Skocz do zawartości

Żywotność katalizatora, na ile oceniacie?


analyzer64

Rekomendowane odpowiedzi

Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Zastanawiam się czy nie wymienić sobie przy okazji wymiany tłumików. Myślę nad takim:

https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Zastanawiam się czy nie wymienić sobie przy okazji wymiany tłumików. Myślę nad takim:

https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html

 

Zapchany to raczej nie bedzie, predzej sie wykruszyl i nie spelnia swojej funkcji.

U mnie wytrzymal 10 lat i 150kkm a pozniej sporadycznie pojawial sie check.

Innych objawow w sumie nie bylo, ale wymienilem na uniwersalny i od 2 lat jest spokoj :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to teraz brać taki dedykowany np. do pojemności 1.6/100KM czy brać większy np. do 2.5/220KM. Ja mam 1.4, więc raczej ten pierwszy. Ma to jakieś znaczenie w ogóle? Czy katalizator dedykowany do aut o pojemności do 2-2.5L nie zamuli wtedy samochodu czy wręcz będzie miał nieco "luźniejszy" przepływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to teraz brać taki dedykowany np. do pojemności 1.6/100KM czy brać większy np. do 2.5/220KM. Ja mam 1.4, więc raczej ten pierwszy. Ma to jakieś znaczenie w ogóle? Czy katalizator dedykowany do aut o pojemności do 2-2.5L nie zamuli wtedy samochodu czy wręcz będzie miał nieco "luźniejszy" przepływ?

Brać dedykowany, cały układ został policzony i odpowiednio dobrany. Był ostatnio wątek, gdzie koledze zamontowano tłumiki od innego silnika i były jaja.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Zastanawiam się czy nie wymienić sobie przy okazji wymiany tłumików. Myślę nad takim:

https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html

Jeżeli przy okazji będziesz miał możliwość go obejrzeć to dopiero wtedy bym wywalał kasę. Ewentualnie sprzedaj samemu stary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to teraz brać taki dedykowany np. do pojemności 1.6/100KM czy brać większy np. do 2.5/220KM. Ja mam 1.4, więc raczej ten pierwszy. Ma to jakieś znaczenie w ogóle? Czy katalizator dedykowany do aut o pojemności do 2-2.5L nie zamuli wtedy samochodu czy wręcz będzie miał nieco "luźniejszy" przepływ?

Brać dedykowany do silnika. Żeby katalizator działał poprawnie musisz dać mu szansę się rozgrzać. Jeśli weźmiesz za duży to go zapchasz bo nie będzie osiągał wymaganej temperatury.

( to jest opinia mechanika który mi ją kiedyś przedstawił, jak dla mnie jest w tym jakaś logika )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie padł po 193kkm, kupiłem dedykowany chyba za 650pln.

 

a po czym poznać że padł ? (pomijam auta z sondą za katem, które wywalą błąd)

 

astra 240kkm 10lat i żadnych objawów negatywnych

c-max 170kkm 10lat i też żadnych objawów negatywnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po czym poznać że padł ? (pomijam auta z sondą za katem, które wywalą błąd)

Niekoniecznie wywalą błąd.

 

Tak jak mówiłem, u mnie stopił się katalizator i zatykał wydech. Poznałem po gorszych niż deklarowane przez producenta osiągach, oraz tym, że cała reszta auta była w porządku. Podjechałem do panów od tłumików to jeden bez dotykania stwierdził, że katalizator jest dobry, a drugi niechętnie wykręcił oba katalizatory i włożył do środka kamerę z podświetleniem LED. Cóż, po chwili przyszedł powiedzieć, że miałem racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po czym poznać że padł ? (pomijam auta z sondą za katem, które wywalą błąd)

 

astra 240kkm 10lat i żadnych objawów negatywnych

c-max 170kkm 10lat i też żadnych objawów negatywnych

 

To co sie wyrabiało to masakra :D

Auto ciezko sie zbierało powyzej 4000rpm

Na kompie bład EGR, egr wymieniony na dwa nowe egzemplarze i dalej to samo

Jak sie okazało malutkie kawałeczki wkładu katalizatora wpadały w egr i go blokowoały.

Cwany poprzedni własciciel(forumowicz) wstawił jakąś siatke co blokowała te okruszki, az w koncu sie poddała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po czym poznać że padł ? (pomijam auta z sondą za katem, które wywalą błąd)

 

 

U mnie wkład się "poluzował" i zaczął się obijać o ścianki puszki kata - dzwonienie było najdonośniejsze na wolnych obrotach. Dodatkowo z wydechu śmierdziało tak, jak za dawnych lat z bolidów z zasilaniem gaźnikowym... :chory:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co sie wyrabiało to masakra :D

Auto ciezko sie zbierało powyzej 4000rpm

Na kompie bład EGR, egr wymieniony na dwa nowe egzemplarze i dalej to samo

Jak sie okazało malutkie kawałeczki wkładu katalizatora wpadały w egr i go blokowoały.

Cwany poprzedni własciciel(forumowicz) wstawił jakąś siatke co blokowała te okruszki, az w koncu sie poddała

 

Jakim cudem kawalki kata mogly zablokowac EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Zastanawiam się czy nie wymienić sobie przy okazji wymiany tłumików. Myślę nad takim:

https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html

Fiat bravo blisko 15 letni. Przebieg 240kkm.

Katalizator dziala jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Zastanawiam się czy nie wymienić sobie przy okazji wymiany tłumików. Myślę nad takim:

https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html

 

Spotkałem się z opinią gazowników, że jp auta mają słabe katalizatory. `W Subaru wytrzymują min 200kkm (zwykle znacznie więcej wytrzymują), mój miał 220kkm i zawsze wymuszałem sprawdzenie spalin na przeglądzie, były ok :)

Podjedź do SKP takie badanie chyba jakieś grosze kosztuje i będziesz wiedział w jakim stanie jest katalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Zastanawiam się czy nie wymienić sobie przy okazji wymiany tłumików. Myślę nad takim:

https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html

350kkm lanos , na benzynie mieści się w normach , na gazie śmiga już 130kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Zastanawiam się czy nie wymienić sobie przy okazji wymiany tłumików. Myślę nad takim:

https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html

Poruszaj nim porzadnie- jak grzechotka w srodku znaczy kruszonka a nie spiek i do wymiany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po 200kkm katalizator nadal spełnia swoją funkcję, czy nie jest zapchany? Zastanawiam się czy nie wymienić sobie przy okazji wymiany tłumików. Myślę nad takim:

https://www.rpmotorsport.pl/katalizator-magnaflow-owalny-euro-euro-99005hm-57mm-p-31211.html

288 tkm, 21 lat i wciąż fabryczny ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.