeżeli przy okazji będziesz miał możliwość go obejrzeć to dopiero wtedy bym wywalał kasę. Ewentualnie sprzedaj samemu stary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 Ok, to teraz brać taki dedykowany np. do pojemności 1.6/100KM czy brać większy np. do 2.5/220KM. Ja mam 1.4, więc raczej ten pierwszy. Ma to jakieś znaczenie w ogóle? Czy katalizator dedykowany do aut o pojemności do 2-2.5L nie zamuli wtedy samochodu czy wręcz będzie miał nieco "luźniejszy" przepływ? Brać dedykowany do silnika. Żeby katalizator działał poprawnie musisz dać mu szansę się rozgrzać. Jeśli weźmiesz za duży to go zapchasz bo nie będzie osiągał wymaganej temperatury. ( to jest opinia mechanika który mi ją kiedyś przedstawił, jak dla mnie jest w tym jakaś logika ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Mam Forku po 250 kkm. Spaliny są książkowe. Moc też. Może najpierw sprawdź czy trzeba wymieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 U mnie padł po 193kkm, kupiłem dedykowany chyba za 650pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 U mnie padł po 193kkm, kupiłem dedykowany chyba za 650pln. a po czym poznać że padł ? (pomijam auta z sondą za katem, które wywalą błąd) astra 240kkm 10lat i żadnych objawów negatywnych c-max 170kkm 10lat i też żadnych objawów negatywnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 a po czym poznać że padł ? (pomijam auta z sondą za katem, które wywalą błąd) Niekoniecznie wywalą błąd. Tak jak mówiłem, u mnie stopił się katalizator i zatykał wydech. Poznałem po gorszych niż deklarowane przez producenta osiągach, oraz tym, że cała reszta auta była w porządku. Podjechałem do panów od tłumików to jeden bez dotykania stwierdził, że katalizator jest dobry, a drugi niechętnie wykręcił oba katalizatory i włożył do środka kamerę z podświetleniem LED. Cóż, po chwili przyszedł powiedzieć, że miałem racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 a po czym poznać że padł ? (pomijam auta z sondą za katem, które wywalą błąd) astra 240kkm 10lat i żadnych objawów negatywnych c-max 170kkm 10lat i też żadnych objawów negatywnych To co sie wyrabiało to masakra :D Auto ciezko sie zbierało powyzej 4000rpm Na kompie bład EGR, egr wymieniony na dwa nowe egzemplarze i dalej to samo Jak sie okazało malutkie kawałeczki wkładu katalizatora wpadały w egr i go blokowoały. Cwany poprzedni własciciel(forumowicz) wstawił jakąś siatke co blokowała te okruszki, az w koncu sie poddała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 a po czym poznać że padł ? (pomijam auta z sondą za katem, które wywalą błąd) U mnie wkład się "poluzował" i zaczął się obijać o ścianki puszki kata - dzwonienie było najdonośniejsze na wolnych obrotach. Dodatkowo z wydechu śmierdziało tak, jak za dawnych lat z bolidów z zasilaniem gaźnikowym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 To co sie wyrabiało to masakra :D Auto ciezko sie zbierało powyzej 4000rpm Na kompie bład EGR, egr wymieniony na dwa nowe egzemplarze i dalej to samo Jak sie okazało malutkie kawałeczki wkładu katalizatora wpadały w egr i go blokowoały. Cwany poprzedni własciciel(forumowicz) wstawił jakąś siatke co blokowała te okruszki, az w koncu sie poddała Jakim cudem kawalki kata mogly zablokowac EGR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Zastanawiam się czy nie wymienić sobie przy okazji wymiany tłumików. Myślę nad takim: https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html Fiat bravo blisko 15 letni. Przebieg 240kkm. Katalizator dziala jak nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Jakim cudem kawalki kata mogly zablokowac EGR? Też nad tym myślałem. Czy nie jest tak, że EGR dostaje spaliny sprzed kata? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Też nad tym myślałem. Czy nie jest tak, że EGR dostaje spaliny sprzed kata? w większości silników tak, ale może tu jest jakiś myk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Jakim cudem kawalki kata mogly zablokowac EGR? Widocznie jakoś mogły sie dostawac skoro non stop blokowały zawór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Zastanawiam się czy nie wymienić sobie przy okazji wymiany tłumików. Myślę nad takim: https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html Spotkałem się z opinią gazowników, że jp auta mają słabe katalizatory. `W Subaru wytrzymują min 200kkm (zwykle znacznie więcej wytrzymują), mój miał 220kkm i zawsze wymuszałem sprawdzenie spalin na przeglądzie, były ok Podjedź do SKP takie badanie chyba jakieś grosze kosztuje i będziesz wiedział w jakim stanie jest katalizator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 w teścia avensis I 2.0 D4 wytrzymał 40kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Zastanawiam się czy nie wymienić sobie przy okazji wymiany tłumików. Myślę nad takim: https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html 350kkm lanos , na benzynie mieści się w normach , na gazie śmiga już 130kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 3 Października 2015 Udostępnij Napisano 3 Października 2015 Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Zastanawiam się czy nie wymienić sobie przy okazji wymiany tłumików. Myślę nad takim: https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html Poruszaj nim porzadnie- jak grzechotka w srodku znaczy kruszonka a nie spiek i do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Zastanawiam się czy nie wymienić sobie przy okazji wymiany tłumików. Myślę nad takim: https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html 288 tkm, 21 lat i wciąż fabryczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.