Skocz do zawartości

Ekonomiczny na dojazdy do pracy


Ragless

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przymierzam się do wymiany auta. Jedyne przeznaczenie to codzienne dojazdy do pracy. ( w domu jest jeszcze Astra J kombi ). Do pracy pokonuje 152km dziennie ( 72 w jedną stronę ) po trasie ekspresowej S8 co daje 40000km rocznie. Dojeżdżam sam wiec duże nie potrzebne. Cel to niskie koszty eksploatacyjne i niskie zużycie paliwa. 
Obecnie dojeżdżam oplem astrą F 1.4 z LPG  ( rocznik 1998) który podczas jazdy z prędkością ok 90-95km/h spala mi poniżej 7l LPG na 100km.  Szybko nie jeżdżę główny cel to ekonomia i bezawaryjność.

Będę szukał w miarę młodego z niskim przebiegiem ( od tzw "dziadka" ), krajowego, silnik benzynowy do zagazowania ( najlepiej z hydraulicznym kasowaniem luzów zaworowych i nieproblematycznym rozrządem ) wersja wyposażenia: wystarczy sprawna klimatyzacja więcej nie potrzeba.

Cena zakupu auta to ok 20000zł choć jak coś będzie ciekawego mogę powiększyć budżet.

Jako główny kandydat brany pod uwagę to Opel Astra H lub Corsa D z silnikiem 1.4 90KM

A może coś innego>?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i polecam Corsę C 1.2 16V 75KM z LPG.

Wcześniej miałem Astrę F 1.6 Si czyli 8v 100 KM i ta corsa idzie bardzo podobnie.

Spalanie gazu latem na trasie przy prędkościach 100-140 z klimą to ok. 7l.

W tym budżecie kupisz od dziadka u jeszcze zostanie na 2 kpl. nowych opon.

W tym silniku wszystko jest hydrauliczne i rozrząd na łańcuchu

Aha, ilość miejsca na przednich fotelach bardzo porównywalna z astrą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako główny kandydat brany pod uwagę to Opel Astra H lub Corsa D z silnikiem 1.4 90KM

 

Moim zdaniem Astra H 1.4 90 KM na takie trasy jest mało komfortowym autem ze względu na duży hałas. Codziennie pokonuję dystans 170 km głównie autostradą A2 i jest to dla mnie uciążliwe.

Samochód posiada instalację gazową brc sequent 24, na razie bez żadnych problemów przejechał na gazie ponad 100 tys. km. Średnio spala 8,5 l gazu na 100 km, przy prędkościach autostradowych około 120 km/h.

Jeśli chodzi o naprawy, to z poważniejszych rzeczy musiałem wymienić cewkę po 200 tys. km, a drugi rok przymierzam się do wymiany sprężarki klimatyzacji, 

bo strasznie rzęzi (ale działa :)), ponoć w tym aucie to standard. Acha, normalną rzeczą w tym aucie jest niewielki apetyt na olej, w moim przypadku dolewam 0,3 l na 1000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bravo 1.4 16VNA, plus za skrzynię VI biegową i prosty, dość idiotoodporny silnik, który dobrze znosi LPG.

Lepsze byłoby GP z tym silnikiem, ale takich jest niewiele, zaś 8V z uwagi na krótką skrzynię nie sprawdzi się tak dobrze.

 

Civic 1.6 

 

i20 - Koledze z 1.2 spala 6.5-7l LPG przy podobnych dojazdach :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peugeot 206 z silnikiem 1.4 diesel. Kolega ma takiego i schodzi poniżej 4 litrów ropy na setkę na trasie z okolic Legionowa do Warszawy. Silnik nie jest co prawda bardzo mocny, ale dzięki temu nie ma dwumasy i innych pierdółek, przez co ekonomika jest jeszcze większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Polecam Fabię II 1.4 16V lpg. Moja żona taką ma i bardzo sobie chwali nawet, jak przez całą Polskę ma jechać. Sam nią sporo jeździłem, głównie po autostradach i powiem szczerze, że to auto nieźle się prowadzi przy dużych prędkościach. Ma dość sztywne zawieszenie i opony 195/55R15. Nie przekraczając 100 km/h na trasie spala też poniżej 7/100 lpg. Nasza ma obecnie 135 kkm i żadnej awarii, zawieszenie nie ruszane. Zwróć uwagę ilu przedstawicieli handlowych tego używa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Polecam Fabię II 1.4 16V lpg. Moja żona taką ma i bardzo sobie chwali nawet, jak przez całą Polskę ma jechać. Sam nią sporo jeździłem, głównie po autostradach i powiem szczerze, że to auto nieźle się prowadzi przy dużych prędkościach. Ma dość sztywne zawieszenie i opony 195/55R15. Nie przekraczając 100 km/h na trasie spala też poniżej 7/100 lpg. Nasza ma obecnie 135 kkm i żadnej awarii, zawieszenie nie ruszane. Zwróć uwagę ilu przedstawicieli handlowych tego używa.

 

Ja po 2h w Fabii takiej z wypozyczalni mialem serdecznie dosc dalszej jazdy.

Fotele sa dramatyczne :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po 2h w Fabii takiej z wypozyczalni mialem serdecznie dosc dalszej jazdy.

Fotele sa dramatyczne :no:

To się zgadza. Fabie mają tragiczne fotele, większe trasy z tym to masakra.

Wysłane z mebla kościelnego w kształcie zabudowanego krzesła przy którym ksiądz wysłuchuje spowiedzi. Format wyznaje swoje grzechy przed kapłanem, czyni to na klęczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po 2h w Fabii takiej z wypozyczalni mialem serdecznie dosc dalszej jazdy.

Fotele sa dramatyczne :no:

Mi 7 godzin jazdy nie przeszkadza. Może to kwestia odpowiedniego ustawienia fotela, czy budowy ciała, ewentualnie problemów z kręgosłupem. Nigdy w żadnym aucie nie narzekałem na fotele, a zrobiłem kiedyś trasę jednym ciągiem 21 godzin autem segmentu B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ekspresowki to minimum kompakt. Ja bym sie rozejrzal za:

 

kila/i30 1.6 90KM CRDI - bez dwu masy bez DPF. I nie pierdzielic sie z gazem. Umiejetnie traktowana bedzie palila w granicach 4,5-5l. Za 20k kupi i bedziesz jezdzil i jezdzil. 

 

Jezeli gaz to  np Megane, Fluence, Cruze 1.8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dojazdy po 70km w jedną stronę ekspresówką nie wziąłbym nic mniejszego niż kompakt.

 

Dlaczego? :hmm:

Autor porusza się z prędkościami, przy których nawet w małych autach jest znośnie cicho, na ekspresówkach z wyprzedzaniem raczej problemów nie ma, drogi zapewne w miarę równe (komfort zawieszenia) - jedynie boczne powiewy mogą być uciążliwe. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? :hmm:

Autor porusza się z prędkościami, przy których nawet w małych autach jest znośnie cicho, na ekspresówkach z wyprzedzaniem raczej problemów nie ma, drogi zapewne w miarę równe (komfort zawieszenia) - jedynie boczne powiewy mogą być uciążliwe. :hmm:

 

Bo jazda takim autem po ekspresowce to nic przyjemnego, szczegolnie dzien w dzien po kilkadziesiat km.

Ja sie zle czuje jak musze jechac gdzies dalej Micra mojej :piekna:

Na zakupy czy po miescie jak najbardziej :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robię koło 80km dziennie do i z pracy. 

Dotąd jeździłem:

Yaris II 1.33 z LPG - pali koło 8-8.5 gazu w trybie - 50% autostrada 140/h, 50% miasto w korkach. Strasznie głośne auto, w zakrętach się kładzie, ale skubany dojeżdża teraz u ojca do 300kkm bez ani jednej awarii.

Yaris III 1.33 z LPG - pali tyle samo, jeździ dużo lepiej, siedzenia dużo lepsze, zawieszenie dużo lepsze. Bezawaryjność podobna (była przygoda z wymianą silnika, ale to jakas wada fabryczna była i ASO załatwiło to szybko i bezboleśnie)

 

Fiesta 1.4tdci - sto razy lepsze auto od yarisów, cichsze, lepiej zawieszone, w kocu na autostradzie słychać jak gra radio, ale 1.4tdci ma 5 biegową skrzynie i... pali mi to koło 6.5 ropy w moim trybie jazdy - czyli albo grzeje 140 (górny zakres obrotów silnika), albo stoje w korku. Passat 2.0TDI pali mniej... Z kolei ten samochód w trybie jazdy do 90/h pali koło 3.3-3.4/100, więc jest pole do popisu ;)

 

Niedługo bedę miał podobny dylemat, żeby cośna dojazdy do roboty sobie znowu kupić i już wiem, że potrzeba mi:

- skrzyni 6 biegowej zdeydowanie

- klimy

- tempomatu

 

Jak masz zamiar jeździć do 100/h, to trzeba brać mały silnik, żeby mało palił. Ale jak się jeździ już szybciej, to dobrze wziąć coś z większym motorem - bo potrafi mniej palić, od tego małego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też do niedawna tłukłem, ale szczerze powiem - to nie ma nic wspólnego z wygodną jazdą.

Na duży plus - taki yaris 1.33 pali 8l gazu/100km w dynamicznej jeździe.

Tak , on jeździ tym ze względu na ekonomie a nie wygode i chyba ma silnik 1,0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem dobrze wpisałem już niekoniecznie, powinno być 2x 76km:)

Muszę zobaczyć i przejechać się jeszcze Fabią z tym silnikiem 1.4

Citigo i Up trochę chyba za małe ale nie wiem bo nie siedziałem, nie jechałem.

Diesla to jak chyba w dobrym stanie nie kupię w tej cenie. Docelowo auto ma służyć na ok 3-4 lata czyli 120000 - 160000km. ( średni przebieg roczny 40000km ) 

Obecna astra nie jest zła, silnik prosty nie ma się co popsuć, elektroniki praktycznie brak. Wygoda na dobrym poziomie, Obecnie oryginalny przebieg to 200000km  (auto od nowości w rodzinie ). w tym na LPG zrobione 120000km. Awaryjność minimalna ( ostatnio hamulce na mrozie tylne blokowały, rozszczelnił się zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego  ) tylko wsiadać i jechać. Blacharka czyli błotniki tylne i okolice wlewu paliwa robiona reszta oryginalny lakier. No ale już leciwa bo 18 w tym roku:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się w takim razie Fabią II. Moim zdaniem bardzo ekonomiczne auto, a komfortem jazdy zbliżone, jak nie lepsze od Astry F. Miejsca w środku dużo (jedno z większych wnętrz segmentu B). Ewentualnie popatrz na bliźniacze Polo 9N po lifcie (od 2006r), to samo auto, tylko ciut mniejsze od Fabii, silnik z ograniczoną mocą do 80KM (Fabia 86KM), ale często lepsze wyposażenie. Na silniki 1.2 w obu tych autach nawet nie patrz, nie wytrzymają przy Twoich przebiegach dwóch lat.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już niektórzy koledzy zauważyli - w takich sytuacjach liczy się komfort i cisza, co tydzień w piątek wstaję ~5:00 idę do pracy a wieczorem robię 150-160km.

Polecam coś segmentu D z ASB, np. VC, Croma, AR159 czy cokolwiek gdzie będzie cicho i wygodnie.

 

Pozdrawiam BAS

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Citigo, to dla dwóch osób śmiało polecam. Ja codziennie śmigam ok. 40km w jedną stronę do pracy (20% w Waw, reszta trasy po A2), właśnie we dwóch i spisuje się bardzo dobrze, szczególnie przy takich prędkościach o których piszesz. Ja śmigam tak 100-110 km/h i wtedy pali ok 6 l LPG. Po zamontowaniu podłokietnika jeszcze mi brak tempomatu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przymierzam się do wymiany auta. Jedyne przeznaczenie to codzienne dojazdy do pracy. ( w domu jest jeszcze Astra J kombi ). Do pracy pokonuje 152km dziennie ( 72 w jedną stronę ) po trasie ekspresowej S8 co daje 40000km rocznie. Dojeżdżam sam wiec duże nie potrzebne. Cel to niskie koszty eksploatacyjne i niskie zużycie paliwa.

Obecnie dojeżdżam oplem astrą F 1.4 z LPG ( rocznik 1998) który podczas jazdy z prędkością ok 90-95km/h spala mi poniżej 7l LPG na 100km. Szybko nie jeżdżę główny cel to ekonomia i bezawaryjność.

Będę szukał w miarę młodego z niskim przebiegiem ( od tzw "dziadka" ), krajowego, silnik benzynowy do zagazowania ( najlepiej z hydraulicznym kasowaniem luzów zaworowych i nieproblematycznym rozrządem ) wersja wyposażenia: wystarczy sprawna klimatyzacja więcej nie potrzeba.

Cena zakupu auta to ok 20000zł choć jak coś będzie ciekawego mogę powiększyć budżet.

Jako główny kandydat brany pod uwagę to Opel Astra H lub Corsa D z silnikiem 1.4 90KM

A może coś innego>?

Znajomy na troszkę krótsze trasy bo robi 120 km dziennie kupił w 2012 roku 15 letnią Carinę E z silnikiem 2.0. Przebieg wtedy 280 tys. blacharsko jako tako - tylne błotniki i nadkola połatał żywicą, dołożył LPG i jeździł, jeździł, jeździł - przez 3 lata dobił do 400 tys i ktoś mu wjechał busem w kufer i auto do kasacji. Do dziś nie może przeboleć, że nie ma już tego auta.

Może poszukaj Avensis z 2000 roku z silnikiem 3s-fe, dołożysz do tego gaz i zostanie Ci jeszcze sporo kasy z zaplanowanych 20 tys na "pakiet startowy. Jak nie był walony to rdzy nie powinno być jakoś masakrycznie dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przymierzam się do wymiany auta. Jedyne przeznaczenie to codzienne dojazdy do pracy. ( w domu jest jeszcze Astra J kombi ). Do pracy pokonuje 152km dziennie ( 72 w jedną stronę ) po trasie ekspresowej S8 co daje 40000km rocznie. Dojeżdżam sam wiec duże nie potrzebne. Cel to niskie koszty eksploatacyjne i niskie zużycie paliwa. 

Obecnie dojeżdżam oplem astrą F 1.4 z LPG  ( rocznik 1998) który podczas jazdy z prędkością ok 90-95km/h spala mi poniżej 7l LPG na 100km.  Szybko nie jeżdżę główny cel to ekonomia i bezawaryjność.

Będę szukał w miarę młodego z niskim przebiegiem ( od tzw "dziadka" ), krajowego, silnik benzynowy do zagazowania ( najlepiej z hydraulicznym kasowaniem luzów zaworowych i nieproblematycznym rozrządem ) wersja wyposażenia: wystarczy sprawna klimatyzacja więcej nie potrzeba.

Cena zakupu auta to ok 20000zł choć jak coś będzie ciekawego mogę powiększyć budżet.

Jako główny kandydat brany pod uwagę to Opel Astra H lub Corsa D z silnikiem 1.4 90KM

A może coś innego>?

 

IMHO problem polega na tym, że A-F była najlepszą z Astr ;-) więc ciężko będzie ją zastąpić. Ja bym poszedł w coś francuskiego z uwagi na komfort - poza tym legendy o awaryjności francuzów są często legendami, a te auta przynajmniej nie gniją tak jak niemieckie czy japońskie. Mój typ dla Ciebie to Peugeot 307 z końca produkcji z silnikiem 1.6 lub 2.0. Jeździsz ekspresówką więc zawieszenie nie będzie się sypać, jak coś to jest tanie w naprawach. Samo auto wygodne i ciche przede wszystkim. A nie tak jak Astra H która łeb urywa. Do P307 założysz gaz u porządnego gazownika i będziesz miał spokój :ok:

 

brat

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.