lukaszek1207 Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Witam.Do kupienia jest nowy Seat Ibiza, sprzed liftu, z silnikiem 1.4 85KM. Czyli ostatni klasyczny wolnossący motor w grupie VW. Czy miał ktoś doczynienia z tymi silnikami z ostatniej serii produkcji? Naczytałem sie ze biorą olej i potrafią klekotać, ale czy dotyczy to także silników wkładanych do modelu 4 generacji? Ma ktoś doświadczenie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 biorą olej i klekoczą 1.4 75KM, których nie produkują już pewnie z 8 lat miałem 1.4 85KM w ibizie w poprzedniej budzie - genialny silnik i w ogóle świetne autko. Szczególnie dobrze wspominam silnik, bo był bardzo kulturalny, palił niewiele (6.5-7.5), a jechał jakby miał ze 120KM (krótka skrzynia, fajnie oddawał moc). Nie ma problemu z gazem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Sam nad takim myślalem - zrezygnowałem głownie dlatego że za mały. Fajne autko nawet, ładne, fajna skrzynia i cena bardzo atrakcyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 ibiza tzw 6j miałem takiego bubla - sprzedałem po 4 latach całując rączki nowemu szczęśliwemu nabywcy Samochód sam w sobie nazwał bym hiszpańską technologią, niemieckim temperamentem i chińskim wykonaniem jakość wykonania rodem z najgorszych chińskich bubli na pewnym serwisie aukcyjnym - na gwarancji trzeba było się o wszystko szarpać żeby wymieniać popękany mieszek zmiany biegów, pękniętą od środka szybę, niedomykające się szyby, cieknące uszczelki, przepalona antena, połamane siedzisko fotela, cieknąca miska olejowa. .. o innych bublach nie będę pisał bo szkoda słów żeby w nowym aucie takie rzeczy się mogły spierdzielić (ale można się dokopać na forum) co 15 tys. km trzeba było wlać z litr oleju, kultura pracy jak w rasowym TDI (co w śród miłośników germańskiej motoryzacji na pewno da +10p respektu na dzielnicy). Sam silnik chyba już na tyle leciwy że niemieckie wynalazki już nie mają go montowanego Rozrząd z wymianą to jedyne 1500zł w górę (zmieniamy co 75tys) Silnik (ten który miałem zamontowany BXW) gaz tolerował ale spalanie rzędu 9 litrów w górę nie należał do rzadkości Ogólnie jak omijał bym tą markę szerokim łukiem, bo po za przyciągającym oko sylwetką seta nie doszukałem się w nim innych pozytywnych aspektów. Były właściciel który przejechał 6j 97tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 biorą olej i klekoczą 1.4 75KM, których nie produkują już pewnie z 8 lat miałem 1.4 85KM w ibizie w poprzedniej budzie - genialny silnik i w ogóle świetne autko. Szczególnie dobrze wspominam silnik, bo był bardzo kulturalny, palił niewiele (6.5-7.5), a jechał jakby miał ze 120KM (krótka skrzynia, fajnie oddawał moc). Nie ma problemu z gazem Hmm, to chyba zalezy od samochodu bo w roomsterze '15 ten silnik jest głośny i jedzie choćby miał z 60KM (jako tako jedzie dopiero powyżej 4000obr/min) - po mieście dynamiczniej i przyjemniej jezdziło mi sie fabią 1.2 htp.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 1.4 85KM. Czyli ostatni klasyczny wolnossący motor w grupie VW Błąd. jest jeszcze calkiem swieży(2011r.) 1.0 MPI, a w Rapidzie chyba dalej mozna zamówić 1.2MPI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Hmm, to chyba zalezy od samochodu bo w roomsterze '15 ten silnik jest głośny i jedzie choćby miał z 60KM (jako tako jedzie dopiero powyżej 4000obr/min) - po mieście dynamiczniej i przyjemniej jezdziło mi sie fabią 1.2 htp.... Zależy jaki przebieg ja mam niecałe 60k km i uważam że auto jest teraz żwawsze niż przy np 10 k km. Dynamiki z aerodynamiką kiosku nie ma co szukać ale i jak jest żwawiej niz GP 77KM . Głośny fakt , oleju nie żre . Ja akurat mam w przeciwieństwie do Piotr1982 silnik nie BXW tylko CGGB . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek1207 Napisano 2 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Błąd. jest jeszcze calkiem swieży(2011r.) 1.0 MPI, a w Rapidzie chyba dalej mozna zamówić 1.2MPI Pisząc "klasyczny" miałem na mysli silnik 4 cylindrowy. Gdzie można zobaczyć jakie Seat ma kodowe oznaczenie silnika? W świadectwie homologacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Mam Ibize 6J z 2009r z silnikiem 1,4 BXW. Olej wymieniam co 10kkm. Jeżdze na pełnym syntetyku MIllersa. Od wymiany do wymiany nic nie dolewam. Obecny przebieg 110kkm. Od nowości lpg spalanie w granicach 8l. Zbiera się to w miare jak na te konie. Klekotać niestety klekocze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flinkston Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Miałem ibize 6j st 1,2 12v + lpg, do przebiegu 102tyś, w tym czasie zero usterek, awarii, wszystko jak w nowym aucie, tylko oleje filtry i pod koniec klocki zmieniłem, w aucie nic nie kapało, popękało, nie złamało.Jakby się czepiać to szybko jedynie kierownica się wytarła (zmieniłem na skórzaną). Aktualnie mam roomstera z silnikiem 1,4 16v +lpg (cggb) nic nie klekocze, nie kapie, spala w mieście od 8-9, w ubiegłym tygodniu robiłem rozrząd w autoryzowanym serwisie skody przy przebiegu 90tyś, cena kompletnego rozrządu + pompa wody+ płyn chłodzący = 1125zł, kolejny za 90tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Mam w domu Fabię II 2012r z tym silnikiem (CGGB), aktualny przebieg 130 kkm, od nowości na lpg, oleju bierze znikome ilości (połowa z miarki zniknie na cały interwał 15 kkm), a jeździ dużo po drogach szybkiego ruchu i ze wskazówką blisko czerwonego pola. Pali bardzo mało, zbiera się średnio, ale to przez koła 15" 195 szerokie, silnik nie klepie. Jeździłem wieloma miejskimi autami, ale Fabia II jest dla mnie na pierwszym miejscu. Nie raz jechałem nią przez całą Polskę jednym ciągiem i żadnego zmęczenia nie czułem. Ibiza jest podobną konstrukcją, ale jakość wykonania wnętrza ma trochę gorszą od Skody. Rozrząd wcale nie taki drogi, już za 750zł można zrobić i wymiana jest co 90 kkm. Ogólnie eksploatacja bardzo tania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Mam Ibize 6J z 2009r z silnikiem 1,4 BXW. Olej wymieniam co 10kkm. Jeżdze na pełnym syntetyku MIllersa. Od wymiany do wymiany nic nie dolewam. Obecny przebieg 110kkm. Od nowości lpg spalanie w granicach 8l. Zbiera się to w miare jak na te konie. Klekotać niestety klekocze Mam prawie od roku ibize 6L z BXW + LPG, mi ten motor też nie pije oleju, spalanie LPG 8-9. Wykonanie wnętrza to tragedia, plastiki skrzypią nie miłosiernie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 @@kaczorek79 potwierdzam ojciec ma fabke z tym motorem auto sprawnie sie porusza i do tego jest ekonomiczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek1207 Napisano 5 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Dzieki wszystkim za info. Pojedziemy z żoną pooglądać tego Seata i zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 biorą olej i klekoczą 1.4 75KM, których nie produkują już pewnie z 8 lat miałem 1.4 85KM w ibizie w poprzedniej budzie - genialny silnik i w ogóle świetne autko. Szczególnie dobrze wspominam silnik, bo był bardzo kulturalny, palił niewiele (6.5-7.5), a jechał jakby miał ze 120KM (krótka skrzynia, fajnie oddawał moc). Nie ma problemu z gazem no chyba sie troche kolega zagalopowal. Silnik ok, pali niewiele i jezdzi wmiare ale dokladnie tak ile ma mocy i momentu, nic wiecej. Te 120KM z porownania musialo byc cokolwiek zepsute Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 Ja również nie wiem skąd się te 120KM wzięło ... Miałem ten silnik w Fabii II FL (w sumie to w dwóch egzemplarzach) i jechał ... jak na 85KM przystało. Może w Ibizie była inna, krótsza skrzynia, wtedy faktycznie odczucia mogły być dużo ciekawsze. Ale w Fabii w żadnych wypadku dupy to nie urywało. Ot, jechało i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 Juz nie mozna tego czytac. W innych watkach piszecie, ze 1.6 niedoladowane nie jada a tu 75KM w cudowny sposob jedzie az milo. Jezdzilem tym na jezdzie probnej. Ot toczydlo do miasta z ochydnym srodkiem. Na dodatek dosc drogie. Teraz byl FL to srodek jest ciut inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek1207 Napisano 6 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 Juz nie mozna tego czytac. W innych watkach piszecie, ze 1.6 niedoladowane nie jada a tu 75KM w cudowny sposob jedzie az milo. Jezdzilem tym na jezdzie probnej. Ot toczydlo do miasta z ochydnym srodkiem. Na dodatek dosc drogie. Teraz byl FL to srodek jest ciut inny. Wiem czym pachnie 85KM z 1.4 litra, mamy w domu corse D z silnikiem 1.4 90KM i do 4 tys.obr jedzie to słabo. Środek rzeczywiscie mało efektowny, ale właśnie auto z przedliftu jest w atrakcyjnej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 Juz nie mozna tego czytac. W innych watkach piszecie, ze 1.6 niedoladowane nie jada a tu 75KM w cudowny sposob jedzie az milo. Jezdzilem tym na jezdzie probnej. Ot toczydlo do miasta z ochydnym srodkiem. Na dodatek dosc drogie. Teraz byl FL to srodek jest ciut inny. Mowa o 1.4 86KM,a kluczem do jechania jest 1000kg masy. Oczywiście żaden tam demon prędkości, ale radzi sobie, nawet na autostradzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 Ja mam nawet więcej km i szału na autostradzie nie ma to auto klasy B. Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 Ja mam nawet więcej km i szału na autostradzie nie ma to auto klasy B. Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka "Radzi sobie", to w moim rozumieniu określenie przejazdu z Gdyni do Strykowa w 2h10min, jazda w okolicach 80% możliwości silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 Ja mam nawet więcej km i szału na autostradzie nie ma to auto klasy B. Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Ale z 1.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 Wiem czym pachnie 85KM z 1.4 litra, mamy w domu corse D z silnikiem 1.4 90KM i do 4 tys.obr jedzie to słabo. Środek rzeczywiscie mało efektowny, ale właśnie auto z przedliftu jest w atrakcyjnej cenie.Ale wielszych klocow jak Corsa D/Grande Punto to chyba nie ma, auta z powazna nadwaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 Ale z 1.2 Nie ma znaczenia wyciszenie, prowadzenie bedzie podobne. Do 120km/h jest znosnie powyzej juz glosno ale nie znaczy, ze sie nie da. Suzuki leci 170km/h tylko to tak samo jak ibiza zostalo storzone o innych celow. Dlatego nie rozumiem zachwytem nad 85KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 Nie ma znaczenia wyciszenie, prowadzenie bedzie podobne. Do 120km/h jest znosnie powyzej juz glosno ale nie znaczy, ze sie nie da. Suzuki leci 170km/h tylko to tak samo jak ibiza zostalo storzone o innych celow. Dlatego nie rozumiem zachwytem nad 85KM.Ma o tyle, ze ten 1.4 ma maksymalny moment 132Nm a Suczka ma 118Nm, czyli >10% roznicy, co mozna juz poczuc, szczegolnie z krotsza skrzynia. Niemniej porownanie ze 120KM silnikiem to juz sztuczka retorycza/literacka, zeby nie powiedziec dosadniej Co do halasu w klasie B to absolutna zgoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 @@wujekcybul nikt się nie zachwyca to po prostu jest toczydełko do miasta. Środek fabki ojca nie napawa optymizmem szaro i ponuro. Jednak za całość zapłaciliśmy 40tzł czyli całkiem nieźle jak na B z dobrym wyposażeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.