tygrysek86 Napisano 29 Października 2015 Udostępnij Napisano 29 Października 2015 Po zmianie kół zaświeciła się kontrolka ciśnienia w oponach Powód to brak kół z oponami zimowymi z czujnikiem. Co zrobić aby żółta kontrolka znikła? Nowych stalówek z czujnikami nie będziemy dokupywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 29 Października 2015 Udostępnij Napisano 29 Października 2015 Skoro odpadlo rozwiazanie fabryczne to pozostaje zgaszenie zarowki. Wyjac lub zakleic Na powazne to trza sie dowiedziec czy nie da sie jej/ukladu unicestwic techem lub op-comem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 29 Października 2015 Udostępnij Napisano 29 Października 2015 Skoro to 2015 a wiec jest gwarancja. W tym przypadku raczej wątpię aby producent w okresie gwarancji zezwolił na wyłączenie tej funkcji, bo zgodnie z przepisami nowe auta muszą mieć ten system aktywny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 29 Października 2015 Udostępnij Napisano 29 Października 2015 Po zmianie kół zaświeciła się kontrolka ciśnienia w oponach Powód to brak kół z oponami zimowymi z czujnikiem. Co zrobić aby żółta kontrolka znikła? Nowych stalówek z czujnikami nie będziemy dokupywać. Obawiam się, że pozostaje tylko powrót do stalówek (czy tam alu), które były fabrycznie założone i podmiana samych opon... Wyłączyć się tego wg ASO nie da - chociaż to pewnie tylko ich bajanie i pewnie ktoś ogarnięty z kompem by to zrobił ale skoro auto na gwarancji to nie wiem czy warto ryzykować. Trzeba też pamiętać przy wymianie opon że konkretna obręcz (czujnik) musi z powrotem trafić na to samo miejsce na aucie - komp jakoś to ogarnia, które koło jest które i jak są koła nie na swoich miejscach to też się pluje. Sam jestem w podobnej sytuacji jak Ty i będę po prostu zmieniał same opony. Koszt nowych felg z czujnikami mocno mnie zniechęcił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Można kupić same czujniki, koszt na Alledrogo to około 400 PLN, tylko trzeba je zaprogramować do samochodu i pewnie każda zmiana felg to ponowne programowanie. Programator można kupić za 260 PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lookazz Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Po zmianie kół zaświeciła się kontrolka ciśnienia w oponach Powód to brak kół z oponami zimowymi z czujnikiem. Co zrobić aby żółta kontrolka znikła? Nowych stalówek z czujnikami nie będziemy dokupywać. zmieniłes koła na inne - bez czujników ? niestety musisz dołozyć do nich czujniki i je zaprogramowac, w przeciwnym razie jezdzisz z kontrolką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Albo pogodzić się z wyskakującym komunikatem (kontrolką), albo dokupić drugi komplet czujników, zaprogramować i wtedy święty spokój... do ponownej wymiany kół... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 8 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2015 Albo pogodzić się z wyskakującym komunikatem (kontrolką), albo dokupić drugi komplet czujników, zaprogramować i wtedy święty spokój... do ponownej wymiany kół... O ile wiem komp zapamiętuje do 8 czujników czyli jak zaprogramujemy dwa komplety czujek to nie powinno być problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 O ile wiem komp zapamiętuje do 8 czujników czyli jak zaprogramujemy dwa komplety czujek to nie powinno być problemów. Oświeże temat bo mam odobny problem co autor. Czy jesteś pewien że astra ma pamięć do 8 kół ? Wiem że corsa I insignia tak , ale astra ? coś mi się to nie podoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Oświeże temat bo mam odobny problem co autor. Czy jesteś pewien że astra ma pamięć do 8 kół ? Wiem że corsa I insignia tak , ale astra ? coś mi się to nie podoba. Wydaje mi się, że wyczytałem to w instrukcji Musiałbym poszukać ale niestety instrukcja w samochodzie a samochód daleko na parkingu a na zewnątrz zimno i wieje więc sam rozumiesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 kolego astra pamięta 4 koła a co do corsy D oraz insigni one mają kod RPO UJN co oznacza automatyczną kalibracje czujników cisnienia w ogumieniu a A-J i Corsa E niestety wchodzi w grę tylko programowanie programatorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 16 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 kolego astra pamięta 4 koła a co do corsy D oraz insigni one mają kod RPO UJN co oznacza automatyczną kalibracje czujników cisnienia w ogumieniu a A-J i Corsa E niestety wchodzi w grę tylko programowanie programatorem True, true - masz rację - coś mi się ubzdurało, że Astra ma pamięć 8 kół ale faktycznie tak nie jest. W instrukcji jest tylko dość szczegółowo opisana procedura programowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Czyli zostaje wymiana samych gum, a już miałem chęć kupić drugi komplet jakiś ładnych alu na wiosnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Czyli zostaje wymiana samych gum, a już miałem chęć kupić drugi komplet jakiś ładnych alu na wiosnę. W sumie nic nie stoi na przeszkodzie - tyle że alu muszą być dostosowane do założenia czujników no i musisz kupić komplet samych czujek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 W sumie nic nie stoi na przeszkodzie - tyle że alu muszą być dostosowane do założenia czujników no i musisz kupić komplet samych czujek. No tak tylko nie uśmiecha mi się za każdym razem programować na nowo czujek. A nie lobię jak mi coś się świeci na desce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 No tak tylko nie uśmiecha mi się za każdym razem programować na nowo czujek. A nie lobię jak mi coś się świeci na desce. Ta... wiem - też nie lubię jak mi się świeci coś co nie powinno Wg instrukcji programowanie to nie jest jakieś "rocket science" i można to zrobić samemu ale jest haczyk... musisz mieć urządzenie do programowania (podobno do dostania w ASO). No ale nie da się ukryć, że to wszystko znacząco zwiększa koszt zakupu drugiego kompletu felg. Ja to bym po prostu kupił alu, wsadził do nich czujniki, zaprogramował i jeździł na nich cały rok zmieniając tylko opony lato/zima - taki zresztą mam plan na przyszłość - tylko jakaś wolna gotówka musi wpaść co pewnie szybko nie nastąpi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Ta... wiem - też nie lubię jak mi się świeci coś co nie powinno Wg instrukcji programowanie to nie jest jakieś "rocket science" i można to zrobić samemu ale jest haczyk... musisz mieć urządzenie do programowania (podobno do dostania w ASO). No ale nie da się ukryć, że to wszystko znacząco zwiększa koszt zakupu drugiego kompletu felg. Ja to bym po prostu kupił alu, wsadził do nich czujniki, zaprogramował i jeździł na nich cały rok zmieniając tylko opony lato/zima - taki zresztą mam plan na przyszłość - tylko jakaś wolna gotówka musi wpaść co pewnie szybko nie nastąpi Właśnie o te koszta dodatkowe chodzi. co szkodziło oplowi zrobienie jednego autonomicznego systemu dla każdego auta i tak my za to płacimy. Jeśli insygnia możne corsa D też to czemu astra ma najgorsze dla klienta rozwiązanie. Szczególnie jak komp nie pamięta 2 kompletów. Z jednej strony ja mam lepiej od kolegi bo mam auto już na alu zmieniłem tylko gumy na zimowe. A tak przeliczając to nowe alu plus czujniki to koszt dobre 2 tyś. Przekładka lato zima niech będzie 100zł to nam daje 10 lat przekładania zanim koszt się wróci. to tak na szybko licząc. Może jak by komp pamiętał te 2 komplety to bym sie skusił a tak to pozostanę przy wymianie samych opon. Choć mój gumiarz twierdzi, że astra pamięta 2 komplety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 25 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2017 Odświeżę wątek. Astra J "ecoflex" z 2015 - 1) na każdej feldze do Astry J 6.5 J x16 występującej w przyrodzie da się "zamontować" czujnik? 2) które czujniki są "oryginalne", ceny na allego są zróżnicowane dość. Ile minimum powinien kosztować oryg. czujnik? 3) nawet jeśli mamy komplet felg z czujnikami - walczymy z programatorem czy nie (rzeczona Astra J)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 26 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Problem jest szybko rozwiązywalny bardzo niskim kosztem . Kupujesz karteczki post-it samoprzylepne w kolorze niebieskim lub innym najciemniejszym. Wycinasz pod kształt lampki na desce. Przyklejasz (trzeba dwie razem bo jedna prześwituje ). Problem zamknięty. Serwis się nie czepia, gwarancja w całości. Ciśnienie w oponach sprawdzasz sam raz w tygodniu, a jak koło łapie kapcia to zawsze poczujesz wpierw na kierownicy niż pokaże czujnik. One mają tolerancję dość sporą i jak zaświecą to znaczy że już dawno po obiedzie. Optymalizacja kosztów polega na kupieniu jak najtaniej tych karteczek (jedna paczka powinna starczyć na kilka lat ). Ciekawe tylko co powiedzą kiedyś na przeglądzie rejestracyjnym jak koła bez czujników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Marca 2017 Udostępnij Napisano 5 Marca 2017 Dnia 26/02/2017 o 12:04, grze1234 napisał: Ciekawe tylko co powiedzą kiedyś na przeglądzie rejestracyjnym jak koła bez czujników. Nic, nikt tego nie sprawdza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 6 Marca 2017 Udostępnij Napisano 6 Marca 2017 Czujniki i programator można kopić na aliexpres, znajomy kupił i wszystko hula jak trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 7 Marca 2017 Udostępnij Napisano 7 Marca 2017 23 godziny temu, Request napisał: Czujniki i programator można kopić na aliexpres, znajomy kupił i wszystko hula jak trzeba. Do astry J potrzebny jest zewn. programtor. Po ile kupił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 7 Marca 2017 Udostępnij Napisano 7 Marca 2017 Nie mam pojęcia niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lookazz Napisano 7 Marca 2017 Udostępnij Napisano 7 Marca 2017 na ali kosztuje cos kolo 35$ taki programator, bede zamawiał za pare dni ja przez ostatnie lata kodowałem programatorem do infiniti i amerykańskich nissanów - tez dawał rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 8 Marca 2017 Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 23 godziny temu, Request napisał: Nie mam pojęcia niestety. Jest potrzebny jednak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 Sorry, źle odpowiedziałem na pytanie, myślałem, że skoro pisałem że kupił czujniki i programator to wiadomo iż jest potrzebny ale ceny nie znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 25 Marca 2017 Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 Dnia 8.11.2015 o 23:56, vtorek napisał: O ile wiem komp zapamiętuje do 8 czujników czyli jak zaprogramujemy dwa komplety czujek to nie powinno być problemów. W astrze J - nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 25 Marca 2017 Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 Dnia 19.02.2016 o 10:28, johny128 napisał: Właśnie o te koszta dodatkowe chodzi. co szkodziło oplowi zrobienie jednego autonomicznego systemu dla każdego auta i tak my za to płacimy. Jeśli insygnia możne corsa D też to czemu astra ma najgorsze dla klienta rozwiązanie. Szczególnie jak komp nie pamięta 2 kompletów. Z jednej strony ja mam lepiej od kolegi bo mam auto już na alu zmieniłem tylko gumy na zimowe. A tak przeliczając to nowe alu plus czujniki to koszt dobre 2 tyś. Przekładka lato zima niech będzie 100zł to nam daje 10 lat przekładania zanim koszt się wróci. to tak na szybko licząc. Może jak by komp pamiętał te 2 komplety to bym sie skusił a tak to pozostanę przy wymianie samych opon. Choć mój gumiarz twierdzi, że astra pamięta 2 komplety Sytuacja z astrą J jest taka; bylebyś felgę (przy wymianie opon) pozostawił na swoim miejscu NIE musisz niczego programować ("na 99 procent"). Tylko w sytuacji zamiany miejsc felg musisz zaprogramować - komp. wskaże ucieczkę powietrza z lewego przodu, podczas gdy szopka jest prawym tyłem. Amen (w cenie 50-80 złotych różnicy w koszcie wymiany opon). Mój czujnik: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 26 Marca 2017 Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Trochę rozpoznawałem ten temat z uwagi na planowany zakup opon zimowych do nowej Astry K (nie mojej, niestety), ustaliłem w ASO Opla, że obie Astry (J i K) mają ten sam system czujników. Otóż z informacji ASO wynika, że: - samochód Astra J i K pamięta jednocześnie 4 czujniki - po zmianie kół z INNYMI czujnikami lub po zamianie obecnych kół miejscami należy przeprowadzić procedurę adaptacji czujników, opisaną w instrukcji obsługi, do czego jest potrzebny programator-aktywator - programator do Opli jest dostępny (to już nie z ASO info): * na OLX, jakaś polska produkcja garażowa za 299 zł nazywa się "Aktywator TPMS, Wzbudzacz Programator czujników ciśnienia kół - POLSKI" ZC-02 lub * u chińczyków na Aliexpress za ok. 28 $ = ok. 120 zł i nazywa się np. "High Quality EL-50448 Auto Tire Pressure Monitor Sensor TPMS Activation Tool OEC-T5 EL-50448 For GM For Opel Series Vehicle" - tak naprawdę ten programator tylko włącza uśpiony czujnik konkretnego koła impulsem elektromagnetycznym, aby system auta mógł go sobie wpisać do pamięci podczas procedury przyuczania. Przeanalizowałem jeszcze opłacalność zakupu 4 felg stalowych + 4 czujników + programatora, koszty są orientacyjne (kosztu opon nie liczyłem, bo i po co) i wyszło mi tak: Koszty orientacyjne 1 raz: ---------------------------------- - felgi 16" stalowe nowe GM, allegro kpl. 4 szt. - 500,00 - kołpaki GM 16" nowe ASO kpl. 4 szt. - 300,00 - czujniki nowe "ori GM" allegro kpl. 4 szt. - 450,00 - programator czujników pl - 300,00 (lub chiński EL-50448 na aliexpress - 120,00) -------------------------------------------------------------------------- razem: - 1550,00 (lub chiński - 1370,00) =============================================== Oszczędności na wymianach opon: --------------------------------------------------------------------------- felgi stalowe + własny programator koszt 1 raz: 1550,00 lub 1370,00 oszczędność: 200,00 zł / rok na przekładce opon 2xroczniex100 zł na ten sam kpl. felg Zwrot kosztów po: 1550,00 (1370,00) / 200,00 zł/rok = 7/8 lat =================================================== Po 7-8 latach mamy kpl. felg stalowych z kołpakami i czujnikami i programatorem zamortyzowany !!! Można zejść z kosztów kupując felgi używane i kołpaki noname nowe za np. 60 zł, ale w moim przypadku nowego auta opcja niefajna. Wniosek: takie rozwiązanie warto zastosować w samochodzie nowym lub dość młodym, aby NAM się to zwróciło, a nie następnemu właścicielowi. Należy jeszcze wiedzieć, że baterie w czujnikach są niewymienne i wystarczają na ok. 10 lat pracy. Zalety posiadania zimowego kpl. kół z felgami: ----------------------------------------------------------- - oszczędzamy felgi letnie aluminiowe nie jeżdżąc zimą w śniegu i soli drogowej - nie trzeba umawiać się i stać w kolejkach do wymiany opon - nie niszczą się ranty opon i krawędzie felg podczas wielokrotnego przekładania - nie odkształca się kord, bo opony są zawsze w ten samej pozycji na feldze - nie ma ryzyka uszkodzenia drogiego czujnika ciśnienia w oponie podczas przekładania opon - nie ma ryzyka uszkodzenia progów przy podnoszeniu pojazdu w pośpiechu - koła są przykręcone fachowo, nie za mocno, a nie szybko i na chama - można felgi zamieniać miejscami, nawet nieświadomie Wady: ======= - trzeba przy zmianie opon sprawdzać, czy nie odpadł żaden ciężarek, ewent. wyważyć to koło - po każdej zmianie opon, nawet tylko miejscami, trzeba zrobić procedurę przyuczenia czujników opisaną w instrukcji obsługi za pomocą programatora Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 26 Marca 2017 Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 5 godzin temu, master22221 napisał: Trochę rozpoznawałem ten temat z uwagi na planowany zakup opon zimowych do nowej Astry K (nie mojej, niestety), ustaliłem w ASO Opla, że obie Astry (J i K) mają ten sam system czujników. Ale sie rozpisales Jest jeszcze opcja posrednia, czyli kupno opon calorocznych i po temacie Ja tak wlasnie zamierzam zrobic na jesieni a oryginalne letnie puscic na OLX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 26 Marca 2017 Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Dnia 25.03.2017 o 13:56, wawo napisał: Sytuacja z astrą J jest taka; bylebyś felgę (przy wymianie opon) pozostawił na swoim miejscu NIE musisz niczego programować ("na 99 procent"). Tylko w sytuacji zamiany miejsc felg musisz zaprogramować Kolego ja doskonale wiem o tej sytuacji. Przeczytaj jeszcze raz o czym ja piszę bo chyba nie rozumiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Marca 2017 Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 Dnia 26.03.2017 o 03:04, master22221 napisał: - tak naprawdę ten programator tylko włącza uśpiony czujnik konkretnego koła impulsem elektromagnetycznym Jeśli nie ma programatora w pobliżu, to powinno działać też spuszczenie powietrza w danym kole. Szybka utrata ciśnienia powoduje wzbudzenie czujnika i wysłanie info do sterownika. Wystarczy spuszczać do potwierdzenia klaksonem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 28 Marca 2017 Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 6 godzin temu, Orochimaru napisał: Szybka utrata ciśnienia ... Szybka, czy znaczna, np. -0,5 bar, ale niekoniecznie szybko? Pytam, bo usunięcie zaworka nie wchodzi w rachubę z uwagi na ryzyko uszkodzenia opony lub spadnięcia z felgi, ale powolne spuszczenie do wartości 1,5 bara jest bezpieczne, tylko, czy czujnik się wtedy obudzi? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 6 godzin temu, master22221 napisał: Szybka, czy znaczna, np. -0,5 bar, ale niekoniecznie szybko? Pytam, bo usunięcie zaworka nie wchodzi w rachubę z uwagi na ryzyko uszkodzenia opony lub spadnięcia z felgi, ale powolne spuszczenie do wartości 1,5 bara jest bezpieczne, tylko, czy czujnik się wtedy obudzi? Pozdr. W jakis sposob mialaby sie niby uszkodzic opona od wykrecenia zaworka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 Wystarczy wcisnąć zaworek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 2 godziny temu, Maciej__ napisał: W jakis sposob mialaby sie niby uszkodzic opona od wykrecenia zaworka? A uderzy z impetem felga w oponę, bok zegnie się nagle, może tam kord popęka wewnątrz, licho nie śpi. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 1 minutę temu, master22221 napisał: A uderzy z impetem felga w oponę, bok zegnie się nagle, może tam kord popęka wewnątrz, licho nie śpi. Pozdr. Dobra, nie mam wiecej pytan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 Trochę informacji o programowaniu czujników: Tu: klik pan z serwisu Opla pokazuje, jak programować nowe/inne czujniki w Oplu Mokka. Tu: klik właściciel pokazuje, jak programować czujniki w Oplu Astra K, używa do tego chińskiego programatora EL-50448, o którym pisałem wyżej. Wynika z tego, że procedura wuczania czujników programatorem jest banalnie prosta. Aktywacja czujników bez programatora, o czym pisał wyżej Orochimaru wynika m. in. z wypowiedzi stąd: klik cytuję za Dixi-Car: "Czujniki w sposób ciągły porównują wartość ciśnienia z ostatnio wykonanego próbkowania z wartościami bieżącego próbkowania i będą nadawać w trybie wuczania, jeżeli wykryją w stanie "nieruchomym" albo w stanie jazdy zmianę ciśnienia o 8,3 kPa (1,2 psi, ok. 0,1 bar)...". Można stąd wyciągnąć wniosek, że zarówno obniżenie jak i podniesienie ciśnienia o ponad 0,1 bar w trybie wuczania czujników powinno je wzbudzić? Jeśli ktoś wuczył tą metodą czujniki do Astry J, K niech napisze, że to działa. Mnie nurtuje jeszcze jedna kwestia: Czy po uruchomieniu procedury przyuczania czujników można się z niej wycofać bez aktywowania żadnego czujnika i czy zapamiętane wcześniej pozostaną w pamięci? A może system w takim przypadku po jakimś czasie sam to robi? Czy może włączenie procedury kalibracji zeruje pamięć czujników już na początku i jeśli nie aktywujemy żadnego czujnika, to zostaniemy bez nich? Czy mógłby ktoś posiadający programator (na wszelki wypadek) to sprawdzić? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2017 Ponieważ nikt nie wie, to informuję, że Pan Kierownik serwisu Opla w xxx poinformował, mnie że: Jeśli włączymy procedurę przyuczania czujników ciśnienia kół, to system kasuje obecne nastawy i jeśli nie przyuczymy 4 czujników z powodzeniem, to zostaniemy z niczym, czyli ze świecącą kontrolką ciśnienia kół. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2017 Dnia 2017-03-26 o 23:35, johny128 napisał: Kolego ja doskonale wiem o tej sytuacji. Przeczytaj jeszcze raz o czym ja piszę bo chyba nie rozumiesz. Skarbie, przeczytaj swojego posta. Nawet jeśli gumiarz jest Twoim alter ego - myli się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Dnia 11.04.2017 o 10:58, wawo napisał: Skarbie, przeczytaj swojego posta. Nawet jeśli gumiarz jest Twoim alter ego - myli się. Daruj sobie te "skarbie". Widzę że dalej nie rozumiesz. Ja napisałem tylko co twierdził gumiarz, nigdzie nie napisałem, że mu wierzę. doskonale wiem co siedzi w astrze, co i jak trzeba robić aby było ok z tymi czujnikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 18 godzin temu, johny128 napisał: Daruj sobie te "skarbie". Widzę że dalej nie rozumiesz. Ja napisałem tylko co twierdził gumiarz, nigdzie nie napisałem, że mu wierzę. doskonale wiem co siedzi w astrze, co i jak trzeba robić aby było ok z tymi czujnikami. I słusznie, jeszcze lepiej, jeśli już zabierasz glos, napisać "co trzeba zrobić, by było ok", niestety tego nie zrobiłeś, a gumiarz nie ma racji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lookazz Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 przestańcie sie drapac, lepiej kupcie sobie po programatorze i bedziecie miec spokoj, ja dałem 33$ z przesyłka z Pekinu, szlo 6 dni, żadna tragedia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 27 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2017 ja jako autor wątku też to ogarnąłem właśnie poprzez zakup programatora. temat można zamknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2017 @Lookazz: @tygrysek8: Posiadacie programatory. Czy możecie potwierdzić podane wyżej informacje i sprawdzić: 1. co się dzieje, gdy uruchomi się procedurę programowania i NIE zaprogramuje się czujników? 2. czy można zaprogramować czujniki poprzez chwilowe spuszczenie odrobiny powietrza w kołach (zamiast wzbudzać programatorem)? Pozdr, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 28 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 w sobotę sprawdzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lookazz Napisano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 Hej, po uruchomieniu procedury zatrabil dwa razy i wskazał koło do zaprogramowania, po czym zrobiłem dwie próby: pierwsza zgasilem motor odpaliłem ponownie wrócił do poprzedniego ustawienia, druga proba uruchomiłem programowanie wskazał koło po czym ruszyłem do przodu, znowu wrócił do głownego menu. Także system jest idioto odporny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 28 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 no to już nie muszę sprawdzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 @tygrysek86: a możesz sprawdzić, czy da się programować poprzez chwilowe spuszczenie ciśnienia z opony? Oczywiście, zrób to na stacji, przy sprawnym kompresorze Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 I czy da się wywołać procedurę kalibracji naciskając jednocześnie zamknij i otwórz na pilocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.